Γενικός σχολιασμός

Ξεκίνησε από gpapargi, 29 Μαΐου 2013, 10:21:55 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

itt

Παράθεση από: ege στις 29 Μαΐου 2013, 08:54:36 ΜΜ
Γεια σας και από μένα.
Συμφωνώ και επίσης για το θέμα Β2 παραθέτω την γνώμη μου ένα βήμα παραπάνω.
Εφόσον το τελικό αποτελέσμα είναι ένας ταξινομημένος πίνακας οποιαδήποτε λύση που δίνουμε
δεν είναι ένας "αλγόριθμος ταξινόμησης?".
Καταλαβαίνω το σκεπτικό της επισήμανσης στο ερώτημα αλλά θεωρώ το ερώτημα κατ΄ουσίαν λανθασμένο.
(εγώ το θεωρώ άλυτο)

Το ζήτημα δεν ήταν τόσο πως ήθελαν να αποφύγουν αλγόριθμο ταξινομήσης επειδή ταξινομεί.Απλώς η πολυπλοκότητα της bubblesort είναι τετραγωνική και το θέμα μπορούσε να λυθεί με γραμμικό αλγόριθμο.Τουλάχιστον τους οδηγούν σε σωστή κατεύθυνση.

itt

#61
Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 29 Μαΐου 2013, 11:00:05 ΜΜ
αν στο Β2 δώσεις λύση με "πέρασμα" των τιμών αληθής σε νέο πίνακα
και αντίστοιχα για τις ψευδής
(δηλαδή 2 φορές λειτουργία της αντιγραφή)

τότε παρότι ο τελικός πίνακας είναι ταξινομημένος τελικά δεν έκανες ταξινόμηση

βέβαια, εγώ δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει ταξινόμηση λογικών τιμών.

Γενικά αυτό το ερώτημα πάσχει στη διατύπωσή του
για τη λύση που έδωσε η ΚΕΕ δεν το σχολιάζω. Κουτοπονηριά μη γενικεύσιμη, κωδικοποίηση που λύνει μόνο αυτό το πρόβλημα

Η σχέση <= για μια πλειάδα που ικανοποιεί τον ορισμό της άλγεβρας Boole,είναι  partial order με μικρότερο το στοιχείο  0 και μεγαλύτερο το στοιχείο 1.Άμα δεν σου αρέσουν τα 0 και 1,μπορείς να κατασκευάσεις μια μονοτονική συνάρτηση που θα διατηρεί το ordering,οπότε και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως binary predicate στο sorting.

Γενικά θα μπορούσες να ορίζεις και οποιαδήποτε αυθαίρετη σχέση διάταξης,δεν έχει απολύτως καμμια σημασία γενικά.Άμα εγώ ορίσω ότι 5 > 7 δεν υπάρχει κανένα θέμα.Παρε τη λεξικογραφική διάταξη για παράδειγμα,όπου 11 < 9.

Μιας και το ανέφερες,τι λύση έδωσε η ΚΕΕ ;

soron80

Γιώργο (gthal) δεν πειράχτηκα από τα σχόλια φυσικά
και επειδή, αν και δε σε γνωρίζω προσωπικά, είσαι πολυγράφων στο στέκι συμφωνώ σε πολλά μαζί σου.
Οι απαντήσεις μου και τα ερωτήματα που θέτω ίσως αναφέρονται και σε μένα...
Είμαι νέος στην εκπαίδευση (μόλις 7 χρόνια), αλλά μπήκα με συγκεκριμένη εμπειρία
έχοντας διδάξει μάθημα C kai Java σε πανεπιστήμιο και τει σε μαθητές τεχνολογικής από το παρόν σύστημα.
Τα συμπεράσματά μου είναι ότι το επίπεδο ήταν πολύ χαμηλό ακόμα και ανάμεσα σε μαθητές (φοιτητές) οι οποίοι είχαν εισαχθεί στο πανεπιστήμιο με πολλά μόρια και άριστα γραπτά στο ΑΕΠΠ (τα αντίστοιχα συμπεράσματα έχουν και πανεπιστημιακοί που γνωρίζω)..

Οπότε όταν αναλαμβάνω ένα τμήμα μαθητών προσπαθώ να τους πείσω να σκέφτονται αλγοριθμικά, να δουλεύουν μόνοι τους χωρίς τη βοήθειά μου, να είναι ανεξάρτητοι, να έχουν πρωτότυπες ιδέες, να μη στοχεύουν σε βαθμό αλλά σε γνώση και πολλά άλλα.
Φυσικά όταν το πετυχαίνω τα αποτελέσματα είναι θεαματικά και σε κάθε άλλη περίπτωση αρνητικά.

Δεν με ενδιαφέρει να γράψουν όλοι οι μαθητές 100
Χθες ενας μαθητής μου έδωσε μια πολύ ωραία και πρωτότυπη λύση στο Γ...
Δυστυχώς στην πορεία αντιλήφθηκε ότι η λύση που έδωσε στο σημείο του δίστηλου πίνακα ΜΟ δεν ήταν σωστή και αποφάσισε
να τη λύσει με 2 μονοδιάστατους ΜΟ1, ΜΟ2.
Το αποτέλεσμα σωστό, η λύση πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα, αλλά θα χάσει τουλάχιστον τα μισά μόρια της άσκησης..
Εγώ του είπα Μπράβο!

Τέλος πάντων
Συγχωρέστε με για το εκτός θέματος πόστ
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

gpapargi

Παράθεση από: gthal στις 30 Μαΐου 2013, 12:09:53 ΠΜ
Συμφωνώ πολύ μαζί σου.
Αυτό που λες, το νιώθω και σε κάθε σχολιασμό που λέει "το τάδε θέμα είναι καλό, θυμίζει αραιούς πίνακες, το άλλο είναι καλό γιατί θυμίζει τριγωνικούς κλπ"
"Θυμίζει" !  σε ποιον ;
Σε εμάς θυμίζουν. Εμείς χαιρόμαστε. Μόνοι μας.
Στους μαθητές δεν "θυμίζουν" τίποτα. Ούτε καν τους διδάσκουν κάτι υπό τις συνθήκες που τα βλέπουν. Είμαι σίγουρος ότι κανένας μαθητής δεν έφυγε με σήμερα με την ανακάλυψη "α, έτσι μπορώ να συμπιέσω έναν αραιό πίνακα!"

Στους μαθητές δε χρειάζεται να θυμίζουν κάτι. Εγώ που έγραψα τι μου θυμίζει το κάθε τι, ήταν για να εξηγήσω το σκεπτικό της επιτροπής όπως το αντιλαμβάνομαι. Φαίνεται δηλαδή να μπήκε στη διαδικασία να πάρει ιδέες από το τετράδιο μαθητή. Είναι εμφανές ότι η ιδέα των αραιών, της πρώτης ανάλυσης, της τριγωνικής και των ρύπων (τετράδιο κεφάλαιο 8 παράδειγμα 1) πέρασαν μέσα στο διαγώνισμα.

Αυτό που για μένα έχει σημασία είναι ότι τα δύσκολα θέματα ήταν από το τετράδιο, άρα θεωρούνται διδαγμένα. Κάτι δύσκολο πρέπει να πέσει για να ξεχωρίσει ο καλός. Αλλά από που πρέπει να είναι οι δύσκολες ιδέες;
Οι μαθηματικοί έβαλαν ένα δύσκολο θέμα Β3 που είχε τεχνικές που δεν είναι στο σχολικό. Πως να το λύσει ο μαθητής αν δεν έχει δει το τρυκ; Από μόνος του δεν μπορεί να το βγάλει ειδικά στο δεδομένο χρόνο.
Αντίθετα στην ΑΕΠΠ έπεσε δύσκολο θέμα του οποίου η ιδέα είναι στο τετράδιο άρα θεωρείται διδαγμένο. Νομίζω ότι είναι ο πιο έντιμος τρόπος για να βάλεις δύσκολο θέμα, τουλάχιστο για αρχή.

Να πω επίσης ότι στο μάθημα γενικά βασιλεύει η τυποποίηση. Πρέπει να μπει και κάτι πιο δύσκολο. Εμένα αυτό που μου έκανε πάντα κακή εντύπωση είναι το πως είναι δυνατόν να έχουμε ένα διδακτικό πακέτο με τόσες καλές ιδέες μέσα (ασκήσεις 2 και 3 αστέρων) και να έχουμε τυποποιημένα θέματα στις εξετάσεις. Πολλές φορές είχα πει: "αν ήμουν θεματοδότης θα έβαζα θέμα από το τετράδιο". Αυτό έγινε τώρα. Εγώ το θεωρώ θετικό!
Νομίζω ότι είναι τα θέματα που (πέρα από κάποια προβλήματα) θα επηρεάσουν θετικά την εξέλιξη του μαθήματος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά. Αυτός που κάποτε δίδασκε μόνο ΣΟΣ τώρα θα μπει στη διαδικασία να διδάξει όλα όσα είναι την ύλη. Και τριγωνική και αραιούς και δυναμοσειρά συνημιτόνων και πρώτη ανάλυση και πίνακες συχνοτήτων. Όσο κακό έκανε στο μάθημα το θέμα με τη goto, τόσο καλό έκαναν αυτά τα θέματα. Όλα αυτά εγώ τα θεωρώ θετικά. Φέτος για μένα το μάθημα πήγε μπροστά.
Το θέμα Γ (που κατά τη γνώμη μου ήταν το κορυφαίο σημείο του διαγωνίσματος) είχε ένα δύσκολο σημείο βγαλμένο μέσα από το παράδειγμα 1 του κεφαλαίου 8. Αυτός είναι ο πιο έντιμος και ο πιο ασφαλής τρόπος να βάλεις δύσκολο θέμα. Μπορεί να σου είναι κανείς ότι ήταν εκτός ύλης ή εξωπραγματικής δυσκολίας; Μέσα από το τετράδιο είναι η βασική του ιδέα.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους και καλή επιτυχία στους μαθητές....θα ήθελα να καταθέσω και την δική μου άποψη σχετικά με όλες αυτές τις συζητήσεις σχετικά με το επίπεδο των θεμάτων, αλλά από μία ενδιάμεση οπτική..ούτε την πλευρά του μαθητή (ας υποθέσουμε δίχως εμπειρία) ούτε από την πλευρά του καθηγητή με πχ 10 χρόνια εμειρίας στήν διδασκαλία του μαθήματος..εγώ για παράδειγμα, δίδαξα φέτος πρώτη φορά το μάθημα...τώρα που βγήκε η πρώτη χρονιά, έκατσα και έκανα έναν μίνι απολογισμό...το συμπέρασμα είναι πως και εγώ όλη τη χρονιά και μελέτησα, και αφιέρωσα πολλές πολλές ώρες για πηγές/σημειώσεις/ασκήσεις, και διδάχθηκα πράγματα...επίσης χρειάστηκε κάποιες από τις ερωτήσεις των μαθητών μου και να τις ψάξω λίγο παραπάνω, καθώς δεν είχε έτοιμη λύση για όλα τις πιθανές ερωτήσεις (πχ κάποια πράγματα που εμένα μου φαινόνταν κάπως αυτονόητα, οι μαθητές όχι, και έπρεπε να βρω κάποιο κοινό σημείο)...όλα αυτά τα λεώ, για να μπω στην ψυχολογία του μαθητή --> εγώ για παράδειγμα, με σπουδές στην πληροφορική, όμως όχι εμπειρία στην διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος, χρειάστεικε να προσαρμοστώ κάπως στις απαιτήσεις και στις καταστάσεις....οπότε θεωρώ ένας μαθητής ο οποίος έρχεται για πρώτη φορά με το αντικείμενο, θα ανταπεξέλθει με τελείως διαφορετικό ρυθμό, καθώς δεν έχει τις παραστάσεις και την εμπερία... επίσης έχει να ασχοληθεί με άλλα 5-6 μαθήματα, τα οποία πολύ βασικό έχει και βαρύτητα στον υπολογισμό των μορίων του, άρα θα αφιερώσει τους πόρους και τον χρόνο του περισσότερο σε αυτά..επίσης ένας μαθητής που αποφάσισε να ακολουθήσει την τεχνολογική κατεύθυνση, το μάθημα μας το βρήκε μπροστά του εκ των πραγμάτων, ίσως αν μπορούσε να επιλέξει να μην το προτιμούσε...οπότε προσωπικά συμφωνώ περισσότερο με την άποψη πως ίσως οι καθηγητές τα βλέπουμε λίγο από την δική μας οπτική για το αν κάτι είναι τόσο "εύκολο" ή περισσότερο πολύπλοκο.... είναι φυσικό πχ σε ένα συνάδελφο με 15 χρόνια στον χώρο, για το θέμα Β2 να σκεφτεί την λύση αν όχι αυτόμοτα σε 2 λεπτα...εγώ χρείαστηκα πχ 5 λεπτά να σκεφτώ μια λύση, δεν μου ήρθα αυτόμοατα, χρειάστηκα λίγο χρόνο....και είνια γυσικό για ένα μαθητή να χρειαστεί πολύ περισσότερο ίσως και να μην του έρθει κάτι στο μυαλό, ακριβώς με βάση όλων όσα προσπάθησα να αναλύσω..

Υ.Γ_1: όλα τα παραπάνω είναι με πολύ πολύ σεβασμό σε όλους τους σεμμετέχοντες, δεν απευθύνονται σε καποιον προσωπικά
Υ.Γ_2: η ταπεινή μου άποψη είναι πως στις συζητήσεις πάνω σε αυτό το θέμα, δεν υπάρχει τόσο ο διαχωρισμός σε  "σωστές" και "λάθος" γνώμες...πολύ σωστή πχ η άποψη "οι μαθητές να έρθουν σε πολύ καλό επίπεδο άλγοριθμηκής σκέψης", όμως και από την άλλη δεν είναι λάθος και αυτό που μου είπαν πχ κάποιοι μαθητές μου χαριτολογώντας "καλά είναι αυτά που λέτε για την αλγοριθμηκή σκέψη, όμως που να προλάουμε  να την αποκτήσουμε τόσο γρήγορα με τόσα άλλα μαθήματα"...'ισως πρέπει να βρούμε την χρυσή τομή
Υ.Γ_3: το ΣΤΕΚΙ στην πρώτη μου απεφή με το μάθημα, με βοήθησε πάρα, πάρα, με πάρα πολύ, ήταν ένα πολύτιμο εργαλείο στην προσπάθειά μου...ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλους

vasiko

Παράθεση από: tsabatman στις 29 Μαΐου 2013, 04:20:11 ΜΜ
Θέματα για χομπιστες στην παραλία,μη κλιμακούμενης δυσκολίας με μηδενικό σεβασμό στην κούραση,την δουλειά και την αγωνία των παιδιών,άριστοι μιμητές των μαθηματικών και των φυσικών
Με καλύπτει απόλυτα...

vasiko

Παράθεση από: gpapargi στις 30 Μαΐου 2013, 09:47:43 ΠΜ
Εμένα αυτό που μου έκανε πάντα κακή εντύπωση είναι το πως είναι δυνατόν να έχουμε ένα διδακτικό πακέτο με τόσες καλές ιδέες μέσα (ασκήσεις 2 και 3 αστέρων) και να έχουμε τυποποιημένα θέματα στις εξετάσεις. Πολλές φορές είχα πει: "αν ήμουν θεματοδότης θα έβαζα θέμα από το τετράδιο". Αυτό έγινε τώρα. Εγώ το θεωρώ θετικό!

Η πιο απλή απάντηση που μπορώ να δώσω σε αυτή σου την απορία είναι ότι το μάθημα είναι δίωρο  και δεν προλαβαίνω σε καμία περιπτωση εδώ και αρκετά χρόνια στο σχολείο που διδάσκω να φτάσω στο επίπεδο των ασκήσεων που έχουν τρία αστέρια.
Άρχισα να νοιώθω ανεπαρκής. Το ίδιο και οι μαθητές μου που δεν έχουν την πολυτέλεια να κάνουν φροντιστήρια.
Αυτἀ.

giagia

Παράθεση από: gpapargi στις 30 Μαΐου 2013, 09:47:43 ΠΜ


Αυτό που για μένα έχει σημασία είναι ότι τα δύσκολα θέματα ήταν από το τετράδιο, άρα θεωρούνται διδαγμένα.

Μια γνωστοποίηση: υπάρχουν σχολεία στα οποία το τετράδιο μαθητή ΔΕΝ μοιράζεται

P.Tsiotakis

Αν δε μοιραζόταν το βιβλίο της φυσικής, θα απαλλάσσονταν οι μαθητές απο την εξέταση αυτη; Το ότι δε μοιράστηκε, δεν είναι και αυτό λάθος της ΚΕΕ!!
ΓΙΑΤΙ δε μοιράστηκε; (έχω κάποιες σκέψεις);;;
Υπάρχει ηλεκτρονικά σε πολλές ιστοσελίδες.

gpapargi

Αυτό που αναφέρει ο Βασίλης (vasiko) το σέβομαι απεριόριστα και είναι σοβαρό θέμα προς συζήτηση. Δηλαδή σε ένα δημόσιο σχολειό με τόσες απεργίες και καταλήψεις μπορεί να μην υπάρχει ο χρόνος. Τι πρέπει να γίνει; Αν βάλεις δύσκολα τους λές να πάνε να τα μάθουν αλλού. Αν βάλεις εύκολα χαλάς το μάθημα. Τι πρέπει/μπορεί να γίνει;

Εγώ πάντως Παναγιώτη ξέρω περίπτωση που καθηγητής αναφερόμενος στο τετράδιο μαθητή είπε: "Αυτό είναι άχρηστο, δε θα δουλέψουμε από αυτό". Επίσης γνωρίζω τουλάχιστο 2 γνωστά ιδιωτικά που δεν διδάσκουν από το σχολικό βιβλίο αλλά δίνουν δικό τους πακέτο σημειώσεων και δουλεύουν αποκλειστικά από αυτό. Σε αυτό το πακέτο δεν περιέχονται οι καλές ασκήσεις του τετραδίου μαθητή.
Εννοείται πως η επίσημη θέση του σχολείου προς το γονιό είναι: "το σχολικό βιβλίο δεν είναι καλό. Εμείς έχουμε φτιάξει δικά μας και δουλεύουμε από αυτά". Θεωρώ περιττό να πω πως ουσιαστικά πρόκειται για ασκήσεις αντιγραμμένες από τα γνωστά βοηθήματα και όχι κάτι πρωτότυπο όπως αφήνουν να εννοηθεί στο γονιό/πελάτη. Παπατζιλίκι δηλαδή.

Obelix

Σχετικά με το τετράδιο μαθητή που δεν μοιράζεται σε αρκετά σχολεία, απλά θέλω να επισημάνω τα εξής:

- Όντως υπάρχουν συγκεκριμένα σχολεία στα οποία αρχικά δεν μοιράζεται. Δεν μπορώ να καταλάβω όμως πως γίνεται και είναι πάντα τα ίδια σχολεία.

- Στα σχολεία αυτά, πιέζω τους μαθητές μου να το ζητήσουν επιτακτικά και όταν αυτό συμβαίνει, τα τετράδια μαθητή... εμφανίζονται.

vtsakan

Τώρα που έκατσε λίγο η σκόνη, η γνώμη μου για τα φετινά θέματα συνοψίζεται στις παρακάτω παρατηρήσεις:
1. Τα θέματα για πρώτη φορά μετα απο καιρό είχαν χαρακτήρα εξετάσεων. Με αυτό εννοώ πως άφηναν τους πολύ καλούς μαθητές να ξεχωρίσουν απο τους καλούς και τους καλούς απο τους μέτριους. Μέχρι πέρυσι, οι ομάδες πολύ καλοί-καλοί και μέτριοι-κακοι ήταν ενοποιημένες.

Κάποιες βελτιώσεις που θα μπορούσαν να έχουν τα θέματα:
Σχετικά με το Θέμα Α: Υπερβολικά πολλές μονάδες στην θεωρία. Απο 11 θα μπορούσαν να μειωθούν σε 4.
Το θέμα με τον αραιο πίνακα, θα μπορούσαν να βάλουν τα παιδιά να κάνουν ένα τρέξιμο και να ρωτούνται τι παρατηρούν.

Σχετικά με το Θέμα Β: Υπερβολικά πολλές μονάδες στο Δ-Ρ.
Όσον αφορά το θέμα Β2, αφού διάβασα σχεδόν όλες τις αποψεις και άκουσα διάφορα απο μαθητές και καθηγητές, θα προσπαθήσω να το κρίνω καλοπροαίρετα: Νομίζω πως η επιτροπή θεμάτων πίστεψε πως εάν ζητήσουσε ταξινόμηση ενός πίνακα λογικών τιμών χωρίς κανένα περιορισμό, όλα τα παιδιά θα γράφανε την φυσαλιδα με < ή >, πράγμα που είναι λάθος.΄Οπότε, προσωπικά, όταν διάβασα την εκφώνηση, θεώρησα αυτόν τον περιορισμό βοηθητικό για τους μαθητές. Σε αυτό το σκεπτικό, κάθε λύση που περιλαμβάνει ένα πέρασμα του πίνακα (ακόμα και ο selectionsort που πολλά παιδια τον προσέγγισαν) είναι αποδεκτή. Το λάθος που έκανε η επιτροπή ήταν αυτό το "χωρίς χρήση αλγορίθμων ταξινόμησης". Θα μπορούσε σαν Β2.1 να έχει ερώτημα "Η έκφραση Αληθής > Ψευδής είναι συντακτικά σωστή ή όχι. Δικαιολογήστε...." και στην συνέχεια να είχε το ερώτημα χωρίς κανένα περιορισμό.

Σχετικά με το θέμα Γ: Πολύ ωραίο θέμα που απαιτούσε καλή κατανόηση βασικών αλγοριθμικών κινήσεων (δομή επιλογής, ταξινόμηση, ...). Στο βαθμολογικό, μετά απο την διόρθωση 50 γραπτών, έχω δει πάνω απο 5 σωστές διαφορετικές λύσεις, πράγμα που σημαίνει πως τα παιδιά δεν είχαν φασον λύση στο μυαλό τους.

Σχετικά με το Θέμα Δ: Εύκολο για θέμα Δ. Θα έπρεπε τα μόρια που "αφαίρεσα" απο Θέμα Α και Β να μπούν σε ένα ακόμα υποερώτημα στο θέμα Δ που να δείνει την ευκαιρία σε παιδια που δούλεψαν στο μάθημα να κερδίσουν κάποια μόρια παραπάνω. Όσον αφορά τον πίνακα συχνοτήτων, αφού αποφάσισε η ΚΕ να τον εξετάσει, θα έπρεπε η χρήση της βασικής κίνησης του (Π[α] <- Π[α] + 1) να είναι υποχρεωτική (και όχι Αν (α=1) τότε Π[1] <- Π[1] + 1.....). Αυτό θα μπορούσε να γίνει εύκολα εάν οι πιθανές απαντήσεις δεν ήταν 5, αλλά 50.


Αυτά....
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

labrosD

Καλησπέρα Συνάδελφοι!

Έχετε ιδέα μέχρι πότε πρέπει να έχουν διορθωθεί όλοι οι φάκελοι με γραπτά; Μέχρι πότε μπορούμε να παίρνουμε φακέλους;

petrosp13

Είναι η μόνη χρονιά που δεν έβαλε κάποιος στατιστικά βαθμολογιών των γραπτών που διόρθωσε!
Πείτε μας ρε παιδιά, πόσους αριστούχους είχατε, πόσα γραπτά κάτω από την βάση, ποια θέματα είχαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας (θεωρία, είμαι σίγουρος)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

michaeljohn

Έχεις δίκιο..
Προσωπικά βαθμολόγησα 187 γραπτά τα οποία προέρχονταν από Αττική.
ομαδοποιώντας  προκύπτουν τα εξής αποτελέσματα.

90-100  30  16,0%
75-89    26  13,9%
50-74    45  24,0%
0- 49    86  46,0% !!!
            187