Παιχνίδι της ζωής

Ξεκίνησε από Stefevan, 12 Φεβ 2012, 04:29:40 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Stefevan

Άσκηση εμπνευσμένη από το παιχνίδι της ζωής

evry

Κάποιες παρατηρήσεις
1α) Αντί να λες ότι όλες οι κυψέλες έχουν γειτονικές κάτι το οποίο δεν ισχύει από την εκφώνηση (φαίνεται λίγο ανακόλουθο σε σχέση με την εκφώνηση), θα ήταν καλύτερο να δώσεις έναν πίνακα διαστάσεων (N+2)x(N+2) να πεις ότι όλα τα κύτταρα στα τοιχώματα είναι πάντα ζωντανά και να ζητήσεις το παιχνίδι της ζωής στο τμήμα του πίνακα (2..Ν)
1β) Το ίδιο πρόβλημα θα μπορούσες να το αποφύγεις αν τους έδινες μια έτοιμη συνάρτηση που να επέστρεφε την επιθυμητή απάντηση. Φυσικά μπορείς να του ζητήσεις συνάρτηση. Δε νομίζω ότι είναι τόσο τρομερό, ειδικά αν τροποποιήσεις την εκφώνηση και δεν συμπεριλάβεις τα διαγώνια στοιχεία
2) Θα είχε ενδιαφέρον αν τον άφηνες να παίξει το παιχνίδι της ζωής και του ζήταγες να σταματήσει με κάποιο κριτήριο διακοπής σχετικό με την "εξέλιξη" του "παιχνιδιού". Ουσιαστικά έτσι του ζητάς να προσομοιώσει το παιχνίδι
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan

Καλησπέρα!!! Κανονικά οι κυψέλες στα τοιχώματα έχουν γείτονες αν είναι περιοδικός ο πίνακας αλλά μπορεί και να μην έχουν αν δεν είναι περιοδικός (πχ στο MPI προγραμματισμός παράλληλα.. επιστρέφεται η τιμή -1). Στην εκφώνηση απλά περιγράφω τι παίζει με το παιχνίδι της ζωής... και πήρα κάποια στοιχεία του, όπως τους κανόνες του παιχνιδιού και τα ενσωμάτωσα σε μια άσκηση η οποία δεν χρειάζεται να λυθεί με πίνακες. Το σχήμα το χρησιμοποίησα για να δείξω άλλη μία φορά τι παίζει με το παιχνίδι. Δεν έβαλα την εξέλιξη του παιχνιδιού (2η γενιά ...3η γενιά ...κτλ )επειδή δεν έχω πίνακες. Θεώρησα πιο σημαντικό το 3ο ερώτημα που μπορεί να είναι πιο δύσκολο.  Γενικά το θέμα είναι ότι έφτιαξα την άσκηση χωρίς να έχω στο μυαλό μου πίνακες, αλλά για την αναπαράσταση εξέτασης μιας κυψέλης χρειάστηκε ένας.
Γενικά δεν διαφωνώ, γι'αυτό και έχω και το word για τροποποιήσεις  ;) εγώ απλά έριξα την ιδέα  :)

evry

οκ κατάλαβα, βασικά δεν διάβασα καλά την εκφώνηση και δεν κατάλαβα ότι δεν θέλει πίνακα, αλλά το θέμα είναι ότι
1) ένα τέτοιο πρόβλημα σε παραπέμπει αμέσως σε πίνακα, λόγω της αναπαράστασής του.
2) κάτι που δε μου αρέσει τώρα που διάβασα πιο προσεκτικά την εκφώνηση είναι ότι στην εισαγωγή των δεδομένων υπάρχει ένας πλεονασμός. Δηλαδή η τιμή κάθε κελιού θα δοθεί 8+1=9 φορές!!! (η ίδια τιμή)

Τώρα για το τελευταίο ερώτημα, νομίζω ότι και στην περίπτωση του πίνακα η δυσκολία παραμένει σχεδόν η ίδια. Το σημείο στο οποίο οι περισσότεροι μαθητές κάνουν λάθος δεν αλλάζει. (Δηλαδή η επαναφορά του μετρητή στην τιμή 1 όταν βρει διαφορετική τιμή)
Αν μπορούσαν οι μαθητές να το παράγουν και οπτικά θα είχε ενδιαφέρον



What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan

Πρέπει να διαβάσει για 16 κυψέλες.. την τιμή της καθεμιάς και για κάθε κυψέλη τις 8 γειτονικές τις. Δηλαδή πρώτα μαθαίνουμε αν υπάρχει κύτταρο (1) ή δεν υπάρχει (0) άρα 1 τιμή και άλλες 8 τιμές που είναι οι γείτονες! Μήπως δεν γίνεται κατανοητό? Εγώ που την έγραψα την καταλαβαίνω :P Μ'αρέσουν οι photos στο τέλος ! :D

evry

ακριβώς άρα θα διαβάσει κάθε μία από τις "εσωτερικές" κυψέλες 8+1 φορές.
Για παράδειγμα την κυψέλη (3,3) θα την διαβάσει για i=j=3 αλλά και ως γειτονική των
(2,2), (2,3),(2,4)
(3,2)           (3,4)
(4,2), (4,3),(4,4)

άρα 1 φορά που της αναλογεί  + ακόμα 8 φορές μια για κάθε γειτονική κυψέλη της
έτσι δεν είναι? αυτό εννοώ ως πλεονασμό. Διαβάζει την ίδια πληροφορία 9 φορές

Παράθεση από: Stefevan στις 12 Φεβ 2012, 06:10:46 ΜΜ
Πρέπει να διαβάσει για 16 κυψέλες.. την τιμή της καθεμιάς και για κάθε κυψέλη τις 8 γειτονικές τις. Δηλαδή πρώτα μαθαίνουμε αν υπάρχει κύτταρο (1) ή δεν υπάρχει (0) άρα 1 τιμή και άλλες 8 τιμές που είναι οι γείτονες! Μήπως δεν γίνεται κατανοητό? Εγώ που την έγραψα την καταλαβαίνω :P Μ'αρέσουν οι photos στο τέλος ! :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan

δηλαδή αν και έχω μάθει την 3,3 (κυψέλη προς εξέταση) θα χρειαστεί να την ξαναδιαβάσω σαν γείτονα για την 3,4 (υποτίθεται ότι όλες έχουν γείτονες για ευκολία - άλλωστε δεν είναι ακριβώς το παιχνίδι της ζωής... είναι κάτι πιο light)

το θέμα είναι ότι δεν κρατώ πληροφορίες για τις κυψέλες, το κάνω εκείνη τη στιγμή για κάθε μία, ναι συμφωνώ!

πως θα την τροποποιούσες την άσκηση? (αν έχεις χρόνο να ασχοληθείς)

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan


evry

χωρίς πίνακες ο πλεονασμός είναι αναπόφευκτος. Το θέμα όπως είπα και πριν είναι ότι η συγκεκριμένη άσκηση χάνει τη μαγεία της αν δεν χρησιμοποιήσεις πίνακα.
Για την ακρίβεια θα έλεγα ότι είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για να καταλάβει κάποιος την αναγκαιότητα των πινάκων.
Δηλαδή πότε χρησιμοποιούμε πίνακες? όταν τα δεδομένα που διαβάζουμε, τα θέλουμε όλα ταυτόχρονα στη μνήμη. Έτσι αποφεύγουμε την εισαγωγή τους ξανά και ξανά.
Μάλλον δε σε βοήθησα και πολύ ε?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan

Ναι συμφωνώ απόλυτα, χωρίς πίνακες ελάχιστα πράγματα κάνεις, υπενθυμίζω ότι η άσκηση δεν έχει σκοπό το στήσιμο του παιχνιδιού της ζωής χα χα

Το σημαντικό είναι αυτό που είπες ότι η εκφώνηση παραπέμπει σε πίνακες αλλά και ο αναπόφευκτος πλεονασμός. Επειδή δεν έχει να κάνει με πίνακα γι'αυτό και έβαλα ένα ερώτημα εντελώς άσχετο με το παιχνίδι της ζωής, το 3