Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NiColas1957

Παράθεση από: petrosp13 στις 31 Αυγ 2013, 10:26:19 ΜΜ
Και τι ζητάνε δηλαδή οι Χημικοί στα mail;
Να παραμείνει το ΝΣχ όπως είναι και να μην ενδώσει στις πιέσεις της «συντεχνίας» των Πληροφορικών.
Τι άλλο ??
Λέω τώρα εγώ :)



P.Tsiotakis

Η επιστολη που θα διώξω, όποιος θέλει κρατάει ό,τι του αρέσει
στέλνουμε μαιλ παντού, για το αυτονόητο:

ο φοιτητης πληροφορικης, τοπογραφιας, μαθηματικων κλπ πρεπει να έχει εξεταστει στη σχετική επιστημη και όχι στη Χημεία

tsipafile, συγγνώμη αν σε στεναχωρώ, δεν είναι στις προθέσεις μου

Γιάννης Αναγνωστάκης

Σας παρακαλώ όλοι που διαβάζετε το στέκι να στέλνετε mail στους Βουλευτές!

15000 χημικοί που διαβάζουν το στέκι το συνιστούν!

petrosp13

Και σύντομα θα ανέβει το κείμενο με 12 ερωτήσεις-απαντήσεις για κάθε ενδιαφέρομενο που περιγράφουν εν συντομία το πρόβλημα μας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

GioPan

Παράθεση από: janag79 στις 01 Σεπ 2013, 12:19:11 ΠΜ
Σας παρακαλώ όλοι που διαβάζετε το στέκι να στέλνετε mail στους Βουλευτές!

15000 χημικοί που διαβάζουν το στέκι το συνιστούν!
ωραίο.
να διορθώσω; 14999 (ακούγεται καλύτερο!!!)

lp

Μια παράκληση αν μπορούσαμε να αναρτήσουμε σε ξεχωριστό θέμα τα emails των βουλευτών του τμήματος που λειτουργεί. Πρέπει να ψάχνουμε συνέχεια στα posts και είναι φοβερά χρονοβόρο.
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

petrosp13

Το κείμενο με τις 13 ερωτήσεις-απαντήσεις που παρουσιάζει συνοπτικά το πρόβλημα μας και την λύση του είναι έτοιμο
Σε αυτό, θα βρείτε όλοι απαντήσεις και επιχειρήματα για τον αγώνα για το πανελλαδικό μάθημα

Όποιος θέλει το κείμενο, θα πρέπει να στείλει ένα πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ υπολογισμού της παράστασης: 1-2+3-4+5-6...+2*Ν+1

σε προσωπικό μήνυμα σε έναν από τους παρακάτω χρήστες:

janag79 (Γιάννης Αναγνωστάκης)
petrosp13 (Παπαδόπουλος Πέτρος)

Η κορύφωση του αγώνα και ό,τι βγει
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής


prapasl

Τι λέτε για την παρακάτω επιστολή;

Αγαπητοί βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Β' Τμήματος Διακοπής Εργασιών Βουλής Θέρους 2013,

Πρόκειται να ψηφίσετε το νομοσχέδιο για το νέο πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου. Θα παρατηρήσετε ότι ενώ τα τελευταία 15 χρόνια η Πληροφορική (με το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) εξεταζόταν πανελλαδικά στην τεχνολογική κατεύθυνση, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου δεν θα συμβαίνει πια αυτό. Το συγκεκριμένο μάθημα όμως θεωρείται ιδιαίτερα πετυχημένο αφού αποθάρρυνε την αποστήθιση και καλλιεργούσε ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα στη λύση προβλημάτων. Αντ' αυτού, δεδομένου ότι οι δύο κατευθύνσεις Θετική-Τεχνολογική γίνονται μία, θα εξετάζεται η Χημεία η οποία εξεταζόταν μόνο στη Θετική κατεύθυνση. Αυτό αποτελεί οπισθοδρόμηση στη δεκαετία του '80 όταν η σημασία της πληροφορικής ως επιστήμης δεν είχε ακόμη συνειδητοποιηθεί. Σήμερα, στην «εποχή της πληροφορίας» τα δεδομένα έχουν αλλάξει:
1. Υπάρχουν περισσότερα από 50 τμήματα Πληροφορικής στη χώρα που στα προγράμματα σπουδών τους δεν διδάσκουν τη Χημεία κι άλλα 50 τουλάχιστον τμήματα που απαιτούν γνώσεις πληροφορικής υψηλού επιπέδου.
2. Σε όλες τις σχολές που σχετίζονται με τη νέα Θετική-Τεχνολογική κατεύθυνση διδάσκεται η Επιστήμη των Υπολογιστών (προγραμματισμός Η/Υ) ενώ αυτό δεν συμβαίνει με τη Χημεία.
3. Στα 15 τελευταία χρόνια που υπήρχαν και οι δύο επιστήμες Χημεία και Πληροφορική ως εναλλακτικές στη Θετική και Τεχνολογική κατεύθυνση αντίστοιχα, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών διάλεγε την Τεχνολογική κατεύθυνση όπου πανελλαδικά εξεταζόταν η Πληροφορική κι όχι η Χημεία παρότι η Θετική Κατεύθυνση υπερκάλυπτε τις σχολές της Τεχνολογικής.
4. Τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα θα πρέπει να καλλιεργούν και εντέλει να εξετάζουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων όπως αυτές που καλλιεργούν τα Μαθηματικά και η Αλγοριθμική ως κλάδος της Πληροφορικής ώστε να μπορεί να διαπιστωθεί η ικανότητα των μαθητών να παρακολουθήσουν την οποιαδήποτε επιστήμη ανάλογα με τη σχολή που θα εισαχθούν. Αντιθέτως μαθήματα όπως η Χημεία στο Γενικό Λύκειο εισάγουν πολύ εξειδικευμένες θεωρητικές γνώσεις (βλέπε τί γνώσεις επιδιώκεται να αποκτήσουν οι μαθητές στη Χημεία Θετικής κατεύθυνσης στον ιστότοπο του ψηφιακού σχολείου http://digitalschool.minedu.gov.gr/courses/DSGL-C135/). Οι γνώσεις αυτές δεν δίνουν σε καμία περίπτωση τη δυνατότητα να κριθεί ο τρόπος σκέψης και η μεθοδικότητα του μαθητή αλλά κατά κανόνα η δυνατότητα αποστήθισης και εντέλει ο μαθητής δεν θα τις χρειαστεί στην συντριπτική πλειονότητα των επιλογών σταδιοδρομίας του.
5. Δεδομένου ότι γίνεται προσπάθεια η χώρα να αποτελέσει κέντρο καινοτομίας και ανάπτυξης στην πληροφορική (συμφωνίες με εταιρείες όπως Hewlett-Packard, IBM, Microsoft κλπ) δεν μπορεί να μην δίνεται στην επιστήμη αυτή η σημασία που της αρμόζει.
6. Δεν μπορεί στη δραματική κατάσταση που βρίσκεται η χώρα μας όπου το μέλλον της φαντάζει ζοφερό να μην επενδύει στην πληροφορική, μια επιστήμη που βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογικής ανάπτυξης και απαιτεί κατά κανόνα γνωσιακό κεφάλαιο και όχι δαπανηρές και χρονοβόρες υποδομές.
7. Οι σημαντικοί επιστήμονες που έχουν ξεπηδήσει τα τελευταία χρόνια από τα πανεπιστήμιά μας είναι στο χώρο της Πληροφορικής κι όχι της Χημείας.
8. Στους εγχώριους διαγωνισμούς και συνέδρια πληροφορικής (μαθητών κι εκπαιδευτικών) οι συμμετοχές είναι αξιοθαύμαστες σε αριθμό και το επίπεδο των εργασιών είναι πολύ υψηλό. Επιπλέον, στους διεθνείς διαγωνισμούς πληροφορικής οι έλληνες μαθητές διαπρέπουν.
9. Στο χώρο της πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει προκύψει  εκπαιδευτικό προσωπικό υψηλού επιπέδου με πολύ μεγάλο ποσοστό κατοχής μεταπτυχιακών τίτλων σε σχέση με άλλες ειδικότητες, καθηγητών δηλαδή νεαρότερων ηλικιών με μεγάλη όρεξη για δουλειά και δημιουργικότητα. Είναι επιστήμονες νεότερης γενιάς που δεν πρέπει να αποθαρρυνθούν, αντιθέτως θα πρέπει να ενθαρρυνθούν για να συνεχίσουν με μεγαλύτερο ζήλο.
10. Στο διεθνή χώρο και στα εκπαιδευτικά συστήματα προηγμένων χωρών, παρατηρείται μια μεγάλη στροφή στην πληροφορική και της τεχνολογία ενισχύοντας τα αντίστοιχα μαθήματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (π.χ. Μεγ Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Η.Π.Α. και Κύπρος όπου οι μαθητές επιλέγουν αν θέλουν να εξεταστούν στην πληροφορική στις εισαγωγικές εξετάσεις).
Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επιτραπεί αυτό το έγκλημα εναντίον της πληροφορικής και των τεχνολογικών σπουδών γενικότερα. Πώς είναι δυνατόν η «νέα» ενοποιημένη κατεύθυνση να ονομάζεται και «Τεχνολογική» εκτός από Θετική όταν απουσιάζουν τα κατεξοχήν τεχνολογικά μαθήματα της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας Επικοινωνιών που υπήρχαν τα τελευταία χρόνια; Τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Χημεία χαρακτηρίζονται «Θετικά» κι όχι «Τεχνολογικά» μαθήματα.
Το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο δεν πρέπει να περάσει με την τρέχουσα μορφή του. Η Επιστήμη Υπολογιστών (Πληροφορική) πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα ώστε να έχει το κύρος και τη σημασία που της αρμόζει.
Η ευθύνη σας για το μέλλον του τόπου μας θα είναι μεγάλη.
Λεωνίδας Πράπας
Καθηγητής ΠΕ19, MSc Πληροφορικής

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Την επιστολη την βρισκω τελεια  ειναι πολυ καλα δομη
ενη δεν  μπορεις να μην τη λαβεις υποψ ανοιυαφερει πολλες αληθειες
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

GEG

#3386
Επίκαιρο άρθρο του κ. Ιωσήφ Σηφάκη στο σημερινό φύλλο του Βήματος  (σελ. Α31) με τίτλο

Ψηφιακά αναλφάβητο το Νέο Λύκειο

Κάτω από το άρθρο ακολουθεί θέμα σχετικά με τον πόλεμο που δέχεται τελευταίως η πληροφορική στην εκπαίδευση.
Αντιγράφω από την αρχή:

Η ζητούμενη και επείγουσα αναμόρφωση και προσαρμογή των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων συναντά μια λίγο-πολύ οργανωμένη αντίδραση από κύκλους που δυστυχώς παίζουν καθοριστικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων σε υπουργεία και κρατικούς οργανισμούς. Όταν κάποτε τα επιχείρηματα τους ξεπερνούν την υπεράσπιση καθαρώς συντεχνιακών συμφερόντων, αντιτάσσουν δύο ειδών λόγους:
1. ότι η πληροφορική δεν είναι επιστήμη, αλλά απλώς ένα σύνολο τεχνολογιών
2. ότι η εκπαίδευση πρέπει να περιορίζεται στην εκμάθηση <καθαρών> και <επιστημονικών> γνώσεων.

Hey! It compiles! Ship it! :-)

dmc

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 31 Αυγ 2013, 11:46:51 ΜΜ
Η επιστολη που θα διώξω, όποιος θέλει κρατάει ό,τι του αρέσει

"Δημιουργεί στους μαθητές μια λανθασμένη εικόνα για τον κόσμο γύρω τους, τις Επιστήμες και τα Επαγγέλματα απαξιώνοντας ένα από τα πιο ελπιδοφόρα και εξελίξιμα."

Μάλλον πρέπει να λέιπει κάτι εδώ.
ΠΕ20

dmc

Τους διορισμούς για το 2013 τους κρατάνε για μετά που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο;
ΠΕ20

odysseas

Παράθεση από: GEG στις 01 Σεπ 2013, 03:47:39 ΠΜ
Επίκαιρο άρθρο του κ. Ιωσήφ Σηφάκη στο σημερινό φύλλο του Βήματος  (σελ. Α31) με τίτλο
Ψηφιακά αναλφάβητο το Νέο Λύκειο

Αν το άρθρο δεν είναι διαθέσιμο ηλεκτρονικά, θα μπορούσε κάποιος να το σκανάρει και να το αναρτήσει εδώ;