Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sarakiniotis

Ψαχνοντας , βρηκα στα εκπαιδευτηρια Μωραιτη που εχουν τμηματα Ιnternational Βaccalaureate , οτι στην Θεματική Ενότητα 5 (Μαθηματικά ...)  ... εχει στην συνεχεια τα εξής  :

http://www.moraitis-school.com/school/index.php?option=com_content&task=view&id=46&Itemid=141

kai http://www.moraitis-school.com/school/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=95&Itemid=141

--------------------------------------------------------------------------------------------
Θεματική Ενότητα 5       
Όλοι οι υποψήφιοι του Διπλώματος υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν ένα μάθημα Μαθηματικών. Σκοπός είναι να αποκτήσουν γνώση των μαθηματικών και αυτοπεποίθηση στην χρήση της μαθηματικής γλώσσας. Η επιλογή του μαθήματος έχει να κάνει με τον πανεπιστημιακό τομέα σπουδών του υποψήφιου και τις ικανότητές του. Οι επιλογές είναι τρεις:

Οι ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ (SL) προσφέρονται για υποψήφιους των Νομικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών και περιέχουν θέματα Άλγεβρας (εκτός complex numbers και λογάριθμους) sets and Venn diagrams, λογική, linear programming, matrices και εφαρμογές τους, πιθανότητες και στατιστική, coordinate και αναλυτική γεωμετρία. Οι ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ (SL) προσφέρονται για υποψήφιους κυρίως των Θετικών, Βιολογικών και Οικονομικών σχολών. Περιλαμβάνουν θέματα Άλγεβρας, Τριγωνομετρίας και Γεωμετρίας καθώς επίσης και differentiations, integration και εφαρμογών τους, vectors and matrices, πιθανότητες και στατιστική, coordinate και αναλυτική γεωμετρία.

Τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (HL) προσφέρονται για τους υποψήφιους Μαθηματικών ,Μηχανικών και Οικονομικών σχολών. Καλύπτουν σε βάθος όλα τα θέματα των Μαθηματικών Μεθόδων και επιπλέον complex numbers, τεχνικές integration, ανάλυση και approximation καθώς και τρισδιάστατα vectors.

Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνεται και το μάθημα της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, το οποίο προσφέρεται και στα δύο επίπεδα (ΗL/SL). H διδασκαλία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, προγραμματισμό σε Turbo Pascal, δυαδική αριθμητική, αρχιτεκτονική υπολογιστικών συστημάτων και δικτύων, συστήματα αποθήκευσης δεδομένων,τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτική.

sarakiniotis

ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ / ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ / INTERNATIONAL BACCALAUREATE

Group 1 :    Modern Greek A1,English A1
Group 2 :     English A2
Group 3 :    Social & Cultural Anthropology
    Economics
    Business & Management
    Psychology
    History
Group 4 :    Biology
    Chemistry
    Physics
    Environmental Systems
Group 5 :       Mathematics High Level (HL)
    Mathematics (SL)
    Math Studies (SL)
    Computer Science http://www.haef.gr/gr/pcl/ib/computer_science.pdf
Group 6 :       Visual Arts
    Theatre Arts

Νίκος Αδαμόπουλος

Από ΠΕΚΑΠ:

"Υπόμνημα στην Υφυπουργό Παιδείας στη σημερινή άκαρπη συνάντηση στο Γραφείο της (ΥΠΔΒΜΘ)"
http://pekap.blogspot.com/2010/11/blog-post_09.html

AlexandrosK

Όταν οι Ναζί ήρθαν για τους κομμουνιστές,
έμεινα σιωπηλός,
δεν ήμουν κομμουνιστής.
Ύστερα φυλάκισαν τους κοινωνικούς δημοκράτες,
κι εγώ έμεινα σιωπηλός,
δεν ήμουν κοινωνικός δημοκράτης.
Ύστερα ήρθαν για τους συνδικαλιστές,
κι εγώ δε μίλησα,
δεν ήμουν συνδικαλιστής.
Ύστερα ήρθαν για τους Εβραίους,
κι εγώ δε μίλησα,
δεν ήμουν Εβραίος.
Όταν ήρθαν για μένα,
δεν είχε απομείνει κανένας, να μιλήσει για μένα.

Als die Nazis die Kommunisten holten,
habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Kommunist.
Als sie die Sozialdemokraten einsperrten,
habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Sozialdemokrat.
Als sie die Gewerkschafter holten,
habe ich nicht protestiert;
ich war ja kein Gewerkschafter.
Als sie die Juden holten,
habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Jude.
Als sie mich holten,
gab es keinen mehr, der protestieren konnte

Martin Niemöller


Κάποιος έγραψε αυτά τα λόγια πριν από τουλάχιστον 50 χρόνια. Ξαφνικά μοιάζουν επίκαιρα. Οι στίχοι αυτοί είναι γνωστοί ως "Πρώτα ήρθαν". Λαμβάνοντας υπόψη τα τεκταινόμενα στον κλάδο μας, καθώς και το σχέδιο για διπλή ειδικότητα τον εκπαιδευτικών, μπορούμε πλέον να παραφράσουμε τον τίτλο: "Πρώτα ήρθαν για τους Πληροφορικούς"

dski

Μου άρεσε το κείμενο του υπομνήματος. Νομίζω ότι συνοψίζει περιεκτικά τα περισσότερα από όσα συζητάμε εδώ και κάμποσο καιρό μεταξύ μας. Βλέποντας τα videο από την ημερίδα και διαβάζοντας διάφορα σχόλια και απόψεις, προσωπικά εκτιμώ πλέον ότι τα "κεφάλια" του υπουργείου κατανοούν μεν τη διαφορά μεταξύ της επιστήμης της πληροφορικής και της χρήσης Η/Υ αλλά απλά αυτό είναι κάτι που δεν τους ενδιαφέρει. Για κάποιο λόγο (που έχει ενδιαφέρον να διερευνηθεί) η επιστήμη της πληροφορικής στο νέο σχολείο δε χωράει (δεν υπάρχουν ώρες; δε φτάνουν οι καθηγητές; πρέπει να βολευτούν άλλες ειδικότητες; θεωρείται η επιστήμη της πληροφορικής ως αδιάφορο αντικείμενο παιδαγωγικά; υπάρχει οργανωμένο σχέδιο παραγωγής άβουλων φτηνών εργατών στο κοντινό μέλλον; δεν ξέρω, ίσως τίποτε από αυτά, ίσως και όλα μαζί). Η αίσθηση που έχω είναι ότι μιλάμε σε τοίχο. Οι άνθρωποι απλά μας αγνοούν. Είναι δε πολύ κακό ότι ξεκινάμε από πολύ χαμηλή αφετηρία διεκδίκησης. Αν η πληροφορική ήταν έστω μάθημα επιλογής στο σχέδιο θα μπορούσε κανείς να παλέψει για την αναβάθμισή της. Τώρα όμως δεν είναι πουθενά, οπότε οι προσδοκίες μας δε μπορεί να είναι υψηλές. Εκτιμώ ότι ακόμη και με "θαύμα" (η Παναγιά η Μαϊκροπροσσεσόρισσα και ο Άγιος Φλοπιντίσκιος που λέγαμε παλιά... :) ) το καλύτερο που θα πετύχουμε θα είναι να μπει σαν επιλογή στην κατεύθυνση με τα μαθηματικά. Θα μου πεις από το ολότελα... Ειλικρινά είμαι πολύ απογοητευμένος... Όταν μπήκα στην εκπαίδευση το είδα σαν μια ευκαιρία να μεταδώσω λίγη από τη δική μου αγάπη για την επιστήμη της πληροφορικής στα παιδιά. Πλέον βλέπω ότι θα καταλήξω παιδονόμος σε κάποιο δημοτικό ή,  στην καλύτερη περίπτωση,  καθηγητής επιπέδου ECDL σε κάποιο γυμνάσιο...

petrosp13

Για μένα το θέμα είναι απλό: οικονομικό
Αν η Πληροφορική διδάσκεται στα δημοτικά, τότε οι καθηγητές που υπάρχουν δεν επαρκούν
Μαζικούς διορισμούς πληροφορικών δεν υπάρχει υπουργός που να θέλει να κάνει
Άρα, εφόσον πήραν την απόφαση να βάλουν την πληροφορική στα δημοτικά, από κάπου πρέπει να βρεθούν οι καθηγητές που θα την διδάξουν. Για να γίνει αυτό χωρίς διορισμούς, η Πληροφορική θα πρέπει να πάψει να διδάσκεται στο Λύκειο
Οι άνθρωποι δεν είναι ούτε ηλίθιοι, ούτε δεν ξέρουν τι είναι η Πληροφορική. Τα νούμερα δεν τους βγαίνουν
Η πολεμική μας μέχρι τώρα είναι στοχευμένη σε θέματα εκπαιδευτικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά.
Είμαι σίγουρος ότι αν το Υπουργείο επιμείνει, τα δελτία τύπου της ΠΕΚΑΠ θα αρχίσουν να περιέχουν και λέξεις όπως "μνημόνιο", "διορισμοί","περιστολή δημοσίων δαπανών" κ.α.
Και το δίλημμα για μας θα είναι πλέον: Δημοτικό ή Λύκειο; Και τα 2 αποκλείεται
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ntzios kostas

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=13943

Διαβάστε και απολαύστε για την κυβέρνησή μας και την ειλικρίνειά της. Δεν εξηγείται. Στα μάτια τους πρέπει να φαινόμαστε ζώα.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

alex1alex

Κρισιμη Μερα Σημερα
Μου ειπε ο συμβουλος του υφυπουργου οτι σημερα θα συνεδριασουν (Υφυπουργοι και Υπουργος) για το θεμα μας
Αυτος θα προτεινει να μεινει η πληροφορικη στο λυκειο σαν επιλογη.
Τον εβαλα να διαβασει το υπομνημα (http://posterous.com/getfile/files.posterous.com/temp-2010-11-09/lfjtqICqpjAijlIusxxunysImqgCEHczxgqhahijAjCBCchsyrEigyfveqCx/ypomnhma9-11-2010.pdf)
για να ειναι ενημερωμενος για τη Θεση μας


ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΣΑΣ


pgrontas

Παραθέτω πιο κάτω ένα πολύ ωραίο άρθρο που μιλάει για την αξία της πληροφορικής για κάποιον που δεν ξαναασχολήθημε με αυτήν μετά το γυμνάσιο/λύκειο και στράφηκε στις λεγόμενες ανθρωπιστικές σπουδές. Έχει πολύ ωραία επιχειρήματα, αν και συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, ότι μάλλον το θέμα δεν είναι τα επιχειρήματα μας αλλά είναι καθαρά οικονομικό. :'(

http://chronicle.com/article/Decoding-the-Value-of-Computer/125266/

Αντιγράφω κάποια σημεία του, αλλά αξίζει συνολικά:
Παράθεση
I have never held an information-technology job. Yet the more time passes, the more I understand how important that education was. Something is lost when students no longer study the working of things.

Παράθεση
To write code about a thing, you have to know the thing itself, absolutely.

Παράθεση
Eventually I reached the limit of how clean my code could be. Yet I was unsatisfied. Parts still seemed vestigial and wrong. I realized the problem wasn't my modest programming skills but the law itself, which had grown incrementally over the decades, each budget bringing new tweaks and procedures that were layered atop the last...
...Good public policy and good code, it turned out, go hand in hand. The law has reaccumulated some extraneous procedures in the decade since.

Παράθεση
Writing, in other words, is just coding by a different name. It's like constructing a program that runs in the universal human operating system of narrative, because, as Joan Didion once said, we tell ourselves stories in order to live.

Παράθεση
Computer science exposed two generations of young people to the rigors of logic and rhetoric that have disappeared from far too many curricula in the humanities.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

skoud

Δελτίο τύπου της ΠΕΚΑΠ για τη συνάντηση με συνεργάτες της Υφυπουργού:

http://www.pekap.gr/Article.php?CatId=1&ArticleId=203
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

iliasthes

Πολύ ενδιαφέρον, ευχαριστούμε συνάδελφε.

dski

Παράθεση από: pgrontas στις 10 Νοε 2010, 04:55:10 ΜΜ
Παραθέτω πιο κάτω ένα πολύ ωραίο άρθρο που μιλάει για την αξία της πληροφορικής για κάποιον που δεν ξαναασχολήθημε με αυτήν μετά το γυμνάσιο/λύκειο και στράφηκε στις λεγόμενες ανθρωπιστικές σπουδές. Έχει πολύ ωραία επιχειρήματα, αν και συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, ότι μάλλον το θέμα δεν είναι τα επιχειρήματα μας αλλά είναι καθαρά οικονομικό. :'(

http://chronicle.com/article/Decoding-the-Value-of-Computer/125266/


Παναγιώτη, εξαιρετικό κείμενο ενώ και πολλά από τα σχόλια έχουν επίσης εξαιρετικό ενδιαφέρον. Μεταφέρω ένα που εκφράζει απόλυτα τις σκέψεις που κάνω κι εγώ για τους μαθητές μου στο γυμνάσιο:

Παράθεση
I also want to comment on the sad state of computer science. When I was teaching in the 90's, we used to get lots of students who were hobbyists - they had run their own bulletin boards, written their own little games, opened up their computers and tweaked them. They had a creative, can-do, spirit and were genuinely interested in the inner workings of almost everything. The students I have now are like lumps. If the slightest thing goes wrong, they throw up their hands and cry "Professor! Come fix this!". In their high school "technology" courses, they were taught to make PowerPoint presentations rather than to program or play with logic circuits. They have no curiousity, and cannot think out of the box. It is very sad, because without that tinkering, creative spirit, I don't know what will become of the U.S.

Από τη μία ίσως ακούγεται "παρήγορο" ότι και στις ΗΠΑ υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα αλλά από την άλλη, προσωπικά, με διάφορα που συνειδητοποιώ τον τελευταίο καιρό (όχι μόνο στο χώρο της εκπαίδευσης), έχω την εντύπωση ότι ζω σε έναν ιδιότυπο μεσαίωνα. Μου μοιάζει σαν οι πολλοί άνθρωποι να "χάνουν" κομμάτια από τη γνώση τους η οποία παραμένει "κτήμα" λίγων και τους δίνει τη δύναμη να λαμβάνουν αυτοί τις κρίσιμες αποφάσεις. Ειλικρινά τα όσα αναφέρει το σχόλιο για τους σύγχρονους μαθητές και φοιτητές στις ΗΠΑ μου φέρνουν στο νου τους δικούς μου μαθητές που πολύ συχνά όχι απλά αδυνατούν αλλά αρνούνται καν να προσπαθήσουν να κάνουν ένα συλλογισμό που ξεφεύγει από τα όρια του βιβλίου και των λυμένων παραδειγμάτων... Πολλοί μου δίνουν την εντύπωση ότι βρίσκονται σε ένα zombie state, απλά υπάρχουν... Φυσικά αυτό δεν τιμά πρώτα από όλους εμένα σαν δάσκαλό τους, όμως από την άλλη είναι μια πραγματική διαπίστωση. Αλλάζοντας την τελευταία λέξη του σχολίου "U.S." σε "Greece" το κείμενο θα μπορούσε να αφορά 100% τη χώρα μας... Μάλλον με έχει πάρει λίγο από κάτω η κατάσταση :) αλλά φοβάμαι ότι αρκετές από τις διαπιστώσεις μου είναι πραγματικές και δεν οφείλονται απλά στην κακή μου διάθεση...

Γιάννης Αναγνωστάκης


sarakiniotis

Παράθεση από: janag79 στις 11 Νοε 2010, 01:23:48 ΠΜ
Η δύναμη της τηλεόρασης

http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/11/117-alter.html

Γιατί όχι και εμείς?

+1 !!! Ας δοκιμαστεί και μια τέτοια μέθοδος . ....που ξέρεις ..