εξετάσεις 2009

Ξεκίνησε από nikosx, 25 Φεβ 2009, 10:46:21 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

 Η άποψη μου είναι πως δεν υπάρχει ερώτηση (εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις) που μπορεί να ρωτήσουν από το κεφάλαιο 6 και να μην είναι παπαγαλία.
Για παράδειγμα ρωτάνε τι είδος προγραμματισμού είναι ας πούμε η Lisp. Ο μαθητής δεν έχει ιδέα από Lisp, απλά έχει μάθει παπαγαλία ότι Lisp --> συναρτησιακός προγραμματισμός.
Έτσι θα διαφωνήσω και με το παράδειγμα που δίνεις

Δώστε δύο γλώσσες που υποστηρίζουν τον οπτικό ή τον οδηγούμενο από το γεγονός προγραμματισμό, ποιά τα χαρακτηριστικά τους;

Ο μαθητής δεν έχει επίσης ιδέα ούτε από οπτικό ούτε από event driven προγραμματισμό. Δεν έχει δει τέτοιες γλώσσες σε δράση απλά τις έχει ακούσει ονομαστικά. Αυτό δεν είναι παπαγαλία??
Δηλαδή δεν μπορεί να μπει τίποτα από το 6ο κεφάλαιο γιατί ο μαθητής δεν έχει εφαρμόσει τίποτα από όλα αυτά παρά μόνο τα έχει ακούσει, και ειδικά στον προγραμματισμό για να μάθεις κάτι θα πρέπει να το εφαρμόσεις πρώτα μόνος σου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Αλλά και η σύγκριση των σκοπιών που μελετά η πληροφορικής αλγορίθμους και προγράμματα, δεν είναι ερώτηση παπαγαλίας;

Αναπόφευκτα θα υπάρχουν και αυτές οι ερωτήσεις όμως.

evry

Αυτή η ερώτηση και αν είναι. Γενικά οποιαδήποτε ερώτηση η οποία αναφέρεται σε αντικείμενο το οποίο έχει διδαχθεί ο μαθητής μόνο "ονομαστικά" τη θεωρώ ερώτηση στείρας αποστήθισης. Σε άλλα μαθήματα, όπως π.χ. στην ιστορία η απομνημόνευση συνδιάζεται με την κριτική σκέψη. Στο δικό μας το μάθημα τα πράγματα πάνε αντίστροφα. Δηλαδή για να μπορέσει να καταλάβει κάποιος τα πλεονεκτήματα του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού πρέπει να γράψει κώδικα σε κάποια αντικειμενοστρεφή γλώσσα.
    Για θυμηθείτε όταν πρωτομαθαίνατε C++ . Φαντάζεστε τότε να σας έβαζε κάποιος να μάθετε απέξω όλα τα πλεονεκτήματα του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού? Πως θα σας φαινόταν? Γενικά στο μάθημα αυτό οτιδήποτε μαθαίνει ο μαθητής πρέπει να το κατανοεί πρώτα, να το αφομοιώνει και μετά να το μαθαίνει απέξω.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

papaluk

Το αν ξέρει ο μαθητής τι σημαίνει οπτικός ή οδηγούμενος από το γεγονός προγραμματισμός, θεωρώ εξαρτάται από το πως διδάσκεται το 6ο κεφάλαιο.. Δεν εννοώ να χρησιμοποιήσει όλες τις γλώσσες που αναφέρονται εκεί, αλλά να δει αποτελέσματα δουλειών που έχει χρησιμοποιηθεί ο οπτικός. Κάποια στιγμή αφιέρωσα παραπάνω χρόνο στο 6ο κεφάλαιο, πήρα έτοιμο κώδικα σε γλώσσες, και έδειξα τα αποτελέσματά τους. Μιλώντας για τις γλώσσες προσπάθησα να τους εξηγήσω τι σημαίνει το κάθε χαρακτηριστικό και κυρίως για ποιό λόγο πχ η Fortran μπορεί να βρει πιο εύκολα εφαρμογή στα μαθηματικά.. Το αποτέλεσμα ήταν ακόμη και μαθητές που ήταν αδιάφοροι για το μάθημα να δείξουν προθυμία και κυρίως όταν τους μίλησα για Games ή για τη Java και τις εφαρμογές της επί ένα μήνα και βάλε έρχονταν με απορίες.. που είχαν σχέση με την καθημερινότητα τους (chat, gaming, browsing και τις γλώσσες προγραμματισμού)
Σχετικά με το θέμα διαφορετικές σκοπιές (παράβλεψή μου) δεν ξεκαθάρισα ότι θα δίνετε στους μαθητές το κείμενο του σχολικού που αναφέρεται στις σκοπιές και οι μαθητές θα το ερμηνεύουν και θα δίνουν παραδείγματα (θέμα που σίγουρα δεν θέλει παπαγαλία, αλλά κριτική σκέψη αλλά θεωρώ ότι δεν θα αποφασίσει ποτέ η επιτροπή να το κάνει).

evry

#19
  Πράγματι για τον οπτικό προγραμματισμό μπορείς να δείξεις κάποια πράγματα (αν έχεις την πολυτέλεια αυτή) στο εργαστήριο σε μια visual γλώσσα. Αρκεί να δουν οι μαθητές ότι σχεδιάζεις κάτι με το ποντίκι και ότι ο κώδικας παράγεται από πίσω.
    Για τον event-driven προγραμματισμό όμως είμαι πιο σκεπτικός. Εδώ θα πρέπει να καταλάβει ο μαθητής ότι αλλάζει η ροή του προγράμματος. Ουσιαστικά πλέον η δομή της ακολουθίας μοιάζει σαν να μην υφίσταται σε κάποιο βαθμό. Αυτό δε μου φαίνεται κάτι το οποίο μπορεί να καταλάβει ο μαθητής μέσα σε 5-10 λεπτά. Γιατί μην κοροιδευόμαστε, πόσο χρόνο μπορεί να αφιερώσει ο καθηγητής σε αυτές τις έννοιες?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mar_pat

Γεια σας  :)

Φέτος ανέλαβα πρώτη φορά το μάθημα των πανελλαδικών και είμαι λίγο αγχωμένη.Απο την αρχή ήμουν βέβαια αλλά όσο πλησιάζει ο καιρός αγχώνομαι και περισσότερο. Δεν έχω πείρα και δυστυχώς ούτε ένστικτο για να πιθανολογήσω σε ό,τι αφορά στα θέματα.
Θεωρώ πως έχω δουλέψει αρκετά για τα παιδιά μου, στο χρόνο που είχα και ήταν δυνατό, αλλά όταν με ρωτάνε τι πιστεύω ότι μπορει να μπει, δεν έχω να τους πω κάτι.

Λύσαμε όλα τα θέματα απο 2000 μέχρι και 2008 και κάποια τους φανήκανε απίστευτα δύσκολα και κάποια άλλα εύκολα.
Ακριβως γι αυτό πέρασα μια βόλτα απο το στέκι σας, μήπως πάω σε αυτά σοφότερη. :)

Εχω πάρει ήδη χρήσιμες πληροφορίες και σας ευχαριστώ γι αυτο.

Τους συναδελφικους μου χαιρετισμούς σε όλους!

evry

Παράθεση από: mar_pat στις 28 Απρ 2009, 01:49:39 ΜΜ
Γεια σας  :)
Θεωρώ πως έχω δουλέψει αρκετά για τα παιδιά μου, στο χρόνο που είχα και ήταν δυνατό, αλλά όταν με ρωτάνε τι πιστεύω ότι μπορει να μπει, δεν έχω να τους πω κάτι.

Λύσαμε όλα τα θέματα απο 2000 μέχρι και 2008 και κάποια τους φανήκανε απίστευτα δύσκολα και κάποια άλλα εύκολα.

Πρώτον όταν σε ρωτάνε τι θα πέσει του λες ότι είσαι καθηγήτρια/επιστήμονας και όχι μάντης ούτε καφετζού.
    Η λογική λέει ότι τα θέματα φέτος θα έχουν την ίδια φιλοσοφία με τα περσινά και θα είναι στο ίδιο επίπεδο ίσως και πιο εύκολα, αλλά δεν μπορείς να είσαι σίγουρος, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο. Τα παιδιά θέλουν να ακούσουν ότι θα πέσουν εύκολα για να νιώσουν καλά οπότε προσπαθούν να σου εκμαιεύσουν κάτι.

Αν έχεις λύσει όλα τα θέματα των τελευταίων 5-6 ετών (και επαναληπτικές) στην τάξη νομίζω ότι έχεις κάνει καλή δουλειά (καλά πότε πρόλαβες????)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

fragile

Οι καθηγητές φροντιστηρίου, καλώς ή κακώς (κακώς για εμένα), υφίστανται την πίεση για να εξασκήσουν την μαντική τους ικανότητα για τα θέματα τα οποία θα πέσουν. Βεβαίως και διδάσκουν με ευλάβεια (οι περισσότεροι) όλες τις πτυχές του προγραμματισμού αλλά πάντα κρίνονται εκ του αποτελέσματος από τους ιδιοκτήτες (των φροντιστηρίων) και από τους πελάτες των φροντιστηρίων (μαθητές).
Δυστυχώς το επιχείρημα : οι μαθητές μου έμαθαν προγραμματισμό (αλλά έγραψαν χάλια) είναι έλλασον του επιχειρήματος : οι μαθητές μου παπαγάλισαν αυτά που τους είπα, αλλά έγραψαν καλά.   
Βέβαια όλα τα ανωτέρω αφορούν καθηγητές του ιδιωτικού τομέα, καθώς οι καθηγητές των σχολείων δεν υφίστανται τις πιέσεις αυτές οπότε η θεώρηση είναι διαφορετική.
Αυτά είναι τα δεδομένα και όπως αναφέρει και το βιβλίο μας (σσ) αποτελούν την αφαιρετική αναπαράσταση της πραγματικότητας, δηλαδή μια απλοποιημένη όψη της. Οι μαθητές θα ρωτούν, στην συνέχεια θα ζητούν και στο τέλος θα απαιτούν τα θέματα. Με τον παρά μου και την κυρά μου. Γίνομαι ωμός αλλά έτσι είναι. Έγκειται λοιπόν σε εμάς να προασπίσουμε το επίπεδο των σπουδών μας, τις γνώσεις μας και τέλος τον αυτοσεβασμό μας...
Υ.Γ. Πάλι στην ψάθα θα μείνω........
fragile..........

Σούλας Βασίλης

Έχω φτάξει σε μορφή word προτεινόμενα θέματα για 3ο, 4ο από διάφορες πηγές (εφημερίδες, sites) καθώς και μερικά δικά μου στο http://users.sch.gr/vasisoulas/proteinomena.htm
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

mar_pat

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 28 Απρ 2009, 03:45:22 ΜΜ
Έχω φτάξει σε μορφή word προτεινόμενα θέματα για 3ο, 4ο από διάφορες πηγές (εφημερίδες, sites) καθώς και μερικά δικά μου στο http://users.sch.gr/vasisoulas/proteinomena.htm

Βασίλη σε ευχαριστω πολύ  :)
Βρίσκω την προσωπική αυτή εργασία που χεις κάνει για μαθητές και συναδέλφους πολύ σημαντική και πολύ χρήσιμη!Να σαι καλα!!

Καρκαμάνης Γεώργιος

Συνάδερφοι δεν νομίζω πως το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων να ανέβει. Θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα, ίσως να εμφανιστούν πρωτότυπες ασκήσεις στα δυο πρώτα θέματα που δεν θα είναι δύσκολες.

Ξέρουμε πως τα τελευταία χρόνια(που τα θέματα δεν είναι και πάρα πολύ δύσκολα)το 50% γράφει κάτω από την βάση. Εαν το  επίπεδο ανεβεί τότε όλοι θα μιλάνε για καταστροφή, γι'αυτό καλά είμαστε ..............

P.Tsiotakis


evry


  Έτσι φαίνεται, τα πράγματα θα είναι χειρότερα από πέρυσι. Διότι δεν νομίζω να βάλουν κάτι δύσκολο σε άσκηση (εκτός αν βρεθεί κανένας με κότσια και το κάνει).
Μου φαίνεται θα δούμε Θέμα 3 όπως αυτά πριν το 2005 με δομή επιλογής. Τα 100άρια θα πάνε να το κόψουν από τη θεωρία όπως έκαναν πέρυσι
Και μια και λέω θεωρία να μια πιθανή ερώτηση

Ποια γλώσσα προγραμματισμού υψηλού επιπέδου σχεδιάστηκε από γυναίκα??
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

μα όλες οι γλώσσες προγραμματισμού έχουν όνομα γένους θηλυκού

nikosx

Βρήκα καλύτερη ερώτηση, πολλαπλής επιλογής μάλιστα

Η δημιουργός της Cobol ήταν αξιωματικός:
    α. του πολεμικού ναυτικού
    β. της πολεμικής αεροπορίας
    γ. της πυροσβεστικής
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr