Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Παντελης Τσιράκης

είμαι καθηγητής προγραμματισμού σε φροντιστήριο και έχω τελειώσει το πα πει .. κατά την γνώμη μου το μάθημα επιστήμη των υπολογιστών θα είναι σίγουρα πανελλαδικά εξεταζόμενο για 2 λογούς 1) γιατί οι μαθητές θα το επιλεγούν ανάμεσα στην βιολογία ένα μάθημα που ήταν εξεταζόμενο από την εποχή των δεσμών.. αρά δεν γίνεται να μην είναι εξεταζόμενη η βιολογία.2)οι επιστήμη των υπολογιστών τόσο στην β όσο και στη γ λυκείου θα έχει και επιλογή και εξιδικευση που σημαίνει θέματα σε βάθος..αν παρατηρήσετε εξιδικευση εχουν τα μαθηματικα η φυσικη η χημεία η βιολογία τα λατινικά δηλαδή μαθήματα πανελλαδικός εξεταζόμενα..το θέμα είναι τα παιδιά να μαθενουν αλγορίθμους στην β λυκείου και στην γ να ασχολούνται με προγράμματα υποπρογράμματα  αναδρομή λογική σχεδίαση άλγεβρα boole .. πρεπε ι οι δυο τάξεις να συνδέονται μεταξύ τούς.

Katsadouros_Dhm

Πρέπει η ΠΕΚΑΠ να έχει λόγο και στη διαμόρφωση του περιεχομένου των μαθημάτων, ώστε να γίνουν μαθήματα σύγχρονα και ελκυστικά στους μαθητές. Το επιστημονικό προσωπικό, η εμπειρία από 10 και πλέον χρόνια στη διαδικασία των Κατευθύνσεων και των Πανελλαδικών υπάρχουν και πρέπει να αξιοποιηθούν. Στο Υπουργείο πρέπει να υπάρχουν συνεχώς έτοιμες προτάσεις και επιχειρήματα για ό,τι μας ενδιαφέρει.

nikosx

Συμφωνώ. Αν τελικά το σχέδιο μείνει με αυτή τη μορφή (ποιος ξέρει;) έχει τεράστια σημασία η ύλη της Β και Γ λυκείου. Πρέπει νομίζω να υπάρχει μία συνέχεια από τη Β στη Γ και να μη διδάσκουμε στη Β το 2ο και το 3ο κεφάλαιο και στη Γ το 7ο, το 8ο, και το 9ο (με βάση το βιβλίο της ΑΕΠΠ) δηλαδή τα ίδια και τα ίδια (λέω εγώ τώρα ένα παράδειγμα). Βεβαίως να μπουν στην ύλη θέματα όπως η αναδρομή ή η αποδοτικότητα κ.α. προστατεύοντας έτσι και τους συναδέλφους στα φροντιστήρια (βαρέθηκα τόσα χρόνια να ακούω για φροντιστήρια που την Ανάπτυξη την κάνει κάποιος καθηγητής άσχετος με το αντικείμενο και για 1 ωρίτσα την εβδομάδα).
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

spin

Παράθεση από: iliasthes στις 31 Μαρ 2011, 09:06:34 ΠΜ
Συνάδελφε αν το συγκεκριμένο μάθημα είναι παρόμοιο με το αντίστοιχο των ΕΠΑΛ, δε νομίζω πως θα μπροούσαμε να έχουμε οποιαδήποτε σχέση. Μήπως το μπερδεύεις με το μάθημα "Στοιχεία Τεχνολογίας";

Δε βρίσκω για ποιο λόγο πρέπει να είναι παρόμοιο με κάποιο μάθημα των ΕΠΑΛ. Δεν έχω ιδέα τι θα περιέχει, όπως άλλωστε δεν έχει ιδέα κανένας προς το παρόν. Γι αυτό έβαλα το "ενδεχομένως". Ανάλογα με τη συνάφεια της ύλης του προς την ειδικότητά μας θα μπορούσαμε ίσως να διεκδικήσουμε κάποια ανάθεση. Παρόμοια είναι η κατάσταση και με τη "Λογική".

Μόλις είδα το μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων στο MEGA και απόλαυσα 5'' δημοσιότητας! Τόσο κράτησε η αναφορά του ρεπορτάζ για την "ανησυχία των καθηγητών πληροφορικής λόγω του ότι μπορεί κάποιο παιδί να τελειώσει το νέο λύκειο χωρίς ούτε μια ώρα πληροφορική"! Ήταν η μοναδική αναφορά σε παράπονα συγκεκριμένης ειδικότητας και πολύ το φχαριστήθηκα!

gkipos

Παράθεση από: spin στις 31 Μαρ 2011, 02:45:41 ΜΜ
Δε βρίσκω για ποιο λόγο πρέπει να είναι παρόμοιο με κάποιο μάθημα των ΕΠΑΛ. Δεν έχω ιδέα τι θα περιέχει, όπως άλλωστε δεν έχει ιδέα κανένας προς το παρόν. Γι αυτό έβαλα το "ενδεχομένως". Ανάλογα με τη συνάφεια της ύλης του προς την ειδικότητά μας θα μπορούσαμε ίσως να διεκδικήσουμε κάποια ανάθεση. Παρόμοια είναι η κατάσταση και με τη "Λογική".

Μόλις είδα το μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων στο MEGA και απόλαυσα 5'' δημοσιότητας! Τόσο κράτησε η αναφορά του ρεπορτάζ για την "ανησυχία των καθηγητών πληροφορικής λόγω του ότι μπορεί κάποιο παιδί να τελειώσει το νέο λύκειο χωρίς ούτε μια ώρα πληροφορική"! Ήταν η μοναδική αναφορά σε παράπονα συγκεκριμένης ειδικότητας και πολύ το φχαριστήθηκα!

Γιατί με το υπάρχον σύστημα δεν γίνεται το παιδί να τελειώσει χωρίς να κάνει πληροφορικη;

iliasthes

Συνάδελφε το ανέφερα γιατί μάθημα με τον ίδιο ακριβώς τίτλο υπάρχει στα ΕΠΑΛ (Α τάξη Κύκλος Υπηρεσιών) και θα έλεγα πως είναι ένα μάθημα για οικονομολόγους. Πραγματεύεται την οικονομική ανάπτυξη, τη συμβολή των συντελεστών παραγωγής σε αυτή κλπ. Μάλιστα έχω μια υπόνοια πως το βιβλίο που διδάσκεται έλκει την καταγωγή από ένα αντίστοιχο μάθημα του Ενιαίου Λυκείου. Δεν είμαι σίγουρος και φυσικά δεν έχω το βιβλίο σπίτι για να το διαπιστώσω.  Η χρήση ακριβώς του ίδιου ονόματος είναι ένειξη πως πρόκειται για κάτι παρόμοιο.

gkipos

Τι να πω ρε παιδιά εγώ όχι υποβαθμιση της πληροφορικης δεν βλέπω - το αντίθετο μάλιστα.
Στη Β λυκείου οι κατευθύνσεις έχουν την ιδια λογική με σήμερα. Τα αντίστοιχα παιδιά της Τεχνολογικής θα διαλεγαν Επιστήμη Υπολογιστών και τα παιδια της Θετικής Βιολογία. Ωρες μία η άλλη. Ως επιλογής είμαστε και στις δύο κατευθύνσεις.
Στη Γ λυκείου θα δημιουργηθεί σίγουρα τμήμα κατεύθυνσης Α και τμήμα κατεύθυνσης ΑΒ (λογικά και περισσότερα). Σύνολο 7 ώρες. Παραπάνω δηλαδή από ότι θα αντιστοιχούσαν σε 3 τμήματα τεχνολογικής. Υπάρχει και η εμβάνθυνση στην Α κατεύθυνση.
Τώρα αν πιστέυετε ότι χάνουμε ώρες επειδή δεν είμαστε επιλογής σε όλες τις τάξεις το συζητάμε.
Αν πάλι πιστεύετε ότι το μάθημα μας έχει αξία μόνο αν είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο το συζητάμε και αυτό.
Κατά τ' άλλα το νέο σύστημα πρέπει να είναι η χαρά των φροντιστηριάδων και το οικονομικό ξεζούμισμα της ελληνικής οικογένειας.
Πρώτα ο μαθητής για 'αλλη μια φορά.

jfk1976

Παράθεση από: Gnirut στις 31 Μαρ 2011, 11:07:12 ΠΜ
Είναι χαρακτηριστικό ότι βάσει του ορισμού του "πληροφορικού" κατά ΕΠΕ ακόμα και τώρα (δεν συζητάμε κατά τους ορισμούς που έδινε τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της) ο Χρήστος Παπαδημητρίου μαλλον ...δεν είναι πληροφορικός αφού τελείωσε ηλεκτρολόγος μηχανικός το 1972, πήρε μάστερ στο electrical engineering to 1974 και διδακτορικό στο Electrical Engineering and Computer Science το 1976.

Είναι πιθανόν να πρέπει να συνεδριάσει το ΔΣ της ΕΠΕ για να αποφανθεί αν τα διδακτορικά στο Electrical Engineering and Computer Science πριν την χρονολογία ίδρυσης της ΕΠΕ καθιστούν πληροφορικό τον κάτοχό τους.

Ως γνωστόν πριν την ίδρυση της ΕΠΕ στην Ελλάδα δεν υπήρχε πληροφορική. Η πληροφορική ξεκίνησε την χρονιά της ίδρυσής της και πληροφορικοί ήταν μόνο όσοι είχαν τελειώσει τις ίδιες σχολές που είχαν τελειώσει και τα μέλη του ΔΣ της...

Μετά βέβαια έβαλε λίγο νερό στο κρασί της,  κομμάτια να γίνει...

Πληροφορικός είναι άλλα δεν θα μπορούσε να διοριστεί σίγουρα σαν καθηγητής Δευτεροβάθμιας -μαθηματικός!

Τεσπα πιστεύω πως πρέπει να επιδιώξουμε να υπάρχει οπωσδήποτε το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α' Λυκείου! Και επειδή το υπουργείο επιχειρηματολογεί λέγοντας πως οι μαθητές του Γυμνασίου θα παίρνουν πιστοποίηση, ας την παίρνουν όταν τελειώνουν την Α΄Λυκείου! Ή να υπάρχει πιστοποίηση ανώτερου επιπέδου στις εφαρμογές Πληροφορικής στο τέλος της Β' Λυκείου (όπως υπάρχει το ECDL advance..)

P.Tsiotakis

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=27936

Ελευθεροτυπία
ΠαράθεσηΤην αντίθεσή τους στις προτάσεις που παρουσίασε το υπουργείο Παιδείας για τη διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής στο Λύκειο εκφράζει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

"Η τελική πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο σε σχέση με την Πληροφορική, απέχει από την εκφρασμένη θέληση και τις ανάγκες της κοινωνίας", σημειώνει η Ένωση, τονίζοντας ότι "το μάθημα δεν γίνεται υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές του Λυκείου και ειδικά η απουσία του –και μόνον αυτού- από τα διδασκόμενα στην Α' Λυκείου μαθήματα, θα δημιουργήσει ένα δυσαναπλήρωτο κενό σε όλους τους μαθητές που θα το επιλέξουν στις επόμενες τάξεις, ενώ θα υπάρχουν μαθητές που τελειώνοντας το Λύκειο δεν θα έχουν διδαχθεί ούτε για μια ώρα αντικείμενο Πληροφορικής".

Το Δ.Σ. της ΠΕΚΑΠ τονίζει ότι θα τοποθετηθεί ολοκληρωμένα και θα καταθέσει τις αντιπροτάσεις του στο υπουργείο Παιδείας, αφού μελετήσει τις επόμενες ημέρες όλες τις λεπτομέρειες του σχεδίου και μετά τη σχετική διαβούλευση που θα γίνει στο πλαίσιο του 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής, από 1 έως 3 Απριλίου 2011 στα Γιάννενα με θέμα: "Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ο ρόλος του καθηγητή Πληροφορικής στο νέο σχολείο".

tdrivas

 Πριν την ανακοίνωση του σχεδίου για το Νέο Λύκειο είχα αναφερθεί σε κάποια πηγή μου που επαληθεύτηκε πλήρως σχετικά με τα της Πληροφορικής. Η ίδια πηγή μου ανέφερε σήμερα ότι τα μαθήματα που θα εξετάζονται πανελλαδικά θα είναι 6... Με κάθε επιφύλαξη πάντα!
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Katsadouros_Dhm

Παράθεση από: morfeus στις 31 Μαρ 2011, 05:42:13 ΜΜ
Πριν την ανακοίνωση του σχεδίου για το Νέο Λύκειο είχα αναφερθεί σε κάποια πηγή μου που επαληθεύτηκε πλήρως σχετικά με τα της Πληροφορικής. Η ίδια πηγή μου ανέφερε σήμερα ότι τα μαθήματα που θα εξετάζονται πανελλαδικά θα είναι 6... Με κάθε επιφύλαξη πάντα!
Ας είναι και 4+1=5, δε μας πειράζει :)

spin

Παράθεση από: iliasthes στις 31 Μαρ 2011, 04:25:11 ΜΜ
Μάλιστα έχω μια υπόνοια πως το βιβλίο που διδάσκεται έλκει την καταγωγή από ένα αντίστοιχο μάθημα του Ενιαίου Λυκείου.

Χμμμ... αν είναι απόγονος αυτού τότε όντως δε θα έχουμε καμία απολύτως σχέση (μάθημα "Τεχνολογία" με παρόμοιο αντικείμενο υπάρχει και στο Γυμνασίου).

Παράθεση από: gkipos στις 31 Μαρ 2011, 04:21:01 ΜΜ
Γιατί με το υπάρχον σύστημα δεν γίνεται το παιδί να τελειώσει χωρίς να κάνει πληροφορικη;

Αυτή η θέση είναι (ορθώς) μέσα στα επιχειρήματα της ΠΕΚΑΠ. Το ρεπορτάζ τις αιτιάσεις τις δικές μας αναπαρήγαγε.
Επίσης ανέφεραν τα περί "βιομηχανίας εργασιών".

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: iliasthes στις 31 Μαρ 2011, 04:25:11 ΜΜ
Συνάδελφε το ανέφερα γιατί μάθημα με τον ίδιο ακριβώς τίτλο υπάρχει στα ΕΠΑΛ (Α τάξη Κύκλος Υπηρεσιών) και θα έλεγα πως είναι ένα μάθημα για οικονομολόγους. Πραγματεύεται την οικονομική ανάπτυξη, τη συμβολή των συντελεστών παραγωγής σε αυτή κλπ. Μάλιστα έχω μια υπόνοια πως το βιβλίο που διδάσκεται έλκει την καταγωγή από ένα αντίστοιχο μάθημα του Ενιαίου Λυκείου. Δεν είμαι σίγουρος και φυσικά δεν έχω το βιβλίο σπίτι για να το διαπιστώσω.  Η χρήση ακριβώς του ίδιου ονόματος είναι ένειξη πως πρόκειται για κάτι παρόμοιο.

http://www.ypepth.gr/el_ec_page1442.htm

pgrontas

Πάντως είναι πολύ καλό που το δελτίο τύπου της ΠΕΚΑΠ πήρε δημοσιότητα.
Αναφέρεται και στο tvxs
Νομίζω επιπλέον ότι πρέπει να τονιστεί το απαράδεκτο για μένα ή πληροφορική ή βιολογία.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

dski

Παράθεση από: spin στις 31 Μαρ 2011, 02:45:41 ΜΜ
Μόλις είδα το μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων στο MEGA και απόλαυσα 5'' δημοσιότητας! Τόσο κράτησε η αναφορά του ρεπορτάζ για την "ανησυχία των καθηγητών πληροφορικής λόγω του ότι μπορεί κάποιο παιδί να τελειώσει το νέο λύκειο χωρίς ούτε μια ώρα πληροφορική"! Ήταν η μοναδική αναφορά σε παράπονα συγκεκριμένης ειδικότητας και πολύ το φχαριστήθηκα!

Το είδα κι εγώ κι εντυπωσιάστηκα περισσότερο επειδή το MEGA είναι αρκετά φιλοκυβερνητικό οπότε δεν θα περίμενα να ακουστεί μια άποψη αντίθετη με αυτή του υπουργείου, ειδικά για ένα ζήτημα που δεν αφορά όλο το σχέδιο αλλά μόνο την πληροφορική. Είναι σίγουρο ότι οι ανακοινώσεις και οι λοιπές δράσεις της ΠΕΚΑΠ είχαν κάποιο αποτέλεσμα. Φυσικά τα 5-10'' δημοσιότητας μπορεί να μη σημαίνουν και τίποτα, μπορεί όμως να σημαίνουν και κάτι, ότι δηλ. αν μη τι άλλο το θέμα κρίθηκε ενδιαφέρον αν όχι σημαντικό. Είναι καλό που ήταν στο τέλος του ρεπορτάζ γιατί έχει περισσότερες πιθανότητες να "μείνει" στους τηλεθεατές ενώ πιθανότατα το ρεπορτάζ θα "ξαναπαίξει" σήμερα και αύριο στα δελτία ειδήσεων και την πρωινή εκπομπή του καναλιού.