Επαναληπτικό διαγώνισμα για προπονημέν(ες-ους) 2024

Ξεκίνησε από Κανένας, 12 Φεβ 2024, 05:43:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Κανένας

Αναμένω διορθώσεις-παρατηρήσεις
Θα ακολουθήσουν και οι απαντήσεις
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

Κανένας

#1
Επισυνάπτονται και οι απαντήσεις
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

epsilonXi

Αν και μου αρέσει η όλη δυσκολία, και τα βρίσκω όλα ενδιαφέροντα, έχω την ένστασή μου για το Α3...

Θεωρώ ότι πατώντας στο βιβλίο είναι αδύνατον να μπορέσει κανείς να κάνει μια τέτοια διάκριση τυπικών και συντακτικών σφαλμάτων...

Βλέποντας σήμερα τη λύση σου, φαντάζομαι τη λογική πάνω στην οποία κάνεις εσύ αυτή τη διάκριση, αλλά μέχρι εκεί


ΥΓ: Ώστε έτσι το 2024!!

Κανένας

#3
Παράθεση από: epsilonXi στις 20 Φεβ 2024, 11:54:32 ΠΜΑν και μου αρέσει η όλη δυσκολία, και τα βρίσκω όλα ενδιαφέροντα, έχω την ένστασή μου για το Α3...

Θεωρώ ότι πατώντας στο βιβλίο είναι αδύνατον να μπορέσει κανείς να κάνει μια τέτοια διάκριση τυπικών και συντακτικών σφαλμάτων...

Βλέποντας σήμερα τη λύση σου, φαντάζομαι τη λογική πάνω στην οποία κάνεις εσύ αυτή τη διάκριση, αλλά μέχρι εκεί


ΥΓ: Ώστε έτσι το 2024!!
Το ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ δεν ανήκει στο λεξιλόγιο της ΓΛΩΣΣΑΣ. (παραβίαση τυπικού της γραμματικής της ΓΛΩΣΣΑΣ)
Το ΜΕΧΡΙ ανήκει στο λεξιλόγιο της ΓΛΩΣΣΑΣ αλλά αποτελεί τμήμα της ΓΙΑ ... ΑΠΟ ... ΜΕΧΡΙ (παραβίαση συντακτικού της γραμματικής της ΓΛΩΣΣΑΣ)
Το ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ενώ ανήκει στο λεξιλόγιο δεν συντάσσεται με το ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ (όμοια συντακτική παραβίαση)
και το ΑΝ πρέπει να ακολουθείται από ΤΟΤΕ (όμοια συντακτική παραβίαση)
Πάντως έχεις δίκιο δεν είναι ξεκάθαρη στο βιβλίο η διαφορά μεταξύ Σημασιολογίας και Γραμματικής.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

Κανένας

Επισυνάπτεται αρχείο txt με το πρόγραμμα του Δ Θέματος, όπου
τα ονόματα των σταθμών των 3 γραμμών του μετρό έχουν εισαχθεί με εκχωρήσεις,
για τη διευκόλυνση δοκιμαστικών εκτελέσεων.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

giannakos

Καλησπέρα σας. 
Το ΜΕΧΡΙ δεν ανήκει στο λεξιλόγιο της ΓΛΩΣΣΑΣ μιας και βρίσκεται στην δομή ΓΙΑ? 

Κανένας

#6
Παράθεση από: giannakos στις 04 Μαρ 2024, 06:27:54 ΜΜΚαλησπέρα σας.
Το ΜΕΧΡΙ δεν ανήκει στο λεξιλόγιο της ΓΛΩΣΣΑΣ μιας και βρίσκεται στην δομή ΓΙΑ?
Ευχαριστώ για την παρατήρηση.
Έχεις απόλυτο δίκιο. Συνεπώς το σφάλμα πρέπει να χαρακτηριστεί συντακτικό.
Διορθώθηκε.

Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

giannakos

Καλησπέρα σας.

Μελετώντας το θέμα Α4 στην τάξη, είχα μια ενδιαφέρουσα απάντηση από έναν μαθητή.

Μου είπε ότι για να βρεθεί το 54 χρειάζονται 5 συγκρίσεις και μου το αιτιολόγησε ως εξής:
1η σύγκριση: είναι το 54 ίσο με το 45; (Όχι)
2η σύγκριση: είναι το 54 μικρότερο από το 45; (Όχι, άρα συνεχίζουμε δεξιά στο δέντρο)
3η σύγκριση: είναι το 54 ίσο με το 56;
4η σύγκριση: είναι το 54 μικρότερο του 56; (Ναι, άρα συνεχίζουμε αριστερά)
5η σύγκριση: είναι το 54 ίσο με το 54; (Ναι)

Προφανώς σκέφτηκε τις δομές επιλογής και έτσι κατέληξε στο συμπέρασμα αυτό.
Του απάντησα ότι ίσως έχει δίκιο και ότι θα το συζητούσα εδώ, για να του δώσω μια πιο σαφή απάντηση.

Ποια είναι η άποψή σας;

Ευχαριστώ

Κανένας

#8
Παράθεση από: giannakos στις 06 Μαρ 2024, 11:57:15 ΠΜΚαλησπέρα σας.

Μελετώντας το θέμα Α4 στην τάξη, είχα μια ενδιαφέρουσα απάντηση από έναν μαθητή.

Μου είπε ότι για να βρεθεί το 54 χρειάζονται 5 συγκρίσεις και μου το αιτιολόγησε ως εξής:
1η σύγκριση: είναι το 54 ίσο με το 45; (Όχι)
2η σύγκριση: είναι το 54 μικρότερο από το 45; (Όχι, άρα συνεχίζουμε δεξιά στο δέντρο)
3η σύγκριση: είναι το 54 ίσο με το 56;
4η σύγκριση: είναι το 54 μικρότερο του 56; (Ναι, άρα συνεχίζουμε αριστερά)
5η σύγκριση: είναι το 54 ίσο με το 54; (Ναι)

Προφανώς σκέφτηκε τις δομές επιλογής και έτσι κατέληξε στο συμπέρασμα αυτό.
Του απάντησα ότι ίσως έχει δίκιο και ότι θα το συζητούσα εδώ, για να του δώσω μια πιο σαφή απάντηση.

Ποια είναι η άποψή σας;

Ευχαριστώ
Πράγματι, αν μετρήσουμε πόσες πράξεις απαιτούνται,
θα δούμε ότι είναι περισσότερες από 3 αλλά και από 5.
Οι μαθητές αυτό θα το κατανοήσουν καλύτερα στην δυαδική αναζήτηση σε πίνακα:

Αλγόριθμος δυαδική_αναζήτηση
Δεδομένα // n, table, key //
L←1
R←n
D←ΨΕΥΔΗΣ
Όσο D=ΨΕΥΔΗΣ και L<=R επανάλαβε
                M←(L+R) DIV 2
                Αν table[M] = key τότε
                                D← ΑΛΗΘΗΣ
                Αλλιώς_αν table[M]<key τότε
                                L←M+1
                Αλλιώς
                                R←M-1
                Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Αν D = ΑΛΗΘΗΣ τότε
                Εμφάνισε 'Βρέθηκε το στοιχείο στη θέση:',Μ
Αλλιώς
                Εμφάνισε 'Δεν βρέθηκε το στοιχείο'
Τέλος_αν
Τέλος δυαδική_αναζήτηση

Σε κάθε επανάληψη ελέγχεται η σύνθετη συνθήκη του ΌΣΟ και οι συνθήκες της πολλαπλής
επιλογής ΑΝ (συνολικά 5 πράξεις).
Στο δένδρο αναζήτησης (δυναμική διαχείριση) θα πρέπει να ελέγχουμε τα αντίστοιχα και
ακόμη αν έχουμε φθάσει σε τερματικό κόμβο, σε φύλλο του δένδρου (αντί L<=R στον πίνακα).

Επειδή το νόημα της ερώτησης είναι να μετρηθεί ουσιαστικά πόσες φορές θα εκτελεστεί η επανάληψη του 'ΟΣΟ
(βλέπε παράδειγμα μπλέ βιβλίου σελ. 52)
αντικατέστησα στην εκφώνηση το "πόσες συγκρίσεις" με το "πόσους κόμβους απαιτείται να επισκεφτούμε".
Ευχαριστώ ξανά για την παρατήρηση.

Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

giannakos


vistrian

Καλημέρα νομίζω για το θέμα Α3 το Γ η εντολή ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι αποδεκτή, το γράφει στις Γενικές οδηγίες Διδασκαλίας σελίδα 8-9 

Στιγμιότυπο 2024-05-15, 11.28.36.png
VR in Computing

Κανένας

Παράθεση από: vistrian στις 15 Μαΐου 2024, 11:41:13 ΠΜΚαλημέρα νομίζω για το θέμα Α3 το Γ η εντολή ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι αποδεκτή, το γράφει στις Γενικές οδηγίες Διδασκαλίας σελίδα 8-9

Στιγμιότυπο 2024-05-15, 11.28.36.png
Το νόημα της άσκησης προϋποθέτει ότι έχουμε δεχθεί ότι η 'ΓΛΩΣΣΑ' του Βιβλίου1 αποτελεί
μια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού με το λεξιλόγιο και τη γραμματική  της
(όπως αναφέρεται στη σελ. 127 και όπως χρησιμοποιείται απ' το 7ο κεφάλαιο και μετά).
Φυσικά, όπως αναφέρεις, γενικότερα οι λύσεις των ασκήσεων μπορούν να γράφονται
στην ψευδογλώσσα του πράσινου βιβλίου (Κεφ2-6) ή του βιβλίου της Β' τάξης.
Ευχαριστώ για την παρατήρηση.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/