Η Πληροφορική στα ελληνικά σχολεία

Ξεκίνησε από evry, 08 Απρ 2010, 01:37:57 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Πέτυχα αυτό το άρθρο στο alfavita, το οποίο λέει ότι είναι από την Ελευθεροτυπία, αλλά είναι ανυπόγραφο.
Εκτός από την προχειρότητα που το χαρακτηρίζει  διαβάζοντάς το έβγαλα αρκετά ενδιαφέροντα συμπεράσματα όπως

1. Στο γυμνάσιο οι ώρες διδασκαλίας της πληροφορικής είναι 2!!!!!!!!!!!!!!!
2. Αυτό που λείπει από την εκπαίδευση είναι μια πιστοποίηση τύπου ECDL!!!
3. Ο λόγος που οι μαθητές δεν επιλέγουν τα μαθήματα πληροφορικής είναι τα παλιά εργαστήρια. Αν είχαμε τελευταίας τεχνολογίας εργαστήρια τότε ποιος μαθητής δεν θα ήθελε να κάνει πληροφορική? !!!!!!!!!!!!!!!!!
Προφανώς θα είχε καλύτερη πρόσβαση στο facebook και θα έπαιζε και κανένα call of duty ε?

Ρίξτε μια ματιά στο άρθρο, έχει ................ενδιαφέρον

http://www.alfavita.gr/typos/t8_4_10_1005.php
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

sstergou

Εδώ το πρωτότυπο.

Ο αρθρογράφος είναι "Φοιτητής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών. " .

Laertis

#2
Αυτό που καταλαβαίνω απο το άρθρο είναι πόσο μακριά νυχτωμένος βρίσκεται ο αρθρογράφος φοιτητής για την εκπαιδευτική πραγματικότητα στην Πληροφορική.
Θέλω να ξέρω απο που άντλησε τα στοιχεία που αναφέρει όπως π.χ:

  • έλλειψη καθηγητών Πληροφορικής (δεν ξέρω πόσοι υπεράριθμοι συνάδελφοι υπάρχουν πια)
  • η αναβάθμιση των μαθημάτων Πληροφορικής εξαρτάται άμεσα απο την παλαιότητα του εξοπλισμού (μα όταν ήρθαν το 2001-2004 τα εργαστήρια ήταν καινούρια γιατί δεν έγινε τότε η πολυπόθητη αναβάθμιση )
  • οι ώρες διδασκαλίας στο Γυμνάσιο και η ύλη

Προφανώς ξέχασε να αναφερθεί στην εικονική πραγματικότητα -για να χρησιμοποιήσω ένα Πληροφορικό όρο - στην οποία ζούμε και το κακό που χαρακτηρίζει εμάς τους Έλληνες και περιγράφει άριστα ένα Αμερικάνικο απόφθεγμα :
Οι απόψεις είναι σαν τους κ@λους, όλοι έχουν απο έναν ...

Με τις υγείες μας  ;D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Eri

Πάντως παρά τα λάθη του άρθρου ... Η γενική φιλοσοφία του άρθρου εμένα με βρήσκει σύμφωνη ...!!

Γιατί ένα πτυχίο τύπου ECDL δε θα πρέπε ο μαθητής γυμνασίου να το αποκτά στο γυμνάσιο;; Δηλαδή η Logo είναι προτιμότερη;; Η μήπως κανείς μπορεί να κάνει μεγάλες δραστηριότητες (αυτές που βρίσκονται στην ύλη της Γ γυμνασίου) στο μονοωρο μάθημα του γυμνασίου, βασιζόμενος στις λιγοστές γνώσεις που έχουν τα παιδιά απο word και ppt, από τις προηγούμενες τάξεις του γυμνασίου;;



Loukritia

Νομίζω ο επίδοξος συνάδελφος παρέλειψε το γεγονός πως τα μαθήματα επιλογής απαξιώνονται από το υπουργείο λόγω της μη συμμετοχής τους στο μ.όρο και πως προφανώς δεν έχει μπει ποτέ στο στέκι να μάθει για ltsp και την δουλεια που κάνουν οι συνάδελφοι. Δεν διαφωνώ πλήρως με τις απόψεις του, αλλά θεωρώ πως δεν είναι σε θέση να γράφει αυτό το άρθρο, καθώς δεν είναι σε θέση να ξέρει...
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

evry

Γιατί άλλο παιδεία και εκπαίδευση και άλλο κατάρτιση.
Η logo διδάσκει σκέψη, αναπτύσει την συνθετική και αναλυτική ικανότητα. Έχει κάθε θέση στην εκπαίδευση.
Από την άλλη αν είναι να βάλουμε το ECDL στα σχολεία, τότε να τα ονομάσουμε και ΙΕΚ/ΚΕΚ και να τελειώνουμε
Το σχολείο πρέπει να δίνει γνώσεις και τρόπο σκέψης και όχι πιστοποιήσεις

Παράθεση από: Eri στις 08 Απρ 2010, 02:30:38 ΜΜ
Γιατί ένα πτυχίο τύπου ECDL δε θα πρέπε ο μαθητής γυμνασίου να το αποκτά στο γυμνάσιο;;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Keep Growing

...Χρόνια πολλά σε όλους...

Συμφωνώ απόλυτα με τον Ευριπίδη.
Ακριβώς εκεί θέλουν να μας οδηγήσουν. Στην μετάδοση στεγνών δεξιοτήτων σε όλο και μικρότερες ηλικίες και μάλιστα για συγκεκριμένο εμπορικό λογισμικό.
Έτσι θα έχουν γρήγορα και αποτελεσματικά, στρατιές "εξειδικευμένων" χαμηλόμισθων-ανασφάλιστων νεαρών στις επιχειρήσεις, που σημαίνει αυτομάτως ελαχιστοποίηση του κόστους εργασίας....κλπ, κλπ...

Έτσι ακριβώς βοηθά το σχολείο στο κέρδος των επιχειρήσεων ...
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

pgrontas

#7
Παιδιά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, κατα την γνώμη μου.
Νομίζω ότι εκτός από την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης το σχολείο πρέπει να και δίνει πρακτικά προσόντα στα παιδιά.
Η χρήση υπολογιστών είναι ένα από αυτά. Δεν μπορούμε να πούμε ότι επειδή δεν αναπτυσσει την κριτική σκέψη δεν πρέπει να μαθαίνεται. Φυσικά επιπλέον πρέπει να μαθαίνεται και η πληροφορική και ως αυτόνομο επιστημονικό αντικείμενο.
Αλλιώς θα ήταν σαν να λέγαμε ότι διδάσκουμε φιλοσοφία χωρίς ανάγνωση ή μαθηματική σκεψη χωρίς αριθμητική.
Οπότε πρέπει να πούμε οτι το απολυτήριο γυμνασίου ή λυκείου αυτόματα αποδεικνύει την γνώση χρήσης ΗΥ ή θα δίνονται εξετάσεις για κάποιο κρατικό πιστοποιητικό χρήσης υπολογιστών.
Αν δεν συμβεί αυτό θα καταλήξουμε όπως τα αγγλικά για παράδειγμα, όπου τα παιδιά διδάσκονται τόσες ώρες επί τόσα χρόνια χωρίς κανένα απτό αποτέλεσμα.
Χρόνια πολλά και απο μένα.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

dim

Χρόνια πολλά και καλά!!
Παρακαλώ θα ήθελα ένα μάθημα για Πληροφορική και ξεχωριστό μάθημα για Χρήση Η/Υ.
Ένα αρνάκι και ένα κοκορετσάκι! Γιατί το αρνάκι κοκορέτσι δεν γίνεται και το κοκορέτσι αρνί με τίποτα όμως!!!!
Τώρα αν κάποιος το ελληνικό υπουργείο τα παντρέψει αυτά...  θα το ζήσω Και Αυτό!!!


dmakrystathis

Γειά σας. Ονομάζομαι Δημήτρης Μακρυστάθης, είμαι ο συγγραφέας του άρθρου που σχολιάζετε και φοιτώ στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής στην Πάτρα. Θα ήθελα να διευκρινήσω πως αυτό το άρθρο δεν γράφτηκε για να δημοσιευθεί στην έντυπη έκδοση της Ελευθεροτυπίας, αλλά στους διαδικτυακούς "Διαλόγους", όπου κάθε αναγνώστης μπορεί να γράψει τα δικά του άρθρα και να τα αναρτήσει. Το τι γράφει ο καθένας εκεί δεν εκφράζει την εφημερίδα, αλλά τον ίδιο αποκλειστικά. (Το συγκεκριμένο άρθρο το είχα γράψει στις αρχές της σχολικής χρονιάς, αλλά το έστειλα προς διαδικτυακή δημοσίευση προχτές). Ίσως, όπως αναφέρθηκε, να μην είμαι σε θέση να γράψω αυτό το άρθρο επειδή "δεν ξέρω", αλλά ίσως κι εσείς δεν ξέρετε πως σκέφτονται οι μαθητές σας, άρα δεν μπορείτε να τους κρίνετε... [Άραγε όποιος δεν είναι οικονομολόγος δεν πρέπει να λέει την άποψή του για την οικονομία της χώρας???]
Διάβασα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις απόψεις σας και παραδέχομαι πως έχετε δίκιο σε πολλά από αυτά που αναφέρετε. Όντως στο Γυμνάσιο η Πληροφορική διδάσκεται (δυστυχώς) μια ώρα και αυτό αποτελεί δική μου παράβλεψη. Όντως η Τεχνολογία επικοινωνιών δεν είναι μάθημα αμιγούς πληροφορικής. Όντως οι καθηγητές Πληροφορικής κάνουν σημαντικό έργο, το οποίο είμαι πάντα από τους πρώτους που το αναγνωρίζουν. Αν παρατηρήσατε στο άρθρο δεν διατύπωσα κάποια μομφή προς τους καθηγητές. Το αντίθετο θα έλεγα: έγραψα για προσλήψεις, για συνεχή επιμόρφωση κτλ.
Θα εκφράσω κι εγώ τις ενστάσεις μου σε αυτά που αναφέρετε στα σχόλιά σας και σας παρακαλώ να με διορθώσετε ή να μου υποδείξετε τα όποια λάθη μου. Όσο εγώ ήμουν μαθητής πριν μερικά χρόνια, στην Πληροφορική (εκτός από απλή θεωρία) δεν μας μάθαιναν ούτε logo, αλλά μας άφηναν σε υπολογιστές να παίζουμε ναρκαλιευτή! Καθηγητές πληροφορικής αρκετούς δεν είχαμε, ένας για δύο (συστεγαζόμενα) γυμνάσια! Αρκετές φορές Πληροφορική δίδασκαν Μαθηματικοί! Δυστυχώς η ίδια κατάσταση συνεχίζετε σε πολλά σχολεία όπως μαθαίνω από γνωστούς μου μαθητές...
Όσον αφορά το ECDL και τα λοιπά πιστοποιητικά σας ενημερώνω πως η οικογένειά μου, όπως και πολλές άλλες, σπατάλησε μεγάλο ποσό χρημάτων όταν ήμουν μαθητής γυμνασίου με σκοπό να "μάθω υπολογιστές". Δυστυχώς η άγνοια και ακατάπαυστη πλύση εγκεφάλου οδηγεί πολλούς γονείς στην λύση των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Δεν πιστεύετε πως θα ήταν καλύτερο οι μαθητές να μαθαίνουν να τη χρήση υπολογιστών στο σχολείο και να τους απονέμεται ΔΩΡΕΑΝ ένα αντίστοιχο κρατικό πιστοποιητικό. Δεν είναι ανάγκη να μάθουν οπωσδήποτε το MS Office, αλλά οποιοδήποτε αντίστοιχο freeware πακέτο, πχ OpenOffice.
Δεν γνωρίζω αν εσάς σας αρέσει να κάνετε μάθημα με υπολογιστές του 1998 σε άθλια εργαστήρια, αλλά οι μαθητές προτιμούν σύγχρονο εξοπλισμό...
Ελπίζω πως συμφωνείτε με την ένταξη της πληροφορικής στο Δημοτικό και το OLPC γιατί δεν εκφράσατε ως τώρα αντιρρήσεις.
Να ζητήσω και πάλι συγγνώμη για την όποια προχειρότητα και τα λάθη του άρθρου, αλλά δεν έγιναν σκόπιμα και με δόλο ή με κακή πρόθεση!
Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας!

Υ.Γ.: Η φράση "Οι απόψεις είναι σαν τους κ@λους, όλοι έχουν απο έναν ..." δεν πιστεύω πως πρέπει να προέρχεται από έναν καθηγητή(?)! Ίσα-ίσα, καλό είναι να ακούν όλοι και αντίθετες απόψεις και να μην τις απορρίπτουν εξαρχής. Όλοι έχουν δικαίωμα να εκφέρουν άποψη και οι υπόλοιλοι να την κρίνουν θετικά ή αρνητικά...

andreas_p

Πρώτα η γλώσσα μας και μετά τα άλλα ...

Δυστυχώς η ίδια κατάσταση συνεχίζετε αι

Δεν γνωρίζω αν εσάς σας αρέσει να κάνετε μάθημα με υπολογιστές του 1998 ...

Ναι μας αρέσει και το ... απολαμβάνουμε !!!!

Ό,τι γράφεις = σουρεαλιστικό και τίποτε άλλο !!!!

Η φράση "Οι απόψεις είναι σαν τους κ@λους, όλοι έχουν απο έναν ..." δεν πιστεύω πως πρέπει να προέρχεται από έναν καθηγητή(?)!

Για να σταθεί ο θεσμός 'καθηγητής' σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο προϋποθέτει ότι και ο θεσμός 'μαθητής' βρίσκεται σε ένα minimum  επίπεδο αξιοπρέπειας !!!

dmakrystathis

Παράθεση από: andreas_p στις 09 Απρ 2010, 12:25:56 ΠΜ
Πρώτα η γλώσσα μας και μετά τα άλλα ...

Δυστυχώς η ίδια κατάσταση συνεχίζετε αι

Δεν γνωρίζω αν εσάς σας αρέσει να κάνετε μάθημα με υπολογιστές του 1998 ...

Ναι μας αρέσει και το ... απολαμβάνουμε !!!!

Ό,τι γράφεις = σουρεαλιστικό και τίποτε άλλο !!!!

Η φράση "Οι απόψεις είναι σαν τους κ@λους, όλοι έχουν απο έναν ..." δεν πιστεύω πως πρέπει να προέρχεται από έναν καθηγητή(?)!

Για να σταθεί ο θεσμός 'καθηγητής' σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο προϋποθέτει ότι και ο θεσμός 'μαθητής' βρίσκεται σε ένα minimum  επίπεδο αξιοπρέπειας !!!

Σωστή η διόρθωση της ορθογραφίας. Μέσα σε όλη αυτή την αράδα μου ξέφυγε κι ένα "ε"...
Παρακαλώ να μου διευκρινίσετε αν πιστεύετε από τα γραφόμενά μου πως δεν έχω το ελάχιστο (minimum, όπως το αναφέρετε ως υπέρμαχος της γλώσσας) επίπεδο αξιοπρέπειας. Πιστεύω πως και οι μαθητές και οι καθηγητές διαθέτουν αυτό το επίπεδο στην πλειοψηφία τους. Αν διαφωνείτε ψάξτε τους λόγους. Άλλωστε "το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι"...

andreas_p

Η απάντηση δεν είναι επί προσωπικού !!!

Άλλωστε ούτε καν σε γνωρίζω ...

Μιλάω γενικά, αναφέρομαι σε ένα στατιστικό μέσο όρο. 

Να θυμάσαι : όταν καθαρίζεις ένα ψάρι, πριν το ψήσεις, πέρα απ' το κεφάλι, μέσα στην κοιλιά του υπάρχει πολυυυυύ 'πράμα' που πρέπει να πεταχθεί !!!

Δυστυχώς η κοινωνία μας ενώ θα έπρεπε να είναι θεσμική, είναι καθαρά και κυνικά  υπαρξιακή.

Δλδ, ο καθένας το τομάρι του (ΔΕΝ το υιοθετώ), χωρίς να έχει την ευθύνη για το πώς συμπεριφέρεται στο συνάνθρωπό του.

Καληνύχτα

Antigonh

Τα πράγματα είναι έτσι αλλά είναι και... γκιουβέτσι!  ::)

Το ψάρι βρωμάει μεν από το κεφάλι, το θέμα όμως είναι ποιο είναι το κεφάλι, άσε που καμία φορά δεν ξέρουμε ποιο είναι το μπρος και ποιο είναι το πίσω μέρος του ψαριού.

Μην στενοχωριέσαι Δημήτρη, και μη συγχύζεσαι. Συνέχισε τις σπουδές σου στην όμορφη Πάτρα και μη δίνεις και τόση σημασία σε έψιλον που θα' πρεπε να είναι άλφα γιώτα. Σιγά τα ωά!

Είχες μια άποψη και την έγραψες στην εφημερίδα. Από κει και πέρα έχω ακούσει πολύ πολύ χειρότερα και πολύ πιο ανακριβή πράγματα από υποτίθεται "σοβαρούς και καθ 'ύλην αρμόδιους" για τα τεκταινόμενα αλλά και για το μέλλον της Πληροφορικής στο ελληνικό σχολείο. Εσύ τουλάχιστον είσαι ανοικτός στο διάλογο. Όχι σαν μερικούς και μερικές (ονόματα δε λέμε) που μας αραδιάζουν την αρλούμπα τους ως αυθεντίες και διακηρύσσουν "αναγέννηση της παιδείας" και άλλα τέτοια ανέκδοτα δίχως να έχουν μια στοιχειώδη επαφή με το περιβάλλον.

Μου άρεσε πάντως που είχες το θάρρος να παραδεχτείς τα, αθέλητα πιστεύω, λάθη σου. Είναι μια σπουδαία αρετή και ένα μάθημα σε όλους εμάς που πολλές φορές παρασυρόμαστε από την ψευδαίσθηση της αυθεντίας και καλύπτουμε τα δικά μας λάθη με ένα παχύ στρώμα αλαζονείας και επιθετικότητας.

Σου εύχομαι να μείνεις πάντα έτσι, αυθόρμητος αλλά και ψαγμένος.  :)



P.Tsiotakis

Η γνώμη μου ως προ την οικονομική κατάσταση είναι πως πρέπει να εκμεταλλευτούμε το ουράνιο της Θράκης και το πετρέλαιο του αιγαίου, αλλά κανείς δε με ακούει