Προδιαγραφές αίθουσας εργαστηρίου πληροφορικής

Ξεκίνησε από aspd, 23 Αυγ 2018, 05:06:17 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

aspd

Σχετικά με τις προδιαγραφές της αίθουσας (όχι των μηχανημάτων) του εργαστηρίου πληροφορικής τι ισχύει;
Αυτό που κατάλαβα είναι: τουλάχιστον 60τμ, δομημένη καλωδίωση, rack.  Υπάρχει κάτι άλλο συγκεκριμένα που πρέπει να έχει η αίθουσα; (πχ. να είναι σε όροφο, να έχει κλιματιστικό...)

Σχετικά άρθρα που βρήκα:
Πολύ παλιό 1998
http://dide.mag.sch.gr/plinet/site/erg2.pdf

Προδιαγραφές σχολικού εργαστηρίου
http://ts.sch.gr/index.php?searchword=%CE%A0%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%82+%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D+%CE%95%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85+2015+v2&calfrom=&calto=&ordering=newest&searchphrase=exact&limit=0&Itemid=102&option=com_search

Υποστηρικτικό υλικό
http://dide.xan.sch.gr/attachments/article/422/ypostiriktiko_yliko_sepehy.pdf

Κανονισμός λειτουργίας ΣΕΠΕΗΥ
http://ts.sch.gr/docs/kanonismoi-diadikasies/cat_view/89-kanonismoi-diadikasies

aspd

Πρόκειται να μεταφερθεί το εργαστήριο πληροφορικής σε άλλη αίθουσα.

Υπάρχουν τα μηχανήματα, υπάρχει router σε άλλη αίθουσα, και θα αγοραστεί ένα gigabit switch π.χ. TPLINK TL SG1016DE.

Τι πρέπει να ζητήσω από τον ηλεκτρολόγο που πρόκειται να περάσει πρίζες; Υπάρχουν λεπτομέρειες για την ηλεκτρολογική εγκατάσταση που πρέπει να ζητήσω;
Καλωδίωση cat5e χρειάζεται ή cat6;


gverv

1. Ισχυρά ρεύματα. Ξεχωριστός πίνακας με ρελέ προστασίας, αναχωρήσεις από ασφάλειες 16Α με καλώδια 2.5mm2, μια ασφάλεια ανά 3-4 σταθμούς εργασίας, μια 3πλή πρίζα ανά σταθμό εργασίας (για να αποφύγουμε πολύπριζα), φωτιστικό εξόδου.
2. Ασθενή ρεύματα. Νομίζω πρέπει να προδιαγράφουμε Cat6, η διαφορά είναι μικρή. Η διάταξη σε ξεχωριστό κανάλι μπορεί να είναι μια διπλή πρίζα στο ενδιάμεσο 2 σταθμών εργασίας. Τεκμηρίωση, κωδικοποίηση.

aspd


mitsospap

Αυτα που λεει ο συναδελφος gverv ειναι δεδομενα; Θα ηθελα πληρης προδιαγραφες εργαστηριου αν εχεις μονο τους τοιχους. Γιατι στηνουμε νεο εργαστηριο απο το μηδεν

gverv

Παράθεση από: mitsospap στις 30 Σεπ 2018, 02:01:59 ΜΜ
Αυτα που λεει ο συναδελφος gverv ειναι δεδομενα; Θα ηθελα πληρης προδιαγραφες εργαστηριου αν εχεις μονο τους τοιχους. Γιατι στηνουμε νεο εργαστηριο απο το μηδεν
Είδα αργά το μήνυμα και δεν ξέρω αν είναι επίκαιρη η απάντηση. Εκείνο που γνωρίζω είναι το βιβλίο που έχει κυκλοφορήσει πριν πολλά χρόνια (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο 1998)  ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ προσπελάσιμο και από το σύνδεσμο http://dide.mag.sch.gr/plinet/site/erg2.pdf

jim10

Συνάδερφοι όταν στηθεί ένα νέο εργαστήριο Πληροφορικής έρχεται η σχολική επιτροπή για να το δει και να το εγκρίνει;

jim10


παρις

Παράθεση από: jim10 στις 17 Ιαν 2020, 09:09:45 ΜΜ
Συνάδερφοι όταν στηθεί ένα νέο εργαστήριο Πληροφορικής έρχεται η σχολική επιτροπή για να το δει και να το εγκρίνει;
Ποια ειναι η σχολικη επιτροπη; Ο αντιδημαρχος και την γραμματεα;

ilias_s

Παράθεση από: jim10 στις 17 Ιαν 2020, 09:09:45 ΜΜ
Συνάδερφοι όταν στηθεί ένα νέο εργαστήριο Πληροφορικής έρχεται η σχολική επιτροπή για να το δει και να το εγκρίνει;

Τώρα έπεσα επάνω στο ερώτημά σου...

Χωρίς να ξέρω πολλές λεπτομέρειες η Σχολική Επιτροπή είναι ένα όργανο του Δήμου στον οποίο ανήκει το σχολείο σου. Αν το νέο εργαστήριο έχει χρηματοδοτηθεί (αγοραστεί) από τη Σχολική Επιτροπή  για το σχολείο σου, είναι λογικό ότι κάποιος θα πρέπει να βεβαιώσει, τουλάχιστον ποσοτικά, την παραλλαβή! Αφού αυτοί πληρώνουν, είναι λογικό να θέλουν να βεβαιωθούν ότι όσα πλήρωσαν παραδίδονται κανονικά.

Τι εννοείς "να εγκρίνει"..;

Από τη στιγμή που ο εξοπλισμός παραδίδεται στο σχολείο από τη Σχολική Επιτροπή, η τελευταία δεν έχει αρμοδιότητα να ελέγξει ή να εκφέρει άποψη για τη δομή του εργαστηρίου. Ίσως έχει μία λογική να "αντιδράσει" αν π.χ ο εξοπλισμός δεν αξιοποιείται για το σκοπό του αγοράστηκε... αλλά κάτι πέρα από αυτό δε νομίζω. Να ελέγξει/εγκρίνει τη δομή του εργαστηρίου νομίζω πως ούτε μπορεί αλλά ούτε είναι και αρμόδια.

Από τη στιγμή που παραλαμβάνεις, η καταγραφή και η ορθή αξιοποίηση σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου είναι ευθύνη του σχολείου (δ/ντής, υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ κτλ) και παλιότερα ο μόνος αρμόδιος για έλεγχο ήταν ο Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ (δεν ξέρω αν συνεχίζει να είναι στις αρμοδιότητές των νέων Υπευθύνων ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.).

socnafs

Το πιο βασικο για την ασφαλεια των μαθητων και καθηγητων ειναι το πατωμα να ειναι στρωμμενο με πλαστικο δαπεδο για την περιπτωση διαρροης ρευματος

Yannis Siahos

Έστω και καθυστερημένα να πω τη γνώμη μου  :)

1) Έλεγξε ότι η αίθουσα καλύπτει τις προδιαγραφές με τις οποίες σχεδιάστηκε. Θα πρέπει ο δήμος να έχει παραδώσει (αν όχι είναι ύποπτο, οπότε απαίτησε να παραδοθούν) τα σχέδια όλου του σχολείου και φυσικά του εργαστηρίου. Είναι συνήθως στα σχέδια ασθενών.

2) Δεν νομίζω ότι το πλαστικό δάπεδο είναι για την περίπτωση διαρροής, μάλλον για προστασία των ηλεκτροικών από αντιστατικό ηλεκτρισμό. Το ρελέ διαρροής σε προστατεύει από ηλεκτροπληξία και για αυτό πρέπει να υπάρχει σε όλα τα εργαστήρια και να τεστάρεται από καιρό σε καιρό. Προφανώς αν υπάρχει πλαστικό δάπεδο δεν κάνεις "σώμα" με τη γη, αλλά τότε και στα σπίτια θα έβαζαν πλαστικό...

3) Μου είχε τύχει να παραδοθεί εργαστήριο με μόνο μια σούκο πρίζα !!!! και μια πλοκάδα 30 καλωδίων UTP να κρέμονται από το ταβάνι. Και είχε εγκαινιαστεί κιόλας....
Στα σχέδια όμως που βρήκα υπήρχε και rack και κλιματιστικό και κανάλια και πρίζες δικτύου και πρίζες ρεύματος. Οπότε προσοχή... Τα κτήρια που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ παραδίδονται με το κλειδί στο χέρι, που σημαίνει ότι όλα θα πρέπει να δουλεύουν... Άρα να υπάρχουν όλες οι υποδομές στο εργαστήριο.

4) Cat6 οπωσδήποτε, 2 πρίζες ρεύματος / πρίζα δικτύου. Οι προδιαγραφές στην Τεχνική Στήριξη σε καλύπτουν για δομημένη καλωδίωση κτλ.
Μπορείς να βάλεις διπλό κανάλι (πάνω οι πρίζες ρεύματος, κάτω οι δικτύου) για να γλιτώσεις και το interference

markakis

Καλησπέρα, υπάρχει κάποιο έγγραφο/σύσταση με τις προδιαγραφές των πάγκων εργασίας στα σχολικά εργαστήρια Πληροφορικής Δημοτικού; Δηλαδή Ύψος, Βάθος και ελάχιστο Μήκος ανά θέση εργασίας (1 Η/Υ, 2 μαθητές). Πρόκειται να κάνουμε ιδιοκατασκευή προσαρμοσμένη στις διαστάσεις του χώρου.