Θέμα Β

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2023, 09:05:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Εδώ μιλάμε για το θέμα Β
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ApoAntonis

Β2, τι έγινε ρε παιδιά;

akouts

Β3 
4. Η ουρά έχει δύο στοιχεία.

(Ακριβώς 2 ή τουλάχιστον 2;)

kLee

Αν (rear - front + 1) = 2 

Ε??
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

tasospap

Παράθεση από: akouts στις 08 Ιουν 2023, 10:16:51 ΠΜΒ3
4. Η ουρά έχει δύο στοιχεία.

(Ακριβώς 2 ή τουλάχιστον 2;)
Έχει 2 στοιχεία μέσα.

progmat


akouts

Παράθεση από: kLee στις 08 Ιουν 2023, 10:19:17 ΠΜΑν (rear - front + 1) = 2

Ε??
Αν (rear - front + 1) >= 2

γιατί όχι??

progmat

Νομίζω στο Β2 ότι είναι ΟΧΙ ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ ΟΧΙ. Αλλά δεν είναι λίγο αμφιλεγόμενο; Δεν ορκίζομαι δηλαδή κιόλας

xara_pap

Παιδια στο γεματη ουρα τι λεμε? rear=N η( rear=N kai front=1)?

ApoAntonis

Γιατί να πούμε τότε ότι εννοείται το "τουλάχιστον" και όχι το "το πολύ";
Πόσα στοιχεία έχει, δύο. Δεν υπάρχει παρανόηση.



kLee

Παράθεση από: ApoAntonis στις 08 Ιουν 2023, 10:29:12 ΠΜΓιατί να πούμε τότε ότι εννοείται το "τουλάχιστον" και όχι το "το πολύ";
Πόσα στοιχεία έχει, δύο. Δεν υπάρχει παρανόηση.




Συμφωνώ
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

ApoAntonis

Παράθεση από: xara_pap στις 08 Ιουν 2023, 10:28:02 ΠΜΠαιδια στο γεματη ουρα τι λεμε? rear=N η( rear=N kai front=1)?
rear = N

P.Tsiotakis

Παράθεση από: progmat στις 08 Ιουν 2023, 10:27:43 ΠΜΝομίζω στο Β2 ότι είναι ΟΧΙ ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ ΟΧΙ. Αλλά δεν είναι λίγο αμφιλεγόμενο; Δεν ορκίζομαι δηλαδή κιόλας
Το ζευγάρι Δήμος - Συνοικία είναι ΟΧΙ (δραστηριότητα 7 σχολικού βιβλίου)
Για το περίεργο 5ο ζευγάρι, που μπορεί να προβληθεί με δύο ερμηνείες(το σχολείο ως σχολική κοινότητα-μαθητές ή ως οργανωτική μονάδα της εκπαίδευσης;), τείνω και γω στο ΟΧΙ.

Vagnes

Παράθεση από: progmat στις 08 Ιουν 2023, 10:27:43 ΠΜΝομίζω στο Β2 ότι είναι ΟΧΙ ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ ΟΧΙ. Αλλά δεν είναι λίγο αμφιλεγόμενο; Δεν ορκίζομαι δηλαδή κιόλας
Συνάδελφε εγώ θεωρώ το 2ο είναι ΟΧΙ... η συνοικία δεν είναι Δήμος... ας καταθέσουν και οι άλλοι απόψεις..

akouts

Παράθεση από: ApoAntonis στις 08 Ιουν 2023, 10:29:12 ΠΜΓιατί να πούμε τότε ότι εννοείται το "τουλάχιστον" και όχι το "το πολύ";
Πόσα στοιχεία έχει, δύο. Δεν υπάρχει παρανόηση.



Γιατί αν έχω στην τσέπη μου 10 ευρώ, στην ερώτηση "έχεις 2 ευρώ;", προφανώς θα απαντήσω ΝΑΙ

P.Tsiotakis

Παράθεση από: akouts στις 08 Ιουν 2023, 10:33:38 ΠΜΓιατί αν έχω στην τσέπη μου 10 ευρώ, στην ερώτηση "έχεις 2 ευρώ;", προφανώς θα απαντήσω ΝΑΙ
όχι θανάση, ως θετικοί επιστήμονες το = λεκτικά αποτυπώνουμε με το είναι/έχει

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Vagnes στις 08 Ιουν 2023, 10:32:26 ΠΜΣυνάδελφε εγώ θεωρώ το 2ο είναι ΟΧΙ... η συνοικία δεν είναι Δήμος... ας καταθέσουν και οι άλλοι απόψεις..
Το ζευγάρι Δήμος - Συνοικία είναι ΟΧΙ (δραστηριότητα 7 σχολικού βιβλίου)

tiftikidis

Παράθεση από: progmat στις 08 Ιουν 2023, 10:27:43 ΠΜΝομίζω στο Β2 ότι είναι ΟΧΙ ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ ΟΧΙ. Αλλά δεν είναι λίγο αμφιλεγόμενο; Δεν ορκίζομαι δηλαδή κιόλας
1. ΟΧΙ
2. ΟΧΙ
3. ΝΑΙ
4. ΝΑΙ
5. ΟΧΙ

ikariofil

1. OXI 
2. OXI
3. NAI
4. NAI
5. OXI

akalest0s

Όχι καλή ιδεά το Β2, συμφωνώ ωστόσο με το

ΟΧΙ
ΟΧΙ
ΝΑΙ
ΝΑΙ
ΟΧΙ
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

Παράθεση από: xara_pap στις 08 Ιουν 2023, 10:28:02 ΠΜΠαιδια στο γεματη ουρα τι λεμε? rear=N η( rear=N kai front=1)?
Από τη στιγμή που ο κώδικας του βιβλίου λέει ξεκάθαρα rear = N --->> ουρά γεμάτη, τότε δεν υπάρχει λόγος για το δεύτερο τσεκ. Ωστόσο ούτε λάθος είναι. Οπότε και τα δύο είναι υποχρεωμένοι να τα δεχθούν ως σωστά.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

P.Tsiotakis

Παράθεση από: ApoAntonis στις 08 Ιουν 2023, 10:30:23 ΠΜrear = N

Παράθεση από: xara_pap στις 08 Ιουν 2023, 10:28:02 ΠΜΠαιδια στο γεματη ουρα τι λεμε? rear=N η( rear=N kai front=1)?
Προφανώς η πρώτη απάντηση είναι rear = N

ωστόσο, επίσης αυταπόδεικτα λόγω της ποιότητας υλοποίησης της ουράς στο σχολικό βιβλίο, και η απάντηση front = 1 και rear = N, θα πρέπει να λογίζεται σωστή

P.Tsiotakis

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 10:39:46 ΠΜΑπό τη στιγμή που ο κώδικας του βιβλίου λέει ξεκάθαρα rear = N --->> ουρά γεμάτη, τότε δεν υπάρχει λόγος για το δεύτερο τσεκ. Ωστόσο ούτε λάθος είναι. Οπότε και τα δύο είναι υποχρεωμένοι να τα δεχθούν ως σωστά.
συμφωνώ απολύτως, ωστόσο να τονίσουμε ότι δεν είναι ίδιοι έλεγχοι (με ίδιο αποτέλεσμα)

akalest0s

Σίγουρα. Ιδανικά θα απαντήσεις rear=N και front=1. Αλλά το βιβλίο αφήνει περιθώριο για το υποδεέστερο (ανεπαρκές!) rear=N, σκέτο.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

P.Tsiotakis

Αν θέλουμε να σεβαστούμε την παράδοση, θα πρέπει να συζητήσουμε σε 3-4 σελίδες μηνυμάτων
τι σημαίνει γεμάτη ουρά;  :D

Καλημέρα σε όλους/ες, καλή δύναμη και καλή επιτυχία στους/ις μαθητές/ριες σας.

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

petrosp13

Πάρα πολλά παιδιά δεν γνώριζαν, δεν κατάλαβαν την λέξη "συνοικία"
Υπάρχουν παιδιά που έχασαν το 100ρι από αυτό

Και γενικά όσοι δεν έδωσαν σημασία στο ότι δεν κοιτάμε αν είναι μέρος αλλά υποκατηγορία
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: petrosp13 στις 08 Ιουν 2023, 01:05:37 ΜΜΠάρα πολλά παιδιά δεν γνώριζαν, δεν κατάλαβαν την λέξη "συνοικία"
Υπάρχουν παιδιά που έχασαν το 100ρι από αυτό
Καλώς ή κακώς το έχει και το σχολικό...

Άρης Κεσογλίδης

Η επιτροπή τελικά τι δίνει ως σωστή απάντηση για την "γεμάτη ουρά";

Εδώ είναι το θέμα ότι δεν μιλάμε για την λειτουργία της Εισαγωγής, στην οποία γίνεται έλεγχος Αν r=N ...
όπου κακώς αναφέρεται σε διάφορα σημεία ότι η Ουρά είναι γεμάτη.

Και ένα στοιχείο να έχει μόνο μέσα, το τελευταίο (f=r=N), δεν μπορεί να γίνει Εισαγωγή.

Όμως η ουρά δεν είναι γεμάτη...
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

fragile

Συνάδελφοι μια ερώτηση : Το τετράγωνο είναι κλάση ; ώστε να θεωρηθεί ως υποκλάση του γεωμετρικού σχήματος ;

(Συμπληρωματικό υλικό, ενότητα 4.3) Ο γενικός τύπος ενός αντικειμένου καλείται κλάση (class) και καθορίζει τις αρχικές ιδιότητες και τη συμπεριφορά κάθε αντικειμένου που προέρχεται από αυτή. Μια κλάση αποτελεί ένα αφαιρετικό (abstract) στοιχείο (τύπο) και μπορεί να παράγει ένα απεριόριστο πλήθος δομικά ίδιων αντικειμένων.

Ένα τετράγωνο  μπορεί να παράγει ένα απεριόριστο πλήθος δομικά ίδιων αντικειμένων ώστε να θεωρηθεί κλάση ;

Ευχαριστώ.
fragile..........

akalest0s

#30
@ Άρης Κεσογλίδης
Νομίζω το θέμα έχει συζητηθεί επανειλημμένα. Προφανώς το τσεκ είναι ανεπαρκές, αλλά αφού το δίνει το βιβλίο.. «πετάει ο γάιδαρος, πετάει».
Παρεμπιπτόντως, ένας μαθητής σκέφτηκε rear=N και rear-front+1 = N.

Όσο για τη συνοικία, λυπάμαι που το λέω, αλλά ήδη βλέπουμε ΤΕΡΑΣΤΙΑ προβλήματα με την ελληνική γλώσσα. Δε νομίζω ότι πρέπει να χρεωθεί στους θεματοδότες.
Ερωτήσεις πραγματικές μαθητών μου, σε διαγωνίσματα:
"Τι θα πει κατειλημμένο";
"Το δίχως, θα πει χωρίς;"
"Τι είναι το καλούπι;" (αυτό από παράδειγμα που εξηγούσα στον αντικειμενοστρεφή μέσα στη τάξη)
Το πρόβλημα είναι μεγάλο και θα γίνεται όλο μεγαλύτερο. Δυστυχώς δυσκολευόμαστε πλέον να μιλήσουμε απλά ελληνικά.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

Παράθεση από: fragile στις 08 Ιουν 2023, 01:44:16 ΜΜΈνα τετράγωνο  μπορεί να παράγει ένα απεριόριστο πλήθος δομικά ίδιων αντικειμένων ώστε να θεωρηθεί κλάση ;
Γιατί όχι; Στο παράδειγμα του βιβλίου με την εφαρμογή «ζωγραφικής», μπορείς να σκεφτείς ότι δημιουργείς όσα τετράγωνα θες μέσα στον «καμβά» της εφαρμογής, τα οποία αποτελούν αντικείμενα της κλάσης Τετράγωνο. 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

epsilonXi

Παράθεση από: akouts στις 08 Ιουν 2023, 10:33:38 ΠΜΓιατί αν έχω στην τσέπη μου 10 ευρώ, στην ερώτηση "έχεις 2 ευρώ;", προφανώς θα απαντήσω ΝΑΙ
:D

είναι θέμα έμφασης...
άμα σε ρωτήσουν «ΕΧΕΙΣ δύο ευρώ;», λες ναι
άμα σε ρωτήσουν «έχεις ΔΥΟ ευρώ;», λες όχι

fragile

Στην δραστηριότητα 7 στο βιβλίο (συμπληρωματικό υλικό) στην σελ.102 ζητάει την ίδια απάντηση , δηλαδή αν σχηματίζουν έγκυρα ζεύγη υπερκλάσης-υποκλάσης και γιατί, υπάρχει μια ερώτηση σχετικά με το ζεύγος νόμισμα – ευρώ.
Στην λύση , βιβλίο λύσεων, στην σελ. 62 αναφέρει :
« Έγκυρα ζεύγη υπερκλάσης - υποκλάσης είναι αυτά για τα οποία ισχύει ο κανόνας «είναι ένα» (is_a), δηλαδή, μια κλάση Α μπορεί να είναι έγκυρη υποκλάση της Β αν έχει νόημα να πούμε «ένα Α είναι ένα (είδος) B». Σημειώνεται ότι ο κανόνας εφαρμόζεται μεταξύ κλάσεων για να διαπιστωθεί αν μεταξύ τους υπάρχει σχέση υπερκλάσης-υποκλάσης και όχι μεταξύ κλάσης και αντικειμένου της. Το ζεύγος «Νόμισμα - Ευρώ» δεν αποτελεί έγκυρο ζεύγος, διότι το «Ευρώ» είναι αντικείμενο της κλάσης «Νόμισμα»
Εύλογα διερωτώμαι το ζεύγος Τετράγωνο – γεωμετρικό σχήμα είναι έγκυρο ζεύγος ;
fragile..........

fragile

με την ζωγραφική μπορείς να δημιουργήσεις όσα τετράγωνα θες, αλλά αντίστοιχα δεν έχεις και αντίστοιχα πολλά νομίσματα του ευρώ ;
Μήπως καλύτερη διατύπωση θα ήταν παραλληλόγραμμο - γεωμετρικό σχήμα ;
fragile..........

epsilonXi

Παράθεση από: petrosp13 στις 08 Ιουν 2023, 01:05:37 ΜΜΠάρα πολλά παιδιά δεν γνώριζαν, δεν κατάλαβαν την λέξη "συνοικία"
Υπάρχουν παιδιά που έχασαν το 100ρι από αυτό

Και γενικά όσοι δεν έδωσαν σημασία στο ότι δεν κοιτάμε αν είναι μέρος αλλά υποκατηγορία

εδώ δε χρειαζότανε ο κανόνας is_a

αλλά ο κανόνας «does it have a mayor»

:)


kLee

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 01:45:06 ΜΜΌσο για τη συνοικία, λυπάμαι που το λέω, αλλά ήδη βλέπουμε ΤΕΡΑΣΤΙΑ προβλήματα με την ελληνική γλώσσα. Δε νομίζω ότι πρέπει να χρεωθεί στους θεματοδότες.
Ερωτήσεις πραγματικές μαθητών μου, σε διαγωνίσματα:
"Τι θα πει κατειλημμένο";
"Το δίχως, θα πει χωρίς;"
"Τι είναι το καλούπι;" (αυτό από παράδειγμα που εξηγούσα στον αντικειμενοστραφή μέσα στη τάξη)
Το πρόβλημα είναι μεγάλο και θα γίνεται όλο μεγαλύτερο. Δυστυχώς δυσκολευόμαστε πλέον να μιλήσουμε απλά ελληνικά.
Κι εμένα μια μαθήτριά μου το έχασε επειδή δεν ήξερε τι θα πει συνοικία, είναι τραγικό  :(
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

fragile

Συνάδελφε , με αρκετό σκεπτικισμό για το βιβλίο, θα συμφωνήσω μαζί σου καθώς στην σελ. 102-103 αναφέρει ότι
<< το «Σημείο» και το «Δισδιάστατο Σχήμα», του οποίου 2 υποκλάσεις είναι το «Πολύγωνο», ο «Κύκλος», το «Τετράγωνο», η «Έλλειψη», το «Παραλληλόγραμμο» και το «Τρίγωνο».

ΟΚ.

Αλλά !
fragile..........

epsilonXi

προσωπικά θεωρώ άκυρο το βιβλίο στο συγκεκριμένο σημείο που αναφέρει ότι το
Νόμισμα και το Ευρώ
δεν αποτελούν έγκυρο ζευγος υπερ/υπο/κλάσης

θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να κάνει πιο ξεκάθαρο ότι μιλάει για αντικείμενο...
πχ ΔιΕυρω_Νο123456_που_κοπηκε_στις_31/1/2019_στο_Casa_de_Papel_στη_Μαδριτη

εγώ, ακούγοντας Ευρώ, το θεωρώ αυτομάτως υπερκλάση,
γιατί σκέφτομαι ότι το 2ευρω είναι ευρω, το 50λεπτο είναι ευρώ, το 20λεπτο είναι ευρώ

στο βιβλίο βέβαια έλεγε να το αιτιολογήσεις, και με την αιτιολόγηση όλα σώζονται (αφού οι μαθητές μας μιλάνε τέλεια ελληνικά)


fragile

Τι να πω !
Επιμένω πάντως ότι καλύτερη διατύπωση θα ήταν : παραλληλόγραμμο - γεωμετρικό σχήμα , καθώς (ακόμα και με τα φτωχά ελληνικά των παιδιών) μπορούν να αναγνωρίσουν το πλάγιο παραλληλόγραμμο, το ορθογώνιο, το τετράγωνο κλπ.

Και του χρόνου. 
fragile..........

evry

Για την γεμάτη ουρά η απάντηση που δίνεται είναι rear=N, το οποίο με βάση τον κώδικα του βιβλίου είναι σωστό, διότι ο κώδικας του βιβλίου δεν έχει την ολίσθηση.

Επίσης το τετράγωνο σαφώς και είναι κλάση αφού μπορεί να παράγει τετράγωνα διαφόρων μεγεθών, χρωμάτων κλπ

Επίσης το τετράγωνο σαφώς και είναι γεωμετρικό σχήμα.
Απλά το τετράγωνο είναι και ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. Αυτό όμως δεν σημαίνει τίποτα.
Επίσης υπενθυμίζω ότι τα παραδείγματα του βιβλίου δεν είναι μέρος της θεωρίας, άρα τα παιδιά δεν είναι υποχρεωμένα να τα γνωρίζουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Παράθεση από: epsilonXi στις 08 Ιουν 2023, 02:25:38 ΜΜπροσωπικά θεωρώ άκυρο το βιβλίο στο συγκεκριμένο σημείο που αναφέρει ότι το
Νόμισμα και το Ευρώ
δεν αποτελούν έγκυρο ζευγος υπερ/υπο/κλάσης

Το άκυρο ανήκει στις λύσεις, κατ' αρχάς. Που αυθαίρετα θεωρεί το Ευρώ ως αντικείμενο (όπως σωστά λες, δεν φαίνεται πουθενά αυτό στην εκφώνηση).

Ίσως, μπορούμε να το πάμε λίγο παραπέρα:
Στον κανόνα "είναι_ένα", είμαστε δογματικοί: μιλάει για κλάσεις.
Στον ορισμό, όμως, της κληρονομικότητας, είμαστε χαλαροί: "ιεραρχίες αντικειμένων".
Αν κάνω λάθος, διορθώστε με, αλλά νομίζω αυτό σημαίνει ότι όταν μας βολεύει, κάνουμε το άλμα λογικής και πάμε από αντικείμενα σε κλάσεις, ενώ όποτε μας βολεύει δεν το επιτρέπουμε;

Το κεφάλαιο της αντικειμενοστρέφειας πρέπει να φύγει κλωτσιδόν από το μάθημα (ή έστω να αλλάξει ριζικά).
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: kLee στις 08 Ιουν 2023, 02:07:21 ΜΜΚι εμένα μια μαθήτριά μου το έχασε επειδή δεν ήξερε τι θα πει συνοικία, είναι τραγικό  :(
Ανδροκλή Που είναι το παράλογο;
Χρησιμοποιήθηκε μια λέξη η οποία έχει καταργηθεί από το λεξιλόγιο του καθενός. 
Ποιος άραγε χρησιμοποιεί τη λέξη συνοικία στη σημερινή εποχή;
Λανθασμένη διατύπωση και μπήκε ως θέμα επειδή υπήρχε μέσα στο σχολικό. Μπορούσαν να δώσουν ως παράδειγμα Δήμος- Χωριό

grdereken

Για το Β3 το 4, , ουρά έχει δύο στοιχεία: front+1=rear, rear-front+1=2, rear-front=1 είναι μερικες ισοδύναμες απαντήσεις.

Για το 2 , η ουρά είνια γεμάτη, εκτός από το rear=N, γίνεται και συζήτηση για απαντήσεις που ελέγχουν αν είναι γεμάτη όλη η ουρά, όπως rear-front+1=N ,  rear=N και front=1.
Το front=N ισχύει μόνο σε μια περίπτωση και κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να θεωρηθεί σωστό, όπως και η συνθήκη rear=N και front=Ν

Σάκης Δημόπουλος


ApoAntonis

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 03:50:28 ΜΜΊσως, μπορούμε να το πάμε λίγο παραπέρα:
Στον κανόνα "είναι_ένα", είμαστε δογματικοί: μιλάει για κλάσεις.
Στον ορισμό, όμως, της κληρονομικότητας, είμαστε χαλαροί: "ιεραρχίες αντικειμένων".
Αν κάνω λάθος, διορθώστε με, αλλά νομίζω αυτό σημαίνει ότι όταν μας βολεύει, κάνουμε το άλμα λογικής και πάμε από αντικείμενα σε κλάσεις, ενώ όποτε μας βολεύει δεν το επιτρέπουμε;

Νόμιζα ότι μόνο εγώ δεν μπορώ να εμπεδώσω την ασάφεια. (Εντάξει να ανοίξουμε club :D )

Η διατύπωση "είναι", μόνο καλώς ορισμένη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Θεωρώ πως το κεφάλαιο ξεκινάει με το να αποσαφηνίσει (χωρίς να το πετυχαίνει) την υποκειμενικότητα της σχεδίασης. Ειδικά στο θέμα Β2 αλλά και στην δραστηριότητα τα προγραμματιστικά αντικείμενα νοηματοδοτούνται (ή έστω υφίστανται) εξωγενώς.

Επειδή αναφερθήκαμε και στο λεξιλόγιο, η λέξη Δήμος (επίτηδες πρώτο γράμμα κεφαλαίο όπως δόθηκε - αφού κακώς οι λέξεις δεν είναι με πεζά)
είναι μονάδα τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι τα μέλη της διοικητικής μονάδας κάτοικοι κτλ, είναι επίσης ο λαός (αλλά ας πούμε αυτό θα το εξαιρέσουμε αφού δεν κάνουμε αρχαία) και έχει και άλλα.
(το αυτό για την Τράπεζα και το εξαιρετικό Λογαριασμός στο οποίο μπορώ να πλατιάσω ακόμα περισσότερο)

fun fact: η συνοικία δεν υπάρχει στο λεξικό Γυμνασίου

fun fact 2: όσοι είστε σε επαρχιακές περιοχές ίσως θυμάστε το θέμα με τα κοινόχρηστα, τα παιδιά δεν γνωρίζουν τι είναι κοινόχρηστα

το ζεύγος Σχολείο - Σχολική τάξη, μου μοιάζει ζεύγος όπως της δραστηριότητας 7 Οργανωτική μονάδα - Τμήμα.

Πάμε ξανά, τι είναι το σχολείο; Είναι το σχολείο ως γενική έννοια, είναι το κτίριο;

Δεν γράφω εννοώντας ότι οι υποψήφιοι σήμερα σκεφτήκαν όλα αυτά, αλλά για να γίνει κατανοητό ότι δεν αναφερόμαστε σε κάτι τεκμηριωμένο. Δεν είναι τεκμηρίωση η απάντηση της δραστηριότητας 7. Αν το ίδιο ερώτημα "έπιανε" 15 μονάδες δεν νομίζω να ήμασταν τόσο cool. Ήταν άχρηστο και αψυχολόγητο. Εκτός και αν διατηρώντας το σερί από πέρσι χρησιμοποιούνται για να καταδείξουν την σημαντικότητα -και οπωσδήποτε την απαραιτότητα (!) - των παραδειγμάτων/δραστηριοτήτων των συμπληρωματικού υλικού.

ως γνωστόν η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης:
Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 03:50:28 ΜΜΤο κεφάλαιο της αντικειμενοστρέφειας πρέπει να φύγει κλωτσιδόν από το μάθημα (ή έστω να αλλάξει ριζικά).

Τώρα που σκέφτηκα πολύ και ζορίστηκα μου ήρθε άλλη μια απορία. Υπάρχει κάποιος λόγος για τον οποίο στο Β3 οι έλεγχοι ζητούνται σε ψευδογλώσσα;

KosTzag

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2023, 03:14:42 ΜΜΓια την γεμάτη ουρά η απάντηση που δίνεται είναι rear=N, το οποίο με βάση τον κώδικα του βιβλίου είναι σωστό, διότι ο κώδικας του βιβλίου δεν έχει την ολίσθηση.
Δεν είναι καταπληκτικό αν θυμηθούμε το περσινό θέμα Β;  >:D

evry

#47
Προσπαθούσα να καταλάβω γιατί έχουν κολλήσει όλοι με το τετράγωνο και το παραλληλόγραμμο αφού το τετράγωνο είναι προφανώς υποκλάση του σχήματος. Κοιτώντας τα θέματα παρατήρησα το εξής:
Και οι δυο σωστές απαντήσεις που θέλουν δεν είναι ουσιαστικά κλάση -> υποκλάση αλλά
interface -> υποκλάση ή αν θέλετε abstract class -> υποκλάση.
Για αυτό ίσως έχουν μπερδευτεί αρκετοί.
Ίσως να δημιουργείται η εντύπωση ότι η υπερκλάση πρέπει πάντα να είναι abstract. Δεν ξέρω.
Είναι ένα θέμα πάντως εννοιολογικά όταν μπλέκεις αφηρημένες κλάσεις με κλάσεις που δημιουργούν αντικείμενα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

MANOS60

Κάποιος μαθητής μου (πολύ καλός), πιθανόν
από τρακ, απάντησε το Β2 με ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ αντί
ΝΑΙ-ΟΧΙ.
Θα πάρει μονάδες η μηδεν;

evry

Χαχα. Απίστευτο.
Κοίτα, λογικά θα της πάρει όλες και θα σου πω γιατί. Ακόμα και αν βρεθεί ένας βαθμολογητής να του κόψει (που πολύ αμφιβάλλω) αποκλείεται να του κόψει και ο άλλος. Το θέμα όμως είναι κλειστού τύπου άρα θα το πιάσουν στον έλεγχο και ακόμα και να τους ξεφύγει εκεί θα χτυπήσει στο σύστημα όταν περαστεί. Άρα θα το δει ο συντονιστής και θα τους καλέσει να το διορθώσουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kLee

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 08 Ιουν 2023, 06:02:35 ΜΜΑνδροκλή Που είναι το παράλογο;
Χρησιμοποιήθηκε μια λέξη η οποία έχει καταργηθεί από το λεξιλόγιο του καθενός.
Ποιος άραγε χρησιμοποιεί τη λέξη συνοικία στη σημερινή εποχή;
Λανθασμένη διατύπωση και μπήκε ως θέμα επειδή υπήρχε μέσα στο σχολικό. Μπορούσαν να δώσουν ως παράδειγμα Δήμος- Χωριό
Εγώ προσωπικά δε θα φανταζόμουνα πως θα είχανε πρόβλημα τα παιδιά, όπως νομίζω το ίδιο ισχύει και με τους θεματοδότες στη συγκεκριμένη περίπτωση. Το ότι συνέβη να έχουμε απόκλιση στο τι σύμπαν ζούνε τα παιδιά μας και σε ποιο εμείς (που είμαστε και σε μια μειοψηφία ενηλίκων που ασχολούνται πάρα πολύ με τα παιδιά και παρ' όλα αυτά..) είναι καμπανάκι για να ασχοληθούμε σοβαρά σαν εκπαιδευτικοί για το πώς και πού απέτυχε γενικότερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα...

Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

akalest0s

Σωστά μιλάς. Αλλά το πρόβλημα είναι βαθύ και πολυδιάστατο. Έχει να κάνει με εξυπνάδες, επιτρέψτε μου, του δημοτικού, μετά με τη διάλυση του γυμνασίου (πραγματικά), και τέλος με την "ελαφρά" σχέση που αποκτούν οι μαθητές στην Α και Β Λυκείου. Σίγουρα και ο κορωνοϊός δεν βοήθησε, αλλά σε καμμία περίπτωση δε δέχομαι ότι είναι μόνο αυτό το πρόβλημα (τα δύο χρόνια lockdown έχουν γίνει ο αποδιοπομπαίος τράγος για πλήθος προβλημάτων).
Τα παιδιά έρχονται στην Β και Γ Λυκείου και αφενός νομίζουν ακόμη ότι θα κάνουν περίπατο και θα γράψουν 20, αφετέρου η σχέση τους με μαθηματικά και γλώσσα είναι κάκιστη. Εξαιρέσεις υπάρχουν, αλλά τα ποσοστά "απαραδεκτοσύνης" έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.
Φυσικά δεν είναι τα παιδιά που πρέπει να κατηγορήσουμε. Απλά προσπαθώ να πω ότι το πρόβλημα είναι βαθύτατο.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

kLee

Παράθεση από: akalest0s στις 09 Ιουν 2023, 09:55:07 ΜΜΣωστά μιλάς. Αλλά το πρόβλημα είναι βαθύ και πολυδιάστατο. Έχει να κάνει με εξυπνάδες, επιτρέψτε μου, του δημοτικού, μετά με τη διάλυση του γυμνασίου (πραγματικά), και τέλος με την "ελαφρά" σχέση που αποκτούν οι μαθητές στην Α και Β Λυκείου. Σίγουρα και ο κορωνοϊός δεν βοήθησε, αλλά σε καμμία περίπτωση δε δέχομαι ότι είναι μόνο αυτό το πρόβλημα (τα δύο χρόνια lockdown έχουν γίνει ο αποδιοπομπαίος τράγος για πλήθος προβλημάτων).
Τα παιδιά έρχονται στην Β και Γ Λυκείου και αφενός νομίζουν ακόμη ότι θα κάνουν περίπατο και θα γράψουν 20, αφετέρου η σχέση τους με μαθηματικά και γλώσσα είναι κάκιστη. Εξαιρέσεις υπάρχουν, αλλά τα ποσοστά "απαραδεκτοσύνης" έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.
Φυσικά δεν είναι τα παιδιά που πρέπει να κατηγορήσουμε. Απλά προσπαθώ να πω ότι το πρόβλημα είναι βαθύτατο.
100%
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός