ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

ilias_s

Ένα πράγμα που έκανε ο Γαβρόγλου και ήταν σωστό κατά τη γνώμη μου, το 7ωρο, θέλει να το καταργήσει. Πρώτη χρονιά που προλαβαίνω να κάνω ΠΟΛΛΕΣ ασκήσεις χωρίς να χρειάζεται να "τρέχω" την ύλη και έχω χρόνο να βοηθήσω και πιο αδύνατους μαθητές και η Κεραμέως τι λέει; Πάμε πάλι πίσω στο 2ωρο στο οποίο κακήν κακώς βγάζαμε την ύλη (πράγμα που σύμφερε τα φροντιστήρια 100% καθώς το σχολείο απλά "δειγμάτιζε" την ύλη). Θα πάμε σε ένα μοντέλο τύπου 5-4-3

Θέλει να ενοποιήσει σε μία Ο.Π τη Θετική και την Υγεία λόγω ολιγομελών αλλά πουθενά δε βλέπει τη στρέβλωση σύμφωνα με την οποία η Θετική έχει πρόσβαση σε όλα τα τμήματα Πληροφορικής-Υπολογιστών με Χημεία ενώ η ΟΠ που εξετάζεται στην Πληροφορική έχει πρόσβαση μόνο σε μέρος αυτών.

Τα 7ωρα του Γαβρόγλου στην ουσία ακολουθούσαν το σχέδιο του Νέου(ΤΜ) Λυκείου του Αρβανιτόπουλου, κάτι που με τη σειρά του ακολουθούσε το χρόνιο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας για λιγότερα μαθήματα και περισσότερες ώρες  διδασκαλίας στο καθένα στη Γ' λυκείου. Το λύκειο του Αρβανιτόπουλου προέβλεπε 6ωρα τα οποία δεν υλοποιήθηκαν ποτέ...

pgrontas

Παράθεση από: ilias_s στις 07 Φεβ 2020, 04:01:59 ΜΜ
Ένα πράγμα που έκανε ο Γαβρόγλου και ήταν σωστό κατά τη γνώμη μου, το 7ωρο, θέλει να το καταργήσει. Πρώτη χρονιά που προλαβαίνω να κάνω ΠΟΛΛΕΣ ασκήσεις χωρίς να χρειάζεται να "τρέχω" την ύλη και έχω χρόνο να βοηθήσω και πιο αδύνατους μαθητές και η Κεραμέως τι λέει; Πάμε πάλι πίσω στο 2ωρο στο οποίο κακήν κακώς βγάζαμε την ύλη (πράγμα που σύμφερε τα φροντιστήρια 100% καθώς το σχολείο απλά "δειγμάτιζε" την ύλη). Θα πάμε σε ένα μοντέλο τύπου 5-4-3

Θέλει να ενοποιήσει σε μία Ο.Π τη Θετική και την Υγεία λόγω ολιγομελών αλλά πουθενά δε βλέπει τη στρέβλωση σύμφωνα με την οποία η Θετική έχει πρόσβαση σε όλα τα τμήματα Πληροφορικής-Υπολογιστών με Χημεία ενώ η ΟΠ που εξετάζεται στην Πληροφορική έχει πρόσβαση μόνο σε μέρος αυτών.

Τα 7ωρα του Γαβρόγλου στην ουσία ακολουθούσαν το σχέδιο του Νέου(ΤΜ) Λυκείου του Αρβανιτόπουλου, κάτι που με τη σειρά του ακολουθούσε το χρόνιο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας για λιγότερα μαθήματα και περισσότερες ώρες  διδασκαλίας στο καθένα στη Γ' λυκείου. Το λύκειο του Αρβανιτόπουλου προέβλεπε 6ωρα τα οποία δεν υλοποιήθηκαν ποτέ...

Συμφωνώ 100%. Και δυστυχώς έρχεται σε μια περίοδο, που διαπιστώνω, όπως και πολλοί άλλοι, ότι οι μαθητές έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι και στο σχολείο μπορεί να γίνει δουλειά.
Και για να τα λέμε όλα, το 7ωρο, καταπολεμήθηκε και εσωτερικά προς υπεράσπιση της λεγόμενης 'γενικής' παιδείας (ή οπως ταιριάζει καλύτερα παιδείας των παραδοσιακών ειδικοτήτων) και των σχετικών ωραρίων.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

akalest0s

Παράθεση από: ilias_s στις 07 Φεβ 2020, 04:01:59 ΜΜπουθενά δε βλέπει τη στρέβλωση σύμφωνα με την οποία η Θετική έχει πρόσβαση σε όλα τα τμήματα Πληροφορικής-Υπολογιστών με Χημεία ενώ η ΟΠ που εξετάζεται στην Πληροφορική έχει πρόσβαση μόνο σε μέρος αυτών.
Είμαι ένα -light- θύμα αυτών των προσεγγίσεων.. Μπήκα Ψηφιακά στο ΠαΠεί, μέσα από θετική κατεύθυνση, με χημεία και βιολογία, παρ' ότι μου άρεσαν οι υπολογιστές από πάντα. Στο πρώτο έτος της σχολής, σε συνδυασμό και με έναν τίμιο πλην ανεπαρκή καθηγητή, δεν καταλάβαινα τίποτα απολύτως σε προγραμματισμό. Το ίδιο και το δεύτερο έτος. Ήταν να μην μου ανοίξει η όρεξη βέβαια, γιατί από τότε δεν έκλεισε ποτέ. Αλλά θέλω να πω, πόσο ανόητο να δίνεις Πανελλήνιες με χημεία και βιολογία, και μετά να πηγαίνεις να κάνεις C++ χωρίς να έχεις ποτέ ξανασχοληθεί με το άθλημα.. και όλο αυτό να θεωρείται φυσιολογική συμπεριφορά συστήματος. Ομορφιά. Αντί να διορθωθούν τέτοια θέματα, δυστυχώς γίνανε ακόμη χειρότερα, πλέον.

Για τις 7 ώρες, θέλω να πιστεύω όλοι οι καθηγητές σχολείων συμφωνούμε ότι είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Φυσικά, όχι με τον τρόπο που έγινε (χώσε ύλη και θεωρίες με το τσουβάλι, έλα πάρε κόσμε πάρε).. αλλά θα βάλω όλη τη καλή μου θέληση, να ελπίσω ότι είναι "μεταβατικό στάδιο" προς κάτι καλύτερο. Τουλάχιστον, μην πάμε πάλι στα δίωρα...
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

dpa2006

Οι στρεβλώσεις θα συνεχιστούν συνάδελφοι,όλοι θέλουν κομμάτι από την ίδια πίτα που είναι μικρότερη πλέον...
χρειάζεται συνεχή προσπάθεια και επαγρύπνηση.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

akalest0s

Σχόλια από κάτω, να κλαις και να γελάς:

ΠαράθεσηΗ Πληροφορική είναι τομέας των μαθηματικών, πρέπει να ενσωματωθεί σε αυτό το μάθημα. Οι μαθηματικοί μπορούν κάλλιστα να διδάξουν τους λογαρίθμους καλύτερα.
Ούτε να πουν "αλγορίθμους" δεν μπορούν, κατά πως φαίνεται. Αλλά μπορούν να τους διδάξουν κάλλιστα καλύτερα.
ΠαράθεσηΣτο σχολείο ο προγραμματισμός να ενταχθεί στα μαθηματικά και να αυξηθούν οι ώρες τους.
Τέλος το fb και το chat.
Τι να πεις εδώ... λογική μεσαίωνα.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ilias_s

#877
Οι κλασσικές "ιστορίες" που λένε όλοι προκειμένου να τσιμπήσουν καμία ωρίτσα... Όσοι βρισκόμαστε σε σχολεία ξέρουμε τι γίνεται στην πράξη!

Παράθεση από: akalest0s στις 05 Μαρ 2020, 02:08:43 ΜΜ
ΠαράθεσηΣτο σχολείο ο προγραμματισμός να ενταχθεί στα μαθηματικά και να αυξηθούν οι ώρες τους.
Τέλος το fb και το chat.
Τι να πεις εδώ... λογική μεσαίωνα.

Αυτές οι γενικεύσεις του ότι, επειδή κάποιοι δεν μπορούν να σταθούν στην τάξη, όλοι οι πληροφορικοί δεν κάνουν τίποτα... βολεύουν πάρα πολύ κάποιους. Από την άλλη, για κάθε μία τέτοια περίπτωση ΠΕ86, μπορώ να σου βρω ίσως και διπλάσιες περιπτώσεις ΠΕ03 που δεν κάνουν μάθημα ή που κάνουν μάθημα εσκεμμένα με 3 από τους 20 μαθητές διαχωρίζοντάς τους από όλους τους άλλους! Έχω παραδείγματα που αν ξεκινήσω να γράφω θα γελάμε μέρες..! Αυτό όμως δε σημαίνει κάτι για τη σημαντικότητα των αντίστοιχων διδακτικών αντικειμένων...

pgrontas

Παράθεση από: akalest0s στις 05 Μαρ 2020, 02:08:43 ΜΜ
Σχόλια από κάτω, να κλαις και να γελάς:
Ούτε να πουν "αλγορίθμους" δεν μπορούν, κατά πως φαίνεται. Αλλά μπορούν να τους διδάξουν κάλλιστα καλύτερα.Τι να πεις εδώ... λογική μεσαίωνα.
Αυτό με το λογάριθμο πάντως είναι σίγουρα τρολιά.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

akalest0s

Ηλία συμφωνώ απόλυτα
Παράθεση από: pgrontas στις 05 Μαρ 2020, 04:38:37 ΜΜ
Αυτό με το λογάριθμο πάντως είναι σίγουρα τρολιά.
Αν είναι τρολιά, θα έπρεπε τουλάχιστον να έχει λίγη συστολή, για τις αστείες αλγοριθμικές ικανότητες αρκετών Μαθηματικών, αντί να τρολάρει...
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

#880
Όταν τα μαθήματά μας δεν έχουν σχέση με το γνωστικό αντικείμενο της επιστήμης της πληροφορικής αυτά θα πρέπει να τα περιμένουμε. Οι μαθηματικοί μας περιμένουν στη γωνία, για να πάρουν το μάθημα ως Β' ανάθεση, δεν το βγάζω από το μυαλό μου, ξέρω ότι έχει προταθεί στο ΙΕΠ από μαθηματικό.
Αν νομίζουμε ότι με word, excel, internet, ΓΛΩΣΣΑ και ramtype θα συνεχίσουμε να διδάσκουμε στην δευτεροβάθμια κάνουμε μεγάλο λάθος. Πλέον δεν είμαστε αναγκαίοι στα Λύκεια. Πολλοί καθηγητές άλλων ειδικοτήτων γνωρίζουν τεχνικά θέματα και μπορούν να στήσουν μια ιστοσελίδα ή να βοηθήσουν στο Myschool.
Αν δεν αναβαθμίσουμε τα μαθήματά μας έτσι ώστε
1) να μπορούν να τα διδάξουν μόνο πληροφορικοί και όχι άλλες ειδικότητες
2) να είναι προαπαιτούμενα για την εισαγωγή στα τμήματα πληροφορικής

ώστε να πείσουμε ότι αυτό που διδάσκουμε είναι επιστήμη και όχι δεξιότητες ΤΠΕ
στο μέλλον θα περιοριστούμε στο δημοτικό και στο νηπιαγωγείο. (ούτε καν στο Γυμνάσιο)

αα και στο ...... κρατικό πιστοποιητικό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

evry, κατά τη γνώμη μου μακάρι όλοι να ξέρουν το myschool και να μπορούν με το joomla να κάνουν μία ιστοσελίδα ώστε να με αφήσουν ήσυχο να κάνω τη δουλειά μου. Γιατί η δουλειά μου δεν είναι η υποστήριξη του δ/ντή!

Τα μαθήματα πρέπει να αναβαθμιστούν ποιοτικά και ποσοτικά και να αποκτήσουν συνοχή και σύνδεση μεταξύ τους. Όχι μονο για το καλό το δικό μας αλλά και για τον καλό της εξέλιξης της επιστήμης μας. Ο προγραμματισμός δεν μπορεί να παραμένει σε εμβρυακή κατάσταση και να διδάσκεται ουσιαστικά μόνο στη Γ' λυκείου. Στη Β' το 1ώρο είναι σα να μην υπάρχει! Η 1ώρα/εβδομάδα στο γυμνάσιο είναι σα να σε αναγκάζει να κάνεις πολύ απλά πράγματα. Ένα δίωρο είναι must αλλά ποιος θα το "περάσει" από τις "συμπληγάδες" των υπολοίπων κλάδων? Χαρακτηριστικά στο 2ωρο μάθημα επιλογής στην  Α' ΓΕΛ έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε περισσότερα και πιο αξιόλογα πράγματα. Στο γυμνάσιο εσκεμμένα μας κρατάνε στη 1 ώρα.

Και κάτι τελευταίο, για την ανάθεση σε μαθηματικούς κτλ. Προσωπικά δεν το φοβάμαι τόσο αυτό, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Έτσι όπως τα κατάφεραν οι μαθηματικοί δεν φτάνουν για να διδάξουν την Α' ανάθεσή τους. Περισσότερο με ανησυχεί η τάση του υπουργείου να μας κρατάει διαρκώς ως "πλεονάζοντες" προκειμένου να καλύπτουμε κενά μαθηματικών στα γυμνάσια και ώρες στα δημοτικά ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ με την "προθυμία" μερικών από εμάς να αφήσουν τα υποβαθμισμένα μαθήματα της Α' ανάθεσής μας να μειωθούν προκειμένου να πάρουν μαθηματικά γυμνασίου ως Β' ανάθεση. Αυτό είναι η πιο βλακώδης και αυτοκαταστροφική στάση που έχουν ορισμένοι.

pgrontas

#882
Παράθεση από: ilias_s στις 06 Μαρ 2020, 05:59:10 ΜΜ
evry, κατά τη γνώμη μου μακάρι όλοι να ξέρουν το myschool και να μπορούν με το joomla να κάνουν μία ιστοσελίδα ώστε να με αφήσουν ήσυχο να κάνω τη δουλειά μου. Γιατί η δουλειά μου δεν είναι η υποστήριξη του δ/ντή!

Τα μαθήματα πρέπει να αναβαθμιστούν ποιοτικά και ποσοτικά και να αποκτήσουν συνοχή και σύνδεση μεταξύ τους. Όχι μονο για το καλό το δικό μας αλλά και για τον καλό της εξέλιξης της επιστήμης μας. Ο προγραμματισμός δεν μπορεί να παραμένει σε εμβρυακή κατάσταση και να διδάσκεται ουσιαστικά μόνο στη Γ' λυκείου. Στη Β' το 1ώρο είναι σα να μην υπάρχει! Η 1ώρα/εβδομάδα στο γυμνάσιο είναι σα να σε αναγκάζει να κάνεις πολύ απλά πράγματα. Ένα δίωρο είναι must αλλά ποιος θα το "περάσει" από τις "συμπληγάδες" των υπολοίπων κλάδων? Χαρακτηριστικά στο 2ωρο μάθημα επιλογής στην  Α' ΓΕΛ έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε περισσότερα και πιο αξιόλογα πράγματα. Στο γυμνάσιο εσκεμμένα μας κρατάνε στη 1 ώρα.

Και κάτι τελευταίο, για την ανάθεση σε μαθηματικούς κτλ. Προσωπικά δεν το φοβάμαι τόσο αυτό, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Έτσι όπως τα κατάφεραν οι μαθηματικοί δεν φτάνουν για να διδάξουν την Α' ανάθεσή τους. Περισσότερο με ανησυχεί η τάση του υπουργείου να μας κρατάει διαρκώς ως "πλεονάζοντες" προκειμένου να καλύπτουμε κενά μαθηματικών στα γυμνάσια και ώρες στα δημοτικά ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ με την "προθυμία" μερικών από εμάς να αφήσουν τα υποβαθμισμένα μαθήματα της Α' ανάθεσής μας να μειωθούν προκειμένου να πάρουν μαθηματικά γυμνασίου ως Β' ανάθεση. Αυτό είναι η πιο βλακώδης και αυτοκαταστροφική στάση που έχουν ορισμένοι.

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω. Ο κίνδυνος από τους μαθηματικούς είναι αμελητέος, ειδικά στο ορατό μέλλον, που δεν φτάνουν για τα δικά τους μαθήματα. Επιπλέον σε κάθε σχολείο υπάρχει ΠΕ86 με οργανική ο οποίος  συνήθως απέχει  αρκετά από τη σύνταξη. Οπότε κανένας δεν μπορεί να του πάρει με β ανάθεση τα μαθήματα.

Γενικεύοντας, όμως, αν θέλουμε να μην έχουμε κανένα κίνδυνο από τους μαθηματικούς ή από κανέναν άλλο, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ξεφύγουμε από την αλγοριθμική.
Θα κάνει καλό και στα παιδιά γιατί: Πληροφορική <> Αλγοριθμική.
Θα δώσει εύρος στην ύλη μας, ικανό να καλύψει πολλές τάξεις και να συνδυαστεί με μία γλώσσα προγραμματισμού όπως η Python, ώστε να σταματήσουμε να υπολογίζουμε εκπτώσεις και λογαριασμούς.
Η επιστήμη μας έχει τόσα ωραία υπο-πεδία, τα οποία δεν τα αγγίζουμε καν στο σχολείο: Αρχιτεκτονική, Δίκτυα, Ασφάλεια, Εφαρμογές ΑΙ κ.ά.
Αυτά μπορούν να διδαχθούν χωρίς τεχνικες λεπτομέρειες, με τρόπο που να εξηγεί πώς λειτουργεί ο τεχνολογικος μας κόσμος και θα είναι κατάλληλος για την γενική παιδεία αλλά και για τις εξετάσεις.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

akalest0s

Νομίζω σε κάποια βασικά σημεία, όλοι θα συμφωνούσαμε. Το πιο απλό από όλα, που θα μεταμόρφωνε σε μια νύχτα τη δυναμική της Πληροφορικής, είναι να γίνουν τα μαθήματα αλυσίδες. Δηλαδή το αυτονόητο. Το είπε ο Ηλίας, το έχουμε ξαναπεί δεκάδες φορές. Γ' Λυκείου και δεν έχουν τα παιδιά ούτε στοιχειώδεις γνώσεις. Υπάρχουν ζητήματα που θα έπρεπε να θεωρούνται σαν τη κλιμάκωση 1βάθμια εξίσωση -> 2βάθμια εξίσωση -> διαφορικές εξισώσεις, αλλά εμείς φτάνουμε Γ Λυκείου για να μιλήσουμε για... "κλάσματα". Γελάν οι πέτρες.

Δεν ξέρω για το θέμα με τους Μαθηματικούς, αλλά παρότι θα ήθελα πολύ να δω Δίκτυα, Αρχιτεκτονική, Ασφάλεια μέσα, δεν έχω καθόλου ελπίδες ότι θα υλοποιηθούν με έναν τρόπο πραγματικά καλό. Αν μιλάμε για τα κεφάλαια θεωρητικολογίας και αραδιάσματος περιπτώσεων, ίδια ή υποδεέστερα με αυτά που θα διαβάσει ο καθένας στη wikipedia, τότε δεν βλέπω κανέναν νόημα. Δυστυχώς, τέτοια προσέγγιση θυμάμαι από το υπουργείο όλα τα χρόνια. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι το μάθημά μας κρύβει φοβερή δυναμική, αλλά δεν γίνεται με αράδιασμα γνώσεων.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Για το θέμα του γνωστικού αντικειμένου ο κλάδος έχει τεράστια ευθύνη.
Να θυμίσω ότι υπήρχε ένα μάθημα που λεγόταν Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα?
Είχε κατά τη γνώμη μου ένα εξαιρετικό βιβλίο. Παραθέτω τον σύνδεσμο:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB103/173/1204,4404/
Αρχικά ήταν μάθημα κατεύθυνσης και μετά έγινε επιλογής. Πόσοι καθηγητές το στήριξαν αλήθεια? Όλοι/ες προτιμούσαν να κάνουν πολυμέσα. Θυμάμαι καθηγητές να κάνουν στην Γ Λυκείου Gimp και photoshop λες και διδάσκουν σε ΙΕΚ και όχι σε σχολείο.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr