Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: Stefevan στις 24 Απρ 2012, 11:31:58 ΜΜ

Τίτλος: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: Stefevan στις 24 Απρ 2012, 11:31:58 ΜΜ
Είναι ιδέα μου ή όντως τα Β και Δ θέματα είναι εμπνευσμένα από τις εξετάσεις 2011?  :P Επίσης με εξέπληξε η ερώτηση Α2.2  (6 μονάδες) :o τόσο πράμα.. αυτό βρήκαν?
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: meteo_xampos στις 25 Απρ 2012, 11:44:22 ΠΜ
Τα θέματα ήταν πολύ καλά φέτος... Δεν είχε εύκολες μονάδες (αν εξαιρέσεις τη θεωρία που και αυτή τη μπέρδεψαν μερικά παιδιά), και όλα τα θέματα θέλανε σκέψη... Ίσως τα πιο δύσκολα και ποιοτικά θέματα που έβαλαν ποτέ... Εν αναμονή της δημοσίευσής τους από τον ΟΕΦΕ αρχές Μάη λογικά... :)
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: Πανάγος94 στις 25 Απρ 2012, 12:44:56 ΜΜ
δεν γίνεται να τα πάρετε από πουθενά και να τα στείλετε μέσω e-mail???
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: meteo_xampos στις 25 Απρ 2012, 12:49:59 ΜΜ
Όπα, άκυρο... Τα βγάλανε κιόλας... :)

http://tinyurl.com/34w5var

Έχει και θέματα παλαιότερων ετών για να συγκρίνετε...
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: ΨΥΛΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ στις 25 Απρ 2012, 12:51:22 ΜΜ
Καλό και το 3ο και το 4ο
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: Πανάγος94 στις 25 Απρ 2012, 03:35:56 ΜΜ
συγνώμη έχω ένα ερώτημα για το 4ο θέμα στο Δ5.....λέει ότι στις 70 πρώτες γραμμές υπάρχουν μόνο ψήφοι μαθητών Α Λυκείου....αυτό σημαίνει ότι στις υπόλοιπες γραμμές δεν υπάρχουν ψήφοι μαθητή Α Λυκείου?  ???
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: ΨΥΛΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ στις 25 Απρ 2012, 04:18:41 ΜΜ
ναι
Τίτλος: Θέμα Α3 οεφε
Αποστολή από: manosteach στις 25 Απρ 2012, 05:45:37 ΜΜ
Πολύ καλό θέμα.
Είναι κατα την γνώμη μου για μαθητές που έχουν πιάσει το νόημα του μαθήματος.
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: manosteach στις 25 Απρ 2012, 08:46:29 ΜΜ
Ερώτηση πάνω στο Β1 ερώτημα.
Να μετατρέψετε το παρακάτω διάγραμμα ροής σε ισοδύναμο αλγόριθμο.

Στις λύσεις που δίνουν απο τον ΟΕΦΕ το κάνει με αρχή επανάληψης με αποτέλεσμα να πρέπει να αλλάξει την συνθήκη.
Κατά την γνώμη σας είναι σωστό αυτό;
Δεν λέω οτι είναι λάθος, απλά όταν ζητάμε μια μετατροπή δεν εννοείται οτι δεν πρέπει να αλλάξουμε τις συνθήκες;
Βέβαια λέει "ισοδύναμο".

Ίσως να είμαι προκατειλημμένος, γιατί λέω στους μαθητές μου να μην αλλάζουν τις συνθήκες στις μετατροπές.
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: evry στις 25 Απρ 2012, 09:15:19 ΜΜ
Πως ορίζεται η ισοδυναμία αλγορίθμων?
Τι εννοούμε ισοδύναμο αλγόριθμο?
Δεν αναφέρομαι μόνο στα πλαίσια του μαθήματος, αλλά γενικότερα. Υπάρχει δηλαδή στην βιβλιογραφία τέτοιος ορισμός?
Αν δεν υπάρχει και δεν είναι κάτι που ορίζεται αυστηρά πως εμείς έχουμε την απαίτηση από τους μαθητές να το γνωρίζουν?
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 25 Απρ 2012, 09:39:33 ΜΜ
Παράθεση από: manosteach στις 25 Απρ 2012, 08:46:29 ΜΜ
Ερώτηση πάνω στο Β1 ερώτημα.
Να μετατρέψετε το παρακάτω διάγραμμα ροής σε ισοδύναμο αλγόριθμο.

Στις λύσεις που δίνουν απο τον ΟΕΦΕ το κάνει με αρχή επανάληψης με αποτέλεσμα να πρέπει να αλλάξει την συνθήκη.
Κατά την γνώμη σας είναι σωστό αυτό;
Δεν λέω οτι είναι λάθος, απλά όταν ζητάμε μια μετατροπή δεν εννοείται οτι δεν πρέπει να αλλάξουμε τις συνθήκες;

Γιατί να μην αλλάξουμε τις συνθήκες; Αν στο αρχικό διάγραμμα αντιμεταθέσουμε το Αληθής με το Ψευδής και αντιστρέψουμε τη συνθήκη, το διάγραμμα που θα προκύψει δεν θα είναι "ισοδύναμο" με το αρχικό;
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: gioufkas στις 26 Απρ 2012, 01:38:09 ΠΜ
Στο 4ο θέμα δ5 αυτό "τους περισσότερους ψήφους" μου έβγαλε το μάτι
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 10:42:03 ΠΜ
Παράθεση από: gioufkas στις 26 Απρ 2012, 01:38:09 ΠΜ
Στο 4ο θέμα δ5 αυτό "τους περισσότερους ψήφους" μου έβγαλε το μάτι
Τελικά το κατάφερες;

Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: gpapargi στις 26 Απρ 2012, 11:02:35 ΠΜ
Παράθεση από: manosteach στις 25 Απρ 2012, 08:46:29 ΜΜ
Ερώτηση πάνω στο Β1 ερώτημα.
Να μετατρέψετε το παρακάτω διάγραμμα ροής σε ισοδύναμο αλγόριθμο.

Στις λύσεις που δίνουν απο τον ΟΕΦΕ το κάνει με αρχή επανάληψης με αποτέλεσμα να πρέπει να αλλάξει την συνθήκη.
Κατά την γνώμη σας είναι σωστό αυτό;
Δεν λέω οτι είναι λάθος, απλά όταν ζητάμε μια μετατροπή δεν εννοείται οτι δεν πρέπει να αλλάξουμε τις συνθήκες;
Βέβαια λέει "ισοδύναμο".

Ίσως να είμαι προκατειλημμένος, γιατί λέω στους μαθητές μου να μην αλλάζουν τις συνθήκες στις μετατροπές.


Αν κατάλαβα καλά τι λες το κάνει στο τετράδιο μαθητή κεφάλαιο 2 παράδειγμα 5.

Η ένσταση από μένα είναι στη χρήση διαδικασίας στο θέμα Γ. Εδώ το υποπρόγραμμα δε δικαιολογεί τη χρήση του. Δεν κάνει πιο απλή τη σκέψη. Κάτι που θα το έκανες με μια εντολή το κάνεις με ολοκληρη διαδικασία. Δίκαια ο σκεπτόμενος μαθητής θα αναρωτηθεί: "γιατί να το κάνουμε με υποπρόγραμμα αφού χωρίς αυτό είναι πιο απλό;"
Το θέμα είναι... με τον τμηματικό πρόγραμματισμό να κάνουμε τα πράγματα πιο εύκολα και όχι πιο δύσκολα. Δε βάζουμε υποπρογράμματα μόνο και μόνο για να πούμε ότι τα συμπεριλάβαμε στην εξέταση. Στην ποιοτική άσκηση, τα υποπρογράμματα πρέπει να δικαιολογούν το ρόλο τους και να δίνουν μια ωραία εικόνα της φιλοσοφίας του τμηματικού προγραμματισμού. 
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: gioufkas στις 26 Απρ 2012, 11:36:00 ΠΜ
Παράθεση από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 10:42:03 ΠΜ
Τελικά το κατάφερες;


