Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

amavidis

Παράθεση από: gthal στις 30 Μαΐου 2010, 01:24:24 ΜΜ
Παιδιά, μια υπενθύμιση:
όχι εντάσεις, δεν υπάρχει κανένας λόγος.


Εχουμε γράψει και επιχειρηματολογήσει όλοι όσοι υποστηρίζουμε τις απόψεις μας χωρίς να υπολογίσουμε εάν μας αρέσει το αποτέλεσμα ή όχι.
Φτάσαμε στο σημείο, να μας ειρωνεύονται άτομα τα οποία δεν γνωρίζουμε τι σχέση έχουν με την εκαπίδευση, με το στέκι, με τις συναντήσεις μας (π.χ. Σέρρες, Αλεξανδρούπολη κτλ..) όπου συζητήσαμε πάλι τα ίδια πράγματα.

Αν κάποιο δεν το αντιλαμβάνονται και είναι εκπαιδευτικοί να θυμούνται ότι τα γραπτά μένουν. Αργότερα θα τα ξανασυναντήσουμε αν βέβαια μπούμε στον κόπο να "διαβάσουμε" τα παλιότερα post.

Θυμίζω ότι τα forum ΔΕΝ είναι chat room να απαντάμε στον καθένα γράφοντας τα ίδια (σωστά ή λάθος) που ξαναγράφτηκαν.

αυτα..

lampros.mousselimis

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 30 Μαΐου 2010, 01:29:32 ΜΜ
Παρακαλώ, θα ήθελα να βρούμε όλοι μαζί τα λάθη στις παρακάτω λύσεις, θεμάτων πανελλαδικών εξετάσεων:


ΘΕΜΑ 3ο γενικά 2007
Ένας συλλέκτης γραμματοσήμων επισκέπτεται στο διαδίκτυο το αγαπημένο του ηλεκτρονικό κατάστημα φιλοτελισμού προκειμένου να αγοράσει γραμματόσημα. Προτίθεται να ξοδέψει μέχρι 1500 ευρώ.
Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:
α. Για κάθε γραμματόσημο, να διαβάζει την τιμή και την προέλευσή του (ελληνικό/ξένο) και να επιτρέπει την αγορά του, εφόσον η τιμή του δεν υπερβαίνει το διαθέσιμο υπόλοιπο χρημάτων. Διαφορετικά να τερματίζει τυπώνοντας το μήνυμα «ΤΕΛΟΣ ΑΓΟΡΩΝ».
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δεν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας για τα δεδομένα εισόδου. Μονάδες 10
β. Να τυπώνει:
1. Το συνολικό ποσό που ξόδεψε ο συλλέκτης. 2. Το πλήθος των ελληνικών και το πλήθος των ξένων γραμματοσήμων που αγόρασε. Μονάδες 4
3. Το ποσό που περίσσεψε, εφόσον υπάρχει, διαφορετικά το μήνυμα «ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΟΣΟ». Μονάδες 4


Αλγόριθμος Συλλογή
! αν κάθε γραμματόσημο κοστίζει 0.01 € (δε μπορεί λιγότερο)
! τότε μπορούν να αγοραστούν το πολύ 0.01 * 1500 = 150000 γραμ.
! άρα θα πάρω πίνακα τόσων θέσεων (αφού ο πίνακας δεν είναι 
! δυναμική δομή δεδομένων να έχει όσες θέσεις μου αρέσει

ι ← 0
Διάβασε τ
Όσο  τ <> 0 επανάλαβε
   ι ← ι + 1
   ΤΙΜΗ[ι] <- τ
   Διάβασε ΠΡΟΕΛ[ι]
   Διάβασε τ
Τέλος_επανάληψης

! ... λοιπή επεξεργασία ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ
Τέλος Συλλογή



ΘΕΜΑ 3ο, επαναληπτικές 2006
Σε ένα πάρκινγκ η χρέωση γίνεται κλιμακωτά, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ         ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΩΡΑ   
Μέχρι και 3 ώρες   2 €
   Πάνω από 3 ώρες έως και 5 ώρες      1.5 €
Πάνω από 5 ώρες   1.3 €
Ι. Να κατασκευάσετε πρόγραμμα το οποίο:
α) περιλαμβάνει τμήμα δηλώσεων. Μονάδες 2
β) για κάθε αυτοκίνητο που στάθμευσε στο πάρκινγκ:
i. διαβάζει τον αριθμό κυκλοφορίας μέχρι να δοθεί το 0. Να θεωρήσετε ότι ο αριθμός κυκλοφορίας μπορεί να περιέχει τόσο γράμματα όσο και αριθμούς. Μονάδες 2
ii. διαβάζει τη διάρκεια στάθμευσης σε ώρες και τη δέχεται μόνο εφ' όσον είναι μεγαλύτερη από το 0. Μονάδες 3
iii. καλεί υποπρόγραμμα για τον υπολογισμό του ποσού που πρέπει να πληρώσει ο κάτοχός του. Μονάδες 2
iv. εμφανίζει τον αριθμό κυκλοφορίας και το ποσό που αναλογεί. Μονάδες 2
γ) εμφανίζει το πλήθος των αυτοκινήτων που έμειναν στο πάρκινγκ μέχρι και δύο ώρες. Μονάδες 4
ΙΙ. Να κατασκευάσετε το υποπρόγραμμα που καλείται στο ερώτημα β) iii. Μονάδες 5

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πάρκινγκ
!
σύμφωνα με τελευταία έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας (www.stat.com)
! στη γη υπάρχουν 10.000.000.000 κάτοικοι και έχουν κατά μέσο όρο 30 αυτοκίνητα ο καθένας, άρα ο πίνακας με τις πληροφορίες έχει μέγεθος
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ  ! ερώτημα Ι α
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ : διάρκεια[300.000.000.000], πλήθος, π, ι
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ : ποσό
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ : αρ_κυκλοφορίας[300.000.000.000]
ΑΡΧΗ
  π <– 0
  ΔΙΑΒΑΣΕ αρ
  ΟΣΟ (αρ <> '0') ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ  ! ερώτημα Ι β i
    π <– π + 1
    αρ_κυκλοφορίας[π] <- αρ
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ  ! ερώτημα β ii
      ΔΙΑΒΑΣΕ διάρκεια[π]
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ διάρκεια > 0
    ΔΙΑΒΑΣΕ αρ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


  πλήθος <– 0
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ π 
    ποσό <– Υπολόγισε_Χρέωση (διάρκεια[ι])  ! ερώτημα Ι β iii
    ΓΡΑΨΕ αρ_κυκλοφορίας[ι], ποσό  ! ερώτημα Ι β iv
    ΑΝ διάρκεια[ι] <= 2 ΤΟΤΕ
      πλήθος <– πλήθος + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ πλήθος  ! ερώτημα Ι γ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Πάρκινγκ
! ============================================================
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Υπολόγισε_Χρέωση (ώρες):  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ  ! ερώτημα ΙΙ
++++++++++++++++++++



ΥΓ: οι παλιοί θαμώνες (λόγω του οτι συζητούσαν πολύ καιρό ανώνυμα και γραπτά με αγνώστους, είχαν αναπτύξει τρόπους


κ. Τσιωτάκη καλησπέρα,

είμαι θαυμαστής της δουλειάς σας και θα ήθελα την προσωπική σας άποψη :


Είναι ή δεν είναι λάθος το :

Αλγόριθμος Τάδε
Για i από 1 μέχρι 200
   Διάβασε Α{i}
Τέλος_επανάληψης
...
...

με βάση τα λεγόμενα όσων λένε, πως η λύση με πίνακες είναι λάθος;



Και με βάση τα λεγόμενά τους το σωστό, δεν είναι το :


Αλγόριθμος Τάδε
Δεδομένα//Α//
! Ο πίνακας Α έχει δεσμεύσει 200 θέσεις στη μνήμη
Για i από 1 μέχρι 200
   Διάβασε Α{i}
Τέλος_επανάληψης
...
...



AnonymosMathitis

Γεια σας ειμαι ενας μαθητης ο οποιος πραγματοποιησε την λυση του 3ου θεματος με πινακα.Τις 2 τελευταιες μερες διαβαζω τις επιχειρηματολογιες και βλεπω "ειδικους" και συναδελφους να μαλωνουν και οι αποψεις να διιστανται.Οπως ειπε και αλλος μαθητης τι περιμενετε απο μας μεσα σε 9 μηνες μαζι με αλλα 6 μαθηματα?Αυτο ηταν η απολυτη λεπτομερια που αποσο γνωριζω υπαρχουν 2-3 λυσεις σε αλγοριθμο με αγνωστο πληθος μεσα στο βιβλιο(του μαθητη).Με ποια λογικη θα επρεπε εμεις να καταλαβουμε οτι δεν πρεπει να τους χρησιμοποιησουμε αφου οι ιδιοι δεν γνωριζεται και σαφως δεν μας ειχε επισημανθει κατι αναλογο απο τους καθηγητες μας μεσα στο σχολικο ετος.Ολο αυτο που γινεται ειναι παραλογισμος και εξυπναδες εκ μερους μερικων.Ακομα αν καταλαβα σωστα απο εναν αξιολογο συναδελφο σας με υψηλη θεση ο αλγοριθμος δεν εφαρμοζεται οπως πχ. το προγραμμα στην γλωσσομαθεια και δεν εχει αμεσα αυστηρους κανονες,αθου μεχρι και με ελευθερο κειμενο μπορει να απεικονιθει.Ισχυριζονται οτι τα παιδια επρεπε να εχουν ασπαστει τιν λογικη του προγραμματισμου και την αλγοριθμικη σκεψη,Συγγνωμη αλλα αυτα ειναι μεγαλες μπουρδες.Εκτος του οτι το σχολειο σαν σχολειο δεν εκτελει τον στοχο του και τολμανε να καταδικαζουν μερικοι τους μαθητες που παπαγαλιζουν ενω οθουνται σε αυτον τον δρομο,τα βιβλια ειναι τραγικα μεσα στα λαθοι και τις ασαφειες.Καλουμαστε να γραψουμε 6-7 διαγωνισματα που υποτιθεται μας αντιπροσοπευουν και ειναι το μονο που εχει ουσια και μετραει τελικα στα 12 σχολικα μας χρονια,διαγωνισματα που τα αποτελεσματα τους δεν ειναι καθολου αντικειμενικα και επηρεαζονται απο πολλους παραγοντες που δεν εχουν να κανουν με την "γνωση" του μαθητη.Το σχολειο δεν σε αφηνει να αγαπησεις ευκολα καποιο μαθημα και να ασχοληθεις,οι καθηγητες και απο σχολειο και απο φροντιστηριο 1 χρονο σε βαζουν σε τυποποιημενες μεθοδους γιατι λενε συνεχεια"και που ξες σε ποιον περιεργο θα τυχεις,αστο γραψτο ετσι και θα εισαι καλα,μην παιζεις" την στιγμη που προσπαθεις να κατανοησεις κατι περισσοτερο.Σου σκιζουν σελιδες απο τα βιβλια γιατι ειναι ντροπη να τις βλεπεις και σου λενε με το βιβλιο ουτε 10 δεν γραφεις.Εδο στην φυσικη ειχε τιτλο με 2 ειδη ασκησεων και απο κατω ειχε 1 μονο ασκηση απο το 1 ειδος!!!Το αλλο ηταν φαντασμα αλλα εμεις πρεπει να μπορουμε να το λυσουμε,οπως και το πρωτο που εχει μια ασκηση.Χωρια τα απειρα λαθη που εχουν στην ορθογραφια που φυσικα ειναι το λιγοτερο,λιγη ντροπη για την καταντια της εκπαιδευσης που τρεφει τον ανταγωνισμο την κλεψια και την αμαθεια.

Συγγνωμμη αν ξεφυγα με την μικρη μου αναφορα απο το θεμα μας.Ειδα λοιπον μερικους φαν της μη-πινακα λυσεις και να καταδικαζουν τα παιδια για μη σωστη προετοιμασια και οτι δεν μπορουσαν χωρις πινακες και οτι ειναι παπαγαλοι.Εγω θεωρουμε τουλαχιστον στο αεεπ αριστος με την εννοια οτι δεν υπαρχει ασκηση που να μην εχω λυσει,στο φρο παντα τον υψηλοτερο βαθμο και στο σχολειο ο μονος που ειχε γραψει 20 απο την κατευθυνση μου και στα 3 διαγωνισματα,με αυτη την εννοια και οχι οτι εχω καποια ιδιαιτερη σκεψη η τπτ αλλο.Μου αρεσει σαν μαθημα και ηρθα πρωτη φορα σε επαφη φετος.Λοιπον εγω,ο αριστος αναμεσα στουσ γυρω μου,ελυσα με πινακες το 3ο θεμα και εκανα τραγικα το 4ο με 4 ταξινομησης!!!Δεν ειμαι καθυστερημενο,γνωριζα οτι υπαρχουν βελτιστες λυσεις.Σε μια χρονια πιεσης απο παντου και ο καθενας με τους δικους του μυθους αγχους επρεπε απλα να γραψω 20.Πρεπει απλα το προγραμμα-αλγοριθμος να τρεχει και να εκτελει σωστα τα ζητουμενα,δεν ειμαι εκει να κανω τον πραγματιστη ουτε τον αριστο μαθητη που το ελυσε με την πιο γρηγορη,εξυπνη κ λιγοτερο δαπανηρη για τον υπολογιστη λυση.Η πρωτη λυση που μου ηρθε στο μυαλο αν και γνωριζα οτι υπαρχουν και καλυτερες,αφοσιωθηκα σε αυτην οσο μεγαλη και να ηταν ωστε να ειναι απλα σιγουρα σωστη και τπτ αλλο.Απλα να τελειωνω με αυτο το αστειο.
ΟΛΟΙ λυνουν απο την μεση της χρονιας μονο με πινακες,ναι ισως ειναι και παπαγαλια αλλα οταν ειδαν το 3ο θεμα το 1ο που τους ηρθε ηταν αυτο και αφου απλα λυνοταν συγγνωμμη κιολας αλλα χεστηκαν αν λυνετε και χωρις.Το κυριοτερο ΔΕΝ προσπαθησαν χωρις πινακες και ολοι το παιζουν εξυπνη οτι ειναι ηλιθια και απλα ΔΕΝ μπορουσαν χωρις πινακες.Με αυτα τους τα λογια τρομαξα και λεω για να λενε πως θελει τοση σκεψη και τοση εφυια για το Γ5 ειδικα σκεφτηκα μηπως οντως δεν μπορω να το λυσω!
ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ?Ειλικρινα το ελυσα σε 7 λεπτα(χωρις επισημοτητες "παρακαλω πληκτρολογηστε κλπ) και ηταν τραγικα ευκολο!(ενω ειχα τρομαξει οτι θελει να εισαι ιδιοφυια)Μιση σελιδα ενω με τους πινακες μου πηρε 2,5 οπως κ σε ολους!!!!Χωρις πινακες σε ΟΔΗΓΟΥΣΕ!Οταν ελεγε πχ για αυτους που εσπασαν το ρεκορ και αν δεν υπαρχουν απλα το πληθος αυτων που εφτασαν μεχρι ρεκορ-0.50!!!Ηθελε πληθος μονο γιατι δεν γινοταν ονοματα να εμφανιστουν αφου δεν εχει πινακα.και το Γ5 λυνοταν σε 4 σειρες αν δεν κανω λαθος!
κ<--1
Αν επιδοσηπρωτου<επιδοση Τοτε
κ<--κ+1
Τελος_αν
και οριστε η καταταξη του,ποιο δυσκολο αυτο απο τους πινακες?
Σε κατι απλο το κανουν τοσο δυσκολο και ολοκληρη φασαρια,μια χρονια χωρις μαγκες και λαθοι δεν γινεται στο ηδη χαλια συστημα πανελλαδικων?(κατα την ταπεινη μου αποψη)
Σεβομαι και ακουω τις αποψεις των μεγαλων για την ζωη που αυτοι εχουν ζησει και μεις οχι.Αλλα συνεχως απογοητευεσαι.
Ειλικρινα συγγνωμη για το μεγαλο μηνυμα,αλλα μετα την ευκολια της λυσεις χωρις πινακες ηρθε αγανακτηση για τα αλογιστα λογια ορισμενων.Δεν με ενδιαφερει και πολυ προσωπικα αν θα κοπουν η οχι,γιατι το εχω σιχαθει απο την αρχη ολο αυτο και ηθελα απλα να τελειωσει,και αυριο που δινω αοθ τελειωνει.Αν θελει καποιος να του στειλω την δικη μου λυση χωρις πινακα ας μου δωσει το εμαιλ του.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΥΓΓΝΩΜΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ

tom-vol

#1323
Γεια χαρά σε όλους! Είμαι από το Βόλο - Καθηγητής Μαθηματικών από το Παν/μιο Ιωαννίνων με ειδικότητα "Επιστήμη Η/Υ" - και διαβάζω και εγώ όσα γράφονται για το ΘΕΜΑ Γ της ΑΕΠΠ. Θα ήθελα να σεινεισφέρω στη συζήτηση, στέλνοντας τις λύσεις της "Ελληνικής Εταιρείας Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και επικοινωνιών" από το παρακάτω link : http://www.epy.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=273. Τέλος,στις λύσεις της εταιρείας,(http://www.epy.gr/UserFiles/File/AEPP_2010/Solution_2010_gl.pdf) προτείνονται ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΤΡΟΠΟΙ ΛΥΣΕΙΣ... που τελικά πιστεύω ότι είναι και το σωστότερο, για τα παιδιά... Ας μη γίνει κανείς συνάδελφος τροχοπέδη στα όνειρά τους... Και για το τέλος κάτι τελείως προσωπικό : Αφού η επιτροπή δεν ήθελε πίνακες, γιατί δε ζητούσε την κατασκευή προγράμματος;;;  >:(

bagelis

Αγαπημένε Παναγιώτη μου,

έχεις δίκιο... αυτό είναι το τεράστιο πρόβλημα που μας έβαλε η επιτροπή με το θέμα της...

όπως έχω ξαναπεί (δυστυχώς) θα πρέπει να έρθει μία κεντρική οδηγία από Σεπτέμβρη για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

Συμφωνείς όμως και εσύ ότι αυτό το τεράστιο θέμα ΔΕΝ πρέπει να το πληρώσουν οι μαθητές. Έγινε χαμός, σκοτωθήκαμε μεταξύ μας, βρήκαμε πολλά σημεία στο σχολικό που υποστηρίζουν πίνακες, πως μπορούμε να πάρουμε στο συγκεκριμένο θέμα Γ, λάθος τη λύση χωρίς πίνακες?

NIKODIM

Παράθεση από: nickandy στις 30 Μαΐου 2010, 12:57:23 ΜΜ
@NICODIM
Θεωρείς ότι με αυτό που κάνεις βοηθάς το μάθημα? Αφού από ότι φαίνεται σε όλα τα βαθμολογικά θα κοπούν το πολύ 1-2 μονάδες. Δηλαδή τι νόημα έχει όλο αυτό. Το πρόβλημα ήταν να μην κόψουν από τους μαθητές όλη τη λύση. Από τη στιγμή που και αυτή θα πάρει πρακτικά όλες τις μονάδες σε τι βοηθάει αυτό?
Δεν έχω πρόβλημα να συμμετέχω και να καταθέσω τις απόψεις μου αλλά θα ήθελα να με πείσεις ότι με αυτή την κίνηση τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα και όχι χειρότερα για όλους μας

Αγαπητέ συνάδελφε,
Θα μου επιτρέψεις να κάνω ότι περνά από το χέρι μου προκειμένου να διασφαλίσω το κύρος και την αξιοπιστία του μαθήματος αλλά και το δικό μου ως καθηγητή έναντι των μαθητών μου. Δεν μπορώ παρά να υπερασπίσω τα όσα για τόσα χρόνια δίδασκα και θα συνεχίσω να διδάξω.
Έχετε την εντύπωση συνάδελφοι ότι το θέμα είναι η μία ή δύο μονάδες που αποφασίστηκε να κοπούν στα βαθμολογικά, γιατί δεν μπορούμε τάχα να αγνοήσουμε την ΚΕΕ;
Του χρόνου συνάδελφοι τι θα διδάξουμε τους μαθητές μας για παραπλήσια θέματα;
Σίγουρα θα υπάρξει κάποια οδηγία για την νέα χρονιά η οποία αν μη τι άλλο θα νομιμοποιεί την -εσφαλμένη κατά την γνώμη μου- θέση της ΚΕΕ, έτσι για μην πληγεί και το κύρος του μαθήματος.

Το μάθημα και τον κλάδο μας δεν τον βοηθούν πολλές από τις τοποθετήσεις συναδέλφων αλλά και της ίδιας της ΚΕΕ, που εμμένει στις επιλογές της. Ο λόγος που προτείνω να συμπληρωθεί το αρχείο και με άλλες τεκμηριωμένες απόψεις συναδέλφων - είτε συμφωνούν είτε όχι με την χρήση των πινάκων - είναι γιατί συνάδελφοι οι καθηγητές πληροφορικής που τόσα χρόνια διδάσκουν το μάθημα είναι εκείνοι οι οποίοι θα πρέπει να έχουν τον πρώτο και καθοριστικό λόγο σε περιπτώσεις σαν και αυτές. Δεν μπορούμε συνάδελφοι να υποβιβάζουμε τους εαυτούς μας, τα πτυχία μας και την νοημοσύνη των μαθητών μας, απέναντι στους οποίου θα είμαστε υπόλογοι γιατί αλλιώς τους διδάσκαμε και αλλιώς τους βαθμολογούμε.

Το αρχείο είναι ελεύθερο για τροποποιήσεις και βελτιώσεις από οποιονδήποτε συνάδελφο, ο οποίος μπορεί ελεύθερα να το ανεβάζει στο forum από δω και στο εξής.
Νομίζω αν μη τι άλλο μια συγκεντρωμένη επιχειρηματολογία για το θέμα να μας βοηθήσει να μην έχουμε παρόμοια προβλήματα στο μέλλον.
Αυτός λοιπόν σεβαστέ συνάδελφε είναι και ο κύριος λόγος που επιμένω. Οι συνάδελφοι στα βαθμολογικά ας προχωρήσουν σύμφωνα με όσα η συνείδησή τους τους επιτάσει.

lampros.mousselimis

Παράθεση από: amavidis στις 30 Μαΐου 2010, 01:31:28 ΜΜ
Εχουμε γράψει και επιχειρηματολογήσει όλοι όσοι υποστηρίζουμε τις απόψεις μας χωρίς να υπολογίσουμε εάν μας αρέσει το αποτέλεσμα ή όχι.
Φτάσαμε στο σημείο, να μας ειρωνεύονται άτομα τα οποία δεν γνωρίζουμε τι σχέση έχουν με την εκαπίδευση, με το στέκι, με τις συναντήσεις μας (π.χ. Σέρρες, Αλεξανδρούπολη κτλ..) όπου συζητήσαμε πάλι τα ίδια πράγματα.

Αν κάποιο δεν το αντιλαμβάνονται και είναι εκπαιδευτικοί να θυμούνται ότι τα γραπτά μένουν. Αργότερα θα τα ξανασυναντήσουμε αν βέβαια μπούμε στον κόπο να "διαβάσουμε" τα παλιότερα post.

Θυμίζω ότι τα forum ΔΕΝ είναι chat room να απαντάμε στον καθένα γράφοντας τα ίδια (σωστά ή λάθος) που ξαναγράφτηκαν.

αυτα..

Είναι τουλάχιστον θλιβερό, να μην δίνετε απάντηση, σε ένα τόσο απλό ερώτημα, παραπέμποντάς με σε προηγούμενες συζητήσεις.

Προφανώς απαντάτε μόνο σε όσους δεν μπορούν να στοιχειοθετήσουν επιχειρήματα, απέναντί σας.

εγώ παρόλα αυτά θα επιμείνω :

Απάντησέ μου τότε και διαφώτησέ με. Είναι ή δεν είναι λάθος το :

Αλγόριθμος Τάδε
Για i από 1 μέχρι 200
   Διάβασε Α{i}
Τέλος_επανάληψης
...
...

με βάση τα λεγόμενα όσων λένε, πως η λύση με πίνακες είναι λάθος.

Και με βάση τα λεγόμενά τους το σωστό, δεν είναι το :;

Αλγόριθμος Τάδε
Δεδομένα//Α//
! Ο πίνακας Α έχει δεσμεύσει 200 θέσεις στη μνήμη
Για i από 1 μέχρι 200
   Διάβασε Α{i}
Τέλος_επανάληψης
...
...


Λοιπόν;;;;;;

gthal

Αχ βρε Λάμπρο ...
μην το κάνεις αυτό σε παρακαλώ.
Ξέρεις, μπορεί να μην πάρεις ποτέ απάντηση (ούτε κι εγώ έχω πάρει σε πολλά)
Δεν είναι απάντηση αυτό ?   :)

Χαλάρωσε, ειλικρινά και φιλικά σου το λέω και χαίρομαι για την ενεργή συμμετοχή σου
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

P.Tsiotakis

Λάμπρο, η συζήτηση θα καταλήξει στο τι κάνει η εντολή Δεδομένα
και θα πούμε οτι είναι ασάφεια. Θα την κάνουμε οι δυο  μας

εγώ θα ήθελα να απαντηθεί αυτό που έθεσα, γιατί γκρεμίστηκε ο κόσμος μου όταν κατάλαβα οτι δεν υπάρχει άσκηση με άγνωστο πλήθος επαναλήψεων, άρα άσκηση που να μη λύνεται με πίνακες.

Όχι Βαγγέλη, το πρόβλημα προϋπήρχε από χρόνια από οτι φαίνεται και όπως έγραψα από την αρχή (και πριν τις χυδαίες επιθέσεις) είναι ο πυρήνας του προβλήματος.
και κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει καμια ασάφεια στο συγκεκριμένο ζήτημα

d_bam

Ένας από τους καλύτερους μαθητές μου, μου είπε το εξής για το θέμα Γ:

«Ξεκίνησα να το λύνω με δομή επανάληψης, και διαπίστωσα ότι σε περίπτωση που βρισκόταν κάποιος να έχει ξεπεράσει το ρεκόρ, τότε οι εντολές του υπολογισμού του πλήθους των αθλητών με επίδοση που πλησίασε το ρεκόρ κάτω από 0,5 m θα ήταν περιττές και άσκοπες. Έτσι, για να μη μου κόψουν μονάδες επειδή θα έβαζα τον υπολογιστή να κάνει επιπλέον πράγματα που ίσως να μη χρειαστούν (κάτι σαν πλεονασμός) επέλεξα να λύσω την άσκηση με πίνακες.»

Όταν τον ρώτησα τι θα έκανες αν χρειαζόταν να δηλώσεις τον πίνακα, μου απάντησε:

«Θα έβαζα σαν μέγεθος πίνακα μια μεγάλη τιμή, εξάλλου μαθητικοί αγώνες ήταν, δεν μπορεί να είναι άπειροι οι συμμετέχοντες.»

Θεωρώ ότι αυτό είναι θέμα πολυπλοκότητας και απόδοσης. Δεν νομίζω ότι ένας μαθητής με αυτά που διδάσκεται σε 8 μήνες από την συγκεκριμένη ύλη θα μπορούσε να αποφασίσει αν είναι προτιμότερο (πιο αποδοτικό) να βάλει εντολές «περιττές» (σύμφωνα μ' αυτόν) αντί αν βάλει ένα μεγάλο πίνακα... 

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω πως μάλλον πρέπει κάποιοι να προβληματιστούν και να διορθώσουν επιτέλους αυτό το ελλιπέστατο και ασαφέστατο βιβλίο και επιτέλους τα θέματα να είναι πιο μελετημένα ώστε να μην επιδέχονται παρερμηνείες αμφισβητήσεις και μακροσκελείς συζητήσεις που θα διχάζουν έναν ολόκληρο κλάδο... 
Κάποιοι πρέπει να βρουν το θάρρος να παραδεχτούν τα λάθη τους και για να γίνω συγκεκριμένος, οι μαθητές δεν φταίνε να πληρώσουν λάθη άλλων. Θα ήμουν ικανοποιημένος μόνο αν δινόταν οδηγία από το υπουργείο ή από την ΚΕΕ που θα έλεγε πως και οι δυο τρόποι πρέπει να θεωρηθούν ως σωστοί. 

Σούλας Βασίλης

Η συζήτηση αφορά την λύση με πίνακες πάνω στο Θέμα Γ και ας μιλήσουμε συγκεκριμένα λοιπόν πάνω σε αυτό.

Βλέποντας ότι ζητείται Αλγόριθμος, βλέποντας τα ερωτήματα όλα, λαμβάνοντας υπ'όψη όλα τα δεδομένα του προβλήματος (και το περιβάλλον του προβλήματος, δηλαδή το χώρο του, δηλ. μαθητικοί σχολικοί αγώνες (σελ. 7 σχολικού βιβλίου (δείτε το συνάδελφοι σας παρακαλώ). Σημαντικός ακόμα παράγοντας στη σωστή αντιμετώπιση ενός προβλήματος είναι η αποσαφήνιση του χώρου στον οποίο αναφέρεται. Η πληροφορία αυτή παρέχεται επίσης από την εκφώνηση του προβλήματος. Τα δεδομένα του προβλήματος είναι αυτά που θα μας παρέχουν αυτήν την πληροφορία.)) χωρίς καμμία αμφιβολία πήγα με πίνακες γιατί αυτοί, λόγω του χώρου του προβλήματος έχουν μικρό και πεπερασμένο μέγεθος (και φυσικά όχι άγνωστο με την έννοια του τείνω στο άπειρο που ακούστηκε σε πολλά επιχειρήματα της αντίθετης άποψης) και άρα ούτε κατασπατάληση μνήμης υπάρχει, ούτε άσκοπη χρήση πίνάκων.

Η θετική επιστήμη που σπούδασα με έμαθε να σκέφτομαι έτσι και όχι να λέω άγνωστο το μέγεθος του πίνακα και αν δηλαδή είναι 10000 μαθητές αθλητές θα έχω άσκοπη χρήση μνήμης και αυθαίρετες άλλες θεωρήσεις. Το πρόβλημα έχει το περιβάλλον του (χώρο, χρόνο) και αυτό ανήκει στα Δεδομένα.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 30 Μαΐου 2010, 01:29:32 ΜΜ
Παρακαλώ, θα ήθελα να βρούμε όλοι μαζί τα λάθη στις παρακάτω λύσεις, θεμάτων πανελλαδικών εξετάσεων:


ΘΕΜΑ 3ο γενικά 2007
Ένας συλλέκτης γραμματοσήμων επισκέπτεται στο διαδίκτυο το αγαπημένο του ηλεκτρονικό κατάστημα φιλοτελισμού προκειμένου να αγοράσει γραμματόσημα. Προτίθεται να ξοδέψει μέχρι 1500 ευρώ.
Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:
α. Για κάθε γραμματόσημο, να διαβάζει την τιμή και την προέλευσή του (ελληνικό/ξένο) και να επιτρέπει την αγορά του, εφόσον η τιμή του δεν υπερβαίνει το διαθέσιμο υπόλοιπο χρημάτων. Διαφορετικά να τερματίζει τυπώνοντας το μήνυμα «ΤΕΛΟΣ ΑΓΟΡΩΝ».
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δεν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας για τα δεδομένα εισόδου. Μονάδες 10
β. Να τυπώνει:
1. Το συνολικό ποσό που ξόδεψε ο συλλέκτης. 2. Το πλήθος των ελληνικών και το πλήθος των ξένων γραμματοσήμων που αγόρασε. Μονάδες 4
3. Το ποσό που περίσσεψε, εφόσον υπάρχει, διαφορετικά το μήνυμα «ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΟΣΟ». Μονάδες 4


Αλγόριθμος Συλλογή
! αν κάθε γραμματόσημο κοστίζει 0.01 € (δε μπορεί λιγότερο)
! τότε μπορούν να αγοραστούν το πολύ 0.01 * 1500 = 150000 γραμ.
! άρα θα πάρω πίνακα τόσων θέσεων (αφού ο πίνακας δεν είναι 
! δυναμική δομή δεδομένων να έχει όσες θέσεις μου αρέσει

ι ← 0
Διάβασε τ
Όσο  τ <> 0 επανάλαβε
   ι ← ι + 1
   ΤΙΜΗ[ι] <- τ
   Διάβασε ΠΡΟΕΛ[ι]
   Διάβασε τ
Τέλος_επανάληψης

! ... λοιπή επεξεργασία ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ
Τέλος Συλλογή



ΘΕΜΑ 3ο, επαναληπτικές 2006
Σε ένα πάρκινγκ η χρέωση γίνεται κλιμακωτά, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ         ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΩΡΑ   
Μέχρι και 3 ώρες   2 €
   Πάνω από 3 ώρες έως και 5 ώρες      1.5 €
Πάνω από 5 ώρες   1.3 €
Ι. Να κατασκευάσετε πρόγραμμα το οποίο:
α) περιλαμβάνει τμήμα δηλώσεων. Μονάδες 2
β) για κάθε αυτοκίνητο που στάθμευσε στο πάρκινγκ:
i. διαβάζει τον αριθμό κυκλοφορίας μέχρι να δοθεί το 0. Να θεωρήσετε ότι ο αριθμός κυκλοφορίας μπορεί να περιέχει τόσο γράμματα όσο και αριθμούς. Μονάδες 2
ii. διαβάζει τη διάρκεια στάθμευσης σε ώρες και τη δέχεται μόνο εφ' όσον είναι μεγαλύτερη από το 0. Μονάδες 3
iii. καλεί υποπρόγραμμα για τον υπολογισμό του ποσού που πρέπει να πληρώσει ο κάτοχός του. Μονάδες 2
iv. εμφανίζει τον αριθμό κυκλοφορίας και το ποσό που αναλογεί. Μονάδες 2
γ) εμφανίζει το πλήθος των αυτοκινήτων που έμειναν στο πάρκινγκ μέχρι και δύο ώρες. Μονάδες 4
ΙΙ. Να κατασκευάσετε το υποπρόγραμμα που καλείται στο ερώτημα β) iii. Μονάδες 5

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πάρκινγκ
!
σύμφωνα με τελευταία έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας (www.stat.com)
! στη γη υπάρχουν 10.000.000.000 κάτοικοι και έχουν κατά μέσο όρο 30 αυτοκίνητα ο καθένας, άρα ο πίνακας με τις πληροφορίες έχει μέγεθος
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ  ! ερώτημα Ι α
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ : διάρκεια[300.000.000.000], πλήθος, π, ι
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ : ποσό
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ : αρ_κυκλοφορίας[300.000.000.000]
ΑΡΧΗ
  π <– 0
  ΔΙΑΒΑΣΕ αρ
  ΟΣΟ (αρ <> '0') ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ  ! ερώτημα Ι β i
    π <– π + 1
    αρ_κυκλοφορίας[π] <- αρ
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ  ! ερώτημα β ii
      ΔΙΑΒΑΣΕ διάρκεια[π]
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ διάρκεια[π] > 0
    ΔΙΑΒΑΣΕ αρ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


  πλήθος <– 0
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ π 
    ποσό <– Υπολόγισε_Χρέωση (διάρκεια[ι])  ! ερώτημα Ι β iii
    ΓΡΑΨΕ αρ_κυκλοφορίας[ι], ποσό  ! ερώτημα Ι β iv
    ΑΝ διάρκεια[ι] <= 2 ΤΟΤΕ
      πλήθος <– πλήθος + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΡΑΨΕ πλήθος  ! ερώτημα Ι γ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Πάρκινγκ
! ============================================================
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Υπολόγισε_Χρέωση (ώρες):  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ  ! ερώτημα ΙΙ
++++++++++++++++++++



ΥΓ: οι παλιοί θαμώνες (λόγω του οτι συζητούσαν πολύ καιρό ανώνυμα και γραπτά με αγνώστους, είχαν αναπτύξει τρόπους

lampros.mousselimis

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 30 Μαΐου 2010, 01:39:27 ΜΜ
Λάμπρο, η συζήτηση θα καταλήξει στο τι κάνει η εντολή Δεδομένα
και θα πούμε οτι είναι ασάφεια. Θα την κάνουμε οι δυο  μας

εγώ θα ήθελα να απαντηθεί αυτό που έθεσα, γιατί γκρεμίστηκε ο κόσμος μου όταν κατάλαβα οτι δεν υπάρχει άσκηση με άγνωστο πλήθος επαναλήψεων, άρα άσκηση που να μη λύνεται με πίνακες.

Όχι Βαγγέλη, το πρόβλημα προϋπήρχε από χρόνια από οτι φαίνεται και όπως έγραψα από την αρχή (και πριν τις χυδαίες επιθέσεις) είναι ο πυρήνας του προβλήματος.
και κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει καμια ασάφεια στο συγκεκριμένο ζήτημα

κ.Τσιωτάκη το email μου το γνωρίζετε. Είμαι στην διάθεσή σας, για οτιδήποτε χρειαστείτε. Καλό θα ήταν όμως, επειδή φαντάζομαι, έχετε τις κατάλληλες γνωριμίες, να μην επιτρέψετε να αδικηθεί κανένα από τα παιδιά που έδωσαν εξετάσεις και να μην χαθεί, ούτε ένα μόριο.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

amavidis

Φίλε tom-vol,

συμφωνώ με την τελευταία παρατήρησή σου. Εγραψα ήδη ότι σωστό ή λάθος το  θέμα Γ δεν βοηθάει πραγματικά στην αξιολόγηση των μαθητών ειδικά στο περιβάλλον των πανελληνίων.
Όσον αφορά στο τροχοπέδη, πιστεύω ότι 1-2 μονάδες εάν δεχτούμε ότι υπάρχει σφάλμα δεν είναι τραγική διαφορά για τον μαθητή. Υποστηρίζω όμως την άποψη να μην κοπούν μονάδες. Ο λόγος περιγράφεται καλύτερα από εμένα  στο post του μαθητή (#1322).

Από το σημείο αυτό όμως και έπειτα δεν πρέπει να ξεχνάμε τον λόγο ύπαρξης του forum. Αν έχουμε μία διαφορά τεχνικής φύσης, φυσικά και πρέπει να τη συζητήσουμε.

Φιλικά

bagelis

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 30 Μαΐου 2010, 01:39:27 ΜΜ
Όχι Βαγγέλη, το πρόβλημα προϋπήρχε από χρόνια από οτι φαίνεται και όπως έγραψα από την αρχή (και πριν τις χυδαίες επιθέσεις) είναι ο πυρήνας του προβλήματος.
και κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει καμια ασάφεια στο συγκεκριμένο ζήτημα
Παναγιώτη καλώς ή κακώς το σχολικό έχει προβλήματα, αλλά δεν μπορούμε να τα αγνοήσουμε:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2937.0