Ημερήσια εξετάσεις 2009

Ξεκίνησε από VAIOS, 27 Μαΐου 2009, 12:17:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dimitra

Για το 2Γ: αν και εγώ η ίδια έγραψα ότι η ΓΙΑ είναι από (amod10 - 1) μέχρι 0, έχετε δίκαιο ότι η εντολή γ <-- γ + β δεν επηρεάζεται, οπότε είναι σωστό και από amod10 μέχρι 1.

Όσοι συμμετέχετε στη βαθμολόγηση plz κοινοποιήστε και εδώ αν θεωρούνται και οι δύο λύσεις σωστές!

ωραία θεματάκια by the way... καλά αποτελέσματα στα παιδάκια μας!
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

merlin

Με τόση γκρίνια και μουρμούρα για τα περσινά θέματα, μάλλον η φετινή επιτροπή άλλαξε ρότα...
Μπράβο τους πάντως, έγινε η απαραίτητη στροφή στη φιλοσοφία των θεμάτων.
Να μπορέσουμε και εμείς να κάνουμε πιο ευχάριστο μάθημα!
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

papet

...όχι μόνο πιο ευχάριστο, αλλά και πιο σωστό εκπαιδευτικά. Με την ευκαιρία, για λόγους πληρότητας, αναφέρω ότι και εμένα σε γενικές γραμμές μου άρεσαν τα θέματα... (για περισσότερες λεπτομέρειες βλ. gpapargi -με κάλυψε πλήρως-)
May the Force b with u...
papet

Juan

Ένας μαθητής μου στο Θέμα 4 έκανε το εξής:
Κατασκεύασε διαδικασία αντί συνάρτηση, την οποία όμως καλούσε σωστά (7 φορές) και με τις σωστές παραμέτρους. Όμως η διαδικασία αντί να επιστρέφει το κόστος της τρέχουσας ημέρας, επέστρεφε το συνολικό κόστος για όλες τις προηγούμενες ημέρες μέχρι την τρέχουσα συν το κόστος της τρέχουσας. Δηλαδή στο κύριο πρόγραμμα την καλούσε ως εξής:

συνολικό_κόστος <-- 0
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7
    ΚΑΛΕΣΕ ΚΟΣΤΟΣ(ΚΡΑΤ, j, συνολικό_κόστος)
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

αντί για:

συνολικό_κόστος <-- 0
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7
    ΚΑΛΕΣΕ ΚΟΣΤΟΣ(ΚΡΑΤ, j, κόστος_ημέρας)
    συνολικό_κόστος <-- συνολικό_κόστος + κόστος_ημέρας
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Η διαδικασία έπαιρνε το συνολικό κόστος και συνέχισε να προσθέτει πάνω σ'αυτό το κόστος της τρέχουσας ημέρας.
Αυτό που έκανε λειτουργικά είναι άψογο αλλά δεδομένου ότι η εκφώνηση του θέματος ζητάει το υποπρόγραμμα που θα κατασκευαστεί να επιστρέφει το ημερήσιο κόστος, λέτε να του αφαιρεθούν μονάδες;
Ευχαριστώ προκαταβολικά 

Juan

Προσωπικά διαφωνώ ότι η μετατροπή της ΟΣΟ σε ΓΙΑ έπρεπε να είναι... από αmod10-1 μέχρι 0.
Επιμένω ότι έπρεπε να είναι... από αmod10 μέχρι 1, αν και θεωρώ ότι τελικά και τα δύο θα βαθμολογηθούν ως σωστά (δικαίως κατά τη γνώμη μου).
Όταν ολοκληρώσει η ΟΣΟ τις επαναλήψεις, η τιμή του μετρητή δ θα πρέπει να είναι 0. Αν η ΓΙΑ κατασκευαστεί ως εξής: ..από αmod10-1 μέχρι 0
μετά την ολοκλήρωση της ΓΙΑ η τιμή του μετρητή θα είναι -1 και όχι 0.

VAIOS

Είναι γεγονός πλέον ότι τα φετινά θέματα ήταν από τα καλύτερα των τελευταίων ετών. Αλλά δεν νομίζω να έχει γράψει καλά κανένας μαθητής που δεν πήγε φροντιστήριο ή έκανε ιδιαίτερα μαθήματα. Αυτό που βλέπω είναι ότι ανεβάζουμε συνεχώς το επίπεδο των θεμάτων και απαιτούμε από ένα μαθητή που διδάσκεται για μία μόνο χρονιά στη ζωή του ένα μάθημα και μόνο για δύο ώρες την εβδομάδα να έχει εμπεδώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την αλγοριθμική σκέψη. Δηλαδή απαιτούμε να πάει οπωσδήποτε φροντιστήριο.

P.Tsiotakis

Υπάρχει και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη

gpapargi

Παράθεση από: VAIOS στις 27 Μαΐου 2009, 03:29:23 ΜΜ
Είναι γεγονός πλέον ότι τα φετινά θέματα ήταν από τα καλύτερα των τελευταίων ετών. Αλλά δεν νομίζω να έχει γράψει καλά κανένας μαθητής που δεν πήγε φροντιστήριο ή έκανε ιδιαίτερα μαθήματα. Αυτό που βλέπω είναι ότι ανεβάζουμε συνεχώς το επίπεδο των θεμάτων και απαιτούμε από ένα μαθητή που διδάσκεται για μία μόνο χρονιά στη ζωή του ένα μάθημα και μόνο για δύο ώρες την εβδομάδα να έχει εμπεδώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την αλγοριθμική σκέψη. Δηλαδή απαιτούμε να πάει οπωσδήποτε φροντιστήριο.

Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι στο μέσο φροντιστήριο διδάσκεται κάτι περισσότερο από τα ΣΟΣ όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια;
Ίσα ίσα που νομίζω ότι στο σχολείο ο καθηγητής δίνει περισσότερη έμφαση στην κατανόηση σε αντίθεση με το μέσο φροντιστήριο που συνήθως δίνει βάρος στην τυποποίηση των εξετάσεων. (Άλλο αν τα παιδιά έχουν την τάση να σνομπάρουν το σχολείο και να νομιζουν ότι στο φροντιστήριο θα τα μάθουν όλα). Τα φετινά θέματα ξέφευγαν από τα συνηθισμένα χωρίς να είναι δύσκολα.  Δε νομίζω ότι αβαντάρουν το φροστιστήριο σε σχέση με το σχολείο. Αβαντάρουν τη σκέψη και την κατανόηση σε σχέση με την τυποποίηση.

Πέρα από αυτά, τέτοιο ζήτημα που θίγεις δε φαίνεται να απασχολεί καθόλου τους μαθηματικούς. Αν και κάνουν πολλά χρόνια μαθηματικά, πρώτη φορά τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έννοιες όπως η παράγωγος, το ολοκλήρωμα και οι μιγαδικοί. Ούτε εκεί ο χρόνος είναι πολύς. Θα έλεγα πως οι μαθηματικοί ζορίζουν (δυσκολία σε σχέση με το χρόνο) τα παιδιά σημαντικά περισσότερο από ότι εμείς.

Spyridon

Πολύ καλά θέματα. Σίγουρα μπορεί 1-2 πράγματατάκια μπορει να μην άρεσαν σε κάποιους αλλά όπως και να έχει είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Μπράβο λοιπόν στην επιτροπή αλλά και σε όλα τα μέλη από ‘το στέκι’  που μετά από συζητήσεις διαφωνίες, ερωτήσεις και απαντήσεις καταφέρνουμε χρόνο με το χρόνο να γινόμαστε καλύτεροι και να κάνουμε και το μάθημα καλύτερο.

Σπύρος

petrosp13

Παράθεση από: gpapargi στις 27 Μαΐου 2009, 03:59:01 ΜΜ


Πέρα από αυτά, τέτοιο ζήτημα που θίγεις δε φαίνεται να απασχολεί καθόλου τους μαθηματικούς. Αν και κάνουν πολλά χρόνια μαθηματικά, πρώτη φορά τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έννοιες όπως η παράγωγος, το ολοκλήρωμα και οι μιγαδικοί. Ούτε εκεί ο χρόνος είναι πολύς. Θα έλεγα πως οι μαθηματικοί ζορίζουν (δυσκολία σε σχέση με το χρόνο) τα παιδιά σημαντικά περισσότερο από ότι εμείς.

Δεν νομίζω ότι η μαθηματική έννοια της παραγώγου (κλίση σε πιο απλά ελληνικά) είναι πιο ξένη από έναν αλγόριθμο ταξινόμησης σε έναν πίνακα
Το πρόβλημα είναι ότι η άνοδος του επιπέδου των θεμάτων μας κάνει να πιεζόμαστε να βγάλουμε σε δυο εβδομαδιαίες ώρες μια ύλη που χρειάζεται περισσότερες για να αφομοιωθεί πλήρως και εκεί θα πρέπει να είναι η κατεύθυνση μας
Οι παράγωγοι και οι μιγαδικοί, ό,τι και να είναι, είναι μαθηματικά. Όλοι κάνουμε μαθηματικά από το δημοτικό.
Πίνακες, επαναλήψεις, ταξινόμηση και κυρίως ΣΚΕΨΗ δεν έχουν δει ποτέ τα παιδιά

Με συγχωρείτε για την παρένθεση
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

Τα θέματα ήταν έξυπνα και είχαν μια θετική χροιά, αλλά θα μπορούσαν να έχουν και κάνα πιο δύσκολο ερωτηματάκι. Διαφωνώ πως για τέτοια θέματα χρειάζεται φροντιστήριο. Κατά την γνώμη μου είναι θέματα, που τονίζουν την προετοιμασία στο σχολείο και την ανάγνωση του διδακτικού πακέτου με 'ανοικτό μυαλό', χωρίς τυπολατρίες.

Να πω και κάτι που δεν μου άρεσε:
Στο θέμα 3, η χρήση του πίνακα είναι απολύτως προσχηματική, δεν παίζει κανένα ρόλο εκτός από το να αποθηκεύει τα στοιχεία. Ίσως η άσκηση θα ήταν πιο ενδιαφέρουσα χωρίς την χρήση του πίνακα. Μάλιστα έτσι πως μπήκε έρχεται σε αντίθεση με το αντίστοιχο ερώτημα του θέματος 1.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ntzios kostas

Συμφωνώ με το Juan για την δομή επανάληψης. Το απόλυτα σωστό είναι αυτό που έδωσε και η επιτροπή όταν εξετάζαμε τους Φ.Α. για δ από α mod 10 μέχρι 1 με_βήμα -1. Δεν είναι λάθος αντί μέχρι 1 να βάλει κάποιος μαθητής και οποιονδήποτε πραγματικό αριθμό από 0 μέχρι 1 για παράδειγμα για δ από α mod 10 μέχρι 0.001 με_βήμα -1.


Στο 3ο θέμα πιστεύω ότι έπρεπε να δοθεί διευκρίνιση ότι οι τιμές εισόδου είναι έγκυρες. Δηλαδή ότι κάθε φορά τα άτομα που κατεβαίνουν είναι λιγότερα από αυτά που έχει το τρένο.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

sstergou

Έξυπνα θέματα χωρίς να είναι πολύ δύσκολα για κάποιον που ξέρει τι του γίνεται. Ας ελπίσουμε τα περσινά να ήταν μια παρένθεση.

Είμαι και εγώ της άποψης των gpapargi και pgrontas. Θέματα τέτοιου είδους πλήττουν αυτούς που διδάσκουν με τυποποιημένο τρόπο.

Στα μείον το θέμα 1 Α 5 (σύζευξη). Πολλοί θα τον κάνουν λάθος ενώ ξέρουν πως λειτουργεί ο συγκεκριμένος τελεστής. Ποιο πολύ φιλολογικό μου φάνηκε το ζήτημα.

Τι γνώμη έχετε για το Θέμα 1 Δ 4 ; Η τιμή -32,0 θα μπορούσε να εκχωρηθεί σε ακέραιο; >:D

Συγχαρητήρια στην επιτροπή.

UnSourCeR

Κατ'αρχάς ως μαθητής έχω να πω ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ μπήκαν κάποια θέματα που αξίζανέ , με την έννοια ότι στα προηγούμενα μαθήματα (βλ. φυσική -μαθηματικά ) ένας μέτριος μαθητής χωρίς να έχει προσπαθήσει όσο εγώ όλο τον χρόνο μπορούσε εύκολα να με "πλησιάσει" στην 1 μονάδα (και λιγότερο! ) . Θεωρώ πως αυτά τα θέματα αν και δεν ήταν τπτ το τρελό από άποψης δυσκολίας θα δώσουν την απαραίτητη διαβάθμιση .

Επίσης θέλω την γνώμη σας σε κάποιο ζήτημα . Τι πιστεύεται για το -32,0 στο θέμα 2ο , το βιβλίο αναφέρει ότι οι ακέραιοι και οι πραγματικοί είναι γνωστοί σε εμάς από τα μαθηματικά. Από μαθηματικής άποψης το -32,0 είναι φυσικά ακέραιος!!! Προσωπικός είχα μάθει πολύ καλά την θεωρία του βιβλίου και πιστεύω πως δεν υπάρχει κάτι ΞΕΚΑΘΑΡΟ πάνω στο οποίο μπορούν να στηριχτούν και να το θεωρήσουν πραγματικό. Στον προγραμματισμό (με την ευρεία έννοια) ίσως είναι πραγματικός (δεν το γνωρίζω - δεν είναι το αντικείμενο μου :P ) . Όμως στα πλαίσια του σχολικού βιβλίου που διδάχθηκα τον θεωρώ ακέραιο , και πιστεύω πως είναι πραγματικά κρίμα να χάνω το 100 (πιθανότατα είμαι στο 99 ) εξαιτίας του συγκεκριμένου λάθους!

evry

#44
       Τα θέματα ήταν πολύ καλά, ίσως τα καλύτερα που έχω δει ως τώρα όσον αφορά τα 3 πρώτα θέματα. Δεν μπορώ να φανταστώ θέματα που να ήθελαν τόση σκέψη όσο αυτά. Φυσικά δεν τιθεται θέμα δυσκολίας. Τα θέματα ήταν σε γενικές γραμμές βατά, όμως δεν τους χάριζαν ούτε μισή μονάδα. Έπρεπε να σκεφτείς τα πάντα, όσο εύκολα και να ήταν.
   Όσοι έχουν καταλάβει τα βασικά θα γράψουν καλά. Όσοι δεν καταλάβαιναν τι έκαναν, και είχαν ετοιμάσει 4-5 συνταγές, θα φάνε τα μούτρα τους.  Η άποψή μου? Στόχος επετεύχθη και συγχαρητήρια στην επιτροπή εκτός από τον θεματοδότη ο οποίος πρότεινε στο θέμα 1 το Γ.1 με την κατανόηση. Τι ερώτηση ήταν πάλι αυτή? καμιά καλύτερη δεν μπορούσαν να βρουν? Τους το συγχωρώ γιατί ήταν κάτι που θα μπορούσε να σκεφτεί ο μαθητής μόνος του αλλά όπως και να το κάνουμε ήταν μια παραφωνία και ξεχώριζε σαν τη μύγα μες στο γάλα ανάμεσα στα υπόλοιπα εξαιρετικά θέματα.
  Ένα άλλο μικρό φάουλ της επιτροπής ήταν πάλι στο θέμα 1 στο Β1 αυτό με την καταλληλότερη Για. Είναι αντιεπιστημονικό άσχετα αν το βιβλίο οδηγεί προς τα εκεί. Δεν έπρεπε να μπει, ωστόσο οι μαθητές που ήξεραν πιστεύω ότι απάντησαν σωστά και δε νομίζω ότι θα χάσει κάποιος μαθητής μονάδες από αυτό. Καλύτερα όμως θα ήταν να έλειπε.
   Στο θέμα 1 στο Β2 το δ έχει μια ενδιαφέρουσα περίπτωση που ανακάλυψε ο Γιώργος αλλά το υπόλοιπο Β2 ήταν πολύ καλό και απλό θέμα, νομίζω ότι το εμπνεύστηκαν από το αντίστοιχο που είχαμε στο προσομοίωσης.
    Στο θέμα 1)Δ αρκετοί μαθητές την πάτησαν γιατί θεώρησαν το  -32,0 ακέραιο. Εδώ που τα λέμε αυτό είναι λίγο ψιλά γράμματα, αλλά τι να κάνουμε.
     Το θέμα 2 καλό μπράβο τους. Το θέμα 3 επίσης εξαιρετικό. Απλά πρέπει να καταλάβει και να μπορεί να κωδικοποιήσει ο μαθητής την πληροφορία ότι σε κάθε βήμα
το i στοιχείο του πίνακα ισούται με το i-1 συν αυτούς που ανέβηκαν μείον αυτούς που κατέβηκαν. Πολύ καλό θέμα.
. Όπως είπε και κάποιος προηγουμένως ας ετοιμαστούμε γιατί έχουμε να δούμε πολλά 
ΑΕ[i] <- EΠIB[i] - ΑΠΟΒ[i]
   
το είδα και από καθηγητή και τα παιδιά συμφωνούσαν μαζί του!!!

Το θέμα 4 τώρα ήταν από τα πιο εύκολα θέματα 4 που έχουν πέσει ποτέ. Αυτό είναι πληρωμένη απάντηση σε όσους βγουν και πουν ότι τα θέματα ήταν δύσκολα.
Ωστόσο και εκεί θα γίνει μεγάλο πάρτυ. Στο υποπρόγραμμα θα έχουν μπλέξει τις επαναλήψεις και θα γίνει χαμός. Αρκετοί έχουν χρησιμοποιήσει διαδικασία αντί για συνάρτηση, προφανώς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Άρα ο στόχος επετεύχθη. Απλά θέματα, χωρίς το πολύ δύσκολο, για σκεπτόμενους μαθητές που καταλαβαίνουν τι κάνουν. Ειδικά το πρώτο θέμα αν εξαιρέσουμε την παραφωνία
με την κατανόηση, νομίζω ότι είναι το καλύτερο 1ο θέμα που έχει πέσει ποτέ. Επειδή όμως οι περισσότεροι μαθητές δεν καταλαβαίνουν τι κάνουν και μαθαίνουν απέξω έτοιμες μεθοδολογίες και τυφλοσούρτες έχω την αίσθηση ότι θα δούμε τις χαμηλότερες βαθμολογίες των τελευταίων ετών και τα λιγότερα 20άρια μέχρι σήμερα.

Συγχαρητήρια στην επιτροπή λοιπόν (είπαμε εκτός από έναν), συνεχίστε την καλή δουλειά για την αναβάθμιση του μαθήματος.
Επιτέλους κάποιοι θα καταλάβουν ότι το μάθημα αυτό δεν έχει καμία σχέση με το ΑΟΔΕ και θα μπουν επιτέλους στον κόπο να μάθουν το όνομά του!!!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr