Τελευταία μηνύματα

#1
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ενθυλάκωση
Τελευταίο μήνυμα από turn_on - Σήμερα στις 10:22:11 ΜΜ
Ευχαριστώ πάρα πολύ. Βοήθησαν αρκετά όλα όσα μου στείλατε. Δεν καταλαβαίνω όμως πως θα μπορούσε να μπει σαν θέμα όλο αυτό. Μόνο σαν ορισμός βιβλίου π.χ.?

Ευχαριστώ πολύ
#2
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ενθυλάκωση
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - Σήμερα στις 09:16:51 ΜΜ
Αυτό που μου άρεσε στον αντικειμενοστραφή και μάλλον ταιριάζει σε αυτό που συζητάμε είναι ότι δημιουργείς την κλάση π.χ. ποδοσφαιριστής, βάζεις μέσα τα πάντα-όλα για αυτόν και μετά

Πέτρος = new Ποδοσφαιριστής

δηλαδή, δημιουργείς με μια εντολή ένα αντικείμενο που χρησιμοποιεί τα πάντα-όλα της κλάσης ποδοσφαιριστής που είναι κρυμμένα εκεί

Όπως δηλώνεις μεταβλητές στην ΓΛΩΣΣΑ, έτσι δημιουργείς αντικείμενα από μια κλάση που έβαλες τα πάντα εκεί γι'αυτήν
#3
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ενθυλάκωση
Τελευταίο μήνυμα από NIKOS_KALYVAS - Σήμερα στις 08:30:21 ΜΜ
Σκέψου την ενθυλάκωση σαν ένα πακέτο που περιέχει σχετικές πληροφορίες και λειτουργίες μαζί. Στην πραγματικότητα, αυτό το "πακέτο" είναι ένα αντικείμενο.

Έστω ότι έχω την κλάση Αυτοκίνητο η οποία έχει ιδιότητες: μοντέλο, χρώμα, έτος κατασκευής και ταχύτητα και μεθόδους: επιτάχυνση, επιβράδυνση. Από αυτή την κλάση θα δημιουργείται απεριόριστος αριθμός από αντικείμενα δηλαδή αυτοκίνητα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Όταν δημιουργούμε ένα αντικείμενο δηλαδή ένα αυτοκίνητο (μοντέλο: BMW coupe, χρώμα: Μαύρο, έτος κατασκευής: 2024, ταχύτητα: 0) τα δεδομένα αυτά ανήκουν αποκλειστικά στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο που δημιουργήσαμε και διαχειρίζονται μέσω του αντίστοιχου αντικειμένου. Ενθυλακώνονται δηλαδή μέσα στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Επίσης οι μέθοδοι επιτάχυνση, επιβράδυνση θα προσδιορίζουν την συμπεριφορά και τη λειτουργία πάλι του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Αν επομένως χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο (ΒΜW) την μέθοδο επιτάχυνση θα επιταχύνει το ίδιο αυτό αντικείμενο και όχι κάποιο άλλο αντικείμενο (κάποιο άλλο αυτοκίνητο).  Δηλαδή oi μέθοδοι εφαρμόζονται αποκλειστικά στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Ενθυλακώνονται δηλαδή και αυτές μέσα στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Με άλλα λόγια, η ενθυλάκωση στο παράδειγμα του αυτοκινήτου σημαίνει ότι συγκεντρώνουμε όλες τις σχετικές πληροφορίες και λειτουργίες που αφορούν ένα αυτοκίνητο και τις οργανώνουμε μέσα σε ένα μόνο αντικείμενο. Αυτό μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε και να εκτελούμε ενέργειες στα αυτοκίνητά μας με οργάνωση και αποτελεσματικότητα.
#4
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ενθυλάκωση
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - Σήμερα στις 07:44:55 ΜΜ
Επειδή δεν μπορούμε να γράφουμε κατεβατά θα κάνω μια αρχή και ό,τι θες ρωτάς. Υποθέτω ότι είσαι μαθητής.

Ενθυλάκωση είναι η ομαδοποίηση δεδομένων και εντολών μέσα σε αντικειμένα ώστε να μπορείς να τις χρησιμοποιείς χωρίς να γνωρίζεις ή να σε ενδιαφέρουν οι λεπτομέρειες για το πώς λειτουργούν.
Για παράδειγμα, όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο σε ενδιαφέρει να μπορείς να πας από το μέρος Α στο Β.
Μαθαίνεις λοιπόν να χρησιμοποιείς τιμόνι, ταχύτητα και πεντάλ και να βλέπεις το ταμπλό. Αυτό στην πληροφορική το λέμε διεπαφή (interface) του αντικειμένου,
Δεν σε ενδιαφέρουν πώς δουλεύει ό,τι βρίσκεται μέσα στο καπό, πώς λειτουργεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, τα υδραυλικά ή η μπαταρία. Τα παραπάνω συστατικά λοιπόν είναι ενθυλακωμένα (κρυμμένα) μέσα στο καπό και εσύ απλά τα χρησιμοποιείς μεσω της διεπαφής.
Έτσι σε ένα αντικείμενο τα δεδομένα του και ο τρόπος λειτουργίας των μεθόδων είναι κρυμμένα και σου δίνεται μια διεπαφή με την οποία μπορείς να τα αξιοποιήσεις για να κάνεις τη δουλειά σου.

Ή ένα παράδειγμα που αξιοποιεί τις προηγούμενες γνώσεις που πιθανώς έχεις.
Στη στοίβα ίσως έχεις μάθει ότι απαγορεύεται να πειράξεις οποιοδήποτε στοιχείο του πίνακα εκτός από αυτό δείχνει η κορυφή. Δηλαδή αν κορυφή = 5 απαγορεύεται να προσπελάσεις το Α[1].
Όμως στην υλοποίηση που έχει το βιβλίο μπορείς να το κάνεις.
Αν η στοίβα ήταν κλάση, τότε ο πίνακας θα ήταν ενθυλακωμένος (κρυμμένος δηλαδή) και δεν θα τον έβλεπες ώστε να κάνεις τυχαία προσπέλαση. Η πρόσβαση στην στοίβα θα ήταν μέσω των μεθόδων ώθηση, απώθηση (η διεπαφή για τη στοίβα). Και μάλιστα, δεν θα ήξερες αν η στοίβα ήταν εσωτερικά πίνακας (θα μπορούσε κάλλιστα να είχε λίστα).
#5
Γ΄ Λυκείου / Ενθυλάκωση
Τελευταίο μήνυμα από turn_on - Σήμερα στις 01:00:35 ΜΜ
Καλημέρα, σας παρακαλώ μπορεί να μου πει κανείς λίγα πράγματα παραπάνω από το βιβλίο για την ενθυλάκωση στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό; 

Ευχαριστώ πολύ :)
#6
Linux / Απ: Δράση 1821 - ELECFREAKS mi...
Τελευταίο μήνυμα από aspd - Χθες στις 05:18:17 ΜΜ
Θα το δοκιμάσω από Δευτέρα.
Ευχαριστούμε
#7
Linux / Απ: Δράση 1821 - ELECFREAKS mi...
Τελευταίο μήνυμα από vgt - Χθες στις 12:43:48 ΜΜ
Βρήκα μια λύση η οποία φαίνεται να δουλεύει καλά προς το παρόν. Ελπίζω να μη διαψευσθώ στην πορεία. Χρησιμοποίησα το αρχείο ρυθμίσεων ltsp.conf. Μέσα στο αρχείο έβαλα τις εντολές:

sudo usermod -a -G plugdev <χρήστης-1>
sudo usermod -a -G plugdev <χρήστης-2>
....
....
sudo usermod -a -G plugdev <χρήστης-n>

sudo udevadm control --reload-rules   

Με αυτόν το τρόπο κάθε φορά που γίνεται επανεκκίνηση των client φορτώνονται εκ νέου οι ρυθμίσεις. Το μειονέκτημα είναι ότι κάθε client φορτώνει ρυθμίσεις για όλους τους χρήστες και όχι μόνο για αυτούς που συνδέονται σε αυτόν.  Αν κάποιος βρει μια πιο απλή λύση  ευπρόσδεκτη...
#8
Θεωρία / Απ: Ατνικειμενοστραφής προγραμ...
Τελευταίο μήνυμα από Λαμπράκης Μανώλης - 11 Απρ 2024, 11:40:37 ΜΜ
Καλησπέρα σε όλους
Αν δεν είναι κάποια σύμπτωση,  η άσκηση είναι από το επαναληπτικό διαγώνισμα που ανεβάσαμε με τον συνάδελφο Νίκο Καλύβα εδώ:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=9496.0

Την έχουμε συζητήσει ξανά, ειναι λίγο θολό το τοπίο εδώ, αλλά με βάση τον σχολικό που την φτιάξαμε, είναι συνεργασία σε κλάση στην οποία μπορούν να συνεργαστούν 2 αντικείμενα της για παράδειγμα
#9
Γ΄ Λυκείου / Απ: Κληρονομικότητα και Πολυμ...
Τελευταίο μήνυμα από Λαμπράκης Μανώλης - 11 Απρ 2024, 11:25:29 ΜΜ
Λαθοοοςςς

Χεχεχε

Σε άλλο θέμα πήγαινε με παρόμοιο όνομα

Σορυ αν μπέρδεψα

#10
Θεωρία / Απ: Ατνικειμενοστραφής προγραμ...
Τελευταίο μήνυμα από dimitrios67 - 11 Απρ 2024, 10:14:13 ΜΜ
Εγώ  θα έλεγα ότι είναι μέθοδος. Κατά τη γνώμη μου, η έννοια «διαγραμματική αναπαράσταση κλάσεων» είναι λίγο προβληματική έννοια διότι δεν έχει «στάνταρ» κανόνες με τους οποίους περιγραφεται και παραπέμπει περισσότερο σε ER diagram ή σε Interface σε OOP γλώσσες.
Σ' αυτό που θα πρέπει να επικεντρωθούμε είναι, πιστεύω, το διάγραμμα ιεραρχίας κλάσεων.
 
Άρα, το «συνεργαζεται_με_καθηγητες()», είναι μέθοδος της κλάσης «καθηγητής», η οποία βέβαια χρειάζεται και ένα όρισμα, το με ποιόν (ή ποιούς) καθηγητές συνεργάζεται.