Δυσκολότερα θέματα φέτος?

Ξεκίνησε από Stefevan, 11 Μαΐου 2011, 12:50:06 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Stefevan

Έχω διαβάσει πως οι εξεταστές φέτος δεν θα έχουν το άγχος να βάλουν και εύκολα θέματα (κυρίως στα βαρύτητας) για όσους θέλουν απλά να πάρουν το απολυτήριο! Οι εξεταζόμενοι πανελλαδικά θα είναι λιγότεροι και οι σχολές επίσης θα είναι λιγότερες στο μηχανογραφικό.
Πιστεύετε ότι θα η δυσκολία θα ξεκινήσει από το 1ο θέμα?

poursali

αλήθεια ποιο είναι το ποσοστό των μαθητών που δεν θα προσέλθει στις πανελλήνιες; έχω την εικόνα ότι είναι πολύ μικρό (5% θα έλεγα και αν). Βέβαια μετά τη χτεσινή ανακοίνωση ότι οι θέσεις σε ΑΕΙ/ΤΕΙ μειώθηκαν σημαντικά και με τα συγκεκριμένα νούμερα που έδωσαν, θα έπρεπε να έχουμε ακόμα μεγαλύτερη μη-προσέλευση, αλλά πλέον δεν ξέρω αν έχουν περιθώρια οι μαθητές για να δηλώσουν ότι δεν θα προσέλθουν.

οπότε το επιχείρημα της μη-προσέλευσης μάλλον πάει περίπατο, τουλάχιστον από την εικόνα που έχω εγώ.

επειδή όμως οι θέσεις μειώνονται και η βάση του 10 δεν υπάρχει νομίζω είναι δικαιότερο για τον καλά διαβασμένο τα θέματα να είναι αυξημένης δυσκολίας. Δεν έχει σημασία αν κάποια σχολή από βάση εισαγωγής 18 πέρυσι πέσει φέτος στο 17, διότι πολύ απλά και πάλι τους καλύτερους 200 θα πάρει.

αυτό που πρέπει να έχει ο μαθητής είναι αυτοπεποίθηση - και βέβαια μιλάω για αυτούς που αγάπησαν έστω και λίγο την προσπάθεια που κάνουν και δεν το κάνουν επειδή το κάνει ο φίλος ή επειδή το θέλουν οι γονείς, γιατί (συγγνώμη που θα το πώ) αλλά σε αυτό το θέμα έχουμε χαρακτηριστικά αχαρακτήριστα. έχουμε τους πιο ανώριμους γονείς - αντί να διαλέγουν τα παιδιά σχολή διαλέγουν αυτοί.

καλή επιτυχία στα παιδιά και ψυχραιμία στους γονείς από σας που τα παιδιά σας δίνουν. αφήστε τους να αποφασίσουν.. :)
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Sergio

Πέρισυ, που επίσης δεν υπήρχε η βάση του 10, ήταν δυσκολότερα ;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

PE19

Καλημέρα συνάδελφοι.
Η πορεία του μαθήματος ΑΕΠΠ δείχνει ότι πηγαίνουμε σε όλο και δυσκολότερα θέματα (συνολικά), αν εξαιρέσουμε το 2005.
Μέσα από το στέκι απευθύνομαι στην ΚΕΕ και τους προτείνω:

1. τα θέματα να είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. (πέρυσι μας μπέρδεψαν, δύκολο Α θέμα, εύκολο Β θέμα, δύσκολο Γ θέμα, εύκολο Δ θέμα πλην τελευταίου ερωτήματος). Το Α θέμα πρέπει να είναι για όλους, να μην έχει ακρότητες και αιφνιδιασμούς.
2. τα θέματα να καλύπτουν όλη την ύλη και όχι την μισή όπως πέρυσι!
3. Τα θέματα να είναι απολύτως σαφή και περιορισμένης έκτασης. Είναι δυνατόν το Δ θέμα να εκτείνεται σε 1 και 1/2 σελίδες; Οι μεγάλες εκφωνήσεις δημιουργούν άγχος και στους διαβασμένους μαθητές, τους τρώνε πολύτιμο χρόνο και σε τελική ανάλυση ξεφεύγουν από τον σκοπό τους.
4. να μην "κλέψουν" θέματα από το στέκι και από τον ΟΕΦΕ.
5. αν θέλουν να εξετάσουν κάτι συγκεκριμένο, π.χ. αν οι μαθητές είναι ικανοί να λύσουν ένα θέμα χωρίς πίνακες, να το αναφέρουν ρητά: να μη χρησιμοποιηθούν πίνακες.
6. να μην βάλουν ερωτήματα στα οποία μπορούν να απαντήσουν μόνο οι άριστοι μαθητές που έχουν παρακολουθήσει ένα άριστο φροντιστήριο, αλλά ερωτήματα που να είναι σε θέση να απαντήσουν οι άριστοι μαθητές που δεν έκαναν φροντιστήριο.

Καλή επιτυχία σε όλους! στους μαθητές, στους εξεταστές, στους καθηγητές, στις επιτροπές και στους επιτηρητές!

Λάμπρος Μπουκουβάλας

νομίζω ότι δεν θα βγάλει πουθενά το να ασχολούμαστε με υποθέσεις.

αλήθεια, έχει καμιά πρακτική σημασία το αν θα είναι ευκολότερα ή δυσκολότερα τα θέματα φέτος;
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

poursali

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 11 Μαΐου 2011, 10:04:20 ΠΜ
νομίζω ότι δεν θα βγάλει πουθενά το να ασχολούμαστε με υποθέσεις.

αλήθεια, έχει καμιά πρακτική σημασία το αν θα είναι ευκολότερα ή δυσκολότερα τα θέματα φέτος;

και ναι και όχι... αλλά τα θέματα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να ξεχωρίζει ο καλός από τον λιγότερο καλό.
ούτε πολύ εύκολα ούτε πολύ δύσκολα.
μέτρον άριστον, όπως πάντα...
και αυτό θα έπρεπε να είναι αυτονόητο και να μην κάνουμε εκτιμήσεις πάντα ορμώμενοι από τις συγκυρίες, αλλά από ότι φαίνεται οι συγκυρίες παίζουν ρόλο οπότε και οι μαθητές θα προσαρμοστούν ανάλογα για να καταπολεμήσουν όσο το δυνατόν τις αδυναμίες τους σε κάθε μάθημα χωριστά.
οπότε κάποια αξία έχει, δυστυχώς.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: poursali στις 11 Μαΐου 2011, 11:31:38 ΠΜ
τα θέματα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να ξεχωρίζει ο καλός από τον λιγότερο καλό.

Κώστα, πάντα ξεχωρίζει ο καλός από τον πολύ καλό. απλά οι διαφορές στην βαθμολογία τους δεν είναι τόσο έντονες.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

poursali

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 11 Μαΐου 2011, 12:09:43 ΜΜ
Κώστα, πάντα ξεχωρίζει ο καλός από τον πολύ καλό. απλά οι διαφορές στην βαθμολογία τους δεν είναι τόσο έντονες.

'πάντα' γιατί προφανώς 'πάντα' φροντίζουν τα θέματα να έχουν και δύσκολα και εύκολα (υπο)ερωτήματα :)
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

lp

Καλό θα ήταν λίγο πριν τις εξετάσεις να μην αναφερόμαστε σε "δύσκολα" ή "εύκολα" θέματα. Ας σκεφτούμε λίγο και τα παιδιά και την ψυχολογία τους.
Σε λίγες μέρες μπορούμε να τα "αναλύσουμε" με την ησυχία μας.

Καλή επιτυχία σε όλους
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

Stefevan

Δεν καταλαβαίνω. Ήθελα να μοιραστώ τον προβληματισμό μου στο forum.. αυτό σημαίνει πως δεν σκέφτομαι την ψυχολογία των παιδιών? Άλλωστε ο διαβασμένος δεν έχει να φοβηθεί τίποτα!  ;) Γενικά παρατηρώ πως  υπάρχει αρνητική ενέργεια εδώ μέσα :(

Νίκος Αδαμόπουλος

Κι εγώ δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να μαντέψει τι θα γίνει στις εξετάσεις...

Υ.Γ. Τι σημαίνει αρνητική ενέργεια και πώς αυτή γίνεται αντιληπτή;

Stefevan

Απλά συγκρίνω απαντήσεις, κάποιες μου λένε "τι κάθεσαι και γράφεις..." αλλά εντάξει ελευθερία λόγου έχουμε! ;)

Sergio

Φίλε Stefevan..

Είμαι σίγουρος πως οι συνάδελφοι που έγραψαν αυτά που σε προβλημάτισαν δεν είχαν σκοπό να "σου την πουν".  Μάλλον ανησυχούν μήπως τα γραφόμενα εδώ, θορυβήσουν κάποιους μαθητές από τους πολλούς που παρακολουθούν το forum και γι αυτό προτείνουν να μην ασχοληθούμε με τέτοιους προβληματισμούς .. μέρες που είναι. 

Είναι αλήθεια πως η ψυχολογία των 17-18χρονων αυτές τις μέρες είναι πολύ ευαίσθητη και συχνά ασταθής.  Προσωπικά θεωρώ σε πολλά σημεία απαράδεκτο το εκπαιδευτικό μας σύστημα στο σύνολό του (και όχι μόνο στη Γ Λυκείου) και καταστροφικό για τη συναισθηματική ισορροπία των μαθητών αλλά και αμφιβόλου αποτελεσματικότητας σε θέματα γνωστικής ανάπτυξης, εντούτοις αυτό έχουμε, αγωνιζόμαστε (ο καθένας με τον τρόπο του) να το αλλάξουμε αλλά, πρώτα-και-πάνω-απ-όλα (υπο)στηρίζουμε τους μαθητές ώστε να αποδώσουν ό,τι μπορεί καλύτερο ο καθένας και ταυτόχρονα βγουν σώοι από αυτό τον αγώνα.

Επομένως, θα συμφωνήσω και γω με το πνεύμα των απαντήσεων που σε ενόχλησαν λέγοντας ότι δεν ωφελεί να συζητάμε τώρα για αυτό.  Καταλαβαίνω βέβαια και την "αγωνία" σου (που είναι και αγωνία όλων των συναδέλφων - γονέων και μαθητών) όμως είμαστε πλέον σε εκείνο το σημείο (του χρόνου) που η προετοιμ,ασία έχει τελειώσει.. ό,τι-κάναμε-κάναμε.  Αυτό που μένει είναι να κάνουμε ένα καλό συμμάζεμα πριν την εξέταση και να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να δουν τη σωστή διάσταση της "επόμενης μέρας" ώστε να πάνε όσο πιό ήρεμοι και έτοιμοι να καταθέσουν αυτά που οικοδόμησαν όλη τη χρονιά με τον προσωπικό τους αγώνα κα τη δική μας βοήθεια.

Έχεις δίκαιο να παρατηρείς μία περίεργη ατμόσφαιρα, αλλά θα το χαρακτήριζα περισσότερο "ένταση" παρά "αρνητική ενέργεια".  Συμβάλλει ασφαλώς και το "κοντοζύγωμα" στη μέρα της εξέτασης, ίσως και ο χαρακτήρας κάποιων, όμως κανένα από τα δύο δε μπορεί να αλλάξει.  Οι εξετάσεις είναι εδώ και ο καθένας μας έχει το χαρακτήρα του, κάποιοι μπορεί να θεωρούν ότι έχουν "χρωστούμενα" με άλλους, άλλοι μπορεί να θεωρούν τους εαυτούς τους αυθεντίες και τους υπόλοιπους.. λιγότερο αυθεντίες, έχουμε και τον πάγιο διχασμό σε καθαρούς και βρώμικους αποθηκάριους (συγγνώμη πρηροφορικάριουούς).. είναι πολλά. 

Δυστυχώς είμαστε άνθρωποι και συχνά βγάζουμε κακίες και δηλητηριάζουμε τις συζητήσεις με εμπάθειες.  Αν ψάξεις στο forum θα βρεις πολλές τέτοιες περιπτώσεις.  Και αν δε θες να χάσεις πολύ χρόνο κάνοντάς το, ρίξε μια ματιά στις συζητήσεις που έγιναν πέρισυ μετά τις εξετάσεις.  Είναι ένα πολύ καλό δείγμα αυτού που διατυπώνω παραπάνω.  Ελπίζω μετά τα περισυνά ρεζιλίκια, φέτος να είμαστε λίγο πιό σοφοί και να μπορέσουμε να κάνουμε πιό επικοδομητική συζήτηση.

Βέβαια, για να μπορέσει να γίνει αυτό χρειάζονται:
1. ηρεμία
2. καλή προαίρεση
3. προσεκτική μελέτη των γραφόμενων των άλλων
4. προσεκτική και σαφής διατύπωση των απόψεών μας
5. σεβασμός της προσωπικότητας του συνομιλητή
6. ερμηνεία και απάντηση στις θέσεις που διατυπώνονται και όχι σε υποτιθέμενες προθέσεις.

Σχολιάζω ένα-προς-ένα:

1. Δύσκολο πράμα να είσαι ήρεμος σε μία περίοδο γενικευμένης έντασης. Ίσως λίγη γιόγκα βοηθούσε μα περισσότερο νομίζω θα βοηθούσε η κοινή λογική δηαδή το γεγονός πως, η διόγκωση του συναισθήματος συνήθως οδηγεί σε συρρίκνωση της λογικής (κάτι σαν τις ταλαντώσεις στα κυκλώματα RC)

2. Ας μην αναζητούμε "κρυμμένες" επιθέσεις στις απόψεις των άλλων γιατί αν αυτό ψάχνουμε, αυτό θα βρούμε.  Ας το βλέπουμε μισο-γεμάτο εξορισμού παρά μισο-άδειο.  Διαφορετικά είναι εύκολο να δηλητηριάσουμε τη συζήτηση πριν καν ξεκινήσει

3. Σκόπιμο είναι να διαβάζουμε προσεκτικά (και τουλάχιστον 2 φορές) το σχόλιο στο οποίο απαντάμε.  Είξαι πάμπολλα τα παραδείγμα στα οποία, ο εξωτερικός παρατηρητής, διαπιστώνει πως η απάντηση δεν έχει καμία σχέση με το προς-απάντηση.  Προσπαθούμε να διδάξουμε στους μαθητές μας τις παραμέτρους που επηρεάζουν τη σωστή κατανόηση ενός προβληματος και συχνά αποτυγχάνουμε εμείς στη .. δεύτερη (προσεκτική ερμηνεία)

4. Εδώ μπαίνει η .. πρώτη παράμετρος (για τη σωστή κατανόηση).  Η σαφής διατύπωση.. Ας κοιτάμε και αυτά που γράφουμε εμείς 2 φορές πριν πατήσουμε το .. "Αποστολή".  Ας φροντίζουμε να είμαστε εμείς σαφείς και να μην αφήνουμε περιθώρεια για παρερμηνείες. Βέβαια ο κακοπροαίρετος έχει μεγάλη πιθανότητα να καταλάβει άλλα από αυτά που γράφουμε, όμως γι αυτό υπάρχει το σημείο 3 (παραπάνω)

5. Είμαστε στο χώρο αυτό (Στέκι) όλοι με σκοπό να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας.  Ας προσπαθούμε να εστιάζουμε στο ΤΙ παρά στο ΠΟΙΟΣ φταίει. Διαφορετικά, εύκολα αποπροσανατολίζεται οι συζήτηση και καταλήγουμε να διατυπώνουμε άμεσες ή έμμεσες ύβρεις, ξεγελώντας τους κανόνες του forum μέσα από συγκεκαλλυμένα, ευγενικο-φανή σχόλια με μεγάλες δόσεις ειρωνείας που αντιλαμβάνεται και ο πιό αδαής

6. Τα μόνα που μπορούμε να γνωρίζουμε σίγουρα, είναι αυτά που λέει ο συνομιλητής μας.  Αν μπούμε στη διαδικασία να προσπαθήσουμε να κάνουμε reverse engineering για να καταλήξουμε στις ππιθανές προθέσεις, διαθέσεις, υποθέσεις κ.λπ.κ.λπ. που τον οδήγησαν στη διατύπωση των απόψεών του, φεύγουμε από το θέμα και κινδυνεύουμε να ακυρώσουμε όλα τα παραπάνω σημεία (1-2-3-4-5)

Και επειδή ΠΑΛΙ έγραψα κατεβατό... :-[ ας συνοψίσω λέγοντας


Don't worry be happy



Καλή δύναμη σε όλους..


Ελπίζω φέτος να κάνουμε την υπέρβαση και να .. συζητήσουμε :)


bb
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Λάμπρος Μπουκουβάλας

αγαπητέ Stefevan,
θεωρώ ότι κανένας δεν θέλει να έχει την ασύδοτη ελευθερία, που να τη "λέει" στον άλλο. εγώ ΔΕΝ διαπίστωσα κάποιο τέτοιο αρνητικό κλίμα γενικώς και ειδικώς προς εσένα.

πριν λίγους μήνες είχαμε 2-3  τέτοιες περιπτώσεις εδώ στο στέκι, που "έβγαζαν μάτια" (ή καλύτερα, μαχαίρια). τώρα όχι.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Stefevan