Επίπεδο δυσκολίας των πανελληνίων εξετάσεων

Ξεκίνησε από gpapargi, 19 Μαΐου 2008, 02:01:34 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Παράθεση από: papaluk στις 26 Μαΐου 2008, 08:06:00 ΜΜ
Και μια τελευταία σκέψη..οι φυσικοί που ξέρω βρίζουν την επιτροπή γιατί το 1995 βάλανε δύσκολα φυσική γενικής που το δίνανε όλοι και τώρα δεν το επιλέγει κανεις :-).

Πάντως σήμερα οι φυσικοί το ξεφτίλισαν τελείως το θέμα. Μοίρασαν απλόχερα βαθμούς. Κανέναν δε δυσαρέστησαν. Φέρνω στο μυαλό μου την εικόνα που όλοι αλληλοσυγχαιρονται επειδή δεν υπάρχουν διαμαρτυρίες.  Ντροπή τους.  Σε πιο απλά φαινόμενα δεν μπορούσαν να ζητήσουν περιγραφή.

Οι μαθηματικοί κράτησαν για φέτος ψηλά τη σημαία κατά της παπαγαλίας και του τυφλοσουρτη. Ελπίζω και εμείς να σταθούμε επάξια διπλά τους.

p-p

#46
Καλά φέτος στην φυσική το ξεφτιλίσανε. Προφανώς πήρανε γραμμή να βάλουνε πανεύκολα γιατί θα πέρνουν μηνύματα απο τα βαθμολογικά κέντρα πως έγινε... πάταγος στα Μαθηματικά.
Ερωτήσεις βάλανε πανεύκολες και ξεχάσανε να βάλουνε ασκήσεις. Ειδικά η τέταρτη ήταν απλή εφαρμογή τύπων.
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

evry


Τα θέματα των Μαθηματικών ήταν πολύ καλά, τα δύσκολα θέματα έβγαιναν με απλές σκέψεις, οι οποίες έλεγχαν κατά πόσο είχες κατανόησει κάποια βασικά πράγματα.

Τώρα στη Φυσική τι να πω. Έχω να δω Φυσική από το Πανεπιστήμιο, όπου ίδρωσα για να την περάσω, και παρ'όλα αυτά έλυσα για πλάκα το 4ο ζήτημα το οποίο χωρίς να υπερβάλλω θα μπορούσε κάλλιστα να είναι άσκηση της Α λυκείου όταν πήγαινα σχολείο. Μιλάμε για απλή άσκηση για κρούσεις. Πάει ξεφτυλίστηκε και η Φυσική.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Έτσι όπως έχουν τα πράγματα με τις φετινές εξετάσεις υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα.
Τα μαθηματικά όντως ήταν αρκετά απαιτητικά και θα κάνουν την διαφορά, αλλά στη θετική υπάρχει πρόβλημα και με τη Βιολογία όπου τα θέματα ήταν απαιτητικά και το 4ο θέμα ήταν ασαφές και διφορούμενο κια οδηγίες για τη βαθμολόγηση δεν έχουν δοθεί ακόμη.

Αυτή τη στιγμή -και πριν δοθεί η ΑΕΠΠ- οι μαθητές της Τεχνολογικής έχουν σαφές προβάδισμα έναντι αυτών της Θετικής , αφού εώς τώρα μόνο τα μαθηματικά ήταν όντως δύσκολα για αυτούς. Για τα παιδιά της Θετικής ήταν και η Βιολογία. Αυτό σημαίνει ότι κοινές σχολές "πιάνονται" ευκολότερα απο τα παιδιά της Τεχνολογικής.
Που θέλω να καταλήξω ...

Έχω την αμιδρά υποψία ότι υπάρχει περίπτωση η ισοφάριση των 2 κατευθύνσεων να έρχεται με την ΑΕΠΠ.  >:D
Οπότε συνηγορώ με τους προλαλήσαντεσ συναδέλφους και απλά περιμένω ένα αρκετά δύσκολο θέμα γύρω στις 10-15 μονάδες.

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry


Το "δύσκολο" φοβάμαι ότι είναι σχετικό. Δηλαδή η άσκηση που έβαλαν πέρυσι με το πτηνοτροφίο ήταν δύσκολη? Φαντάζομαι συμφωνούμε όλοι. Ωστόσο δεν είχε κάποια ας πούμε "αλγοριθμική" δυσκολία αλλά προσπαθούσαν να τους πιάσουν από την εκφώνηση. Ειδικά αυτό το ερώτημα με τις ποσοστιαίες μονάδες και τον τρίτο κατά σειρά ουσιαστικά εξέταζε κατά πόσο έχεις καθαρό μυαλό και καταλαβαίνεις την εκφώνηση. Άρα το θέμα δεν είχε κάποια δυσκολία που να απαιτούσε πολύ σκέψη σε επίπεδο ανάλυσης προβλήματος.
   Για να μπει τέτοιο πρόβλημα είναι πολύ δύσκολο γιατί θα πρέπει αυτοί που θα το βάλουν να εξετάσουν δυο πράγματα
     1) Ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος λύσης
     2) Να έχουν καταστρώσει ένα σχέδιο βαθμολόγησης ώστε να έχουν προβλέψει κάποια πιθανά λάθη μαθητών. Το λέω αυτό γιατί όσο πιο δύσκολο είναι ένα θέμα από αλγοριθμικής σκοπιάς, δηλαδή όταν βγάζεις τον μαθητή από την τυποποίηση και ζητάς να σκεφτεί το πρωτότυπο άρα και απρόβλεπτο τότε θα πρέπει να περιμένεις και εσύ το απρόβλεπτο, αλλά να μην το βαθμολογήσεις αναλόγως. Αυτό είναι πολύ δύσκολο. Για αυτό ίσως πέφτουν τυποποιημένα θέματα, ώστε να υπάρχει και ένας τυποποιημένος τρόπος βαθμολόγησης.
ʼρα πιστεύω ότι αν βάλουν κάτι δύσκολο θα είναι πιο πολύ στην εκφώνηση παρά στην ουσία

Πάντως Γιώργο και εγώ έκανα την ίδια σκέψη όσον αφορά τη μεγαλύτερη δυσκολία μεταξύ τεχνολογικής - θετικής αλλά δε νομίζω ότι ο συλλογισμός είναι σωστός για 2 λόγους
   1) Οι μαθητές στην τεχνολογική γράφουν πάντα χειρότερα από αυτούς της θετικής (το υπουργείο δεν το ενδιαφέρει αν θα αδικήσει κάποιους αλλά να φαίνονται τα ποσοστά καλά), οπότε πάνε να εξομοιώσουν τα πράγματα
   2) Στην θεωρητική δεν έχουν χτυπήσει, και από ότι φαίνεται είναι πλέον αργά, τα λατινικά ήταν πάντα το πιο εύκολο μάθημα


Παράθεση από: Laertis στις 29 Μαΐου 2008, 06:12:28 ΜΜ
Έχω την αμιδρά υποψία ότι υπάρχει περίπτωση η ισοφάριση των 2 κατευθύνσεων να έρχεται με την ΑΕΠΠ.  >:D
Οπότε συνηγορώ με τους προλαλήσαντεσ συναδέλφους και απλά περιμένω ένα αρκετά δύσκολο θέμα γύρω στις 10-15 μονάδες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mostel

Γεια σας !


Ομολογώ πως το φόρουμ είναι εξαιρετικό !! Ο κύριως gpapargi μου το πρότεινε !


Είμαι μαθητής 3ης λυκείου, προφανώς τεχνολογικής κατεύθυνσης, και παρακολουθώ τη συζήτησή σας εδώ (αυτή πρόλαβα να διαβάσω μόνο). Δε ξέρω αν θα χτυπήσουν όντως στην ΑΕΠΠ, πάντως ελπίζω η εκφώνηση να μην έχει άπειρα bugs. Το βιβλίο αναφέρει περί σαφούς διατύπωσης απ' αυτόν που θέτει το πρόβλημα (το βρίσκω λίγο δύσκολο να γίνει αυτό στην πραγματικότητα, μιας και η αποσαφήνιση των δεδομένων είναι ρόλος του προγραμματιστή), αλλά ΑΛΛΟ αποσαφήνιση και ΑΛΛΟ ασάφεια.

Ελπίζω τα θέματα να 'ναι σαφή. Από εκεί και πέρα ας είναι δύσκολα. (Βέβαια το δύσκολο στην εκάστοτε περίπτωση είναι υποκειμενικό).


Πάντως φυσική την ξεφτίλισαν τελείως , όντως. Βέβαια κάπως πρέπει να κλείσει και η ψαλίδα θεωρητικής-τεχνολογικής μιας και αρκετοί από τεχνολογική θέλουν να πιάσουν παιδαγωγικά κ.λπ. και συναγωνίζονται πέραν απ' αυτούς της τεχνολογικής και άτομα της θεωρητικής.



Με την αισιοδοξία ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά και όπως πρέπει,


Στέλιος





ΥΣ: Θα το ξαναπώ. Υπέροχος ιστοτόπος !
When you see a good move ; Look for a better one .

EleniK

Λοιπόν η τελευταία φορά που δίδαξα φυσική πρεπει να ειναι γυρω στο 2002  ???. Μπορώ να πω ότι θα θεματα ήταν γελοιότατα της Φυσικής  :o. Όντως Ευριπίδη το θεμα 4 ήταν μια σχετικά δύσκολη για κάποιον στην Α λυκειου. Το αποτέλεσμα ήταν ότι καλοί μαθητές που ίσως από απροσεξάι γραφανε 18,5 να θεωρείται χάλια βαθμός από τη στιγμή που ο μέτριος έγραφε 17-18  :D :D. Άδικο!

Τώρα το πρόβλημα είναι με τις κοινές σχολές με τη Θεωρητική και ειδικά με το 5ο πεδίο (όπυ αυτοί της Θεωρητικής θα εχουν σαφες προβάδισμα). Τα Λατινικά δεν γίνονται δύσκολα. Για τη θεωρητική είναι κάτι σαν το ΑΟΔΕ για την Τεχνολογική. Στην ΑΕΠΠ απλά προτιμώ να κρατήσουν το στυλ των τελευταίων 3 χρόνων. Δεν θέλω να βάλουν 'δύσκολες' μεθοδολογίες αλλά να μην φαίνονται εύκολα. Δλδ σαν το θέμα 4 του 2005 το β. Να πρεπει δλδ να σκεφτούν 2-3 μεθοδο΄λογίες (από μόνοι τους) για να οδηγηθούν στη λυση π.χ. ποια ένδειξη ή ενδείξεις κατά τις ρίψεις ενός ζαριού εμφανίστηκαν τις περισσότερες φορές.

Απλά εύχομαι προσεκτικά θέματα, χωρίς λάθη,ασαφειες, διευκρινήσεις..

Καλή φώτιση στην επιτροπή.  
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

gpapargi

Παράθεση από: mostel στις 29 Μαΐου 2008, 11:54:11 ΜΜ
Γεια σας !


Ομολογώ πως το φόρουμ είναι εξαιρετικό !! Ο κύριως gpapargi μου το πρότεινε !


Είμαι μαθητής 3ης λυκείου, προφανώς τεχνολογικής κατεύθυνσης, και παρακολουθώ τη συζήτησή σας εδώ (αυτή πρόλαβα να διαβάσω μόνο). Δε ξέρω αν θα χτυπήσουν όντως στην ΑΕΠΠ, πάντως ελπίζω η εκφώνηση να μην έχει άπειρα bugs. Το βιβλίο αναφέρει περί σαφούς διατύπωσης απ' αυτόν που θέτει το πρόβλημα (το βρίσκω λίγο δύσκολο να γίνει αυτό στην πραγματικότητα, μιας και η αποσαφήνιση των δεδομένων είναι ρόλος του προγραμματιστή), αλλά ΑΛΛΟ αποσαφήνιση και ΑΛΛΟ ασάφεια.

Ελπίζω τα θέματα να 'ναι σαφή. Από εκεί και πέρα ας είναι δύσκολα. (Βέβαια το δύσκολο στην εκάστοτε περίπτωση είναι υποκειμενικό).


Πάντως φυσική την ξεφτίλισαν τελείως , όντως. Βέβαια κάπως πρέπει να κλείσει και η ψαλίδα θεωρητικής-τεχνολογικής μιας και αρκετοί από τεχνολογική θέλουν να πιάσουν παιδαγωγικά κ.λπ. και συναγωνίζονται πέραν απ' αυτούς της τεχνολογικής και άτομα της θεωρητικής.



Με την αισιοδοξία ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά και όπως πρέπει,


Στέλιος





ΥΣ: Θα το ξαναπώ. Υπέροχος ιστοτόπος !



Καλώς ήρθες Στέλιο.
Είναι τιμή μας να συμμετέχουν στις κουβέντες μας άτομα από ένα φόρουμ που έγραψαν σχεδόν όλοι 100 στα μαθηματικά (λογικό αφού εκεί μέσα είναι όλη η εθνική ομάδα μαθηματικών)  και που οποίον τόλμησε να διαμαρτυρηθεί για τα θέματα τον πλάκωσαν στο ξύλο όλοι μαζί… μαθητές και καθηγητές  ;D

http://www.mathlinks.ro/Forum/viewtopic.php?t=206748

Μόνο αν θέλεις κόψε τον πληθυντικό αφού σας είπα τι δεν τον αντέχω.

mostel

Παράθεση από: gpapargi στις 30 Μαΐου 2008, 12:21:01 ΠΜ
Καλώς ήρθες Στέλιο.
Είναι τιμή μας να συμμετέχουν στις κουβέντες μας άτομα από ένα φόρουμ που έγραψαν σχεδόν όλοι 100 στα μαθηματικά (λογικό αφού εκεί μέσα είναι όλη η εθνική ομάδα μαθηματικών)  και που οποίον τόλμησε να διαμαρτυρηθεί για τα θέματα τον πλάκωσαν στο ξύλο όλοι μαζί… μαθητές και καθηγητές  ;D

http://www.mathlinks.ro/Forum/viewtopic.php?t=206748

Μόνο αν θέλεις κόψε τον πληθυντικό αφού σας είπα τι δεν τον αντέχω.



Να 'σαι καλά!

Τιμή μου να βρίσκομαι εδώ ! Δεν ήξερα ότι υπάρχει και τέτοιο φόρουμ! Και το πήρα είδηση την ...τελευταία στιγμή!


Αλλά κάλλιο αργά, παρά ...αργότερα!


Στέλιος
When you see a good move ; Look for a better one .

Laertis

Συμφωνώ Ευριπίδη,

αλλά θέλω να διευκρινίσω ότι για το "δύσκολο" που ανέφερα παραπάνω εννοώ μη τυποποιημένο που απαιτεί σκέψη κι όχι άπιαστο θέμα, κάτι σαν το παράδειγμα που έθεσε η Ελένη. Στην τεχνολογική μπορεί οι περισσότεροι να γράφουν χειρότερα απο τη Θετική, αλλά οι πολύ καλοί μαθητές ανταγωνίζονται αυτούς της Θετικής , και σ'αυτό το σημείο υπάρχει mismatch λόγω της Βιολογίας.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η επιτροπή έχει το μαχαίρι και το πεπόνι. Ίδωμεν ...
 
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

EleniK

Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

EleniK

Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

COACH

Τσάμπα,δεν λες τίποτα...Το χειρότερο είναι ότι υπάρχουν και καθηγητές που τους άρεσαν τα θέματα και δεν βλέπουν κάτι περίεργο σε αυτά...
Mostel υποκλίνομαι για το 100αρι μαθηματικά....και προσεύχομαι αναμένοντας να υποκλιθώ κάποτε και σε κάποιον που θα γράφει 100 στην ΑΕΠΠ...όταν τα θέματα θα αξίζουν την υπόκλιση...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