Ημερίδα για το μάθημα της ΑΕΠΠ Παρελθόν-Παρόν-Μέλλον

Ξεκίνησε από Σπύρος Δουκάκης, 26 Νοε 2009, 11:52:32 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σπύρος Δουκάκης

#15
Συνάδελφοι,

οι απαραίτητες ενέργειες για τους συναδέλφους του νομού Αττικής έγιναν και

Εγκρίθηκε η συμμετοχή των εκπαιδευτικών Πληροφορικής κλάδου ΠΕ19-20, των Γυμνασίων και Λυκείων των Δ/νσεων Δ.Ε. Αττικής, ώστε να παρακολουθήσουν την ημερίδα που διοργανώνεται στις 29-1-2010 και ώρα 12.00΄στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, (οδός Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε), με θέμα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Μάθημα Γ΄Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Παρελθόν – Παρόν – Μέλλον».

Στο επισυναπτόμενο η έγκριση.

ΣΔ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Ε, παιδιά, είμαστε κι εμείς εδώ... ο δικός μας σύμβουλος ασχολείται με άλλα θέματα... κανένα χαρτί με ευρύτερη εμβέλεια θα εκδοθεί ή όχι;
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

zwoula

εγω που θελω απλα να παρακολουθησω την ημεριδα θα πρεπει να δηλωσω συμμετοχη και εγω? (ειμαι μαθητρια)
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

Σπύρος Δουκάκης


andreas_p

Καλημέρα.

Μπορεί κάποιος από τους παρόντες της ημερίδας να επιβεβαιώσει τα παρακάτω ή να μας διαφωτίσει περισσότερο ;

1. Τα μαθήματα επιλογής της Α', Β' (για πολλούς κακεντρεχείς fb ...) ...  φεύγουν.
     Αντ' αυτών έρχεται η οριζοντιοποίηση !!!

2. Η ΤΕ στη   Β' παραμένει.

3.  Η ΑΕΠΠ  μένει . Αλλάζει όνομα.  Προγραμματισμός + Αλγόριθμοι.
     Η ΓΛΩΣΣΑ και η ψευδογλώσσα φεύγουν. Έρχεται ... Pascal like .

gthal

Σχετικά με το 3ο ερώτημα (γιατί ενδιαφερόμουν αποκλειστικά για την ΑΕΠΠ)
όπως αντιλήφθηκα εγώ τα πράγματα, δεν επιβεβαιώνεται τίποτα από αυτά:
η ΑΕΠΠ βεβαίως μένει, προτάθηκαν όμως διαφορετικά ονόματα, τα περισσότερα από αυτά έχουν σαν κεντρικό όρο το "Αλγοριθμική"
Επίσης προτάθηκε να καταργηθεί μία από τις ΓΛΩΣΣΑ ή ψευδογλώσσα και να κρατηθεί μόνο η μία (μάλλον να κρατηθεί η ψευδογλώσσα). Δε νομίζω πως υπάρχει η τάση προς κάποια υπάρχουσα γλώσσα.
Εγώ αυτά κατάλαβα  :)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

andreas_p


ntzios kostas

Ανδρέα πολύ αισιόδοξος είσαι για τα αποτελέσματα της Ημερίδας. Τίποτα από αυτά που ρώτησες δεν αναφέρθηκε. Το μόνο αυτό που είπε ο gthal. Αλλά είχε γούστο και να είσαι σίγουρος πόσο γούστο θα έχουν αυτά που θα ακουστούν αυτές τις μέρες στο Στέκι για την ημερίδα.  Μετά την πλήρης ηρεμία ακολουθεί τσουνάμι.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

pgrontas

Αν δεν κάνω λάθος τα ονόματα που προτάθηκαν ήταν:

Αλγοριθμική και Αρχές Προγραμματισμού
Εισαγωγή στην Αλγοριθμική.

ΥΓ:
Και να προσθέσω σε αυτά που λέει ο Κώστας παραπάνω, ότι δεν φάνηκε η ημερίδα να έχει κάποιο επίσημο συμπέρασμα.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

andreas_p

Ε, τότε ο κουμπάρος (ήταν "παρών") του φίλου μου δεν τα κατάλαβε καλά ή ο φίλος δεν τα αποκωδικοποίησε σωστά.

andreas_p

Παράθεση από: pgrontas στις 30 Ιαν 2010, 05:56:55 ΜΜ
Αλγοριθμική και Αρχές Προγραμματισμού

Μου φαίνεται πιο λογικό και πιο κοντά στο αντικείμενο.

gthal

Παράθεση από: andreas_p στις 30 Ιαν 2010, 06:27:12 ΜΜ
Μου φαίνεται πιο λογικό και πιο κοντά στο αντικείμενο.
Κι εμένα αυτό μου αρέσει πιο πολύ.

ΥΓ1: Ναι Ανδρέα, ήμουν εκεί
ΥΓ2: Τι τσουνάμι προβλέπεις Κώστα ?   :angel:
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Vangelis

Για να ανταλλάξουμε γνώμες και εντυπώσεις από την ημερίδα.

Βασικό χαρακτηριστικό η μεγάλη προσέλευση. Πράγμα που δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον των συναδέλφων για στοχευμένες δράσεις..  Αν μιλάγαμε γενικά για την πληροφορική στο σχολείο αμφιβάλω αν είχαμε τους μισούς. 

Προσωπικά θα προτιμούσα να υπήρχε χρόνος για τοποθετήσεις ακροατών.  Ορσμένοι ομιλητές είχαν δεκάδες διαφάνειες που τελικά "ροκάνισαν" το χρόνο.

Επίσης θα ήθελα να ακούσω και κάποιον από το υπουργείο να δίνει ένα γενικό πλάνο  (όραμα?) για το πώς σκέπτονται να αξιοποιήσουν την πληροφορική στα μελλοντικά σχέδιά τους. 

iokollias

#28
Υπάρχει κανένας τρόπος να κατεβάσουμε τις παρουσιάσεις των Ψαλτίδου και Τσιωτάκη που έλεγαν για τις ασάφειες και τις παρερμηνείες του βιβλίου που ήταν πολύ αναλυτικές; Πιστεύω, ότι ήταν στην σωστή κατεύθυνση οι προτάσεις τους και οι ερμηνείες τους και καλό είναι να αποτελέσουν και οδηγίες μας για τους μαθητές αλλά και ένας κοινός τρόπος διόρθωσης των γραπτών στις πανελλαδικές...

tom

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Η αίσθηση που μου άφησε η ημερίδα συνοψίζεται στα παρακάτω.

Όσον αφορά την έρευνα για την Α.Ε.Π.Π., ήταν μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια με ενδιαφέροντα συμπεράσματα (π.χ. μικρή χρήση εργαστηρίου κ.α.).

Η ενότητα με τα εκπαιδευτικά λογισμικά  ήταν σίγουρα χρήσιμη. Για παράδειγμα προσωπικά δεν ήξερα ότι η νέα έκδοση της γλωσσομάθειας, υποστηρίζει την κατασκευή και εξαγωγή πίνακα τιμών σε html καθώς και μετατροπή κώδικα σε διάγραμμα ροής, αν κατάλαβα καλά. Όλα τα λογισμικά που παρουσιάστηκαν ήταν γνωστά και αξιολογότατα. Παρεμπιπτόντως ξέρει κάποιος αν στα δ.ρ. της αλγοριθμικής υποστηρίζονται στις συνθήκες σύνθετες εκφράσεις; Πριν 2-3 χρόνια δεν είχα καταφέρει να χρησιμοποιήσω.

Όσον αφορά τη δεύτερη ενότητα για το διδακτικό πακέτο, ήταν πολύ χρήσιμη η καταγραφή, παρουσίαση και πρόταση λύσεων-κοινής αντιμετώπισης σχετικά με τις ασάφειες του. Ήταν πολύ χρήσιμες οι παρουσιάσεις που έκαναν ο Παναγιώτης Τσιωτάκης και η Αλεξάνδρα Ψαλτίδου. Ανέδειξαν προβλήματα που είχα και εγώ τα τρία χρόνια που διδάσκω το μάθημα και οι υπόλοιποι νεότεροι ή παλιότεροι. Το πιο ευχάριστο είναι ότι οι λύσεις που πρότειναν με βρίσκουν σύμφωνο στο μεγαλύτερο ποσοστό και είναι αυτές που δίνω και στα παιδιά.

Όσον αφορά τις γενικές εξετάσεις έχω την άποψη πως είναι απαράδεκτο που δεν υπάρχει κάποιο πανελλήνιο όργανο εξεταστών-βαθμολογητών που υλοποιεί κοινή γραμμή στη διόρθωση και βαθμολόγηση. Στη τελευταία συνάντηση που κάναμε στην Παλλήνη πριν ξεκινήσει η διόρθωση λέγαμε «Ε, στο θέμα 2.Α π.χ αν ο μαθητής κάνει αυτό το λάθος από το 30 Β.Κ. είπαν θα κόψουν 2 μόρια, από το 38 θα κόψουν 4 εμείς τι θα κάνουμε?». Τι είναι αυτά;

Φυσικά πιο μεγάλο ενδιαφέρον είχε η ενότητα σχετικά με το μέλλον του μαθήματος Α.Ε.Π.Π. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι το μάθημα πρέπει να προσανατολιστεί στην αλγοριθμική με κάποιο όνομα όπως «Εισαγωγή στην Αλγοριθμική». Να έχει σκοπό την καλλιέργεια υψηλών νοητικών διεργασιών όπως, δομημένη σκέψη, αναλυτική ικανότητα, συνθετική ικανότητα που προσφέρει ένα μάθημα αλγοριθμικής και όχι απλά την απόκτηση δεξιοτήτων μέσα από ένα μάθημα προγραμματισμού. Φυσικά η όποια ψευδογλώσσα υιοθετηθεί πρέπει να εμπλουτιστεί με υποπρογράμματα κλπ. Οι γλώσσες προγραμματισμού αλλάζουν, έρχονται και φεύγουν. Η αλγοριθμική έχει επιβιώσει πολλά χρόνια. Συμφωνώ με αυτό. Μου άρεσαν οι παρουσιάσεις του Νίκου Αδαμόπουλου, του Τάσου Λαδιά και του Ευρυπίδη Βραχνού προς αυτή την κατεύθυνση.

Κάποιες γενικές προσωπικές παρατηρήσεις:

•   Ο πάρεδρος του Π.Ι. επέστησε τη προσοχή μας ώστε να μην δίνουμε αυθαίρετες λύσεις στις ασάφειες, μιας και το μάθημα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Σωστό. Μέσω των συμβούλων είπε να θέτουμε ερωτήματα υπηρεσιακά και να απαντάει το Π.Ι. εγγράφως μεμονωμένα.  ??? Γιατί; Τώρα που έγινε η ημερίδα και θα γραφτούν πρακτικά (θα υπάρχουν καταγεγραμμένες αναλυτικά οι ασάφειες), θα εκτιμούσα αν το Π.Ι. τα μελετούσε και απαντούσε, μια και καλή, γραπτώς για όλες τις ασάφειες, μέχρι να αναμορφωθεί το μάθημα και το διδακτικό πακέτο.  ;)

•   Η διοργάνωση ήταν γενικά καλή και μπράβο στην ΕΠΥ για την πρωτοβουλία της. Πιστεύω ότι κάποιες αστοχίες, όπως το ότι ο μπουφές ήταν ακριβώς στην έξοδο της αίθουσας με αυτονόητα προβλήματα, ότι τα φώτα άναψαν στις 5:00-6:00 αφού είχαμε στραβωθεί  :D, θα διορθωθούν σε επόμενες ημερίδες, όπου θα είναι πια γνωστό ότι θα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρoν και προσέλευση.  :)

•   Δεν μου άρεσε καθόλου που ο χρόνος για τις ερωτήσεις από το κοινό ήταν απειροελάχιστος και δεν δόθηκε ούτε μία απάντηση από το panel.  >:(

•   Με προβλημάτισε η θέση του κ. Πολίτη (αν θυμάμαι καλά) που μίλησε στο τέλος. Είπε ότι ενώ στη σύνταξη των Α.Π.Σ. συμμετείχαν δύο τρεις με διδακτορικό στη διδακτική της πληροφορικής, στη συγγραφή του βιβλίου συμμετείχε μόνο ένας από αυτούς, ο ίδιος. Επίσης ενώ η εκάστοτε πολιτική ηγεσία είχε συμφωνήσει με το Α.Π.Σ. για το βιβλίο ήθελε να περάσει τη δική της γραμμή με έμφαση σε δεξιότητες προγραμματισμού.  :police:  Όσον αφορά τις γενικές εξετάσεις τα τελευταία δέκα χρόνια κανένας από τη συγγραφική ομάδα δεν κλήθηκε ποτέ στην επιτροπή εξετάσεων.  >:(  Κατάλαβα καλά;;; Το είπε αυτό; Σας παρακαλώ διαψεύστε με! Αν συνδυάσω αυτά με αυτό που είπε ο κ. Λαδιάς για την κατάργηση της γεωμετρίας και υποβάθμιση παρόμοιων μαθημάτων προβληματίζομαι. Λέτε κάποιοι να μην θέλουν αυριανούς πολίτες που σκέφτονται, φαντάζονται, αναλύουν και συμμετέχουν ενεργά αλλά μόνο εκτελούν; Παρά είμαι καχύποπτος ε;  >:D

•   Είχε ενδιαφέρον η άποψη της κας Καράκιζα που είπε ότι τόσην ώρα συζητάμε για εργαλεία, λογισμικά ασάφειες, αλλά πρέπει να δώσουμε έμφαση και σε θέματα διδακτικής. Είπε μάλιστα ότι όταν έχεις ένα αμάξι (Α.Ε.Π.Π.) δεν πρέπει να σε νοιάζουν μόνο τα κουμπιά του (υποστηρικτικό λογισμικό, διδακτικό πακέτο) και τα πιθανά προβλήματα του (π.χ. ασάφειες) αλλά πως θα προχωρήσει το αμάξι (διδακτική) και που θα πάει (μέλλον Α.Ε.Π.Π.).   ::)  Συμφωνώ σε όλα αλλά πιστεύω ότι ήταν απαραίτητο να ειπωθούν και τα άλλα ώστε να πάμε παρακάτω. Εξ΄ άλλου έρχεται και ένα πανελλήνιο συνέδριο διδακτικής της πληροφορικής, στο οποίο μπορούμε να κουβεντιάσουμε για τη διδακτική.

•   Είναι πεποίθησή μου ότι το μάθημα πρέπει να γίνει τετράωρο με έμφαση σε εργαστηριακές δραστηριότητες ατομικές ή/και ομαδοσυνεργατικές για να πάρει τη θέση που του αρμόζει. Βέβαια για να γίνει αυτό πρέπει να χτιστεί το κατάλληλο προπαρασκευαστικό στάδιο με κατάργηση της τεχνολογίας επικοινωνιών και αναβάθμιση της πληροφορικής στην Α' και Β' Λυκείου.  8)

Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι