Θέματα Εξετάσεων Πληροφορικής 2022 και σχολιασμός

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2022, 12:47:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Εδώ θα ανέβουν τα θέματα και θα γίνει ο σχολιασμός τους
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ


evry

Τα θέματα του μαθήματος της πληροφορικής για το 2022
Για να δούμε ....

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kLee

Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

SPY

Μπορούμε να σχολιάσουμε ή να περιμένουμε την ολοκλήρωση της εξέτασης;

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

peteglamgr


evry

Σε σχέση με τα περσινά δεν είναι πιο εύκολα πάντως.
Το θέμα Γ δεν είναι απλό και στο Δ θα χάσουν αρκετοί την εισαγωγή σε όλα τα στοιχεία εκτός της κύριας διαγωνίου.
Αλήθεια μήπως είναι η πρώτη φορά που αναφέρεται η έκφραση κύρια διαγώνιος σε κανονικές εξετάσεις? (είχε αναφερθεί άλλη μια φορά στις επαναληπτικές)
Υπάρχει μέσα στο βιβλίο ?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

SPY

Στο θέμα Α4 με τα λάθη αναφέρει ότι "διαβάζει ένα σύνολο θετικών αριθμών" και δηλώνει τις μεταβλητές ΑΘΡ και ΠΛ στις ακέραιες. 

Είναι ΟΚ αυτό; Δεν είναι λάθος;

akalest0s

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 10:33:18 ΠΜΣε σχέση με τα περσινά δεν είναι πιο εύκολα πάντως.
Το θέμα Γ δεν είναι απλό και στο Δ θα χάσουν αρκετοί την εισαγωγή σε όλα τα στοιχεία εκτός της κύριας διαγωνίου.
Αλήθεια μήπως είναι η πρώτη φορά που αναφέρεται η έκφραση κύρια διαγώνιος σε κανονικές εξετάσεις? (είχε αναφερθεί άλλη μια φορά στις επαναληπτικές)
Υπάρχει μέσα στο βιβλίο ?

Στο τετράδιο μαθητή κάπου το αναφέρει, στο βιβλίο μαθητή, αμφιβάλλω.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Endlessly

Σε γενικές γραμμές εύκολα θέματα..
χωρίς ιδιαίτερες παγίδες θα έλεγα αλλά με μια μικρή αδυναμία στο θέμα Α4 που όμως επειδή δίνει ότι τα λάθη είναι 5, το αποτέλεσμα και πάλι βγαίνει εύκολα!

evry

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2022, 10:42:49 ΠΜΣτο τετράδιο μαθητή κάπου το αναφέρει, στο βιβλίο μαθητή, αμφιβάλλω.
Ναι και εγώ αυτό θυμάμαι , ότι αναφέρεται στο τετράδιο μαθητή και όχι στο βιβλίο. Οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να το ξέρουν. Παίζει ρόλο αν ο καθηγητής τους το ανέφερε ή όχι.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

methenitis

#12
Ωραία θέματα.

Θωρω πιο πολλά και πιο δύκολα απο πέρσι.

Για καλά προετοιμασμλενους.
Α1.
Το πρώτο (Σ/Λ) θα το χάσουν αρκετοι πιστευω.
Α2.
Πολλοι θα μπερδευτουν και θα προσπαθησουν να τα βάλουν σταδικά όλα, και δεν θα το πάιρνουν σαν ξεχωριστη περίπτωση
Α3.
ΟΚ. Τα περισσότερα η πλεοψηφία θα τα έχει κάνει
Α4.
Αναμενόμενο.

Β1. Το 5 θα το βρουν δυσκολο η πλειοψηφία
Β2.Οκ

Γ.Αρκετά δυσκολο. Η συνθήκη θα τους δυσκολέψει.Γενικά με παγίδες που θα χάσουν αρκετοι ενώ θα νομίζου οτι ειναι οκ
Δ.Το διάβασμα θα δυσκολέψει. Πολλοι θα κάνουν ΜΟ ανα γραμμη αντι για στήλη για Δ3(ναι για γραμμη ειναι το σωστο!!!). Κατα τα άλλα ωραίο.

Vagnes

Παράθεση από: methenitis στις 08 Ιουν 2022, 10:49:47 ΠΜΔ.Το διάβασμα θα δυσκολέψει. Πολλοι θα κάνουν ΜΟ ανα γραμμη αντι για στήλη για Δ3. Κατα τα άλλα ωραίο.
Μα ανα γραμμή δεν θέλει?

kLee

Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

methenitis

Ναι εγω εκανα λάθος :D :D :D :D  
Απο βιασυνη πιστευα οτι θα το είχανε κάνει έτσι για να μπερδεύψουν!!!

kLee

Παράθεση από: kLee στις 08 Ιουν 2022, 10:11:45 ΠΜΠολύ ωραία θέματα, ΜΠΡΑΒΟ!
Απλά δε μου αρέσει ότι το Δ είναι πιο 'τυποποιημένο'/'εύκολο' από το Γ. 
Τάση που τη βλέπω να επικρατεί τελευταία?
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

petrosp13

Άλλη μια χρονιά που δεν είδαμε ερώτημα με δυαδική αναζήτηση
Από το 2016 εντός ύλης
Γιατί;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

NIKOS_KALYVAS

ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

akalest0s

Νομίζω ένας μαθητής που είχε κάνει καλά την δουλειά του, από έναν μέτριο μαθητή, θα έχουν πολύ μικρή απόκλιση στο βαθμολογικό αποτέλεσμα. Το διαγώνισμα εύκολα σου δίνει τις περισσότερες μονάδες, χοντρικά χωρίς υπολογισμούς, κάπου το 15 το έχεις σχετικά εύκολα, μην πω και παραπάνω. Αν εξαιρέσεις το Β1, όπου ίσως δυσκολέψει η ολίσθηση, δεν βλέπω που έχουμε κάτι απρόσμενο ή δύσκολο. 
Μακροπρόθεσμα, κάνει καλό αυτό στο μάθημά μας;
Ειδικά αν σκεφτούμε τι χρειαζόταν ένας μαθητής για να προετοιμαστεί καλά.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Γιαννούλης Γιώργος

Παράθεση από: petrosp13 στις 08 Ιουν 2022, 11:31:40 ΠΜΆλλη μια χρονιά που δεν είδαμε ερώτημα με δυαδική αναζήτηση
Από το 2016 εντός ύλης
Γιατί;
Μπήκε έμμεσα στο 3ο Σ/Λ θα μπορούσε να πει κάποιος.

bageo

πολύ εύκολα και φέτος,
δεν έχει καν νόημα η σύγκριση με πέρυσι όταν όλα τα μαθήματα πέρυσι  ήταν διαδικτυακά.
Αντί το επίπεδο του μαθήματος να ανεβαίνει συνεχώς (ή τουλάχιστον να παγιώνεται σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο)  τείνει να γίνει το πιο εύκολο της κατεύθυνσης.
Είναι δυνατόν στο Δ θέμα να ζητά μόνο ένα μέσο όρο για κάθε γραμμή και μια ταξινόμηση που έχει πέσει 100 φορές??


NIKOS_KALYVAS

#23
Παράθεση από: tsabatman στις 08 Ιουν 2022, 11:45:07 ΠΜΤο ΑΘΡ<--'0' είναι συντακτικό
Για το ΑΘΡ<--'0'


ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΛΑΘΟΣ.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

bageo

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2022, 11:40:10 ΠΜΝομίζω ένας μαθητής που είχε κάνει καλά την δουλειά του, από έναν μέτριο μαθητή, θα έχουν πολύ μικρή απόκλιση στο βαθμολογικό αποτέλεσμα. Το διαγώνισμα εύκολα σου δίνει τις περισσότερες μονάδες, χοντρικά χωρίς υπολογισμούς, κάπου το 15 το έχεις σχετικά εύκολα, μην πω και παραπάνω. Αν εξαιρέσεις το Β1, όπου ίσως δυσκολέψει η ολίσθηση, δεν βλέπω που έχουμε κάτι απρόσμενο ή δύσκολο.
Μακροπρόθεσμα, κάνει καλό αυτό στο μάθημά μας;
Ειδικά αν σκεφτούμε τι χρειαζόταν ένας μαθητής για να προετοιμαστεί καλά.
Συμφωνώ απόλυτα, εύκολο μάθημα =δεν έχει αίγλη- βαρύτητα. Και στην τελική άντε να πείς σε ένα μαθητή να διαβάσει σοβαρά όταν γράφει για πλάκα 15-16

tasospap

Με την εκχώρηση του '0' στην ακέραια μεταβλητή θα γίνει πανηγύρι. Και οι 2 απαντήσεις θα έχουν υποστήριξη από βαθμολογητες. 

evry

Παράθεση από: tasospap στις 08 Ιουν 2022, 11:55:19 ΠΜΜε την εκχώρηση του '0' στην ακέραια μεταβλητή θα γίνει πανηγύρι. Και οι 2 απαντήσεις θα έχουν υποστήριξη από βαθμολογητες.
Συγγνώμη αλλά επειδή έχει αναφερθεί από πολλούς. Ποιος βαθμολογητής θα υποστηρίξει ότι το συγκεκριμένο λάθος είναι χρόνου εκτέλεσης? Σε ποιο περιβάλλον προγραμματισμού και σε ποια γλώσσα το έχετε δει αυτό;
Αν μια μεταβλητή Α είναι ακέραια και γράψουμε:
Α <- 3/2

τι λάθος είναι;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Μα δεν είναι ανάγνωση μεταβλητής
Δεν είναι λάθος του χρήστη, άρα runtime
Είναι λάθος του προγραμματιστή που το εντοπίζει ο μεταγλωττιστής από την δήλωση
Δεν νομίζω ότι υπάρχει ασάφεια σε αυτό
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 11:58:05 ΠΜΣυγγνώμη αλλά επειδή έχει αναφερθεί από πολλούς. Ποιος βαθμολογητής θα υποστηρίξει ότι το συγκεκριμένο λάθος είναι χρόνου εκτέλεσης? Σε ποιο περιβάλλον προγραμματισμού και σε ποια γλώσσα το έχετε δει αυτό;
Αν μια μεταβλητή Α είναι ακέραια και γράψουμε:
Α <- 3/2

τι λάθος είναι;
ΣΩΣΤΟ. ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΛΑΘΟΣ.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

Anastasis13

Εγώ που έγραψα σήμερα πιστεύω τα θέματα ήταν παρά πολυ εύκολα αφού όλοι βγήκαν στο δίωρο ευχαριστημένοι. Στο μόνο θέμα που υπήρχε η ελαχιστη δυσκολία ήταν αυτό με την ολίσθηση. Γενικά ο Αρίστος ξεχωρίζει ελάχιστα από τον μέτριο που έμαθε τυποποιημένες μεθοδολογίες 

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: NIKOS_KALYVAS στις 08 Ιουν 2022, 11:34:56 ΠΜΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1Sag07JLgpyVdNtAizthP3WGYhYOcDAoi/view?usp=sharing

Στο διάγραμμα ροής δεν χρειάζεται η Αρχή και το Τέλος

Στο Δ διαβάζεις τον πίνακα Ο με διπλή ΓΙΑ, το ίδιο και στο τέλος που τον εμφανίζεις ...

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 08 Ιουν 2022, 12:54:19 ΜΜΣτο διάγραμμα ροής δεν χρειάζεται η Αρχή και το Τέλος

Στο Δ διαβάζεις τον πίνακα Ο με διπλή ΓΙΑ, το ίδιο και στο τέλος που τον εμφανίζεις ...

ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΝΩ . ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΒΙΑΣΥΝΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Τα θέματα τα κρινουμε αφού μιλήσουμε με τους μαθητες.
Δεν τα λες δυσκολα, δεν τα λες όμως ευκολα. εγω νομιζω ότι ο αριστος έγραφε  ευκολα (εκτος αν δεν σκεφτοταν σωστα εξ αρχης το Β1 γιατι στις ενδεικτικες λύσεις εχει αλλιως την ολίσθηση...),όμως  ο απλά καλός ή μεσος μαθητης μπορει να χασει απο πολλά σημεια. και στα 4 θέματα. Και το βλέπω ήδη αυτό από όσα παιδια έχω μιλήσει.

Άρης Κεσογλίδης

Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Άρης Κεσογλίδης

Ερώτηση / Απορία / Έκφραση αγανάκτησης ........

Πότε επιτέλους θα σταματήσουν να βάζουν Διάγραμμα Ροής;;;

Το 1999 που βγήκαν τα βιβλία, έγραφε στο Βιβλίο του Καθηγητή ότι
"Τα διαγράμματα έχουν εγκαταληφθεί εδώ και χρόνια, συμπεριλήφθηκαν στο πρόγραμμα κυρίως για ιστορικούς λόγους και καλό είναι να μην ασχολούμαστε πολύ με αυτά."

Πέρασαν 23 χρόνια ακόμα!!!
Πόσα ακόμα θέλουν να περάσουν για να σταματήσουν;;;
ΕΛΕΟΣ πια.........
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

dihatzou

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 08 Ιουν 2022, 01:40:04 ΜΜΕρώτηση / Απορία / Έκφραση αγανάκτησης ........

Πότε επιτέλους θα σταματήσουν να βάζουν Διάγραμμα Ροής;;;

Το 1999 που βγήκαν τα βιβλία, έγραφε στο Βιβλίο του Καθηγητή ότι
"Τα διαγράμματα έχουν εγκαταληφθεί εδώ και χρόνια, συμπεριλήφθηκαν στο πρόγραμμα κυρίως για ιστορικούς λόγους και καλό είναι να μην ασχολούμαστε πολύ με αυτά."

Πέρασαν 23 χρόνια ακόμα!!!
Πόσα ακόμα θέλουν να περάσουν για να σταματήσουν;;;
ΕΛΕΟΣ πια.........
Για ποιο λόγο να σταματήσουν; Μη ξεχνάμε ότι δεν εξεταζομαστε εμείς αλλά 17χρονοι μαθητές πολλοί εκ των οποίων έχουν μεγάλη δυσκολία να αντιληφθούν την αλγοριθμική λογική και πορεία εκτέλεσης ενός κώδικα. Τα διάγραμματα ροής είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιληφθούν τα παιδιά πως λειτουργεί κ εκτελείται ένα κωδικας

evry

Παράθεση από: dihatzou στις 08 Ιουν 2022, 02:22:45 ΜΜΓια ποιο λόγο να σταματήσουν; Μη ξεχνάμε ότι δεν εξεταζομαστε εμείς αλλά 17χρονοι μαθητές πολλοί εκ των οποίων έχουν μεγάλη δυσκολία να αντιληφθούν την αλγοριθμική λογική και πορεία εκτέλεσης ενός κώδικα. Τα διάγραμματα ροής είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιληφθούν τα παιδιά πως λειτουργεί κ εκτελείται ένα κωδικας
Τα διαγράμματα ροής έχουν διδαχθεί στην Β Λυκείου έτσι δεν είναι; Κανονικά δεν θα έπρεπε να αποτελούν μέρος της εξεταστέας ύλης της Γ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: dihatzou στις 08 Ιουν 2022, 02:22:45 ΜΜΓια ποιο λόγο να σταματήσουν; Μη ξεχνάμε ότι δεν εξεταζομαστε εμείς αλλά 17χρονοι μαθητές πολλοί εκ των οποίων έχουν μεγάλη δυσκολία να αντιληφθούν την αλγοριθμική λογική και πορεία εκτέλεσης ενός κώδικα. Τα διάγραμματα ροής είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιληφθούν τα παιδιά πως λειτουργεί κ εκτελείται ένα κωδικας
Βιβλίο Καθηγητή, σελ. 73
έτος συγγραφής : 1999

<<Τα διαγράμματα αυτά (που αποκαλούνται κακώς ακόμη και σήμερα "λογικά διαγράμματα") έχουν εγκαταληφθεί εδώ και χρόνια, γιατί ενθαρρύνουν το μη δομημένο προγραμματισμό. 
Τα διαγράμματα ροής εντάχθηκαν στο βιβλίο κυρία για ιστορικούς λόγους και επειδή συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα.
Καλό είναι η χρήση τους να περιοριστεί για την επεξήγηση των βασικών εννοιών. >>
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

gpapargi

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 08 Ιουν 2022, 02:34:28 ΜΜΒιβλίο Καθηγητή, σελ. 73
έτος συγγραφής : 1999

<<Τα διαγράμματα αυτά (που αποκαλούνται κακώς ακόμη και σήμερα "λογικά διαγράμματα") έχουν εγκαταληφθεί εδώ και χρόνια, [... >>

Μπορεί μαζί με τα διαγράμματα ροής να έχουν εγκαταλήψει τον προγραμματισμό και κάποιοι θεματοδότες και γι αυτό να μη μπορούμε να απαλλαγούμε από αυτά.

akalest0s

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 02:26:10 ΜΜΤα διαγράμματα ροής έχουν διδαχθεί στην Β Λυκείου έτσι δεν είναι; Κανονικά δεν θα έπρεπε να αποτελούν μέρος της εξεταστέας ύλης της Γ.
Αυτή είναι η καλύτερη λύση. Να αποτελούν πρότερη γνώση (όταν κάνουν αρχικά τις 3 δομές.. αργότερα τι αξία έχουν; )
Το ΔΡ του bubblesort είναι 1 σελίδα πικάσο, για 5 γραμμές κώδικα.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

petrosp13

Εγώ θα ήθελα να ανοίξω ακόμα περισσότερο την κουβέντα
Τα διαγράμματα σιγά σιγά εξαφανίζονται από τα θέματα

Έχουν γίνει μόδα όμως οι ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών σε κώδικα εδώ και καμιά 10ετία
Κάθε χρόνο!!!
Τι εξετάζει η συμπλήρωση κενών σε κώδικα;
Αν έμαθα κάποιο κώδικα παπαγαλία; (πχ πέρσι με την ουρά)
Αν μπορώ να συνεννοηθώ με τους δίπλα για τις απαντήσεις;
Αν είμαι καλός στο να απαντάω στην τύχη;

Αν η χρησιμότητα είναι να μπορείς να καταλάβεις ένα δοσμένο "περίεργο" κώδικα, τότε ας δίνονται θέματα που να ζητάνε να τον μετατρέψουμε σε πιο απλό ή με άλλη δομή ή να τον γράψουν στην τελική από μόνοι τους

Τα θέματα αυτά έχουν μπει με την λογική (μάλλον) των εύκολων και σύντομων μονάδων και έχουν καταλήξει να είναι τα δυσκολότερα θέματα κάθε χρόνο

Ένας μαθητής μπορεί να λύσει ένα τέτοιο θέμα σε 30 δευτερόλεπτα ή να μην το λύσει ποτέ
Αυτό είναι απαράδεκτο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

#41
Καλησπέρα,

Προσωπικά μου άρεσαν τα θέματα. Πριν βιαστούμε να προβούμε σε εύκολη κριτική (πάντα πιο εύκολη από την δημιουργία) ας σκεφτούμε ότι η επιτροπή φέτος είχε πολύ δύσκολο έργο, γιατί κομμάτι του μαθήματος εξεταζόταν για πρώτη φορά, οπότε δεν υπήρχε κάπου να πατήσει. Επίσης κατάφερε να μην πέσει στην παγίδα της υποκειμενικότητας της αντικειμενοστρεφούς σχεδίασης, ενώ θετικό ήταν ότι έδωσε και το πλήθος των λαθών στο Α4, ώστε να μην ψάχνουν άδικα οι μαθητές.

Με δεδομένο λοιπόν αυτό θεωρώ ότι τα θέματα ήταν καλά και ισορροπημένα. Plus το μεγάλο ποσοστό κάλυψης της ύλης.

Και κάποια πιο συγκεκριμένα σχόλια:
Στο Α2, ήθελε καλύτερη διατύπωση, ώστε να είναι σίγουρο ότι οι μαθητές θα κάνουν πολλά δέντρα.
Το Β1 είναι το χειρότερο θέμα κατά τη γνώμη μου, γιατί η ολίσθηση της ουράς αναφέρεται μόνο ως άσκηση. Επίσης δεν μου αρέσει που πειράζει απευθείας τον πίνακα Ο, αλλά θα μπορούσε να πει κανείς ως αντεπιχείρημα ότι είναι μια εσωτερική λειτουργία συντήρησης της ουράς και δεν το κάνει αυτό ο έξω κόσμος.
Το θέμα Γ θεωρώ ότι έχει παγίδες και πολλοί μαθητές θα έχουν πέσει σε αυτές.
Το θέμα Δ θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο δύσκολο, αλλά έστω και αυτό είχε κάτι το πρωτότυπο, αν και δεν μου άρεσε η χρήση του όρου διαγώνιος. Θα μπορούσαν να το είχαν περιγράψει περιφραστικά. Επίσης πολλοί θα την πατήσουν με τη σειρά εισαγωγής (πρώτα Ο, μετά διαγώνιος, μετά τα άλλα).

Τέλος μου φαίνεται ότι πράγματι η επιτροπή διαβάζει τόσο τις συζητήσεις στο στέκι, όσο και τις ασκήσεις που ανεβάζουν κάποιοι καλοί συνάδελφοι.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Νίκος Αδαμόπουλος

Το θέμα Δ έμοιαζε πολύ με το Δ των επαναληπτικών 2017, τουλάχιστον στα πρώτα ερωτήματα!

https://drive.google.com/file/d/1BMefYGrn8ZzWYV_tS_jECXWF5fK0KjCI/view

bagelis

+1000 στο σύνολο του σχολιασμού του pgrontas, είναι φανερή η προσπάθεια της επιτροπής να "μπει" στη νέα ύλη, αλλά με όσο πιο καλά ορισμένο τρόπο μπορεί. Σε γενικές γραμμές καλά τα πήγε, θα μπορούσε να είναι λίγο πιο σαφής Α2, Α4 αλλά οκ. Είναι μία αρχή.

Το παράπονό μου όμως, είναι ότι βλέπω θέματα (όχι μόνο φέτος) που δεν μου θυμίζουν πληροφορική ή έστω το φυσικό κόσμο.
Ενδεικτικά:
Α4. Πόσους από εμάς απασχόλησε είτε ως φοιτητές είτε ως επαγγελματίες το ΔΡ και οι μετατροπές στις επαναλήψεις για να είναι τόσο συχνό θέμα πια; Με ειδικές περιπτώσεις και υποπεριπτώσεις;
Β1. Τι χρησιμότητα έχει μια ολίσθηση σε ουρά, τη στιγμή που στην πραγματικότητα δεν θα γίνει σχεδόν ποτέ; Δηλ. όχι μόνο μεταφέραμε σε στατικό κάτι που γενικά είναι δυναμικό αλλά συνεχίζουμε το λάθος και ασχολούμαστε με το να το πειράζουμε κιόλας.
Γ. Μετά τα εμπορευματοκιβώτια πήγαμε σε κατάστημα, αλλά μπορούμε να αγοράζουμε μόνο ένα αντικείμενο τη φορά και μόνο από ένα είδος. Σε ποιό κόσμο;
Δ. Η κριτική επιτροπή θα καρφώσει βαθμούς στη διαγώνιο, ενώ στις άλλες θέσεις υπάρχει ένα άλλο είδος βαθμολογίας. Και στο erasmus+ τα σχολεία βαθμολογούν σχολεία. Μάλιστα.




akalest0s

Για το θέμα αντικειμενοστρέφειας, συμφωνώ ότι απέφυγε τις ασάφειες. Σε κάνει να αναρωτιέσαι "τι εξετάζουμε ακριβώς", αλλά δεδομένων των συνθηκών..

ΠαράθεσηΔ. Η κριτική επιτροπή θα καρφώσει βαθμούς στη διαγώνιο, ενώ στις άλλες θέσεις υπάρχει ένα άλλο είδος βαθμολογίας. Και στο erasmus+ τα σχολεία βαθμολογούν σχολεία. Μάλιστα.
Αν με κάποιες τέτοιες παραδοχές έχεις ένα πιο σύντομο και ενδιαφέρον (ως προς το στήσιμο των πινάκων) θέμα, δεν είναι μεγάλο πρόβλημα. Προτιμούμε θέματα όπως το Δ 2013 επαναληπτικών, που ήταν μία σελίδα απλώς to set the scene? Δεν ξέρω..
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

gpapargi

#45
Ένα σχόλιο που θα μπορούσα να κάνω στο θέμα Δ είνα ότι εισάγεται μια ας πούμε τεχνητή δυσκολία λόγω επιλογής δομών. Πχ αν κάποιος σχεδίαζε το πρόβλημα ενδεχομένως να έβαζε σε πίνακα 6Χ6 τις βαθμολογίες μεταξύ σχολείων και σε μονοδιάστατο πίνακα 6 θέσεων τις βαθμολογίες τις επιτροπής. Απλούστερη υλοποίηση. Φανηκε ότι ήθελαν να "πουσάρουν" τη διαγώνιο.

Επίσης στο θέμα Γ  η συνάρτηση δε δείχνει να δικαιολογεί τη χρήση της. Δηλάδη δεν κάνει πιο απλό το πρόβλημα. Απλά θέλουμε να εξετάσουμε υποπρόγραμμα.

pfan

Να κάνω μια ερώτηση;

Γιατί έδωσαν 20 μονάδες στις 100 σε θέματα που διαπραγματεύονται ύλη (δέντρα - αντικειμενοστρεφή) που πολλά από τα σχολεία την έκαναν κυριολεκτικά τις τελευταίες μέρες πριν κλείσουν;;;
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

evry

Παράθεση από: pfan στις 08 Ιουν 2022, 08:06:43 ΜΜΝα κάνω μια ερώτηση;

Γιατί έδωσαν 20 μονάδες στις 100 σε θέματα που διαπραγματεύονται ύλη (δέντρα - αντικειμενοστρεφή) που πολλά από τα σχολεία την έκαναν κυριολεκτικά τις τελευταίες μέρες πριν κλείσουν;;;
Γιατί πρέπει να καλύψουν με κάποιο τρόπο όλη την ύλη.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Με την λογική αυτή, κάποια κεφάλαια δεν θα εξετάζονται ποτέ...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dihatzou

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 02:26:10 ΜΜΤα διαγράμματα ροής έχουν διδαχθεί στην Β Λυκείου έτσι δεν είναι; Κανονικά δεν θα έπρεπε να αποτελούν μέρος της εξεταστέας ύλης της Γ.
Και η δομες ακολουθίας επιλογής επαναληψης διδασκονται στην β Λυκείου. Με αυτήν την λογική ούτε αυτά πρέπει να αποτελούν αντικείμενο ύλης. Τεσπα δεν νομίζω να αλλάξει γνώμη κάποιος από μας. Καλό καλοκαιρι

P.Tsiotakis

Τελικά, τα λάθη κατά την εκτέλεση του θεατρικού έργου είναι εκείνα που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό της ολίσθησης του οχήματος σε κάποιο δένδρο;
Αν αυτός δεν έχει επιπτώσεις στην ροή του θεατρικού έργου τότε αναντίρρητα υπάρχουν ψυχικά αποθέματα στους μαθητές να αντιμετωπίσουν τα διαίρει της ηλεκτρονικής εποχής.

akalest0s

"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK