Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

vistrian

Αυτό λέω να στείλω. Θα περιμένω 10 λεπτά για προτάσεις και έπειτα το στέλνω:

Καλημέρα κ. Καθηγητά
Πρώτα από όλα να σας ευχαριστήσω για την πρωτοβουλία σας και την επιθυμία σας να βοηθήσετε, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει και με τους καθηγητές των Ελληνικών Πανεπιστήμιων Πληροφορικής που τους έχουμε ενημερώσει αλλά δεν λάβαμε καμία απάντηση μέχρι στιγμής. Στο θέμα μας τώρα.

Η Α Λυκείου μέχρις στιγμής δεν έχει καμία ώρα Πληροφορικής.

Στην Β Λυκείου όσοι μαθητές επιλέγουν την Τεχνολογική Κατεύθυνση έχουν 2 ώρες το Μάθημα Τεχνολογία Επικοινωνιών που οι καθηγητές Πληροφορικής το έχουν ως δεύτερη ανάθεση. Επίσης υπάρχει και ένα 2ωρο επιλογής πάνω στην Πληροφορική το οποίο όμως δεν διδάσκεται ΠΑΝΤΑ διότι θα  πρέπει να το επιλέξει ένας συγκεκριμένος αριθμός μαθητών ώστε να σχηματιστεί κάποιο τμήμα.

Στην Γ Λυκείου πάλι όσοι μαθητές επιλέγουν την Τεχνολογική Κατεύθυνση έχουν υποχρεωτικό 2ώρο το Μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Επίσης και στην Γ Λυκείου υπάρχει μάθημα επιλογής πάνω στην Πληροφορική αλλά και εδώ ισχύει ότι και στην Β Λυκείου.

Από τα παραπάνω βγαίνει το συμπέρασμα ότι μόνο το 1/3 των μαθητών διδάσκεται την Πληροφορική στο Λύκειο (Β και Γ λυκείου) δλδ μόνο όσοι επιλέξουν στην Β και Γ Λυκείου την Τεχνολογική Κατέυθυνση. Επίσης μέχρις στιγμής υπάρχει η πιθανότητα οι μαθητές που επιλέγουν τις άλλες 2 κατευθύνσεις (Θετική και Θεωρητική) να μην έχουν κάνει ούτε μία (1) ώρα Πληροφορική στο Λύκειο.

Αυτό το οποίο ζητάμε με βάση το νέο νομοσχέδιο:

Α Λυκείου 2ωρο μάθημα επιλογής (υποχώρηση κάνουμε )
Β Λυκείου 2ωρο μάθημα γενινκής
Γ Λυκείου 6ώρο μάθημα κατέυθυνσης (όπως η Χημεία).

Το παράδοξο οι φοιτητές των τεχνολογικών και θετικών σχολών να εξετάζονται στην Χημεία, που δεν ξανασυναντούν πολλοί από αυτούς, όπως οι μαθηματικοί.
VR in Computing

pgrontas

Παράθεση από: vistrian στις 18 Αυγ 2013, 10:36:37 ΠΜ
Το παράδοξο οι φοιτητές των τεχνολογικών και θετικών σχολών να εξετάζονται στην Χημεία, που δεν ξανασυναντούν πολλοί από αυτούς, όπως οι μαθηματικοί.
Ζητάμε να μην γίνει αυτό.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ftsak

Χθεσινό άρθρο του Κοτσιφάκη στην Αυγή που κριτικάρει το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία.
και ως δια μαγείας ..... ούτε μια αναφορά στον εξοβελισμό της πληροφορικής.
μόνο τον τομέα υγείας αναφέρει των ΕΠΑΛ που καταργήθηκε αφού ανήκει εκεί.

http://www.avgi.gr/article/785448/themis-kotsifakis-proedros-olme-na-sugkrotisoume-eniaio-metopo-uperaspisis-tis-dimosias-ekpaideusis

Αυτά για όσους βγάζουν φωτογραφίες με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ και περιμένουν στήριξη. Για να μην μας δουλεύουν μέσα στα μούτρα μας

Μια παρατήρηση αν επιτρέπετε:
Προσοχή στο πως θα προσεγγίσετε επιστήμονες του βεληνεκούς του Σηφάκη. Μην φανεί σε καμία περίπτωση ότι σκεφτόμαστε συντεχνιακά (άσχετα αν ισχύει)
Μην δώσουμε πολύ βάρος στις ώρες που ζητάμε, το θεωρώ λάθος. Που πρέπει να εστιάσουμε κατά τη γνώμη μου:

1) Να αναφέρουμε το νέο σχέδιο με ώρες στη Γ και στη Β και τα μαθήματα και να δείξουμε ότι δεν υπάρχει πουθενά πληροφορική
2) Να πούμε τι περιλαμβάνει το μάθημα ΑΝΕΦ και πως θέλουμε να επεκταθεί (π.χ. κεφ.4 και κεφ. 5) που είναι η βάση της επιστήμης Η/Υ



Σπύρος Δουκάκης

Ισως να του πεις να συνεισφέρει και στην παρακίνηση των πανεπιστημιακών. Μην τους κατηγορούμε ανοικτα...

δεν διδάσκεται ΠΑΝΤΑ... καλύτερα δεν διδάσκεται σε όλους.

Θα έλεγα να σβήσεις το 1/3. Δεν έχουμε το νούμερο με ακρίβεια...

και αυτό που λέει ο Παναγιώτης.

Μπράβο συνάδελφε!


Παράθεση από: vistrian στις 18 Αυγ 2013, 10:36:37 ΠΜ
Αυτό λέω να στείλω. Θα περιμένω 10 λεπτά για προτάσεις και έπειτα το στέλνω:

Καλημέρα κ. Καθηγητά
Πρώτα από όλα να σας ευχαριστήσω για την πρωτοβουλία σας και την επιθυμία σας να βοηθήσετε, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει και με τους καθηγητές των Ελληνικών Πανεπιστήμιων Πληροφορικής που τους έχουμε ενημερώσει αλλά δεν λάβαμε καμία απάντηση μέχρι στιγμής. Στο θέμα μας τώρα.

Η Α Λυκείου μέχρις στιγμής δεν έχει καμία ώρα Πληροφορικής.

Στην Β Λυκείου όσοι μαθητές επιλέγουν την Τεχνολογική Κατεύθυνση έχουν 2 ώρες το Μάθημα Τεχνολογία Επικοινωνιών που οι καθηγητές Πληροφορικής το έχουν ως δεύτερη ανάθεση. Επίσης υπάρχει και ένα 2ωρο επιλογής πάνω στην Πληροφορική το οποίο όμως δεν διδάσκεται ΠΑΝΤΑ διότι θα  πρέπει να το επιλέξει ένας συγκεκριμένος αριθμός μαθητών ώστε να σχηματιστεί κάποιο τμήμα.

Στην Γ Λυκείου πάλι όσοι μαθητές επιλέγουν την Τεχνολογική Κατεύθυνση έχουν υποχρεωτικό 2ώρο το Μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Επίσης και στην Γ Λυκείου υπάρχει μάθημα επιλογής πάνω στην Πληροφορική αλλά και εδώ ισχύει ότι και στην Β Λυκείου.

Από τα παραπάνω βγαίνει το συμπέρασμα ότι μόνο το 1/3 των μαθητών διδάσκεται την Πληροφορική στο Λύκειο (Β και Γ λυκείου) δλδ μόνο όσοι επιλέξουν στην Β και Γ Λυκείου την Τεχνολογική Κατέυθυνση. Επίσης μέχρις στιγμής υπάρχει η πιθανότητα οι μαθητές που επιλέγουν τις άλλες 2 κατευθύνσεις (Θετική και Θεωρητική) να μην έχουν κάνει ούτε μία (1) ώρα Πληροφορική στο Λύκειο.

Αυτό το οποίο ζητάμε με βάση το νέο νομοσχέδιο:

Α Λυκείου 2ωρο μάθημα επιλογής (υποχώρηση κάνουμε )
Β Λυκείου 2ωρο μάθημα γενινκής
Γ Λυκείου 6ώρο μάθημα κατέυθυνσης (όπως η Χημεία).

Το παράδοξο οι φοιτητές των τεχνολογικών και θετικών σχολών να εξετάζονται στην Χημεία, που δεν ξανασυναντούν πολλοί από αυτούς, όπως οι μαθηματικοί.

Σπύρος Δουκάκης

Όπως συμβαίνει με τους μαθηματικους και τις περισσότερς σχολές μηχανικών και τεχνολόγων...

Παράθεση από: Σπύρος Δουκάκης στις 18 Αυγ 2013, 11:09:41 ΠΜ
Ισως να του πεις να συνεισφέρει και στην παρακίνηση των πανεπιστημιακών. Μην τους κατηγορούμε ανοικτα...

δεν διδάσκεται ΠΑΝΤΑ... καλύτερα δεν διδάσκεται σε όλους.

Θα έλεγα να σβήσεις το 1/3. Δεν έχουμε το νούμερο με ακρίβεια...

και αυτό που λέει ο Παναγιώτης.

Μπράβο συνάδελφε!



Σπύρος Δουκάκης

Συμφωνώ!

Παράθεση από: ftsak στις 18 Αυγ 2013, 11:08:44 ΠΜ

Μια παρατήρηση αν επιτρέπετε:
Προσοχή στο πως θα προσεγγίσετε επιστήμονες του βεληνεκούς του Σηφάκη. Μην φανεί σε καμία περίπτωση ότι σκεφτόμαστε συντεχνιακά (άσχετα αν ισχύει)
Μην δώσουμε πολύ βάρος στις ώρες που ζητάμε, το θεωρώ λάθος. Που πρέπει να εστιάσουμε κατά τη γνώμη μου:

1) Να αναφέρουμε το νέο σχέδιο με ώρες στη Γ και στη Β και τα μαθήματα και να δείξουμε ότι δεν υπάρχει πουθενά πληροφορική
2) Να πούμε τι περιλαμβάνει το μάθημα ΑΝΕΦ και πως θέλουμε να επεκταθεί (π.χ. κεφ.4 και κεφ. 5) που είναι η βάση της επιστήμης Η/Υ




odysseas

Επειδή βλέπω (ορθώς) να προβληματίζεστε για την προσέγγιση του Σηφάκη, να σας ενημερώσω και τι του απάντησα εγώ χθες.

Παράθεση
2013/8/17 Joseph Sifakis <joseph.sifakis@imag.fr>:
> Μπορειτε να μου πειτε σας παρακαλω ποσες ωρες διδασκαλιας της Πληροφορικης
> προσφερονταν στην α',β' και γ' λυκειου μεχρι σημερα;

Ευχαρίστως.

Στη Β' και στη Γ' Λυκείου οι μαθητές είχαν μέχρι στιγμής τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα δίωρο μάθημα *επιλογής*. Μέχρι πριν 2 χρόνια υπήρχε μάθημα επιλογής και στην Α' Λυκείου, το οποίο όμως καταργήθηκε.

Θα πρέπει να σας πω ότι, για λόγους που ποτέ δεν μπόρεσα να κατανοήσω, ο βαθμός αυτών των μαθημάτων επιλογής δεν "μετρούσε" στον μέσο όρο των μαθητών, καθιστώντας τα δεύτερης κατηγορίας. Επίσης δεν γνωρίζω κανέναν συνάδελφο που να ακολουθούσε την επίσημη διδακτέα ύλη, η οποία ήταν παρωχημένη, με μια "στεγνή" προσέγγιση που δεν αφορούσε εφήβους.

Με άλλα λόγια, δεν τίθεται μόνο θέμα ποσοτικό (διδακτικές ώρες), αλλά και ποιοτικό (διδακτέα ύλη και παιδαγωγική προσέγγιση).

Επιπροσθέτως, οι μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης παρακολουθούσαν στη Β' Λυκείου ένα δίωρο μάθημα με τον τίτλο "Τεχνολογία Επικοινωνιών", το οποίο δεν είναι ένα αμιγές μάθημα Πληροφορικής -- οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής το δίδασκαν ως β' ανάθεση. Και πάλι, αν ακολουθούσε κανείς πιστά το βιβλίο (γραμμένο το 1991) θα έδινε έναν δύσκολο αγώνα...

Τέλος, οι μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης στη Γ' Λυκείου διδάσκονταν ένα δίωρο μάθημα με τίτλο "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον", μια εισαγωγή στην αλγοριθμική και τον προγραμματισμό. Πρόκειται για την κορωνίδα των μαθημάτων μας, καθώς είναι το συναφέστερο με την επιστήμη μας. Προφανώς όταν οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τους αλγορίθμους για πρώτη φορά στη ζωή τους οι δύο ώρες δεν είναι αρκετές για να εισαχθεί κανείς σε βάθος, όμως είναι ένα μάθημα που αγαπούν πολύ μαθητές και καθηγητές.

Συνοψίζοντας, έχουμε 2+2 ώρες μαθήματα επιλογής και 2+2 ώρες μαθήματα στην Τεχνολογική Κατεύθυνση. Αυτό βέβαια σημαίνει πως ένας μαθητής μπορεί άνετα να αποφοιτήσει από το Λύκειο χωρίς να διδαχθεί ούτε μια ώρα Πληροφορική, πιστεύοντας ότι στο Πανεπιστήμιο σπουδάζαμε τη χρήση του κειμενογράφου... Το νομοσχέδιο καταργεί την Πληροφορική από το Λύκειο, όμως και η υφιστάμενη κατάσταση δεν είναι ρόδινη, παλεύουμε για κάτι καλύτερο.

Ελπίζω να μην σας κούρασα. Αν σας ενδιαφέρει θα μπορούσα να σας κατατοπίσω και σε σχέση με το πως (οι περισσότεροι από εμάς) θα θέλαμε να έχει η κατάσταση στο Λύκειο.

Με μεγάλο σεβασμό

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: odysseas στις 18 Αυγ 2013, 11:19:47 ΠΜ
Επειδή βλέπω (ορθώς) να προβληματίζεστε για την προσέγγιση του Σηφάκη, να σας ενημερώσω και τι του απάντησα εγώ χθες.

Ανέφερες ότι το ΑΕΠΠ είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο;

Javert

Παράθεση...
συμμερίζομαι απολύτως τις θέσεις σας για το μάθημα της πληροφορικής. Ο αναχρονισμός που επιχειρείται είναι πρωτοφανής.
Όταν το νομοσχέδιο θα έλθει στη βουλή, υπολογίζω την επόμενη βδομάδα, θα επιδιώξουμε ως ΣΥΡΙΖΑ στη διαδικασία ακρόασης φορέων να καλέσουμε (χωρίς να μπορούμε να προεξοφλήσουμε ότι θα γίνει και αποδεκτό) και τους καθηγητές της πληροφορικής. Σε κάθε περίπτωση να είμαστε σε επαφή για το καλύτερο δυνατό

Σημ: Στη σημερινή Κυριακ. Ελευθεροτυπία σε συνέντευξή μου για την παιδεία, ήδη θίγω το ζήτημα

Με εκτίμηση

Τάσος Κουράκης
Βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης
Συντονιστής Παιδείας & Θρησκευμάτων -Πολιτισμού & Αθλητισμού
της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ
Αναπλ. Καθηγητής Ιατρικής ΣχολήςΑ.Π.Θ.
Εγνατίας 76, 546 24 Θεσσαλονίκη,
τηλ.: 2310 238120 φαξ: 2310 238102
Μητροπόλεως 1, 105 57 Αθήνα,
τηλ.:210 3709746-7 φαξ:210 3709745

Η ίδια απάντηση που έδωσε στους υπόλοιπους συναδέλφους με τη διαφορά ότι το ανέφερε και στη συνέντευξη του στην Ελευθεροτυπία. Η "ενόχληση" μας πλέον πιάνει τόπο. Ο κύριος Κουράκης έχει ενημερωθεί και λογικά θα μας υποστηρίξει.
Δεν πρέπει να του απαντήσουμε θεσμικά; Να τον ευχαριστήσουμε για το ενδιαφέρον και την προσπάθεια; Να του πούμε ότι τις απαντήσεις του τις κοινοποιούμε σε χιλιάδες συναδέλφους πληροφορικής;

petrosp13

#1524
Η επιστολή που ετοίμασα για τους βουλευτές της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Περιέχει σχεδόν όλα τα επιχειρήματα μας. Όποιος θέλει να προσθέσω το ονοματεπώνυμο του από κάτω, ας το αναφέρει. Αν ξέχασα κάτι, ας αναφερθεί επίσης.

http://www.scribd.com/doc/161113463/%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%92%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%A0%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82

ΣτΔ:

Για υπογραφές στο κείμενο του Πέτρου Παπαδόπουλου

Επιστολή προς μέλη επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής - Συλλογή Υπογραφών
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

che

εμένα προσωπικά μου αρέσει πολύ ! περιεκτικότατο !
μπράβο Πέτρο

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Αυγ 2013, 01:49:07 ΜΜ
Η επιστολή που ετοίμασα για τους βουλευτές της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Περιέχει σχεδόν όλα τα επιχειρήματα μας. Όποιος θέλει να προσθέσω το ονοματεπώνυμο του από κάτω, ας το αναφέρει. Αν ξέχασα κάτι, ας αναφερθεί επίσης.

http://www.scribd.com/doc/161113463/%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%92%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%A0%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82

Πρέπει να τονιστεί ότι στην τρέχουσα κατάσταση υπάρχει πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα σταθερά από την προηγούμενη μεταρρύθμιση...

Επίσης, να πούμε ότι ότι στο προηγούμενο σχέδιο (2011), παρά τις ανησυχίες μας (!!!), προβλέπονταν τελικά τα μαθήματα...(+++) κλπ ... και πανελλαδικά εξεταζόμενο... (+++)κλπ κλπ. Άσχετα αν το σχέδιο αυτό πάγωσε τελικά.... κλπ   

Επίσης, ζητάμε στην Γ τάξη να παραμείνει πανελλαδικά εξεταζόμενο...

Το αν θα μπουν κι άλλα ονόματα... αυτό να το δούμε... Τι λένε οι άλλοι;
Π.χ. σε σχετική επιστολή που δημοσιεύθηκε και στην ΕΝΕΤ υπέγραφαν 42 συνάδελφοι - αν και θα μπορούσαν να είναι περισσότεροι αν απευθύνονταν και στο Στέκι...

petrosp13

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 18 Αυγ 2013, 02:02:50 ΜΜ
Πρέπει να τονιστεί ότι στην τρέχουσα κατάσταση υπάρχει πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα σταθερά από την προηγούμενη μεταρρύθμιση...

Επίσης, να πούμε ότι ότι στο προηγούμενο σχέδιο (2011), παρά τις ανησυχίες μας (!!!), προβλέπονταν τελικά τα μαθήματα...(+++) κλπ ... και πανελλαδικά εξεταζόμενο... (+++)κλπ κλπ. Άσχετα αν το σχέδιο αυτό πάγωσε τελικά.... κλπ   

Επίσης, ζητάμε στην Γ τάξη να παραμείνει πανελλαδικά εξεταζόμενο...

Το αν θα μπουν κι άλλα ονόματα... αυτό να το δούμε... Τι λένε οι άλλοι;
Π.χ. σε σχετική επιστολή που δημοσιεύθηκε και στην ΕΝΕΤ υπέγραφαν 42 συνάδελφοι - αν και θα μπορούσαν να είναι περισσότεροι αν απευθύνονταν και στο Στέκι...

Το πρώτο που λες καλύπτεται από το πρώτο επιχείρημα
Το τρίτο το αναφέρω σε πολλά σημεία της επιστολής
Το δεύτερο δεν νομίζω ότι έχει ουσία, αφού δεν εφαρμόστηκε ποτέ ούτε κατατέθηκε ποτέ για ψήφιση
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

Ένα πρακτικό επιχείρημα που διάβασα στην διαβούλευση,

Παράθεση

Α. σε λίγα μόλις χρόνια θα χρειαστεί να γίνουν πολλοί διορισμοί Φιλολόγων, Φυσικών και Μαθηματικών; (οι ώρες των μαθημάτων που διδάσκουν αυξάνονται και πολλοί από τους εν ενεργεία πλησιάζουν στη συνταξιοδότηση.)

Β. τα επόμενα 10 χρόνια ελάχιστοι καθηγητές πληροφορικής θα συνταξιοδοτηθούν. (ο κλάδος είναι καινούργιος και η πλειοψηφία είναι νέοι).

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

Παράθεση από: pgrontas στις 18 Αυγ 2013, 02:24:59 ΜΜ
Η μόνη ένσταση που έχω είναι ότι το μάθημα γενικής παιδείας στην Β Λυκείου δεν χρειάζεται να είναι εναλλακτικό της χημείας.
Αρκεί να βάλεις μάθημα Γενικής Παιδείας.
Κατά τα άλλα μπορείς να βάλεις και το όνομα μου.
Παναγιώτης Γροντάς.

η χημεία ειναι γενική στη Β, το ίδιο και η Επιστήμη Υπολογιστών