Εσπερινά 2009

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 23 Μαΐου 2009, 03:34:58 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Σήμερα είναι οι εξετάσεις των Εσπερινών 2009.
Κατά τις 19:30 θα είναι γνωστά τα θέματα. Όποιος τα δει πρώτος ας ενημερώσει και ας συζητήσουμε σε αυτό το topic.

θα μεταφερθεί στη σχετική ενότητα σε λίγες μέρες...

nikosx

δεν τα έχει βρει κανείς ακόμα;
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

P.Tsiotakis

κοιτάω συνέχεια, οχι

COACH

Τίποτα, κι εγώ συνδεδεμένος είμαι...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

Soph1a


P.Tsiotakis

βγηκαν όντως

πολύ πολύ βατα μου φάνηκαν

COACH

Έτσι...Συμφωνώ...Πολύ πολύ βατά...Ούτε σημείο που να γίνεται να την πατήσουν...

Ξέρουμε αν η επιτροπή είναι σίγουρα η ίδια με των απολυτηρίων εξετάσεων;;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

P.Tsiotakis

Σίγουρα ΔΕΝ είναι η ίδια επιτροπή που επιλέγει τα θέματα
Είναι η ίδια στις επαναληπτικές των εσπερινών

nikosx

με μια πρώτη ματιά δε βλέπω τίποτα μα τίποτα δύσκολο ή παγίδα
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

evry

Τα θέματα δεν είναι απλά βατά, είναι πανεύκολα. Το μόνο δύσκολο ερώτημα στο οποίο μπορεί να την πατήσουν είναι στο θέμα 3 που η επανάληψη διακόπτεται αν δοθεί ως όνομα η λέξη "ΤΕΛΟΣ".
Καμία σχέση με τα περσινά θέματα των εσπερινών, η διαφορά είναι χαώδης, ειδικά στο θέμα 4.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

nikosx

θέμα 4ο : 8 μονάδες για να διαβάσουν 2 πίνακες;!
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

evry

Αυτό είναι συνηθισμένο στα εσπερινά, θέλουν να δώσουν κάποιες μονάδες σε όλους και είναι λογικό. Αλλά τόσο εύκολα και τα άλλα ερωτήματα? Δεν ξέρω το παράκαναν μου φαίνεται.

Παράθεση από: nikosx στις 23 Μαΐου 2009, 08:44:32 ΜΜ
θέμα 4ο : 8 μονάδες για να διαβάσουν 2 πίνακες;!

Επίσης, πάλι έβαλαν αυτή την καταραμένη Επίλεξε? Ρε τι κόλλημα είναι αυτό? Φυσικά πολύ πιο εύκολη από την περσινή απλά μου τη σπάει
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Στο 3ο ΣΛ που αναφέρονται οι 2 περιπτώσεις σειριακής αναζήτησης και όχι η τρίτη, τι απαντάμε;   :D
Στο Θέμα 3, όταν λέει κλιμακωτή έκπτωση εννοεί προφανώς όχι σε όλο το ποσό αλλά έκπτωση σε κάθε διάστημα τιμών, δηλαδή κλασική κλιμακωτή χρέωση;   :D

Τα θέματα είναι τραγικά αναμενόμενα και βατά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

παιδιά μέχρι να λήξει η εξέταση δε συζητάμε λύσεις

evry

Καλά ε και μόλις ήμουν έτοιμος να απαντήσω.
Παναγιώτη υπάρχει νόμος που το απαγορεύει αυτό? Από τη στιγμή που τα δημοσιεύουν δεν μπορείς να μιλήσεις για λύσεις?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

jgalano

Είναι υπερβολικά εύκολα. Ειδικά στο 4ο δεν ζήτησαν σχεδόν τίποτα... :o
Τουλάχιστον μείωσαν λίγο θεωρία βιβλίου.  :laugh:






Sergio

Τέτοια θέματα θέλουμε και στα Ημερήσια;;

Ρωτάω τώρα ..

Δεν ξέρω παίδες.. ανάμεικτα τα συναισθήματα.. Είπαμε να είναι εύκολα, αλλά να εξετάζουν και κάτι..

Θα χτυπήσει ταβάνι η καμπύλη.. Μήπως υπερβάλλω ;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

evry

Χα, καλώς τονε κι ας άργησε
Λοιπόν εγώ θα ήθελα γενικά εύκολα θέματα 1 και 2 , το θέμα 3 θα μπορούσε να είναι σαν το θέμα 3 των εσπερινών με κλήση υποπρογράμματος για τον υπολογισμό της χρέωσης. Έτσι είναι βέβαιο πως όσοι είναι στοιχειωδώς διαβασμένοι θα γράψουν τα 3 πρώτα θέματα.
  Από εκεί και πέρα στο 4 θα προτιμούσα
         

               
  • λίγες μονάδες στην ανάγνωση πινάκων, όχι πάνω από 5
  • 7 δύσκολες μονάδες
και όταν λέμε δύσκολες όχι κάτι τρομερό. Ας πούμε το περσινό με την συγχώνευση στις επαναληπτικές καλό ήταν αλλά έπρεπε με κάποιον τρόπο να τους περιορίσει ώστε να μην μπορούν να κάνουν απλά αντιγραφή και ταξινόμηση

α και εννοείται όχι ερωτήσεις ανάπτυξης όπως η περσινή με τις τεχνικές σχεδίασης. Γενικά αυτός που έχει κατανοήσει καλά τις βασικές αλγοριθμικές δομές να γράψει και καλά

Παράθεση από: Sergio στις 23 Μαΐου 2009, 10:24:30 ΜΜ
Τέτοια θέματα θέλουμε και στα Ημερήσια;;

Ρωτάω τώρα ..

Δεν ξέρω παίδες.. ανάμεικτα τα συναισθήματα.. Είπαμε να είναι εύκολα, αλλά να εξετάζουν και κάτι..

Θα χτυπήσει ταβάνι η καμπύλη.. Μήπως υπερβάλλω ;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Παράθεση από: evry στις 23 Μαΐου 2009, 10:31:09 ΜΜ
           λίγες μονάδες στην ανάγνωση πινάκων, όχι πάνω από 5
0 μονάδες στην ανάγνωση πινάκων.

Μετά από 10 χρόνια , εξακολουθούμε να ελέγχουμε  Για  και  Για μέσα σε Για για το διαβασμα δύο πινάκων .  Γιατί ;

andreas_p

ΘΕΜΑ 3ο
Δίνεται πίνακας Α[Ν] ακέραιων και θετικών αριθμών, καθώς και πίνακας Β[Ν-1] πραγματικών και θετικών αριθμών.
Να γραφεί αλγόριθμος, ο οποίος να ελέγχει αν κάθε στοιχείο Β είναι ο μέσος όρος των στοιχείων Α και Α[i+1], δηλαδή αν Β = (Α + Α[i+1])/2.
Σε περίπτωση που ισχύει, τότε να εμφανίζεται το μήνυμα «Ο πίνακας Β είναι ο τρέχων μέσος του Α», διαφορετικά να εμφανίζεται το μήνυμα «Ο πίνακας Β δεν είναι ο τρέχων μέσος του Α».
Για παράδειγμα:  ...

Από εκείνη την επιτροπή του 2005  δεν έμεινε κανείς ;
Δε μας πειράζει αν είναι σοσιαλιστής ή βάρβαρος ...

evry

Παράθεση από: andreas_p στις 23 Μαΐου 2009, 10:47:54 ΜΜ
Μετά από 10 χρόνια , εξακολουθούμε να ελέγχουμε  Για  και  Για μέσα σε Για για το διαβασμα δύο πινάκων .  Γιατί ;

Για να πάρει λίγες μονάδες και ο λαός, τι να κάνουμε έχει γίνει πρακτική. Σίγουρα όμως θα είχε ενδιαφέρον να πρότειναν θέμα που να έλεγε "Δίνεται πίνακας ....."

ή θα μπορούσαν να λένε γέμισε τον πίνακα με μηδενικά ή με κάποια αρχική τιμή. Και εύκολο και δεν το έχουν ξαναβάλει στη θέση της ανάγνωσης δεδομένων.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Peandbal

Συνάδελφοι τα θέματα ήταν πανεύκολα, ελπίζω να μην βάλουν αντίστοιχα και στα ημερήσια. Λίγη κριτική και αναλυτική σκέψη δεν βλάπτει στις εξετάσεις.

evry


  Λοιπόν ακούστε τι θα γίνει, θα βάλουν το ίδιο εύκολα με τα εσπερινά, απλά με ένα δύσκολο ερωτηματάκι στο τέλος και την άλλη μέρα θα βγουν οι εφημερίδες και θα γράφουν "Σφαγή στην ΑΕΠΠ"
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Μόλις τελείωσα τη λύση των θεμάτων και ειλικρινά παιδιά έκανα 10 λεπτά για τα γράψω (copy-paste απο παλιότερα) και το Θ3 και Θ4 είναι το 1/3 σε όγκο απο τα περυσινά των εσπερινών. Άσε που με το ζόρι έβγαλα δύο (2) σελίδες στο Word γράφοντας αραιά-αραιά και αναλυτικότατα. Τι να λέμε τώρα ....
Απο παλιά λέγαμε να ευκολύνουν τα θέματα των εσπερινών γιατί μέχρι και το 2005 ήταν αρκετά δυσκολότερα των ημερησίων αλλά φτάσαμε στο εντελώς άλλο άκρο και μιλάμε για γελοία θέματα.

Πιστεύω ότι τα θέματα των ημερησίων θα κριθούν δυστυχώς πάλι  στη θεωρία ....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Νίκος Αδαμόπουλος

Όντως παραήταν τετριμμένα...  :P

Μία έντασή μου για την διατύπωση του Θ1-Α3: "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος και μικρού μεγέθους".

Εντάξει φαντάζομαι ότι πάει το Σ (μη βιαστείτε να απορήσετε… γιατί το λέω...!!!)... Αλλά θεωρώ ότι αυτά που αναφέρονται στην πρόταση δεν είναι μία "περίπτωση" αλλά δύο "περιπτώσεις". Συγκεκριμένα οι 2 πρώτες από τις 3 του βιβλίου (σελ. 65 - αν και η 2η και 3η περίπτωση του βιβλίου έχουν νόημα να τις λαμβάνουμε υπόψη σε περίπτωση ταξινομημένου πίνακα, αλλιώς πέφτουμε πάλι στην 1η περίπτωση!).

Θεωρώ λοιπόν πως η διατύπωση που δόθηκε είναι ατυχής γιατί μπορεί να μπερδέψει κάποιον... Θα προτιμούσα κάτι σαν τα παρακάτω (άλλα είναι Σ και άλλα Λ):

- "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στις περιπτώσεις που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος ή μικρού μεγέθους".

- "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στις περιπτώσεις που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος ή μικρού μεγέθους ακόμα κι αν είναι ταξινομημένος".

- "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται μόνο στις περιπτώσεις που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος ή μικρού μεγέθους".

Δεν λέω ότι δεν πάει Σ στην αρχική πρόταση, αλλά με την ίδια λογική Σ θα είναι και η παρακάτω πρόταση, αλλά τελείως ακατάλληλη για τις εξετάσεις:

- "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος, μικρού μεγέθους, περιέχει αριθμούς και μάλιστα ο πρώτος από αυτούς είναι το 23".

Πράγματι, δικαιολογείται σε αυτήν την περίπτωση!  >:D   >:D   >:D

Μήπως τα μέλη της επιτροπής (για να αρχίσω τώρα εγώ με τη σειρά μου) δεν έχουν καταλάβει ποιες είναι ακριβώς οι περιπτώσεις του βιβλίου....;;;  :police:


P.Tsiotakis

Το θέμα 3 του 2005 είναι ένα ωραίο παράδειγμα προς αποφυγή.
Μια άσκηση που δε μπόρεσε και να διορθωθεί ομοιόμορφα απο όλους τους διορθωτές.

Τα θέματα πρέπει να είναι απλά, ευκολονόητα με μικρές "μπανανόφλουδες" σε 2-3 ερωτήματα κάθε θέματος

evry

Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος και μικρού μεγέθους.

Εγώ πιστεύω ότι το παραπάνω είναι πολύ καλό και εξηγώ γιατί
Α = {μη ταξινομημένοι πίνακες}
Β = {πίνακες μικρού μεγέθους}

  Στο Α δικαιολογείται η σειριακή
  Στο Β δικαιολογείται η σειριακή
---------------------------------
==> Στο ΑΛΒ δικαιολογείται η σειριακή
όπου ΑΛΒ είναι η τομή των συνόλων Α και Β.

Το συγκεκριμένο ΣΛ είναι πολύ καλά διατυπωμένο και ο μόνος μαθητής που μπορεί να μπερδευτεί είναι αυτός που δεν καταλαβαίνει αυτά που διαβάζει και περιμένει ΣΛ αυτούσια από το σχολικό βιβλίο.
  Το μόνο μειονέκτημα αυτού του ερωτήματος κατά τη γνώμη μου, είναι ότι για να μπορεί να το κατανοησει πλήρως ο μαθητής θα πρέπει να έχει ακούσει και τη δυαδική αναζήτηση.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

 Παναγιώτη μια και το ανέφερες επειδή εκείνη την εποχή δεν ήμουν βαθμολογητής πάντα αναρωτιόμουν πως το βαθμολογούσαν αυτό το θέμα, και πιο πολύ αυτό που θα ήθελα να μάθω αν ξέρεις είναι τι έπαιρναν οι μαθητές που έκαναν το πιο συνηθισμένο λάθος, δηλαδή το παρακάτω

  Για i από 1 μέχρι Ν-1 
    Αν (Β[i] <> (Α[i] + Α[i+1])/2) τότε 
         Εμφάνισε "Ο πίνακας Β είναι ο τρέχων μέσος του Α"
    Αλλιώς 
         Εμφάνισε "Ο πίνακας Β δεν είναι ο τρέχων μέσος του Α"
    Τέλος_αν
  Τέλος_επανάληψης




Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 24 Μαΐου 2009, 12:23:56 ΠΜ
Το θέμα 3 του 2005 είναι ένα ωραίο παράδειγμα προς αποφυγή.
Μια άσκηση που δε μπόρεσε και να διορθωθεί ομοιόμορφα απο όλους τους διορθωτές.

Τα θέματα πρέπει να είναι απλά, ευκολονόητα με μικρές "μπανανόφλουδες" σε 2-3 ερωτήματα κάθε θέματος
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Ρε evry παίζεις τώρα με τις λέξεις... (όλο αντιλογία αυτό το παιδί  :-\ ). Το ίδιο είπα κι εγώ, όμως δεν το θεωρώ κατάλληλο... Τότε αφού δεν σου άρεσε το:

- "Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος, μικρού μεγέθους, περιέχει αριθμούς και μάλιστα ο πρώτος από αυτούς είναι το 23".

ας έβαζαν το εξής:

"Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος και μικρού μεγέθους, και δεν πραγματοποιείται σπάνια".

Σ είναι και αυτό!! Κάτσε τώρα και βρες τις τομές, τις ενώσεις και τις αρνήσεις, ρίξε και μία μαθηματική απόδειξη ώστε να πεις ότι κι αυτό είναι μια χαρά...


ntzios kostas

Τα θέματα είναι  πολύ εύκολα.

Πάντως το 3ο ΣΛ θα το απαντούσα ως Λ.

Επαναλαμβάνω ότι αν τα θέματα βιολογία ήταν πράγματι τσιμπημένα θα είναι τσιμπημένα και της ανάπτυξης.


Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

andreas_p

Παράθεση από: evry στις 24 Μαΐου 2009, 12:41:12 ΠΜ
Παναγιώτη μια και το ανέφερες επειδή εκείνη την εποχή δεν ήμουν βαθμολογητής πάντα αναρωτιόμουν πως το βαθμολογούσαν αυτό το θέμα, και πιο πολύ αυτό που θα ήθελα να μάθω αν ξέρεις είναι τι έπαιρναν οι μαθητές που έκαναν το πιο συνηθισμένο λάθος, δηλαδή το παρακάτω

  Για i από 1 μέχρι Ν-1 
    Αν (Β[i] <> (Α[i] + Α[i+1])/2) τότε 
         Εμφάνισε "Ο πίνακας Β είναι ο τρέχων μέσος του Α"
    Αλλιώς 
         Εμφάνισε "Ο πίνακας Β δεν είναι ο τρέχων μέσος του Α"
    Τέλος_αν
  Τέλος_επανάληψης


Ευριπίδη, καλημέρα.

Διορθώνω - βαθμολογώ από το 2001.

Το θυμάμαι σαν τώρα.  Τέσσερα (4) χρόνια μετά.  Τέτοιο θέμα ... ε, δεν πέφτει κάθε χρόνο. Στην πειραματική (πάντα πηγαίνω ακόμη και τώρα )  την επόμενη της εξέτασης του μαθήματος επί πέντε (5) ώρες βαθμολογούσαμε και συζητούσαμε πάνω σε μέτρια γραπτά [60-80/100]  (που είναι και τα πιο δύσκολα να βαθμολογηθούν ).
Στο συγκεκριμένο Θ3/2005.

Όσοι το απάντησαν ήσαν μαθητές 95-98/100 με έναν λιτό,  καθαρό  αλγοριθμικό τρόπο σκέψης. Βέβαια από αυτούς οι περισσότεροι (ο μαθητής απέναντι στη λογική μεταβλητή νιώθει ένα 'σφίξιμο') το απάντησαν με χρήση μετρητή, και στο τέλος έλεγχαν την τιμή του μετρητή.  Εννοείται ότι η λύση είναι αποδεκτή στο όλο. (20/20). Μια μικρή όμως μειοψηφία έδωσε λύση με χρήση λογικού διακόπτη (δλδ σύνθετη συνθήκη στην Όσο.)
Οι μαζο-παπαγάλοι απάντησαν το συγκεκριμένο κώδικα που αναφέρεις. Για τον απλούστατο λόγο.  Δεν σκέφθηκαν. Είδαν πίνακα μονοδιάστατο και είπαν :  Θυμάμαι .... Για  και μέσα ένα χωρίς σκέψη  μπλα μπλα μπλα  (Η κλασική  ΑΝ).   Η συγκεκριμένη μάζα έπαιρνε  3/20 το πολύ από έναν επιεική 5/20 με το σκεπτικό ότι το συγκεκριμένο θέμα (και έτσι είναι) ή το πιάνεις ή το χάνεις όλο, αφού δεν έχει έστω και δύο (2) υποερωτήματα ανεξάρτητα).
Άρα Παναγιώτη στη διόρθωση βαθμολόγηση δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα.

evry

Δεν θα έπρεπε να έχει τη λέξη "μόνο" για να το απαντήσεις λάθος? Δηλαδή εσύ βλέπεις την πρόταση σαν ορισμό?

Παράθεση από: ntzios kostas στις 24 Μαΐου 2009, 01:48:35 ΠΜ
Πάντως το 3ο ΣΛ θα το απαντούσα ως Λ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 24 Μαΐου 2009, 12:46:06 ΠΜ
"Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος και μικρού μεγέθους, και δεν πραγματοποιείται σπάνια η αναζήτηση".

Κοίτα η πρόταση που παρέθεσες δεν είναι ακριβώς σωστή, είναι ολόσωστη
Και δεν μπορώ να καταλάβω που βρίσκεις το πρόβλημα. Δηλαδή πρέπει σε κάθε ερώτηση να βάζουν και τα κόμματα που έχει το σχολικό βιβλίο;

αν έχουμε έναν πίνακα μη ταξινομημένο, μικρού μεγέθους και δεν πραγματοποιείται σπάνια αναζήτηση τότε ποια μέθοδο ταξινόμησης να επιλέξουμε? Δεν θα επιλέγαμε την σειριακή?
Επίσης το μαθηματικό κομμάτι είναι επίσης εύκολο αφού αρκεί να κάνεις τα εξής

Α = {μη ταξινομημένοι πίνακες}
Β = {πίνακες μικρού μεγέθους}
Γ = {δεν χρησιμοποιείται συχνά}

  Στο Α δικαιολογείται η σειριακή
  Στο Β δικαιολογείται η σειριακή
  Στο Γ δικαιολογείται η σειριακή
---------------------------------
==> Στο ΑΛΒΛΓ δικαιολογείται η σειριακή

Σε ποιο σημείο του παραπάνω συλλογισμού είναι η ένστασή σου?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Έχω την εντύπωση ότι ο Παναγιώτης όταν έδειξε την αντίθεσή του με το θέμα εννοούσε ότι στο θέμα αυτό δεν υπήρχε κλιμακούμενη βαθμολόγηση. Δηλαδή ή το έπαιρνες όλο ή το έχανες όλο και αυτό δεν είναι καλό για εξετάσεις. Πρέπει οι μονάδες να μοιράζονται ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο δικαία η κατανομή των βαθμών στους μαθητές

Παράθεση από: andreas_p στις 24 Μαΐου 2009, 09:32:33 ΠΜ
Άρα Παναγιώτη στη διόρθωση βαθμολόγηση δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

ok. 
Θ3/2005 ωραίο αλλά θα μπορούσε να έχει διαφορετική δομή.

tsakmaki

Μήπως ξέρει κανείς, στο Α3 Σ-Λ τι απάντηση έδωσε η επιτροπή;

evry

Ίσως κάποιοι να ξέρουμε την Τετάρτη-Πέμπτη που θα πάμε στο βαθμολογικό, αλλά προς το παρόν θα πρέπει να βρεθεί κάποιος που να εμπλέκεται στις εξετάσεις των εσπερινών.
Αλλά δεν κατάλαβα γιατί έχεις αμφιβολίες? Αν ήταν λάθος θα ίσχυε ότι
"Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δεν δικαιολογείται στις δύο αυτές περιπτώσεις"
Παράθεση από: tsakmaki στις 24 Μαΐου 2009, 12:37:36 ΜΜ
Μήπως ξέρει κανείς, στο Α3 Σ-Λ τι απάντηση έδωσε η επιτροπή;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

Εμένα η σύζευξη με χαλάει. Αν είναι μη ταξινομημένος, γιατί πρέπει να είναι μικρού μεγέθους ώστε να δικαιολογήσω την σειριακή αναζήτηση.

Έχει πρόβλημα το ερωτημα αυτό.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

Λοιπόν, αξιώθηκα και γω να λύσω τα θέματα (με πολύ copy paste απο τον βιάστικό Νικολακάκη  :) )
Πάρα πολύ απλά, αφού και το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι εργαζόμενοι βιοπαλεστές νέοι και γόνοι μεγαλο-λαμόγιων (συγγνώμη για την έκφραση) που με νομότυπο τρόπο εγγράφονται στα εσπερινά σχολεία.

- Θέμα 1.Α.3.: Αν ένας πίνακας είναι μη ταξινομημένος ΚΑΙ μικρός (έχει αυτά τα δυο χαρακτηριστικά) διακιολογείται η χρήση σειριακής; ΝΑΙ
και μένα με προβλημάτισε μόλις το διάβασα αλλά δεν περιέχει τη λέξη ΜΟΝΟ και έτσι συμφωνω με τον Ευρυπίδη οτι είναι απλό (και για απλό μπήκε)

- Η ερώτηση ανάπτυξης μου φάνηκε καλή (στο τέλος θα το φάω το ξύλο)

- Η μετατροπή του Επίλεξε αλλά και οι εκφράσεις χωρίς φαντασία, θα μπορούσαν να έχουν 1-2 σημεία πιο πονηρά, αυτά τα ερωτήματα.

- το θέμα 2 απλό και προσίτό. Θα ήθελα στο ίδιο τα ΑΛΗΘΗΣ/ΨΕΥΔΗΣ του ρόμβου ανάποδα. Η μετατροπή εξετάζει συγκεκριμένη γνώση και η πρότασή μου θα το έκανε πιο γουστόζικο

- θέμα 3, πολύ απλό. Αν περιείχε κάποιο στοιχείο ακόμα (πχ ποσοστό, έναν μετρητή, θα ήταν καλυτερη

- θέμα 4. πιο τετριμμένο δε γίνεται. Πρέπει να υπάρχουν μονάδες στο διάβασμα πινάκων, αλλά όχι και 8 μονάδες.
Αααα, το παίρνω πίσω, είχε παγίδα το θέμα 4.
Δεν ήθελε φθίνουσα ταξινόμηση του αριθμητικού πίνακα, αλλά αλφαβητική (αύξουσα) του αλφαριθμητικού.

ΥΓ: Ανδρέα δεν έννοώ μόνο την κατανομή των μονάδων όπως εύστοχα επισήμανε ο Ευρυπίδης, αλλά και το οτι σε άλλο βαθμολογικό κέντρο μπορεί να αποφάσισαν άλλες μονάδες για κάθε λάθος λύση (αφου είναι όλα ή τίποτα)...

P.Tsiotakis

ΕΠίσης, στο θέμα 4 κάνανε πατατούλα στην προσπάθειά τους να το κάνουμε απλό.

Στο θέμα γ ζητάει να εμφανίζει τις συνολικές κάθε μοντέλου.
Και στο θέμα δ, μετά την ταξινόμηση ζητάει το ίδιο.

Γιατί να γίνει 2 φορές; Δεν είναι λάθος, αλλά δεν κολλάει και καλά...

Laertis

Παναγιώτη όντως έλυσα βιαστικά τα θέματα γύρω στις 12 τα μεσάνυχτα και μετά απο 2,5 ώρες μπασκετάκι με 35 βαθμούς ......
Κι έκανα μερικά λαθάκια...

Δεν το ξανακάνω (εννοώ την επίλυση κάτω απο τέτοιες συνθήκες). Το μπάσκετ θα το ξανακάνω ευχαρίστως  ;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry


  Σε αυτό συμφωνώ, ότι δηλαδή το χαρακτηριστικό  "μικρού μεγέθους"  είναι πλεονασμός. Πολύ καλή παρατήρηση Κώστα.
Αλλά πάλι δεν βλέπω κανένα πρόβλημα. Ο μαθητής που έχει καταλάβει περί τίνος πρόκειται θα το απαντήσει σωστό. Εσύ δηλαδή λες ότι θα ήταν καλύτερα να έδιναν το παρακάτω ΣΛ

Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος

Παράθεση από: ntzios kostas στις 24 Μαΐου 2009, 05:30:18 ΜΜ
Εμένα η σύζευξη με χαλάει. Αν είναι μη ταξινομημένος, γιατί πρέπει να είναι μικρού μεγέθους ώστε να δικαιολογήσω την σειριακή αναζήτηση.

Έχει πρόβλημα το ερωτημα αυτό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Μήπως ήθελαν να υποχρεώσουν τους μαθητές να αποθηκεύσουν τα αθροίσματα σε πίνακα? Αλλά λογικά δεν θα το έλεγαν?

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 24 Μαΐου 2009, 06:03:53 ΜΜ
ΕΠίσης, στο θέμα 4 κάνανε πατατούλα στην προσπάθειά τους να το κάνουμε απλό.

Στο θέμα γ ζητάει να εμφανίζει τις συνολικές κάθε μοντέλου.
Και στο θέμα δ, μετά την ταξινόμηση ζητάει το ίδιο.

Γιατί να γίνει 2 φορές; Δεν είναι λάθος, αλλά δεν κολλάει και καλά...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Σε προκαλώ όποτε θέλεις, και μάλιστα σου δίνω και 5 πόντους για αρχή μαζί με τη μπάλα  :D.

Παράθεση από: Laertis στις 24 Μαΐου 2009, 06:11:07 ΜΜ
Δεν το ξανακάνω (εννοώ την επίλυση κάτω απο τέτοιες συνθήκες). Το μπάσκετ θα το ξανακάνω ευχαρίστως  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Παράθεση από: evry στις 24 Μαΐου 2009, 06:26:51 ΜΜ
Σε προκαλώ όποτε θέλεις, και μάλιστα σου δίνω και 5 πόντους για αρχή μαζί με τη μπάλα  :D.

Φέρε μπάλα την επόμενη φορά και αρκετά χρήματα για τις μπύρες που θα κεράσεις  :P
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

Γιώργο Νικολακάκη, το βιαστικός πήγαινε οτι τα έβαλες πρώτο στο δίκτυο και έτσι είχα κάπου να πάρω copoy-paste, δεν εννούσα ενδεχόμενα λαθάκια  :D
τα οποία αν υπήρχαν θα στα έστελνα σε μήνυμα.

ntzios kostas

Ναι Ευριπίδη αυτό εννοώ. Πρέπει να έχω επηρεαστεί πολύ με την ανάπτυξη. :) Όταν η πρόταση λέει η σειριακή αναζήτηση δικαιολογείται όταν είναι μη ταξινομημένος και μικρού μεγέθους, το μυαλό μου πάει ότι δεν δικαιολογείται όταν είναι μη ταξινομημένος αλλά μεγάλου μεγέθους.
Πιστεύω έπρεπε να έβαζαν τον "τελεστή" ή .

Γιώργο vs Ευριπίδη, παίζω μπάσκετ ή λύνω ασκήσεις και όχι παίζω μπάσκετ και λύνω ασκήσεις.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

Όπως πολλοί μαθητές που ρωτάω κατά καιρούς ξερουν: οι λογικοί τελεστές είναι:

όχι, ναι   ..... και άλλος ένας που δε θυμούνται

Laertis

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

αυτό τους απαντάω, που το ήξερες;

Laertis

Απλά το θυμόμουν ρε  ;D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

Κοίτα το αντίθετο της πρότασης είναι το παρακάτω
Η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δεν δικαιολογείται στην περίπτωση που ο πίνακας είναι ταξινομημένος ή μεγάλου μεγέθους.

δηλαδή   NOT( A KAI B ) =  (NOT A) H (NOT B)

από εδώ συμπεραίνουμε ότι η μέθοδος της σειριακής αναζήτησης δεν δικαιολογείται όταν ο πίνακας είναι μεγάλου μεγέθους. (Αν όμως σε αυτή την περίπτωση δεν είναι ταξινομημένος? ??? :-\)

Που είναι το λάθος στον παραπάνω συλλογισμό?

Παράθεση από: ntzios kostas στις 24 Μαΐου 2009, 06:42:46 ΜΜ
Ναι Ευριπίδη αυτό εννοώ. Πρέπει να έχω επηρεαστεί πολύ με την ανάπτυξη. :) Όταν η πρόταση λέει η σειριακή αναζήτηση δικαιολογείται όταν είναι μη ταξινομημένος και μικρού μεγέθους, το μυαλό μου πάει ότι δεν δικαιολογείται όταν είναι μη ταξινομημένος αλλά μεγάλου μεγέθους.
Πιστεύω έπρεπε να έβαζαν τον "τελεστή" ή .
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

το λάθος είναι να ασχολείσαι με μια ερώτηση που είναι σωστή  :D
ενώ το σωστό είναι να πάρει ο Ολυμπιακός το πρωτάθλημα και στο μπάσκετ  :angel:

tsakmaki

Μιας και το θέμα κρατάει ακόμη θα παρατηρήσω οτι εκτός από το 'ΚΑΙ΄υπάρχει πρόβλημα και στις περιπτώσεις. Το σχολικό έχει και τρίτη περίπτωση (η αναζήτηση σε ένα συγκεκριμέμο πίνακα γίνεται σπάνια. το οποίο το μεταφράζω στους μαθητές μου ως: Η αναζήτηση δεν είναι η κύρια δουλειά του προγράμματος) Αυτό δεν παίζει;
Επίσης η πρόταση: "Ο τάδε έχει ενα αγόρι και ένα κορίτσι"  μπορεί να σημαίνει οτι έχει κι άλλο παιδί; Πρέπει να μπεί η λέξη ΜΟΝΟ;
Γνώμη μου είναι οτι τα θέματα Σ-Λ πρέπει να καταργηθούν από τις πανελλήνιες γιατί μόνο προβλήματα δημιουργούν. Η τουλάχιστον να υποχρεούσε να εξηγήσεις την απάντησή σου. Να μετατραπούν σε κρίσης,

evry

#54
Παράθεση από: tsakmaki στις 24 Μαΐου 2009, 08:18:28 ΜΜ
Το σχολικό έχει και τρίτη περίπτωση (η αναζήτηση σε ένα συγκεκριμένο πίνακα γίνεται σπάνια. το οποίο το μεταφράζω στους μαθητές μου ως: Η αναζήτηση δεν είναι η κύρια δουλειά του προγράμματος) Αυτό δεν παίζει;
Όταν λέει ότι γίνεται σπάνια, εννοεί ότι δεν γίνεται πολλές φορές. Ουσιαστικά εννοεί ότι η κλήση της αναζήτησης δεν είναι μέσα σε κάποια επανάληψη που εκτελείται πολλές φορές. Μπορεί να μην είναι η κύρια δουλειά αλλά μέρος της δουλειάς και να είναι μέσα σε μια τριπλή επανάληψη. Εκεί θα έχεις μεγάλο πρόβλημα με την αποδοτικότητα του αλγορίθμου

Παράθεση
Επίσης η πρόταση: "Ο τάδε έχει ενα αγόρι και ένα κορίτσι"  μπορεί να σημαίνει οτι έχει κι άλλο παιδί; Πρέπει να μπεί η λέξη ΜΟΝΟ;
Εδώ είναι που πρέπει να έχουμε ορίσει αυστηρά κάποιους κανόνες στη γλώσσα. Στην καθομιλουμένη όταν χρησιμοποιούμε τη φράση που πολύ έντεχνα και σωστά επέλεξες εννοούμε ότι δεν έχει άλλα παιδιά. Όμως το καθαρό νόημα αυτής της πρότασης σημασιολογικά είναι ότι ο τάδε έχει ένα αγόρι και ένα κορίτσι. Είναι ίδια με τη φράση "ο τάδε έχει μόνο ένα αγόρι και ένα κορίτσι";

Επειδή το έχουμε συνηθίσει στην καθομιλουμένη να μην είμαστε αυστηροί και να είμαστε όσο πιο απλοί γίνεται, πολλές φορές αφαιρούμε λέξεις που είναι σημαντικές.
Ας δούμε την παρακάτω φράση:

Η σειριακή αναζήτηση δικαιολογείται όταν ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος
  δεν είναι ισοδύναμη με την παρακάτω?
Όταν ο πίνακας είναι μη ταξινομημένος δικαιολογείται η σειριακή αναζήτηση

Από το παραπάνω βγάζεις το συμπέρασμα ότι αυτή είναι η μόνη περίπτωση που δικαιολογείται η σειριακή αναζήτηση? Φαντάζομαι πως όχι

Παράθεση
Γνώμη μου είναι οτι τα θέματα Σ-Λ πρέπει να καταργηθούν από τις πανελλήνιες γιατί μόνο προβλήματα δημιουργούν. Η τουλάχιστον να υποχρεούσε να εξηγήσεις την απάντησή σου. Να μετατραπούν σε κρίσης,
Έχεις απόλυτο δίκιο. Τα ΣΛ είναι ότι χειρότερο για να αξιολόγησεις έναν μαθητή. Δεν ξέρω τι λένε διάφορες θεωρίες αξιολόγησης, αλλά στην πράξη αυτό το είδος των ερωτήσεων όχι μόνο απέτυχε αλλά κατάφερε να βάλει δύο ακόμα παράγοντες στις εξετάσεις που δεν υπήρχαν στις δέσμες.
  Αυτό το πολύ ωραίο και σύγχρονο σύστημα ερωτήσεων που εισήγαγαν οι "ειδικοί" από το εξωτερικό έχει βάλει μέσα στις εξετάσεις την τύχη και την αντιγραφή. Όλοι ξέρουμε ότι πολλοί μαθητές αντιγράφουν τα ΣΛ. Μήπως για αυτό τα βάζουν? :-\ >:D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

Παράθεσητο λάθος είναι να ασχολείσαι με μια ερώτηση που είναι σωστή  :D

Πράγματι, η ερώτηση είναι σωστή αλλά η απάντηση είναι λάθος ή η ερώτηση είναι λάθος και η απάντηση είναι σωστή. Ένα από τα δύο συμβαίνει. :D

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

evry

Ελπίζω στα θέματα των ημερησίων να έχουμε κάτι παραπάνω να ασχολούμαστε από ένα ΣΛ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

EleniK

Πολύ πολύ εύκολα!!!!  :o

Ελπίζω τα θέματα των ημερησίων να είναι νορμάλ, αλλά με 10 μορια μονο για λίγους. Να ξεχωρίζει το 18 με το 20!
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 24 Μαΐου 2009, 12:02:39 ΜΜ
.... ==> Στο ΑΛΒΛΓ δικαιολογείται η σειριακή

Σε ποιο σημείο του παραπάνω συλλογισμού είναι η ένστασή σου?

Αμάν ρε evry!!!! Τον τελευταίο καιρό έχεις αποδομήσει κάθε post που έχει ανέβει στο Στέκι... Άσπρο λένε οι άλλοι μαύρο εσύ! Ξαφνικά νυχτώνει για τους άλλους κι εσύ βλέπεις άπλετο φως!!! Στο 1ο αλλά και στο 2ο post μου για το θέμα αυτό πιστεύω ήμουν αναλυτικότατος, έδωσα επιχειρήματα, αντεπιχειρήματα, παραδείγματα, αντιπαραδείγματα, έκανα και προτάσεις... Τι άλλο να κάνω δηλαδή....; Τα έχω παίξει!  :'( :'( :'(

Τι τις θέλεις τις μαθηματικές επεξηγήσεις; Καταλαβαίνουμε μια χαρά και χωρίς αυτές!!!

Δεν είπα ότι δεν είναι Σ! Ούτε είπα ότι πρέπει να τα βάζουν όπως είναι μέσα στο βιβλίο. ʼλλωστε και το βιβλίο δεν χρησιμοποιεί καμία διατύπωση από αυτές που κατέγραψα. Είπα ότι δεν το θεωρώ κατάλληλο για τις εξετάσεις...

Δεν καταλαβαίνω σε τι αποσκοπεί: Στο να ελέγξει τις λεκτικές δυνατότητες, την ικανότητα των υποψηφίων να εφαρμόζουν λογικούς τελεστές μέσα σε προτάσεις, ή την ικανότητά τους να αποφεύγουν τις λακούβες; Αφού αν είναι μη ταξινομημένος δεν παίζει ρόλο το αν είναι μικρού ή μεγάλου μεγέθους, ούτε παίζει ρόλο αν η αναζήτηση γίνεται συχνά ή σπάνια, τότε τι το ήθελαν; Είπα ότι είναι μ____ία η ίδια η πρόταση που έβαλαν.

ʼλλωστε το ότι έπεσαν τόσα μηνύματα πάνω στο ζήτημα αυτό από όλους μας, αυτό δείχνει την προβληματικότητα του θέματος...

Εσύ σε άλλα κατεβατά (για να μην πω χείμαρρους) από μηνύματα έλεγες ότι δεν πρέπει τα θέματα να παγιδεύουν τους μαθητές και επίσης τα έχωνες στην επιτροπή επειδή δεν βάζουν θέματα που να ελέγχουν την αλγοριθμική σκέψη των μαθητών. Αυτό δηλαδή το θέμα τι σχέση έχει με την αλγοριθμική σκέψη;

Μια φορά είπα κι εγώ να τα χώσω λίγο στην επιτροπή, ώστε να συμπορευτώ με εσένα και τους άλλους, και βγήκες εσύ να υπερασπιστείς την επιτροπή!!! Καλά, πλάκα μας κάνεις;;; Τώρα που το σκέφτομαι δεν αποκλείεται κιόλας... Αυτή κι αν είναι πλάκα! Με εκδικείσαι για τις δικές μου πλάκες εεε;;;;   >:D  >:D

sstergou

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 25 Μαΐου 2009, 01:30:19 ΜΜ
[Δεν καταλαβαίνω σε τι αποσκοπεί: Στο να ελέγξει τις λεκτικές δυνατότητες, την ικανότητα των υποψηφίων να εφαρμόζουν λογικούς τελεστές μέσα σε προτάσεις, ή την ικανότητά τους να αποφεύγουν τις λακούβες;

Πάντως κι εγώ συμφωνώ με τον Ευριπίδη. Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το συγκεκριμένο θέμα. Ίσα ίσα που για να το απαντήσεις θα πρέπει να κάνεις και ένα συλλογισμό. Αυτό είναι καλό. Όταν πέφτουν αυτούσια κομμάτια είμαστε όλο παράπονα. Σε αυτό το θέμα τουλάχιστον πρέπει να έχεις μια συλλογιστική ικανότητα άμεσα συνδεδεμένη με την λογική του μαθήματος, να έχεις καταλάβει το συγκεκριμένο κομμάτι και όχι να το έχεις απλά αποστηθίσει χωρίς να ξέρεις τι σημαίνει.

evry

Παρεπιπτόντως , έβγαλε ανακοίνωση και η ΠΕΚΑΠ.

Σχολιασμός Θεμάτων  Πανελληνίων εξετάσεων Εσπερινών Λυκείων από την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.)

ή έχουμε τρομερή σύμπνοια απόψεων ή κάποιος από αυτούς διαβάζει το στέκι ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Το θέμα είναι γιατί εμείς που γράφουμε δεν είμαστε μέλη στην ΠΕΚΑΠ (εγώ δεν είμαι ακόμα )  :-\\

Εγώ πάντως διαφωνώ σε όσα λέει για την ΕΠΙΛΕΞΕ, μια χαρά μου φαίνεται η χρήση της...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 25 Μαΐου 2009, 02:48:14 ΜΜ
Παρεπιπτόντως , έβγαλε ανακοίνωση και η ΠΕΚΑΠ.

Σχολιασμός Θεμάτων  Πανελληνίων εξετάσεων Εσπερινών Λυκείων από την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.)

ή έχουμε τρομερή σύμπνοια απόψεων ή κάποιος από αυτούς διαβάζει το στέκι ;)

Επιτέλους, δικαίωση!  :)

EleniK

Καλά τα θέματα που προτείνατε είναι πολύ καλά!!!!! Πέθανα στα γέλια.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Eri

Γεια σας παιδιά και από μένα...

Διάβαζω τις απόψεις σας και διάβασα και τα σχόλια τισ ΠΕΚΑΠ για τα θέματα των Εσπερινών! Συμφωνώ ότι τα θέματα ήταν τετριμένα. Μήπως όμως αυτά τα θέματα 'αξίζουν' στο μάθημα; Και εξηγώ τι εννόω... Εστώ ένα παιδάκι... που παρακολουθεί το μάθημα στο σχολείο.. (δλδ 2 ώρες τη βδομάδα για μόνο μια χρονία - καθώς στη Β Λυκείου υπάρχει το θεσπέσιο μάθημα της ΤΕΠ - συμπεριλαμβανομένων .. καταλήψεων, εκδρομών και του γεγονότος της 20 - 25μελούς τάξης) δε κάνει φροντιστήριο και προσπαθεί με αύτα τα όπλα μόνο να ανταπεξέλθει... Ερωτώ: Αυτά τα θέματα των εσπερινών γι' αυτό το παιδι, πως τα κρίνετε;;

Μηπως συνάδελφοι το πρόβλήμα δεν είναι τα θέματα κάθε φορά;; Μηπώς ειναι καιρός να ζητήσουμε την αναβάθμιση 'αλλίως' και όχι με το να κρίνουμε τα θέματα ως εύκολα επείδη στα μαθημάτικα και στη Φυσική υπάρχει πρωτοτυπία (και πως να μην υπάρχει άλλωστε σε μαθήματα που 'χτίζονται' 5 και 6 χρονιες) ενώ στην ΑΕΠΠ οχι!!

Για να τελείωσω με την αποψή μου τα θέματα τα θεωρω ... μια χαρά!! Αυτά που έπρεπε να είναι για ένα τέτοιο μάθημα.. δυστυχώς!! Αν οι συγκυρίες ήταν άλλιως ίσως άξιζε τον κόπο παραπάνω ανάλυση!!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 24 Μαΐου 2009, 12:22:54 ΠΜ
Όντως παραήταν τετριμμένα...  :P

Eri, εγώ πάντως ήμουν προσεκτικός στη διατύπωσή μου! Είπα τετριμμένα, όχι εύκολα... Το αν είναι εύκολα ή δύσκολα είναι θέμα σχετικό, εξαρτάται σε ποιους απευθύνονται, κλπ, κλπ

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: EleniK στις 25 Μαΐου 2009, 06:51:45 ΜΜ
Καλά τα θέματα που προτείνατε είναι πολύ καλά!!!!! Πέθανα στα γέλια.

Σε τι αναφέρεσαι;...

karaberis

Γειά σας

Αν μου επιτρέπετε να κάνω μια (άσχετη; ) ερώτηση σχετικά με την ύλη των εσπερινών λυκείων;

Απ' όσο γνωρίζω, η ύλη δεν περιλαμβάνει τα κεφάλαια 6 (Προγραμματισμός), 9 (Πίνακες) και 10 (Τμημ.Προγραμματισμός).

Τι νόημα έχει να μπαίνει τέταρτο θέμα με πίνακες;  Δηλαδή με τα λιγοστά παραδείγματα του 3ου κεφαλαίου έχει καταλάβει ο μαθητής πως επεξεργαζόμαστε τους πίνακες;

Δε λέω, η άσκηση ζητούσε:

1) Διάβασμα μονοδιάστατου πίνακα
2) Διάβασμα δισδιάστατου πίνακα (με έλεγχο εγκυρότητας των δεδομένων)
3) Αθροίσματα κατά γραμμή (και μάλλον αποθήκευσή τους σε νέο μονοδιάστατο πίνακα)
4) Αύξουσα ταξινόμηση δύο παραλλήλων πινάκων και στη συνέχεια εκτύπωσή τους

που για τα ημερήσια ΓΕΛ είναι απλά, αλλά πως μπορούμε να ισχυριστούμε οτι σε ένα εσπερινό αυτά τα ζητούμενα έχουν καλυφθεί από τους καθηγητές και το πιό σημαντικό έχουν γίνει κατανοητά από τους μαθητές;

Υπάρχει κανένας συνάδελφος εσπερινών να μας πει τι συμβαίνει στην πραγματικότητα στα εσπερινά;
Ποιά ύλη καλύπτουν; Πόσο καλά την καλύπτουν; Τι επιδόσεις έχουν οι μαθητές;

Μμμμμμ, τελικά δεν έκανα μόνο ΜΙΑ ερώτηση.   ???

Ελπίζοντας οτι δεν έκανα την ερώτηση σε λάθος θέμα και ελπίζοντας να μην επαναλαμβάνω πράγματα που ίσως έχουν συζητηθεί και παλαιότερα, περιμένω την απάντησή σας.

Φιλικά

P.Tsiotakis

το οτι δεν έχουν το 9 στην ύλη (απεικόνιση πινάκων στη ΓΛΩΣΣΑ)
δε σημαίνει οτι δεν κάνουν ασκήσεις με πίνακες στη ψευδογλώσσα (φαντάζομαι)

P.Tsiotakis

Θυμήθηκα κάτι άλλο
στο 1.Α.4 τι σημαίνει FIFO; Οι μαθητές στην Τενεούπολη δεν γνωρίζουν αγγλικά. Νομίζω οτι αυτό ήταν φάουλ εκ μέρους της επιτροπής

evry


  Παναγιώτη συμφωνώ μαζί σου για το FIFO , και μένα δε μου άρεσε
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 25 Μαΐου 2009, 10:45:11 ΜΜ
Θυμήθηκα κάτι άλλο
στο 1.Α.4 τι σημαίνει FIFO; Οι μαθητές στην Τενεούπολη δεν γνωρίζουν αγγλικά. Νομίζω οτι αυτό ήταν φάουλ εκ μέρους της επιτροπής

Χμμ! Όντως φάουλ...

Νίκος Αδαμόπουλος

Προς τους συναδέλφους που θα διορθώσουν γραπτά πανελληνίων των εσπερινών:

Αν σας ενδιαφέρει μια συνεργασία πάνω σε στατιστική μελέτη του τρόπου επίλυσης από τους μαθητές ενός θέματος από αυτά που έπεσαν, τότε στείλτε μου ένα μήνυμα & στοιχεία επικοινωνίας για να σας περιγράψω τις λεπτομέρειες...

evry

    Έδωσα τα θέματα να τα λύσουν κάποιοι μαθητές και παρατήρησα το εξής:

Στο Θέμα1)Δ)1. Α MOD B >= A_T(Γ)
 
  ο μαθητής πρέπει να υπολογίσει την παράσταση A mod B = 8 mod 3 = 2 , όμως και A div B = 2
και επειδή οι μαθητές συχνά συγχέουν το div με το mod, αρκετοί θα υπολόγισαν το div. Έλα όμως που και αυτό κάνει 2!!! Οπότε ούτε γάτα ούτε ζημιά που λένε.
    Αυτές είναι οι μικρές αστοχίες που μπορούν να προκύψουν στα θέματα, και για τις οποίες είναι δικαιολογημένα τα μέλη της επιτροπής για την πίεση που υφίστανται.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

michaeljohn

Μπορεί να το έκαναν και επίτηδες…

Ribos

Μήπως θα μπορούσε κάποιος να ανεβάσει τις λύσεις? Θα βοηθούσε πάρα πολύ...! :)

P.Tsiotakis


Ribos

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ κύριε Τσιωτάκη!!! Τα βιβλία σας με έχουν βοηθήσει πάρα πολύ!

P.Tsiotakis

Να είσαι καλά

Καλή επιτυχία..

Ribos

Θα ήθελα μια διευκρήνηση. Όταν μας ζητάνε να εκτελέσουμε τον αλγόριθμο για μία συγκεκριμένη τιμή, όπως στο Θέμα 2, γράφουμε μόνο τις τιμές ή και τον πίνακα?

P.Tsiotakis

"τετράδιό σας τις τιμές που θα εμφανιστούν"

τυπικά ζητάει μόνο τις τιμές που θα εμφανιστούν..