Θέμα 1 γ

Ξεκίνησε από panosz, 31 Μαΐου 2007, 04:52:36 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

panosz

@ apapag ναι το τελευταιο Τελος_αν μπήκε κατά λάθος (copy - paste ....)

Panos

michalis

Ο μαθητής μου έκανε αυτό:
ΑΝ Α>0 ΤΟΤΕ
      ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Θετικός"
      ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Tέλος"
   ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Α=0 ΤΟΤΕ
           ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Μηδέν"
           ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Tέλος"
        ΑΛΛΙΩΣ
           ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Αρνητικός"
           ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Tέλος"
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  Πως το βλέπετε να βαθμολογείτε?

petrosp13

Εφόσον παράγει αλγοριθμικά το σωστό αποτέλεσμα, για μένα είναι σωστό
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

raniasgr

Ένας μαθητής μου απάντησε το θέμα με απλή δομή επιλογής ως εξής :
ΑΝ Α>0 ΤΟΤΕ
      ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Θετικός"
      ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Tέλος"
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Α=0 ΤΟΤΕ
           ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Μηδέν"
           ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Tέλος"
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Α<0 ΤΟΤΕ
           ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Αρνητικός"
           ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Tέλος"
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Πώς λέτε να βαθμολογηθεί?
Καθηγήτρια Πληροφορικής - ΠΕ19

Kalli

Ερώτηση για γραπτό μαθητή μου:
Αν το διάγραμμα είναι σωστό και έχει ξεχάσει τα ΝΑΙ, ΟΧΙ πόσο θα κόψουν;

Obelix

Ερώτηση: Το ερώτημα (2) πώς πιστεύετε ότι θα βαθμολογηθεί? Θα πρέπει ο αλγόριθμος να είναι ο σωστός ή να είναι αυτός που αντιστοιχεί στο διάγραμμα ροής που σχεδίασε ο μαθητής, ακόμα και αν αυτό περιέχει λάθη?

Προκαταβολικά για την περίπτωση που η κουβέντα πάει στο πώς πρέπει να βαθμολογηθεί, η δική μου άποψη είναι η δεύτερη περίπτωση, καθώς δεν εξετάζεται σε κανένα άλλο σημείο των θεμάτων η ικανότητα μετατροπής διαγράμματος ροής σε αλγόριθμο ή το αντίστροφο.

Πάντως, πολλοί μαθητές επέλεξαν να κατασκευάσουν πρώτα τον αλγόριθμο και μετά το διάγραμμα...

evry


  Σε όσους εξέτασα χθες έκανα ένα μικρό γκάλοπ, τους ρώτησα αν τους βοήθησε η μετατροπή σε διάγραμμα ροής ώστε να κάνουν τον τελικό αλγόριθμο, και όλοι συμφώνησαν ότι το διάγραμμα ροής πιο πολύ τους μπέρδεψε παρά τους βοήθησε. Μάλιστα αρκετοί αντί να γράψουν Τύπωσε "Τέλος" μέσα σε παραλληλόγραμμο έγραψαν Τέλος μέσα σε έλλειψη.
       Η γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει το διάγραμμα ροής και ο ψευδοκώδικας να είναι ακριβώς τα ίδια. Θα πρέπει όμως και τα δυο να είναι ισοδύναμα με το αρχικό με τα ΠΗΓΑΙΝΕ. Δηλαδή να βγάζουν όλα τις ίδιες ακριβώς εξόδους για αντίστοιχες εισόδους.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Muldy

μία ερώτηση για το θέμα 1ο, στο περι γλώσσα κατά βήματα. Εγώ δεν έβαλα καθόλου το "εκτυπωσε τελος", αρχικά νόμιζα ότι ήταν το τελος του αλγοριθμου και μετά νόμιζα τελος επαναληψης οπότε το άφησα κενό, έκανα το αν κ.τλ. αλλά το εκτύπωσε ή τελος τπτ. το ίδιο και στον αλγόριθμο. ήθελα να ρωτήσω αν κοπούν μόρια και από τα δύο υποερωτήματα ή το δεύτερο θεωρηθεί προέκταση του πρώτου, και αν ναι πόσα από το καθένα; αυτά..  :-\

ΥΓ. στο βιβλίο από όσο θυμάμαι έλεγε αποφεύγουμε ή δεν είναι επιτρεπτες, δεν θυμάμαι κατα λέξη, να βάζουμε όνομα τελος, αλγοριθμος,αν,αλλιως και γενικότερα λέξεις που έχουν νόημα σε διαδικασίες . τώρα βέβαια από την άλλη δεν είναι μεταβλητή/σταθερά αλλά εκτύπωση κειμένου.. δεν ξέρω αλλά την ώρα των εξετάσεων εγώ μπερδεύτηκα και την ώρα μου την χρησιμοποίησα κυρίως σε αυτό, τα άλλα πάνω κάτω ήξερα ότι ήταν όπως τα είχα.

evry


   Λογικά μια μονάδα και για τα δυο θα πρέπει να σου κοπεί το πολύ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

Κάθε λάθος "χρεώνεται" μόνο μία φορά.

Αυτό που αναφέρεις είναι λάθος. Ερμήνευσες την εντολή εξόδου ως δήλωση για το τέλος του αλγόριθμου.

1 μονάδα
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: evry στις 01 Ιουν 2007, 12:47:41 ΜΜ
  Σε όσους εξέτασα χθες έκανα ένα μικρό γκάλοπ, τους ρώτησα αν τους βοήθησε η μετατροπή σε διάγραμμα ροής ώστε να κάνουν τον τελικό αλγόριθμο, και όλοι συμφώνησαν ότι το διάγραμμα ροής πιο πολύ τους μπέρδεψε παρά τους βοήθησε.

Δεν ξέρω Ευρυπίδη αν θα είχαν την ίδια γνώμη σε περίπτωση που το θέμα έδινε κάποιο πιό σύνθετο αλγόριθμο (όπως αυτόν της σελίδας 48).  Το πήγαινε, πιό εύκολα ερμηνεύεται ως βέλος ροής εκτέλεσης οπότε το ΔΡ προκύπτει, νομίζω, ευκολότερα.  Δεν έχω βρει μέχρι στιγμής μαθητή που βρίσκει εύκολα την κωδικοποίηση του συγκεκριμένου αλγόριθμου (σελ.48) χωρίς να "περάσει" από ΔΡ.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Obelix


ΠαράθεσηΕρώτηση: Το ερώτημα (2) πώς πιστεύετε ότι θα βαθμολογηθεί? Θα πρέπει ο αλγόριθμος να είναι ο σωστός ή να είναι αυτός που αντιστοιχεί στο διάγραμμα ροής που σχεδίασε ο μαθητής, ακόμα και αν αυτό περιέχει λάθη?

ΠαράθεσηΚάθε λάθος "χρεώνεται" μόνο μία φορά.

Να θεωρήσω ότι αυτό απαντάει και στο ερώτημά μου??

Sergio

Τόσο το ερώτημα 1 (ισοδύναμο διάγραμμα ροής) όσο και το 2 (ισοδύναμη δομημένο κωδικοποίηση) αναφέρονται στο αρχικό τμήμα αλγορίθμου και εξετάζονται ξεχωριστά.

Θα πρέπει το διάγραμμα ροής να είναι ισοδύναμο της φυσικής γλώσσας σε βήματα.

Θα πρέπει η δομημένη κωδικοποίηση να είναι ισοδύναμη της φυσικής γλώσσας σε βήματα.

Σε ελεύθερη μετάφραση, για κάθε είσοδο να παράγουν την ίδια έξοδο.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

evry

  Βασικά ο σύνθετος αλγόριθμος, δηλαδή το να έχεις πεπλεγμένες δομές επιλογής και επανάληψης μέσα στην άλλη δε βγαίνει με διάγραμμα ροής, θέλει άλλα κόλπα, τέτοια είναι η μια από τις δυο ασκήσεις στο τετράδιο του μαθητή. Πάντως μέχρι στιγμής πολλοί μαθητές αντί να βάλουν την εντολή  Τύπωσε "Τέλος" μέσα σε Παραλληλόγραμμο προτιμούν το Τέλος σε έλλειψη. Αυτοί χάνουν (μονάδες) :-) Αν δεν υπήρχε το διάγραμμα ροής δε νομίζω ότι θα το έκαναν αυτό.

Παράθεση από: Sergio στις 02 Ιουν 2007, 12:42:16 ΜΜ
Δεν ξέρω Ευρυπίδη αν θα είχαν την ίδια γνώμη σε περίπτωση που το θέμα έδινε κάποιο πιό σύνθετο αλγόριθμο (όπως αυτόν της σελίδας 48).  Το πήγαινε, πιό εύκολα ερμηνεύεται ως βέλος ροής εκτέλεσης οπότε το ΔΡ προκύπτει, νομίζω, ευκολότερα.  Δεν έχω βρει μέχρι στιγμής μαθητή που βρίσκει εύκολα την κωδικοποίηση του συγκεκριμένου αλγόριθμου (σελ.48) χωρίς να "περάσει" από ΔΡ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Obelix

#29
Η παρακάτω λύση, ας πούμε:

ΑΝ Α>0 ΤΟΤΕ
      ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Θετικός"
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΑΝ Α=0 ΤΟΤΕ
      ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Μηδέν"
ΑΛΛΙΩΣ
      ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Αρνητικός"
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΕΚΤΥΠΩΣΕ "Tέλος"

και το διάγραμμα ροής που αντιστοιχεί σε αυτή τη λύση, πόσες μονάδες από τις 11 πιστεύετε ότι μπορεί να πάρει?