Διαίσθηση της τελευταίας στιγμής ...

Ξεκίνησε από lsourtzo, 18 Μαΐου 2011, 11:15:57 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

johngreek

Μετά το περσινό κάζο του θέματος Γ , αποκλείει κανείς να είναι φέτος η 1η χρονιά με τριτοτέταρτο θέμα με περιορισμούς του τύπου "Οχι πίνακες λόγω έλλειψης μνήμης " στην εκφώνηση . Νομίζω οτι τυπικά δεν έρχεται και σε αντίθεση με το "κάθε τεκμηριωμένη απάντηση δεκτη΄" disclaimer

kpde

Παράθεση από: evry στις 19 Μαΐου 2011, 10:29:12 ΜΜ
δεν  είναι τόσο απλό, γιατί δεν είναι θεωρία.Οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να τον μάθουν απέξω
Επίσης η διατύπωση θα πρέπει να είναι πάρα πολύ καλή και η επιλογή των κενών επίσης, ώστε να εξετάζει αυτά που πρέπει να εξετάσει. Δηλαδή τρόπο σκέψης. Δεν είναι τόσο απλό

Φαντάζομαι αναφέρεσαι στην απάντησή μου για τον αλγόριθμο συγχώνευσης από το τετράδιο μαθητή.

Ούτε και τους αλγόριθμους του βιβλίου είναι υποχρεωμένοι να τους μάθουν απ'έξω.  Και μάλιστα πολλοί ούτε καν τους διαβάζουν :(

Ασφαλώς δεν είναι απλό.  Ακριβώς αυτό είπα στην αρχή.  Ό,τι το συγκεκριμένο θέμα εξέταζε τρόπο σκέψης και ΔΕΝ ήταν παπαγαλία.

Μάλλον το ίδιο λέμε

alepap76

Παράθεση από: johngreek στις 19 Μαΐου 2011, 10:39:09 ΜΜ
Μετά το περσινό κάζο του θέματος Γ , αποκλείει κανείς να είναι φέτος η 1η χρονιά με τριτοτέταρτο θέμα με περιορισμούς του τύπου "Οχι πίνακες λόγω έλλειψης μνήμης " στην εκφώνηση . Νομίζω οτι τυπικά δεν έρχεται και σε αντίθεση με το "κάθε τεκμηριωμένη απάντηση δεκτη΄" disclaimer
θα μπορούσε να λέει:να γραφεί πρόγραμμα.......το πρόγραμμα να χρησιμοποιεί τους πόρους του συστήματος και τη μνήμη με το βέλτιστο τρόπο ;

johngreek

Το θέμα αυτό προφανώς μπορούσε να το γράψει κάποιος που δεν το είχε μάθει παπαγαλία ( αλλά είχε κατανοήσει βαθιά το θέμα ) αλλά μπορούσε να το γράψει και ο παπαγάλος . Επιμένω οτι με κάποιες παραλλαγές  στην εκφώνηση , θα εξετάζαμε την ίδια γνώση αλλά θα αποκλείαμε τον παπαγάλο.Δεν είναι καλύτερα ;

evry

το βρήκες :D
Παράθεση από: alepap76 στις 19 Μαΐου 2011, 10:33:15 ΜΜ
οπότε πάλι ερχόμαστε σε καυτά θέματα όπως πέρυσι...αυτός που θα κάνει τον temp θα πρέπει να πάρει τα ίδια μόρια με κάποιον που θα κάνει τη συγχώνευση;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Μα και εγώ συμφωνώ μαζί σου, το μάθημα αυτό είναι πολύ διαφορετικό από τα άλλα, το θέμα όμως είναι ότι το νομικό πλαίσιο είναι το ίδιο με τα άλλα και δεν μπορεί να γίνει τίποτα για αυτό. Αυτά τα λέμε πολύ καιρό τώρα. Το μεγάλο πρόβλημα του μαθήματος είναι ότι η απόδοση είναι εκτός ύλης. Έτσι είσαι υποχρεωμένος να δεχτείς τα παρακάτω σαν ισότιμα.

Γράψε Α(1,1)


Για ι από 1 μέχρι 123456789000
     Για j από 1 μέχρι 123456789000
              Αν i=1 kai j=1  Τότε   Γράψε  Α(i,j)
     Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

Παράθεση από: kpde στις 19 Μαΐου 2011, 10:34:48 ΜΜ
Καταλαβαίνω το νόημά σου και έχεις κάποιο δίκαιο, όμως δε μπορώ να πω πως συμφωνώ απόλυτα.

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μαθήματα, το δικό μας έχει σοβαρά ερίσματα στο χώρο του engineering και εκεί, η λύση ενός προβλήματος γίνεται συχνά βάση περιορισμών.  Οι περιορισμοί αυτοί άλλοτε αφορούν χρόνο, άλλοτε μνήμη, άλλοτε γλώσσα προγραμματισμού.  Δεν είναι το ίδιο με τα μαθηματικά.  Εκεί ΝΑΙ, οι μόνοι περιορισμοί προέρχονται από το χώρο του προβλήματος.  Σε μας υπάρχουν και εξωγενείς περιορισμοί.

Αν λοιπόν ο προγραμματιστής κληθεί να υλοποιήσει τον αλγόριθμό του σε κάποιο περιβάλλον με συγκεκριμένους περιορισμούς θα πρέπει να μπορεί να δώσει λύση βάση αυτών των περιορισμών. 

Πιστεύω πως είναι απόλυτα θεμιτό, ο μαθητής της ΑΕΠΠ, να κληθεί να λειτουργήσει εντός σαφώς καθορισμένου πλαισίου προκειμένουν να εξεταστεί αν μπορεί.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

odysseas

Παράθεση από: evry στις 19 Μαΐου 2011, 07:59:50 ΜΜ
Μάλιστα, αλήθεια πόσοι μαθητές πιστεύετε ότι έλυσαν το συγκεκριμένο θέμα με συγχώνευση? και πόσοι απλά προσπάθησαν να αντιγράψουν τα δεδομένα σε έναν πίνακα και να κάνουν ταξινόμηση? Προσωπικά σε όσους μαθητές το έχω βάλει κανείς δεν το έχει κάνει με συγχώνευση.

Εγώ πάντως έχω δει σε αυτό το θέμα μια τρομερή παραλλαγή από μαθήτρια: έκανε ημι-συγχώνευση! Δηλαδή φέρθηκε στο δεύτερο πίνακα σα να μην ήταν ταξινομημένος. Οπότε κοιτούσε το τρέχον στοιχείο του 1ου πίνακα, υπολόγιζε το min του δευτέρου (λανθασμένα βέβαια δεν την ενδιέφερε αν αυτό είχε ήδη χρησιμοποιηθεί) και τα σύγκρινε μεταξύ τους.

Αστεία, αστεία, αυτό δεν είναι καθόλου κακή άσκηση!

Στο πλαίσιο αυτό πάντως, αν και καταλαβαίνω και συμμερίζομαι απόλυτα τους προβληματισμούς του Ευριπίδη περί των προβλημάτων που δημιουργούνται όταν η αποδοτικότητα είναι εκτός ύλης, πρέπει να πω οτι πολλές φορές βλέπω λύσεις από μαθητές που είναι άθλιες από πλευράς πολυπλοκότητας αλλά τόσο πρωτότυπες που με κάνουν και χαμογελώ. Παιδαγωγικά λοιπόν αυτό το ζήτημα δεν είναι ακριβώς άσπρο-μαύρο, έτσι δεν είναι;

evry

Παράθεση από: odysseas στις 19 Μαΐου 2011, 10:53:24 ΜΜ
Εγώ πάντως έχω δει σε αυτό το θέμα μια τρομερή παραλλαγή από μαθήτρια: έκανε ημι-συγχώνευση! Δηλαδή φέρθηκε στο δεύτερο πίνακα σα να μην ήταν ταξινομημένος. Οπότε κοιτούσε το τρέχον στοιχείο του 1ου πίνακα, υπολόγιζε το min του δευτέρου (λανθασμένα βέβαια δεν την ενδιέφερε αν αυτό είχε ήδη χρησιμοποιηθεί) και τα σύγκρινε μεταξύ τους.
Αλήθεια που βρίσκεται τώρα αυτή η μαθήτρια?

Παράθεση
Στο πλαίσιο αυτό πάντως, αν και καταλαβαίνω και συμμερίζομαι απόλυτα τους προβληματισμούς του Ευριπίδη περί των προβλημάτων που δημιουργούνται όταν η αποδοτικότητα είναι εκτός ύλης, πρέπει να πω οτι πολλές φορές βλέπω λύσεις από μαθητές που είναι άθλιες από πλευράς πολυπλοκότητας αλλά τόσο πρωτότυπες που με κάνουν και χαμογελώ. Παιδαγωγικά λοιπόν αυτό το ζήτημα δεν είναι ακριβώς άσπρο-μαύρο, έτσι δεν είναι;
Προφανώς, για αυτό και η βαθμολόγηση δεν είναι άσπρο-μαύρο, ή μετρημένα κουκιά όπως λέμε. Βαθμολογείς και τη σκέψη του μαθητή όχι μόνο την ορθότητα της λύσης του. Μια τέτοια λύση δείχνει ότι ο μαθητής έχει κατανοήσει σε μεγάλο βαθμό τις βασικές έννοιες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

johngreek

Άλλο θέμα : Αραιός πίνακας σε μονοδιάστατο ή / και τούμπαλιν πως σας φαίνεται ;

spantoulis

Παράθεση από: johngreek στις 19 Μαΐου 2011, 10:57:40 ΜΜ
Άλλο θέμα : Αραιός πίνακας σε μονοδιάστατο ή / και τούμπαλιν πως σας φαίνεται ;
Προσωπικά για κάποιο λόγο που δεν μπορώ να εξηγήσω δεν μου αρέσει καθόλου.

Παράθεση από: evry στις 19 Μαΐου 2011, 10:30:50 ΜΜ
εεε, θα φτιάξει έναν πρόχειρο πίνακα ας πούμε temp . θα τα ταξινομεί εκεί και μετά θα τα τοποθετεί ταξινομημένα, πως σου φαίνεται?  ;)

Σχετικά με τη συγχώνευση τα πράγματα είναι πολύ απλά. Θέλω πρόγραμμα για σύστημα που η μνήμη του επαρκεί μόνο για πίνακα 8 θέσεων. απλά και όμορφα. Λύση που χρησιμοποιεί μεγαλύτερους πίνακες δεν είναι λύση για το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Δηλαδή είναι σαν να δίνουμε στα μαθηματικά συνάρτηση με πεδίο ορισμού το N και ο μαθητής επειδή τον βολεύει να θεωρεί ότι είναι το R
και να λύσει την άσκηση. Ακόμη και σωστό να είναι το αποτέλεσμα προφανώς η λύση είναι λάθος.
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

johngreek

 Αυτο΄που λες Spantouli είναι περιορισμός   , και δεν έχει ξαναγίνει σε τριτοτέταρτο θέμα. Προσωπικά ελπίζω να γίνει φέτος η αρχή  . Αρκεί να έχουμε σωστές εκφωνήσεις γιατί αλλιώς θα έχουμε δράματα

evry

Νομίζω ότι το πρόβλημά σου δεν λύνεται διότι αν έχεις μόνο 8 θέσεις μνήμης τότε δεν έχεις χώρο για άλλες μεταβλητές όπως το i  :D

Παράθεση από: spantoulis στις 19 Μαΐου 2011, 11:07:41 ΜΜ
Σχετικά με τη συγχώνευση τα πράγματα είναι πολύ απλά. Θέλω πρόγραμμα για σύστημα που η μνήμη του επαρκεί μόνο για πίνακα 8 θέσεων. απλά και όμορφα. Λύση που χρησιμοποιεί μεγαλύτερους πίνακες δεν είναι λύση για το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Δηλαδή είναι σαν να δίνουμε στα μαθηματικά συνάρτηση με πεδίο ορισμού το N και ο μαθητής επειδή τον βολεύει να θεωρεί ότι είναι το R
και να λύσει την άσκηση. Ακόμη και σωστό να είναι το αποτέλεσμα προφανώς η λύση είναι λάθος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kpde

Παράθεση από: evry στις 19 Μαΐου 2011, 10:51:35 ΜΜ
Έτσι είσαι υποχρεωμένος να δεχτείς τα παρακάτω σαν ισότιμα.

Έχω παρακολουθήσει αυτά που γράφεις στο στέκι και έτσι πιστεύω πως αντιλαμβάνομαι και τη δική σου διαφωνία με την υπερβολή που δίνεις στο παραπάνω παράδειγμα.

Σε καμία περίπτωση τα δύο δεν είναι ισότιμα και είναι θέμα εκφώνησης να καταδείξει πως κάτι τέτοιο είναι λάθος. Δεν πιστεύω πως το "..επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση.." στοχεύει στην ανάδειξη της ισοδυναμίας τέτοιων λύσεων.  Ιδιαίτερα όταν το βιβλίο αναφέρει ξεκάθαρα ΣΤΟΧΟΥΣ για τους μαθητές, όπως: να εφαρμόζουν στις κατάλληλες περιπτώσεις τα είδη των συνιστωσών της επανάληψης, να αποφασίζουν αν είναι απαραίτητη η χρήση πίνακα κ.α.

Θεωρώ λοιπόν, πως η διατύπωση περιορισμών στο πλαίσιο ασκήσεων αυτού του μαθήματος είναι απόλυτα θεμιτή και, σίγουρα, ένας τρόπος να εξεταστεί ο μαθητής στην κατάκτηση των εν λόγω στόχων.

spantoulis

Παράθεση από: evry στις 19 Μαΐου 2011, 11:23:50 ΜΜ
Νομίζω ότι το πρόβλημά σου δεν λύνεται διότι αν έχεις μόνο 8 θέσεις μνήμης τότε δεν έχεις χώρο για άλλες μεταβλητές όπως το i  :D

Καλο!!!  :laugh:
Τελικά johngreek δεν βλέπω να αποφεύγουμε τα δράματα  :-\
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

johngreek

Η μνήμη επαρκεί μόνο για 8 θέσεις πίνακα και τρεις το πολύ μεταβλητές ( ή έχεις μόνο 11 θέσεις διαθέσιμες ; Τώρα ;   :)