Ψηφιακά Συστήματα

Ξεκίνησε από Xenia Papa, 28 Αυγ 2019, 12:37:28 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Xenia Papa

Είμαι στο ΤΕΙ Λαμίας μηχανικός πληροφορικής και για να πάρω πτυχίο πανεπιστημίου πρεπει να πάω στην Λάρισα στα ψηφιακά συστήματα ξέρει κανείς μετα που μπορώ να δουλέψω με το πτυχίο πανεπιστημίου ?????

ioannis.giftakis

Όπου και ένας που βγαίνει από πληροφορική κανονικά.

Δες τι ζητάνε από δουλειές για entry level εδώ:
https://www.collegelink.gr/jobs/e/2/entry-level/
Εκπαιδευτική Πληροφορική και Ρομποτική
https://giftakis.gr

sushi_roll

Καλησπέρα. Ξέρει κάποιος ποιες οι διαφορές μεταξύ ενός απόφοιτου τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων και ενός τμήματος Πληροφορικής όσον αφορά το επιστημονικό αντικείμενο και πεδίο; Διαβάζοντας το πρόγραμμα σπουδών καταλαβαίνω ότι διαφέρουν αλλά δεν μπορώ να προσδιορίσω ως προς τι, καθώς τα μαθήματα στη πλειοψηφία μου είναι άγνωστα. Ευχαριστώ για την όποια απάντηση.

ioannis.giftakis

Παράθεση από: sushi_roll στις 26 Σεπ 2021, 05:33:06 ΜΜ
Καλησπέρα. Ξέρει κάποιος ποιες οι διαφορές μεταξύ ενός απόφοιτου τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων και ενός τμήματος Πληροφορικής όσον αφορά το επιστημονικό αντικείμενο και πεδίο; Διαβάζοντας το πρόγραμμα σπουδών καταλαβαίνω ότι διαφέρουν αλλά δεν μπορώ να προσδιορίσω ως προς τι, καθώς τα μαθήματα στη πλειοψηφία μου είναι άγνωστα. Ευχαριστώ για την όποια απάντηση.

εν τάχει να σου πω ότι πέρα από το όνομα τα μαθήματα είναι λίγο πολύ ίδια.
Απλά οι κατευθύνσεις διαφέρουν. Πχ τα Ψηφιακά έχουν κάποιες κατευθύνσεις περι Ασφάλειας, Τηλεπικοινωνιών, Δικτύων, Διδακτικής & Παιδαγωγικών (eLearning ειδικότερα).
Όλες οι σχολές ΑΕΙ σε βγάζουν έναν general purpose προγραμματιστή οπότε μην φοβάσαι περί αυτού.
Οι ειδικότητες διαφέρουν από τμήμα σε τμήμα αρκετές φορές.
Αυτή είναι η γνώμη μου. Ρώτα και άλλους να πάρεις γνώμη (πχ φόρουμ, FB, Linkedin, GitHub κλπ).
Εκπαιδευτική Πληροφορική και Ρομποτική
https://giftakis.gr

dpa2006

Πληροφορική (& Τηλεπικοινωνιών) Αθηνών

https://www.di.uoa.gr/studies/undergraduate/courses

Ψηφιακών Συστημάτων
https://www.ds.unipi.gr/courses/

Δεν έχουν μεγάλες διαφορές
Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών θα βρεις κάποια επιλεγόμενα για Τηλεπικοινωνίες και Ηλεκτρομαγνητισμό που δεν θα βρεις ίσως αυτόνομο μάθημα στο Ψηφιακών.
Αλλά αυτά υπάρχουν και στο Ψηφιακών αν προσέξεις τα μεγαλύτερα εξάμηνα

Παιδαγωγική κατάρτιση προσφέρουν και τα δύο (αν δεν κάνω λάθος...)
Δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές...
Υπάρχει και κάτι που δεν μου κάθεται καλά στο Αθηνών...

Αυτοτελές Προαιρετικό Εργαστήριο (ΕΡ)


Τι εννοούν μπορείς να μην το επιλέξεις?  ???
Έτσι χάνεις (χρήσιμα) εργαστήρια...
Λέω εγώ... :o
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

evry

#5
Οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες και αυτό δεν φαίνεται μόνο στο πρόγραμμα σπουδών.
Παράθεση από: dpa2006 στις 09 Δεκ 2021, 06:00:52 ΜΜ
Δεν έχουν μεγάλες διαφορές
Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών θα βρεις κάποια επιλεγόμενα για Τηλεπικοινωνίες και Ηλεκτρομαγνητισμό που δεν θα βρεις ίσως αυτόνομο μάθημα στο Ψηφιακών.
Αλλά αυτά υπάρχουν και στο Ψηφιακών αν προσέξεις τα μεγαλύτερα εξάμηνα

Καλό θα είναι να εξετάσει κάποιος την βαθμολογία του τελευταίου και του πρώτου σε κάθε σχόλη για να βγάλει συμπεράσματα και φυσικά να βρει θέματα εξετάσεων και εργασίες ώστε να καταλάβει το επίπεδο.
Παραθέτω τις 2 πρώτες εργασίες από το di.uoa.gr για τους πρωτοετείς που μπήκαν με ΓΛΩΣΣΑ για να καταλάβετε για τι επίπεδο μιλάμε:
http://cgi.di.uoa.gr/~ip/iphw2122_1.pdf
http://cgi.di.uoa.gr/~ip/iphw2122_2.pdf

Ολόκληρο το μάθημα εδώ για να έχετε μια άποψη τι κάνουν μόνο στο Α' εξάμηνο:
http://cgi.di.uoa.gr/~ip/
Φανταστείτε στα επόμενα.
Έχω δει σε άλλο τμήμα πληροφορικής (δεν θέλω να πω σε ποιο) ότι η πρώτη εργασία που μπήκε ήταν να υλοποιήσουν την προπαίδεια σε C.

Τώρα τα προγράμματα σπουδών έχουν μεγάλες διαφορές , για παράδειγμα έχουν υποχρεωτικό μάθημα Στοχαστικές ανελίξεις στο 2ο εξάμηνο στο ψηφιακών συστημάτων!!! Υποχρεωτικό!!
Έχουν υποχρεωτικό μάθημα Λογική και Λογικός Προγραμματισμός στο Α' εξάμηνο!!
Για ποιο λόγο?

Στα μαθήματα επιλογής έχουν επίσης πολύ μεγάλες διαφορές, το di θεωρώ ότι είναι πολύ πιο κοντά σε μαθήματα αιχμής αυτή την στιγμή και έχει και πάρα πολλά προχωρημένα μαθήματα αλγορίθμων που δεν θα βρεις σε άλλα τμήματα πληροφορικής.
Το μόνο μάθημα επιλογής που βρήκα ενδιαφέρον στο ds είναι η Κβαντική Υπολογιστική. Από το όνομα φυσικά δεν βγάζεις πολλά συμπεράσματα αν δεν δεις πως γίνεται

Παράθεση
Παιδαγωγική κατάρτιση προσφέρουν και τα δύο (αν δεν κάνω λάθος...)
όχι, το ΕΚΠΑ σίγουρα δεν έχει παιδαγωγική κατάρτιση. Το τμήμα Ψηφιακών συστημάτων του Πειραιά κάποτε ήταν το μοναδικό που είχε αλλά τώρα δεν ξέρω αν έχει ακόμα (παλιά λεγόταν Διδακτικής και Ψηφιακών Συστημάτων)

Το μόνο θετικό που βλέπω στο Ψηφιακών Συστημάτων είναι ότι έχει κάποιους νέους/νέες καθηγητές/τριες που κάνουν καλή έρευνα, έχουν καλά εργαστήρια και φιλοδοξίες.
Δίνουν σημασία στο διδακτικό έργο και όχι μόνο στην έρευνά τους, και βοηθούν τους φοιτητές. Ξέρω κάποιους από εκεί και είναι όχι μόνο καλοί επιστήμονες αλλά και εξαιρετικά παιδιά.
Αυτό ήταν και είναι ακόμα υποθέτω ένα σημαντικό πρόβλημα στο di.uoa όμως έτσι είναι αυτά τα τμήματα. Δεν ξέρω πόσο θα ασχοληθεί με τους φοιτητές κάποιος με 70 hIndex .
Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά όλα αυτά τα χρόνια έχω γνωρίσει 1-2.

Παράθεση
Αυτοτελές Προαιρετικό Εργαστήριο (ΕΡ)


Τι εννοούν μπορείς να μην το επιλέξεις?  ???
Έτσι χάνεις (χρήσιμα) εργαστήρια...
Λέω εγώ... :o
Ναι , πολύ σωστά το παρατήρησες δεν το είχα δει.
Τα δυο από τα τρία αυτά εργαστήρια ήταν πάντα υποχρεωτικά.
Αυτή την στιγμή μπορείς να τα αντικαταστήσεις με άλλα μαθήματα. Προφανώς θα το κάνουν πολλοί γιατί τα εργαστήρια έχουν παρουσίες!!!
Θα μείνουν μόνο αυτοί που ενδιαφέρονται. Από την άλλη καλύτερα δεν είναι έτσι? Μεγάλα παιδιά είναι.
Υποθέτω (εικάζω δεν ξέρω) ότι το έκαναν γιατί το τμήμα αυτό έχει πολύ υψηλό βαθμό δυσκολίας και πάρα πολλοί φοιτητές δεν καταφέρνουν να τελειώσουν ή λιμνάζουν εκεί για πολλά χρόνια. Το τμήμα ξεκίνησε με 80 εισακτέους και τώρα έχει 214. Προφανώς το προσωπικό και τα εργαστήρια δεν επαρκούν.
Πράγματι είναι λυπηρό γιατί το συγκεκριμένο τμήμα χρειάζεται να προσθέσει εργαστήρια hardware και όχι να αφαιρέσει.
Μου φαίνεται ότι πλέον το μοναδικό τμήμα στην χώρα που δίνει σφαιρική γνώση του χώρου της πληροφορικής είναι οι Μηχανικοί Η/Υ της Πάτρας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dpa2006

#6
Παράθεση από: evry στις 10 Δεκ 2021, 06:38:11 ΜΜ
Οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες και αυτό δεν φαίνεται μόνο στο πρόγραμμα σπουδών.
Καλό θα είναι να εξετάσει κάποιος την βαθμολογία του τελευταίου και του πρώτου σε κάθε σχόλη για να βγάλει συμπεράσματα και φυσικά να βρει θέματα εξετάσεων και εργασίες ώστε να καταλάβει το επίπεδο.
Παραθέτω τις 2 πρώτες εργασίες από το di.uoa.gr για τους πρωτοετείς που μπήκαν με ΓΛΩΣΣΑ για να καταλάβετε για τι επίπεδο μιλάμε:
http://cgi.di.uoa.gr/~ip/iphw2122_1.pdf
http://cgi.di.uoa.gr/~ip/iphw2122_2.pdf



Ολόκληρο το μάθημα εδώ για να έχετε μια άποψη τι κάνουν μόνο στο Α' εξάμηνο:
http://cgi.di.uoa.gr/~ip/
Φανταστείτε στα επόμενα.


Ναι είναι εξαιρετικό το επίπεδο


Παράθεση
Έχω δει σε άλλο τμήμα πληροφορικής (δεν θέλω να πω σε ποιο) ότι η πρώτη εργασία που μπήκε ήταν να υλοποιήσουν την προπαίδεια σε C.

Κρύβε λόγια...!  :)


Παράθεση
Τώρα τα προγράμματα σπουδών έχουν μεγάλες διαφορές , για παράδειγμα έχουν υποχρεωτικό μάθημα Στοχαστικές ανελίξεις στο 2ο εξάμηνο στο ψηφιακών συστημάτων!!! Υποχρεωτικό!!
Έχουν υποχρεωτικό μάθημα Λογική και Λογικός Προγραμματισμός στο Α' εξάμηνο!!
Για ποιο λόγο?

Αν τα τμήματα έχουν παλαιό εκπαιδευτικό προσωπικό είναι λογικό να μην ακολουθούν τις εξελίξεις...
Το ίδιο συμβαίνει και με σχολεία...

Παράθεση
Στα μαθήματα επιλογής έχουν επίσης πολύ μεγάλες διαφορές, το di θεωρώ ότι είναι πολύ πιο κοντά σε μαθήματα αιχμής αυτή την στιγμή και έχει και πάρα πολλά προχωρημένα μαθήματα αλγορίθμων που δεν θα βρεις σε άλλα τμήματα πληροφορικής.
Το μόνο μάθημα επιλογής που βρήκα ενδιαφέρον στο ds είναι η Κβαντική Υπολογιστική. Από το όνομα φυσικά δεν βγάζεις πολλά συμπεράσματα αν δεν δεις πως γίνεται
όχι, το ΕΚΠΑ σίγουρα δεν έχει παιδαγωγική κατάρτιση. Το τμήμα Ψηφιακών συστημάτων του Πειραιά κάποτε ήταν το μοναδικό που είχε αλλά τώρα δεν ξέρω αν έχει ακόμα (παλιά λεγόταν Διδακτικής και Ψηφιακών Συστημάτων)
Άρα υποχρεωτικά παιδαγωγικές σπουδές μετά το πτυχίο,  ώστε να καλυφθεί το κενό...?
Είναι πραγματικά αδικία...
Θυμάμαι πως εν μια νυκτί άλλαξε η παιδαγωγική κατάρτιση του εν λόγω τμήματος...


Παράθεση
Το μόνο θετικό που βλέπω στο Ψηφιακών Συστημάτων είναι ότι έχει κάποιους νέους/νέες καθηγητές/τριες που κάνουν καλή έρευνα, έχουν καλά εργαστήρια και φιλοδοξίες.
Δίνουν σημασία στο διδακτικό έργο και όχι μόνο στην έρευνά τους, και βοηθούν τους φοιτητές. Ξέρω κάποιους από εκεί και είναι όχι μόνο καλοί επιστήμονες αλλά και εξαιρετικά παιδιά.
Αυτό ήταν και είναι ακόμα υποθέτω ένα σημαντικό πρόβλημα στο di.uoa όμως έτσι είναι αυτά τα τμήματα. Δεν ξέρω πόσο θα ασχοληθεί με τους φοιτητές κάποιος με 70 hIndex .
Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά όλα αυτά τα χρόνια έχω γνωρίσει 1-2.
Ισχύει, συμφωνώ απόλυτα.
Τα παιδιά από τη στιγμή που θα τελειώσουν είναι μόνα τους...
σε οποιοδήποτε επίπεδο αναφερόμαστε
Ειδικά δε για Πανεπιστημιακό εκεί πρέπει να τα προσέχουμε περισσότερο.
Είναι τα μελλοντικά στελέχη της Οικονομίας μας σε όλους τους τομείς
Ειδικά δε στην Πληροφορική Τηλεπικοινωνίες θέλει ακόμη μεγαλύτερη προσοχή.




Παράθεση
Ναι , πολύ σωστά το παρατήρησες δεν το είχα δει.
Τα δυο από τα τρία αυτά εργαστήρια ήταν πάντα υποχρεωτικά.
Αυτή την στιγμή μπορείς να τα αντικαταστήσεις με άλλα μαθήματα. Προφανώς θα το κάνουν πολλοί γιατί τα εργαστήρια έχουν παρουσίες!!!
Θα μείνουν μόνο αυτοί που ενδιαφέρονται. Από την άλλη καλύτερα δεν είναι έτσι? Μεγάλα παιδιά είναι.
Υποθέτω (εικάζω δεν ξέρω) ότι το έκαναν γιατί το τμήμα αυτό έχει πολύ υψηλό βαθμό δυσκολίας και πάρα πολλοί φοιτητές δεν καταφέρνουν να τελειώσουν ή λιμνάζουν εκεί για πολλά χρόνια. Το τμήμα ξεκίνησε με 80 εισακτέους και τώρα έχει 214. Προφανώς το προσωπικό και τα εργαστήρια δεν επαρκούν.
Πράγματι είναι λυπηρό γιατί το συγκεκριμένο τμήμα χρειάζεται να προσθέσει εργαστήρια hardware και όχι να αφαιρέσει.
Μου φαίνεται ότι πλέον το μοναδικό τμήμα στην χώρα που δίνει σφαιρική γνώση του χώρου της πληροφορικής είναι οι Μηχανικοί Η/Υ της Πάτρας.

Συμφωνώ για τα εργαστήρια, ως μέτρο αποκλιμάκωσης μου φάνηκε από την αρχή.
Γιατί μόνο οι Μηχανικοί ΗΥ Πάτρας...?
Η Επιστήμη ΗΥ Ηράκλειο...?
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science