τις περισσότερες ψήφους
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 11:59:16 ΠΜ
Παράθεση από: gioufkas στις 26 Απρ 2012, 11:36:00 ΠΜ
τις περισσότερες ψήφους
Το έλυσες το θέμα ή ακόμα προσπαθείς και θέλεις κάποια βοήθεια;
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: Πανάγος94 στις 26 Απρ 2012, 12:10:58 ΜΜ
το μόνο θέμα που ήταν δύσκολο ήταν η μετατροπή!! σε σχέση με τα θέματα οεφε σε άλλα μαθήματα που είναι τραβηγμένα τελείως αυτά της αεππ τείνουν στο φυσιολογικό επίπεδο!
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: gthal στις 26 Απρ 2012, 12:24:43 ΜΜ
Αν δεν κάνω λάθος, ο πίνακας ΟΝ δε χρησιμοποιείται πουθενά?
Μάλλον τους ξέμεινε από άλλα ερωτήματα που πιθανώς ετοίμαζαν.
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 12:38:49 ΜΜ
Έχεις δίκιο δεν χρησιμοποιείται πουθενά.
Μπορεί να  το έβαλαν για να είναι πιο εύκολο να κατανοήσουν οι μαθητές την γενική φιλοσοφία.
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 12:43:04 ΜΜ
Παράθεση από: Πανάγος94 στις 26 Απρ 2012, 12:10:58 ΜΜ
το μόνο θέμα που ήταν δύσκολο ήταν η μετατροπή!! σε σχέση με τα θέματα οεφε σε άλλα μαθήματα που είναι τραβηγμένα τελείως αυτά της αεππ τείνουν στο φυσιολογικό επίπεδο!
Εννοείς το Β1;
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: gioufkas στις 26 Απρ 2012, 12:50:26 ΜΜ
Παράθεση από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 11:59:16 ΠΜ
Το έλυσες το θέμα ή ακόμα προσπαθείς και θέλεις κάποια βοήθεια;
Δεν είχα πρόβλημα στη λύση, απλά έγραψα το "τους περισσότερους ψήφους" διότι το σωστό είναι "τις περισσότερες ψήφους"
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 01:13:22 ΜΜ
Παράθεση από: gioufkas στις 26 Απρ 2012, 12:50:26 ΜΜ
Δεν είχα πρόβλημα στη λύση, απλά έγραψα το "τους περισσότερους ψήφους" διότι το σωστό είναι "τις περισσότερες ψήφους"
Ούπς..... ούτε που το πρόσεξα.

Ήμουν κολλημένος με την λύση του.
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: Πανάγος94 στις 26 Απρ 2012, 07:03:36 ΜΜ
<<manosteach>
το Α3 εννοώ.....
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 09:01:59 ΜΜ
Παράθεση από: gpapargi στις 26 Απρ 2012, 11:02:35 ΠΜ
Αν κατάλαβα καλά τι λες το κάνει στο τετράδιο μαθητή κεφάλαιο 2 παράδειγμα 5.

Η ένσταση από μένα είναι στη χρήση διαδικασίας στο θέμα Γ. Εδώ το υποπρόγραμμα δε δικαιολογεί τη χρήση του. Δεν κάνει πιο απλή τη σκέψη. Κάτι που θα το έκανες με μια εντολή το κάνεις με ολοκληρη διαδικασία. Δίκαια ο σκεπτόμενος μαθητής θα αναρωτηθεί: "γιατί να το κάνουμε με υποπρόγραμμα αφού χωρίς αυτό είναι πιο απλό;"
Το θέμα είναι... με τον τμηματικό πρόγραμματισμό να κάνουμε τα πράγματα πιο εύκολα και όχι πιο δύσκολα. Δε βάζουμε υποπρογράμματα μόνο και μόνο για να πούμε ότι τα συμπεριλάβαμε στην εξέταση. Στην ποιοτική άσκηση, τα υποπρογράμματα πρέπει να δικαιολογούν το ρόλο τους και να δίνουν μια ωραία εικόνα της φιλοσοφίας του τμηματικού προγραμματισμού.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου στο θέμα του τμηματικού προγραμματισμού.
Τα παιδιά πολλές φορές λένε: "Γιατί να κάνω όλο αυτό αφού μπορώ πολύ απλά να το κάνω σε 4 μόνο γραμμές; "
Δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι είναι αρκετά δύσκολο να μπουν στην φιλοσοφία.Οπότε τα προβλήματα που τους βάζουμε να λύσουν θα πρέπει να είναι τέτοια έτσι ώστε να κατανοούν την χρησιμότητα του τμηματικού προγραμματισμού .   
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 09:04:15 ΜΜ
Παράθεση από: Πανάγος94 στις 26 Απρ 2012, 07:03:36 ΜΜ
<<manosteach>
το Α3 εννοώ.....
Εμένα μου άρεσε πολύ το Α3 ερώτημα.
Το θεωρώ ένα πολύ έξυπνο παράδειγμα με το οποίο τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν την διαφορά της Όσο απο την Μέχρις_Ότου
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: gthal στις 26 Απρ 2012, 09:52:49 ΜΜ
Η λύση που δίνει ο ΟΕΦΕ στο Α3 με εξέπληξε.
Αυτό δε θα ήταν σωστό δηλαδή;
Κώδικας [Επιλογή]

Αλγόριθμος μετατροπή
  μο <- 9
  Οσο μο >= 9 επανάλαβε
    S <- 0
    i <- 10
    Όσο i >= 1 επανάλαβε
      Διάβασε βαθμός
      S <- S + βαθμός
      i <- i -1
    τέλος_επανάληψης
    μο <- S / 10
  τέλος_επανάληψης
τέλος μετατροπή
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 10:28:50 ΜΜ
Το μόνο λάθος που βλέπω είναι οτι χρησιμοποιείς την δομή επανάληψης ΓΙΑ και το ερώτημα λέει .......με την χρήση αποκλειστικά τη δομής επανάληψης Όσο... Επανάλαβε
Απλά το σκεπτικό του τρόπου λύσεις που δίνει ο ΟΕΦΕ νομίζω είναι το παρακάτω:
Αφού οι εντολές της Μέχρις_ότου εκτελούνται τουλάχιστον μία φορά, τις γράφει εκτός επανάληψης και στην συνέχεια δημιουργεί την ΌΣΟ  και επαναλαμβάνει τις εντολές.
Είναι ένας πιο αυτοματοποιημένος τρόπος.
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: gthal στις 27 Απρ 2012, 02:49:07 ΠΜ
Παράθεση από: manosteach στις 26 Απρ 2012, 10:28:50 ΜΜ
Το μόνο λάθος που βλέπω είναι οτι χρησιμοποιείς την δομή επανάληψης ΓΙΑ και το ερώτημα λέει .......με την χρήση αποκλειστικά τη δομής επανάληψης Όσο... Επανάλαβε
Σωστά, έδωσα βάση στη μεχρις_οτου και παρέλειψα τη Για.
Το διορθώνω αμέσως
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: meteo_xampos στις 27 Απρ 2012, 09:46:53 ΠΜ
Εγώ πάντως αυτή τη λύση που έδωσες Γιώργο την πήρα για σωστή... Δίνει ο μαθητής μια μεγάλη τιμή πάνω από 9 (ή ίση) για να μπεί μέσα στην Όσο οπωσδήποτε μια φορά... Μια χαρά δουλεύει!!!
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 28 Απρ 2012, 11:21:58 ΜΜ
Ρισκάροντας να ξανακατηγορηθώ, κάνω μια επισήμανση:

Σχετικά με το θέμα Α4, που μάλιστα εστιάζει στα είδη των λαθών, όπου στον δοσμένο αλγόριθμο περιλαμβάνεται το εξής:

Αρχή_επανάληψης
  Διάβασε Χ
Μέχρις_ότου (Χ <= 0) Ή (Χ mod 2 = 0)

... και στην αντίστοιχη λύση το εξής:

Αρχή_επανάληψης
   Διάβασε Χ
Μέχρις_ότου (Χ>0) ΚΑΙ (Χ mod 2 = 1)

... υπάρχει αστοχία στη διατύπωση της λογικής έκφρασης (συνθήκης), αφού αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αρνητικού αριθμού ο οποίος θα εμπλέκεται και με το MOD.

Θυμίζω ότι οι οδηγίες του υπουργείου (βλ. http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_div_mod.pdf ) αναφέρουν: "Επομένως, ασκήσεις ή προβλήματα που δίνονται στους μαθητές για επεξεργασία και απαιτείται η χρήση της MOD πρέπει πάντοτε να αναφέρονται σε θετικούς ακέραιους αριθμούς". Επιπλέον, στο διδακτικό πακέτο της ΑΕΠΠ δεν αναφέρεται η μερική αποτίμηση των λογικών εκφράσεων, επομένως δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι γίνεται κάτι τέτοιο στο πλαίσιο του μαθήματος.

Το ίδιο είχε συμβεί και στο θέμα Α2-5 των εξετάσεων Εσπερινού 2010, όπου είχα επισημάνει στο: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2916.msg26737#msg26737 ...και είχε τοποθετηθεί σχετικά και ο Σέργιος στο: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3599.msg37061#msg37061
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: andreas_p στις 28 Απρ 2012, 11:36:13 ΜΜ
Quiz

Βρείτε στις λύσεις , τα 2 προφανή λάθη !

Α
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: twisted στις 29 Απρ 2012, 06:50:59 ΜΜ
Παράθεση από: andreas_p στις 28 Απρ 2012, 11:36:13 ΜΜ
Quiz

Βρείτε στις λύσεις , τα 2 προφανή λάθη !

Α


Με μία γρήγορη που είδα τις λύσεις στο ΘΕΜΑ Δ το Κ πρέπει να μηδενιστεί μέσα στην επανάληψη. Υπάρχει κι άλλο;
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: andreas_p στις 29 Απρ 2012, 07:29:11 ΜΜ
Αυτό που βρήκες ήταν το οφθαλμοφανές !

Ακόμη ένα στο Δ ...

Α
Τίτλος: Απ: Θέματα ΟΕΦΕ 2012
Αποστολή από: andreas_p στις 29 Απρ 2012, 07:34:24 ΜΜ
Άκυρο ...

Στο Δ5 , τελικά δεν υφίσταται "ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ".

και αυτό γιατί η αναζήτηση υλοποιήθηκε με Μέχρις_ότου.

Α