Υλη 2016-2017

Ξεκίνησε από freedomst, 12 Σεπ 2016, 06:12:57 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

meteo_xampos

Πέρυσι έκανα 3 ώρες την εβδομάδα και ίσα που προλάβαινα να βγάλω την ύλη με τα κοπέλια... Φέτος πάλι στις 2 αναγκαστικά δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε τα κοπέλια... Τα χτυπήματα που δεχόμαστε είναι αλλεπάληλα και στον ιδιωτικό τομέα... Πρώτα όλες οι σχολές πληροφορικής στη θετική, και τώρα αυτό με τη μείωση της ύλης... Το μονόωρο στη Β' Λυκείου υπάρχει ακόμα; Αν είναι έτσι με την ύλη, δεν πρέπει να καταργηθεί και αυτό; Δεν χρειάζεται πλέον...

tasospap

Στοίβα και ουρά είναι εκτός και ως θεωρία!!!!!

tsabatman

ενταξει ας μην τα τραγικοποιούμε. Στο αοθ έχουν ελάχιστη και την ίδια ύλη τα τελευταία 10 χρόνια.

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Τουλάχιστον τις οδηγίες του μαθήματος θα τις δημοσιεύσουν εγκαίρως ?? Ή την παραμονή των εξετάσεων??
Ελπίζω να δημοσιευτούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα οι οδηγίες του μαθήματος . >:( >:( >:( >:( >:(

theoni

Η στοιβα και η ουρά εκτος και εως θεωρία και ως ασκήσεις κατανοητό.με την δυαδική αναζήτηση και τους επιπλέον αλγορίθμους ταξινόμησης τι θα κάνουμε??? Το βιβλίο του μαθητή στις παραγράφους 3.6- 3.7 δεν δείχνουν κανέναν απο αυτούς τους αλγόριθμους...

busy_bee

Αναρωτιέμαι η φράση "για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ' τάξης Γενικού Λυκείου" στην αρχή του ΦΕΚ τι νόημα έχει! Δηλαδή οι μαθητές που φοιτούν το 2016 - 2017 δεν λέγονται τελειόφοιτοι σε αντίθεση με αυτούς που έχουν τελειώσει το λύκειο που είναι οι απόφοιτοι; Ευτυχώς στο τέλος του ΦΕΚ υπάρχει αυτό: "Για το σχ. έτος 2016-2017 η διδακτέα ύλη των μαθημάτων της Γ' τάξης Γενικού Λυκείου που εξετάζονται και πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ταυτίζεται με την ως άνω εξεταστέα ύλη." που ξεκαθαρίζει τα πράγματα.

Εκτός και αν οι ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ' Λυκείου προηγηθούν των Πανελληνίων, μιας και τα γυμνάσια τελειώνουν 31 Μαΐου οπότε πράγματι οι φετινοί μαθητές θα είναι απόφοιτοι όταν δίνουν Πανελλήνιες :)

pvs

Προσωπικά θεωρώ ότι το "τυράκι" είναι η μείωση της ύλης αλλά αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του επιπέδου δυσκολίας των θεμάτων. Αν ήμασταν με το παλιό σύστημα δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα αλλά με το τωρινό επίπεδο μαθητών θα υπάρξει μεγάλο ζήτημα αν αυξήσουν το επίπεδο δυσκολίας. Επίσης, αν τελικά η δυαδική και η ταξινόμηση με επιλογή είναι μέσα (λογικά θα είναι) τότε ουσιαστικά σε θέματα ασκήσεων είμαστε στα περσινά (εκτός στοίβας - ουράς). Το ζήτημα είναι πως λες στα παιδιά ότι πρέπει να μάθετε να γράφετε και αλγόριθμο ενώ τα έχεις πει ότι γράφουμε μόνο ΓΛΩΣΣΑ χωρίς να φανεί ότι δεν ξέρεις τι σου γίνεται και ότι είναι καθαρά θέμα υπουργείου. >:(

Sergio

Αφού δεν αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας, τουλάχιστον μειώθηκε η ύλη..

Δεν ξέρω για εσάς, πάντως εγώ θεωρώ πως οι 2 ώρες (έστω και μετά τη μία ώρε στη Β' τάξη) ήταν "ανέκδοτο" για τη σωστή κάλυψη της ύλης και την επαρκή προετοιμασία των μαθητών.  Ακόμα και για τους μαθητές που δεν πήγαιναν φροντιστήριο και προετοιμαζόντουσαν αποκλειστικά στο σχολείο, χρειαζόντουσαν 3 επιπλέον ώρες πρόσθετης διδακτικής στήριξης για να προετοιμαστούν σωστά.

Η περισυνή ύλη μου άρεσε, αλλά όχι για 2ωρο μάθημα.. :(
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

tasospap

Παράθεση από: pvs στις 14 Σεπ 2016, 11:51:02 ΠΜ
Προσωπικά θεωρώ ότι το "τυράκι" είναι η μείωση της ύλης αλλά αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του επιπέδου δυσκολίας των θεμάτων. Αν ήμασταν με το παλιό σύστημα δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα αλλά με το τωρινό επίπεδο μαθητών θα υπάρξει μεγάλο ζήτημα αν αυξήσουν το επίπεδο δυσκολίας. Επίσης, αν τελικά η δυαδική και η ταξινόμηση με επιλογή είναι μέσα (λογικά θα είναι) τότε ουσιαστικά σε θέματα ασκήσεων είμαστε στα περσινά (εκτός στοίβας - ουράς). Το ζήτημα είναι πως λες στα παιδιά ότι πρέπει να μάθετε να γράφετε και αλγόριθμο ενώ τα έχεις πει ότι γράφουμε μόνο ΓΛΩΣΣΑ χωρίς να φανεί ότι δεν ξέρεις τι σου γίνεται και ότι είναι καθαρά θέμα υπουργείου. >:(

Η λογική λέει ότι δυαδική και ταξινόμηση με επιλογή είναι εκτός ύλης. Γυρίσαμε στο προ διετίας καθεστώς και χωρίς στοίβα-ουρά.

pgrontas

Παράθεση από: Sergio στις 14 Σεπ 2016, 11:59:10 ΠΜ
Αφού δεν αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας, τουλάχιστον μειώθηκε η ύλη..

Δεν ξέρω για εσάς, πάντως εγώ θεωρώ πως οι 2 ώρες (έστω και μετά τη μία ώρε στη Β' τάξη) ήταν "ανέκδοτο" για τη σωστή κάλυψη της ύλης και την επαρκή προετοιμασία των μαθητών.  Ακόμα και για τους μαθητές που δεν πήγαιναν φροντιστήριο και προετοιμαζόντουσαν αποκλειστικά στο σχολείο, χρειαζόντουσαν 3 επιπλέον ώρες πρόσθετης διδακτικής στήριξης για να προετοιμαστούν σωστά.

Η περισυνή ύλη μου άρεσε, αλλά όχι για 2ωρο μάθημα.. :(

Αυτή η σκέψη οδηγεί στο εξής παράδοξο: Η νέα ύλη η οποία ουσιαστικά διδάσκεται σε 3 ώρες (σε 2 χρόνια) είναι μικρότερη από την ύλη της τεχνολογικής την οποία διδάσκαμε παλιά σε 2 ώρες (σε 1 χρόνο).

Δηλαδή αποφανθήκαμε από μόνοι μας ότι δεν μπορούμε να διδάξουμε το μάθημα της Β Λυκείου;
Έχουμε όλοι προσωπικά απογοητευθεί και δυσκολευτεί με το μονόωρο, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι αυτός ο χρόνος περνάει χωρίς να μείνει τίποτα στα παιδια. Η νέα ύλη όμως αυτό καθιστά σαφές.

Αυτό που λείπει είναι αυτό που επεσήμανε ο Laertis. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για το τι θέλουμε να πετύχουμε στην πληροφορική στο Λύκειο. Ας κάτσουμε λοιπόν να διδάξουμε εις διπλούν γλώσσα και ψευδογλώσσα πάλι...

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: pgrontas στις 14 Σεπ 2016, 12:51:07 ΜΜ
Αυτή η σκέψη οδηγεί στο εξής παράδοξο: Η νέα ύλη η οποία ουσιαστικά διδάσκεται σε 3 ώρες (σε 2 χρόνια) είναι μικρότερη από την ύλη της τεχνολογικής την οποία διδάσκαμε παλιά σε 2 ώρες (σε 1 χρόνο).

Δηλαδή αποφανθήκαμε από μόνοι μας ότι δεν μπορούμε να διδάξουμε το μάθημα της Β Λυκείου;
Έχουμε όλοι προσωπικά απογοητευθεί και δυσκολευτεί με το μονόωρο, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι αυτός ο χρόνος περνάει χωρίς να μείνει τίποτα στα παιδια. Η νέα ύλη όμως αυτό καθιστά σαφές.

Αυτό που λείπει είναι αυτό που επεσήμανε ο Laertis. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για το τι θέλουμε να πετύχουμε στην πληροφορική στο Λύκειο. Ας κάτσουμε λοιπόν να διδάξουμε εις διπλούν γλώσσα και ψευδογλώσσα πάλι...

Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα το έχουμε οι καθηγητές...Οι "σχεδιαστές" του υπουργείου το βλέπουν έτσι...

pgrontas

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 14 Σεπ 2016, 01:15:29 ΜΜ
Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα το έχουμε οι καθηγητές...Οι "σχεδιαστές" του υπουργείου το βλέπουν έτσι...

Φυσικά έχεις δίκιο, αλλά οι πράξεις τους εμάς δείχνουν.

Και συμπληρώνω, ότι ποιοι είναι αυτοί οι σχεδιαστές, δεν είναι καθηγητές; Ακόμα και αν δεν είναι από κάπου τροφοδοτούνται...
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pvs

Παράθεση από: pgrontas στις 14 Σεπ 2016, 12:51:07 ΜΜ
Αυτή η σκέψη οδηγεί στο εξής παράδοξο: Η νέα ύλη η οποία ουσιαστικά διδάσκεται σε 3 ώρες (σε 2 χρόνια) είναι μικρότερη από την ύλη της τεχνολογικής την οποία διδάσκαμε παλιά σε 2 ώρες (σε 1 χρόνο).

Δηλαδή αποφανθήκαμε από μόνοι μας ότι δεν μπορούμε να διδάξουμε το μάθημα της Β Λυκείου;
Έχουμε όλοι προσωπικά απογοητευθεί και δυσκολευτεί με το μονόωρο, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι αυτός ο χρόνος περνάει χωρίς να μείνει τίποτα στα παιδια. Η νέα ύλη όμως αυτό καθιστά σαφές.

Αυτό που λείπει είναι αυτό που επεσήμανε ο Laertis. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για το τι θέλουμε να πετύχουμε στην πληροφορική στο Λύκειο. Ας κάτσουμε λοιπόν να διδάξουμε εις διπλούν γλώσσα και ψευδογλώσσα πάλι...
Στη συγκεκριμένη περίπτωση θεωρώ ότι είναι καθαρά πολιτική απόφαση να μειωθεί η ύλη (όχι μόνο σε εμάς) για να δείξει το υπουργείο ότι συμπασχει με τα παιδιά και τους γονείς. Σε επίπεδο ασκήσεων και με τη νέα ύλη πάλι χρειάζονται 3 ώρες την εβδομάδα σε επίπεδο φροντιστήριου για να γίνει σωστή προετοιμασία καθώς μιλάμε για μάθημα κατεύθυνσης σε σύνολο 4 και όχι 6 όπως παλιά. Ουσιαστικά αν δεν βγήκαν (δυαδική - ταξινόμηση με επιλογή) προσωπικά κερδίζω γύρω στις 8 ώρες σε σχέση με τα περσινά (3ω στοίβα-ουρά, 3 ώρες πολυπλοκότητα υπολογισμός αριθμών πράξεων, 2ώ δένδρα κτλ) που θα τις αφιερώσω σε δύσκολες ασκήσεις στους πίνακες και τα υποπρογράμματα. Στην περίπτωση που οι παραπάνω αλγόριθμοι έχουν βγει τότε ας ετοιμαστούμε για πολύ δύσκολα θέματα με ότι αυτό συνεπάγεται. Το τι θέλουμε ως κλάδος είναι άλλη κουβέντα. Θεωρώ ότι μέχρι και τη Β' (Α' και Β') τα παιδιά πρέπει να έχουν τελειώσει και δομές επανάληψης και στη Γ' να μαθαίνουν πίνακες και υποπρογράμματα. Επίσης καλό θα ήταν είτε να μπούνε τα δίκτυα είτε οι βάσεις δεδομένων με sql (χωρίς union και πιο προχωρημένα θέματα στις βάσεις).

jayz

Τα ονόματα των μελών της επιτροπής έχουν δημοσιοποιηθεί στο παρακάτω λινκ
https://www.minedu.gov.gr/eidiseis/22504-28-07-16-oi-122-ekpaideftikoi-pou-epilexthikan-gia-ton-eksorthologismo-tis-ylis

Κάποιοι είναι και συγγραφείς βιβλίων/βοηθημάτων του μαθήματος!!!

Sergio

Παράθεση από: pgrontas στις 14 Σεπ 2016, 12:51:07 ΜΜ
Αυτή η σκέψη οδηγεί στο εξής παράδοξο: Η νέα ύλη η οποία ουσιαστικά διδάσκεται σε 3 ώρες (σε 2 χρόνια) είναι μικρότερη από την ύλη της τεχνολογικής την οποία διδάσκαμε παλιά σε 2 ώρες (σε 1 χρόνο).

Δηλαδή αποφανθήκαμε από μόνοι μας ότι δεν μπορούμε να διδάξουμε το μάθημα της Β Λυκείου;
Έχουμε όλοι προσωπικά απογοητευθεί και δυσκολευτεί με το μονόωρο, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι αυτός ο χρόνος περνάει χωρίς να μείνει τίποτα στα παιδια. Η νέα ύλη όμως αυτό καθιστά σαφές.

Αυτό που λείπει είναι αυτό που επεσήμανε ο Laertis. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για το τι θέλουμε να πετύχουμε στην πληροφορική στο Λύκειο. Ας κάτσουμε λοιπόν να διδάξουμε εις διπλούν γλώσσα και ψευδογλώσσα πάλι...


Ούτε οι 2 ώρες της Τεχνολογικής κατεύθυνσης ήταν αρκετές.. τότε !

Όσο για το μάθημα της Β Λυκείου, πρόκειται για μάθημα γενικής παιδείας και μονόωρο.  Δεν έχει νόημα η άθροιση της μίας ώρας τέτοιου μαθήματος με τις 2 του μαθήματος προσανατολισμού της Γ ιδιαίτερα αφού η Β' Λυκείου απευθύνεται σε μαθητές όλων των "προσανατολισμών" και οφείλει να αντιμετωπίζεται ως τέτοια, παρά το γεγονός πως για τα 2/3 (χονδρικά) αποτελεί προετοιμασία  για το μάθημα προσανατολισμού της επόμενης τάξης και για μισούς από αυτούς για μάθημα που θα το εξεταστούν πανελλαδικά.

Χοντρά - χοντρά, το μάθημα της Β' Λυκείου θεωρώ πως μας "γλυτώνει" λιγότερες από 10 ώρες στη Γ, δηλαδή περίπου 1 μήνα (με όρους Γ' τάξης).  Αυτό το "κέρδος" του ενός μήνα, σε συνδυασμό με τη μείωση της ύλης αλλά και την, γενικότερα αποδεκτή, πτώση του επιπέδου των μαθητών της ΟΠ ΟΚΠ σε σχέση με την παλαιότερη Τεχ.Κατ. νομίζω οτι πιθανά να οδηγούν σε ρεαλιστικότερο σενάριο στη Γ τάξη..

Είδωμεν !
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)