ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ

Ξεκίνησε από left, 06 Ιουν 2024, 11:55:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ApoAntonis

Παράθεση από: George Eco στις 18 Ιουν 2024, 01:31:48 ΠΜ... αν και 17,18 δε γράφουν κατά τη γνώμη μου μέτριοι αλλά καλοί μαθητές, που όμως δεν είναι άριστοι...

Σε αυτό θα πρέπει να διαφωνήσω. Πέρσι είχα -εδώ- φτιάξει αυτό 7πληροφορική.png

στις βαθμολογίες του 2023 στην Πληροφορική
η διάμεσος είναι 12.5 (περίπου)
και μέσος όρος περίπου 11.81

το ποσοστό των βαθμολογιών στο διάστημα 17-20 είναι 27.91%

Με διαφορετική διατύπωση, παραπάνω από τους μισούς που έχουν καταφέρει να περάσουν την βάση, αρίστευσαν!

Ή αν πούμε ότι αριστεύουν μόνο οι βαθμολογίες 18-20, τότε από τα γραπτά που περνάνε την βάση ένα στα τρία είναι άριστο.

Είναι μάλλον πολύ μεγάλα νούμερα αυτά αν συμπληρώσουμε ότι η διάμεσος στα Μαθηματικά είναι (χροντροειδώς) γύρω στο 6.2

Το πλέον ενδιαφέρων στατιστικό -ακόμα αναφέρομαι στα περσινά- είναι ότι ο μέσος όρος των γραπτών στα Μαθηματικά της Θετικής είναι 12.8, μια μονάδα πάνω από τον μέσο όρο της βαθμολογίας στο μάθημα της Πληροφορικής.
-Δεν έχω γράψει καθαρά τι εννοώ, το αφήνω έτσι για να μην το πάρει κανένας προσωπικά ότι του απευθύνω την υποκειμενική μου άποψη, εξαίρεση ο Γιώργος που τον χρησιμοποίησα ως αφορμή. Πιστεύω θα μου το επιτρέψει.-

Πέρα από το υποκειμενικό του ζητήματος ως προς τι χαρακτηρίζουμε εύκολο ή δύσκολο, επειδή το σύστημα επιτρέπει εισαγωγή σε τμήματα από διαφορετικές κατευθύνσεις θα έπρεπε να υπάρχει κάποια στάθμιση. Εδώ και χρόνια. Πολλά χρόνια. Δεν βλέπω την όρεξη να γίνει κάτι τέτοιο.

George Eco

ΠΟΛΥ χρήσιμο Αντώνη κι ευχαριστώ που το μοιράστηκες αυτό, πολύ καλή η στιγμή. Το συγκεκριμένο έχει να κάνει με το πως το ερμηνεύει ο καθένας. Θυμήθηκα πως κάποτε έλεγα πως το μάθημα είναι ή του ύψους ή του βάθους και πως ενδιάμεσες βαθμολογίες είναι ατυχήματα.

Βάθος είναι από 10 και κάτω.    40%+
Ύψος είναι από 16 και πάνω.    30%+ περίπου;
Κι ένα 30% από ατυχήματα ενδιάμεσα.


Γενικά το μάθημα ως μαθητής 
  • είτε το ξέρεις καλά
  • είτε δεν έχεις ιδέα
  • είτε είσαι σε απροσδιόριστο ενδιάμεσο στάδιο
Το τρίτο ενδεχόμενο είναι το πιο επικίνδυνο. Πας, νομίζεις πως έγραψες 17, πήρες 12 ξέρω 'γω. Dunning-Kruger effect.

Το μάθημα έχει ιδιαιτερότητες που δε παίζει να το δούμε εύκολα να προσεγγίζει καμπάνα κανονικής κατανομής. Επίσης διαταρακτικός όρος που δε βοηθά τη στατιστική μελέτη, είναι πως πολλά παιδιά που δε θα έδιναν εξετάσεις, πάνε και γράφουν ασσόδυο για να ρίξουν το μέσο όρο για να βοηθήσουν τα άλλα. Το έχω ακούσει κι αυτό. Οπότε δε μπορούμε να κάνουμε εύκολα στατιστική μελέτη με τα δεδομένα.

Επίσης:
Τα έτη 2023 2022 δες τα στατιστικά σε Πληροφορική, δες και σε ΑΟΘ. Ίδια σχεδόν σχήματα.
Στα Μαθηματικά από 10 ως 20 είναι ανάποδο από το δικό μας σχήμα βέβαια. Γιατί Μαθηματικά δε παίζουν ατυχήματα. Είναι παλούκια τα θέματα.

Η Νεοελληνική Γλώσσα μόνο, δίνει μια τάση που προσεγγίζει κάποια κανονικότητα.

ApoAntonis

Απέφυγα να αναφέρω σύγκριση με την Οικονομία για 2 λόγους τον εξής ένα(!): την Πληροφορική δεν μπορώ να την δω κάτι άλλο εκτός από μάθημα θετικού προσανατολισμού.

Για τα θέματα των Μαθηματικών, το ανάποδο σχήμα είναι το "φυσιολογικό".Έκανα την αναφορά πιο πριν στα Μαθηματικά αφού είναι κοινό μάθημα.

Πράγματι η Πληροφορική με την Οικονομία έχουν ταυτόσημη κατανομή.
(ως τάση, όχι σε απόλυτα νούμερα)
Άνοδο των ποσοστών καθώς ανεβαίνει ο βαθμός την βλέπουμε και στην Φυσική και στην Χημεία.
Μαθηματικά/Φυσική/Χημεία/Έκθεση διδάσκεσαι πολύ περισσότερο καιρό ως μαθητής.

Η Εκθεση έχει την πλέον "φυσιολογική" κατανομή.
Είναι σε άλλη τάξη μεγέθους όμως οι αναβαθμολογήσεις.

Όσο αφορά τα στατιστικά που ανακοινώνει το Υπουργείο, είναι εντελώς "παράλογη" η ομαδοποίηση στο [5-10)



George Eco

Πόσο δίκιο έχεις Αντώνη. Ας ελπίσουμε το μάθημα να βελτιωθεί με το νέο Π.Σ.



ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Αγαπητοί Συνάδελφοι 

Τα θέματα της Πληροφορικής φέτος ήταν βατά για καλά διαβασμένους και προετοιμασμένους μαθητές.
Μέσα στα πλαίσια της θεματολογίας και των προηγούμενων ετών. Άφθονο υλικό για την προετοιμασία των μαθητών.
Ασκήσεις που έχουν διδαχθεί σίγουρα μία φορά. 

Στα αρνητικά σίγουρα η ύλη διδάσκεται από 4 διαφορετικά εγχειρίδια.
(Στο χέρι όμως και του καθηγητή να οργανώσει την ύλη είτε είναι σε φροντιστήριο είτε σε σχολείο)
Κάτι άλλο επειδή τα τελευταία χρόνια οι ώρες διδασκαλίας έχουν αυξηθεί καλό και θετικό για το μάθημα (7 ώρες την εβδομάδα) το θέμα είναι οι καθηγητές που διδάσκουν στα σχολεία το υπόψη μάθημα πόση βαρύτητα δίνουν και μην αρχίσουμε είναι όλοι προετοιμασμένοι και οργανωμένοι. Δυστυχώς νοοτροπίες όπως ας πάνε να τα μάθουν στα φροντιστήρια, ή η ευθύνη των διδασκόντων να εξηγήσουν στους μαθητές- μαθήτριες ότι η Πληροφορική δεν είναι το πάτημα δύο κουμπιών αλλά απαιτεί την ίδια αντιμετώπιση και σοβαρότητα όπως και στα άλλα μαθήματα.
Περιπτώσεις από την μακρόχρονη εμπειρία μου πολλές (σε φροντιστήρια).
Ευθύνες πολλές και από τις δύο πλευρές. 
Την βαρύτητα όμως την έχουν οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν να διδάξουν ένα τέτοιο μάθημα, στην πλειονότητα τους οι περισσότεροι ή δεν ασχολούνται ή δεν έχουν τις γνώσεις. (υπάρχουν και έχω στην διάθεσή μου πολλές περιπτώσεις).
Η ύλη είναι αυτή που είναι καλώς ή κακώς
Το μάθημα είναι αυτό που είναι 
Τα βοηθήματα και τα δωρεάν και επί [πληρωμή άπειρα και διαθέσιμα.
Η όρεξη πρέπει να υπάρχει από μαθητές που σοβαρά θέλουν να ασχοληθούν με την Πληροφορική - Προγραμματισμό καθώς επίσης και από τους καθηγητές. Το τελευταίο είναι που αποτελεί το βασικό παράγοντα και που τα τελευταία χρόνια τείνει να χαθεί.
Ας αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας.

Καλό Καλοκαίρι σε όλους 
Καλή Δύναμη σε όσους ασχοληθούν με την προετοιμασία μαθητών για την νέα χρονιά

Menelaos

Παιδιά, για τη σχολική χρονιά 2024-25 θα αλλάξουνε τα βιβλία; Θα διδάσκεται πλέον python ή θα έχουμε ίδιο πρόγραμμα σπουδών με ΓΛΩΣΣΑ;

pgrontas

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Στο Λύκειο τα ίδια, δηλαδή προγραμματισμός δεκαετίας 80 (αρχές δεκαετίας για την ακρίβεια).
Στο Γυμνάσιο από όσο ξέρω θα αλλάξουν κάποια πράγματα και θα μπει η Python.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Αν μπει απευθείας στην Γ λυκείου η γλώσσα προγραμματισμού Python το αποτέλεσμα δεν θα είναι το αναμενόμενο για τους εξής λόγους:
- Οι μαθητές - υποψήφιοι δεν θα έχουν καθόλου γνώσεις προγραμματισμού (δομημένος, τμηματικός, αντικειμενοστρεφής)
- Θα καλούνται να κολυμπήσουν σε βαθιά νερά του δυναμικού προγραμματισμού (καθώς η γλώσσα προγραμματισμού Python είναι αντικειμενοστρεφής  και δεν έχει αρχή μέση και τέλος, για κάποιον άπειρο μαθητή δεν θα είναι και το ότι καλύτερο)
- Οι δυναμικές δομές δεδομένων όπως οι λίστες στην γλώσσα προγραμματισμού Python έχουν διαφορετικό τρόπο χειρισμού (δηλώσης, κατάτμησης, διαχείρισης).
- Οι λίστες που είναι η κατ' εξοχήν κύρια δομή στην Python όταν πρόκειται για δισδιάστατες είναι δύσκολες στην κατανόησή τους και στον χειρισμό τους σε σχέση με τους αντίστοιχους δισδιάστατους πίνακες (που δεν υφίστανται ως δομή στην Python)
- Επιπλέον η γλώσσα Python  η οποία διδάσκεται στο ΕΠΑΛ τομέας Πληροφορικής ξεκινάει από την Α' Λυκείου και φθάνοντας στην Γ διδάσκονται και άλλες μορφές αποθήκευσης δεδομένων ( τα αρχεία) διαφορετικός τρόπος χειρισμού και μετατρόπης - μεταφοράς τους σε λίστες και το αντίστροφο.

Εν κατακλείδι επειδή δίδαξα από την 1η χρόνια σε ιδιαίτερα το μάθημα της Python (2017) που για 1η φορά εξετάστηκε, δεν υπήρχε υλικό, ούτε βοηθήματα, τα σχολικά εγχειρίδια καθυστέρησαν αρκετούς μήνες να εκτυπωθούν και να διανεμηθούν στους μαθητές. 
Το αποτέλεσμα ήταν να χάσει ενδιαφέρον ο τομέας της πληροφορικής στο ΕΠΑΛ και το συγκεκριμένο μάθημα.

Προτάσεις: 
- Στην σύγχρονη κοινωνία και εποχή της πληροφορίας την οποία διανύουμε καλό θα ήταν από τους εισηγητές το Μάθημα της Πληροφορικής να οργανωθεί να γίνει πιο ενεργό όχι μόνο στην τρίτη λυκείου αλλά να εισαχθούν επιπλέον μαθήματα και αντίστοιχες ώρες και στις δύο προηγούμενες τάξεις.
- Τέλος, καλό θα ήταν οι αντίστοιχοι συνάδελφοι πληροφορικής που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία να ασχολούνται και οι ίδιοι με το κομμάτι της Πληροφορικής ( έχουν τύχει περιπτώσεις ότι καθηγητές πληροφορικής έχουν μόνο τον τίτλο και καμία γνώση πάνω στο διδακτικό αντικείμενο - δεν αναφέρω περιστατικά αλλά είναι πολλά) 
- Η ευθύνη είναι όλων εάν η Πληροφορική ( Προγραμματισμός, δίκτυα κτλ) θα μπορέσει στις νέες γενιές μαθητών να περάσει και να μείνει.

Καλό Καλοκαίρι και Καλή Δύναμη σε όσους έχουν αρχίσει την προετοιμασία

Δημητρης Μαλκοπουλος

#24
Το μαθημα της πληροφορικης ειναι τετοιο που δεν ειχαμε προηγουμενη εμπειρια στο θεμα του προγραμματισμου εκτος απο την β λυκειου οπου καναμε υπερβολικα βασικα πραματα (φετος εδεινα και εχω ασχολιθει με python και λιγο C απο μονος μου, μπορω να κανω καποια ωρθη κριτικη) αλλα ακολουθει μια τελειως διαφορετικη φιλοσοφια "δυσκολιας" σε σχεση με ολα τα αλλα παραδωσιακα μαθηματα που γνωριζουμε.

Το μαθημα της πληροφορικης, προσωπικα τουλαχιστον, πρεπει ως στοχο την κατανοηση της ΛΟΓΙΚΗΣ του προγραμματισμου σε ενα προημο σταδιο ετσι ωστε οταν ερθει η ωρα να προχωρισουμε να το ασκουμε σε ποιο μεγαλο βαθμο (ειτε μεσω του πανεπιστιμιου/ιεκ ειτε απο μονοι μας οσοι το επιθιμουν) να εχουμε αυτην την λογικη ηδη απο το σχολειο, αυτο μονο μεσω της εξασκισης αναπτυσσεται, οχι μεσω αποστιθησης θεωριας, θελει κοπο να λυσεις προβληματα (η ομορφια του ολου του μαθηματος)

Οποτε μια καλυτερη ερωτηση θα ητανε: γιατι να κανουμε τοσο πολυ τραβηγμενες ασκησεις στο φροντιστιριο και στα σχολεια αφου πανε αρκετα εξω την οπτικη και τον στοχο του μαθηματος? Μια αρκετα τραβηγμενη ασκηση στο ΑΕΠΠ ΔΕΝ ειναι σαν μια τραβηγμενη ασκηση των μαθηματικων.

Στα μαθηματικα πρεπει να εχεις κατανοησει την θεωρια σε καλο βαθμο και να την εφαρμοσεις στην ασκηση με τετοιο τροπο ετσι ωστε να φτασεις στο τελικο σου αποτελεσμα ΚΑΙ να συνδυασεις την δημιουργηκη σου σκεψη (πραγματι εγω ετσι εμαθα τα μαθηματικα και εγραψα 96.5 πανελε λογω κακου υπνου, 98 οεφε και ποτε μου δεν επεφτα απο 19, το μαθημα δεν ειναι αναγκαστικα αποστιθηση και μεθοδολογια οπως κανουνε πολλοι, εδω τουλαχιστον).

Στο ΑΕΠΠ η θεωρια ΔΕΝ υπαρχει (στις ασκησεις), δινεις κυριολεκτικα εντολες σε εναν υπολογιστη, πιο straightforward δεν υπαρχει

Μια τραβηγμενη ασκηση στο ΑΕΠΠ ειναι απλως ΠΟΛΛΕΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ, ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΕΣ ασκησεις ενωμενες ολες σε μια, το οποιο θυμιζει την δυσκολια της φυσικης (ξερετε που παω με αυτο)

Οποτε, καλυτερα που ειναι ετσι τα θεματα γιατι πραγματι εξεταζουνε την πραγματικη ουσια του μαθηματος. Eαν ακολουθουσαν την λογικη των τραβηγμενων ασκησεων θα ειμασταν οπως στην φυσικη, πολλοι θα μισουσανε το μαθημα και την ΕΠΙΣΤΙΜΗ το οποιο θα ηταν καταστροφικο για το μελλον πολλων ατομων με potential


Εαν φτασατε εως εδω, σας ευχαριστω που το διαβασατε  ολοκληρο και περνετε χρονο απο τις καλοκαιρινες σας διακοπες για να ασχοληθειτε με την παιδεια της χωρας μας

evry

#25
Ο καθένας με βάση την εμπειρία του μπορεί να έχει ότι άποψη θέλει.
Όμως το πρόβλημα της πρώτης γλώσσας προγραμματισμού ή του τι πρέπει να διδάσκεται κάποιος σε ένα εισαγωγικό μάθημα προγραμματισμού έχει λυθεί εδώ και χρόνια.

https://scholar.google.com/scholar?hl=el&as_sdt=0%2C5&q=python+elementary+school&oq=python+

https://scholar.google.com/scholar?hl=el&as_sdt=0%2C5&q=python+high+school&btnG=

https://scholar.google.com/scholar?hl=el&as_sdt=0%2C5&q=python+secondary+education&btnG=&oq=python+secondary

https://scholar.google.com/scholar?hl=el&as_sdt=0%2C5&q=python+first+language&btnG=&oq=python+first+

Αναφέρομαι πάντα σε μάθημα πληροφορικής Γενικής Παιδείας και όχι κατεύθυνσης ούτε σε εισαγωγικό μάθημα προγραμματισμού σε τμήματα πληροφορικής
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr