Ύλη 2016-2017

Ξεκίνησε από maria gana, 21 Σεπ 2016, 09:57:24 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

maria gana

Καλημέρα και καλή χρονιά σε όλους μας....
Ξεκίνησα να δω την ύλη για το μάθημα επιλογής φέτος και είδα ότι ..... "Η διδακτέα ύλη περιλαμβάνει τα κεφάλαια 7, 9 (μόνο 9.3), 10, 11, 13, 14 (μόνο 14.2), 15,
16 του σχολικού βιβλίου «Εφαρμογές Πληροφορικής» (συγγραφείς: Γ. Πανσεληνάς, Ν.
Αγγελιδάκης, Α. Μιχαηλίδη, Χ. Μπλάτσιος, Σ. Παπαδάκης, Γ. Παυλίδης, Ε. Τζαγκαράκης, Α.
Τζωρμπατζάκης).
Δηλαδή τα κεφάλαιο 1, 2, 3 (μόνο το 3.1), 5 και 6 δεν τα διδάσκουμε φέτος;;;

P.Tsiotakis

Η ύλη άλλαξε
ξεκινάμε με προγραμματισμό σε πλακίδια (app inventor ...)

fan

Δεν πάμε καθόλου καλά.. :-\

maria gana

Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
Αυτό είδα και εγώ και φυσικά ότι η ύλη πάει πολύ παραπέρα μέχρι το κεφάλαιο 16 ...
Ίσως όμως αυτό πρέπει να το δούμε σαν μία θετική αλλαγή. Τα παιδιά στην τρίτη γυμνασίου διδάσκονταν προγραμματισμό (scratch), τώρα συνεχίζουμε με appinventor και πάμε ένα βήμα πιο πέρα..

fan

Αυτο που αναφερεις ειναι η ιδανικη περιπτωση...

stam12

Μόνο που απ' ότι φαίνεται περιμένουν από μας να έχουμε τις ιδιότητες "υπερήρωα", γιατί ζητάνε να ξεκινήσουμε διδάσκοντας σε τουλάχιστον 3 διαφορετικά (νέα) προγραμματιστικά περιβάλλοντα: AppInventor (με εκδοχές ρομποτικής), Alice, ακόμα και "GreenFoot", με ταυτόχρονες υποχρεώσεις που εκτείνονται παράλληλα απ' το δημοτικό μέχρι και το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Γ' Λυκείου! Έλεος, δεν είμαστε "υπερήρωες"!!! Ποιος από μας έχει επιμορφωθεί έστω και σ' ένα από τα προγραμματιστικά αυτά περιβάλλοντα;
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

pgrontas

Το θέμα   συνάδελφε δεν είμαστε εμείς. Κυρίως είναι το τι θα μείνει στα παιδιά από όλον αυτον τον καταιγισμό από περιβάλλοντα.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

Εγώ θα κάνω μόνο app inventor, με μεγάλα και ολοκληρωμένα έργα στις 16 ώρες.

Προσανατολίζομαι να κάνουμε με τους μαθητές 2 μικρά project εξοικείωσης με το περιβάλλον (κομπιουτεράκι, μικρό παιχνίδι). Αυτά θα καταλαμβάνουν 4-5 ώρες.

Στη συνέχεια 2 μεγάλα project για τις υπόλοιπες (11 ή λίγες ακόμα) με μεγαλύτερα έργα και θα προσπαθήσω να αξιοποιούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μιας συσκευής (μικρόφωνο, κάμερα, αισθητήρες).

έχω μια ταμπλέτα των 50€ στην τάξη από πέρσι, ίσως πάρω φέτος άλλη μια και τα παιδιά σχεδιάζουν, δημιουργούν και δοκιμάζουν.
Την ρομποτική εκδοχή, δεν την βλέπω για τη φετινή σχολική χρονιά, αλλά σκέφτομαι διάφορα για αυτό.

Π.

Kixer

Οι ίδιες οδηγίες ισχύουν και για τα εσπερινά...

Στα οποία έρχονται μαθητές (οι περισσότεροι) που όταν πήγαιναν γυμνάσιο δεν διδάσκονταν πληροφορική και γενικότερα δεν έχουν επαφή με τον υπολογιστή και τον προγραμματισμό.

Έχω μεγάλη δυσκολία στο να επιλέξω τι να διδάξω φέτος....Άντε πέρυσι ξεκινώντας...λίγο υλικό, λίγο λογισμικό, λίγο για γλώσσες προγραμματισμού, δίκτυα και προγραμματισμός - πάντα προσαρμοσμένο στις γνώσεις των μαθητών - έβγαινε η χρονιά.

Φέτος όμως; HTML 5; Εφαρμογές νέφους;PHP;CSS; Ειλικρινά το πιο βατό ειναι το app inventor...που και αυτο θα δυσκολέψει αφάνταστα..Δεν ξέρω...Προς το παρόν ξεκίνησα από το 15ο (Κοινωνικά Δίκτυα σαν πιο προσιτό) και βλέπουμε...

stam12

Κι εγώ μάλλον απ' την 3η ενότητα θα ξεκινήσω, για να κρατήσω και το ενδιαφέρον τους αμείωτο. ; -)
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

makzax

Μερικές απορίες: Η νέα ύλη ισχύει και στα ΕΠΑΛ. Δεν το διευκρινίζει αλλά φαντάζομαι πως ναι.

Επίσης, οι εξετάσεις τι μορφή θα έχουν, τώρα που το μάθημα είναι ουσιαστικά πρακτικής φύσεως;

GeLk

#11
Μια καλή ιδέα (πιστεύω ότι) θα ήταν να "σπάσουμε" την εφαρμογή που έχει το σχολικό βιβλίο, σε μικρότερες. Μπορούν να προκύψουν τουλάχιστον τρεις εφαρμογές: α) ScreenSaver β)Game (καλύτερα θα πήγαινε "Ζωγραφική" γ) Μέσος Όρος.  Αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι βρισκόμαστε στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου και επίσης ότι οι μαθητές μπορούν να "βγάλουν" από τη συνολική εφαρμογή κάποια κομμάτια κώδικα (πλακίδια) μέσα από το βιβλίο. Κάθε μία από τις παραπάνω εφαρμογές μπορεί πολύ εύκολα να επεκταθεί και αφού οι μαθητές τις κατανοήσουν, να φτιάξουν μια συνδυαστική εφαρμογή.
Εγώ ήδη δοκίμασα την α) στους μαθητές μου με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Την επισυνάπτω σε αρχείο pdf, αν ενδιαφέρει κάποιον.

Γ.Λ.

odysseas

Το βιβλίο έχει αντλήσει υλικό από αυτές τις αυτοτελείς δραστηριότητες που είχαν αναπτυχθεί για την ώρα του κώδικα. Πολύ περισσότερο υλικό υπάρχει στο σχετικό βιβλίο από δύο συναδέλφους της Χίου.

GeLk

Η δεύτερη εφαρμογή (πάντα στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου) μπορεί να δημιουργήσει ένα απλό περιβάλλον ζωγραφικής με πολύ ενδιαφέρουσες ... προεκτάσεις. :)

gergerman

Α)Καλησπέρα. Με ποια σειρά σκέφτεστε να διδάξετε το μάθημα;

Εγώ έχω κάνει ελάχιστες ωρες και έχω ξεκινήσει από το κεφάλαιο 9. Προς το παρόν τους δείχνω λίγο gmail.... Αρκετοί δεν ξέρουν να στείλουν ένα email.

Β) Με το διαγώνισμα τετραμήνου έχουμε καμμιά ενημέρωση για το πως θα είναι;