Θέμα Β

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2023, 09:05:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ApoAntonis

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 03:50:28 ΜΜΊσως, μπορούμε να το πάμε λίγο παραπέρα:
Στον κανόνα "είναι_ένα", είμαστε δογματικοί: μιλάει για κλάσεις.
Στον ορισμό, όμως, της κληρονομικότητας, είμαστε χαλαροί: "ιεραρχίες αντικειμένων".
Αν κάνω λάθος, διορθώστε με, αλλά νομίζω αυτό σημαίνει ότι όταν μας βολεύει, κάνουμε το άλμα λογικής και πάμε από αντικείμενα σε κλάσεις, ενώ όποτε μας βολεύει δεν το επιτρέπουμε;

Νόμιζα ότι μόνο εγώ δεν μπορώ να εμπεδώσω την ασάφεια. (Εντάξει να ανοίξουμε club :D )

Η διατύπωση "είναι", μόνο καλώς ορισμένη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Θεωρώ πως το κεφάλαιο ξεκινάει με το να αποσαφηνίσει (χωρίς να το πετυχαίνει) την υποκειμενικότητα της σχεδίασης. Ειδικά στο θέμα Β2 αλλά και στην δραστηριότητα τα προγραμματιστικά αντικείμενα νοηματοδοτούνται (ή έστω υφίστανται) εξωγενώς.

Επειδή αναφερθήκαμε και στο λεξιλόγιο, η λέξη Δήμος (επίτηδες πρώτο γράμμα κεφαλαίο όπως δόθηκε - αφού κακώς οι λέξεις δεν είναι με πεζά)
είναι μονάδα τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι τα μέλη της διοικητικής μονάδας κάτοικοι κτλ, είναι επίσης ο λαός (αλλά ας πούμε αυτό θα το εξαιρέσουμε αφού δεν κάνουμε αρχαία) και έχει και άλλα.
(το αυτό για την Τράπεζα και το εξαιρετικό Λογαριασμός στο οποίο μπορώ να πλατιάσω ακόμα περισσότερο)

fun fact: η συνοικία δεν υπάρχει στο λεξικό Γυμνασίου

fun fact 2: όσοι είστε σε επαρχιακές περιοχές ίσως θυμάστε το θέμα με τα κοινόχρηστα, τα παιδιά δεν γνωρίζουν τι είναι κοινόχρηστα

το ζεύγος Σχολείο - Σχολική τάξη, μου μοιάζει ζεύγος όπως της δραστηριότητας 7 Οργανωτική μονάδα - Τμήμα.

Πάμε ξανά, τι είναι το σχολείο; Είναι το σχολείο ως γενική έννοια, είναι το κτίριο;

Δεν γράφω εννοώντας ότι οι υποψήφιοι σήμερα σκεφτήκαν όλα αυτά, αλλά για να γίνει κατανοητό ότι δεν αναφερόμαστε σε κάτι τεκμηριωμένο. Δεν είναι τεκμηρίωση η απάντηση της δραστηριότητας 7. Αν το ίδιο ερώτημα "έπιανε" 15 μονάδες δεν νομίζω να ήμασταν τόσο cool. Ήταν άχρηστο και αψυχολόγητο. Εκτός και αν διατηρώντας το σερί από πέρσι χρησιμοποιούνται για να καταδείξουν την σημαντικότητα -και οπωσδήποτε την απαραιτότητα (!) - των παραδειγμάτων/δραστηριοτήτων των συμπληρωματικού υλικού.

ως γνωστόν η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης:
Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 03:50:28 ΜΜΤο κεφάλαιο της αντικειμενοστρέφειας πρέπει να φύγει κλωτσιδόν από το μάθημα (ή έστω να αλλάξει ριζικά).

Τώρα που σκέφτηκα πολύ και ζορίστηκα μου ήρθε άλλη μια απορία. Υπάρχει κάποιος λόγος για τον οποίο στο Β3 οι έλεγχοι ζητούνται σε ψευδογλώσσα;

KosTzag

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2023, 03:14:42 ΜΜΓια την γεμάτη ουρά η απάντηση που δίνεται είναι rear=N, το οποίο με βάση τον κώδικα του βιβλίου είναι σωστό, διότι ο κώδικας του βιβλίου δεν έχει την ολίσθηση.
Δεν είναι καταπληκτικό αν θυμηθούμε το περσινό θέμα Β;  >:D

evry

#47
Προσπαθούσα να καταλάβω γιατί έχουν κολλήσει όλοι με το τετράγωνο και το παραλληλόγραμμο αφού το τετράγωνο είναι προφανώς υποκλάση του σχήματος. Κοιτώντας τα θέματα παρατήρησα το εξής:
Και οι δυο σωστές απαντήσεις που θέλουν δεν είναι ουσιαστικά κλάση -> υποκλάση αλλά
interface -> υποκλάση ή αν θέλετε abstract class -> υποκλάση.
Για αυτό ίσως έχουν μπερδευτεί αρκετοί.
Ίσως να δημιουργείται η εντύπωση ότι η υπερκλάση πρέπει πάντα να είναι abstract. Δεν ξέρω.
Είναι ένα θέμα πάντως εννοιολογικά όταν μπλέκεις αφηρημένες κλάσεις με κλάσεις που δημιουργούν αντικείμενα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

MANOS60

Κάποιος μαθητής μου (πολύ καλός), πιθανόν
από τρακ, απάντησε το Β2 με ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ αντί
ΝΑΙ-ΟΧΙ.
Θα πάρει μονάδες η μηδεν;

evry

Χαχα. Απίστευτο.
Κοίτα, λογικά θα της πάρει όλες και θα σου πω γιατί. Ακόμα και αν βρεθεί ένας βαθμολογητής να του κόψει (που πολύ αμφιβάλλω) αποκλείεται να του κόψει και ο άλλος. Το θέμα όμως είναι κλειστού τύπου άρα θα το πιάσουν στον έλεγχο και ακόμα και να τους ξεφύγει εκεί θα χτυπήσει στο σύστημα όταν περαστεί. Άρα θα το δει ο συντονιστής και θα τους καλέσει να το διορθώσουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kLee

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 08 Ιουν 2023, 06:02:35 ΜΜΑνδροκλή Που είναι το παράλογο;
Χρησιμοποιήθηκε μια λέξη η οποία έχει καταργηθεί από το λεξιλόγιο του καθενός.
Ποιος άραγε χρησιμοποιεί τη λέξη συνοικία στη σημερινή εποχή;
Λανθασμένη διατύπωση και μπήκε ως θέμα επειδή υπήρχε μέσα στο σχολικό. Μπορούσαν να δώσουν ως παράδειγμα Δήμος- Χωριό
Εγώ προσωπικά δε θα φανταζόμουνα πως θα είχανε πρόβλημα τα παιδιά, όπως νομίζω το ίδιο ισχύει και με τους θεματοδότες στη συγκεκριμένη περίπτωση. Το ότι συνέβη να έχουμε απόκλιση στο τι σύμπαν ζούνε τα παιδιά μας και σε ποιο εμείς (που είμαστε και σε μια μειοψηφία ενηλίκων που ασχολούνται πάρα πολύ με τα παιδιά και παρ' όλα αυτά..) είναι καμπανάκι για να ασχοληθούμε σοβαρά σαν εκπαιδευτικοί για το πώς και πού απέτυχε γενικότερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα...

Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

akalest0s

Σωστά μιλάς. Αλλά το πρόβλημα είναι βαθύ και πολυδιάστατο. Έχει να κάνει με εξυπνάδες, επιτρέψτε μου, του δημοτικού, μετά με τη διάλυση του γυμνασίου (πραγματικά), και τέλος με την "ελαφρά" σχέση που αποκτούν οι μαθητές στην Α και Β Λυκείου. Σίγουρα και ο κορωνοϊός δεν βοήθησε, αλλά σε καμμία περίπτωση δε δέχομαι ότι είναι μόνο αυτό το πρόβλημα (τα δύο χρόνια lockdown έχουν γίνει ο αποδιοπομπαίος τράγος για πλήθος προβλημάτων).
Τα παιδιά έρχονται στην Β και Γ Λυκείου και αφενός νομίζουν ακόμη ότι θα κάνουν περίπατο και θα γράψουν 20, αφετέρου η σχέση τους με μαθηματικά και γλώσσα είναι κάκιστη. Εξαιρέσεις υπάρχουν, αλλά τα ποσοστά "απαραδεκτοσύνης" έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.
Φυσικά δεν είναι τα παιδιά που πρέπει να κατηγορήσουμε. Απλά προσπαθώ να πω ότι το πρόβλημα είναι βαθύτατο.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

kLee

Παράθεση από: akalest0s στις 09 Ιουν 2023, 09:55:07 ΜΜΣωστά μιλάς. Αλλά το πρόβλημα είναι βαθύ και πολυδιάστατο. Έχει να κάνει με εξυπνάδες, επιτρέψτε μου, του δημοτικού, μετά με τη διάλυση του γυμνασίου (πραγματικά), και τέλος με την "ελαφρά" σχέση που αποκτούν οι μαθητές στην Α και Β Λυκείου. Σίγουρα και ο κορωνοϊός δεν βοήθησε, αλλά σε καμμία περίπτωση δε δέχομαι ότι είναι μόνο αυτό το πρόβλημα (τα δύο χρόνια lockdown έχουν γίνει ο αποδιοπομπαίος τράγος για πλήθος προβλημάτων).
Τα παιδιά έρχονται στην Β και Γ Λυκείου και αφενός νομίζουν ακόμη ότι θα κάνουν περίπατο και θα γράψουν 20, αφετέρου η σχέση τους με μαθηματικά και γλώσσα είναι κάκιστη. Εξαιρέσεις υπάρχουν, αλλά τα ποσοστά "απαραδεκτοσύνης" έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.
Φυσικά δεν είναι τα παιδιά που πρέπει να κατηγορήσουμε. Απλά προσπαθώ να πω ότι το πρόβλημα είναι βαθύτατο.
100%
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός