Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ με συγκριτική πράξη

Ξεκίνησε από gapost, 29 Σεπ 2019, 07:38:53 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gapost

Σύμφωνα με το νέο βιβλίο (συμπληρωματικό υλικό), η εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ μπορεί στην έκφραση να έχει και συγκριτική πράξη.
Επειδή το αποτέλεσμα αυτής είναι μόνο το ΑΛΗΘΗΣ ή το ΨΕΥΔΗΣ, πως θα μπορούσε να διατυπωθεί ένα παράδειγμα;
π.χ. υποθέτω ότι ο παρακάτω έλεγχος είναι σωστός:
ΕΠΙΛΕΞΕ ΧMOD2=0
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΗΘΗΣ
    ΓΡΑΨΕ 'Το', Χ,'  άρτιος αριθμός'
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΨΕΥΔΗΣ
    ΓΡΑΨΕ 'Το', Χ,'  περιττός αριθμός'
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Ποια είναι όμως η χρησιμότητα της εντολής με μόνο δύο περιπτώσεις;

P.Tsiotakis

Δεν έχει χρησιμότητα και ίσως δεν έχει και νόημα. Ορίστηκε όμως και δεν αποτελεί ασαφές σημείο.
Στην ουσία με τη χρήση των συγκριτικών τελεστών καλύπτονται και τα διαστήματα από-έως.

gapost

Στην περίπτωση από...έως να υποθέσω ότι βάζουμε -, π.χ.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 10-100
και όχι τελείες, με τιμές ακέραιες ή πραγματικές.

P.Tsiotakis

10-100 κάνει -90

άρα το
ΕΠΙΛΕΞΕ β
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 10-100
...

είναι ισοδύναμο με το
Αν β = -90 ΤΟΤΕ
...

ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΤΟ ΕΠΙΛΕΞΕ ΤΟ από-έως με εντολές, κάτι που συζητάμε εδώ
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7939.msg87602#msg87602

gapost

Σε ευχαριστώ,  είδα και το άλλο νήμα.

manpap

Καλησπέρα,
Να συμπληρώσω εδώ άλλη μία απορία. Το παρακάτω είναι σωστό?
ΕΠΙΛΕΞΕ Χ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ >0 ΚΑΙ <10
    ΓΡΑΨΕ 'Το', Χ,'  μονοψήφιος αριθμός'
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ <=0 , >= 100   ! ή <=0 ή >=100
    ΓΡΑΨΕ ' λάθος αριθμός'
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ ' Διφήφιος'
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ

ή αν θέλουμε να πούμε ένα ΚΑΙ θα πρέπει να κάνουμε εμφωλευμένα ΕΠΙΛΕΞΕ?
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

Γιαννούλης Γιώργος

Ήρθε επίσημη απάντηση ότι για αυτό πλέον γίνεται με χρήση δύο τελειών.
Σελ 52 Ενδεικτικές απαντήσεις υπουργείου.

ΕΠΙΛΕΞΕ κβ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 0..2000
αξία<-κβ*1.52

ilias_s

#7
Παράθεση από: aktorion στις 18 Οκτ 2019, 07:03:23 ΜΜ
Ήρθε επίσημη απάντηση ότι για αυτό πλέον γίνεται με χρήση δύο τελειών.
Σελ 52 Ενδεικτικές απαντήσεις υπουργείου.

ΕΠΙΛΕΞΕ κβ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 0..2000
αξία<-κβ*1.52

Που είδες διευκρινιστική;

Μπορείς να παραθέσεις τη διευκρίνηση;


Ευχαριστώ! Δεν το είχα δει!

EDIT : Μόλις βγήκε ...

http://iep.edu.gr/images/IEP/Modules/Sj_K2_Extra_Slider/Fakeloi_Ylikou/Endeiktikes_lyseis_askiseon_plirof_G_GEL.pdf

Ακολουθεί τη λύση του Διερμηνευτή όπως την έχει κάνει ο Άλκης (πόσο μπροστά αυτό το παιδί... ίσα με 15 χρόνια!!!)

Για τους τύπους θα ήθελα και μία εγκύκλιο του ΙΕΠ που να λέει πως οι ενδεικτικές απαντήσεις είναι και το "by the book"

ΚΑΛΛΙΟ ΑΡΓΑ ΠΑΡΑ ΠΟΤΕ;;;

evry

Τι είδους έκφραση είναι το 0...2000? Λογική, αριθμητική ?  Τι είναι οι τρεις τελείες? ...
Πρόκειται για τελεστή? τι είδους τελεστή?

Αυτά είναι αστεία πράγματα.
Που τα έχουν δει αυτά? Σε ποια γλώσσα προγραμματισμού?
Πρόκειται για αντιεπιστημονικό έκτρωμα και δεν μιλάει κανένας!

Παράθεση από: aktorion στις 18 Οκτ 2019, 07:03:23 ΜΜ
Ήρθε επίσημη απάντηση ότι για αυτό πλέον γίνεται με χρήση δύο τελειών.
Σελ 52 Ενδεικτικές απαντήσεις υπουργείου.

ΕΠΙΛΕΞΕ κβ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 0..2000
αξία<-κβ*1.52
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

Παράθεση από: evry στις 18 Οκτ 2019, 10:09:45 ΜΜ
Τι είδους έκφραση είναι το 0...2000?

Προτιμότερη από τη σιωπή 20 χρόνων?  :D

alkisg

Παράθεση από: evry στις 18 Οκτ 2019, 10:09:45 ΜΜ
Που τα έχουν δει αυτά? Σε ποια γλώσσα προγραμματισμού?

Χρησιμοποιείται ως εύρος τιμών και στους πίνακες και στην επίλεξε της Pascal:
https://www.freepascal.org/docs-html/ref/refsu56.html

Αναφορά στο εύρος τιμών πινάκων στο βιβλίο υπάρχει στη σελίδα 85, "Έστω ότι τα n ονόματα με τα αντίστοιχα τηλέφωνα είναι απο-
θηκευμένα σε δύο πίνακες: names[1..n] και phones[1..n] αντίστοιχα"

Προφανώς τους ξέφυγε, αλλά τι να κάνουμε, αποδεικνύει λίγο το ότι σκεφτόταν την Pascal...

P.Tsiotakis

Με ένα νέο τρίχρωμο σχολικό βιβλίο να έχει παρουσιαστεί πρίν 3 μήνες, είναι
άβολο
να βλέπουμε νέους συντακτικούς κανόνες (π.χ. δομή Επίλεξε) και μεθοδολογίες (π.χ. ολίσθηση λίστας) στις
μη εκτυπωμένες (για τους μαθητές) λύσεις
λίγους μήνες μετά.

evry

Παράθεση από: llort_x στις 18 Οκτ 2019, 10:51:52 ΜΜ
Ίσως το έχουν δει στο GNU case range extension του gcc
https://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Case-Ranges.html
Εδώ πράγματι χρησιμοποιείται αλλά είναι extension και όχι μέρος της γλώσσας, άσε που είναι 3 τελείες και όχι 2!

Παράθεση
ή στο CaseRangeStatement της D
https://dlang.org/spec/statement.html#CaseRangeStatement
Δεν ισχύει αυτό που λες. Μπέρδεψες τις .. στον ορισμό της γραμματικής της γλώσσας όπου γράφει:
Κώδικας: D
case FirstExp : .. case LastExp : ScopeStatementList

Άλλο η χρήση του .. στην γραμματική μιας γλώσσας και άλλο η χρήση του ως (ας πούμε) τελεστή ..

Παράθεση
ή στο To του SelectCase της VBA
https://docs.microsoft.com/en-us/office/vba/language/reference/user-interface-help/select-case-statement
Και εδώ πάλι δεν χρησιμοποιείται το .. αλλά ο τελεστής TO για να υποδηλώσει το μέχρι στο διάστημα (θα μου πεις είναι το ίδιο)
Κώδικας: VBA
Case 1 To 5

(Άσε που η VBA δεν είναι γλώσσα προγραμματισμού)

Τέλος πάντων αυτό που λέει ο Άλκης συμβαίνει. Θα κάνουμε Pascal για τα επόμενα 100 χρόνια!

Το συμπέρασμα είναι ότι οι εκφράσεις "<100" και 0..100 είναι του ίδιου τύπου?
Αν ναι τι εκφράσεις είναι ρε παιδιά? Για λογικές δεν μου φαίνονται πάντως

ΥΓ. Άλκη τι μου θύμισες με το CASE της PASCAL. Είχα γράψει τόσο κώδικα σε Pascal και δεν το θυμόμουν.
Ενώ εσύ που γράφεις ακόμα σε Delphi (Pascal) τα έχεις φρέσκα  >:D ;D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alkisg

Παράθεση από: evry στις 19 Οκτ 2019, 07:17:05 ΜΜ
ΥΓ. Άλκη τι μου θύμισες με το CASE της PASCAL. Είχα γράψει τόσο κώδικα σε Pascal και δεν το θυμόμουν.
Ενώ εσύ που γράφεις ακόμα σε Delphi (Pascal) τα έχεις φρέσκα  >:D ;D

Ναι ναι από το 2011 έχω να δω Delphi! :D
Άμα χρειαστεί να το εγκαταστήσω δεν θα το γνωρίσω καν!
Python και shell πλέον...


Παράθεση από: evry στις 19 Οκτ 2019, 07:17:05 ΜΜ
Το συμπέρασμα είναι ότι οι εκφράσεις "<100" και 0..100 είναι του ίδιου τύπου?
Αν ναι τι εκφράσεις είναι ρε παιδιά? Για λογικές δεν μου φαίνονται πάντως

Ranges... νέα κόλπα! Έλα εδώ μάθαμε τα iterables της Python, τα διαστήματα είναι μικρολεπτομέρεια!

evry

#14
Όσον αφορά τη VB είναι με To και όχι με .. . Αυτή είναι η ένστασή μου. Δεν είναι ο ίδιος συμβολισμός. Η λογική είναι η ίδια.
Στην D πράγματι δεν είδα καλά,  όμως δεν είναι 1..3 αλλά case 1: .. case 3:
που πάλι δεν είναι το ίδιο. Μου θυμίζει τη λογική της C, που αν δεν βάλεις break εκτελούνται όλες. Θα ήθελα να δω εσωτερικά πως το εκλαμβάνει αυτό ο compiler. Είναι ξεχωριστού τύπου έκφραση?

Για την Ruby, δεν το γνώριζα θα μπορούσες να το αναφέρεις εξαρχής μια και πρόκειται για σύγχρονη γλώσσα που χρησιμοποιείται και στην εκπαίδευση.
Επίσης αυτό με τις .. και τις ... προφανώς το είπα για πλάκα. Αφού είναι το ίδιο

Όμως η ουσία είναι ότι ο συγκεκριμένος συμβολισμός δεν κολλάει με την λογική της υπόλοιπης γλώσσας.
Είναι κάτι ξεκάρφωτο που θα μπερδέψει τους μαθητές. Για αυτό ρώτησα τι είδους έκφραση είναι και πολύ σωστά ο Άλκης απάντησε ότι είναι range.
Αυτή όμως η έκφραση δεν είναι στην ύλη δεν αναφέρεται πουθενά στη θεωρία, ούτε στο βιβλίο.
Στις άλλες γλώσσες που ανέφερες και χρησιμοποιείται ο συμβολισμός έχω την εντύπωση ότι ακολουθεί τη λογική της κάθε γλώσσας. Εδώ δεν συμβαίνει αυτό.
Ξαφνικά μετά από 20 χρόνια εμφανίζεται ένας νέος τελεστής (?) ο οποίος δεν γνωρίζουμε ούτε τι είδους είναι, ούτε τι εκφράσεις προκύπτουν από αυτόν. Το χρησιμοποιούμε σαν ιδίωμα.
Αυτό δε νομίζω ότι συμβαίνει στις άλλες γλώσσες αφού εκεί υπάρχει εξαρχής στον σχεδιασμό μια προσπάθεια για clean syntax.
Αυτό ήθελα να πω, όχι ότι δεν υπάρχει πουθενά, προφανώς κάπου θα υπήρχε και από κάπου θα το είδαν.

Πολύ καλή πάντως η επισκόπηση που έκανες για τον τελεστή ..
Να σου πω δεν είχα ιδέα ότι χρησιμοποιείται με τόσους διαφορετικούς τρόπους.
Από όσα όλα ανέφερες μάλλον η Ruby είναι η πιο χαρακτηριστική περίπτωση από τις σύγχρονες γλώσσες. Λογικά όμως το πήραν από την Pascal.

ΥΓ. Πάντως η αλήθεια είναι ότι έχεις αναφέρει πολλές διαφορετικές εκδόσεις της VB. Μια αρκούσε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr