ΘΕΜΑ Α

Ξεκίνησε από Καρκαμάνης Γεώργιος, 12 Ιουν 2017, 10:23:14 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Παράθεση από: evry στις 12 Ιουν 2017, 10:24:38 ΜΜ
Είναι από εκείνα τα ερωτήματα που οι μαθητές καταλαβαίνουν αμέσως τι πρέπει να απαντήσουν αλλά εμείς οι καθηγητές έχουμε δεύτερες σκέψεις


Ακριβώς..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Μπορεί οι προτάσεις Σ/Λ να έχουν ορισμένες ατέλειες στις διατυπώσεις τους, όμως το νόημα που έπρεπε να αποδώσουν γίνονταν αντιληπτό από τους μαθητές.

evry

Πράγματι, αυτό ισχύει και θα πρέπει να μας προβληματίσει
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

novaro

#33
Παράθεση από: din_os στις 12 Ιουν 2017, 11:39:12 ΠΜ
Για να βρούμε το Α1 - 1 τι μέθοδο ακολουθούμε και πού αναφέρεται η μέθοδος στην ύλη;
Αναφέρεται στον πίνακα αλήθειας των πράξεών ΚΑΙ , Ή.

Είναι κανόνας του de morgan ο συγκεκριμένος. Και φυσικά ισχύει.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/De_Morgan%27s_laws

Ο μαθητής πέραν της υποψίας του πρέπει να πάρει ολες τις διαφορετικές περιπτώσεις και να δει αν οι σύνθετες εκφράσεις Α και Β έχουν τον ίδιο πίνακα αλήθειας δηλαδή όπου είναι ψευδής η πρώτη είναι και η δεύτερη και όπου αληθής η πρώτη και η δεύτερη. Στην προκειμένη περίπτωση ισχύει.
Οι πιο πολλοί μαθητές αρκέστηκαν σε μερικά παραδείγματα όπου ισχύει και απάντησαν ΣΩΣΤΟ.
Υπάρχει και ο εναλλακτικος τρόπος (μαλλον και ο ζητούμενος) που έχει το ακόλουθο σκεπτικό:
1.  Αν η πρώτη είναι ψευδής μέσα στην παρένθεση (αληθής συνολικά) πρέπει να έχει τουλάχιστον μια ψευδή ή και τις δύο ψευδείς οπότε η δεύτερη πρόταση έχει τουλάχιστον μια Αληθή άρα είναι αληθής αφού είναι διάζευξη.
2. Και το ανάποδο αν είναι ψευδής συνολικά η πρώτη. Γιατί η παρένθεση πρέπει να είναι αληθής άρα αφού έχουμε σύζευξη πρέπει και οι δύο εκφράσεις να είναι αληθείς. Οπότε η δεύτερη είναι ψευδής αφού αποτελείται σε αυτή την περίπτωση από διάζευξη δύο ψευδών .




ilias_s

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2017, 12:02:11 ΠΜ
Πράγματι, αυτό ισχύει και θα πρέπει να μας προβληματίσει

Νομίζω πως γενικά φέτος θα πρέπει να μας προβληματίσει λίγο ο τρόπος που διατυπώνουμε κάποια πράγματα..!

Sergio

Παράθεση από: ilias_s στις 13 Ιουν 2017, 04:01:07 ΜΜ
Νομίζω πως γενικά φέτος θα πρέπει να μας προβληματίσει λίγο ο τρόπος που διατυπώνουμε κάποια πράγματα..!
Συμφωνώ και γω πως σε αρκετά σημεία, η διατύπωση ήθελε περισσότερη προσοχή.  Γενικά όμως, πιστεύω πως ήταν ένα ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ διαγώνισμα.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)