Στην ώρα της Τεχνολογίας επικοινιών.... τι κάνετε;

Ξεκίνησε από Γιάννης Σ., 23 Απρ 2010, 11:49:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Σ.

Είναι γνωστό πόσο απαράδεκτο είναι το βιβλίο της Τεχνολογίας Επικοινωνιών της Β΄Λυκείου που σε πολλά σχολεία - όπως και στο δικό μου - το διδάσκει ο καθηγητής πληροφορικής. Δε χρειάζεται να πούμε ότι θα έπρεπε να αντικατασταθεί από μια 'εισαγωγή' στην ΑΕΠΠ, γιατί είναι προφανές ότι το 2ωρο της Γ΄δε φτάνει ούτε για να καλύψει κάποιος τα βασικά στην ΑΕΠΠ.
Μήπως κάποιες από τις ώρες αυτές να αφιερωθούν στην ΑΕΠΠ;
Γιατί δεν αλλάζει αυτό το απαράδεκτο βιβλίο;
:D

andreas_p

Έχει συζητηθεί το θέμα, παλαιότερα, διεξοδικά. Μάλιστα έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας στην ΠΕΚΑΠ.

Cloud_Strife

Εγώ είχα την τύχη να έχω μια φοβερή και νέα καθηγήτρια η οποία ρίσκαρε την δουλειά της και μας έκανε κανονικά ΑΕΠΠ παρακαλώ... Αυτή είναι Παιδεία... Και άσε την ΟΛΜΕ να παραμιλάει... Οι "δήθεν"...

psaromeni

Εμένα μου το ζήτησαν οι μαθητές από μόνοι τους και τους έκανα κανα 3αρη , 4 μαθήματα ΑΕΠΠ! ;)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πολλοί συνάδερφοι στο δεύτερο τετράμηνο κάνουν "εισαγωγή στην ΑΕΠΠ"

evry

Παιδιά, σίγουρα είναι δύσκολο για αρκετούς από εμάς να κάνουμε το μάθημα με αυτό το βιβλίο αλλά

1. Αν κάνουμε Ανάπτυξη την ώρα της ΤΕΧΕΠ είμαστε παράνομοι και αν κάποιος κακοπροαίρετος κάνει καταγγελία θα έχουμε πρόβλημα. Για παράδειγμα αν κάποιος μαθητής δεν είναι ευχαριστημένος με τον βαθμό του μπορεί να σε κολλήσει στον τοίχο. Άσε που το μάθημα είναι και εξεταζόμενο στο τέλος!!!

2. Το μάθημα δεν είναι δικό μας, απλά το έχουμε δεύτερη ανάθεση. Για παράδειγμα όπως έχουν οι Φυσικοί τα Μαθηματικά αν δεν κάνω λάθος. Οπότε δεν έχουμε "τυπικά" λόγο για την διδασκαλία του μαθήματος. Ξέρω πως αυτό ακούγεται παράλογο αφού εμείς το κάνουμε αλλά έτσι είναι

Οπότε ότι και να λέμε δεν πρόκειται να γίνει τίποτα αν δεν ληφθεί απόφαση από πολύ ψηλά να αλλάξει εντελώς το αναλυτικό πρόγραμμα, να φύγει το μάθημα αυτό και να έρθει κάτι άλλο.

Αυτό τώρα που θα μπορούσε να κάνει η ΠΕΚΑΠ (και όλοι μας φυσικά) είναι να έχουμε το νου μας μην το χάσουμε το μάθημα, διότι με τις τελευταίες εξελίξεις αρκετοί καθηγητές θα έχουν και δεύτερη ανάθεση με βάση το πτυχίο τους. Αυτό μήπως σημαίνει ότι κάποιοι φυσικοί θα έχουν 2η ανάθεση την ΤΕΧΕΠ? ή μήπως τίποτα τεχνολόγοι που δεν θα συμπληρώνουν το πάρουν?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Παράθεση από: evry στις 26 Απρ 2010, 12:23:51 ΜΜ

Αυτό τώρα που θα μπορούσε να κάνει η ΠΕΚΑΠ (και όλοι μας φυσικά) είναι να έχουμε το νου μας μην το χάσουμε το μάθημα, διότι με τις τελευταίες εξελίξεις αρκετοί καθηγητές θα έχουν και δεύτερη ανάθεση με βάση το πτυχίο τους. Αυτό μήπως σημαίνει ότι κάποιοι φυσικοί θα έχουν 2η ανάθεση την ΤΕΧΕΠ? ή μήπως τίποτα τεχνολόγοι που δεν θα συμπληρώνουν το πάρουν?


Ευριπίδη, τι να χάσουμε ; Σιγά το κελεπούρι !!!!
Να συμφωνήσω, προς την κετεύθυνση αλλαγής , ΝΑΙ.

Αλλά  αυτό προϋποθέτει πίεση από εμάς (;), τους συμβούλους και κυρίως την ΠΕΚΑΠ.

pgrontas

Πάντως μπορεί το βιβλίο να είναι για πέταμα το μάθημα δεν είναι.
Σαφώς πρέπει στην Β' Λυκείου να γίνεται εισαγωγή στην ΑΕΠΠ, όμως και ένα αντικείμενο σαν την Τεχνολογία Επικοινωνιών χρειάζεται (ίσως στην Α' Λυκείου και οπωσδήποτε με αλλαγμένο βιβλίο).
Τώρα σε ότι αφορά την διδασκαλία, η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να ενισχύσουμε την πληροφορική πλευρά του αντικειμένου. Ειδικά στο κεφάλαιο 3, το βιβλίο δίνει πάσες για συζήτηση σύγχρονων θεμάτων στην πληροφορική, όπως:
προσωπικά δεδομένα, πνευματικά δικαιώματα και πειρατεία, ασφάλεια, υπερκαταιγισμός πληροφοριών, τεχνολογία και εργασία κά. Αυτοί οι προβληματισμοί ανήκουν στην πληροφορική και δυστυχώς δεν αναλύονται συστηματικά σε κανένα άλλο βιβλίο.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Loukritia

Εγώ φέτος εκμεταλλεύτηκα τις νέες τεχνολογίες και έδειχνα όσο μπορούσα υλικό από το Διαδίκτυο: howstuffworks και χρήσιμα βίντεος από youtube. Έθιξα κι άλλα θέματα - δίνοντας υλικό από διαδίκτυο- όπως η λειτουργία των κινητών, τα mp3, οι ψηφιακές κάμερες και φωτ μηχανές και προσφάτως η εγγραφή DVD, CD, σύγκριση με blu- ray κλπ. θέματα τα οποία έπρεπε να αναφέρονται στο βιβλίο. Παράλληλα οι μαθητές ετοίμασαν εργασίες, με σχετικά θέματα, π.χ. Ραντάρ και δορυφόροι, LCD vs CRT οθόνες , 3D ταινίες (αυτήν περιμένω εντός εβδομάδας κλπ). Πιστεύω πως με ένα άλλο βιβλίο ή με σύγχρονες σημειώσεις, το μάθημα μπορεί να είναι ενδιαφέρον, αλλά σίγουρα όχι να υποκαθιστά την ΑΕΠΠ που  έπρεπε να διδάσκεται στην Β τεχνολογική
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

manpap

Όταν το μάθημα εξεταζόταν πανελλαδικά, έκανα την προβλεπόμενη ύλη και καθοδηγούσα τα παιδιά στο τρόπο που έπρεπε να δουλέψουν με το συγκεκριμένο βιβλίο ώστε να γράψουν καλά στο τέλος. :(
Όταν σταμάτησε να εξετάζεται πανελλαδικά, απαλλάχτηκα από το άγχος και δουλεύαμε με εργασίες, παρουσιάσεις από το how stuff works και γενικά πλαισιώναμε το βιβλίο με αρκετά επίκαιρα θέματα σε αυτά που ανέφερε. :)
Ακόμα και τότε που μπήκε και το 7ο στην ύλη, κάναμε με απλά σχεδιαστικά πακέτα σχεδιασμό μηχανών με κλίμακες, κλπ. :D
Τα δύο προηγούμενα χρόνια το άφησα  :'( στο νεώτερο συνάδελφο που ήρθε στο σχολείο και ηρέμησα κάπως
Φέτος που έπρεπε να το ξανακάνω, έκανα τα κεφάλαια 1ο,2ο,3ο,16ο,17ο (το 17ο το παρουσίασαν οι μαθητές) και τέλειωσα μία εβδομάδα πριμ το Πάσχα. Από τότε και μετά τους κάνω εισαγωγή ΑΕΠΠ, γράφοντας στο βιβλίο ύλης ότι κάνω το 7ο και το 18ο τα οποία και ξεκαθάρισα στα παιδιά ότι θα τους τα βγάλω από την εξεταστέα ύλη...  :angel:

Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: evry στις 26 Απρ 2010, 12:23:51 ΜΜ
Παιδιά, σίγουρα είναι δύσκολο για αρκετούς από εμάς να κάνουμε το μάθημα με αυτό το βιβλίο αλλά

1. Αν κάνουμε Ανάπτυξη την ώρα της ΤΕΧΕΠ είμαστε παράνομοι και αν κάποιος κακοπροαίρετος κάνει καταγγελία θα έχουμε πρόβλημα. Για παράδειγμα αν κάποιος μαθητής δεν είναι ευχαριστημένος με τον βαθμό του μπορεί να σε κολλήσει στον τοίχο. Άσε που το μάθημα είναι και εξεταζόμενο στο τέλος!!!
Συμφωνώ με την άποψή σου. Πάντα υπάρχει αυτή η εκδοχή του "καρφώματος"

Παράθεση
2. Το μάθημα δεν είναι δικό μας, απλά το έχουμε δεύτερη ανάθεση. Για παράδειγμα όπως έχουν οι Φυσικοί τα Μαθηματικά αν δεν κάνω λάθος. Οπότε δεν έχουμε "τυπικά" λόγο για την διδασκαλία του μαθήματος. Ξέρω πως αυτό ακούγεται παράλογο αφού εμείς το κάνουμε αλλά έτσι είναι

Πρώτη ανάθεση το έχουν οι ραδιοηλεκτρολόγοι, αλλά δεν γνωρίζω γιατί δεν το διδάσκουν. Δεν το γνωρίζουν ή είναι λίγοι και τους χρησιμοποιούν στο ΕΠΑΛ; Βέβαια καλύτερα για μας
Παράθεση
Οπότε ότι και να λέμε δεν πρόκειται να γίνει τίποτα αν δεν ληφθεί απόφαση από πολύ ψηλά να αλλάξει εντελώς το αναλυτικό πρόγραμμα, να φύγει το μάθημα αυτό και να έρθει κάτι άλλο.

Η μόνη περίπτωση που θα αλλάξει κάτι νομίζω πως θα είναι η περίοδος που θα γίνουν κάποιες δραστικές αλλαγές στην δομή του Λυκείου. Εκεί θα δούμε εαν μπορούμε να επηρεάσουμε τα "πράγματα" και κερδίσουμε κάτι.
Παράθεση
Αυτό τώρα που θα μπορούσε να κάνει η ΠΕΚΑΠ (και όλοι μας φυσικά) είναι να έχουμε το νου μας μην το χάσουμε το μάθημα, διότι με τις τελευταίες εξελίξεις αρκετοί καθηγητές θα έχουν και δεύτερη ανάθεση με βάση το πτυχίο τους. Αυτό μήπως σημαίνει ότι κάποιοι φυσικοί θα έχουν 2η ανάθεση την ΤΕΧΕΠ? ή μήπως τίποτα τεχνολόγοι που δεν θα συμπληρώνουν το πάρουν?

Αν χάσουμε το μάθημα εμάς τι θα μας κάνουν; Μας βλέπω στα Δημοτικά......

Ανδρέας Φαρμακόρης

Μπήκα και εγώ στον πειρασμό να διδάξω ΑΕΠΠ μετά το Πάσχα, αλλά τελικά δεν το έκανα, καθώς έμαθα πως του χρόνου θα έχω στην τεχνολογική κατεύθυνση άλλα τέσσερα παιδιά που τώρα είναι στη θετική, οπότε έτσι και αλλιώς του χρόνου πρέπει να τα διδάξω ξανα.
Καθηγητης Πληροφορικής ΠΕ19
Λυκειο Αμπελακίων Σαλαμίνας

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Όχι, θεωρώ κακή & άναρχη τακτική να διδάσκουμε ΑΕΠΠ στην ώρα της ΤΕΧΝ. ΕΠ.

Μπορούμε να παρακάμψουμε το περιεχόμενο ο βιβλίου, και αντί να λέμε από εκεί, να δανειστούμε ωραίο υλικό από το teachertube ή το youtube ή γενικά από το ιντερνετ, ακόμη και να ψάχνουν τα ίδια τα παιδιά, αν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης του εργαστηρίου.

Υλικό έχει και η τηλεόραση σε επιλεγμένες εκπομπές. Π.χ. μια μέρα γυρνώντας από το σπίτι, έβαλα τηλεόραση στην ΕΤ3 και είδα μια εκπομπή γαλλικής παραγωγής. Ανέλυε με καταπληκτικό τρόπο τις κάμερες, τα ccd και διάφορα σχετικά. Την επόμενη μέρα μίλησα με ΕΤ3 (μάλιστα χρειάστηκα 2 μέρες και πολλά τηλεφωνήματα διαπραγματεύσεων) για να μου δώσουν το υλικό (δεν πρόλαβα να το γράψω ούτε το είδα από την αρχή), αλλά τελικά δεν μου το έδωσαν. Ο σκοπός μου ήταν να πάρω το dvd και να το μοιράσω στα λύκεια της περιοχής!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

nsamaras

Μιάς και δεν ήθελα να ξεκινήσω νέο θέμα για το μάθημα Τεχνολογία επικοινωνιών θέτω εδώ το ερώτημα μου.
Θα ήθελα να μάθω πως εξετάζετε το μάθημα στο τέλος της σχολικής χρονιάς και αν κάποιος συνάδελφος μπορεί να ανεβάσει 1-2 δείγματα θεμάτων τελικών εξετάσεων. Είναι η πρώτη φορά που διδάσκω το μάθημα (μου έπεσε ο κλήρος) και προσπαθώ να βγάλω μια άκρη.
Ευχαριστώ!
για την ψωροκώσταινα ρε γαμώτο!

johncyp

Υλικό, ερωτήσεις ανά κεφάλαιο, ασκήσεις και video από το youtube στις σελίδες: http://users.sch.gr/johncyp/index.htm και http://1lyk-korinth.kor.sch.gr/. Ο κωδικός (όπου ζητηθεί) είναι Johncyp. Εκεί θα βρεις και θέματα προηγούμενων ετών.
Ιωάννου Γιαννάκης,
Καθηγητής 1ου Ενιαίου Λυκείου Κορίνθου