Μαθητής του 15 (+-1).

Ξεκίνησε από ntzios kostas, 27 Ιαν 2009, 11:54:16 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ntzios kostas

Η δύσκολη στιγμή της βαθμολόγησης έχει φτάσει.

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν μαθητή που τον αξιολογείτε με βαθμό γύρω στο 15. Τι βαθμό θα του βάζατε;

Αυτό το ρωτάω, όχι γιατί έχω απορία για τον βαθμό που θα του βάλω εγώ (20), απλά να αναδειχτεί η σπουδαιότητα του θέματος της βαθμολόγησης των μαθητών μας.

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

andreas_p

Από το επίπεδο 15,  (με θέματα όπως του 2008) πας εύκολα στο 18 (Γραπτά).
'Αρα 19 ή 20.

Laertis

Εξαρτάται απο το πως προκύπτει το 15. Εγω, για παράδειγμα, τα τεστάκια και το διαγώνισμα που έβαλα δεν ήταν δύσκολα, οπότε αν κάποιος είναι στο 15 θα πάρει 18 στο 1ο τετράμηνο και στο 2ο βλέπουμε. 
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

ntzios kostas

#3
Η άποψή μου είναι, όλοι 20. Σε περίπτωση που γράψει χαμηλά, ο προφορικός βαθμός αυτομάτως προσαρμόζεται, ενώ αν γράψει ψηλά δεν του κόψαμε κανένα μόριο από τον μέσο του όρο.

Επίσης επειδή βλέπω σε πολλά σχολεία οι μαθητές ανεξαρτήτου επιπέδου να παίρνουν 20, γιατί να μη βάλω και εγώ 20 στους δικούς μου μαθητές τους οποίους ξέρω χρόνια;

Γιώργο είναι πιθανό να κόψεις κάποια μόρια από τον γενικό βαθμό του συγκεκριμένου μαθητή. Πρόσεχε, ενδεχομένως να βοηθάς τον δικό μου μαθητή.


Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

COACH

Κάπως έτσι είναι τα πράγματα...Όπως τα λέει ο Κώστας...Αν και δεν είμαι σε σχολείο...
Αλλά .....ο καλός (μυστήριος) μαθητής παρεξηγείται...αλλά στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής εντός του σχολείου...ας μάθουν να λειτουργούν σαν ομάδα...

Υ.Γ.Ας βάλουν επιτέλους θέματα στις πανελληνίες για να ξεχωρίσει κάποτε ο καλός...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

evry


  Η εμπειρία λέει ότι αν δεν θες να σου τα πρήζουν οι γονείς για το πόσο αδίκησες το τέκνο τους (το οποίο φυσικά είναι μια ιδιοφυία την οποία εσύ δεν μπορείς να κατανόησεις) βάζεις σε όλους 20 και τελειώνεις. Αυτό κάνουν πολλοί καθηγητές. Φυσικά υπάρχει και το άλλο επιχείρημα το οποίο επικαλείται ο Κώστας και έχει δίκιο, ότι δηλαδή τι θα κάνεις αν τυχόν ο μαθητής που σου φαίνεται για 15 σου γράψει 19? αυτό είναι πιθανό λόγω της φιλοσοφίας των θεμάτων. Δεν θα τον έχεις αδικήσει?
   Φυσικα εξαιρώ και τα ιδιωτικά σχολεία στα οποία ο καθηγητής είναι υποχρεωμένος εκ των πραγμάτων (όχι πάντα) να βάζει υψηλούς βαθμούς.
   Ας δούμε τώρα και την άλλη πλευρά. Από που και ως που θεωρούν οι μαθητές ότι είσαι υποχεωμένος να τους πριμοδοτήσεις με το +2, δεν το κατάλαβα, εκτός αν έχουμε υπογράψει κανένα συμβόλαιο και δεν το ξέρω. Στο επιχείρημα του γονιού ότι το παιδί μου έχασε τη σχολή για 2 μόρια που δεν του έβαλες του απαντάς ότι υπάρχει κάποιο άλλο παιδί που θα έχανε εκείνο τη θέση αν έβαζες τα 2 μόρια. Απλά όταν αδικείς έναν άγνωστο είναι πιο εύκολο, έτσι δεν είναι?
   Επειδή κάθε χρόνο αντιμετωπίζω την ίδια ίστορια και ακόμα δεν δέχομαι να συμβιβαστώ (μάλλον μου αρέσουν οι τσακωμοί με τους γονείς δεν ξέρω) βάζω τους βαθμούς που θεωρώ δίκαιους με ένα +2 σε κάποιες περιπτώσεις.
   Για παράδειγμα μαθητής που μου γράφει 15 στο διαγώνισμα τετραμήνου το οποίο θα είναι ένα κλικ πιο κάτω σε δυσκολία από τα θέματα των εξετάσεων, και η προφορική του παρουσία κυμαίνεται και αυτή κάπου εκεί δεν του βάζω σε καμία περίπτωση κάτω από 16 και πάνω από 18. Συνήθως 17. Για να βάλω 20 σε κάποιον πρέπει να φαίνεται ότι αντικειμενικά κυμαίνεται από 17 και πάνω.
     Ο βαθμός του λυκείου πρέπει να αντικατοπτρίζει την απόδοση του μαθητή στην τάξη και όχι έξω από αυτήν. Δεν είμαι μάντης να ξέρω τι θα γράψει ο μαθητής στις πανελλήνιες. Αυτό που αξιολογώ είναι αυτό που βλέπω μέσα στην τάξη και αυτή είναι η δουλειά μου.

   Και αυτή η καραμέλα του "βάλτε μου 20 για να με βοηθήσετε" πρέπει να σταματήσει, γιατί σκεφτείτε ότι με το να βάζετε 20 σε κάποιον μαθητή αυτόματα αδικείται κάποιον άλλον.

Επίσης δεν είναι επιχείρημα να βάζεις μεγάλους βαθμούς επειδή βάζουν και οι άλλοι, επειδή δηλαδή οι άλλοι το κάνουν στράβα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακολουθήσεις και εσύ. Πρέπει να κάνεις αυτό που σου επιβάλλει η συνείδησή σου. Δεν λέω να είσαι αυστηρός, μπορείς να βάζεις ένα +2 ή +3 αλλά σε καμία περίπτωση σε έναν μαθητή που τον αξιολογείς με 14-15 να τους βάζεις 20.
    Φυσικά πάντα το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι, και για άλλη μια φορά φταίει το υπουργείο που έχει δώσει αυτή την ευθύνη στους καθηγητές. ή θα πρέπει να το καταργήσει και να μην μετράει ο προφορικός βαθμός ή να ελέγχει μαζικά φαίνομενα μεγάλης απόκλισης βαθμών.
    Πιστεύω όμως ότι το υπουργείο το βολεύει αυτή η κατάσταση, δηλαδή εύκολα θέματα, μεγάλοι βαθμοί σε όλους να είναι όλοι ευτυχισμένοι κλπ, αφού απο ότι φαίνεται δεν αδικείται κανένας έτσι, ή μήπως αδικείται?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

να ελέγχει μαζικά φαινόμενα μεγάλης απόκλισης βαθμών.

Σ' αυτό το σημείο , Ευριπίδη, θα συμφωνήσω μαζί σου.  Επαναφορά στο παλιό καθεστώς.  Έλεγχος για τους συναδέλφους που βάζουν αυθαίρετα 19-20 σε μαθητές που γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι δεν θα γράψουν πάνω από 2-3.  Την επόμενη χρονιά ΔΕΝ θα πρέπει να παίρνουν κατεύθυνση.  Τώρα με την άποψη του Κώστα δε συμφωνώ.  Όχι όλοι 20.

Επίσης αν σε κάποιον έχεις 19-20 και σου γράψει 14-16 δε χάθηκε ο κόσμος. Έδωσε τη μάχη με αξιοπρέπεια.

Άρα βρίσκομαι ανάμεσα   σε Κώστα και Ευριπίδη.   

Laertis

Παράθεση από: ntzios kostas στις 28 Ιαν 2009, 08:45:06 ΠΜ
Η άποψή μου είναι, όλοι 20. Σε περίπτωση που γράψει χαμηλά, ο προφορικός βαθμός αυτομάτως προσαρμόζεται, ενώ αν γράψει ψηλά δεν του κόψαμε κανένα μόριο από τον μέσο του όρο.

Επίσης επειδή βλέπω σε πολλά σχολεία οι μαθητές ανεξαρτήτου επιπέδου να παίρνουν 20, γιατί να μη βάλω και εγώ 20 στους δικούς μου μαθητές τους οποίους ξέρω χρόνια;

Γιώργο είναι πιθανό να κόψεις κάποια μόρια από τον γενικό βαθμό του συγκεκριμένου μαθητή. Πρόσεχε, ενδεχομένως να βοηθάς τον δικό μου μαθητή.


Διαφωνώ κάθετα Κώστα και συμφωνώ με τον Ευριπίδη.
Αυτό το θεωρώ ισοπέδωση, δε μπορεί όλοι να παίρνουν 20. Απορώ πως κρατάς μια τάξη που όλους κουτσούς στραβούς του βάζεις 20. Κι αυτόν που σου γράφει 20 στα διαγωνίσματα κι αυτόν που γράφει 15 ή 10 ;
Αυτή είναι η αδικία για μένα κι όχι αν τύχει να γράψει παραπάνω στις εξετάσεις για διάφορους λόγους. Εξ 'αλλου δουλειά μας είναι να αξιολογούμε σωστά τους μαθητές κι όχι να τους χαρίζουμε φοβούμενοι μη τυχόν και γράψουν στο τέλος.
Εγώ ξέρω ποιοι θα γράψουν στο τέλος κι αν κάποιος τύχει να γράψει παραπάνω είμαι σίγουρος ότι δε θα μου ζητήσει το λόγο γιατί θα ξέρει πως έγινε τυχαία (πιθανή αντιγραφή) κι όχι ότι το άξιζε.....

Προσπαθώ να βοηθώ τα παιδιά, αλλά μόνο αυτά που προσπαθούν και θέλουν να πετύχουν κάτι κοπιάζοντας κι όχι αντιγράφοντας κλπ.
Τους χαβαλέδες στην τάξη (είναι συχνό είδος στην Τεχνολογική) τους βάζεις κι αυτούς 20 ; Εγώ πάντως ξεκινάω απο 8 ... και κάποιες χρονιές έτυχε και απο 7. Το 20 μπαίνει σε παιδιά που γράφουν 17-18 και πάνω ακόμα και σε δύσκολα θέματα.

Ξέρω ότι η πίεση απο τους γονείς είναι μεγάλη αλλά μάλλον το προτιμώ (ή το επιδιώκω) όπως ο Ευριπίδης :)


Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

sstergou

Αν υποθέσουμε όμως ότι στα ιδιωτικά οι βαθμοί μπαίνουν ευκολότερα τότε αυτομάτως οι μαθητές τους αποκτούν ένα πλεονέκτημα.  Αυτό δεν είναι αδικία;

ntzios kostas

ΠαράθεσηΦυσικα εξαιρώ και τα ιδιωτικά σχολεία στα οποία ο καθηγητής είναι
υποχρεωμένος εκ των πραγμάτων (όχι πάντα) να βάζει υψηλούς βαθμούς.

Αυτό είναι ο λόγος που πρέπει να βάλεις (ή να προσπαθήσεις να βάλεις) και εσύ 20. Σκέψου ότι τα παιδιά των ιδιωτικών δεν χάσανε καμία ώρα από καταλήψεις. Το μάθημα είναι 3ώρο. Δεν θα τους αλλάξει ο καθηγητής στην διάρκεια της χρονιάς. Στο σπίτι τους θα κάνουν ιδιαίτερα και όχι φροντιστήριο (μπορεί και τίποτα). Δηλαδή εμφανή πλεονεκτήματα σε σχέση με τα παιδιά των δημοσίων. Εκτός όμως αυτών των πλεονεκτημάτων θα έχουν και το 20αρι στο χέρι. Δηλαδή μιλάμε για παράφορη αδικία κατά των παιδιών του δημόσιου σχολείου. Ένα παιδί στο δημόσιο σχολείο μπορεί να βρίσκεται στο 12, απλά γιατί ο καθηγητής μετά τις καταλήψεις τελείωση την ύλη βιαστικά για να είναι καλυμμένος απέναντι στο υπουργείο.


Πριν βάλουμε βαθμούς και αξιολογήσουμε τους μαθητές μας, ας αξιολογήσουμε πρώτα το μάθημά μας. Αν οι συνθήκες δηλαδή μας επιτρέψανε να το κάνουμε όπως έπρεπε. Αν οι συνθήκες το επιτρέψανε, ώστε να μην εχει ο μαθητής ανάγκη το ιδιαίτερο. 

ΠαράθεσηΕξ 'άλλου δουλειά μας είναι να αξιολογούμε σωστά τους μαθητές κι όχι να τους χαρίζουμε φοβούμενοι μη τυχόν και γράψουν στο τέλος.
η αξιολόγηση των μαθητών πρέπει όπως προανέφερα να γίνεται στις ίδιες συνθήκες διδασκαλίας. Εσύ τους αξιολογείς με δίωρο ο ιδιωτικός με τρίωρο.

ΠαράθεσηΤους χαβαλέδες στην τάξη (είναι συχνό είδος στην Τεχνολογική) τους βάζεις κι αυτούς 20 ; Εγώ πάντως ξεκινάω από 8 ... και κάποιες χρονιές έτυχε και από 7. Το 20 μπαίνει σε παιδιά που γράφουν 17-18 και πάνω ακόμα και σε δύσκολα θέματα.

Δεν μιλάω για τους χαβαλέδες. Που και αυτούς και 7 να τους βάλεις χαβαλέδες θα μείνουν. Εγώ μιλάω για μαθητή που έχει στόχους αλλά δεν τα καταφέρνει, είναι δηλαδή στο 14.


ΠαράθεσηΑυτό το θεωρώ ισοπέδωση, δε μπορεί όλοι να παίρνουν 20. Απορώ πως κρατάς μια τάξη που όλους κουτσούς στραβούς του βάζεις 20. Κι αυτόν που σου γράφει 20 στα διαγωνίσματα κι αυτόν που γράφει 15 ή 10 ;
Γιατί Γιώργο εσύ κρατάς την τάξη επειδή έχεις βάλει χαμηλούς βαθμούς. Τόσο καιρό πώς την κρατάς που ακόμα δεν έχουν δει την βαθμολογία τους.  Η τάξη δεν νομίζω ότι κρατιέται στην Γ λυκείου με απειλές στη βαθμολογία.

ΠαράθεσηΚι αυτόν που σου γράφει 20 στα διαγωνίσματα κι αυτόν που γράφει 15 ή 10 ;Αυτή είναι η αδικία για μένα κι όχι αν τύχει να γράψει παραπάνω στις εξετάσεις για διάφορους λόγους.
Αν κάποιος νιώθει αδικημένος επειδή έβαλες και 20 στο μετριότερο συμμαθητή του, το φίλο του, σκέψου πόσο αδικημένος θα νιώθει αυτός που του έβαλες 15 απέναντι στα άγνωστα παιδιά των πλουσίων. Ακόμα και εσύ δεν νιώθεις αδικία αν βάλω εγώ σε όλους 20.

Παράθεσηκι όχι να τους χαρίζουμε φοβούμενοι μη τυχόν και γράψουν στο τέλος.
Δεν νομίζω ότι μίλησε κανένας για φόβο.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Laertis

#10
Χμμμ διαφωνούμε ριζικά Κώστα.

Εγώ μιλάω για τον εαυτό μου και πίστεψέ με δεν θεωρώ σωστό να βάλω 20 σε ένα μαθητή που έχει γράψει σε 3-4 τεστ και σε ένα επαναληπτικό διαγώνισμα απο 15 και κάτω. Και μάλιστα πριν καν μπούμε τους πίνακες και τα υποπρογράμματα ... στα δύσκολα δηλαδή.
Δεν θεωρώ σωστό, όταν ο μαθητής που έβαλα 20 πάει και γράφει για 10 και κάτω.
Δεν θεωρώ σωστό να ξεπετάω με διάφορες δικαιολογίες τα 20 άρια και ο επόμενος κατώτερος βαθμός να είναι κάτω απο τη βάση.
Δεν θεωρώ σωστό να μην κρίνω απο την απόδοση και επίδοση τον μαθητή μέσα στην τάξη αλλά απο το τι κάνουν τα ιδιωτικά και το αν τύχει και γράψει στις εξετάσεις.

Κι όταν κάνω κάτι που δεν θεωρώ σωστό τότε αδικώ σίγουρα ... και προφανώς τον ίδιο μου τον εαυτό ...
Δε το λεώ για να περιαυτολογήσω αλλά μέχρι στιγμής στα 10 χρόνια δεν έτυχε ούτε ένας μαθητής μου να γράψει καλύτερα απο τον προφορικό του βαθμό.
Όσο για το πως κρατιέται η τάξη μιλούσα για το 2ο τετράμηνο. Βάζοντας 20 απο το 1ο τετράμηνο σε όλους έχεις χάσει το παιχνίδι γιατί ήδη όλοι ξέρουν τον τελικο προφορικό βαθμό τους και σε έχουν γράψει ήδη.

Ο φόβος που αναφέρομαι είναι ο φόβος που έχεις μήπως αδικήσεις κάποιον με τη λογική ότι όλοι πριμοδοτούνται. Έτσι η εύκολη λύση είναι η ισοπέδωση.
Δεν πρόκεται ποτέ να κάνω αυτό που κατηγορώ.

Μη ξεχνάμε ότι το έργο μας είναι και παιδαγωγικό ταυτόχρονα. Ποιό το συμπέρασμα όταν χωρίζεις τα παιδιά σε άριστους και κακούς μόνο ; Μέτριοι δεν υπάρχουν ; Άσπρο ή μαύρο;
Με τη λογική αυτή δε χρειάζεται καν να πηγαίνουν σχολείο τα παιδια ούτε ο προφορικός βαθμός που τον θεωρούμε για "πέταμα". Ας προετοιμάζονται όπου θέλουν και να πηγαίνουν να γράψουν κατευθείαν και ότι βαθμό πάρουν ...

Δεν είναι έτσι τα πράγματα ... Δεν πρέπει να είναι έτσι ...

Λυπάμαι αλλά για μένα είναι θέμα αρχής.....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

ntzios kostas

Γιώργο επαναλαμβάνω δεν μιλάω για τους μαθητές γύρω και κάτω από το 10. Όπως βλέπεις και από τον τίτλο του post αναφέρομαι σε πιο καλούς μαθητές, 12 και πάνω.


ΠαράθεσηΔε το λέω για να περιαυτολογήσω αλλά μέχρι στιγμής στα 10 χρόνια δεν έτυχε ούτε ένας μαθητής μου να γράψει καλύτερα από τον προφορικό του βαθμό.
Αν του μαθητή του έχεις 14 και αυτός γράψει 13 βαθμολογικά τον αδικείς αφού του τρως 0.3 μόρια δηλαδή 300 μόρια στις 20000. Δεν είναι λίγο πράγμα.
Ένα παιδί στο ιδιωτικό γράφοντας 18 σε όλα τα μαθήματα ο γενικός του γίνεται 18600 μόρια. Στο δημόσιο ο αντίστοιχος μαθητής στη χειρότερη περίπτωση μπορεί να μαζέψει 17400 μόρια. Στη διαφορά των μορίων χωράει όλο το πολυτεχνείο.

Όμως δεν απάντησες. Την αδικία με τα ιδιωτικά δεν την βλέπεις. Η γνώμη μου είναι, αν στα παιδιά των ιδιωτικών βάζουν 20 πρέπει στα αντίστοιχα παιδιά του δημοσίου να βάζουν 25 και όχι 15. Θα μου πεις, εμείς θα φτιάξουμε τα πράγματα. Όχι, αλλά δεν θέλω σε καμία περίπτωση ο "δικός μου" μαθητής, να χάσει μόριο εξαιτίας μου και να περάσει ο "δικός σου" μαθητής στη θέση του.  Ας βγάλει τα μάτια του μόνος του. Εγώ ποιος είμαι για να του καθορίσω την πορεία του. Δεν θεωρώ ότι έκανα και τέλεια την δουλεία μου. Όχι βέβαια,  γιατί δεν ήθελα αλλά γιατί δεν το ευνοούσαν οι συνθήκες.


ΠαράθεσηΒάζοντας 20 απο το 1ο τετράμηνο σε όλους έχεις χάσει το παιχνίδι γιατί ήδη όλοι ξέρουν τον τελικό προφορικό βαθμό τους και σε έχουν γράψει ήδη.
Αυτός είναι ο φόβος σου τελικά. Φοβάσαι αν θα χάσεις το παιχνίδι; Δεν θα το χάσεις. Αντίθετα μπορεί και να το κερδίσεις. Και να το χάσεις όμως δεν έμεινε και πολύ 2,5 μήνες βαριά μάθημα. Για αυτούς τους μήνες να στείλεις το μαθητή σου σε άλλη σχολή. Δεν αξίζει.

ΠαράθεσηΜη ξεχνάμε ότι το έργο μας είναι και παιδαγωγικό ταυτόχρονα. Ποιο το συμπέρασμα όταν χωρίζεις τα παιδιά σε άριστους και κακούς μόνο ; Μέτριοι δεν υπάρχουν ; Άσπρο ή μαύρο;
Εδώ μιλάμε για πανελλήνιες. Δεν νομίζω ότι τα παιδιά σκέφτονται στη  Γ' Λυκείου τι πήρε ο διπλανός του. Προσωπικά τους δίνω και μία ενδεικτική βαθμολογία. Μία βαθμολογία, που δεν φαίνεται στον έλεγχό τους, στην οποία φαίνεται για πόσο τους κρίνω την συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Πίστεψέ με οι αδικίες αμβλύνονται.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Laertis

Φίλε Κώστα προσπαθείς να με πείσεις να αλλάξω τρόπο σκέψης και βαθμολόγησης ;
Και μάλιστα με "επιχειρήματα" που αντικρούω εδώ και χρόνια.
Δεν είπα ότι δε βοηθώ κανένα παιδί , αλλά μέχρι ενός ορίου. Τα δικά σου όρια είναι ευρύτερα. Εναν μαθητή του 12, του βάζεις 20 και καθάρισες με τη συνείδησή σου. Άλλος θα βγάλει το φίδι απο την τρύπα.
Θεώρησε με άδικο και κακό καθηγητή, μπορώ να ζήσω κι έτσι ....

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

andreas_p

Καλημέρα.

Παιδιά μη τα ισοπεδώνουμε.  Πώς ένας μαθητής του 10-12 θα πάρει 20;  Και ο άλλος που ματώνει ;
Αν είναι να δώσω μια κατάσταση με όλα 20, ε αυτό είναι ξεφτίλα. Είναι διαφορετικό για έναν μαθητή του 14-16 να πάρει ένα 18-19 από το να πάρουν όλοι 20.  Στο κάτω κάτω ας καταργηθεί ο ρόλος του προφορικού και να μπάινει ο μαθητής με τη δύναμη της πένας του.

evry


   Χμμμ, βλέπω ότι η συζήτηση άναψε. Το επιχείρημα του Κώστα είναι ισχυρό, δηλαδή αν εσύ βάζεις φυσιολογικούς βαθμούς και σε έναν μαθητή του 15 βάζεις 17 ας πούμε, αλλά στο δίπλα σχολείο βλέπεις να παίρνουν όλοι 20 τι κάνεις? Όταν τα παιδιά θα σε ρωτήσουν γιατί αυτοί και όχι εμείς? τι θα απαντήσεις? δεν θα έχεις να τους απαντήσεις τίποτα. Γιατί τα παιδιά δυστυχώς στην γ Λυκείου δεν τα ενδιαφέρει τίποτα, ούτε αν ο καθηγητής είναι καλός, ούτε αν το μάθημα είναι καλό. Αυτό που ενδιαφέρει την πλειοψηφία των μαθητών είναι ο βαθμός. Έχουν την ψευδαίσθηση ότι αν πάρουν μεγάλο προφορικό βαθμό θα γράψουν και καλά. Άρα δεν βγάζεις άκρη.
   Η απάντηση στο επιχείρημα αυτό είναι ότι δεν αδικείς εσύ τους δικούς σου μαθητές αλλά ο άλλος καθηγητής αδικεί όλους τους άλλους. Με το να βάζεις σε όλους 20 και ειδικά στους μέτριους καταστρέφεις το πνεύμα της προφορικής βαθμολογίας. Αλήθεια έχετε σκεφτεί γιατί η προφορική βαθμολογία μετράει στον τελικό βαθμό?
υποθέτω ότι το σκεπτικό είναι πως αν κάποιος καλός μαθητής δεν γράψει για κάποιον λόγο (έπαθε blackout, λάθος στις πράξεις κλπ) να πάρει αυτά που έχασε από τον προφορικό. Αν βάλεις σε όλους 20 αυτό πάει.
Δεν είναι δικαιολογία επειδή το σύστημα είναι στραβό, να το ακολουθούμε και εμείς. Πρέπει όσο μπορούμε να αντιστεκόμαστε και να πράττουμε αυτό που θεωρούμε σωστό και δίκαιο αφού στο δημόσιο σχολείο έχουμε αυτή την ελευθερία αλλά και επειδή αυτές οι έννοιες πλέον στην κοινωνία είναι άγνωστες
     
Πάντως τη Φυσική πέρυσι θα υπήρχαν πολλές αναβαθμολογήσεις με τα θέματα που έβαλαν
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

Καλημέρα και από εμένα.
Φίλε Γιώργο ο στόχος μου σε καμία περίπτωση δεν είναι να πίσω εσένα, απλά ότι πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή στην βαθμολόγηση, από την στιγμή που υπάρχουν συμμαθητές των παιδιών μας (μιλάω για ιδιωτικά σχολεία) που πάνε στις εξετάσεις με πολύ περισσότερα πλεονεκτήματα από τα παιδιά των δημοσίων (τα ανέφερα παραπάνω). Μόνο αυτό. Να προστατέψω θέλω και όχι να κατακρίνω την βαθμολόγηση κανενός.

ΠαράθεσηΠώς ένας μαθητής του 10-12 θα πάρει 20
. Μπορεί αυτός ο μαθητής του 10-12 αν ήταν σε ένα άλλο σχολείο που δεν γινόντουσαν καταλήψεις, που το μάθημα ήταν πιο οργανωμένο, που είχε λεφτά για ιδιαίτερα να ήταν του 17. Θα μου πεις στις εξετάσεις κατά τη βαθμολόγηση λαμβάνονται υπόψη  το που πήγαν τα παιδιά φροντιστήριο, αν έγιναν στο σχολείο του καταλήψεις, αν ο καθηγητής του έκανε μάθημα, αν γινόταν 3ώρο ή 2ωρο. ΟΧΙ. (Ακόμα και τα θέματα δεν το λαμβάνουν υπόψη τους, αφού η δυσκολία τους είναι πιο κοντά στη δουλειά των φροντιστηρίων και όχι σε αυτήν των σχολείων). Γι' αυτήν την αδικία μιλάω. Δεν θέλω, λοιπόν, σε όλες αυτές τις άδικες συνθήκες να βάλω και άλλη μία εις βάρος των μαθητών του δημόσιου σχολείου, το βαθμό του τετραμήνου.

ΠαράθεσηΣτο κάτω κάτω ας καταργηθεί ο ρόλος του προφορικού και να μπαίνει ο μαθητής με τη δύναμη της πένας του.
Ανδρέα συμφωνώ και επαυξάνω.

ΠαράθεσηΗ απάντηση στο επιχείρημα αυτό είναι ότι δεν αδικείς εσύ τους δικούς σου μαθητές αλλά ο άλλος καθηγητής αδικεί όλους τους άλλους.
Επέτρεψέ μου να το διατυπώσω και λίγο διαφορετικά. Η απάντηση στο επιχείρημα αυτό είναι ότι δεν αδικείς εσύ τους δικούς σου μαθητές άλλα ο άλλος αδικεί τους δικούς σου μαθητές. :) :)

Παράθεσηδηλαδή αν εσύ βάζεις φυσιολογικούς βαθμούς και σε έναν μαθητή του 15 βάζεις 17 ας πούμε, αλλά στο δίπλα σχολείο βλέπεις να παίρνουν όλοι 20 τι κάνεις? Όταν τα παιδιά θα σε ρωτήσουν γιατί αυτοί και όχι εμείς? τι θα απαντήσεις? δεν θα έχεις να τους απαντήσεις τίποτα. Γιατί τα παιδιά δυστυχώς στην γ Λυκείου δεν τα ενδιαφέρει τίποτα, ούτε αν ο καθηγητής είναι καλός, ούτε αν το μάθημα είναι καλό. Αυτό που ενδιαφέρει την πλειοψηφία των μαθητών είναι ο βαθμός. Έχουν την ψευδαίσθηση ότι αν πάρουν μεγάλο προφορικό βαθμό θα γράψουν και καλά. Άρα δεν βγάζεις άκρη.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

vellamos

ρε παιδια εχω τρελαθει με τους βαθμους που βαζετε.επιδη ειμαι μαθητης μπορο να πο κατι........
εμας ο καθηγητης μας πιστευει οτι η βαθμολογια σταματα στο 16-17.περισυ να φανταστητε σε θεματε παλουκια του εγραψα 18 και μου εβαλε 15.εχασα την σημαια απο αυτον τον !@#$%^..να σασ δοσο το τηλ. να του πειτε καμια κουβεντα; ;D

andreas_p

Αν είσαι  σημαιοφόρος (υποψήφιος) όπως ισχυρίζεσαι, τουλάχιστον πρόσεχε τα λάθη σου. 
Όλα τα ρήματα με οοοο ....

Υ.Γ.  Ο δαίμων του πληκτρολογίου ;  Γράφε πιο αργά.

gpapargi

Φοβάμαι πως όλα αυτά δείχνουν ένα πράγμα: το πόσο λάθος είναι να μετράει ο βαθμός του σχολείου για την είσοδο στο πανεπιστήμιο.

Από τη στιγμή που μετράει, σίγουρα θα βρεθούν κάποια ιδιωτικά που θα βάλουν βαθμό. Γνωρίζω περίπτωση που ο καθηγητής βάζει 20 σε όλα τα παιδιά. Επίσης γνωρίζω ότι σε πολλές περιπτώσεις ο γονιός λέει στον ιδιοκτήτη ότι το παιδί θα πάει στο εξωτερικό και θέλει μεγάλους βαθμούς. Ο επιχειρηματίας δε χαλάει χατίρι στον πελάτη. Συνήθως αυτό έχει κανονιστεί από την περίοδο των εγγραφών.

Τι να κάνει μετά από αυτό ο ευσυνείδητος καθηγητής του δημοσίου; Οι βαθμοί είναι φουσκωμένοι με αέρα και θέλει να βάλει στον καθένα αυτό που του αξίζει. Αν βάλεις 18 σε κάποιον που αξίζει για 12 δεν του κάνεις καλό από παιδαγωγική άποψη. Δεν τον βοηθάς να γίνει καλύτερος ούτε να ξέρει την αξία του. Από την άλλη όμως θέλει και αυτός να «παίξουν» τα παιδιά του στο παιχνίδι της εισόδου στα πανεπιστήμια με τους ίδιους όρους που παίζουν και τα παιδιά των ιδιωτικών. Γιατί να έχουν πλεονέκτημα αυτοί που πληρώνουν και παίρνουν το βαθμό;

Έτσι βάζουν και αυτοί του δημοσίου ψεύτικους βαθμούς. Όσοι βάζουν δίκαιους βαθμούς γίνονται οι κακοί της υπόθεσης.

Όλα αυτά πιστεύω πως στριφογυρίζουν στο κεφάλι του ευσυνείδητου καθηγητή και νομίζω πως ότι και να κάνει δεν μπορεί να είναι καλυμμένος με τη συνείδησή του. Ότι και να κάνει λάθος είναι. Η ρίζα του κακού είναι ότι μετράει ο σχολικός βαθμός στην είσοδο στο πανεπιστήμιο. Άσε που δίνει και πεδίο δράσης στο γλύφτη μαθητή και γονιό να κάνει τα δικά του. Ενώ τα γραπτά είναι απρόσωπα. Κανείς δεν ξέρει ποιος είσαι.

S_Siokos

Καλησπέρα και από μένα... Είδα το μαθητή που τα γράφει όλα με ο και αν είναι όντως αριστούχος φαντάζομαι δύο πράγματα.. Κάποια μαθησιακή δυσκολία ή υπερβολική ενασχόληση με το msn, FB etc και συνεχή χρήση greeklish..
Από την άλλη θα ήθελα να συνεισφέρω στη συζήτηση έστω και από διαφορετικό μετερίζι μια και δεν είμαι καθηγητής σχολείου αλλά έχω φροντιστήριο.. Βλέπω ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο θέμα εδώ... Η εισαγωγή ενός μαθητή στο πανεπιστήμιο κρίνεται από πολλούς παράγοντες.. Ένας από τους βασικούς είναι και η βαθμολογία των μαθητών στο σχολείο. Για σκεφτείτε 2 καλά προετοιμασμένους μαθητές που γράφουν 18 σε όλα τα μαθήματα... Και στο ένα σχολείο κρίνεται ακριβοδίκαια και παίρνει 18 σε όλα τα μαθήματα... ενώ στο άλλο το ελαστικό παίρνει 20 σε όλα.. Τα μόρια τους είναι 18.000 και 18.600 αντίστοιχα.. Ο ένας εισάγεται στη σχολή που επιθυμεί ενώ ο άλλος όχι.. Δεν πιστεύω ότι όλοι εμείς αν είμασταν τώρα μαθητές θα κινούμασταν στο 20 ώστε να βαθμολογηθούμε με 20 από τους καθηγητές μας... Από την άλλη κάποιοι από εμάς θα μπορούσαμε να πάμε στο ιδιωτικό για να πάρουμε το 20.. Και θα είχαμε το πλεονέκτημα των 600 μορίων τουλάχιστον... Αν βάλουμε τη θέση μας σε αυτή των σημερινών παιδιών τι θα προτείναμε στους εαυτούς μας?
Αυτή είναι μάλλον η ερώτηση που θέλει απάντηση...

Ευχαριστώ,

Σωτήρης Σιώκος

evry

#20
  Καταρχήν δεν υπάρχουν αυστηρές βαθμολογίες και αν υπάρχουν είναι ελάχιστες. Δηλαδή δεν μπορώ να φανταστώ ότι υπάρχει καθηγητής στην Γ Λυκείου ο οποίος αξιολογεί έναν μαθητή με 18 και δεν του βάζει 20. Αναγκαστικά έτσι πρέπει να κάνει, εκ των πραγμάτων. Είναι κοινό μυστικό ότι όλοι βάζουν +2 μονάδες σε όλους σε σχέση με αυτό που τους κρίνουν αντικειμενικά ώστε να έχουν την πριμοδότηση των 2 μονάδων.
   Το πιο συνηθισμένο είναι να βάζουν όλοι στα παιδιά βαθμούς με το τσουβάλι και όχι το ανάποδο. Έτσι βλέπεις προφορικό 17-18 και γραπτό 8 αρκετές φορές π.χ. στα μαθηματικά κατεύθυνσης όπου εκεί ουσιαστικά φαίνεται η γύμνια του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ποιο είναι λοιπόν το ζητούμενο, να βάζουμε βαθμούς με το τσουβάλι? Και ποιο είναι το δίδαγμα που παίρνουν τα παιδιά από αυτό? Μήπως ότι αμείβονται χωρίς να το αξίζουν ή χωρίς να κοπιάσουν? Πραγματικά είναι τρομερό ότι μαθητές του 14 και του 15 θεωρούν αυτονόητο ότι πρέπει να έχουν στο τετράμηνο 18 και 19 και μάλιστα χωρίς να προσέχουν ή να διαβάζουν στο σχολείο. Όταν τους ρωτάς γιατί δε διαβάζουν σου λένε ότι διαβάζουν για το φροντιστήριο και στο σχολείο έρχονται για τον βαθμό που είσαι υποχρεωμένος να τους βάλεις.
  Το θέμα είναι που καταλήγουμε με όλα αυτά, αυτή την απίστευτη ανοχή, την ισοπέδωση της αξιολόγησης στο σχολείο και την παπαγαλία. Καταλήγουμε σε φοιτητές  οι οποίοι δεν μπορούν να προσαρμοστούν στο πανεπιστήμιο, δεν σκέφτονται θετικά, διαβάζουν ασκησεολογίες και προσπαθούν να περάσουν τα μαθήματα είτε πηγαίνοντας φροντιστήριο είτε αποκτώντας διδακτορικό στην αντιγραφή ή και τα 2. Σίγουρα όμως όχι διαβάζοντας προσπαθώντας να κατανοήσουν τις απαραίτητες έννοιες, αλλά προσπαθώντας να μαντέψουν τα θέματα και τα SOS της εξέτασης, πιστεύοντας ότι έτσι θα πάρουν το πολυπόθητο πτυχίο.
   Οταν δεν τα καταφέρνουν επιλέγουν πλάγιους τρόπους και όχι τον προφανή δηλαδή να στρωθούν και να διαβάσουν γιατί αυτό θέλει σκληρή δουλειά, κόπο και χρόνο. Η γνώση κατακτιέται πολύ δύσκολα.όπως είπε και ο Ευκλείδης "Δεν υπάρχει βασιλικός δρόμος για τη γεωμετρία".
Αυτό όμως δεν το έχουν μάθει τα παιδιά στο σχολείο. Αυτό που έχουν μάθει είναι να διαβάζουν για 5 και να παίρνουν 15. Έτσι όταν βγαίνουν στην πραγματική ζώη όπου "γράφεις" 15 και παίρνεις 5 αδυνατούν να προσαρμοστούν και να παλέψουν για κάτι καλό.
   
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

Ευριπίδη, γενικότερα καλά τα λες. Πράγματι για την αξιολόγηση του μαθητή πρέπει να είμαστε αυστηροί, ώστε να κοπιάσει για να πάρει το άριστα. Όμως για την Γ Λυκείου, από την στιγμή που υπάρχουν αυτές οι διακρίσεις από σχολείο σε σχολείο πρέπει να είμαστε πολύ πιο ελαστικοί. Άλλωστε αν οι μαθητές έχουν δει τη βαθμολογία σου στις προηγούμενες τάξεις, έχουν πάρει τα μηνύματα τους. Βλέποντας και την βαθμολογία σου στην Γ Λυκείου, θα καταλάβουν ότι αυτή μπορεί να μην ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα και τη βάζεις απλά για να τους βοηθήσεις. Αυτό που λες για την βαθμολογία +2, δηλαδή κάποιος έχει 18 και του βάζεις 20, να είσαι σίγουρος ότι υπάρχουν καθηγητές ούτε αυτο θα κάνουν. Οι συγκεκριμένοι μπορεί να σε θεωρήσουν πολύ ελαστικό.

Πάντως πρέπει, όπως δήλωσε και ο Γιώργος ο προφορικός βαθμός να μην μετράει. Αναρωτιέμαι, αυτές τις αδικίες δεν τις βλέπουν οι υπεύθυνοι των πανελληνίων, ώστε να πουν κάτι πολύ απλό: Από φέτος ο προφορικός βαθμός δεν θα μετράει στην διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κάτι το ιδιαίτερο αυτή η μεταρρύθμιση.

Να σημειώσω ότι οι ελαστικοί βαθμοί δεν υπάρχουν μόνο για τα παιδιά των ιδιωτικών αλλά και ενδεχομένως και για τα παιδιά των μικρών επαρχιακών πόλεων.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

EleniK

Συνάδελφοι καλησπέρα -καλημέρα,

οι περισσότεροι γνωρίζετε ότι δουλεύω σε ιδιωτικό σχολείο. Η πίεση που αναφέρετε σχετικά με τους βαθμούς δεν υπάρχει σε όλα τα ιδιωτικά. Αν θελετε το μόνο σχόλιο που αναφέρθηκε έχει να κάνει με το να μην μείνει ο μαθητής στη Γ' τάξη. Η κλίμακα η δική μου στην βαθμολογία ήταν από 14-18. Η κανονικη μου βαθμολογία θα ήταν 8-15 για το τμήμα που είχα (είχα τους χειρότερους). Τους πριμοδότησα λοιπόν κατα το δυνατόν αλλά προσπάθησα να μην εκτεθώ. Αρκετοί όμως από τους μαθητές αυτούς δεν ήθελαν το βαθμό για τις Πανελλήνιες, αλλά γιατί απλά ήθελαν να συνεχίσουν στο εξωτερικό. Δεν ήταν επιλογή τους να δώσουν Πανελλήνιες, αλλά έπρεπε για να πάρουν απολυτήριο. Σε αυτές τις περιπτώσεις γιατί αδικούνται οι υπόλοιποι μαθητές αν βάλεις υψηλούς βαθμούς?

Εχω την αίσθηση ότι οι βαθμοί θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν κοντά στην πραγματικότητα και όχι υπερβολικοί. Δεν μπορείς να βάλεις σε μια τάξη όλο 20αρια. Εξετελίστηκες την ίδια στιγμή. Από την άλλη πιστεύω ακράδαντα ότι ήταν μεγάλο λάθος η εμπλοκή του προφορικού βαθμού στον υπολογισμό των μορίων των Πανελληνίων. Δεν μπορείς με τίποτα να εξασφαλίσεις αντικειμενικότητα και ίσους όρους για όλους!

Ελένη
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Καρκαμάνης Γεώργιος

Συνάδερφοι το θέμα που αναπτύξατε με την βαθμολόγηση, και το τι γίνεται στα Ιδιωτικά και δημόσια σχολείο μου θυμίσατε μια ιστορία από το παρελθόν:

πρέπει να ήταν γύρω στο 1990 - 92 όπου υπήρχαν τα δημόσια ΤΕΛ και αντίστοιχα ιδιωτικά ΤΕΛ (Π.....Ρ, Π........Σ) κτλ, ήταν οι χρονιές όπου οι μαθητές των ΤΕΛ  εισάγονταν  στα ΤΕΙ μόνο με τον μέσο όρο του απολυτήριο - πτυχίο τους, ήταν οι χρονιές όπου τα ιδιωτικά ΤΕΛ βαθμολογούσαν με 19-20 όλους τους μαθητές τους για να έχουν πρόσβαση στα ΤΕΙ(έπαιζε στην τηλεόραση για όσους θυμούνται και σχετική διαφήμιση).
Οι καθηγητές του δημοσίου ΤΕΛ τότε ακόμη βαθμολογούσαν αντικειμενικά και με το ζόρι βάζανε κανένα βαθμό παραπάνω. Μέχρι να καταλάβουν τι γινόταν στα ιδιωτικά είχαν γεμίσει τα ΤΕΙ. Τότε, ναι οι μαθητές του δημοσίου ΤΕΛ είχαν αδικηθεί από το σύστημα που δεν έλεγχε τα ιδιωτικά. Πέρασαν κάποια χρόνια μέχρι να εξαλειφθεί η αδικία.

Έτσι, και στα σημερινά χρόνια, για να μην έχουμε τα ευτράπελα του παρελθόντος, το καλύτερο όπως είπατε είναι να μην μετράει ο προφορικός βαθμός κατά την εισαγωγή, αλλά δεν νομίζω πως  θα γίνει κάποια αλλαγή μέχρι την ολοκληρωτική αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος που ετοιμάζουν.

Για την πριμοδότηση και την βαθμολόγηση, όλοι ξέρουμε ότι οι μαθητές από το δημοτικό μέχρι το λύκειο και ακόμη και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πάντα βαθμολογούνται με βαθμούς μεγαλύτερους από ότι πρέπει οπότε το να  βάλεις σε έναν μαθητή της Γ' τάξης μεγαλύτερο βαθμό απ' ότι πρέπει  νομίζω ότι πλέον είναι το φυσιολογικό.
Αυτό που σου τι δίνει είναι όταν υπάρχουν μερικοί αχάριστοι μαθητές που σου κάνουν την ζωή δύσκολη, και εσύ τους βοηθάς και αυτοί σε γράφουν................

vellamos

 τα οοοοοοο ειναι επιρεασμενα απο greeklish  στο msn

Vangelis

Διαφωνώ με τη λογική του Κώστα.  Η λύση δεν είναι η  υποβάθμιση του δικού μας προφορικού βαθμού (να μην μετράει καθόλου) αλλά αντίθετα η αναβάθμιση.  Τι θα λέγατε να αξιολογούνται οι καθηγήτες ανάλογα με τους βαθμούς που γράφουν οι μαθητές τους.