Σχολιασμός θεμάτων(ημερήσια) 2017

Ξεκίνησε από sstauross, 12 Ιουν 2017, 11:51:06 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

lsourtzo

Παράθεση από: gthal στις 12 Ιουν 2017, 02:58:42 ΜΜ
Αλήθεια, αυτή η σημείωση πού εξυπηρετεί ;;;
Αν δεν δινόταν κανένας τότε θα έβγαζε αποτέλεσμα 1 στο τέλος ... που θεωρητικά είναι λάθος ... για αυτό μάλλον.

lsourtzo

Παράθεση από: evry στις 12 Ιουν 2017, 11:20:38 ΜΜ
Τίποτα
Γιατί να του κόψουν?

Γιατί έτσι του είπε κάποιος καθηγητής ότι θα γίνει ...

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω μερικές φορές την "λογική" μερικών.
Εγώ πάλι θα έλεγα ότι με βάση τα θέματα ποιο σωστό θα ήταν να κόψουν σε κάποιον που τα έκανε ανάποδα ... αν πρέπει ντε και καλά να πούμε κάτι έτσι απλά για να το πούμε ...

Μερικές φορές με ξεπερνάνε μερικά πράγματα .

gbougioukas

Παράθεση από: lsourtzo στις 13 Ιουν 2017, 09:10:28 ΠΜ
Αν δεν δινόταν κανένας τότε θα έβγαζε αποτέλεσμα 1 στο τέλος ... που θεωρητικά είναι λάθος ... για αυτό μάλλον.

Θεωρητικά είναι απολύτως σωστό. Το γινόμενο των στοιχείων του κενού συνόλου ορίζεται στα σύγχρονα (συνολοθεωρητικά) μαθηματικά ίσο με 1.

https://en.wikipedia.org/wiki/Empty_product

Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ilias_s

Προσωπικά πιστεύω πως :

1) Το Θέμα Α ήταν εύκολο αλλά οι διατυπώσεις σε ορισμένες ερωτήσεις του Α1 δεν ήταν καλές και θα μπορούσε κάποιος να μπερδευτεί.
2) Το Θέμα Β ήταν εύκολο γενικά αλλά το Β2 ήθελε προσοχή και σε 1 με 2 σημεία απαιτούσε περισσότερο παρατηρητικότητα και λιγότερο γνώσεις.
3) Το Θέμα Γ το θεωρώ το πιο δύσκολο και ζόρισε και καλούς μαθητές καθώς :
    α) Το παράδειγμα δεδομένων εισόδου μπορούσε να δημιουργήσει σύγχυση.
    β) Η απαίτηση για πίνακα 2 διαστάσεων (Α[5,3]) δε διευκόλυνε τους μαθητές, απεναντίας μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα.
    γ) Ο αριθμός των αντιμεταθέσεων (συνολικά 7) ήταν τέτοιος που έπρεπε να χρησιμοποιήσει κάποιος επανάληψη για να μη χάσει χρόνο γράφοντας.
4) Το Θέμα Δ ήταν μέτριας δυσκολίας.

Θα περίμενα στο μέλλον να βελτιωθούν οι διατυπώσεις στα Σ/Λ, να αξιολογούμε λιγότερο την παρατηρητικότητα και περισσότερο τη γνώση.

Τέλος, για το Θέμα Γ, αν και είναι ωραίο σαν ιδέα, θα ήθελα λίγο πιο ξεκάθαρη εκφώνηση. Αυτό που δε μ' άρεσε ήταν που σε ανάγκαζε να κάνεις πίνακα 2Δ και έτσι έπρεπε να είσαι πολύ προσεκτικός με τους δείκτες και έπειτα οι αντιμεταθέσεις ήταν τόσες που, αν δεν έκανες όσες γίνονταν με επανάληψη, έτρωγες αρκετό χρόνο. Αυτό νομίζω πίεσε ιδιαίτερα τους μέτριους μαθητές αρκετοί από τους οποίους δεν θα σκέφτηκαν ή θα φοβήθηκαν τη λύση των αντιμεταθέσων μέσα σε ΓΙΑ και θα έχασαν χρόνο προσπαθώντας να γράψουν 7 αντιμεταθέσεις.

pgrontas

Παράθεση από: Sergio στις 12 Ιουν 2017, 09:21:02 ΜΜ
Οχι, θα γίνουν 10 αγώνες:
1.   1 με 2
2.   1 με 3
3.   1 με 4
4.   1 με 5
5.   2 με 3
6.   2 με 4
7.   2 με 5
8.   3 με 4
9.   3 με 5
10. 4 με 5
Θεωρείτε ότι αυτή η απαρίθμηση είναι εκτός των ορίων των μαθητών; Η άσκηση θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρουσα και θα εμπεριείχε το στοιχείο της ανάλυσης προβλήματος αν δεν είχε δοθεί ρητά ο αριθμός των αγώνων εφόσον άλλωστε διευκρινίζεται ότι "κάθε σχολείο παίζει μία φορά με όλα τα υπόλοιπα". Οι μαθητές έχουν δει κάτι τέτοιο σε ασκήσεις τριγωνικών πινάκων, αλλά και τα ίδια τα νούμερα είναι τέτοια ώστε να μπορούν να υπολογιστουν με το χέρι.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Sergio

Παράθεση από: pgrontas στις 13 Ιουν 2017, 05:44:52 ΜΜ
Θεωρείτε ότι αυτή η απαρίθμηση είναι εκτός των ορίων των μαθητών; Η άσκηση θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρουσα και θα εμπεριείχε το στοιχείο της ανάλυσης προβλήματος αν δεν είχε δοθεί ρητά ο αριθμός των αγώνων εφόσον άλλωστε διευκρινίζεται ότι "κάθε σχολείο παίζει μία φορά με όλα τα υπόλοιπα". Οι μαθητές έχουν δει κάτι τέτοιο σε ασκήσεις τριγωνικών πινάκων, αλλά και τα ίδια τα νούμερα είναι τέτοια ώστε να μπορούν να υπολογιστουν με το χέρι.

Οχι, δεν ήταν εκτός ορίων.  Ομως, εάν έλειπε, θα έκανε μια δύσκολη άσκηση ΑΚΟΜΑ πιο δύσκολη αφού θα καλούνταν να βρουν ΚΑΙ το μέγεθος του πίνακα. Νομίζω πως καλά έκαναν και το ανέφεραν στην εκφώνηση.

Πάντως, το συγκεκριμένο θέμα ήταν, κατά τη γνώμη μου, εξαιρετικό, αλλά δύσκολο περισσότερο από ότι θα ήθελα για το επίπεδο των μαθητών της συγκεκριμένης Ομάδας Προσανατολισμού..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Ιστορικό Χαμηλό για το Στέκι ο σχολιασμός των θεμάτων φέτος με:

226 μηνύματα
7 θέματα

στις 13/6/17, 20:50

Να σημαίνει χαμηλό ενδιαφέρον ή ικανοποίηση από τα θέματα ;; 
Συσχέτιση εντοπίστηκε.. Αιτιώδης σχέση, ακόμη ΟΧΙ :)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

P.Tsiotakis


Sergio

Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Λαμπράκης Μανώλης

Έτσι για να χαλαρώσουμε λιγάκι ... χαχαχα

Mariza

Παράθεση από: evry στις 12 Ιουν 2017, 11:20:38 ΜΜ
Τίποτα
Γιατί να του κόψουν?

Α ωραία, ρώτησα γιατί παρόλο που προγραμματιστικά δεν είναι λάθος  στο βιβλίο Οδηγιών Μελέτης Μαθητή (επισυνάπτω το απόσπασμα) είναι ξεκάθαρο ότι τα υποπρογράμματα πάνε μετά το τέλος του κυρίως προγράμματος. Χαίρομαι που δεν θα του κόψουν θα ήταν κρίμα, σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις!

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Τα θέματα των πανελληνίων όσον αφορά για το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" κοινώς ΑΕΠΠ για το σχολικό έτος 2016-2017 ήταν με μια πρώτη άποψη διαβαθμισμένα.
Πιο συγκεκριμένα στο Θέμα Α απαιτούσαν καλή γνώση της θεωρητικής πλευράς του μαθήματος καθώς επίσης και του πρακτικού επιπέδου των ασκήσεων όσον αφορά την επίλυση λογικών εκφράσεων, καθώς και την καλή προετοιμασία των μαθητών πάνω στις δομές επανάληψης βλέπε πίνακα τιμών .
Στο Θέμα Β ίσως αυτό που απαιτούσε λίγο παραπάνω χρόνο ήταν το θέμα Β1 με την συμπλήρωση των κενών , αυτό ίσως απαιτούσε οι υποψήφιοι να ήταν άριστα προετοιμασμένοι και να είχαν και την αντίστοιχη πείρα από τα φροντιστήρια.
Το Β2 θέμα ήταν σχετικά εύκολο και όχι χρονοβόρο για τους υποψηφίους.
Το Θέμα Γ  ήταν βατό και έπρεπε οι μαθητές να είχαν προετοιμαστεί είτε στο σχολείο με παρόμοια άσκηση ειδικά στο Γ3 υποερώτημα είτε οι καθηγητές των φροντιστηρίων να έχουν λάβει ιδιαίτερη μέριμνα, κατά την άποψή μου ήταν και εν ολίγοις αναμενόμενο .Το μόνο μαι πολύ μικρή ασάφεια όσον αφορά το είδος αρχικοποίησης του Γ1γ υποερωτήματος. έπρεπε να διευκρινίζει ότι ο πίνακας έπρεπε να αρχικοποιείται με μηδέν τιμή , ίσως γιατί κάποιοι υποψήφιοι μπορεί να τον διάβασαν .
Το Θέμα Δ ήταν κατανοητό είχε να κάνει με τη χρήση υποπρογραμμάτων καθώς και τον τρόπο διαχείρισής τους από το κυρίως πρόγραμμα.
Σε γενικές γραμμές επειδή κάπου γράφηκε ότι τα φετινά θέματα ήταν ίδιου επιπέδου με τα περσινά αυτό δεν ισχύει. Σαφώς και τα θέματα του 2016 ήταν πιο εύκολα .
Τα θέματα του 2017 ήταν πιο απαιτητικά καθώς είχαν συνδυασμό από όλα τα κεφάλαια , οι μαθητές που είχαν πάρει στα σοβαρά το μάθημα και είχαν κάνει πάρα πολύ καλή προετοιμασία ήταν σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των θεμάτων , και να διαχειριστούν το χρόνο τους.
                                                                                                   

Καρκαμάνης Γεώργιος

Βλέποντας σφαιρικά τα φετινά θέματα και χωρίς να εστιάσουμε στο πρώτο θέμα,  μπορούμε να πούμε πως δεν ήταν εύκολα και ο συνδυασμούς τους , με το γνωστικό επίπεδο των μαθητών της ομάδας προσανατολισμού μας, τα καθιστά ως "δύσκολα".

Το Θέμα Α παρόλο τις μη σωστά διατυπωμένες προτάσεις Σ/Λ,  ήταν από τα πιο εύκολα που έχουμε συναντήσει σε πανελλαδικές εξετάσεις.

Το θέμα Β αν και φαινομενικά έδειχνε εύκολο, εντούτοις αποδείχθηκε ότι υπήρχαν σημεία που δυσκόλεψαν/μπέρδεψαν τους μαθητές. Συγκεκριμένα, στο Β1 δεν υπήρχε σαφή ένδειξη του πλήθους των στοιχείων που έπρεπε να συμπληρωθούν στα κενά της εντολής "Αν" , κάτι που δημιούργησε σύγχυση. Στο Β2 η σημείωση που δόθηκε όπως επίσης και η διατύπωση "να διαβάζει 10 θετικούς αριθμούς" περισσότερο δυσκόλεψαν  και λιγότερο βοήθησαν, με αποτέλεσμα να μπερδευτούν πολλοί στην εύρεση των σωστών λαθών.

Το θέμα Γ ήταν αυτό που δυσκόλεψε περισσότερο του εξεταζόμενους και  προκάλεσε τις περισσότερες αρνητικές αντιδράσεις. Απευθύνοντας όχι μόνο σε καλά προετοιμασμένους μαθητές , αλλά σε μαθητές με "σωστή αντίληψη" του προγραμματισμού και είχαν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν προσεχτικά τις γνώσεις τους.

Για να ανταποκριθεί ένα μαθητής στο θέμα Δ έπρεπε να ήταν πολύ καλός γνώστης της χρήσης των υποπρογραμμάτων καθώς ζητήθηκε εκτεταμένα η χρησιμοποιησή τους.

Εν κατακλείδι:
Ο συνδυασμός του τρίτου και του τέταρτου θέματος ανέβασαν αρκετά το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων. Από μόνο του το κάθε θέμα ήταν αρκετό για να σταθεί σε πανελλαδικές εξετάσεις, τα δύο μαζί ήταν υπερβολικά.
Το τρίτο θέμα ήταν αυτό που τσάκισε τους πιο πολλούς μαθητές και τους έκανε να αφιερώσουν πολύ περισσότερο χρόνο απ'ότι θα έπρεπε για τη λύση, με αποτέλεσμα να μείνει ελάχιστος χρόνος για το θέμα Δ.

Δυστυχώς και μετά τα σημερινά θέματα ΑΟΘ, φοβάμαι πως μια μερίδα μαθητών θα στραφεί εκ νέου στη θετική ομάδα προσανατολισμού.





Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 14 Ιουν 2017, 11:40:55 ΜΜ

Δυστυχώς και μετά τα σημερινά θέματα ΑΟΘ, φοβάμαι πως μια μερίδα μαθητών θα στραφεί εκ νέου στη θετική ομάδα προσανατολισμού.

Το θέμα είναι τι θέματα βάζει κάθε χρονιά η χ επιτροπή, ή ποια πεδία ανοίγει κάθε ομάδα?

Δηλαδή τι θέλουμε, να έχουμε γελοία θέματα και να απαξιωθούμε?

Εγώ χαίρομαι που τα θέματα ανέβηκαν επίπεδο.. Στη τελική, μαθητές που απλά κατέληγαν σε μας, για να μην πάνε πουθενά αλλού (δηλαδή χωρίς στόχο) ίσως να μην έχει νόημα να δίνουν καν εξετάσεις





petrosp13

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 15 Ιουν 2017, 12:09:38 ΠΜ
Το θέμα είναι τι θέματα βάζει κάθε χρονιά η χ επιτροπή, ή ποια πεδία ανοίγει κάθε ομάδα?

Δυστυχώς δεν υπάρχουν καν διαμαρτυρίες γι'αυτό το θέμα
Χάσαμε την αποκλειστικότητα στις σχολές Πληροφορικής και δεν κουνήθηκε φύλλο
Και όπως λες κι εσύ Γιάννη, έχουμε 13446486 ενώσεις και καμία δεν έβγαλε καν μια ανακοίνωση σχολιασμού των θεμάτων
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής