Υπουργικό Συμβούλιο για το Νέο Σχολείο

Ξεκίνησε από poursali, 04 Μαρ 2010, 03:55:26 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dim

Αχ Αννούλα της μαλ..... αχ Αννούλα του χιονιάααα!!!!

ΑΙΘΟΥΣΑ  του Πανεπιστημίου Τζορτζτάουν της Ουάσιγκτον........ Καθηγητές έχουν απαγορεύσει τη χρήση λάπτοπ στις τάξεις τους σε αρκετά αμερικανικά πανεπιστήμια.

Οι ασύρματες συνδέσεις του Ίντερνετ ωθούν τους φοιτητές να μην κρατούν σημειώσεις αλλά να στέλνουν e-mail, να γράφουν σε μπλογκ, να παρακολουθούν βίντεο στο ΥouΤube, ακόμα και να παίζουν στο Διαδίκτυο, την ώρα που βρίσκονται στην αίθουσα παράδοσης. «Μοιάζει σαν να αφήνουμε στο γραφείο κάθε φοιτητή πέντε διαφορετικά περιοδικά, αρκετά τηλεοπτικά σόου, μερικές ευκαιρίες για ψώνια και ένα τηλέφωνο και να του λέμε: "Εάν δεν μπορείς να μείνεις συγκεντρωμένος στο μάθημα, ασχολήσου με αυτά"», εξηγεί ο Κόουλ.

     Όταν ο καθηγητής Πίτερ Ταγκ είπε στους φοιτητές την είδηση για την παραίτηση του δικαστή του Ανώτατου Δικαστηρίου Τζον Ρόμπερτς, εκείνοι το έγραψαν αμέσως στα μπλογκ τους.
    Λίγο πριν από το τέλος του μαθήματος ο Ταγκ αποκάλυψε ότι η είδηση ήταν ψευδής- αποτελούσε απλώς μέρος του μαθήματος για την αξιοπιστία.

http://www.alfavita.gr/typos/t11_3_10_817.php

iliasthes

Στα πλαίσια της περικοπής των δαπανών, στην Πόλη Κάνσας των ΗΠΑ ο εκεί περιφερειακός διεθυντής αποφάσισε το κλείσιμο 28 από τα 61 δημόσια σχολεία και την απόλυση 700 εκπαιδευτικών. Εάν υλοποιηθούν οι σκέψεις για πέρασμα σε τοπικό επίπεδο, αρμοδιοτήτων και αποφάσεων για την εκπαίδευση, μετά από ορισμένα χρόνια, τέτοιες ειδήσεις δεν θα είναι ξένες και σε εμάς.

Εδώ προς το παρόν κυριαρχεί ο φετιχισμός των αντικειμένων και κυρίως της τεχνολογίας. Μοιράζουμε υπολογιστές, με πολλαπλά οφέλη:
Όσοι δεν γνωρίζουν τι εστί διδασκαλία πείθονται πως κάτι καλό γίνεται
Τα παιδιά και οι γονείς χαίρονται γιατί αποκτήσανε δωρεάν υπολογιστή.
Οι εταιρείες που πουλάνε υπολογιστές γιατί σε μια χρονιά κρίσης, σώζονται οι τζίροι τους.
Τα παιδιά ξαναχαίρονται, γιατί δεν χρειάζεται να τρέχουν στα σπίτια φίλων για να κάνουν διαγωνισμούς στα παιχνίδια,
τους κάνουν στο σχολείο.
Όταν έρθουν οι διαδραστικοί πίνακες ακόμα καλύτερα. Θα παρακαλάνε να βρέχει και να αστράφτει έξω, για να αφήνουμε ξεκλείδωτες τις αίθουσες, οπότε με διαδραστικούς πίνακες και φορητούς η/υ, η αίθουσα θα μετατρέπεται σε μια γιγαντιαία παιχνιδομηχανή.

Το πρόβλημα της γνώσης δεν λύνεται ούτε με τα wifi, ούτε με τις touchscreens. Είναι βαθιά κοινωνικό πρόβλημα και έχει να κάνει με την απαξίωση της γνώσης που υπάρχει στην κοινωνία και έχει αγγίξει σε μεγάλο βαθμό και εμάς τους ίδιους. Η συμπεριφορά και το ήθος δεν διδάσκονται με τα ποντίκια, αλλά με τη στάση ζωής. Όμως τα παιδιά δεν ζούνε σε γυάλα και βλέπουν ποιοι αναδεικνύονται στην κοινωνία και πόσο επιβραβεύεται το ήθος και η τιμιότητα. Θα έλεγα οτι πολλές φορές συνάδελφοι αποτελούν το χειρότερο παράδειγμα (χωρίς να φταίνε πάντα οι ίδιοι), γιατί κάποιος δεν πρέπει να σπουδάσει και την ίδια στιγμή τα παιδιά βομβαρδίζονται καθημερινά από βαμμένες, σιλικονάτες ξανθές που σε 30 λεπτά "εργασίας" κερδίζουν όσα τους καλούμε να κερδίσουν σε 30 και 40 χρόνια από το δρόμο που τους προτείνουμε εμείς.

Τα λέω λίγο τραγικά, γιατί αυτές τις μέρες έτυχε με αφορμή ένα δήθεν αστείο που είπε μια μαθήτρια στην τάξη να ανοίξουμε κουβέντα, σχετικά με τον δύσκολο μεν, αλλά καθαρό δρόμο της μόρφωσης, της δουλειάς, της αξιοπρέπειας και ένιωσα σαν να τους έλεγα παραμύθια για παραδείσους που δεν υπάρχουν. Ακόμα και σε μια συζήτηση που είχαμε κάνει για την 28η Οκτωβρίου, η χιουμοριστική πρόταση ενός μαθητή ήταν: "Κύριε γιατί δεν τους αφήσαμε τους Ιταλούς να περάσουν και να βάζαμε ταρίφα σε κάθε στρατιώτη, να τα κονομούσαμε κι όλας".

Πριν μπούνε οι φορητοί, και οι διαδραστικοί πίνακες, και πριν δούμε τι δεξιότητες πρέπει να έχουν τα παιδιά, πόσα κλικ να ξέρουν να πατάνε, μήπως πρέπει να δούμε ποια είναι η συνείδηση που πρέπει να αποκτούν μέσα από την εκπαίδευση; Μήπως αντί για εκπαίδευση να χρησιμοποιούμε τον όρο Παιδεία; Πριν μπούνε οι φορητοί, μήπως να βάλουμε τους ψυχολόγους; τους κοινωνικούς λειτουργούς; Κάθε χρόνο συναντάω στις αίθουσες μαθητές με προβλήματα, ψυχικά, οικογενειακά, υγείας, τα οποία υψώνουν τοίχο σε κάθε μαθησιακή διαδικασία και είμαι ανήμπορος να βοηθήσω. Συγγνώμη που μακρυγόρησα.

dim

Με αυτά τα μήπως συμφωνούμε σχεδόν όλοι...
Εκτός απο το κράτος.
Γιατί άραγε να θέλει παιδιά με κατακρεουργημένη και κατακερματισμένη σκέψη?

toufeki

Επιτέλους!!! να και ένα κείμενο "ακτινογραφία" των προτεραιοτήτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Κάποτε είχα τολμήσει να κάνω κριτική στο τεχνοκρατικό ύφος των κειμένων που σχετίζονται με την εκπαίδευση και μου τα "ψάλανε".
Ξεχνάμε όμως ότι η εκπαίδευση δεν είναι μόνο τεχνολογία (αν και η εφαρμογή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση θα μπορούσε να είναι πολύ αποτελεσματική εφόσον λειτουργούσε με ανθρωπιστικά καθαρά κριτήρια)είναι και ψυχολογία και κοινωνιολογία και παιδαγωγική.
Είναι αν θέλετε ένα σύστημα στο οποίο στόχος είναι να συνδυάζονται σε ικανές ποσότητες και ποιότητες τα IQ, και EQ των ανθρώπων(παιδαγωγών-εκπαιδευτών, μαθητών) του συστήματος και να ενισχύονται με την βοήθεια των παιδαγωγικών - εκπαιδευτικών μέσων.

Άρα το παραπάνω σύστημα είναι ανθρωποκεντρικό.

Θα τολμήσω να κάνω έναν παραλληλισμό.
....
-Τι είναι η Πληροφορική; (είναι συνήθως η πρώτη ερώτηση που κάνουμε στους μαθητές μας)
-Ο Η/Υ κύριε! (είναι συνήθως η απάντηση που παίρνουμε)
-Όχι παιδιά. Ο Η/Υ είναι για την Πληροφορική ότι είναι το μολύβι και το χαρτί για τον συγγραφέα. (είναι αυτό που λέμε στη συνέχεια).
(και συνεχίζουμε ...)
-Θα μπορούσε ένας αναλφάβητος να χρησιμοποιήσει το χαρτί και το μολύβι για να γράψει κείμενο;
-Όχι Βέβαια! (απαντούν οι μαθητές)
-Και πως θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει σωστά το χαρτί και το μολύβι ο αναλφάβητος παιδιά;
-Μόνο αν μάθει να γράφει και να διαβάζει κύριε.(απαντά ο Γιώργος).
-Ή να τα δώσει σε κάποιον που μπορεί να τα χρησιμοποιήσει κύριε, αν δεν θέλει να μάθει να γράφει και να διαβάζει.(προσθέτει η Ντίνα).
-Ή αν δεν έχει το χρόνο να το κάνει κύριε!(προσθέτει ο Γιάννης).
-Δηλαδή δεν θα θέλατε να τα πετάξει στα σκουπίδια παιδιά έτσι δεν είναι;
-Όχι κύριε. (απαντούν τα παιδιά γελώντας).
.....


Σημ: 1) Τα παιδιά κατάλαβαν τι πρέπει να γίνει με το χαρτί και το μολύβι. Ολόκληρο υπουργείο αδυνατεί να το καταλάβει;
2) Θα σε παρακαλούσα συνάδελφε να "μακρηγορείς" πιο συχνά.

dim

#49
Γ. ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ Είναι ο άνθρωπος που αναμόρφωσε τα αναλυτικά προγράμματα της Κύπρου και αρνείται πεισματικά να ασχοληθεί με κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα, γιατί δεν διαπραγματεύεται τους όρους συμμετοχής του.
          Πριν από δύο εβδομάδες εκλήθη μαζί με επιστήμονες από τη Φιλανδία, τη Σκοτία, την Αυστραλία και την Αμερική από την ελληνίδα υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.
          Ο σκοπός της συνάντησης ήταν ενημερωτικός, αφού η κ. Διαμαντοπούλου ήθελε να μάθει για τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις των χωρών τους αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την εφαρμογή τους.

         Βέβαια ο κ. Τσιάκαλος είναι γνώστης της ελληνικής κατάστασης, γι' αυτό και δεν αποδέχεται τις κατά καιρούς προτάσεις που του έχουν γίνει να αναλάβει την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων. Ο λόγος: Η επιτροπή μας, που ορίστηκε από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και το υπουργικό συμβούλιο, θα λειτουργούσε απολύτως ανεξάρτητα από την κυβέρνηση»

Μήπως τελικά την Αννούλα όλοι την έστησαν? Πως εξηγείται όλο αυτό το ΝέοΣχολείο που παρουσιάσε?

Ακούσατε για ΣΚ και για απογεύματα επιμόρφωση?
Στο σχολείο μου  υπάρχει μια οργή στα πρόσωπά των συναδέλφων απίστευτη.
Είναι αυτό που λένε σκυλί που γαβγίζει μην το φοβάσαι. Εγώ εκφράζομαι λέω την λέξη Ωχ, Δεν Μπορώ, Τι κάνουμε εδώ? Αυτοί απο τον Σεπτέμβριο άλλη τακτική.
Εδω και μια εβδομάδα αν αγγίξεις τον χώρο τους στο ένα μέτρο είναι ικανοί να "σκοτώσουν"!!
Μέσα στο γραφείο αυτό που επικρατεί είναι οργή!!!


Τί είναι αυτό!!!!!!!!!!! http://www.youtube.com/watch?v=uh1fZkWztB4
Χριστέ μου έλεγε για τους ωρομίσθιους έτσι? Τι κατάντια. Δηλαδή είμαι εδώ και χθές που ήμουν ωρομίσθια ήμουν απο εκεί!!!