Επιμόρφωση στο μάθημα της ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από Σπύρος Δουκάκης, 21 Δεκ 2009, 10:15:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis


pgrontas

Παράθεση από: sdoukakis στις 23 Δεκ 2009, 10:43:32 ΠΜ
Δεν είμαι βέβαιος ότι ένας απόφοιτος Πανεπιστημίου είναι καθόλα έτοιμος να διδάξει αλγοριθμική. Μάλλον πιστεύω ότι μπορεί να διδάξει προγραμματισμό
Για ποιον λόγο ισχυρίζεσαι κάτι τέτοιο;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry


  Προφανώς ο Σπύρος δεν εννοεί ότι οι καθηγητές δεν μπορούν να διδάξουν αλγοριθμική (και εγώ αυτό κατάλαβα στην αρχή, λανθασμένα) αλλά ότι δεν είναι έτοιμοι να το κάνουν. Αυτό θα το δεχόμουν με το σκεπτικό ότι κανένας καθηγητής που δεν έχει μπει σε τάξη δεν είναι έτοιμος να διδάξει το αντικείμενό του. Δηλαδή ότι ούτε οι μαθηματικοί δεν είναι έτοιμοι να διδάξουν μαθηματικά, οι φυσικοί φυσική κ.ο.κ.
   Γιατί όμως είναι έτοιμοι να διδάξουν προγραμματισμό και όχι αλγοριθμική? τι είναι αυτό που τα διαφοροποιεί στην ανάπτυξη εφαρμογών? Ο σκοπός του πανεπιστημίου είναι να μάθει στους φοιτητές του προγραμματισμό ή αλγοριθμική?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

ΠαράθεσηΑυτό θα το δεχόμουν με το σκεπτικό ότι κανένας καθηγητής που δεν έχει μπει σε τάξη δεν είναι έτοιμος να διδάξει το αντικείμενό του. Δηλαδή ότι ούτε οι μαθηματικοί δεν είναι έτοιμοι να διδάξουν μαθηματικά, οι φυσικοί φυσική κ.ο.κ.
Ισχύει. Το να διδάξω κάτι δεν αρκεί να το ξέρω. Τι παραδείγματα θα δώσω; Ποιες ασκήσεις θα λύσω; Πότε θα βάλω διαγώνισμα; Πώς θα αξιολογήσω τους μαθητές;... Αυτά και άλλα πολλά δεν τα μαθαίνω από τη μία μέρα στην άλλη και εννοείται δεν ότι δεν τα μαθαίνω στο Πανεπιστήμιο.
Θέλει δουλεία, χρόνο και προπάντων πάθος.

ΠαράθεσηΓιατί όμως είναι έτοιμοι να διδάξουν προγραμματισμό και όχι αλγοριθμική? τι είναι αυτό που τα διαφοροποιεί στην ανάπτυξη εφαρμογών? Ο σκοπός του πανεπιστημίου είναι να μάθει στους φοιτητές του προγραμματισμό ή αλγοριθμική?
Γιατί δεν ξέρουν αλγοριθμική και άρα νομίζουν ότι ξέρουν προγραμματισμό.

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Vangelis

Προσωπικά δεν συμφωνώ ότι κάθε επιμόρφωση πρέπει να γίνεται με ταυτόχρονη απαλλαγή καθηκόντων από το σχολείο.  Αυτό δουλεύει καλά αν η επιμόρφωση αφορά τεχνολογικά θέματα.  Π.χ επιμόρφωση σε java.
Αν όμως η επιμόρφωση αφορά διδακτική  τότε δεν μπορεί να γίνει ξεκομμένα από τη σχολική τάξη. 

Η δική μου πρόταση είναι να υπάρχει μείωση ωραρίου στους επιμορφούμενους έτσι ώστε να έχουν μια - δύο μέρες την εβδομάδα ελεύθερες.  Τις ελεύθερες μέρες θα γίνεται η θεωρητική αντιμετώπιση ενός  θέματος, επισκέψεις σε σχολεία, παρακολούθηση άλλων καθηγητών  και τις υπόλοιπες η πρακτική αντιμετώπισή τους στην τάξη από τους ίδιους.   
Μόνο η θεωρητική αντιμετώπιση δεν ωφελεί σχεδόν σε τίποτα.  Οι συμμετέχοντες συνεχίζουν να κάνουν αυτό που έκαναν και πριν την επιμόρφωση.

Μάλιστα υποστηρίζω ότι  αυτό πρέπει να ισχύει και για τους συμβούλους κάθε ειδικότητας.  Θα πρέπει να κάνουν ένα μάθημα σε κάποιο σχολείο για να μην αποκόπτονται από τη σχολική πραγματικότητα.   Τότε μόνο θα μπορούν να κάνουν σωστές δειγματικές διδασκαλίες γιατί τι νόημα έχει να κάνεις δειγματική διδασκαλία σε μια τάξη που μπαίνεις για πρώτη φορά;.    Η διδασκαλία δεν είναι εκπομπή να την κάνεις πολύ καλά και τελείωσε, είναι ζωντανή αλληλεπίδραση με τα παιδία.  Τι αλληλεπίδραση θα έχεις με παιδιά που σε βλέπουν πρώτη φορά; 

Επίσης θα πρέπει η επιμόρφωση να πάει πιο κοντά στους καθηγητές, ένας σύμβουλος που έχει 100-300 σχολεία και αντίστοιχα 150-500 εκπαιδευτικούς δεν προλαβαίνει ούτε καλημέρα να πει σε όλους. Θα πρέπει να υπάρξει ο θεσμός του "Μέντορα" όπου ένας έμπειρος καθηγητής θα αναλαμβάνει να "καθοδηγεί" σε συνεργασία με το σύμβουλο  μια μικρή ομάδα καθηγητών της ίδια ειδικότητας στο ίδιο ή από τα διπλανά σχολεία.