ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ξεκίνησε από vav, 13 Οκτ 2010, 09:07:25 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

vav

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ :
ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΣ
           ΔΕΔΟΜΕΝΑ // ...... //  ΚΑΙ
           ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ // .... //
ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟ ΣΧΗΜΑ (ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΛΑΓΙΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟ
) ΣΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΗΣ ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΣ ΕΝΤΟΛΗΣ ΔΙΑΒΑΣΕ? ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΑΓΙΟ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ // ... // 'Η ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ?





petrosp13

Σε πλάγιο και οι 2 και γράφεις ό,τι γράφεις και στον κώδικα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Καρκαμάνης Γεώργιος

Από την στιγμή που αναφέρονται σε είσοδο και έξοδο, σε διαγραμμα ροής χρησιμοποιείς το αντίστοιχο γεωμετρικο σχήμα για την έισοδο/ έξοδο δηλαδή το πλάγιο παραλληλόγραμμο.

Kalli

Έχουμε δεδομένα έναν πίνακα Α με Ν στοιχεία.

Πώς γράφουμε τα δεδομένα;

Δεδομένα //Α,Ν//  ή  Δεδομένα//Α[Ν]//

kadafi

Παράθεση από: Kalli στις 25 Ιαν 2011, 01:28:02 ΜΜ
Δεδομένα //Α,Ν//  ή  Δεδομένα//Α[Ν]//

Τα γράφουμε με τον 1ο τρόπο
Το 2ο δεν είμαι σίγουρος αν είναι λάθος (συντακτικό). Αν δεν είναι όμως αναφέρεται στο περιεχόμενο του Νιοστού κελιού του πίνακα και όχι σε ολόκληρο τον πίνακα
Ελευθερίου Κωστής
Μηχανικός Υπολογιστών
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ20)

Kalli

Δηλαδή άμα γράψω Δεδομένα//Α[ i ]// είναι σωστό??????????????

petrosp13

Αν γράψεις αυτό που λες, θα πρέπει να είναι γνωστό και το i και θα εννοείς ότι είναι δεδομένο μόνο το στοιχείο στην θέση i
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Λάμπρος Μπουκουβάλας

δεδομένα //α, ν// είναι το σωστό.
επίσης, δεδομένα-αποτελέσματα γράφονται με πλάγιο παραλληλόγραμμο, σαν διάβασε-εμφάνισε.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Σύμφωνα με το σχολικο βιβλιο(παραδείγματα κεφαλαίου 3) ο πίνακα Α με Ν στοιχεία δηλώνεται ως\
Δεδομένα // Ν, Α//
και ο δισδιάστατο πίνακας Α[Ν,Μ]
δηλώνεται ως
Δεδομένα //Ν,Μ,Α//

gthal

Αυτός ο συμβολισμός μπάζει όμως.
Από πού φαίνεται ότι ο δεδομένος αριθμός Ν πρόκειται να είναι το μέγεθος του πίνακα Α ;

Κι αν θέλαμε να θεωρήσουμε δεδομένον έναν πίνακα Β 30 θέσεων, τι θα γράφαμε  ?
Δεδομένα // Β, 30 //   ? ? ? ?

Εγώ (πέρα από το ότι αποφεύγω τη χρήση των Δεδομένα κ Αποτελέσματα) όταν πρέπει να χρησιμοποιήσω αυτή την "εντολή" (?)  χρησιμοποιώ το συμβολισμό πχ
Δεδομένα //Ν, Α[Ν], Β[30]//

Θεωρώ ότι είναι μια χαρά κατανοητός και μάλιστα συνεπέστερος από του βιβλίου.
Ως εκ τούτου δε νομίζω ότι μπορεί να βαθμολογηθεί αρνητικά από κανέναν.
... Λέτε;  :-\
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

ntzios kostas

Γιώργο έχεις απόλυτο δίκιο. Ενώ είναι μία πολύ καλή "Εντολή" ο τρόπος παρουσίασής της στους πίνακες πράγματι μπάζει. Νομίζω ότι αυτό που γράφεις είναι πιο σωστό και διαφωτιστικό και βέβαια δεν πρέπει να βαθμολογηθεί αρνητικά από κανέναν.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Νίκος Αδαμόπουλος

...παρόλα αυτά:

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 26 Ιαν 2011, 10:31:10 ΠΜ
Η εντολή Δεδομένα δεν είναι αντίστοιχη της δήλωσης των μεταβλητών και σταθερών της ΓΛΩΣΣΑΣ ... Για το λόγο αυτό δεν γράφουμε Δεδομένα // Α[Ν] // αλλά Δεδομένα // Α, Ν //.  Ουσιαστικά η εντολή αυτή αποτελεί είσοδο δεδομένων στο ξεκίνημα "της εκτέλεσης" του αλγορίθμου που σε πραγματικό πρόγραμμα θα μπορούσε να δίνεται από τον χρήστη με εντολές εισόδου ή με παραμέτρους σε υποπρόγραμμα κλπ. ...

Στην ψευδογλώσσα δεν δηλώνουμε τις μεταβλητές μας... Αλλιώς θα μέσα στα: // ... // θα δηλώναμε τα πάντα!
Θεωρώ ότι η θέση της εντολής Δεδομένα, πριν τις υπόλοιπες εντολές, είναι που προκαλεί αυτήν την παρερμηνεία...!
Ομοίως, το 30 δεν αποτελεί είσοδο ... οπότε δεν χρειάζεται να το βάζουμε στα Δεδομένα... !!!

Κατά τ' άλλα κι εγώ θεωρώ υπερβολή να κοπούν μονάδες...

petrosp13

Εφόσον μιλάμε για αλγορίθμους, οποιοσδήποτε συμβολισμός ο οποίος είναι σαφής θα θεωρείται και αποδεκτός
Δεν υπάρχει εξεταστής που θα δει αυτό:
Δεδομένα // Ο[30], Β[30,9]//
και θα κόψει μονάδες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Sergio

Παράθεση από: vav στις 13 Οκτ 2010, 09:07:25 ΜΜ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ :
ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΣ
           ΔΕΔΟΜΕΝΑ // ...... //  ΚΑΙ
           ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ // .... //
ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟ ΣΧΗΜΑ (ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΛΑΓΙΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟ
) ΣΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΗΣ ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΣ ΕΝΤΟΛΗΣ ΔΙΑΒΑΣΕ? ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΑΓΙΟ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ // ... // 'Η ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ?

Οι εντολές Δεδομένα, Αποτελέσματα είναι δηλωτικές και χρησιμοποιούνται μόνο στην κωδικοποίηση σε ψευδογλώσσα.  Η έννοιά τους είναι μία από τις πιό πολυσυζητημένες και δεν έχει ακόμα υπάρξει συμφωνία σχετικά με την ακριβή τους έννοια.

Πάντως, δεν υπάρχει σε κανένα σημείο του διδακτικού πακέτου παράδειγμα χρήσης τους σε διάγραμμα ροής (εκτός αν υπάρχει και δεν το έχω δει).  Στα διαγράμματα ροής οι μόνες δηλωτικές εντολές είναι το ΑΡΧΗ και το ΤΕΛΟΣ που αποτυπώνονται μέσα σε έλλειψη και σκοπός τους είναι να δηλώσουν την αρχή και το τέλος του αλγόριθμου αντίστοιχα. Όλα τα άλλα σχήματα υποδηλώνουν εκτελεστέες εντολές:
- ρόμβος: έλεγχος συνθήκης
- ορθογώνιο: εκτέλεση πράξης και φύλαξη αποτελέσματος στη μνήμη
- πλάγιο: είσοδος - έξοδος

Αν και το βιβλίο περιγράφει (σελ.29), πιθανά για λόγους πληρότητας, πως 'πολλές φορές το σχήμα αυτό μπορεί να διαφοροποείται προκειμένου να προσδιορίζεται και το είδος της συσκευής απ'όπου γίνεται είσοδος και έξοδος' (όπως το γνωστό ..πιανάκι.. για έξοδο σε εκτυπωτή), από την ίδια πρόταση είναι σαφές πως πρόκειται για σχήματα που αναπαριστοπύν εκτελεστέες εντολές και όχι δηλωτικές.  Εξάλλου όλα τα παραδείγματα του βιβλίου αναπαριστούν σε πλάγιο παραλληλόγραμμο τις εκτελεστέες εντολές εισόδου – εξόδου: Διάβασε, Εμφάνισε, Εκτύπωσε.  Φαίνεται λοιπόν να αφορούν αποκλειστικά σε εκτελεστέες εντολές επικοινωνίας ανάμεσα στον εκτελεστή του αλγόριθμου και το χρήστη.

Δεν πιστεύω επομένως ότι θα κληθεί ποτέ μαθητής, στο πλαίσιο του μαθήματος, να κάνει δήλωση εισόδου - εξόδου σε διάγραμμα ροής, όπως μπορεί να κάνει σε ψευδογλώσσα με τις δηλωτικές εντολές Δεδομένα - Αποτελέσματα.  Εξάλλου είναι σαφές από την αμφισβητούμενη φράση του βιβλίου καθηγητή (σελ.73) πως η χρήση των διαγραμμάτων ροής '..καλό είναι να περιοριστεί στην επεξήγηση βασικών εννοιών..'   Αντίθετα, η ψευδογλώσσα έχει μεγαλύτερο εύρος εφαρμογής και είναι το καταλληλότερο εργαλείο για την παρουσίαση του αλγόριθμου.

Μην ψάχνεις να βρεις αντιστοιχία μεταξύ των διαγραμμάτων ροής και της ψευδογλώσσας στα πάντα.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

#14
Παράθεση από: Kalli στις 25 Ιαν 2011, 01:28:02 ΜΜ
Έχουμε δεδομένα έναν πίνακα Α με Ν στοιχεία.

Πώς γράφουμε τα δεδομένα;

Δεδομένα //Α,Ν//  ή  Δεδομένα//Α[Ν]//


Το πρώτο..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)