σχολες πληρ... εχω μια ερώτηση ...

Ξεκίνησε από xaxaaria, 26 Ιουν 2012, 12:44:03 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

xaxaaria

mb σε ευχαριστώ πλ... το ΗΜΜΥ στα χάνια ηταν η πρώτη σου επιλογή?
αν ειχες να επιλε3εις σε Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (8εσ/νικη) κ ΗΜΜΥ (χάνια) παλι ΗΜΜΥ χανια 8α επέλεγες?
μπορείς να μ δώσεις κάποιες γενικές πληροφορίες για αυτό το τμήμα ?

evry

#16
Έριξα μια ματιά στην παραπάνω μελέτη και νομίζω ότι έχει το εξής πρόβλημα κατά τη γνώμη μου. Οι περιοχές στις οποίες οριοθετεί την πληροφορική δεν είναι ισοβαρείς μεταξύ τους. Δηλαδή η ηλεκτρονική δεν είναι ισοδύναμη σε ένα πρόγραμμα σπουδών με μαθήματα θεωρητικής πληροφορικής όπως θεωρία υπολογισμού, αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα ή αλγοριθμική θεωρία παιγνίων, θεωρία γράφων κλπ.
Νομίζω ότι το θεωρητικό τμήμα της πληροφορικής που άλλωστε αποτελεί και τη βάση της επιστήμης θα έπρεπε να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από το τεχνολογικό κομμάτι. Ένα τμήμα που δεν ασχολείται με το θεωρητικό κομμάτι αρκετά δεν έχει την ίδια συνάφεια με την πληροφορική με ένα που δεν ασχολείται. Δηλαδή με το σκεπτικό αυτό θα έπρεπε να είναι συναφή με την πληροφορική και τα ΤΕΙ Ηλεκτρονικής της Αθήνας και του Πειραιά

Επίσης εξετάζουν συνάφεια με την πληροφορική. Γιατί οριοθετούν και τις τηλεπικοινωνίες μέσα στην πληροφορική? Η πληροφορική περιέχει κάποια στοιχεία τηλεπικοινωνιών αλλά δεν εμπεριέχει όλες τις τηλεπικοινωνίες.
Επίσης παίζει σημαντικό ρόλο η ύλη που καλύπτεται σε κάθε μάθημα, οι εργασίες που ζητούνται κλπ.

Έτσι λοιπόν έχουμε το φαινόμενο το Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΤΕΙ Καλαμάτας και το Βιομηχανικής Πληροφορικής του ΤΕΙ Καβάλας
να έχουν υψηλότερη αξιολόγηση από την κατεύθυνση θεωρητικής πληροφορικής του ΕΚΠΑ (!!!)  και από την κατεύθυνση/ροή πληροφορικής των ΗΜΜΥ του ΕΜΠ (!!!).

Καταλαβαίνω ότι η αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών σε μαγαλύτερο βάθος δεν είναι εύκολη δουλειά και ειλικρινά σέβομαι τη δουλειά που έχει γίνει αλλά νομίζω ότι για να χρησιμοποιηθεί αυτή η μελέτη σαν εργαλείο για την επιλογή σχολών πληροφορικής από μαθητές θέλει εξαιρετική προσοχή.

Παράθεση από: mb στις 29 Ιουν 2012, 07:53:05 ΜΜ
Αν θες να δεις πόσο σχετικό είναι ένα τμήμα ή μια σχολή με την Πληροφορική μπορείς να δεις την αξιολόγηση που έχει κάνει η ΕΠΕ στα προγράμματα σπουδών των τμημάτων αυτών.
http://review.epe.org.gr/doc.php?q=5&d=al
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mb

Το θέμα της συνάφειας που θετεις evry αντιμετωπίσθηκε οπως ανεφέρει η μελέτη http://review.epe.org.gr/ ως εξής:
"Για το σκοπό της αξιολόγησης σχηματίσθηκε αρχικά ένα Πρότυπο Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικής (ΠΠΣΠ) και ορίσθηκε αναλυτικά η ύλη του κάθε μαθήματος. Η επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος βασίσθηκε σε διεθνή πρότυπα σπουδών και ήταν μια συλλογική προσπάθεια πολλών Πληροφορικών που έχουν γνωρίσει και συγκρίνει μέσα από τις σπουδές τους αρκετά προγράμματα σπουδών τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού. Το ΠΠΣΠ αποτελείται από 36 βασικά μαθήματα τα οποία προσφέρουν έναν πλούσιο κορμό γνώσεων και καλύπτουν επαρκώς το φάσμα της πληροφορικής σήμερα. Κάθε απόφοιτος πληροφορικής θα έπρεπε ιδανικά να τα έχει διδαχθεί όλα. Τα 36 αυτά μαθήματα αποτελούν δηλαδή το σύνολο των υποχρεωτικών μαθημάτων ενός ολοκληρωμένου προγράμματος σπουδών και όχι το σύνολο όλων των μαθημάτων που θα έπρεπε αυτό να προσφέρει."

¨Οσο για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών εκει σαφώς και έχεις δίκιο. Το είπα άλλωστε και εγώ. Άλλο το πρόγραμμα σπουδών και άλλο το επίπεδο και ο τρόπος των μαθημάτων. Άλλοι οι καθηγητές που διδάσκουν σε ένα τμήμα και άλλοι σε άλλο. Άλλες οι υποδομές σε ένα τμήμα και άλλες σε άλλο. Στο ένα υπάρχουν ασκήσεις, projects κλπ ενώ στο άλλο μπορεί όχι. Αυτά δυστυχώς αν και θα θέλαμε, δεν μπορέσαμε να τα αξιολογήσουμε ούτε και πιλοτικά σε κάποια τμήματα. Άλλωστε αυτα αλλάζουν και με τον καιρό. Φυσικά υπάρχουν τμήματα παλιά που έχουν αποδείξει την επάρκεια των αποφοίτων τους με τα χρόνια αλλά προφανώς θα υπάρχουν και καινούργια τμήματα που θα γίνεται καλή δουλειά.