ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Μια χαρά τα λέει ο Κουράκης, το θέμα είναι ότι ο χρόνος πιέζει
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής


Eri

Η κυρία Ρεπούση έδωσε και αυτή "τη δική της οπτική"στο θέμα μας:
.....
"Πληροφορική- Χημεία

Σε ότι αφορά τα μαθήματα. Σχετικά με την διάρθρωση των μαθημάτων που εξετάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Έχετε βάλει διαζευκτικά τη χημεία, με την πληροφορική. Αυτό το διαζευκτικά, θα πρέπει να το επιλύσουμε. Τι θα πει διαζευκτικά χημεία ή πληροφορική; Θα πρέπει να ορίσετε για ποια τμήματα θέλετε την πληροφορική πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και για ποια τμήματα θέλετε την χημεία και να μας το αιτιολογήσετε και αυτό. Να υπάρχει ένα σκεπτικό και ένα επιχείρημα για το λόγο για τον οποίο το κάνετε. Το ή δεν λέει τίποτα. Εμείς ως Δημοκρατική Αριστερά είχαμε προτείνει την πληροφορική ως πέμπτο εξεταζόμενο μάθημα στα τμήματα που κατά την άποψη του Υπουργείου απαιτείται η γνώση της πληροφορικής, για να εισαχθεί κάποιος φοιτητής ή φοιτήτρια στο αντίστοιχο τμήμα. Να παραμείνει η χημεία ως εξεταζόμενο μάθημα όπως ήταν από το προηγούμενο σχέδιο νόμου."

Οχι βέβαια οτι έχει και καμιά ιδιαίτερη σημασία, κόμμα ΔΗΜΑΡ δεν υπάρχει ουσιαστικά...

Gnirut

Παράθεση από: vtsakan στις 13 Νοε 2014, 06:34:19 ΜΜ
Για την χαρά της συζήτησης και μόνο....
Φίλε Gnirut, συμφωνώ πως ο κύριος λόγος των αντιδράσεων των Χημικών και των Πληροφορικών είναι η φροντιστηριακή πίτα. Διαφωνώ όμως στον τρόπο λύσης που προτείνεις.
Οποιαδήποτε διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων για το Πανεπιστήμιο θα είχε τα ίδια αποτελέσματα. Την απαξίωση δηλαδή του σχολείου ως θεσμός και την ενίσχυση φροντιστηριακών δομών για την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις. Μάλιστα, η αποσύνδεση των εξετάσεων από το σχολείο νομίζω πως θα είναι το τελειωτικό χτύπημα του Λυκείου. Από την μία θα υπάρξουν δομές ιδιωτικού ενδιαφέροντος που θα προσφέρουν αποκλειστικά προετοιμασία για τις εξετάσεις και απο την άλλη θα έχουμε ένα δημόσιο φορέα που θα πρέπει να πείσει τα παιδιά να ασχοληθούν με κάτι άσχετο για τις εξετάσεις τους. Ποιό πιστεύετε πως θα υπερισχύσει;

Η λύση, κατά την δική μου άποψη δεν είναι να φύγουν τα φροντιστήρια. Αυτά υπάρχουν και θα υπάρχουν όσο υπάρχουν εισαγωγικές εξετάσεις (μία λύση για ελεύθερη εισαγωγή στα πανεπιστήμια νομίζω πως είναι ουτοπική στην σημερινή Ελληνική κοινωνία).
Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να δουλέψει ξάνα το Λύκειο με σωστό και ολοκληρωμένο τρόπο. Να μην χάνονται ώρες, οι καθηγητές να είναι στα σχολεία από την 1η του Σεπτέμβρη και όχι την 1η του Δεκέμβρη, και και και
Επίσης, νομίζω πως θα πρέπει οι καθηγητές της Γ Λυκείου, εάν εμπλέκονται με την εξεταστική διαδικασία, να αξιολογούνται για την ... αξιολόγησή τους. Δεν μπορεί δηλαδή ένας καθηγητής που για παράδειγμα διδάσκει ΑΕΠΠ να έχει προφορικά σε όλους τους μαθητές του 20 και αυτοί να γράφουν κατα μέσο όρο 15. Κάτι έχει κάνει λάθος. Εάν δε επαναληφθεί και 2 και 3 χρονιά, ε τότε μάλλον δεν κάνεις για την εξεταστική διαδικασία, ας περιοριστείς στις υπόλοιπες τάξεις για 1-2 χρόνια. Θεσμοθετόντας κάποιες δικλείδες ασφαλείας για τα αυτονόητα, νομίζω πως το Λύκειο μπορεί να ξαναζωντανέψει. Αλλίως, σε 20 χρόνια απο τώρα θα συνεχιζουμε να βρίζουμε τα φροντιστήρια και τις εξετάσεις για το κακό που κάνουν στα σχολεία.

Α, και οι αλλαγές δεν θα έρθουν από την Πολιτεία. Ίσως δεν μπορεί να σταθμίσει την προσωρινή δυσαρέσχεια κάποιων από εμάς με το μακροχρόνιο καλό των παιδιών. Εμείς, ως καθηγητές θα πρέπει να προτείνουμε λύσεις. Επώδυνες για εμάς ενδεχομένως. Κουραστικές.

Αυτές οι λίγες σκέψεις για το πως εγώ θα ήθελα να είναι το μέλλον του σχολείου.

Το θέμα είναι μεγάλο έχει συζητηθεί πολύ και θα βγούμε εκτός θέματος εαν επεκταθούμε πολυ.
Πολύ σύντομα να σου πω ότι αυτά που λες είναι λογικοί συλλογισμοί σε ένα δύσκολο θέμα και δεν διαφωνώ κάπου με το σκεπτικό σου. Χοντρικά τα βασικά θέματα έχουν ως εξής:

Α) Σίγουρα από τη στιγμή που υπάρχουν ανταγωνιστικές εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου δεν είναι εφικτό να απαλλαχθεί το εκπαιδευτικό σύστημα από τα φροντιστήρια. Πάντα σε τέτοιου τύπου εξετάσεις ο γονιός θα κοιτάξει το καλύτερο για το παιδί του και όσο καλό να γίνει το σχολείο πάντα θα ψάχνει για ακόμα καλύτερο φροντιστήριο για να μπορέσει το παιδί του να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό των άλλων μαθητών.

Β) Τα φροντιστήρια πάντα θα είναι καλύτερα από τα σχολεία, πρώτον για τον λόγο της συνέχισης της επαγγελματικής επιβίωσής τους, δεύτερον γιατί μοναδικός σκοπός τους είναι η αριστεία του μαθητή στις συγκεκριμένες εξετάσεις και όχι η γενική παιδεία την οποία είναι υποχρεωμενο το σχολείο να προσφέρει και τρίτον γιατί πάντα στα φροντιστήρια το εκπαιδευτικό ανθρώπινο δυναμικό θα είναι καλύτερα εξειδικευμένο για τις εξετάσεις για όλους τους παραπάνω λόγους, τον λόγο των καλύτερων απολαβών, συν το ότι τα φροντιστήρια δεν προσλαμβάνουν προσωπικό μαζικά αλλά επιλεκτικά. Στην δημόσια εκπαίδευση, όπου μιλάμε για σχεδόν 120.000 άτομα προσωπικό σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, αυτό είναι αδύνατο να γίνει. Πάντα θα υπάρχει ένα 20% του προσωπικού που θα είναι ανεπαρκές ό,τι αξιολόγιση και να γίνεται.

Γ) Κατά τη γνώμη μου ο μόνος τρόπος να απαλλαγεί η δημόσια εκπαίδευση από τον "ανταγωνισμό" ή πιο σωστά τον "παρασιτισμό" του φροντιστηρίου είναι η ύλη των εξετάσεων για τα πανεπιστήμια να μην έχει σχεδόν καμμία σχέση με την υλή της δευτεροβάθμιας. Για την υλοποίηση αυτού του στόχου μια πιθανή λύση είναι και οι εξετάσεις τύπου SAT που ανάφερα. Τα φροντιστήρια φυσικά δεν πρόκειται να σταματήσουν να υπάρχουν αλλά απλώς θα αλλάξει το διδακτικό τους αντικείμενο. Στο εξωτερικό άλλωστε γίνονται φροντιστήρια για εξετάσεις SAT. Έτσι θα σταματήσει και το ενδιαφέρον των διαφόρων "επιστημονικών ενώσεων" να ασχολούνται με την διαμόρφωση του προγράμματος των λυκείων.

petrosp13

Ο βασικότεροι λόγοι ύπαρξης των φροντιστηρίων, πέρα από το προφανές των ανταγωνιστικών πανελλαδικών εξετάσεων, είναι τα ολιγομελή ομοιογενή τμήματα και η επιλογή καθηγητών μέσω της επιλογής φροντιστηρίου
Κανένα από αυτά δεν μπορεί να τα προσφέρει το δημόσιο σχολείο και όσο θα υπάρχουν εξετάσεις από τις οποίες κρίνεται η επαγγελματική αποκατάσταση κάποιου, θα υπάρχουν και τα φροντιστήρια
Τα φροντιστήρια της Γ Λυκείου δεν είναι ο ορισμός της παραπαιδείας
Με την ίδια λογική, ένα φροντιστήριο για διαγωνισμό ΑΣΕΠ είναι παραπαιδεία. Παραπαιδεία σε ποια παιδεία; Υπάρχουν σχολεία για ΑΣΕΠ;
Ο διαγωνισμός της Γ είναι ουσιαστικά επαγγελματικός διαγωνισμός στον οποίο εμπλέκεται και η κύρια εκπαιδευτική μονάδα, το σχολείο
Όσο το ελληνικό σχολείο δεν μπορεί να προσφέρει αυτά που ανέφερα στην αρχή του συλλογισμού μου, ο κάθε γονιός που διαθέτει χρήματα θα τα διαθέσει για να εξασφαλίσει την επαγγελματική αποκατάσταση του παιδιού του
Δεν μιλάμε για το φροντιστήριο Φυσικής στην Α Λυκείου όπου το παιδί είναι αδύναμο και χρειάζεται απλά ενίσχυση. Αυτός είναι ο ορισμός της παραπαιδείας
Άποψη μου
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

tropheus

Παράθεση από: Eri στις 13 Νοε 2014, 11:47:52 ΜΜ
Η κυρία Ρεπούση έδωσε και αυτή "τη δική της οπτική"στο θέμα μας:
.....

Οχι βέβαια οτι έχει και καμιά ιδιαίτερη σημασία, κόμμα ΔΗΜΑΡ δεν υπάρχει ουσιαστικά...


Με τις καραμπόλες όμως που όπως φαίνεται θα γίνουν μετά τις εκλογές δεν ξέρουμε που "θα κάτσει" η κυρία Ρεπούση...

P.Tsiotakis

#2526
Τώρα σχεδιάζονται τα ΠΣ και προφανώς τα νέα βιβλία (στη συνέχεια). Απλά οι φίλοι μας (που διαβάζουν το στέκι) επικαλούνται το διάλογο για να μην σχεδιαστεί σωστά η Πληροφορική και άρα να μην μπει ποτέ.

Το διάλογο που δεν έγινε πέρσι ποτέ. Ο κύριος Πασχαλίδης το θυμάται πέρσι αυτό καθώς ήταν ο εισηγητής του νομοσχεδίου.

Το διάλογο που είναι άδειος, καθώς η Επιστήμη Υπολογιστών δεν έχει σχέση ούτε με τη Λογοτεχνία, ούτε με τη Χημεία, ούτε με τη Φυσική. Το μοντέλο εισαγωγής δεν είναι προϊόν παζαριού, τουλάχιστον για όσους είναι επιστήμονες και όχι μπακάληδες

Το διάλογο που περιλαμβάνει την Γεωλογική εταιρεία Ελλάδας και την Ένωση Φιλολόγων για την Πληροφορική! Όμως δεν τσιμπάνε όλοι από ότι φαίνεται στο δίκτυο από τα κόλπα...

Τον διάλογο που 15 μηνες μετα και με αφορμή την επαναφορά της Επιστήμης Υπολογιστών θύμισε σε όλους ότι περιορίζονται οι επιλογές των παιδιών. Μα κύριε Πασχαλίδη μου σας το είπανε και πέρσι το μεταφέρατε στον κ. Λάσκαρη;;;

Το εξεταστικό υπάρχει για την Τριτοβάθμια, εκείνη επιλέγει το τι θέλει. Αυτός που ζήτησε την Πληροφορική ήταν η (αντίστοιχη) Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και φυσικά η εποχή μας

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Gnirut

"Τώρα σχεδιάζονται τα ΠΣ και προφανώς τα νέα βιβλία (στη συνέχεια)"

Επειδή κάτι φαίνεται να ξέρεις, τι μορφή θα έχει το νέο μάθημα και με τι ρυθμούς προχωράνε;

P.Tsiotakis

Στο esos (και ατο IEΠ) πριν κάποιες βδομάδες είχαν αναρτηθεί τα ονόματα όσων συμμετέχουν στις ομαδες εργασίας για κάθε γνωστικό αντικείμενο. Δε γνωρίζω κατι αλλο πέρα απο το παραπανω και το οτι θεωρω οτι οι ομαδες αυτες εργάζονται

vtsakan

Παράθεση από: Gnirut στις 14 Νοε 2014, 01:52:07 ΠΜ
Το θέμα είναι μεγάλο έχει συζητηθεί πολύ και θα βγούμε εκτός θέματος εαν επεκταθούμε πολυ.
Πολύ σύντομα να σου πω ότι αυτά που λες είναι λογικοί συλλογισμοί σε ένα δύσκολο θέμα και δεν διαφωνώ κάπου με το σκεπτικό σου. Χοντρικά τα βασικά θέματα έχουν ως εξής:

Α) Σίγουρα από τη στιγμή που υπάρχουν ανταγωνιστικές εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου δεν είναι εφικτό να απαλλαχθεί το εκπαιδευτικό σύστημα από τα φροντιστήρια. Πάντα σε τέτοιου τύπου εξετάσεις ο γονιός θα κοιτάξει το καλύτερο για το παιδί του και όσο καλό να γίνει το σχολείο πάντα θα ψάχνει για ακόμα καλύτερο φροντιστήριο για να μπορέσει το παιδί του να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό των άλλων μαθητών.

Β) Τα φροντιστήρια πάντα θα είναι καλύτερα από τα σχολεία, πρώτον για τον λόγο της συνέχισης της επαγγελματικής επιβίωσής τους, δεύτερον γιατί μοναδικός σκοπός τους είναι η αριστεία του μαθητή στις συγκεκριμένες εξετάσεις και όχι η γενική παιδεία την οποία είναι υποχρεωμενο το σχολείο να προσφέρει και τρίτον γιατί πάντα στα φροντιστήρια το εκπαιδευτικό ανθρώπινο δυναμικό θα είναι καλύτερα εξειδικευμένο για τις εξετάσεις για όλους τους παραπάνω λόγους, τον λόγο των καλύτερων απολαβών, συν το ότι τα φροντιστήρια δεν προσλαμβάνουν προσωπικό μαζικά αλλά επιλεκτικά. Στην δημόσια εκπαίδευση, όπου μιλάμε για σχεδόν 120.000 άτομα προσωπικό σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, αυτό είναι αδύνατο να γίνει. Πάντα θα υπάρχει ένα 20% του προσωπικού που θα είναι ανεπαρκές ό,τι αξιολόγιση και να γίνεται.

Γ) Κατά τη γνώμη μου ο μόνος τρόπος να απαλλαγεί η δημόσια εκπαίδευση από τον "ανταγωνισμό" ή πιο σωστά τον "παρασιτισμό" του φροντιστηρίου είναι η ύλη των εξετάσεων για τα πανεπιστήμια να μην έχει σχεδόν καμμία σχέση με την υλή της δευτεροβάθμιας. Για την υλοποίηση αυτού του στόχου μια πιθανή λύση είναι και οι εξετάσεις τύπου SAT που ανάφερα. Τα φροντιστήρια φυσικά δεν πρόκειται να σταματήσουν να υπάρχουν αλλά απλώς θα αλλάξει το διδακτικό τους αντικείμενο. Στο εξωτερικό άλλωστε γίνονται φροντιστήρια για εξετάσεις SAT. Έτσι θα σταματήσει και το ενδιαφέρον των διαφόρων "επιστημονικών ενώσεων" να ασχολούνται με την διαμόρφωση του προγράμματος των λυκείων.

Συμφωνώ με τα περισσότερα απο όσα λες. Είναι πολυπαραμετρικό το πρόβλημα.
Τελος πάντων, ας ελπίζουμε για το καλύτερο και ας εργαζόμαστε για το χειρότερο...

Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

che

Παράθεση από: Gnirut στις 14 Νοε 2014, 01:52:07 ΠΜ
Το θέμα είναι μεγάλο έχει συζητηθεί πολύ και θα βγούμε εκτός θέματος εαν επεκταθούμε πολυ.
Πολύ σύντομα να σου πω ότι αυτά που λες είναι λογικοί συλλογισμοί σε ένα δύσκολο θέμα και δεν διαφωνώ κάπου με το σκεπτικό σου. Χοντρικά τα βασικά θέματα έχουν ως εξής:

Α) Σίγουρα από τη στιγμή που υπάρχουν ανταγωνιστικές εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου δεν είναι εφικτό να απαλλαχθεί το εκπαιδευτικό σύστημα από τα φροντιστήρια. Πάντα σε τέτοιου τύπου εξετάσεις ο γονιός θα κοιτάξει το καλύτερο για το παιδί του και όσο καλό να γίνει το σχολείο πάντα θα ψάχνει για ακόμα καλύτερο φροντιστήριο για να μπορέσει το παιδί του να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό των άλλων μαθητών.

Β) Τα φροντιστήρια πάντα θα είναι καλύτερα από τα σχολεία, πρώτον για τον λόγο της συνέχισης της επαγγελματικής επιβίωσής τους, δεύτερον γιατί μοναδικός σκοπός τους είναι η αριστεία του μαθητή στις συγκεκριμένες εξετάσεις και όχι η γενική παιδεία την οποία είναι υποχρεωμενο το σχολείο να προσφέρει και τρίτον γιατί πάντα στα φροντιστήρια το εκπαιδευτικό ανθρώπινο δυναμικό θα είναι καλύτερα εξειδικευμένο για τις εξετάσεις για όλους τους παραπάνω λόγους, τον λόγο των καλύτερων απολαβών, συν το ότι τα φροντιστήρια δεν προσλαμβάνουν προσωπικό μαζικά αλλά επιλεκτικά. Στην δημόσια εκπαίδευση, όπου μιλάμε για σχεδόν 120.000 άτομα προσωπικό σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, αυτό είναι αδύνατο να γίνει. Πάντα θα υπάρχει ένα 20% του προσωπικού που θα είναι ανεπαρκές ό,τι αξιολόγιση και να γίνεται.

Γ) Κατά τη γνώμη μου ο μόνος τρόπος να απαλλαγεί η δημόσια εκπαίδευση από τον "ανταγωνισμό" ή πιο σωστά τον "παρασιτισμό" του φροντιστηρίου είναι η ύλη των εξετάσεων για τα πανεπιστήμια να μην έχει σχεδόν καμμία σχέση με την υλή της δευτεροβάθμιας. Για την υλοποίηση αυτού του στόχου μια πιθανή λύση είναι και οι εξετάσεις τύπου SAT που ανάφερα. Τα φροντιστήρια φυσικά δεν πρόκειται να σταματήσουν να υπάρχουν αλλά απλώς θα αλλάξει το διδακτικό τους αντικείμενο. Στο εξωτερικό άλλωστε γίνονται φροντιστήρια για εξετάσεις SAT. Έτσι θα σταματήσει και το ενδιαφέρον των διαφόρων "επιστημονικών ενώσεων" να ασχολούνται με την διαμόρφωση του προγράμματος των λυκείων.

Των καλύτερων απολαβών ;;;; χαχαχα
Το ακούσαμε και αυτο.

Gnirut

#2532
"Των καλύτερων απολαβών ;;;; χαχαχα
Το ακούσαμε και αυτο.
"

ΟΧΙ ΟΤΙ ΕΧΩ ΑΔΙΚΟ.
Αλλά σταματώ εδώ γιατί είμαστε εκτός θέματος...

Αποστολάτος Άκης

Παράθεση από: Gnirut στις 15 Νοε 2014, 12:27:58 ΠΜ
"Των καλύτερων απολαβών ;;;; χαχαχα
Το ακούσαμε και αυτο.
"

Εντάξει ...πάσο. Αλλά την "χρυσή" οκταετία του ευρώ όταν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοι βγάζαμε σκάρτα 1100 άντε 1400 (με παιδιά, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, σκυλιά, γατια και υπερωρίες)  εσείς οι φροντιστές είχατε κάνει περιουσίες...
Νομίζω πως είμαστε πολύ εκτος θέματος. Καλύτερα να μη συνεχιστεί αυτή η κουβέντα.  Προσωπικά εγώ δε θα το κάνω.. Απλά σκέψου(θα μου επιτρεψεις τον ενικό):
Κάνε τις πράξεις των ποσών που λές  x 14, και βάλε ένα ποσό (όσο νομίζεις) επί 9. Ποιο είναι μεγαλύτερο? Όλοι στην ιδια βάρκα ειμαστε


petrosp13

Παράθεση από: Gnirut στις 15 Νοε 2014, 12:27:58 ΠΜ
Αλλά την "χρυσή" οκταετία του ευρώ όταν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοι βγάζαμε σκάρτα 1100 άντε 1400 (με παιδιά, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, σκυλιά, γατια και υπερωρίες)  εσείς οι φροντιστές είχατε κάνει περιουσίες...

Πόσες μαθητικές ώρες οι μεν και οι δε..
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής