⭐ Έρευνα για ασάφειες της ΑΕΠΠ ⭐

Ξεκίνησε από alkisg, 29 Μαΐου 2020, 07:39:12 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

alkisg

Πρόσκληση για συμμετοχή σε έρευνα σχετικά με τις ασάφειες της ΑΕΠΠ, η οποία διεξάγεται στα πλαίσια της διδακτορικής διατριβής του Άλκη Γεωργόπουλου, δημιουργού του Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ:

https://www.surveymonkey.com/r/QF55ZPW

Θα συλλεχθούν ανώνυμα απόψεις καθηγητών που έχουν διδάξει ΑΕΠΠ είτε στη δημόσια είτε στην ιδιωτική εκπαίδευση, σε θέματα που έχουν συζητηθεί πρόσφατα στο φόρουμ Στέκι των Πληροφορικών, στα οποία φαίνεται να μην υπάρχει ομοφωνία. Τα στατιστικά στοιχεία θα δημοσιευθούν ελπίζοντας να αξιοποιηθούν για την μελλοντική βελτίωση του μαθήματος.

Παρακαλώ προωθήστε αυτήν την ανακοίνωση όπου θεωρείτε ότι υπάρχουν ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων όσους συμμετάσχουν!

George Eco

Αυτό αξίζει ένα bump νομίζω, και τη προσοχή όλων.

alkisg

Ευχαριστώ Γιώργο, νομίζω αξίζει να μετακινήσω το θέμα και στον πίνακα ΑΕΠΠ, ώστε να το δουν και όσοι δεν κοιτάνε τα "τελευταία μηνύματα"...

alkisg

Περίπου 150 συνάδελφοι έχουν συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο:
https://www.surveymonkey.com/r/QF55ZPW

Τα αποτελέσματα θα θεωρηθούν πιο αξιόπιστα εάν φτάσουμε τουλάχιστον τις 200 απαντήσεις.

Και πάλι, ευχαριστώ εκ των προτέρων όσουν συμμετάσχουν! :)

Laertis

Όλοι οι συνάδελφοι που μπαίνουν στο Στέκι θα πρέπει να συμμετάχουν.
Μπράβο Άλκη, εξαιρετική και to the ponit δουλειά!
:police:
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

dpa2006

Πολύ καλή δουλειά,θα αναρτηθούν τα αποτελέσματα της έρευνας κάποια στιγμή;
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

akalest0s

"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

George Eco

Ε δε νομίζω να τα κρατήσει και μυστικά.  :)

tsak

Με πολύ σεβασμό στην προσπάθεια του συναδέλφου για καταγραφή των "θολών" σημείων που μας απασχολούν εδώ και χρόνια στο μάθημα, θα πω μόνο ότι συμφωνώ σε πολλά από αυτά που θίγονται αλλά κάποια ίσως ξεφεύγουν και από τους στόχους που καλείται να υπηρετήσει το μάθημα και η ΓΛΩΣΣΑ. Έτσι γρήγορα μου έρχεται στο μυαλό για παράδειγμα μια ερωτηση του ερωτηματολογίου με την εντολή ΓΙΑ με μεταβαλλόμενο βήμα που είναι μάλιστα και συνάρτηση του μετρητή της επανάληψης...Νομίζω ακόμα και διευκρινιστικη οδηγία να δινόταν, ποιος ο εκπαιδευτικός στόχος και το νόημα να διερευνηθεί κάτι τέτοιο και να διδαχθεί κιόλας σε παιδιά που μόλις μαθαίνουν προγραμματισμό.
Πιο χρήσιμες βρήκα για παράδειγμα τις ερωτήσεις σχετικά με το ξεκαθάρισμα της Επιλεξε και άλλες πολλές βέβαια.
Αν θυμάστε κάποιοι, ξεκινήσαμε πρόσφατα σχετικά και μια προσπάθεια να καταγράψουμε παρόμοιες και πολύ πιο "δημοφιλείς" ασάφειες και τις στείλαμε στο υπουργείο αλλά ακόμα απάντηση δεν πήραμε... Εκτός κι αν είναι υπό επεξεργασία ακόμη και ληφθούν υπόψη σε ενδεχόμενη ανατύπωση του βιβλίου..

alkisg

Παράθεση από: dpa2006 στις 22 Ιουν 2020, 09:46:44 ΜΜ
Πολύ καλή δουλειά,θα αναρτηθούν τα αποτελέσματα της έρευνας κάποια στιγμή;

Βεβαίως, θα παρουσιαστούν και σε εκπαιδευτικά συνέδρια.

Παράθεση από: tsak στις 23 Ιουν 2020, 12:12:35 ΠΜ
τις στείλαμε στο υπουργείο αλλά ακόμα απάντηση δεν πήραμε

Το ίδιο είχε γίνει χρόνια πριν, που δεκάδες συνάδελφοι στείλαμε προτεινόμενες διορθώσεις για το βιβλίο αλλά αγνοήθηκαν. Ίσως η δημοσίευσή τους σε συνέδρια κλπ να βοηθήσει.

Παράθεση από: tsak στις 23 Ιουν 2020, 12:12:35 ΠΜ
κάποια ίσως ξεφεύγουν από τους στόχους του μαθήματος

Ισχύει, όμως είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για το μάθημα! Καταρχάς, αν σε κάποιο ερώτημα οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών είναι μοιρασμένες, τότε "συμπεραίνουμε" ότι είτε είναι σημείο που δεν πρέπει να εξετάζεται στα πλαίσια του μαθήματος, είτε ότι είναι ασάφεια που χρειάζεται διευκρίνηση.
Κατά δεύτερο, πίσω από αυτά τα ερωτήματα, κρύβονται συγκεντρωμένες αρκετές ασάφειες, όχι μόνο μία (για μικρότερο χρόνο ερωτηματολογίου).

Πιο αναλυτικά, στις ασάφειες υπάρχουν 3 διαφορετικοί ρόλοι:

1. Των συγγραφέων. Τι είχαν στο μυαλό τους, πώς εκφράστηκαν, τι πέρασαν τελικά σε μας.
2. Των καθηγητών. Πώς αντιλαμβανόμαστε το βιβλίο, τι θεωρούμε σημαντικό για τη διδασκαλία.
3. Της υλοποίησης. Ποια σημεία χρίζουν διευκρίνισης όταν πάμε να υλοποιήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ;

Θεωρώ ότι αν απαντήσουμε το "3", τότε αυτόματα έχουμε λύσει τις περισσότερες ασάφειες. Αν μία πρωία έλεγε το Υπουργείο "για όλες τις ασάφειες, δείτε την τάδε υλοποίηση (Pascal, Basic, Διερμηνευτής, Γλωσσομάθεια, pseudoglossa.gr, trexeme.com, οτιδήποτε)", δεν θα λυνόταν άμεσα ένα σωρό ασάφειες;

Για παράδειγμα (spoiler, όσοι δεν έχετε απαντήσει στο ερωτηματολόγιο μην διαβάσετε αυτήν την παράγραφο), στην ερώτηση με την ΕΠΙΛΕΞΕ ΜιαΣυνάρτηση(χ), οι περισσότεροι συνάδελφοι είπαν ότι η συνάρτηση πρέπει να κληθεί μόνο μια φορά.
Αν λοιπόν κάποιος θελήσει να εξετάσει "πώς γίνεται η μετατροπή της ΕΠΙΛΕΞΕ σε ΑΝ, στη γενική της μορφή;", δεν θα πρέπει εκεί να χρησιμοποιήσει προσωρινή μεταβλητή, για να αποφύγει τις πολλαπλές κλήσεις;
Στις εξετάσεις φαίνεται να υπάρχει μια ιδιαίτερη έμφαση στις μετατροπές μεταξύ των δομών. Αν προεκτείνουμε το ερώτημα στη ΓΙΑ, δεν πρέπει κι εκεί να χρησιμοποιούμε προσωρινές μεταβλητές για την τελική τιμή και το βήμα, ώστε να αποφεύγονται οι πολλαπλές κλήσεις συναρτήσεων; Τότε καταλήγουμε στην υλοποίηση της Pascal και του Διερμηνευτή, που αναγκάστηκαν να απαντήσουν σε αυτό το ερώτημα πολύ πριν το ερωτηματολόγιο.

Αν λοιπόν ακολουθήσουμε αυτό το σκεπτικό, λύνουμε τις ασάφειες, αλλά προκύπτει το ζήτημα που αναφέρεις, "μα αυτό είναι δύσκολο για τους μαθητές, είναι εκτός στόχων του μαθήματος, εκτός ύλης".

Εκεί λοιπόν προσδιορίζεται καλύτερα ο ρόλος του καθηγητή και του εξεταστή: αυτή είναι η ΓΛΩΣΣΑ ή μελλοντικά η python κλπ. Σαφέστατα ορισμένη. Τι θέλουμε να διδάξουμε; Δεν θέλουμε να αναφερθούμε στις "προσωρινές μεταβλητές"; Τότε να μην ζητάμε την "γενική μετατροπή της ΓΙΑ σε ΟΣΟ". Ούτε το "γενικό διάγραμμα της ΓΙΑ". Ποτέ. Να ζητάμε μόνο "μετατρέψτε αυτήν την συγκεκριμένη απλή ΓΙΑ σε ΟΣΟ, που τυχαίνει να μην έχει κλήση συνάρτησης, να μην έχει μεταβολή τελικής τιμής κλπ".

Δηλαδή οι απαντήσεις στις ασάφειες μπορούν να βοηθήσουν και στο τι θεωρούμε εντός ύλης του μαθήματος και τι όχι. Κατά την προσωπική μου άποψη, η γενική μετατροπή της ΓΙΑ σε διάγραμμα ροής/ΟΣΟ θα έπρεπε να είναι σαφέστατα ορισμένη στο βιβλίο καθηγητή ΚΑΙ συνάμα εκτός ύλης για τους μαθητές.

tsak

Εύχομαι γενικά οι ασάφειες να μειωθούν, όσο γίνεται σε μια γλώσσα αυτού του είδους. Η προσπάθεια φυσικά είναι αξιέπαινη.

dpa2006

#11
Παράθεση από: alkisg στις 23 Ιουν 2020, 09:14:46 ΠΜ
Βεβαίως, θα παρουσιαστούν και σε εκπαιδευτικά συνέδρια.

Πάρα πολύ ωραία,γιατί εκτός του ενδιαφέροντος είναι ένα θέμα χρονίζον από τη στιγμή που το σχολικό βιβλίο είναι το ίδιο από τότε που ξεκίνησε να διδάσκεται το μάθημα.
Βέβαια το γεγονός ότι το τρέχων Διδακτικό Βιβλίο προκρίθηκε έναντι του έτερου,2ου, Διδακτικού Πακέτου που υπήρχε παράλληλα ήταν και είναι θετική εξέλιξη.

Παράθεση
Το ίδιο είχε γίνει χρόνια πριν, που δεκάδες συνάδελφοι στείλαμε προτεινόμενες διορθώσεις για το βιβλίο αλλά αγνοήθηκαν. Ίσως η δημοσίευσή τους σε συνέδρια κλπ να βοηθήσει.

Μακάρι να εισακουστεί ο λόγος των Διδασκόντων Πληροφορικής κάποια στιγμή.

Παράθεση
Ισχύει, όμως είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για το μάθημα! Καταρχάς, αν σε κάποιο ερώτημα οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών είναι μοιρασμένες, τότε "συμπεραίνουμε" ότι είτε είναι σημείο που δεν πρέπει να εξετάζεται στα πλαίσια του μαθήματος, είτε ότι είναι ασάφεια που χρειάζεται διευκρίνηση.
Κατά δεύτερο, πίσω από αυτά τα ερωτήματα, κρύβονται συγκεντρωμένες αρκετές ασάφειες, όχι μόνο μία (για μικρότερο χρόνο ερωτηματολογίου).

Πιο αναλυτικά, στις ασάφειες υπάρχουν 3 διαφορετικοί ρόλοι:

1. Των συγγραφέων. Τι είχαν στο μυαλό τους, πώς εκφράστηκαν, τι πέρασαν τελικά σε μας.
2. Των καθηγητών. Πώς αντιλαμβανόμαστε το βιβλίο, τι θεωρούμε σημαντικό για τη διδασκαλία.
3. Της υλοποίησης. Ποια σημεία χρίζουν διευκρίνισης όταν πάμε να υλοποιήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ;

Θεωρώ ότι αν απαντήσουμε το "3", τότε αυτόματα έχουμε λύσει τις περισσότερες ασάφειες. Αν μία πρωία έλεγε το Υπουργείο "για όλες τις ασάφειες, δείτε την τάδε υλοποίηση (Pascal, Basic, Διερμηνευτής, Γλωσσομάθεια, pseudoglossa.gr, trexeme.com, οτιδήποτε)", δεν θα λυνόταν άμεσα ένα σωρό ασάφειες;

Για παράδειγμα (spoiler, όσοι δεν έχετε απαντήσει στο ερωτηματολόγιο μην διαβάσετε αυτήν την παράγραφο), στην ερώτηση με την ΕΠΙΛΕΞΕ ΜιαΣυνάρτηση(χ), οι περισσότεροι συνάδελφοι είπαν ότι η συνάρτηση πρέπει να κληθεί μόνο μια φορά.
Αν λοιπόν κάποιος θελήσει να εξετάσει "πώς γίνεται η μετατροπή της ΕΠΙΛΕΞΕ σε ΑΝ, στη γενική της μορφή;", δεν θα πρέπει εκεί να χρησιμοποιήσει προσωρινή μεταβλητή, για να αποφύγει τις πολλαπλές κλήσεις;
Στις εξετάσεις φαίνεται να υπάρχει μια ιδιαίτερη έμφαση στις μετατροπές μεταξύ των δομών. Αν προεκτείνουμε το ερώτημα στη ΓΙΑ, δεν πρέπει κι εκεί να χρησιμοποιούμε προσωρινές μεταβλητές για την τελική τιμή και το βήμα, ώστε να αποφεύγονται οι πολλαπλές κλήσεις συναρτήσεων; Τότε καταλήγουμε στην υλοποίηση της Pascal και του Διερμηνευτή, που αναγκάστηκαν να απαντήσουν σε αυτό το ερώτημα πολύ πριν το ερωτηματολόγιο.

Αν λοιπόν ακολουθήσουμε αυτό το σκεπτικό, λύνουμε τις ασάφειες, αλλά προκύπτει το ζήτημα που αναφέρεις, "μα αυτό είναι δύσκολο για τους μαθητές, είναι εκτός στόχων του μαθήματος, εκτός ύλης".

Εκεί λοιπόν προσδιορίζεται καλύτερα ο ρόλος του καθηγητή και του εξεταστή: αυτή είναι η ΓΛΩΣΣΑ ή μελλοντικά η python κλπ. Σαφέστατα ορισμένη. Τι θέλουμε να διδάξουμε; Δεν θέλουμε να αναφερθούμε στις "προσωρινές μεταβλητές"; Τότε να μην ζητάμε την "γενική μετατροπή της ΓΙΑ σε ΟΣΟ". Ούτε το "γενικό διάγραμμα της ΓΙΑ". Ποτέ. Να ζητάμε μόνο "μετατρέψτε αυτήν την συγκεκριμένη απλή ΓΙΑ σε ΟΣΟ, που τυχαίνει να μην έχει κλήση συνάρτησης, να μην έχει μεταβολή τελικής τιμής κλπ".

Δηλαδή οι απαντήσεις στις ασάφειες μπορούν να βοηθήσουν και στο τι θεωρούμε εντός ύλης του μαθήματος και τι όχι. Κατά την προσωπική μου άποψη, η γενική μετατροπή της ΓΙΑ σε διάγραμμα ροής/ΟΣΟ θα έπρεπε να είναι σαφέστατα ορισμένη στο βιβλίο καθηγητή ΚΑΙ συνάμα εκτός ύλης για τους μαθητές.

Σωστή άποψη συμφωνούμε.
Έχω την απορία πολλά χρόνια τώρα,από την πρώτη στιγμή που εισήχθηκε ως μάθημα η ΑΕΠΠ,ποια ήταν η επιτροπή πως αποφάσισε να δώσει αυτήν την ύλη.
Η περίοδος εκείνη ήταν κομβική αφού καταργήθηκε ένα πετυχημένο κατά τα άλλα σχολείο το Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο και τμήματα του και κατευθύνσεις μοιράστηκαν ως ιμάτια στα Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ.
Δεν διδάσκονταν Πληροφορική,Προγραμματισμός, Επιστήμη Υπολογιστών  τη δεκαετία του 1980 στα τότε Ενιαία Λύκεια  της Χώρας.
Το γεγονός της εισαγωγής στην Αλγοριθμική Σκέψη στην Γ Λυκείου ήταν πρωτοποριακό.
Και τα άλλα μαθήματα που υπήρχαν ως επιλεγής.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science