Νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστημία/Τει - Μέλλον της ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από tsak, 22 Δεκ 2008, 08:28:52 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tsak

Γνωρίζει κανείς κάτι σχετικά με το μέλλον του μαθήματος στο νέο μοντέλο εισαγωγής των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Διάβασα ότι πάλι θα υπάρχουν κατευθύνσεις των 4 μαθημάτων σε προπαρασκευαστικό έτος που θα έπεται την Γ' Λυκείου. Ο ρόλος της ΑΕΠΠ θα είναι ενεργός ή περνάει στην ιστορία;
Ξέρω ότι στο παρελθόν έχει γίνει πάλι αυτή η συζήτηση αλλά πλέον όπως όλα δείχνουν είμαστε κοντά σε μια νέα αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα και η κουβέντα σχετικά με την ΑΕΠΠ είναι μάλλον πιο επίκαιρη τώρα.

evry

 Από ότι φαίνεται θα είναι 2 κατευθύνσεις που μας ενδιαφέρουν η μια θα είναι η σημερινή θετική (ιατρικές, φυσικές κλπ) και η άλλη θα είναι η τεχνολογική (πολυτεχνεία). Το ερώτημα είναι που πάμε εμείς.
Κατά τη γνώμη μου η πληροφορική ανήκει στις θετικές επιστήμες όμως δυστυχώς δεν έχουμε καμία τύχη εκεί. Προφανώς τα μαθήματα θα είναι Μαθηματικά - Φυσική - Χημεία - Βιολογία αλλά παίζει και η Έκθεση. Αυτά είναι 5 και αυτοί μιλάνε για 4. Κάτι δε μου πάει καλά. Μάλλον θα γίνει σφαγή εκεί αν τελικά το πάνε για 4. Και οπως φαντάζεστε η σφαγή θα είναι μεταξύ Βιολογίας- Χημείας. Εκτός αν βγει η έκθεση πράγμα που δε νομίζω αλλά ποτέ δεν ξέρεις

Τέλος πάντων στα δικά μας
στην τεχνολογικη που θα είμαστε θα έχουμε σίγουρα
Μαθηματικά
Φυσική
Έκθεση
και ???

το 4ο μάθημα. Ποιο να είναι άραγε αυτό? Λογικά πρέπει να είναι το δικό μας. Οι οικονομολόγοι θα έχουν τον δικό τους κλάδο τα οικονομικά οπότε θα έχουν μαθήματα εκεί. Δεν μπορώ να φανταστώ ποιο θα μπορούσε να είναι το 4ο μάθημα εκτός από την ΑΕΠΠ. Φυσικά επειδή είναι λογικό δε σημαίνει ότι θα το κάνει και το υπουργείο.
Άρα πρώτα από όλα χρειάζεται να υπάρξει ένας μοχλός πίεσης όχι μόνο για να μπει 4ο μάθημα αλλά και για τις ώρες που θα διδάσκεται. Εδώ πρέπει να έχουμε το νου μας και εμείς σαν άτομα αλλά και οι ενώσεις μας (ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ, ΕΠΥ) και να μην κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. Ειδικά οι τελευταίοι. Εκεί θα πρέπει να απαιτήσουμε να έχουμε παραπάνω ώρες. Και δεν μιλάω μόνο για 3. Μιλάω για 2 θεωρία + 2 εργαστήριο από τη στιγμή που τα άλλα μαθήματα δεν είναι εργαστηριακά έχουμε ένα πολύ σημαντικό επιχείρημα.
Και φυσικά εκτός από τις ώρες θα πρέπει οι "ειδικοί" που θα καταρτίσουν το πρόγραμμα να ξαναδούν την ύλη που θα διδάσκεται
Εννοείται ότι με το που θα αντιληφθούμε ότι κάτι πάει να γίνει πρέπει όλοι να τους ταράξουμε στα email στα blogs διαμαρτυρίας κλπ, αλλιώς δε γίνεται δουλειά.
Θα είμαστε πάλι οι φτωχοί συγγενείς.

Τώρα για όσους νομίζουν ότι με το προπαρασκευαστικό έτος και την αποδέσμευση του λυκείου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα αναβαθμίστει το λύκειο παραθέτω τον παρακάτω φανταστικό διάλογο μαθητή - καθηγητή σε 5-6 χρόνια από τώρα

Κ: Λοιπόν, και έτσι καταλήγουμε στον αλγόριθμο της ταξινόμησης με επιλογή που όπως βλέπετε είναι πολύ πιο απλός από τη φυσσαλίδα που έχει το βιβλίο, αφού απλά επαναλαμβάνει κάθε φορά τον αλγόριθμο εύρεσης του μεγίστου.
Μ: Δηλαδή τώρα πρέπει να το μάθουμε αυτό?
Κ: Τι εννοείς να το μαθεις, δεν κατάλαβες πως δουλεύει? θες να στο ξαναεξηγήσω?
Μ: Όχι κατάλαβα, κατάλαβα, απλά ρωτάω αν πρέπει να το μάθουμε απέξω, δηλαδή θα το βάλετε στις εξετάσεις στο τέλος? αφού δεν το έχει το (ευαγγέλιο) βιβλίο?
Κ: μα είναι πιο απλό από τη φυσσαλίδα
Μ: Ναι , αλλά η φυσσαλίδα είναι εντός ύλης ενώ αυτά που μας λέτε είναι εκτός
Κ: Ύλη ποια ύλη? δεν υπάρχει ύλη ρε παιδιά, δεν δίνετε πανελλήνιες, μπορούμε να κάνουμε ότι θέλουμε από το βιβλίο
Μ: Δε δίνουμε? μα δίνουμε του χρόνου και στο φροντιστήριο μας είπαν ότι....
Κ: Φροντιστήριο? ποιο φροντιστήριο? μα πάτε φροντιστήριο από τώρα?
Μ: Μα όλοι πάνε. Η ύλη είναι τεράστια πότε θα προλάβουμε, δεν προλαβαίνουμε σε έναν χρόνο. Ο σκοπός είναι να τελειώσουμε τώρα την ύλη και του χρόνου να κάνουμε επαναλήψεις. αλλιώς είμαστε χαμένοι.....


Κάπως έτσι το φαντάζομαι να είναι, τέλος πάντων καλά χριστούγεννα σε όλους και καλές γιορτές
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Δυστυχώς αυτό που παρατηρώ εδώ και λίγο καιρό είναι το εξής:
από την στιγμή που ξεκίνησε το όλο θέμα σχετικά με την δημιουργία ενός προπαρασκευαστικού έτους ,δεν βγήκε κανείς πληροφορικός σε κανένα ΜΜΕ να τοποθετηθεί  επί του θέματος. Αυτοί που μιλάνε είναι όλοι Μαθηματικοί, Φυσικοί, Χημικοί. Εμείς πότε θα ακουστούμε;
Όπως λέει και ο evry θα πρέπει να ξυπνήσουν οι ενώσεις μας και να καταλάβουν ότι το μόνο μάθημα πληροφορικής με κύρος που υπάρχει στην εκπαίδευση είναι αυτό της ΑΕΠΠ και πρέπει να το διαφυλάξουμε "ως κόρη οφθαλμού"

nikosx

εμένα η αποψή μου (χωρίς να το λέω για προσωπικό κέρδος και έχοντας συμφωνήσει και με πολλούς συναδέλφους) είναι ότι το μάθημα πρέπει να είναι και στον τεχνολογικο και στον οικονομικό κλάδο.
Ανησυχία βέβαια υπάρχει για τα κριτήρια επιλογής. Φοβάμαι δηλαδή μήπως φύγει και τελείως από το νέο σύστημα (διόλου απίθανο) μιας που οι χημικοί και οι βιολόγοι θα προσπαθήσουν και για τη χημεία και για τη βιολογία και μπορεί και για τη βιοχημεία και επίσης υπάρχει και η ηλεκτρολογία που τη διδάσκουν άνετα και οι φυσικοί. Ποιος ξέρεις;
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

evry

Παράθεση από: nikosx στις 23 Δεκ 2008, 07:45:43 ΠΜ
εμένα η αποψή μου (χωρίς να το λέω για προσωπικό κέρδος και έχοντας συμφωνήσει και με πολλούς συναδέλφους) είναι ότι το μάθημα πρέπει να είναι και στον τεχνολογικο και στον οικονομικό κλάδο.
Αυτό σηκώνει πολύ κουβέντα. Σίγουρα μιλάμε για τις διπλάσιες ώρες και δεν μπορεί να τις αγνοήσει κάποιος αλλά δεν ξέρω. Ουσιαστικά η σημερινή τεχνολογική θα σπάσει σε 2 κατευθύνσεις στην αμιγώς τεχνολογική και στα οικονομικά. Το ερώτημα είναι ποιοι θα πάνε που και καταλαβαίνετε τι εννοώ. Οι καλοί μαθητές που θα πάνε? Γιατί από ότι φαίνεται, δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει αλλά έχουν γυρίσει ακριβώς στο παλιό σύστημα των δεσμών
4 μαθήματα
4 δέσμες ακριβως όπως ήταν τότε, αλλά με διαφορετικά μαθήματα (ελπίζω)
απλά έχουν έναν παραπάνω χρόνο προετοιμασίας, αυτό είναι.

Και από ότι θυμάμαι τότε όλοι οι καλοί μαθητές πήγαιναν 1η δέσμη και ξέρετε για ποιο προφίλ μαθητή μιλάμε, ακριβώς το προφίλ που ταιριάζει στην ΑΕΠΠ. Όλοι αυτοί δηλαδή που ζητάνε την εύκολη λύση σίγουρα θα πάνε προς τα οικονομικά, αν πάνε κάπου επειδή από ότι φαίνεται θα είναι η πιο εύκολη δέσμη. Και αυτό είναι καλό γιατί θα επιστρέψουν στην τεχνολογική όλοι αυτοί που πήγαιναν θετική για διάφορους λόγους αλλά δήλωναν πολυτεχνικές σχολές.

Δηλαδή οι κυβερνώντες ομολογούν συγγνώμη κάναμε λάθος ας γυρίσουμε στις δέσμες, έτσι απλά. Μόνο που θα πρέπει να ζητήσουν συγγνώμη από όλα τα παιδάκια που κατέστρεψαν βάζοντάς τους να διαβάζουν ανούσια και αντιεπιστημονικά μαθήματα για να μπουν στις παλιές (και νέες) σχολές της πρώτης δέσμης.

Παράθεση
Ανησυχία βέβαια υπάρχει για τα κριτήρια επιλογής. Φοβάμαι δηλαδή μήπως φύγει και τελείως από το νέο σύστημα (διόλου απίθανο) μιας που οι χημικοί και οι βιολόγοι θα προσπαθήσουν και για τη χημεία και για τη βιολογία και μπορεί και για τη βιοχημεία και επίσης υπάρχει και η ηλεκτρολογία που τη διδάσκουν άνετα και οι φυσικοί. Ποιος ξέρεις;
Πιστεύω ότι πλέον είμαστε πολλοί πληροφορικοί για να μας αγνοήσουν έτσι. Είμαστε περισσότεροι και από τους χημικούς και από τους βιολόγους. Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι έχουμε δίκιο, αλλά ότι μπορούμε επιτέλους να διεκδικήσουμε το δίκιο το δικό μας και των παιδιών.

Τέλος έχω μια απορία, αυτή η σχολή του Πολυτεχνείου η ΣΕΜΦΕ σε ποια κατεύθυνση θα πάει? στις θετικές ή στις εφαρμοσμένες? ή θα πάει και στα 2?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Ως προς το τι είναι σωστό τα πράγματα είναι απλά:

Οι μαθητές που προορίζονται για σχετιζόμενες με την ιατρική επιστήμες (ιατρική, οδοντιατρική, φαρμακευτική, φυσιοθεραπεία κλπ) καθώς και οι σχολές με αντικείμενο τη βιολογία-χημεία πρέπει καταρχήν να εξετάζονται στη βιολογία και τη χημεία. Αρκετά λιγότερο στη φυσική και τα μαθηματικά.

Οι παραδοσιακές θετικές επιστήμες και οι μηχανικοί πρέπει να εξετάζονται οπωσδήποτε σε μαθηματικά, φυσική και αλγορίθμους. 

Αν ρωτήσεις ένα μαθηματικό θα σου πει ότι το αντικείμενο των σπουδών του και η πανεπιστημιακή ύλη του μαθηματικού έχει πολύ περισσότερους αλγορίθμους από ότι χημεία. Το ίδιο θα σου πουν και οι φυσικοί. Αν θυμάμαι καλά στο φυσικό της Αθήνας κάνουν μόνο ένα μάθημα χημείας στο πρώτο έτος και γενικά η σχολή δεν κατευθύνεται προς τη χημεία. 

Οι οικονομικές σχολές είναι άλλος κόσμος και θα πρέπει οι μαθητές που προορίζονται για αυτές να εξεταστούν σε μαθήματα όπως τα οικονομικά, η διοίκηση, τα μαθηματικά, ενώ χρήσιμα είναι και η κοινωνιολογία/ιστορία

Κάποιος που θέλει να σπουδάσει πληροφορική στο πανεπιστήμιο ή στο πολυτεχνείο πρέπει να εξεταστεί στους αλγορίθμους. Θεωρώ εξευτελιστικό το να μπαίνει κάποιος στους ηλεκτρολόγους ΕΜΠ ή στο μαθηματικό για να πάρει κατεύθυνση στην πληροφορική και να έχει εξεταστεί στη χημεία αντί για την ΑΕΠΠ. Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται.

Τέλος θα έλεγα ότι ο ρόλος της έκθεσης θα πρέπει να περιοριστεί πχ όποιος πιάσει κάποια προκαθορισμένη βάση να θεωρείται ότι έχει το αναγκαίο επίπεδο στη γνώση της γλώσσας και στη συνέχεια να βγαίνει ο βαθμός του από τα άλλα πιο σχετικά μαθήματα. Δεν είναι δυνατόν να καθορίζεται από την έκθεση το αν κάποιος θα γίνει γιατρός, φυσικός, μαθηματικός... ανεξάρτητα από το τι πιστεύουν οι φιλόλογοι.