(Εξ)άσκηση με ποσοστά

Ξεκίνησε από lykos, 06 Μαρ 2011, 12:34:42 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

lykos

Οι Μαθητές μας δυσκολεύονται συχνά με πράξεις ποσοστών, αναγωγή στη μονάδα και γενικά αριθμητική.
Μιας κι' ο φίλος Sergio έχει προσφέρει πλούσιο υλικό για προχωρημένους, να γυρίσω εγώ λίγο πίσω στην δομή ακολουθίας με μια ασκησούλα-σπαζοκεφαλιά:

Ο Νίκος είναι σερβιτόρος και πληρώνεται με 12% επί των εισπράξεών του.
Μετά από δυό εβδομάδες διαπίστωσε πως στη 2η εβδομάδα αύξησε τις εισπράξεις του κατα 20% σε σχέση με την 1η. Οι δε συνολικές του αμοιβές είναι 1056 Ευρώ! (λέμε, τώρα...)
Να γίνει Αλγόριθμος, που θα υπολογίζει πόσες ήταν οι εισπράξεις της 1ης και πόσες της 2ης εβδομάδας.

greecechris

#1




Από την ομάδα διαχείρισης: το παρόν μήνυμα διαγράφηκε επειδή χρησιμοποιούσε greeklish.
Παρακαλείται το μέλος να πατήσει "Τροποποίηση" και να ξαναγράψει το μήνυμα με ελληνικούς χαρακτήρες.


Gnirut

Παράθεση από: lykos στις 06 Μαρ 2011, 12:34:42 ΜΜ
Οι Μαθητές μας δυσκολεύονται συχνά με πράξεις ποσοστών, αναγωγή στη μονάδα και γενικά αριθμητική.
Μιας κι' ο φίλος Sergio έχει προσφέρει πλούσιο υλικό για προχωρημένους, να γυρίσω εγώ λίγο πίσω στην δομή ακολουθίας με μια ασκησούλα-σπαζοκεφαλιά:

Ο Νίκος είναι σερβιτόρος και πληρώνεται με 12% επί των εισπράξεών του.
Μετά από δυό εβδομάδες διαπίστωσε πως στη 2η εβδομάδα αύξησε τις εισπράξεις του κατα 20% σε σχέση με την 1η. Οι δε συνολικές του αμοιβές είναι 1056 Ευρώ! (λέμε, τώρα...)
Να γίνει Αλγόριθμος, που θα υπολογίζει πόσες ήταν οι εισπράξεις της 1ης και πόσες της 2ης εβδομάδας.


Και εγώ σαν "μαθητής" απαντώ:
Δάσκαλε εγώ δεν ξέρω πρακτική αριθμητική, δεν έχεις δικαίωμα να με εξετάσεις σε αυτή και ούτε και με ενδιαφέρει να τη μάθω στη τρίτη λυκείου. Δώσε μου τη λύση του προβλήματος να σου γράψω τον αλγόριθμο.

Μην απορούμε μετά που θέλουν να βγάλουν την ΑΕΠΠ από το λύκειο.

lykos

Σαν συνάδελφος θα απαντήσω:
Ισως να μου γίνει "μάθημα" όταν πέσω σε κανέναν (τέτοιον) τσαμπουκά μαθητή. Ως τα τώρα δεν μου 'τυχε.
Και σαν δάσκαλος θα απαντήσω:
Μαθητή μου
- το μάθημα είναι μάθημα και δεν πρέπει να το βλέπεις μόνο ως εξέταση (βέβαια στα Λύκεια μόνο εξέταση δεν κάνουμε. Βαθμούς μοιράζουμε.)
- αν δεν ξέρεις κάτι από αριθμητική, είναι κακό να το μάθεις στην ΑΕΠΠ;
- η αλγοριθμική δεν είναι "δώσ' μου μια λύση να σου γράψω έναν αλγόριθμο"
- μπορείς να αποκλείσεις την ύπαρξη θέματος στις πανελλαδικές, όπου θα σου ζητάν τιμές ποσοστών χωρίς επεξήγηση (δεν έχω απόδειξη από πανελλαδικές αλλά δες Δ4 απ' το τελευταίο επαναληπτικό στο ΣΤΕΚΙ.);
.....
"Μην απορούμε μετά που θέλουν να βγάλουν την ΑΕΠΠ από το λύκειο."
Ξέρω, τα θρησκευτικά τ' αφήνουν επειδή οι θεολόγοι κάνουν καλύτερο μάθημα απ΄ό,τι ο Λυκοστράτης στην ΑΕΠΠ.
Αλλά και να τη βγάλουν, εγώ μπορώ να κάνω αρκετές δουλειές. Επειδή ξέρω την "απλή μέθοδο των τριών". Τώρα αν παίρνω και κάποιους απ' τους συναδέλφους στο λαιμό μου, ας βρίσουν τον υπουργό, που με διόρισε χωρίς να με εξετάσει.

Βασίλης Λυκοστράτης

P.Tsiotakis

Μαθητή μου, του χρόνου θα έχεις δικαίωμα ψήφου και θα καθορίζεις τη μοίρα του συνόλου
αν δεν ξέρεις πως υπολογίζεται ο μισθός σου, τι σημαίνει αύξηση του ΦΠΑ κατά 2%, πως υπολογίζονται τα ρέστα στο σούπερ μάρκετ, πως θα μοιράσεις τα φιλοδωρήματα από την καλοκαιρινή σου εργασία δεν πειράζει, αφού δεν εξετάστηκες σε αυτά...

Νίκος Αδαμόπουλος

#5
Ενδεικτικά:

2003: Επαναληπτικές Ημερησίου, Θέμα 3
http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_kat_c_hmer_epan_0603.pdf

Στο ποσό που προκύπτει από την αξία του νερού και το πάγιο υπολογίζεται ο Φ.Π.Α. με συντελεστή 18%

2004: Επαναληπτικές Εσπερινού, Θέμα 3
http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_kat_d_esp_epan_0604.pdf

στο σύνολο των ατόµων που απάντησαν «ΝΑΙ» να υπολογίζει και να εµφανίζει το ποσοστό των ανδρών και το ποσοστό των γυναικών

2007: Επαναληπτικές Ημερησίου, Θέμα 4
http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_c_kat_hmer_epan_070704.pdf

να εμφανίζει τον τρίτο κατά σειρά από τους μήνες του έτους που έχουν ο καθένας μέσο όρο ημερήσιας παραγωγής μέχρι και δέκα ποσοστιαίες μονάδες πάνω ή κάτω από τον ετήσιο μέσο όρο

dski

Παράθεση από: Gnirut στις 29 Ιουλ 2011, 04:31:18 ΜΜ
Και εγώ σαν "μαθητής" απαντώ:
Δάσκαλε εγώ δεν ξέρω πρακτική αριθμητική, δεν έχεις δικαίωμα να με εξετάσεις σε αυτή και ούτε και με ενδιαφέρει να τη μάθω στη τρίτη λυκείου. Δώσε μου τη λύση του προβλήματος να σου γράψω τον αλγόριθμο.

Gnirut, δεν ξέρω αν έχεις συναντήσει εσύ τέτοιους μαθητές σαν αυτόν που περιγράφεις, όμως ακριβώς αυτή η εξυπνακίστικη και δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία (δεν προβλέπεται, δεν είμαι υποχρεωμένος, δεν έχεις δικαίωμα, δε με ενδιαφέρει κτλ) φταίει σε σημαντικό βαθμό για τη σημερινή μας κατάσταση. Εμείς ως εκπαιδευτικοί και, ακόμη περισσότερο, ως πληροφορικοί, θα πρέπει να δείξουμε στους μαθητές μας ακριβώς το αντίθετο. Στον πραγματικό κόσμο οι μαθητές θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα (και δε μιλώ μόνο για προβλήματα πληροφορικής) από την αρχή του και θα πρέπει να περάσουν από όλα τα στάδια της επίλυσής του πριν καταλήξουν στην υλοποίηση της λύσης του. Ειδικά στη συγκεκριμένη περίπτωση που έχουμε απλά προβλήματα πρακτικής αριθμητικής (ίσως από τα λίγα εκπαιδευτικά αντικείμενα του σχολείου με άμεση και συχνότατη εφαρμογή στη καθημερινότητα όλων μας) θα έπρεπε να επιμένουμε και περισσότερα. Αυτό πιστεύω ότι βοηθάει να αναδειχτεί ακόμη περισσότερο και η αξία της πληροφορικής. Μέσω δηλ. της επίλυσης ρεαλιστικών προβλημάτων τονίζεται ότι η πληροφορική δεν είναι μια αποστειρωμένη επιστήμη στην οποία μαθαίνουμε να υλοποιούμε άκριτα αλγορίθμους που δεν ξέρουμε και αν θα μας χρησιμεύσουν και κάπου αλλά φαίνεται ότι μπορεί να δώσει λύση σε καθημερινά προβλήματα συνδυάζοντας ένα πλήθος από γνωστικά αντικείμενα μαζί με τις προγραμματιστικές γνώσεις.

Πράγματι με τέτοιες απόψεις και λογικές...

Παράθεση
Μην απορούμε μετά που θέλουν να βγάλουν την ΑΕΠΠ από το λύκειο.

noname

Παράθεση από: Gnirut στις 29 Ιουλ 2011, 04:31:18 ΜΜ
Και εγώ σαν "μαθητής" απαντώ:
Δάσκαλε εγώ δεν ξέρω πρακτική αριθμητική, δεν έχεις δικαίωμα να με εξετάσεις σε αυτή και ούτε και με ενδιαφέρει να τη μάθω στη τρίτη λυκείου. Δώσε μου τη λύση του προβλήματος να σου γράψω τον αλγόριθμο.

Μην απορούμε μετά που θέλουν να βγάλουν την ΑΕΠΠ από το λύκειο.

Το ίδιο θα μπορούσε να πει στα μαθηματικά και στη φυσική διεκδικώντας το "δικαίωμα" να κάνει λάθος αριθμητικές πράξεις.  Καθώς και στη Νεοελληνική Γλώσσα διεκδικώντας το "δικαίωμα" να κάνει ορθογραφικά λάθη. Αφού στη Γ' Λυκείου δεν διδάσκονται ορθογραφία.
Αστειότητες.

Σάκης Δημόπουλος

#8
Ο Νίκος είναι σερβιτόρος και πληρώνεται με 12% επί των εισπράξεών του.
Μετά από δυό εβδομάδες διαπίστωσε πως στη 2η εβδομάδα αύξησε τις εισπράξεις του κατα 20% σε σχέση με την 1η. Οι δε συνολικές του αμοιβές είναι 1056 Ευρώ! (λέμε, τώρα...)
Να γίνει Αλγόριθμος, που θα υπολογίζει πόσες ήταν οι εισπράξεις της 1ης και πόσες της 2ης εβδομάδας.

Θα μπορούσε η λύση να είναι κάπως έτσι ;;;

Αλγόριθμος Σερβιτόρος

Εισπράξειςς <- 1056
Μισθός <- 0.12 * 1056

Μισθός1 <- (Μισθός / 2) - ((0.2 * Μισθός) / 2)
Μισθός2 <- Μισθός - Μισθός1

Τέλος Σερβιτόρος

nickgg

Παράθεση από: lykos στις 06 Μαρ 2011, 12:34:42 ΜΜ
Οι Μαθητές μας δυσκολεύονται συχνά με πράξεις ποσοστών, αναγωγή στη μονάδα και γενικά αριθμητική.
Μιας κι' ο φίλος Sergio έχει προσφέρει πλούσιο υλικό για προχωρημένους, να γυρίσω εγώ λίγο πίσω στην δομή ακολουθίας με μια ασκησούλα-σπαζοκεφαλιά:

Ο Νίκος είναι σερβιτόρος και πληρώνεται με 12% επί των εισπράξεών του.
Μετά από δυό εβδομάδες διαπίστωσε πως στη 2η εβδομάδα αύξησε τις εισπράξεις του κατα 20% σε σχέση με την 1η. Οι δε συνολικές του αμοιβές είναι 1056 Ευρώ! (λέμε, τώρα...)
Να γίνει Αλγόριθμος, που θα υπολογίζει πόσες ήταν οι εισπράξεις της 1ης και πόσες της 2ης εβδομάδας.


LIKE !!! Μου αρέσει και το κλέβω :)
δυστυχώς όμως θέλω να παρατηρήσω ότι όπως και τη κλασική άσκηση που λέει
"Ρομπότ με σταθερό μήκος βήματος καταφθάνει στον πλανήτη Άρη... "
προβλέπω ότι μόνο ένα 10% των 17χρονών μαθητών θα μπορεί να τη λύσει χωρίς βοήθεια.

programmer

μα δεν καταλαβαινω ρε παιδια.η επιλυση αυτου του προβληματος ειναι συστημα πρωτης λυκειου δηλαδη ουτε καν πρωτης ειναι να βρεις σε πρωτοβα8μια εξισωση τον αγνωστο χ.δηλαδη αν την πρωτη βδομαδα εισεπραξε χ τη δευτερη εισεπραξε το 120/100 του χ α8ροιζοντας αυτα τα 2 μας κανουν το μισ8ο του ο οποιος ειναι το
12/100 των συνολικων αμοιβων του δηλαδη: χ+χ*120/100=1056*12/100 και βρισκω το χ που ειναι οι εισπραξεις της πρωτης βδομαδας.αρα το 120/100 αυτου 8α ειναι της δευτερης βδομαδας οι εισπραξεις.νομιζω οτι ειναι πρωτης λυκειου και δεν χρειαζεται κατι σπουδαιο.και καλο ειναι να μα8αινουν να σκεφτονται και τετοια οι μα8ητες για να μπορουν να φτιαχνουν αλγορι8μους πχ που 8α υπολογιζουν τους φορους κτλ