Καλή επιτυχία στις μαθήτριες και στους μαθητές μας

Ξεκίνησε από Sergio, 11 Ιουν 2017, 10:28:23 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Μετά τις δυσκολίες που φάνηκε να αντιμετωπίζουν στην εξέταση των Μαθηματικών, ελπίζω να μην υπάρξουν αντίστοιχα φαινόμενα στην εξέταση του (δικού μας) μαθήματος.

Θέλω αν πιστεύω πως οι συνάδελφοι που θα διαμορφώσουν τα θέματα της αυριανής εξέτασης θα λάβουν υπόψιν τους:
- το πνεύμα και το λόγο ύπαρξης του μαθήματος,
- τη σύνθεση και το επίπεδο των μαθητών που διαγωνίζονται,

προκειμένου:
- να ανταμοιφθεί δίκαια ο κόπος των μαθητών,
- να έχουμε την αναμενόμενη κωδωνοειδή κατανομή βαθμολογιών (που έχουμε να δούμε από το 2005).
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος


ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ


Aischinis

Καλή επιτυχία με τους υψηλούς στόχους που έχουν!


Aischinis




Λαμπράκης Μανώλης

Παιδιά με μία ματιά βλέπω πολλές ασάιες...μακάρι να έινια ιδέα μου ... λίγο δυσκλούτσικες οι ασκήσεις

fotoaik

Παρακαλώ, ενημερώστε μας για τα σημερινά θέματα. Είναι όντως δύσκολα και με ασάφειες;

methenitis

Ελπίζω να μπορώ να πώ μια πρώτη γνώμη.


Θεωρία πιστεύω οχι τίποτα ιδιαιτερο και απαιτητικό. Ούτε πολλά ήταν (μόνο 4).

Β θέμα ήθελε λιγάκι προσοχή. Αλλά και πάλι πιστεύω οτι 14/20 ανετα κάποιος με τα βασικά θα μπορούσε να τα πιάσει.

ΘέμαΓ. Εδώ ήθελε λίγο στραβοβελονιά. Ήθελε ιδιαιτερη προσοσχή και αρκετά παιδιά θα έχουν μπερδευτεί. Αν είχε κάποιος καθαρό μυαλό και άνεση χρόνου και ηρεμία βγαίνει.
Θα το έλεγα πάντως ιδιαίτερα απαιτήτικό.

ΘέμαΔ. Μια απο τα ίδια και εδώ.Αν και τα υποπρογράμματα δεν ήταν τίποτα σπουδαίο ηταν μεγάλη άσκηση και ήθελε ίδιαιτερα καλή γνώση συνδιαστικών πραγμάτων .

Γενικά τα θεωρώ πιο απαιτητικά σε σχέση με πέρσυ. Ιδιαίτερα οι ασκήσεις.

jimmy

Θα συμφωνήσω. Θέματα Α+Β έχουμε δει πολύ δυσκολότερα. Θέματα Γ+Δ είναι πιο δύσκολα από πέρσι σίγουρα και αρκετά πρωτότυπα για ημερήσια, αλλά όχι τα δυσκολότερα που έχουμε δει. Γενικά το θέματα Α+Β αντισταθμίζουν τη δυσκολία των Γ+Δ βαθμολογικά. Σε παλαιότερες εξετάσεις (πχ 2013, 2014) υπήρχαν σε όλα τα θέματα δυσκολίες και τα παιδιά έδινανα και περισσότερα μαθήματα...

Aischinis

Οι μαθητές μου είχαν κυρίως θέμα με τον χρόνο, και με το θέμα Γ. Τα υπόλοιπα βγαίνανε.

karaberis

Διάρκεια επίλυσης:

Θέμα Α: 15' (οι διαβασμένοι τα έχουν όλα και μόνο στο Α1 μπορεί να σταματήσουν λίγο)
Θέμα Β: 10' (Β1 άμα καταλάβεις τι θέλει εύκολο, Β2 τεστ παρατηρητικότητας, και τα δύο εύκολα για διαβασμένους)
Θέμα Γ: 20' (λόγω του Γ2. Γ1 και Γ4 εύκολα για όλους, Γ3 ταξινόμηση σε δισδιάστατο πίνακα, εύκολο για τους διαβασμένους)
Θέμα Δ: 15' (Δ1 διάβασμα μέσα σε διαδικασία, Δ2 αναζήτηση μέσα σε συνάρτηση, Δ3 αθροίσματα γραμμών μέσα σε συνάρτηση, Δ4 κύριο πρόγραμμα με κλήσεις σε υποπρογράμματα και μια δομή επανάληψης ΟΣΟ με εμφωλευμένη ΑΝ). Λίγο θα δυσκολέψουν μερικούς το Δ3 και οι αντίστοιχες κλήσεις του στο Δ4γ, όλα τα υπόλοιπα εύκολα για διαβασμένους.

Συνολο: 60'

Άντε ο μαθητής να θέλει διπλό χρόνο, δηλαδή 2 ώρες. Μένει και 1 ώρα για τα ασαφή ή πονηρά και για έλεγχο. Δεν νομίζω ότι είναι δύσκολο (δεν θυμάμαι τα περσινά για να συγκρίνω). Πάντα εκφράζω προσωπική άποψη και πάντα δεκτές οι όποιες αντιρρήσεις.

Aischinis

Νομίζω πως ΔΕΝ είναι σωστό να συγκρίνουμε τους εαυτούς μας με τους μαθητές λέγοντας 15 λεπτά για το Δ.
Ήθελαν όλα τον χρόνο τους γιατί είναι παιδιά και όχι ενήλικες που έχουν και την εμπειρία και την σιγουριά.

bugman

Καλά τα βλέπω και εγώ τα θέματα. Πρέπει να έχουν μια διαφορά, για να μπορεί να φανούν και οι ικανότεροι. Τα Α-Β είναι για όλους καλά ενώ τα Γ και Δ όπως δόθηκαν με υποερωτήματα σε πηγαίνουν στη λύση με τρόπο. Από κει και πέρα είναι θέμα ικανότητας του μαθητή, στο χρόνο που δίνεται, να βρει τις λύσεις.
Μου άρεσε το θέμα με τη Για. Είχε συζητηθεί στο φόρουμ, και είχα δώσει μια απάντηση που σβήστηκε, η οποία επιγραμματικά την αναφέρω, η Μ2000 από τις δυο τιμές, την αρχική τιμή και το όριο τέλους, βγάζει το πρόσημο του βήματος, κάτι που στη Για της Γλώσσας δεν γίνεται αυτό, το πρόσημο στο βήμα είναι όπως δόθηκε στο βήμα, η αν δεν δόθηκε βήμα θεωρείται το 1 άρα το θετικό πρόσημο. Έτσι αν το όριο τέλους είναι μικρότερο της αρχικής τιμής και το βήμα είναι θετικό δεν θα γίνει ούτε μια επανάληψη.

karaberis

Οι χρόνοι δόθηκαν για να εκτιμηθεί η δυσκολία των θεμάτων. Φυσικά και οι μαθητές θέλουν περισσότερο χρόνο (εγώ έβαλα διπλάσιο) ο καθένας ας βάλει όσο παραπάνω κρίνει ορθότερο. Απλά έτσι γίνεται και μια εκτίμηση του χρόνου που ΑΠΟΜΕΝΕΙ σε ένα μαθητή στο τέλος για να δει πιθανά σκοτεινά σημεία, να ελέγξει ότι έχει απαντήσει σε ΟΛΑ τα ερωτήματα, να δει αν έχει καταλάβει όλα τα ερωτήματα (πολλές φορές απαντάνε από βιασύνη σε άλλα αντί άλλων) και άλλα παρόμοια. Άποψή μου είναι ότι τα θέματα ήταν απλά για τους διαβασμένους με μερικά σημεία που ήθελαν λίγο προσοχή. Στους ελλειπώς διαβασμένους, ότι και να τους βάλεις δύσκολο θα τους φανεί.

meteo_xampos

Ο μαθητής και μάλιστα υπό πίεση δε θέλει μόνο το διπλάσιο χρόνο, ίσως και το τριπλάσιο!!! Και επίσης πρέπει να τα τσεκάρουν!!! Τα σημερινά θέματα ήταν πολύ δύσκολα στο Γ και στο Δ!!! Και στο Β ήθελε προσοχή και μερικά παιδιά κολλήσανε και χάσανε χρόνο στο Β1... Οκ το Α ήταν ευκολάκι, αλλά και πέρυσι ήταν το ίδιο εύκολο!!! Πολύ πιο δύσκολο το διαγώνισμα το φετινό από το περσινό... Θα χουμε μεγάλη συγκέντρωση βαθμολογιών πιστεύω στην περιοχή 10-14 και πολύ λιγότερο στις άλλες κατηγορίες, πόσο δε μάλλον στους άριστους!!!

Λαμπράκης Μανώλης

Συμφωνά και εγώ, το Γ και το Δ αρκετά δύσκολα ... στο γ πολλοί δεν κατάλαβαν τι ήθελε....και στα δύο θέματα οι διατυπώσεις ήταν έτσι που ήθελαν αρκετή σκέψη για να καταλάβουν τι ζητάει ... στο δ τα 3 υποπρογράμματα ήταν "ψαρωτικά" από μόνο τους ... και παιδιά προσοχή, η συνάρτηση που υπολογίζει τα τρίμηνα μαζί με την κλήση της ήθελε αρκετή σκέψη .... το έγραψα ξανά, μου φαίνεται αρκετά δύσκολο από το 10 να πάει οζ στο 13 κάποιος .... ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΣΟ ΜΑΘΗΤΗ .... ας μην λέμε για τους 3 κορυφαίους που έχουμε ο καθένας, εμένα είχαμε λύσει παρόμοια αλλά και πάλι δυσκολέυτηκαν, ξανά για να καταλάβουν τι θέλει ... εγώ θα ήθελα μία κλιμάκωση ώστε ο μέσος μαθητής να γράψει λίγο παραπάνω .. εύκολα χανόταν στο γ και δ και δεν έγραφε τίποτα, ήταν περίεργη η δομή και η εκφώνησή τους ... και γρλαφω ξανά, το γ για μένα το πιο δύσκολο θέμα που έχει μπει, αν κάποιος άρχιζε από αυτό και μετά στο δ, θα είχε χάσει αρκετό χρόνο και ενέργεια στο γ και θα του φαινόταν ακόμη πιο δύσκολο

petrosp13

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Ιουν 2017, 05:36:18 ΜΜ
εγώ θα ήθελα μία κλιμάκωση ώστε ο μέσος μαθητής να γράψει λίγο παραπάνω .. εύκολα χανόταν στο γ και δ και δεν έγραφε τίποτα, ήταν περίεργη η δομή και η εκφώνησή τους ...

Στο θέμα Γ έχουμε 2 μονάδες για μεταβλητές, 4 μονάδες για διάβασμα-αρχικοποίηση και 2 μονάδες για εμφάνιση, σύνολο 8
Κι αν θεωρήσουμε ότι ένας μέσος μαθητής προσπάθησε και τα ενδιάμεσα, τότε γύρω στις 10
Στο θέμα Δ έχουμε 1 μονάδα για μεταβλητές, 3 μονάδες για υποπρόγραμμα που διαβάζει πίνακα και 4-5 μονάδες για υποπρόγραμμα που κάνει αναζήτηση, δηλαδή άλλες 10 μονάδες που σχετικά εύκολα μπορεί να πιάσει ο μέσος μαθητής
Ήταν καλή η κλιμάκωση...
Απλά τα δύσκολα ερωτήματα, ήταν αρκετά καλά για να φανεί ποιος "νιώθει"
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

SuperTz

Αν μπορούμε να κάνουμε μια αποτίμηση των σημερινών θεμάτων, ίσως είναι από τα καλύτερα διαγωνίσματα που τέθηκαν σε Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Σαφώς και μπορούμε να έχουμε ενστάσεις - διαφωνίες σε  κάποια σημεία, αλλά συνολικά νομίζω ότι έχουμε μια πολύ καλή εικόνα

Ας σκεφτούμε ότι ακόμα και εδώ μέσα έχουμε τις λιγότερες διαφωνίες από κάθε άλλη χρονιά ίσως ;-)

Παρότι η εύρεση - διόρθωση συντακτικών - λογικών λαθών είναι από τα θέματα που μου αρέσουν, η αλήθεια είναι ότι το θέμα ήθελε περισσότερο προσοχή στις διατυπώσεις και στις επιλογές "λαθών"

Καλή συνέχεια στους μαθητές και επιτυχίες ανάλογες με την προσπάθειά τους και τις ικανότητές τους.

Sergio

Παράθεση από: karaberis στις 12 Ιουν 2017, 03:48:04 ΜΜ
Οι χρόνοι δόθηκαν για να εκτιμηθεί η δυσκολία των θεμάτων..

Λογικό.

Εγώ χρειάστηκα 1 ώρα και 10 λεπτά για να "παραδώσω 100άρι" (το "ανέβασα" σε διπλανό θέμα).  Και είχα και τη βοήθεια του Διερμηνευτή για πιθανές παραλείψεις δηλώσεων μεταβλητών.  (Για την ακρίβεια χρειάστηκα 1.5 ώρα αλλά "έχασα" περί τα 20 λεπτά για να διατυπώσω και να στείλω αίτημα για διευκρύνιση στο Β2 το οποίο βέβαια δεν απαντήθηκε..)

Εξ όσων θυμάμαι, ενδεικτικό της δυσκολίας των θεμάτων είναι ο χρόνος που χρειάζεται ο λύτης για να παραδώσει 100άρι.  Η γενική οδηγία είναι αυτός να μην υπερβαίνει τα 40-50 λεπτά.  (ασφαλώς κάτι τέτοιο δεν ξέρω εάν τηρείται..)

Με αυτό ως γνώμονα, σε συνδυασμό την μεγαλύτερη δική μου ευχέρεια να κατανοήσω το χώρο του προβλήματος σε απαιτητικά θέματα (όπως το Γ), θεωρώ πως τα θέματα ήταν απαιτητικά.  Πολύ καλά, αλλά απαιτητικά (και κάπως .. ψαρωτικά).

Η κατανομή βαθμολογιών θα μας δείξει.  Την περιμένω εναγωνίως..  Εχω να δω καλή "καμπάνα" από το 2005
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

ilias_s

Να ρωτήσω κάτι...

Α1.3 Οι εντολές στη δομή επανάληψης "ΓΙΑ" εκτελούνται τουλάχιστον μία φορά.

Είδα μερικές ενδεικτικές απαντήσεις να τη χαρακτηρίζουν ΛΑΘΟΣ.

Αν όμως αυτό είναι σωστό τότε η πρόταση :

Μία οποιαδήποτε εντολή "ΓΙΑ" μπορεί να αντικατασταθεί από μία εντολή "ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ...ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ".

Είναι προφανώς ΛΑΘΟΣ. Παρόλαυτά και η δεύτερη βρίσκεται σε αναρίθμητα βοηθήματα και βιβλία και χαρακτηρίζεται ΣΩΣΤΗ!!!

Εντάξει, ίσως να είμαι εγώ εμμονικός, αλλά η ΓΙΑ (γενικά) εκτελείται τουλάχιστον μία φορά. Η μόνη περίπτωση η ΓΙΑ να μην εκτελεστεί καμία φορά είναι αν η αρχική τιμή της μεταβλητής ελέγχου είναι μεγαλύτερη από την τελική (και το βήμα προόδου είναι >0) π.χ ΓΙΑ i ΑΠΟ 100 ΜΕΧΡΙ 1. Αν είναι έτσι, πως τότε η ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, που εκτελείται από 1-n φορές, μπορεί να αντικαταστήσει μία "ΓΙΑ"???

Υπάρχει μία ασάφεια έτσι όπως διατυπώθηκε η πρόταση στο Α1.3 και η απάντηση δε μπορεί να δοθεί απλά με ένα Σ/Λ.





gthal

Παράθεση από: ilias_s στις 13 Ιουν 2017, 12:05:31 ΠΜ
Μία οποιαδήποτε εντολή "ΓΙΑ" μπορεί να αντικατασταθεί από μία εντολή "ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ...ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ".
Για μένα, αυτό είναι σαφέστατα λάθος
όπως και το επόμενο είναι σωστό:  Μία οποιαδήποτε εντολή "ΓΙΑ" μπορεί να αντικατασταθεί από μία εντολή "ΟΣΟ"
ή όπως λέω, η "ΓΙΑ" είναι  "ΟΣΟ"  (κάνε διάγραμμα μιας ΓΙΑ και θα δεις το διάγραμμα μιας ΟΣΟ)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

ilias_s

Πάλι δε μ'άρεσε ο τρόπος που διατυπώθηκε το ερώτημα. Ήταν σα να ψάχνουν κόσμο που θα την πατήσει...