Ύλη 2015 2016

Ξεκίνησε από GB, 07 Ιουν 2015, 09:07:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Rathaniel

Παράθεση από: imark στις 27 Ιουν 2015, 09:00:44 ΠΜ
Καλή σας ημέρα,

Στη νέα ύλη 2015 - 2016 αναφέρεται το εξής:
Εισάγονται νέοι αλγόριθμοι αναζήτησης και ταξινόμησης σε πίνακες.


  • Ποιοι ακριβώς είναι αυτοί που θα πρέπει να μάθουμε στα παιδιά; (Στο βιβλίο αναφέρει τους "Με επιλογή", "Με παρεμβολή" και τη "Γρήγορη ταξινόμηση")
  • Στο βιβλίο, οι παραπάνω αλγόριθμοι, δε περιγράφονται - αναλύονται (μήπως κάνω λάθος;;;;;; ).
  • Θα πρέπει να του διδάξουμε και αν ναι πως (δηλαδή ολοκληρωμένα και για ασκήσεις όπως ο bubblesort;;;; );

Σας παρακαλώ βοηθήστε με αν μπορείτε.

Ευχαριστώ

Νομίζω ότι μία πρώτη προσέγγιση στις ερωτήσεις σου είναι το βιβλίο του καθηγητή που έχει τους "νέους" αλγορίθμους .Βέβαια θα χρειαστούν μετατροπή σε πρόγραμμα, σύμφωνα με την οδηγία για την ύλη. Ρίξε εκεί μια ματιά.
Εγώ πάντως έχω αρχίσει να φτιάχνω ασκήσεις-προβλήματα με στοίβα. Θα χρειαστούν πάντως διευκρινίσεις.
Ελπίζω να βοήθησα στο μέτρο του δυνατού.
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

Λαμπράκης Μανώλης

καλημέρα σε όλους

να ρωτήσω τη γνώμη σας, την καλοκαιρινή περίοδο (6 εβδομάδες ας υποθέσουμε) ποια κομμάτια της ύλης σκοπεύετε να διδάξετε ??  εγώ είχα σκοπό δομή ακολουθίας  (με ανάλυση βασικών εντολών, πράξεων, μεταβλητών κτλ), δομή επιλογής (όλες τις περιπτώσεις - απλή, σύνθετη κτλ, διαγράμματα ροής), και ΓΛΩΣΣΑ (ανάλυση της δομής και των χαρακτηριστικών της και επανάληψη όλα τα προηγούμενα)  ... φέτος με τις 3 ώρες, δύο ενδεχόμενα σκέφτομαι .... ή παραπάνω ασκήσεις - παραδείγματα ή μια μικρή εισαγωγή 2 μαθήματα στις δομές επανάληψης (μόνο ποιες είναι και πως λειτουργούν έτσι πολύ γενικά, με πίνακες τιμών και διαγράμματα ροής, όχι ασκήσεις) ... αν μπω όμως στις δομές επανάληψης μάλλον θα είναι κάπως βιαστικό ...  τι λέτε ???

Obelix

Μάλλον είναι βιαστικό όντως....

Diotima

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 01 Ιουλ 2015, 09:55:15 ΠΜ
καλημέρα σε όλους

να ρωτήσω τη γνώμη σας, την καλοκαιρινή περίοδο (6 εβδομάδες ας υποθέσουμε) ποια κομμάτια της ύλης σκοπεύετε να διδάξετε ??  εγώ είχα σκοπό δομή ακολουθίας  (με ανάλυση βασικών εντολών, πράξεων, μεταβλητών κτλ), δομή επιλογής (όλες τις περιπτώσεις - απλή, σύνθετη κτλ, διαγράμματα ροής), και ΓΛΩΣΣΑ (ανάλυση της δομής και των χαρακτηριστικών της και επανάληψη όλα τα προηγούμενα)  ... φέτος με τις 3 ώρες, δύο ενδεχόμενα σκέφτομαι .... ή παραπάνω ασκήσεις - παραδείγματα ή μια μικρή εισαγωγή 2 μαθήματα στις δομές επανάληψης (μόνο ποιες είναι και πως λειτουργούν έτσι πολύ γενικά, με πίνακες τιμών και διαγράμματα ροής, όχι ασκήσεις) ... αν μπω όμως στις δομές επανάληψης μάλλον θα είναι κάπως βιαστικό ...  τι λέτε ???
Το μέχρι πού θα μπορέσουμε να φτάσουμε εξαρτάται και από το επίπεδο των παιδιών. Έχω κι εγώ 3ωρο και η διαφορά μου με εσένα είναι ότι δε σκοπεύω να κάνω διαγράμματα ροής τώρα, σκέφτομαι μήπως τελικά με τις οδηγίες που περιμένουμε να έρθουν βγουν εκτός ή δοθεί καμία άλλη διευκρίνηση όσον αφορά την εξεταστέα ύλη.
Δε θέλω να χάσω ούτε δέκατο του δευτερολέπτου από το χρόνο που έχω.
Οπότε τα αφήνω για αργότερα και τις ασκήσεις τις κάνω μόνο σε ΓΛΩΣΣΑ που είναι ο βασικός τρόπος αναπαράστασης αλγορίθμων με βάση τις οδηγίες. Μου παίρνει λίγο παραπάνω χρόνο το τμήμα των μεταβλητών αλλά σκέφτομαι ότι τα παιδιά θα έχουν να εμπεδώσουν τόσα πράγματα με την καινούργια ύλη, οπότε  προτιμώ να συνηθίσουν από τώρα το συντακτικό της ΓΛΩΣΣΑΣ.
Ο τρόπος που δουλεύω εγώ είναι να καλύπτω τα πάντα σε κάθε ενότητα που διδάσκω και μετά πηγαίνω παρακάτω. Δε θέλω να μένει το παραμικρό κενό. Οπότε στην αρχή πάω πολύ αργά και πολύ αναλυτικά κι όταν απ' τις ασκήσεις που βάζω καταλάβω ότι τα παιδιά εμπέδωσαν τα πάντα τότε προχωράω. Ίσως άλλοι συνάδελφοι δουλεύουν αλλιώς. Ρώτησα τις εντυπώσεις των παιδιών για το μάθημα της Β' στο πρώτο μάθημα και υπήρξαν παιδιά που μου είπαν ότι τους ήταν αδιάφορο ή ότι δεν το κατάλαβαν και δεν ασχολήθηκαν. Αυτή τη στιγμή δεν έχω αδιάφορους, όλοι ασχολούνται και ενδιαφέρονται. Ήθελα το μάθημα να κερδίσει τα παιδιά και σε αυτό βοηθάει ο αργός και αναλυτικός ρυθμός στο αρχικό στάδιο. Αποκτούν σιγά σιγά εμπιστοσύνη στον εαυτό τους λόγω του ότι κατανοούν, κάποιοι ήταν λίγο φοβισμένοι απ' τη Β'. Πιστεύω ότι θα καλύψω στα περισσότερα τμήματα μέχρι και δομή επιλογής με αρκετές ασκήσεις. Αν καλύψω πλήρως και κλιμακωτή και εμφωλευμένα Αν θα είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη. Στη δομή επανάληψης δε νομίζω να φτάσω παρά μόνο ίσως στο ένα πολύ καλό τμήμα που έχω κι αυτό πολύ χλωμό το βλέπω. Θα δείξει.
Όπως το θέτεις εγώ θα προτιμούσα τις περισσότερες ασκήσεις από την εισαγωγή στη δομή επανάληψης, εκτός αν δεις ότι καλύφτηκε πλήρως η δομή επιλογής.


tdrivas

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 01 Ιουλ 2015, 09:55:15 ΠΜ
καλημέρα σε όλους

να ρωτήσω τη γνώμη σας, την καλοκαιρινή περίοδο (6 εβδομάδες ας υποθέσουμε) ποια κομμάτια της ύλης σκοπεύετε να διδάξετε ??  εγώ είχα σκοπό δομή ακολουθίας  (με ανάλυση βασικών εντολών, πράξεων, μεταβλητών κτλ), δομή επιλογής (όλες τις περιπτώσεις - απλή, σύνθετη κτλ, διαγράμματα ροής), και ΓΛΩΣΣΑ (ανάλυση της δομής και των χαρακτηριστικών της και επανάληψη όλα τα προηγούμενα)  ... φέτος με τις 3 ώρες, δύο ενδεχόμενα σκέφτομαι .... ή παραπάνω ασκήσεις - παραδείγματα ή μια μικρή εισαγωγή 2 μαθήματα στις δομές επανάληψης (μόνο ποιες είναι και πως λειτουργούν έτσι πολύ γενικά, με πίνακες τιμών και διαγράμματα ροής, όχι ασκήσεις) ... αν μπω όμως στις δομές επανάληψης μάλλον θα είναι κάπως βιαστικό ...  τι λέτε ???

προσωπικά ακολουθώ το εξής μοτίβο:
- μεγάλη έμφαση αρχικά σε εντολές εισόδου/εξόδου (πώς λειτουργούν, παραδείγματα από την καθημερινή ζωή κτλ)
- διαχωρισμό δεδομένων - ζητούμενων και τρόπος σκέψης για επίλυση άσκησης (π.χ βάζουμε πολλά τυχαία παραδείγματα να βρούμε πρώτα το πως λύνεται στο μυαλό μας)
- τύποι δεδομένων
- πολλές ασκήσεις σε δομή ακολουθίας ώστε ο μαθητής να συνηθίσει αυτόν τον τρόπο σκέψης.
- Σταδιακά, βάζεις στο παιχνίδι όλο και περισσότερα π.χ. συγκρίσεις, λογικές εκφράσεις, κόλπα με div mod ώστε να έχεις μια ομαλή μετάβαση στη δομή επιλογής.
- Πολλές θεωρητικές ασκήσεις.

Αυτά, λοιπόν, απαιτούν όλη την καλοκαιρινή προετοιμασία.. Δομή επανάληψης από τέλη Σεπτέμβρη κατ' εμέ. Ανάλογα φυσικά και με το επίπεδο..
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Κανένας

Οι παράγραφοι 5.3.1 και 5.3.2 σελ 97-98 είναι εντός ή εκτός;
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

nikolasmer

Διαγράμματα ροής και πίνακες τιμών θα έχουμε στην ύλη;
Με αλγορίθμους και με προγράμματα ή μόνο με προγράμματα ή τίποτε από τα 2;
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

snipereps

Παράθεση από: Κανένας στις 06 Ιουλ 2015, 03:14:40 ΜΜ
Οι παράγραφοι 5.3.1 και 5.3.2 σελ 97-98 είναι εντός ή εκτός;
Και εγω θα ηθελα να το ξερω αυτο. Γενικα οπου δεν εχει γραμμενες τις υποπαραγραφους, δεν ειναι μεσα στην υλη?....

fan

Ήθελα να ρωτήσω για ποιο λόγο το μάθημα έγινε 3ωρο φροντιστηριακό(είτε ομαδικό ειτε ατομικό), υπάρχει υπαρκτός λόγος;

tdrivas

Παράθεση από: fan στις 19 Αυγ 2015, 11:34:12 ΠΜ
Ήθελα να ρωτήσω για ποιο λόγο το μάθημα έγινε 3ωρο φροντιστηριακό(είτε ομαδικό ειτε ατομικό), υπάρχει υπαρκτός λόγος;

κοιτά τα στατιστικά των μαθητών με την περυσινή ύλη. Επιπροσθέτως, η ύλη είναι διαφορετική φέτος. Δεν θεωρείς ότι ο συνδυασμός αυτός απαιτεί επιπλέον ώρες;
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

tasospap

Καλησπέρα,

Όσοι ξεκινήσατε φροντιστήρια, θα δείξετε τελικά διαγράμματα ροής και πίνακες τιμών;

fan

Παράθεση από: morfeus στις 19 Αυγ 2015, 03:12:22 ΜΜ
κοιτά τα στατιστικά των μαθητών με την περυσινή ύλη. Επιπροσθέτως, η ύλη είναι διαφορετική φέτος. Δεν θεωρείς ότι ο συνδυασμός αυτός απαιτεί επιπλέον ώρες;
Αυτή είναι και η απορία μου, η καινούργια ύλη (τα καινούργια πράγματα της οποίας είναι απλές εννοιολογικές αναφορές) είναι ικανή να ωθήσει το μάθημα σε 3ωρο; Σαφέστατα περισσότερες ώρες είναι το ιδανικό ακόμα και με την περσινή ύλη.

Rathaniel

To μάθημα δεν έχει απλά νέες εννοιολογικές αναφορές. Έχει πρόσθετες ασκήσεις-προβλήματα σε στοίβα-ουρά, ένα κεφάλαιο που έχει δύσκολες έννοιες (το 5ο) και κάποιες περίεργες ασκήσεις ανάλυσης αλγορίθμων(βλέπε σχολικό και τετ.μαθητή). Επιπρόσθετα δεν ξέρουμε μέχρι που θα τραβήξουν το σκοινί με τους νέους αλγορίθμους. Γι'αυτό και πιστεύω ότι πρέπει με κάθε τρόπο να έχουμε φυλλαγμένο το κ.....ρακι μας .

Όσον αφορά τους πίνακες τιμών και τα δ.ροής, τα έχω δείξει μέχρι και την δομή ακολουθίας.
Δεν νομίζω ότι μπορούν να καταλάβουν αλγορίθμους τα παιδια χώρίς πίνακες τιμών άλλωστε.

Τα δ.ροής είναι εντός ύλης.Προσωπικά άλλαξα τις σημειώσεις μου να πηγαίνουν με προγράμματα, αν και δεν το θεωρώ απαραίτητο.

Αυτό που δοκίμασα αυτή τη χρονιά ήταν να διδάξω το 6ο (ναι, είμαι από αυτούς που παραδίδουν θεωρία) παράλληλα με την εισαγωγή στα προγράμματα. Νομίζω είναι απαραίτητο, αφού αν προσέξετε το βιβλίο στο 5ο κεφάλαιο αναφέρεται σε όρους όπως "μεταφραστής", χωρίς να τους έχει εξηγήσει.
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

tdrivas

Παράθεση από: fan στις 19 Αυγ 2015, 06:54:27 ΜΜ
Αυτή είναι και η απορία μου, η καινούργια ύλη (τα καινούργια πράγματα της οποίας είναι απλές εννοιολογικές αναφορές) είναι ικανή να ωθήσει το μάθημα σε 3ωρο; Σαφέστατα περισσότερες ώρες είναι το ιδανικό ακόμα και με την περσινή ύλη.

Φυσικά και ναι. Επιπρόσθετες δομές δεδομένων+αλγόριθμοι ταξινόμησης = περισσότερες ώρες. Αν σε αυτό προσθέσεις ότι χρειάζεσαι και περισσότερο χρόνο στην επανάληψη τότε καταλαβαίνεις ότι το 2ωρο δεν επαρκεί επουδενί. 
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

tasospap

Για ποιούς αλγόριθμους ταξινόμησης μιλάμε τελικά;