ΘΕΜΑ Δ

Ξεκίνησε από Καρκαμάνης Γεώργιος, 12 Ιουν 2017, 10:25:07 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Rathaniel

Για άλλη μία φορά έδειξαν στα παιδιά ότι δεν γνωρίζουν τμηματικό προγραμματισμό.

Για ποιο λόγο να καλείς ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ένα υπο/μμα (λέω για το ΕΙΣ) ???????
Αμαν πια.....δεν θα μαθουνε ποτέ......
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

itt

Παράθεση από: Rathaniel στις 12 Ιουν 2017, 04:10:46 ΜΜ
Για άλλη μία φορά έδειξαν στα παιδιά ότι δεν γνωρίζουν τμηματικό προγραμματισμό.

Για ποιο λόγο να καλείς ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ένα υπο/μμα (λέω για το ΕΙΣ) ???????
Αμαν πια.....δεν θα μαθουνε ποτέ......

Τι εννοείς, πόσες φορές θες να το καλέσεις; Εισαγωγή δεδομένων κάνει. Βασικά θα έλεγα ότι είναι χαρακτηριστική περίπτωση υποπρογράμματος.

novaro

Παράθεση από: Rathaniel στις 12 Ιουν 2017, 04:07:01 ΜΜ
Η ΣΥΝΑΠ μπορεί να γραφεί και αλλιώς:


ΑΡΧΗ
    Σ <- 0
   Αν αρ_τριμ = 1 τότε
      Σ <- (άθροισμα 3ων πρώτων στηλών της  i γραμμης)
   Αλλιώς
      Σ<- (άθροισμα 4ης,5ης,6ης στήλης της i γραμμης)
   Τέλος_αν
   ΣΥΝΑΠ <-Σ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ
Ημουν vbi σήμερα και τα έλυνα  για τα παιδιά του σχολείου που θα έβγαιναν από την εξέταση. Εγώ έτσι το έκανα . Είναι λίγο πιο cool λύση για το συγκεκριμένο θέμα. Και φυσικά αποδοτικότερη!

petrosp13

Αποδοτικότερη ενώ υλοποιείται και χωρίς δομή επιλογής;;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ntzios kostas

Στο θέμα αυτό έχω μία ένσταση. Πρέπει κάποτε να δούμε τι θα γίνει με την μοριοδότηση των θεμάτων. Δείτε τι γίνεται με την συνάρτηση  Συναπ. Πιάνει τρία μόρια, 1 για την πρώτη γράμμή, 1 για την εντολή ΣΥΝΑΠ<- Σ και 1 για τις εντολές. Θα μου πείτε μα δεν υπάρχουν άλλα μόρια. Ναι αν βάζει 5 υποερωτήματα δεν υπάρχουν. Αν βάζεις όμως 2 ή 3 χωρίς τμήμα δηλώσεων τότε υπάρχουν αρκετά ώστε να αναδείξουν και την σπουδαιότητα του θέματος..
Πρέπει από εδώ και πέρα τα ερωτήματα να είναι λίγα και το σημαντικότερο να μην βαθμολογείται το τμήμα δηλώσεων. Μετρήστε πόσα μόρια δόθηκαν σε αυτό στα σημερινά θέματα.

Ευχαριστώ
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Rathaniel

Παράθεση από: itt στις 12 Ιουν 2017, 05:00:19 ΜΜ
Τι εννοείς, πόσες φορές θες να το καλέσεις; Εισαγωγή δεδομένων κάνει. Βασικά θα έλεγα ότι είναι χαρακτηριστική περίπτωση υποπρογράμματος.
Δεν υπάρχει λόγος να καλείς υπ/μμα μόνο μία φορά. Ακόμα και αν κανει εισαγωγή δεδομένων. Το ότι ειναι σύνηθες στο ΑΕΠΠ, δεν σημαίνει ότι στον προγραμματισμό είναι και το σύνηθες.

Αφου καλείς μία φορά, καλύτερα να γίνει η εισαγωγή απο το Κ.Π.
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Rathaniel στις 12 Ιουν 2017, 09:42:47 ΜΜ
Δεν υπάρχει λόγος να καλείς υπ/μμα μόνο μία φορά. Ακόμα και αν κανει εισαγωγή δεδομένων. Το ότι ειναι σύνηθες στο ΑΕΠΠ, δεν σημαίνει ότι στον προγραμματισμό είναι και το σύνηθες.

Αφου καλείς μία φορά, καλύτερα να γίνει η εισαγωγή απο το Κ.Π.

Με αυτό δεν συμφωνώ. Εμείς οι ίδιοι μέσα από το Στέκι το έχουμε κάνει αυτό κανόνα, ότι δηλαδή: "Δεν υπάρχει λόγος να καλείς υπ/μμα μόνο μία φορά", αλλά δεν ξέρω πού το βασίζουμε!

Αντιθέτως στον προγραμματισμό είναι πολύ συνηθισμένο. Όταν φτιάχνεις πρόγραμμα με χιλιάδες γραμμές κώδικα, είναι βολικό να κόβεις το πρόγραμμα σε τμήματα (υποπρογράμματα) τα οποία τα βάζεις στην άκρη (ακόμα και σε άλλο αρχείο ή σε βιβλιοθήκη), κι ας τα καλείς μόνο μια φορά, ώστε να μην πελαγώνεις έχοντας όλες αυτές τις εντολές μπροστά σου όλη την ώρα και να πηγαίνεις πάνω κάτω ψάχνοντας.

Απ' την άλλη, ακόμα και το παράδειγμα του βιβλίου έχει ξεχωριστή Διαδικασία που διαβάζει την ακτίνα του κύκλου.

evry

Πάντως μια και μιλάμε για μοριοδότηση να πούμε ότι για πρώτη φορά από τότε που θυμάμαι το μάθημα δόθηκαν οδηγίες βαθμολόγησης από την ΚΕΕ πάνω στα θέματα. Δηλαδή έχουν σπάσει κάθε ερώτημα και έχουν κατανείμει τις μονάδες.
Το ίδιο συνέβη φέτος και στα Μαθηματικά.
Νομίζω είναι καλή κίνηση ώστε να υπάρχει ενιαία βαθμολόγηση, αν και η βαθμολόγηση δεν είναι μετρημένα κουκιά σε κάποιες περιπτώσεις
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

itt

Παράθεση από: Rathaniel στις 12 Ιουν 2017, 09:42:47 ΜΜ
Δεν υπάρχει λόγος να καλείς υπ/μμα μόνο μία φορά. Ακόμα και αν κανει εισαγωγή δεδομένων. Το ότι ειναι σύνηθες στο ΑΕΠΠ, δεν σημαίνει ότι στον προγραμματισμό είναι και το σύνηθες.

Αφου καλείς μία φορά, καλύτερα να γίνει η εισαγωγή απο το Κ.Π.

Φυσικά και υπάρχει λόγος, αυτό που λες δεν έχει καμια βάση. Πχ, κώδικας που κάνει initialization και cleanup θα τρέξει μια φορά στο lifetime της εφαρμογής. Ειδικά στις interactive εφαρμογές είτε σε terminal ή σε window, που η λογική είναι event driven, η ΕΙΣ μπορούσε εύκολα να ήταν σε αυτήν την περίπτωση callback σε κάποιον presenter/controller.

Το να τα έχεις χύμα στο Κ.Π / main / whatever , είναι ορισμός του antipattern για τμηματικό προγραμματισμό.

Sergio

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 12 Ιουν 2017, 09:54:01 ΜΜ
Με αυτό δεν συμφωνώ.

Συμφωνώ με τον Νίκο.

Η χρήση ενός ανεξάρτητου τμήματος προγράμματος περισσότερες από μία φορές δεν είναι ικανή-και-αναγκαία συνθήκη για την κατασκευή του.

Συχνά γίνεται αποκλειστικά για λόγους τμηματοποίησης (ή / και ευκολίας στην κατανόηση - διόρθωση) και άλλες φορές μόνο για λόγους αφαίρεσης (abstraction).
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

novaro

#25
Παράθεση από: petrosp13 στις 12 Ιουν 2017, 09:15:42 ΜΜ
Αποδοτικότερη ενώ υλοποιείται και χωρίς δομή επιλογής;;
Ναι γιατί στην επανάληψη υπάρχει ουσιαστικά ελεγχος συνθήκης για κάθε τιμή του μετρητή κατά τον έλεγχο των ορίων. Οπότε στην περίπτωση της επανάληψης οι λογικές εκφράσεις είναι 4 ενώ στην περίπτωση του τμήματος που παρέθεσε ο συνάδελφος μόνο μία.
Βάλε και την εντολή αύξησης του μετρητή σε κάθε βήμα!

gthal

Παράθεση από: ntzios kostas στις 12 Ιουν 2017, 09:27:05 ΜΜ
Στο θέμα αυτό έχω μία ένσταση. Πρέπει κάποτε να δούμε τι θα γίνει με την μοριοδότηση των θεμάτων. Δείτε τι γίνεται με την συνάρτηση  Συναπ. Πιάνει τρία μόρια

...

Πρέπει από εδώ και πέρα τα ερωτήματα να είναι λίγα και το σημαντικότερο να μην βαθμολογείται το τμήμα δηλώσεων. Μετρήστε πόσα μόρια δόθηκαν σε αυτό στα σημερινά θέματα.

Αυτό είναι κάτι που ήθελα να σχολιάσω κι εγώ Κώστα!
Τι να πρωτοβαθμολογήσεις από τη συνάρτηση με 3 μόνο μονάδες ?  Τη στιγμή μάλιστα που την έγραψα και είδα τις μονάδες της σκέφτηκα "τσάμπα κόπος" κι ότι κι αν κάποιος μαθητής δε γράψει τη συνάρτηση αυτή καθεαυτή δεν θα χάσει και πολλά...
Ομοίως αναρωτιέμαι πώς μπορεί να βαθμολογείται ένα τμήμα δηλώσεων με 8-10 μεταβλητές με μία μονάδα μόνο;
Από την άλλη, το να μη βαθμολογείται καθόλου είναι κίνητρο να μην το γράψει καθόλου ο μαθητής κι έτσι πέφτουμε πάλι σε φάση ψευδογλώσσας.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

jimmy

Μία ερώτηση, προς όλους τους συναδέλφους, γιατί το έγραψα πριν και μάλλον πέρασε στο ντούκου. Οι μαθητές οι οποίοι κάλεσαν τη συνάρτηση βάζοντας αριθμό ως όρισμα (π.χ. 1 ή 4) πως θα βαθμολογηθούν; Γιατί το σχολικό βιβλίο λέει ότι οι παράμετροι είναι μεταβλητές. Υπάρχει καμία οδηγία για αυτό; Επίσης το είδα γραμμένο και σε λύσεις συναδέλφου. Με καλή διάθεση εννοείται η παρατήρηση  :)

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: jimmy στις 13 Ιουν 2017, 11:57:03 ΠΜ
Μία ερώτηση, προς όλους τους συναδέλφους, γιατί το έγραψα πριν και μάλλον πέρασε στο ντούκου. Οι μαθητές οι οποίοι κάλεσαν τη συνάρτηση βάζοντας αριθμό ως όρισμα (π.χ. 1 ή 4) πως θα βαθμολογηθούν; Γιατί το σχολικό βιβλίο λέει ότι οι παράμετροι είναι μεταβλητές. Υπάρχει καμία οδηγία για αυτό; Επίσης το είδα γραμμένο και σε λύσεις συναδέλφου. Με καλή διάθεση εννοείται η παρατήρηση  :)

Νομίζω πως δεν πρέπει να προκύψει πρόβλημα από αυτό. Δεν είναι αυτή η ουσία στο πλαίσιο του μαθήματος.
Είναι ένα από τα ζητήματα που συνεχώς επανέρχονται στην κουβέντα για τη ΓΛΩΣΣΑ.
Στο 10ο κεφάλαιο, στο παράδειγμα του παραγοντικού (εκτός ύλης) καλείται η συνάρτηση με παράμετρο μια έκφραση (το Ν-1).

Obelix

Και στο περσινό θέμα Δ πολλοί είχαν περάσει ως παράμετρο την αλφαριθμητική τιμή 'Α' ή 'Κ' και νομίζω πως δεν είχαν προκύψει προβλήματα....