ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pgrontas

#825
Παράθεση από: ilias_s στις 05 Σεπ 2018, 06:16:31 ΜΜ
Όσο η Θετική έχει πρόσβαση σε όλες τις σχολές Πληροφορικής & Μηχανικών Υπολ. και η Οικονομία & Πληροφορική μόνο σε ένα υποσύνολο αυτών ... οι πιο καλοί θα επιλέξουν τη Θετική, ό,τι και αν τους πεις, έστω και αν δεν τους πολυαρέσει η Χημεία (τη βλέπουν απλά ως αναγκαίο κακό!). Η ευρεία πρόσβαση είναι που φέρνει τους "πελάτες" και την ελέγχουν καλά οι Χημικοί αφού ουσιαστικά μας "έστειλαν" εκτός Θετικής!

Φυσικά οι επιλογές τμημάτων βοηθούν. Γι αυτό χρειάζεται lobbying.

Επίσης δεν λέω ότι είναι εύκολο αλλά δεν είναι και αδύνατο.
Για παράδειγμα στο σχολείο μου οι μαθητές που ενδιαφέρονταν για πληροφορική στην ΟικΠλη πέρασαν πληροφορική ενώ οι αντίστοιχοι της Θετικής πέρασαν τελικά άλλου (πχ. τοπογραφία). Ο καλύτερος μάλιστα πέρασε ΕΚΠΑ και έγραψε πάνω από 19000 μόρια, κάνοντας την καλύτερη επιδοση στο σχολείο. Αυτό φυσικά θα το αναφέρω σε πολλές επόμενες τάξεις.  ;)

Παράθεση από: ilias_s στις 05 Σεπ 2018, 06:16:31 ΜΜ
Τι πιστεύεις πως συζητάει η ΕΕΧ κάθε φορά με τον εκάστοτε Υπουργό? Του παραθέτει ένα απλό επιχείρημα που "καταλαβαίνει" κάθε πολιτικός και υπουργός παιδείας :

Εμείς δε μπορούμε να πούμε κάτι αντίστοιχο...

Εκεί η λογική θυσιάζεται για το πολιτικό κόστος!!!

Επίσης, αν πεις στα τμήματα Μηχανικών Υπολογιστών να εξετάζονται στην Οικονομία και όχι στη Φυσική μπορεί να αντιδράσουν (το βρίσκω λογικό).

Και όσο μας νοιάζουν μόνο οι εξετάσεις και όχι ολόκληρο το Λύκειο, το ίδιο θα μπορούν να πουν.

Όσο για τη φυσική και τους μηχανικούς έχεις δίκιο, αλλά ας δούμε για ποια φυσική μιλάμε. Τα ελατήρια και οι τροχαλίες είναι πολύ σχετικά με την Πληροφορική, έτσι δεν είναι;

Αυτό που θέλω να πω είναι οτι δεν χρειάζεται ηττοπάθεια.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gbougioukas

"Στο πλαίσιο αυτό, το ΥΠΠΕΘ επεξεργάζεται σχέδιο που μελετά ενδελεχώς τη συνάφεια Τμημάτων που ανήκουν σε διαφορετικά Επιστημονικά Πεδία, ώστε να είναι ταυτόχρονα προσβάσιμα από περισσότερα του ενός Πεδία"

(μέρος της απάντησης στο ερώτημα 7: Θα μπορούν οι μαθητές να διαγωνίζονται σε μαθήματα που δεν ανήκουν στο επιστημονικό τους πεδίο ώστε να μπορούν εν δυνάμει να έχουν πρόσβαση σε Τμήματα άλλων πεδίων;)

http://www.minedu.gov.gr/news/36704-04-09-18-erotiseis-kai-apantiseis-gia-tis-protaseis-tis-anamorfosis-tis-g-lykeiou-kai-tou-systimatos-eisagogis-sta-aei-2
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

tdrivas

Για οσους δεν καταλαβαινουν:
Μην χρησιμοποιειτε όρους απαρχαιωμένη κτλ. Έτσι χαρακτηρισε και ο υπουργός σε σημερινή του συνέντευξη τα Λατινικά. Άρα, δυναμικα μπορει στο εγγυς μελλον να ερθει μια ωραια ημέρα η αντικατάσταση της Αεππ απο την ιστορία /Κοινωνιολογια κτλ. Παρτε το χαμπάρι, οσο δεν μπαινουμε θετική, κινδυνευει η πληροφορικη στην εκπαιδευση οχι μονο στην πυραμίδα.

Καλη χωνεψη στο τυρακι του βασικου μαθήματος της κατευθυνσης οικονομιας και πληροφορικης (sic).. Μη χεσ#.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

gbougioukas

#828
Παράθεση από: morfeus στις 05 Σεπ 2018, 09:20:57 ΜΜ
Για οσους δεν καταλαβαινουν:
Μην χρησιμοποιειτε όρους απαρχαιωμένη κτλ. Έτσι χαρακτηρισε και ο υπουργός σε σημερινή του συνέντευξη τα Λατινικά. Άρα, δυναμικα μπορει στο εγγυς μελλον να ερθει μια ωραια ημέρα η αντικατάσταση της Αεππ απο την ιστορία /Κοινωνιολογια κτλ. Παρτε το χαμπάρι, οσο δεν μπαινουμε θετική, κινδυνευει η πληροφορικη στην εκπαιδευση οχι μονο στην πυραμίδα.

+1
Ρίξτε μια ματιά στο esos τι γίνεται από σχόλια που διαδίδουν ότι... η ΑΕΠΠ είναι μάθημα της πλάκας, διότι βρε αδελφέ δεν είναι και Θεωρία Πολυπλοκότητας και βέβαια δεν προάγει την κριτική σκέψη (ε, ναι) όπως άλλα μαθήματα, για παράδειγμα η Χημεία, you know...

Να ξεκαθαρίσω βέβαια ότι καλοσορίζω την αναβάθμιση σε Python, μακάρι να βάλουν και Θεωρία Πολυπλοκότητας. Η εξέλιξη επιβάλλεται και μόνο καλό κάνει. Ωστόσο, θέλει ιδιαίτερη προσοχή (μην σκάβουμε τον λάκκο μας και μαζί τον λάκκο των σύγχρονων Θετικών Επιστημών)! 

Καλό είναι να έχουμε υπόψη μας ότι:

1) Σχετικά με τα υπόλοιπα Μαθήματα, η ΑΕΠΠ δεν είναι περισσότερο απαρχαιωμένη, το αντίθετο. Η ΑΕΠΠ είναι το μάθημα που στο κεφάλαιο 5 έχει μια (αρκούντως απλοϊκή για την περίσταση, αλλά έχει) εισαγωγή στα Μαθηματικά τα οποία βραβεύτηκε ο Κωσταντίνος Δασκαλάκης (Θεωρία Πολυπλοκότητας). Εμπεριέχει στο επίπεδο του "λογικού προγραμματισμού" (λογικοί τελεστές/εκφράσεις) το υπέρ του δέοντος μοντέρνο μαθηματικό αντικείμενο που είναι γνωστό ως Προτασιακή Λογική. Δίνει ακόμα και τον συνολοθεωρητικό ορισμό της γλώσσας στα πλαίσια του μοντέρνου μαθηματικού αντικειμένου που είναι γνωστό ως Θεωρία Τυπικών Γλωσσών ("Το λεξιλόγιο αποτελείται από ένα υποσύνολο όλων των ακολουθιών που δημιουργούνται από τα στοιχεία του αλφαβήτου" !).
Τα Μαθηματικά της δευτεροβάθμιας, για παράδειγμα, από την άλλη, χαμπάρι δεν έχουν πάρει για τα Μαθηματικά του 20ου αιώνα (Προτασιακή Λογική, Κατηγορηματική Λογική, Θεωρία των Γράφων, Θεωρία Συνόλων, Συνδυαστική, Θεωρία Πολυπλοκότητας, Θεωρία Υπολογισιμότητας, Θεωρία Αυτομάτων και Τυπικών Γλωσσών).

2) Anyway, η Γλώσσα της ΑΕΠΠ είναι Turing-Πλήρης, δηλαδή μπορεί να υπολογίσει ό,τι μπορεί να υπολογιστεί με τα Μαθηματικά που έχουμε σήμερα. Επιλέον έχουν αναπτυχτεί επιτυχώς διερμηνευτές και είναι μια χαρά στα ήδη υπάρχοντα πλαίσια της ΑΕΠΠ για προετοιμασία ενός φοιτητή στον Προγραμματισμό. Εχθρός του καλού, ξαναλέω, είναι πάντα το καλύτερο (ναι στην αναβάθμιση, ναι στην Python, όχι σ' αυτούς που θέλουν να εξαφανίσουν την Πληροφορική!)

3) Το 50% των πανεπιστημιακών και πολυτεχνικών σχολών το οποίο πρόσφατα (πριν τρία περίπου χρόνια) εκδήλωσε ανοιχτά την επιθυμία οι υποψήφιοί του να εξετάζονται στο μάθημα της Πληροφορικής ΔΕΝ έθεσε ως προϋπόθεση την αναβάθμιση της ΑΕΠΠ ( https://www.esos.gr/arthra/36957/mono-sto-esos-i-protasi-gia-himeia-i-pliroforiki-stis-panelladikes )


Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ilias_s

#829
Παράθεση από: morfeus στις 05 Σεπ 2018, 09:20:57 ΜΜ
Για οσους δεν καταλαβαινουν:
Μην χρησιμοποιειτε όρους απαρχαιωμένη κτλ. Έτσι χαρακτηρισε και ο υπουργός σε σημερινή του συνέντευξη τα Λατινικά. Άρα, δυναμικα μπορει στο εγγυς μελλον να ερθει μια ωραια ημέρα η αντικατάσταση της Αεππ απο την ιστορία /Κοινωνιολογια κτλ. Παρτε το χαμπάρι, οσο δεν μπαινουμε θετική, κινδυνευει η πληροφορικη στην εκπαιδευση οχι μονο στην πυραμίδα.


Συγγνώμη αλλά εδώ θα διαφωνήσω!!!

Νομίζω, περίπου από το 1987 στα Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια (μάλλον και στα τότε Πολυκλαδικά Λύκεια), μέχρι την κατάργησή τους το 1998, στην ειδικότητα πληροφορικής διδάσκονταν, στη Β' τάξη, GW Basic  και στη Γ' τάξη Pascal και COBOL (για 6 και 7 ώρες/εβδομάδα αντίστοιχα παρακαλώ!). Αν δεις το πραγματικά αρχαίο βιβλίο της Basic της Β' τάξης του Τ.Ε.Λ. θα διαπιστώσεις ότι πριν 20-30 χρόνια οι μαθητές εκείνοι διδάσκονταν τα ίδια και περισσότερα πράγματα απ' ότι οι σημερινοί μαθητές της Γ' τάξης Λυκείου στην ΑΕΠΠ. Ναι, ήταν επαγγελματική εκπ/ση, ναι, το μάθημα δεν πρέπει να ήταν 2ώρες/εβδομάδα (όπως η ΑΕΠΠ) ΑΛΛΑ μιλάμε για την Ελλάδα 20 και 30 χρόνια πριν!!!

"...αν δεν παινέψουμε το σπίτι μας..."
Όταν η σημερινή ΑΕΠΠ παρέχει τις γνώσεις του ίδιου ή και χαμηλότερου επιπέδου (αν λάβουμε υπόψη την Pascal της Γ' τάξης T.E.Λ) με ένα αντίστοιχο μάθημα τριακονταετίας... πως το λέμε δηλαδή??? Μπορεί για τη Γενική Εκπ/ση του 1999 να ήταν καινοτόμο και για το 2005 να ήταν επαρκές ... το 2018 είναι απαρχαιωμένη και θέλει ριζική ανανέωση και εμπλουτισμό! Μιλάμε με δεδομένο την εξέλιξη στη δικής μας επιστήμης!!! Της Πληροφορικής το 2018! Δε μιλάμε για τα Μαθηματικά ή τη Φυσική... αν συγκριθούμε με τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά και 1500 χρόνια να διδάσκουμε τα ίδια με τους ίδιους όρους δε θα μας φτάσουν!!!

Η Πολυπλοκότητα δε διδάσκεται και ήταν εκτός ύλης από τότε που θυμάμαι. Οι λογικοί τελεστές διδάσκονται αλλά μέχρι και εκεί υπάρχουν ασάφειες (προταιρεότητα λογικών τελεστών) για χάρη εξαπλούστευσης(?). Η μόνη δομή δεδομένων που μπορεί να υλοποιηθεί κανονικά είναι ο πίνακας. Ούτε δομές δευτερεύουσας μνήμης μπορούν να υλοποιηθούν, ούτε δυναμικές δομές (όχι πατέντες με πίνακες), ούτε αλγόριθμοί αναζήτησης/ταξινόμησης πέραν των βασικών και η αναδρομή και αυτή εκτός ύλης! Στα πλαίσια του 6ωρου, τι υποτίθεται πως θα λέμε? Τι ασκήσεις θα κάνουμε? Παράλληλους πίνακες και φυσαλλίδα  από τον Νοέμβρη και μέχρι να σβήσει ο Ήλιος? Αν δεν εμπλουτιστεί η "νέα-6ωρη-ΑΕΠΠ" με επιπλέον ύλη και επιπλέον ασκήσεις, στα πλαίσια του 6ώρου, θα συννενωθεί με την Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης Η/Υ της Β' (που ήδη καταργήθηκε στα Εσπερινά) στην πρώτη ευκαιρία και δε θα μπορούμε να αντιτάξουμε ούτε ένα επιχείρημα!

Τα ΕΠΑ.Λ. έβαλαν φέτος μαθητές σε ΑΕΙ και Πολυτεχνικές με Python... Καλή η ΑΕΠΠ (ως ύλη) και αξιέπαινη η ΓΛΩΣΣΑ (ως εργαλείο) για την εποχή τους αλλά έκλεισαν τον κύκλο τους. Ειδικά η ΓΛΩΣΣΑ έπρεπε να έχει αντικατασταθεί εδώ και χρόνια.

"...θα έχουμε την τύχη των Λατινικών..."
Δηλαδή πρέπει να μη λέμε τα πράγματα όπως είναι υπό το φόβο μην έχουμε την τύχη των Λατινικών? Μα τα Λατινικά ποτέ δεν απαξιώθηκαν από τους Φιλόλογους (οι οποίοι να σημειώσουμε τα υπερασπίζονται μέχρις εσχάτων αλλά δεν έκαναν και τίποτα για να μην χαρακτηρίζονται ως "μάθημα της παπαγαλίας"). Ο παραγκωνισμός των Λατινικών από τις Ανθρωπιστικές Σπουδές  είναι πολύ διαφορετική περίπτωση από αυτή της ΑΕΠΠ και τις Θετικές Σπουδές.

Η εξέταση στην ΑΕΠΠ θα άρεσε σε πολλά ΑΕΙ αλλά (προφανώς) μπορούν να ζήσουν και χωρίς αυτή..!

Ας δούμε τα πράγματα από τη σκοπιά ενός Τριτοβάθμιου Ιδρύματος! Π.χ για τους ΗΜΜΥ του ΕΜΠ (την αναφέρω μόνο γιατί είναι σχολή υψηλής ζήτησης του δικού μας αντικειμένου) το αδιαπραγμάτευτο ζητούμενο είναι το υψηλότερο δυνατό επίπεδο των εισακτέων. Αυτό ζητούν από το σύστημα εισαγωγής για πολλούς και διάφορους λόγους. Τα Μαθηματικά και η Φυσική είναι διαχρονικά τα πιο απαιτητικά μαθήματα των πανελληνίων. Στην Τεχνολογική (Κύκλος 2) η ΑΕΠΠ δεν ήταν ό,τι πιο εύκολο αλλά συνήθως έρχονταν 3η σε δυσκολία μετά τη Φυσική. Η απουσία εξέτασης στην ΑΕΠΠ δημιουργεί ένα γνωσιακό κενό μεν αλλά, για ένα τμήμα με υψηλό επίπεδο σπουδών, αυτό το γνωσιακό κενό στην αλγοριθμική θα καλυφθεί πολύ σύντομα. Μέσα στο πρώτο 2μηνο στα πλαίσια του 5ωρου μαθήματος του Προγραμματισμού του Α' Εξαμήνου Σπουδών νομίζω πως καλύπτεις όλη τη γνώση που σου παρέχει η ΑΕΠΠ στο Λύκειο!

Αν ρωτούσαμε αν θέλουν να ενταχθούν στο 4ο Ε.Π. οι ΗΜΜΥ ή αν διαπραγματεύονται την αντικατάσταση της Φυσικής από την ΑΕΠΠ τι πιστεύετε πως θα απαντούσαν?

ΥΓ : Δεν είμαι αχάριστος! Για το Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ ο alkisg αξίζει 1.000.000 μπράβο αλλά το Υπουργείο χρειάζεται 1.000.000 κλωτσιές που δεν την είχε έτοιμη το 1999 να τη μοιράσει στα σχολεία. Αλήθεια τι έκανε ο κόσμος πριν το 2005-'06 στο εργαστήριο στην ΑΕΠΠ ???

seibei

To ότι πολλά τμήματα απάντησαν τότε Πληροφορική Ή Χημεία, ήταν ξεκάθαρα θέμα πολιτικής. Να μην αποκλείσουν κανέναν, να μην δυσαρεστήσουν κανέναν. Ουσιαστικά απάντησαν: Δεν μας πολυνοιάζει, θέλουμε να τα έχουμε καλά με όλους και ιδιαίτερα με τους αρχέγονους συμβούλους του Κράτους!
Έως και το Μαθηματικό ΕΚΠΑ απάντησε έτσι!!! Μπράβο του!!!
Ακόμα και έτσι όμως, οι απαντήσεις ήταν μια δικαίωση για μας και πρέπει να τις επικαλεστούμε

Τώρα το θέμα της ΑΕΠΠ-Γλώσσας. Είναι προφανές ότι 20 χρόνια μετά την 1η προσπάθεια χρειάζεται κάτι νέο. Και εκεί όμως είναι πολιτικό το θέμα.
Το ερώτημα Γλώσσα ή Python είναι πρωτίστως πολιτικό-ιδεολογικό. Η συζήτηση είναι πολύ μεγάλη.
Προσωπικά θεωρώ πως ήρθε η ώρα να "λερώσουμε" τα χέρια μας και το Λύκειο με μια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού.
Ξέρω πως πολλοί δεν έχουν την ίδια άποψη, το σέβομαι.

Την ίδια στιγμή μπορούμε να παίρνουμε και ιδέες από άλλους. Πάντα με μέτρο και με προσαρμογή στην δική μας πραγματικότητα.
Δείτε για παράδειγμα:

AP Computer Science Principles (ξεκίνησε την χρονιά 2016-17)
https://en.wikipedia.org/wiki/AP_Computer_Science_Principles

AP Computer Science
https://en.wikipedia.org/wiki/AP_Computer_Science



gpapargi

Παράθεση από: seibei στις 07 Σεπ 2018, 11:34:32 ΠΜ
To ότι πολλά τμήματα απάντησαν τότε Πληροφορική Ή Χημεία, ήταν ξεκάθαρα θέμα πολιτικής. Να μην αποκλείσουν κανέναν, να μην δυσαρεστήσουν κανέναν. Ουσιαστικά απάντησαν: Δεν μας πολυνοιάζει, θέλουμε να τα έχουμε καλά με όλους και ιδιαίτερα με τους αρχέγονους συμβούλους του Κράτους!
Έως και το Μαθηματικό ΕΚΠΑ απάντησε έτσι!!! Μπράβο του!!!
Ακόμα και έτσι όμως, οι απαντήσεις ήταν μια δικαίωση για μας και πρέπει να τις επικαλεστούμε

Το φυσικό ΕΚΠΑ απάντησε "μόνο χημεία" καθαρά λόγω κοινών διδακτικών ωρών (Π04). Ο φυσικός δε χρειάζεται πουθενά στις σπουδές του χημεία για αυτό στο φυσικό ΕΚΠΑ και υπάρχει  μόνο ένα μάθημα χημείας ως επιλογή. Αντίθετα υπάρχουν αρκετά μαθήματα πληροφορικής (πχ προγραμματισμός, αριθμητική ανάλυση).
Το μαθηματικό ΕΚΠΑ απάντησε "και τα δύο" γιατί ήθελε να προσελκύσει μαθητές που ενδιαφέρονται για τη φυσική. Αν το φυσικό έλεγε "και τα 2" το μαθηματικό θα απαντούσε "μόνο πληροφορική". Αυτό δείχνει τις αλυσιδωτές αντιδράσεις που προκύπτουν από κάποια συντεχνιακά συμφέροντα

gkatsion

Εγώ προσωπικά δεν είμαι εναντίον αλλαγών στο μάθημα, κυρίως σε θέμα πρόσθετης ύλης, αλλά και αλλαγής γλώσσας όμως δεν μπορώ να ακούω υπερβολές.

1) Εγώ στο 2ωρο την εβδομάδα δεν κάνω ποτέ στους μαθητές του σχολείου ούτε τις μισές μου ασκήσεις που θέλω να τους κάνω για να προετοιμαστούν για πανελλήνιες (αυτό κάνουν και οι μαθηματικοί εξάλλου).
2) Με προσθήκη μερικών κεφαλαίων ή παραγράφων ύλης από το βιβλίο αυτό ή άλλο ξαναλέω, + να τα κάνω κάποιες φορές και στους Η/Υ με την άνεση μου, ούτε το 6ωρο δεν θα μου φτάνει

οπότε ανησυχίες πως θα γεμίσουμε το 6ωρο, δεν καταλαβαίνω από που προκύπτουν, εγώ δεν προλαβαίνω να τους κάνω ούτε τα μισά από αυτά που θέλω (ΝΑΙ θέλω 60-80 ασκήσεις σε κάθε τομέα ασκήσεων, και όχι 20-30 που προλαβαίνω τώρα).

Υ.Γ. πολύ θα το ήθελα να γίνει το 6+1, αλλά δεν τρέφω πολλές ελπίδες...
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

#833
Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει όλα τα μάθηματα ΑΕΠΠ ,ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ, ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ,ακόμη και τα μαθήματα του Γυμνασίου να  βελτιωθούν με νέα βιβλία ( όπως το πρόσφατο Εφαρμογές Πληροφορικής) για να ανέβει η αίγλη και το κύρος των μαθημάτων μας απέναντι στα παιδιά και στους γονείς . Για παράδειγμα το βιβλίο της ΑΕΠΠ να έχει αναφορά σε βασικές μεθοδολογίες επίλυσης προβλημάτων με πολλές λυμένες ασκήσεις κλιμακούμενης δυσκολίας, με παράρτημα κώδικα με νέες γλώσσες προγραμματισμού, για εργαστήριο. Το 6ωρο ή 4ωρο ή 2ωρο έρχεται και φεύγει . Πρέπει να φανεί με κάθε τρόπο το κύρος της Επιστήμης μας μόνο έτσι θα μείνουμε και δεν θα  κινδυνεύουμε απο το κάθε νέο υπουργό.
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

tdrivas

Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, ποτέ δεν είπε κανείς ότι είναι εναντίον της βελτίωσης του μαθήματος. Απλώς μην ψάχνετε εκεί το αίτιο. Δεν φταίει η ΑΕΠΠ που είμαστε εκτός Θετικής. Τέλος, η αλλαγή της ΑΕΠΠ προυποθέτει πολλές αλλαγές σε μικρότερες τάξεις. Δεν είναι μόνο οι πανελλαδικές κυρίες και κύριοι.

Μπορείτε να οδηγήσετε Ferrari χωρίς να γνωρίζετε οδήγηση;
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ilias_s

#835
Παράθεση από: gkatsion στις 07 Σεπ 2018, 10:30:36 ΜΜ
...
2) Με προσθήκη μερικών κεφαλαίων ή παραγράφων ύλης από το βιβλίο αυτό ή άλλο ξαναλέω, + να τα κάνω κάποιες φορές και στους Η/Υ με την άνεση μου, ούτε το 6ωρο δεν θα μου φτάνει

οπότε ανησυχίες πως θα γεμίσουμε το 6ωρο, δεν καταλαβαίνω από που προκύπτουν, εγώ δεν προλαβαίνω να τους κάνω ούτε τα μισά από αυτά που θέλω (ΝΑΙ θέλω 60-80 ασκήσεις σε κάθε τομέα ασκήσεων, και όχι 20-30 που προλαβαίνω τώρα).

Υ.Γ. πολύ θα το ήθελα να γίνει το 6+1, αλλά δεν τρέφω πολλές ελπίδες...

Νομίζω πως γνωρίζουμε ότι :

1) Η ΑΕΠΠ, από εποχή Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, περιελάμβανε την ίδια και λίγο περισσότερη από τη σημερινή διδακτέα ύλη, διδάσκονταν 2ώρες/εβδομάδα σε μαθητές που δεν είχαν καμία επαφή με τους αλγορίθμους κτλ στη Β' τάξη, σε αντίθεση με σήμερα που έχουμε (ακόμα) την ΕΑΕΗΥ στη Β' τάξη.

2) Η σημερινή ύλη της ΑΕΠΠ, σύμφωνα με τον ενδεικτικό προγραμματισμό του ΙΕΠ, βγαίνει σε 46 διδακτικές ώρες (δηλ. 23 εβδομάδες μαθημάτων). Υπό κανονικές συνθήκες, είναι ~26 εβδομάδες μαθήματος χωρίς να υπολογίσουμε καν το Σεπτέμβρη και το Μάη.

3) Στα επίσημα στοιχεία που αποστέλουμε κάθε μήνα (παρακολούθηση ύλης), η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων δηλώνει πως ολοκλήρωσε ουσιαστικά την ύλη πριν τον Απρίλη.

Με τα παραπάνω κατά νου, έστω και αν πέφτει έξω, εν μέρει, το ΙΕΠ στον ενδεικτικό προγραμματισμό του, δεν μπορείς να πεις πως το 6ωρο δε σου φτάνει! Στα πλαίσια 6ώρου, ακολουθώντας το ρυθμό του ΙΕΠ, 46+ ώρες θα έχουν γίνει μέσα στο πρώτο 2μηνο μαθημάτων. Αν, όντως, το μάθημα γίνει 6ωρο μιλάμε για 150+ ώρες μαθημάτων από αρχές Οκτώβρη μέχρι τέλη Απριλίου!

Έστω και να χρειάζεσαι 60 ώρες για να βγάλεις επαρκώς τη σημερινή ύλη της ΑΕΠΠ, με το νέο σύστημα θα σου μείνουν 90+ ώρες. Τώρα το "επαρκώς" είναι και σχετικό... αλλά αν το 6ωρο δε σου φτάνει, έμμεσα ομολογείς πως στα πλαίσια του 2ωρου καλά-καλά ούτε πασάλειμα δεν κάνεις..! Έστω και αν αποδείξεις πως το ΙΕΠ και οι Σύμβουλοι Πληρ/κής κάνουν λάθος, τα στοιχεία της παρακολούθησης ύλης όλης της Ελλάδας θα σε διαψεύσουν.

Ενδεικτικά θα σου αναφέρω πως σήμερα, στα ΕΠΑΛ, το 5ωρο (3Θ+2Ε) πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα Προγραμματισμός Υπολογιστών περιλαμβάνει μεγαλύτερη ύλη από την ΑΕΠΠ του ΓΕΛ. Αν οι μαθητές του ΕΠΑΛ ,πορούν τότε μάλλον μπορούμε και εμείς.

Παράθεση από: morfeus στις 08 Σεπ 2018, 02:37:26 ΜΜ
... Δεν φταίει η ΑΕΠΠ που είμαστε εκτός Θετικής. Τέλος, η αλλαγή της ΑΕΠΠ προυποθέτει πολλές αλλαγές σε μικρότερες τάξεις. Δεν είναι μόνο οι πανελλαδικές κυρίες και κύριοι.


Φυσικά και ΔΕ φταίει η ΑΕΠΠ που είμαστε εκτός Θετικής. Αυτό είναι προφανές για όποιο παρακολουθεί τις εξελίξεις στα ΓΕΛ τουλάχιστον την τελευταία 3ετία!

Γι' αυτό ευθύνη έχουν κατά κύριο λόγο συγκεκριμένες συντεχνίες άλλων κλάδων που προωθούν τα συμφέροντά τους σε βάρος της Πληροφορικής και οι ηγεσίες του υπουργείου που δεν ξέρουν τι τους γίνεται (βλ. Αρβανιτόπουλος ..."η Πληροφορική είναι δεξιότητα...") και που υποκύπτουν στις πιέσεις εφαρμόζοντας σχέδια χωρίς λογική που έρχονται σε αντίφαση με τα ίδια τους τα λεγόμενα πολλές φορές! Εμείς, άθελά μας νομίζω, απλά "κοιμόμαστε" και έτσι τους δίνουμε πατήματα να μας φέρονται σα να είμαστε 4χρονα παιδάκια...

Εγώ πιστεύω πως οι όποιες αλλαγές στην ΑΕΠΠ εξαρτώνται ελάχιστα από τις προηγούμενες τάξεις (λίγο μόνο από το 1ώρο της Β' τάξης). Αυτό φυσικά δε σημαίνει πως το Γυμνάσιο, η Α' και Β' Λυκείου δεν χρειάζονται αλλαγές. Κάθε άλλο μάλιστα!

P.Tsiotakis

Οι οδηγίες του ΙΕΠ για την ΑΕΠΠ καλύπτουν τα θέματα των εξετάσεων;

Το topic επικεντρώνεται στη νέο λύκειο, στο πλέγμα των μαθημάτων του και στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Η συζήτηση κατέληξε όμως στην -δήθεν μειωμένη ή παρωχημένη - ύλη του μαθήματος της Πληροφορικής.

Πλέον, δεν χρειαζόμαστε τους ph3n0ls μπορούμε και από μόνοι μας.

pgrontas

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 08 Σεπ 2018, 07:16:13 ΜΜ
Το topic επικεντρώνεται στη νέο λύκειο, στο πλέγμα των μαθημάτων του και στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Η συζήτηση κατέληξε όμως στην -δήθεν μειωμένη ή παρωχημένη - ύλη του μαθήματος της Πληροφορικής.

Πλέον, δεν χρειαζόμαστε τους ph3n0ls μπορούμε και από μόνοι μας.
Το αν η ύλη και το περιεχόμενο της 'ΑΕΠΠ' την καθιστά πραγματικά προαπαιτούμενη για την Γθμια έχει άμεση σχέση με το θέμα. Σε κάθε περίπτωση δεν έχει νόημα να θάβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί αλλά να συζητήσουμε πώς θα γίνουμε ουσιαστικά απαραίτητοι δηλαδή ένας φοιτητής που δεν έχει διδαχθεί 'ΑΕΠΠ' να μην μπορεί να συνεχίσει τη σχολή του.
Μέχρι να το πετύχουμε αυτό κινδυνεύουμε όσο υπάρχουν 4 μαθήματα να είμαστε πάντα εκτός της θετικής.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

Είναι αυτονόητο ότι ο σχεδιασμός του "νέου" λυκείου θα προκαλέσει ανασχεδιασμό των μαθημάτων του (με βάση και τα πορίσματα του CIE2017), π.χ.  της Κοινωνιολογίας, της Ιστορίας, της χημείας κ.λπ. Δεν είναι;

Ως μέλος της ομάδας που ανασχεδίασε το μάθημα της Β Λυκείου, που μόνο τα μέντιουμ ξέρουν αν θα χρησιμοποιηθεί, γνωρίζεις ότι μπορεί να ανασχεδιαστεί το μάθημα της Γ Λυκείου.

Απλά παρατήρησα ότι η συζήτηση προχώρησε εδώ τόσο μετά το σχεδιασμό του λυκείου, που κοντεύει να ολοκληρώσει και το σχεδιασμό του 6ωρου νέου μαθήματος (που θα είναι τόσο 6ωρο όσο και η υλοποίηση των Δημοτικών Πανελλαδικών).

Αυτό που λέω είναι ότι δεν υπάρχει καν χαλί.

pgrontas

#839
Πάντα υπάρχει χαλί. Tώρα σχετικά με τα υπόλοιπα που λες, αν και διαφωτιστικά, νομίζω είναι άσχετα με το θέμα. Γενικότερα καλό θα ήταν μην καταθέτουμε χρησμούς, αλλά να μιλάμε με σαφήνεια. Μόνο έτσι βοηθούμε πραγματικά.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson