Ύλη 2015 2016

Ξεκίνησε από GB, 07 Ιουν 2015, 09:07:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Ταξινόμηση με εισαγωγή, αναφέρεται κάπου στο τετράδιο μαθητή όμως.
Παράθεση από: petrosp13 στις 17 Ιουν 2015, 05:50:47 ΜΜ
Πέρα από την δυαδική αναζήτηση και την ταξινόμηση με επιλογή, έχετε βρει άλλους αλγορίθμους αναζήτησης-ταξινόμησης στο εγχειρίδιο;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

καλησπέρα

η ταξινόμηση με εισαγωγή και με επιλογή, υπάρχουν κάπου στα κεφάλαια του σχολικού ??

ether

Παράθεση από: mkouv στις 17 Ιουν 2015, 10:24:21 ΜΜ
καλησπέρα

η ταξινόμηση με εισαγωγή και με επιλογή, υπάρχουν κάπου στα κεφάλαια του σχολικού ??
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στο τετράδιο εργασιών. Ο αλγόριθμος της ευθείας εισαγωγής περιγράφεται (ας πούμε) στη ΔΣ3/κεφ.3, κι ο αλγόριθμος της επιλογής παρουσιάζεται στο παράδειγμα 1 της παραγράφου 4.2.

vistrian

Όσο αφορά τη νέα εξεταστέα ύλη οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές.
Έβγαλαν έξω αρκετή θεωρία και μπήκαν επιπλέον ασκήσεις. Το θέμα όμως είναι ότι θεωρούν δεδομένο ότι οι μαθητές στη Β Λυκείου παρακολουθούσαν το μάθημα, κάτι το οποίο δεν ισχύει. Αν υπολογίσουμε ότι το μάθημα διδάσκεται και 1 ώρα (σύνολο 28 ώρες) από τις οποίες στην πραγματικότητα στην καλύτερη περίπτωση ήταν 20 ώρες, τότε υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Θα πρέπει με κάποιο τρόπο μέσα στο καλοκαίρι να γίνει προσαρμογή ωρών στην Β Λυκείου και το μάθημα να γίνει 2ώρο.   

Μερικές ερωτήσεις.
Οι αλγόριθμοι ταξινόμησης που πρέπει να διδαχθούν ποιοι θα είναι;


  • Ταξινόμηση φυσαλίδας
  • Ταξινόμηση με επιλογή
  • Ταξινόμηση με εισαγωγή

Οι αλγόριθμοι αναζήτησης ποιοι θα είναι;

  • Συριακή Αναζήτηση
  • Δυαδική Αναζήτηση

Θα πρέπει οι μαθητές να ξέρουν να υλοποιούν σε αλγόριθμο

  • στοίβα
  • ουρά
επίσης υπάρχει περίπτωση άσκηση (ΘΕΜΑ Γ ή Δ ) να ζητάει να υλοποιηθεί με βάση την ουρά ή την στοίβα;
VR in Computing

Αθανάσιος Πέρδος

Σελ 90, βιβλίο καθηγητή υπάρχει περιγραφή του αλγορίθμου της ταξινόμησης ευθείας εισαγωγής. Ο αλγόριθμος όμως χρειάζεται αναθεώρηση τόσο ως προς τους δείκτες του πίνακα όσο και ως προς τα όρια του πίνακα. Υπάρχει επίσης και στο http://www.gogoulos.gr/2015/02/blog-post.html στη σελίδα 52, χρειάζεται όμως και αυτός αναθεώρηση γιατί όπως είναι γραμμένος βγαίνει έξω από τα όρια του πίνακα. Η δικιά μου διδακτική πρόταση με βάση την περιγραφή του βιβλίου καθηγητή είναι η ακόλουθη:
Αλγόριθμος Ευθεία_Εισαγωγή
Δεδομένα // Ν, Α // 

!ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΕΥΘΕΙΑΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Για Ι από 2 μέχρι Ν
  ΤΕΜΠ ← Α[Ι] 
  Κ ← Ι - 1
  ΣΕΙΡΑ ← Ψευδής
  Όσο Κ > 0 και ΣΕΙΡΑ = Ψευδής επανάλαβε
    ΣΕΙΡΑ ← Αληθής
    Αν ΤΕΜΠ < Α[Κ] τότε
      Α[Κ + 1] ← Α[Κ] 
      Κ ← Κ - 1
      ΣΕΙΡΑ ← Ψευδής
    Τέλος_αν
  Τέλος_επανάληψης
  Α[Κ + 1] ← ΤΕΜΠ
Τέλος_επανάληψης

Αποτελέσματα // Α // 
Τέλος Ευθεία_Εισαγωγή



Σελ 92, βιβλίο καθηγητή υπάρχει περιγραφή του αλγορίθμου της ταξινόμησης ευθείας επιλογής. Ο αλγόριθμος υπάρχει στη σελίδα 38 του τετραδίου μαθητή (έκδοση 2014) και στο βιβλίο της Β Λυκείου http://www.iep.edu.gr/images/22-0230_Eisagogi-stis-Arxes-tis-Epistimis-ton-H-Y_B-Lyk_BM.pdf στις σελίδες 48 και 69. Επίσης υπάρχει και στο http://sepchiou.gr/docs/Intro_to_CS_book.pdf στη σελίδα 54

Σελ 39, Τετράδιο Μαθητή (έκδοση 2014) υπάρχει ο αλγόριθμος της Δυαδικής αναζήτησης. Χρειάζεται όμως αναθεώρηση (στη συνθήκη της Όσο πρέπει να προστεθεί "και found = 0" ώστε να σταματάει όταν βρεθεί το κλειδί, η αναζήτηση. Χρειάζεται ίσως και προσθήκη της θέσης για να συμβαδίζει με την σειριακή αναζήτηση). Οι παραπάνω προσθήκες υπάρχουν στο http://sepchiou.gr/docs/Intro_to_CS_book.pdf στη σελίδα 52. Μία ακόμη εκδοχή του αλγόριθμου δυαδικής αναζήτησης υπάρχει στο http://www.gogoulos.gr/2015/02/blog-post.html στη σελίδα 53.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Σίγουρα η νέα ύλη άλλαξε τα δεδομένα ως προς τον τρόπο διδασκαλίας της ΑΕΠΠ.

Το βασικότερο κομμάτι της ύλης, αυτό που ο μαθητής θα εισάγεται στην έννοια του προγραμματισμού μέσω αλγορίθμων, έχει μεταφερθεί στη Β λυκείου και θα θεωρείται ότι έχει διδαχθεί σε αυτήν και ότι ο μαθητής θα τα γνωρίζει όταν θα έρχεται στη Γ λυκείου. Αυτό βέβαια οδηγεί σε άλλα προβλήματα...

Σίγουρα στην έναρξη της σχολικής χρονιάς(είτε καλοκαίρι για τα φροντιστήρια, είτε φθινόπωρο για τα σχολειά) θα χρειάζεται μια επανάληψη όσων έχει ακούσει ο μαθητής στη Β λυκείου.
Όμως οι δύο ώρες αρκούν για να κάνεις μικρή επανάληψη αλλά και να καλύψεις τη νέα ύλη; Αυτό θα δούμε.

Θα αρχίσουμε και εμείς να λέμε τη γνωστή ατάκα των μαθηματικών-φυσικών κλπ, "ότι ο μαθητής έχει κενά απο τις προηγούμενες τάξεις"


Laertis

Η αλλαγή αυτή είναι θετική κατά τη γνώμη μου, και αποτελεί έναυσμα αναβάθμισης τους μαθήματος. Πλέον στο Λύκειο, με το υπάρχον σύστημα,  θεωρείται απαραίτητη η επιλογή Πληροφορικής στην Α' Λυκείου, για όσους θέλουν να πάρουν την ΑΕΠΠ στην Γ' τάξη, μιας και το μονόωρο της Β΄Λυκειου είναι ανεπαρκές για την εισαγωγή ενός μαθητή στους αλγορίθμους, και θα δημιουργούνται μεγάλα κενά στους μαθητές που δεν καλύπτονται απο το μέχρι στιγμής ωράριο στη Β και Γ Λυκείου.
Συμφωνώ με τον Καρκαμάνη, ότι πλεον δημιουργείται αλυσίδα μαθημάτων απο τάξη σε τάξη.
Θεωρώ επιτακτική ανάγκη το δίωρο στη Β' Λυκείου.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: Laertis στις 18 Ιουν 2015, 11:37:27 ΠΜ
Η αλλαγή αυτή είναι θετική κατά τη γνώμη μου, και αποτελεί έναυσμα αναβάθμισης τους μαθήματος. Πλέον στο Λύκειο, με το υπάρχον σύστημα,  θεωρείται απαραίτητη η επιλογή Πληροφορικής στην Α' Λυκείου, για όσους θέλουν να πάρουν την ΑΕΠΠ στην Γ' τάξη, μιας και το μονόωρο της Β΄Λυκειου είναι ανεπαρκές για την εισαγωγή ενός μαθητή στους αλγορίθμους, και θα δημιουργούνται μεγάλα κενά στους μαθητές που δεν καλύπτονται απο το μέχρι στιγμής ωράριο στη Β και Γ Λυκείου.
Συμφωνώ με τον Καρκαμάνη, ότι πλεον δημιουργείται αλυσίδα μαθημάτων απο τάξη σε τάξη.
Θεωρώ επιτακτική ανάγκη το δίωρο στη Β' Λυκείου.

Υπάρχει όμως μία επιφύλαξη. Το σύστημα είναι μεταβατικό. Προς το παρόν οι μαθητές της Α Λυκείου δεν γνωρίζουν σε τι και πως ακριβώς θα εξεταστούν. Επίσης το σημαντικότερο είναι η πληροφορική να γίνει εξεταζόμενο για τις θετικές και τεχνολογικές σχολές. Δυστυχώς όμως η πείρα έχει δείξει ότι δεν υπάρχει λογική στους σχεδιασμούς των εκάστοτε κυβερνώντων.


petrosp13

Η εμβέλεια των μεταβλητών στα υποπρογράμματα προφανώς θα διδαχτεί θεωρητικά μόνο;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Αθανάσιος Πέρδος

Στη ΓΛΩΣΣΑ έχουμε περιορισμένη εμβέλεια. Σελ 184 βιβλίο μαθητή. Άρα μόνο θεωρητικά.

Laertis

Παράθεση από: aperdos στις 18 Ιουν 2015, 12:34:12 ΜΜ
Υπάρχει όμως μία επιφύλαξη. Το σύστημα είναι μεταβατικό. Προς το παρόν οι μαθητές της Α Λυκείου δεν γνωρίζουν σε τι και πως ακριβώς θα εξεταστούν. Επίσης το σημαντικότερο είναι η πληροφορική να γίνει εξεταζόμενο για τις θετικές και τεχνολογικές σχολές. Δυστυχώς όμως η πείρα έχει δείξει ότι δεν υπάρχει λογική στους σχεδιασμούς των εκάστοτε κυβερνώντων.



Έχεις δίκιο , αλλά δυστυχώς έχει επίσης αποδειχτεί εμπειρικά στα θέματα παιδείας ότι "ουδέν μονιμότερον του προσωρινού". Ίδωμεν ....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

fan

Πρέπει όλοι μας να συνεργαστούμε.Στο ιδιωτικο τομεα μπορει να υπαρχει ευελιξια στις ωρες (πχ. να γινονται 3 ωρες την εβδομαδα) οποτε χρησιμα συμπερασματα μπορουν να προκυψουν και για το δημοσιο τομεα με πιεση για αυξηση των ωρων.
Σημαντικη παρατηση ειναι οτι αν γινει ενωση θετικης και οικονομικης κατευθυνσης στο μαθημα μας τοτε πιστευω δεν θα εχουμε μελλον.Λιγες ωρες πολλοι μαθητες (οι περισσοτεροι χωρις υποβαθρο και χωρις να το δινουν πανελλαδικα) ,οπως επισης και δουλεια σε 2 ή 3 σχολεια λογω της μειωσης των ωρων δεν δινουν και πολυ αισιοδοξια.



Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: fan στις 18 Ιουν 2015, 05:40:13 ΜΜ
Πρέπει όλοι μας να συνεργαστούμε.Στο ιδιωτικο τομεα μπορει να υπαρχει ευελιξια στις ωρες (πχ. να γινονται 3 ωρες την εβδομαδα) οποτε χρησιμα συμπερασματα μπορουν να προκυψουν και για το δημοσιο τομεα με πιεση για αυξηση των ωρων.
Σημαντικη παρατηση ειναι οτι αν γινει ενωση θετικης και οικονομικης κατευθυνσης στο μαθημα μας τοτε πιστευω δεν θα εχουμε μελλον.Λιγες ωρες πολλοι μαθητες (οι περισσοτεροι χωρις υποβαθρο και χωρις να το δινουν πανελλαδικα) ,οπως επισης και δουλεια σε 2 ή 3 σχολεια λογω της μειωσης των ωρων δεν δινουν και πολυ αισιοδοξια.

Αυτό θα γίνεται και σε άλλα εξεταζομένα μαθήματα όμως, όπως η Βιολογία, Τα Μαθηματικά, το ΑΟΘ (και εκεί θα υπάρχουν τμήματα με μαθητές που άλλοι θα απλά θα παρακολοθούν και άλλοι θα εξεταζόνται)


Λαμπράκης Μανώλης

Ένα παράδειγμα υλοποίησης στοίβας - ουράς που έχει το τετράδιο του μαθητή είναι οι Δραστηριότητες ΔΤ3 και ΔΤ4 οι οποίοι ζητούν υλοποίηση των λειτουργιών εισαγωγή/εξαγωγή και ώθηση/απώθηση ... ίσως είναι τα αρχικά που μπορούμε να στηρικτούμε για ασκήσεις στο κομμάτι αυτό ... για παράδειγμα ένα θέμα συμπλήρωσης κενού που πέφτει συχνά θέμα β τελευταία μίας από αυτές τις λειτουργίες ... θεωρώ σαν πρώτο βήμα ίσως δεν θα ζητήσουν αυτούσια υλοποίηση, αλλά κάτι σε στυλ θεωρίας ή συμπλήρωσης κενού


karaberis

Μερικές σκέψεις πάνω στη νέα ύλη της ΑΕΠΠ (πολλά έχουν ήδη αναφερθεί, απλά εδώ γίνεται μια προσπάθεια ταξινόμησης των διαφοροποιήσεων ανά κεφάλαιο και αποτύπωσης του χρονικού κόστους των αλλαγών):

Κεφ./Θέμα/Μείωση-Αύξηση σε ώρες διδασκαλίας

1ο   Συζητήσιμη η αφαίρεση του 1ου Κεφαλαίου με το σκεπτικό ότι οι έννοιες που διαπραγματεύεται έχουν διδαχθεί στη Β' Λυκείου (αφενός διότι δεν είναι γνωστό το ΠΩΣ διδάχθηκαν στην προηγούμενη τάξη και αφετέρου διότι χρησιμοποιείται διαφοροποιημένη ορολογία μεταξύ των βιβλίων των δύο τάξεων, πχ βήματα επίλυσης προβλήματος).
   -4 ώρες

2ο   Το κεφάλαιο πρέπει να διδαχθεί οπωσδήποτε ΞΑΝΑ, διότι οι μαθητές/ακροατές  παρακολουθούν διαφορετικά ένα μάθημα για πάνε στην επόμενη τάξη και διαφορετικά ένα μάθημα που εξετάζεται στις πανελλήνιες εξετάσεις (ποιός διδάσκων θα αναλάβει την ευθύνη να κάνει πασαλείμματα στο συγκεκριμένο (από τα σημαντικότερα) κεφάλαιο?)
   -

2ο   Σχετικά με τα Διαγράμματα Ροής, δεν αναφέρεται πουθενά στις οδηγίες ότι δεν θα ζητηθούν, συνεπώς θέλουμε δεν θέλουμε είναι εντός ύλης, αφού υπάρχουν μέσα στο σχολικό βιβλίο. Αν οι συντάκτες των οδηγιών δεν έχουν σκοπό να τα εξετάσουν  θα πρέπει να το διευκρινήσουν για να μην παιδεύονται μαθητές/καθηγητές και να δοθεί βαρύτητα σε πιο ενδιαφέροντα και σημαντικά θέματα!
   
2ο   Η εντολή επίλεξε παραμένει εκτός ύλης.
   
2ο   Η δημιουργία ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ παραμένει εντός ύλης. Συνεπώς, νομίζω ότι παρεξηγήθηκε από μερικούς θαμώνες η διατύπωση «...σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον...» οι οποίοι σχεδόν αυθόρμητα θεώρησαν ότι θα γράφουμε ΜΟΝΟ προγράμματα! Μπορεί το περιβάλλον της Γλωσσομάθειας να υποστηρίζει τη δημιουργία ΜΟΝΟ προγραμμάτων, αλλά το αντίστοιχο περιβάλλον της Γλώσσας υποστηρίζει «... σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον...» τη δημιουργία και αλγορίθμων και προγραμμάτων. Σε κάθε περίπτωση, αν οι συντάκτες των οδηγιών εννοούν κάτι διαφορετικό (μόνο προγράμματα) θα πρέπει να το διευκρινήσουν!
   
3ο   Θετική η αφαίρεση της παραγράφου 3.1 με ανούσιες πληροφορίες για ένα μαθητή που στερείται της απαραίτητης πείρας για να κατανοήσει τα όσα αναφέρονται στις σκοπιές θεώρησης των δεδομένων.
   
3ο   Εισαγωγή νέων αλγόριθμων αναζήτησης και ταξινόμησης. Για την αναζήτηση υπάρχει αναφορά στα επόμενα. Σχετικά με την ταξινόμηση τίθενται τα εξής ερωτήματα: α) Ποιες μέθοδοι (ή παραλλαγές τους) θα είναι εντός ύλης; (ήδη αναφέρθηκαν δύο άλλες μέθοδοι, μόνο αυτές ή και άλλες πιθανώς; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει σαφής αναφορά, του τύπου «... η μέθοδος τάδε και η μέθοδος δείνα...» και β) Οι περισσότεροι (άντε καλά ας πούμε πολλοί) μαθητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν την «εύκολη» φυσαλίδα, θα τους ζητάμε τώρα να υλοποιήσουν τις υπόλοιπες; Κρίνετε ότι θα είναι ικανοί να ανταποκριθούν όλοι; Διότι μην ξεχνάτε ότι εξετάζουμε μαθητές και όχι φοιτητές. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα ζητηθεί στη συνέχεια από τους μαθητές να αναλύσουν τους αλγόριθμους και να βρουν και ποιος είναι πιο αποδοτικός; Ή μήπως εκεί το πάμε σιγά-σιγά, σε συνδυασμό με το κεφάλαιο 5;
   +4 ώρες

3ο   Προσθήκη ασκήσεων για τη στοίβα και την ουρά: Μάλλον άσκοπη/άστοχη η προσθήκη αυτών των ασκήσεων, ειδικά για την ουρά, όπου δεν γίνεται καμία νύξη για τον τρόπο υλοποίησης της σε αλγόριθμο/πρόγραμμα στο βιβλίο του μαθητή και μόνο στο τετράδιο υπάρχουν ΑΛΥΤΕΣ ασκήσεις υλοποίησης αλγορίθμων εισαγωγής/εξαγωγής στοιχείων σε στοίβες και ουρές. Οι απαντήσεις αυτών δίνονται στο βιβλίο του καθηγητή. Μπορούμε έτσι να θεωρήσουμε ότι ΟΛΟΙ οι μαθητές (άσχετα αν πάνε σε καλό ή κακό σχολείο ή κάνουν φροντιστήριο ή ιδιαίτερο) θα έχουν πρόσβαση σε αυτό το υλικό για να το αφομοιώσουν; Και αν ναι, σε ποιο βαθμό και βάθος; Υπάρχουν παραλλαγές υλοποιήσεων; Θα μπορούν αυτές να είναι ζητούμενα σε ασκήσεις; Ή θα αρκεστούμε όπως μέχρι τώρα για ταξινόμηση να χρησιμοποιούμε μόνο τη φυσαλίδα, αντίστοιχα να χρησιμοποιούμε ένα συγκεκριμένο αλγόριθμο για κάθε λειτουργία (που δεν υπάρχει όμως στο σχολικό βιβλίο);

Ίσως θα μπορούσαν να διδαχθούν σε συνδυασμό με τα υποπρογράμματα (δημιουργία αντίστοιχων διαδικασιών και χρήση από ένα κεντρικό πρόγραμμα με τη βοήθεια κατάλληλου μενού επιλογών, αλλά θεωρώ ότι θα ήταν πολύ εκτενής και δύσκολη μια παρόμοια άσκηση στα πλαίσια του μαθήματος και ακόμα περισσότερο στα πλαίσια των γραπτών εξετάσεων του Ιουνίου). Πάντως, θεωρώ ότι ανοίγει πολύ το είδος των ασκήσεων που μπορούν να δοθούν, σε σημείο που (πάντα κατά τη γνώμη μου) ξεπερνά το επίπεδο μαθητών Γ Λυκείου και δεν καλύπτεται από τα βιβλία που έχουν στα χέρια τους.
   Τουλάχιστον +2 ώρες

3ο   Προσθήκη των δυναμικών δομών δεδομένων (θεωρητικά): Άσκοπη προσθήκη ύλης/εννοιών με τις οποίες δεν έχουν καμία προηγούμενη εμπειρία οι μαθητές. Το τετράδιο δεν έχει επιπλέον υλικό στο θέμα αυτό, ενώ διάφορα σχετικά θέματα αναφέρονται στο βιβλίο του καθηγητή ως επιπλέον υλικό, που δεν μπορεί όμως να θεωρηθεί εξεταστέα ύλη!
   +1 ώρα

4ο   Δεν είναι εντός ύλης, άρα δεν είναι εντός ύλης και η δυαδική αναζήτηση! Άρα ποιάν άλλη μέθοδο αναζήτησης, εκτός της σειριακής, θα μάθουν τα παιδιά και σε ποιο κεφάλαιο βρίσκεται αυτή; Ή θα διδαχθεί με πρωτοβουλία των διδασκόντων ένα εκτός ύλης θέμα;
   +/- ??????

5ο   Εδώ πέσαμε σε βαθιά νερά! Ήδη αναφέρθηκε από άλλους ότι αυτά συνδυάζονται με την αναζήτηση/ταξινόμηση. Η οδηγία λέει ότι η πολυπλοκότητα θα διδαχθεί θεωρητικά (με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό). Άρα εξάγεται το συμπέρασμα ότι η επίδοση θα εξετάζεται και με ασκήσεις! Το βιβλίο του μαθητή έχει δύο παραδείγματα, το τετράδιο του μαθητή έχει 3 λυμένα και 8 άλυτες ασκήσεις  (με τις απαντήσεις και πάλι στο βιβλίο του καθηγητή). Άρα, αν δεν τις διδαχθεί και με όποιον καλό ή κακό τρόπο από τον καθηγητή του, πως ο μαθητής θα αποκτήσει πρόσβαση σε αυτές; Και εν τέλει, τι θα πρέπει να περιμένει στις εξετάσεις;

Επίσης τίθεται ένα θέμα με το «κόστος» των διαφόρων πράξεων του υπολογιστή για τον υπολογισμό της επίδοσης των αλγορίθμων. Μέσα από τα παραδείγματα του βιβλίου του μαθητή  μπορούν να εξαχθούν κάποιες από τις τιμές κόστους ορισμένων πράξεων/λειτουργιών, αλλά θα έπρεπε να δίνονται με σαφήνεια και πληρότητα όλες (τουλάχιστον έτσι πρέπει να κάνουν όσοι ετοιμάσουν δικές τους ασκήσεις).

Π.χ. εκχώρηση = 1
Είσοδος/έξοδος μιας μεταβλητής = 1
Συνθήκη (απλή ή σύνθετη?) = ....
Υπολογισμός (απλός ή σύνθετος?) = ...
Κλήση υποπρογράμματος = ...
Κλπ...

Εδώ θα πρέπει να δοθούν οδηγίες από τους συντάκτες.
   +4 ώρες (νομίζω ότι τελικά θα δαπανηθούν περισσότερες ώρες στο θέμα αυτό)

6ο   Θετική η αφαίρεση μικρής ωφέλειας τμημάτων θεωρίας (Είδη γλωσσών, ιστορικά στοιχεία γλωσσών). Βέβαια, αφαιρέθηκαν και οι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ έννοιες: γλώσσα μηχανής, συμβολική γλώσσα, γλώσσα υψηλού επιπέδου, που είναι απαραίτητες για την τελευταία παράγραφο του κεφαλαίου! Θα βοηθήσει ιδιαίτερα μαθητές που δεν θέλουν/μπορούν να αποστηθίσουν μεγάλα τμήματα θεωρίας.
   -1 ώρα

10ο   Εμβέλεια μεταβλητών: Αμφίβολης αξίας προσθήκη, δύσκολη έννοια που απαιτεί μεγάλη προγραμματιστική εμπειρία για να γίνουν κατανοητές και να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει (σίγουρα οι μαθητές δεν διαθέτουν αυτήν την εμπειρία).
   +0,25 ώρες

   Σύνολο επιπλέον απαιτούμενων ωρών:   Κατ'ελάχιστο +7

Σημείωση: Οι απαιτούμενες ώρες αντλήθηκαν από το βιβλίο του καθηγητή. Στις ώρες αυτές πρέπει να προστεθούν οι "κρυφές" ώρες διαβάσματος του μαθητή, που θα πρέπει να κάνει επιπλέον ασκήσεις για όλα αυτά τα νέα θέματα που προστέθηκαν. Δηλαδή, αφαιρέθηκαν τμήματα κυρίως θεωρίας (που απαιτούν ώρες παπαγαλίας) και προστέθηκαν ώρες ασκήσεων. Μένει σε σας να κρίνεται αν με τον τρόπο αυτό επιβαρύνεται ή όχι ο μαθητής.

Ελπίζω να μη σας κούρασα...