Απορίες σε παραδείγματα Ουράς

Ξεκίνησε από gthal, 25 Σεπ 2019, 02:05:41 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gthal

Συνάδελφοι καλημέρα.
Ελπίζω να μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σεχτικά με κάποια παραδείγματα/ασκήσεις του νέου βιβλίου, γιατί μου φαίνονται ως και παρανοϊκά
Ίσως κάτι χάνω... τι όμως;

Η πρώτη μου απορία αφορά στο παράδειγμα 1, ερώτημα 2 σελ 25 του νέου βιβλίου "Πληροφορική"  (βλ συνημμένη εικόνα)
Αρχίζει λέγοντας ότι σε μια άδεια ουρά εισάγονται τα στοιχεία Ο, Σ, Λ, Τ, Ε.  Αν εννοεί "θα εισαχθούν" και η σειρά που μας τα παρουσιάζει δεν είναι δεσμευτική, καταλαβαίνω το πνεύμα της άσκησης γιατί μετά ρωτάει με ποιο τρόπο (άρα ποια σειρά ; ) πρέπει να εισαχθούν/εξαχθούν ώστε να πάρουμε τη λέξη ΤΕΛΟΣ .  Άρα οκ, τα εισάγω με αυτή τη σειρά : Τ,Ε,Λ,Ο,Σ  ώστε μετά να τα εξάγω όπως τα θέλει.

Παρόλα αυτά η λύση που δίνει, ξεκινάει με τα στοιχεία αυτά μέσα στην ουρά (παρότι δε λέει 'έχουν εισαχθεί" αλλά "εισάγονται"). Στη συνέχεια μετά από 3 εξαγωγές (όπου θα πάρουμε Ο, Σ, Λ),  εισάγει Λ (το οποίο μπορώ να το δεχθώ, αφού μόλις το έβγαλε από την ουρά) κι έπειτα Ο και Σ .  Αυτά τα δύο δλδ πού τα βρήκε ;  Αν είναι να μου έρχονται από τον ουρανό τα στοιχεία και με τη σειρά που τα θέλω, τότε μπορώ να εξάγω τα πάντα από αυτή την ουρά και να συνεχίσω όπως περιέγραψα στην παραπάνω εκδοχή της άσκησης (οπότε τι νόημα είχαν οι εξαγωγές)

Δεν καταλαβαίνω τους "κανόνες" της άσκησης. Βρίσκω ότι θα είχε νόημα όπως λέω παραπάνω, ή να πει ότι η ουρά έχει ήδη τα στοιχεία  Λ, Ο, Σ, Τ, Ε  (όχι ΟΣΛΤΕ  - αλλά ΛΟΣΤΕ) οπότε με διαδοχικές εξαγωγές-εισαγωγές παίρνουμε τα Λ,Ο,Σ από το εμπρός άκρο και διαδοχικά τα κολλάμε στο πίσω.

Οποιαδήποτε ιδέα θα μου ήταν πολύ χρήσιμη
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Ομοίως, πιο κάτω υπάρχει και άσκηση για λύση και εδώ είναι το παρανοϊκό που λέω.
Άσκηση Ε3, ερώτημα 2,  σελ 33 του νέου βιβλίου "Πληροφορική"

Στην ουρά εισάγονται τα στοιχεία Κ,Φ,Ι,Α,Ρ  και με μια εκφώνηση το ίδιο ασαφή, φαίνεται όι εμείς, ως ταχυδακτυλουργοί, πρέπει να εξάγουμε Α Ρ Χ Η    :D
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

petrosp13

Τις συγκεκριμένες ασκήσεις απλά τις προσπερνάμε...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Γιατί τις προσπερνάμε? Για να κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί και να διατηρείται αυτή η κατάσταση?
Η συγκεκριμένη άσκηση είναι προφανώς λάθος διατυπωμένη γιατί αναφέρεται στα συγκεκριμένα γράμματα. Δεν λέει ότι μπορεί να έρθουν νέα γράμματα. Πως θα προκύψει η λέξη ΑΡΧΗ από τα υπάρχοντα?

Παράθεση από: petrosp13 στις 25 Σεπ 2019, 10:35:11 ΠΜ
Τις συγκεκριμένες ασκήσεις απλά τις προσπερνάμε...

Γιώργο όσον αφορά το παράδειγμα, καταλαβαίνω ότι δεν ζητάει να φτιάξεις την ουρά, αλλά η κατάσταση που σου δίνει είναι δεδομένη. Θεωρείς ότι η ουρά έχει ήδη αυτή την κατάσταση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Όπως το μάθημα ΑΕΠΠ δεν στηρίχτηκε στο σχολικό εγχειρίδιο και τις ανεπαρκέστατες, ασαφείς και εν τέλει άχρηστες ασκήσεις του, το πιθανότερο είναι ότι θα συμβεί και με το νέο (προσωρινό υποτίθεται) εγχειρίδιο της Πληροφορικής
Τις έχω διαβάσει 1-1 όλες τις ασκήσεις και πολλές έχουν πρόβλημα
Δεν θα περιμένω να διορθωθούν, θα δημιουργήσω δικές μου, γιατί εγώ έρχομαι καθημερινά σε επαφή με τους μαθητές μου και δεν θα κάθομαι να εξηγώ τα ανεξήγητα που δημιούργησαν άνθρωποι που πιθανότατα δεν έχουν διδάξει έστω και μια ώρα σε μαθητές Λυκείου
Γι'αυτό τις προσπερνάμε...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gthal

Παράθεση από: evry στις 25 Σεπ 2019, 09:23:58 ΜΜ
Γιώργο όσον αφορά το παράδειγμα, καταλαβαίνω ότι δεν ζητάει να φτιάξεις την ουρά, αλλά η κατάσταση που σου δίνει είναι δεδομένη. Θεωρείς ότι η ουρά έχει ήδη αυτή την κατάσταση.
Ας δεχτούμε, ότι θέλει την ουρά ήδη γεμάτη και δεν το λέει πολύ καλά (αλλά και πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί να εκκινεί έτσι ; τι προσπαθεί να μου μάθει, ότι μια ουρά γεμάτη σκουπίδια πρέπει πρώτα να την αδειάσω για να βάλω αυτά που θέλω; )
Τελος πάντων, ας το δεχτούμε. Στη συνέχεια τα επόμενα γράμματα που θα βάλουμε, πώς προκύπτουν; Αυθαίρετα;
Ξέρεις τι θα ήταν ενδιαφέρον; Να έχει δώσει και μια 2η ουρά, αρχικά άδεια, οπότε έχουμε :
1. Εξάγω Ο  και το εισάγω στη 2η ουρά
2. Εξάγω Σ  και το εισάγω στη 2η ουρά
3. Εξάγω Λ  και το εισάγω στην 1η ουρά
4. Εξάγω Ο  από τη 2η και το εισάγω στην 1η
5. Εξάγω Σ από τη 2η και το εισάγω στην 1η
ή ακόμα καλύτερα να δίνει μια άδεια στοίβα  >:D και η ουρά να εκκινεί ως Σ, Ο, Λ, Τ, Ε   

Παράθεση από: evry στις 25 Σεπ 2019, 09:23:58 ΜΜ
Πως θα προκύψει η λέξη ΑΡΧΗ από τα υπάρχοντα?
Εδώ άρχισα να υποψιάζομαι μήπως θέλαν να προκύψει η λέξη ΚΑΡΦΙ αλλά εκ παραδρομής έγραψαν ΑΡΧΗ

Παράθεση από: petrosp13 στις 25 Σεπ 2019, 10:28:47 ΜΜ
Δεν θα περιμένω να διορθωθούν, θα δημιουργήσω δικές μου, γιατί εγώ έρχομαι καθημερινά σε επαφή με τους μαθητές μου και δεν θα κάθομαι να εξηγώ τα ανεξήγητα που δημιούργησαν άνθρωποι που πιθανότατα δεν έχουν διδάξει έστω και μια ώρα σε μαθητές Λυκείου
Κι εγώ αυτό θα κάνω. Θα τις αναδιατυπώσω ώστε να είναι πιο σαφείς και να έχουν βέβαια έναν αξιόλογο διδακτικό στόχο.

Ευχριστώ για τις απαντήσεις σας !
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

bugman

#6
Νομίζω είναι απλό  το πρόβλημα. Σου δείχνει την κατάσταση μιας ουράς και σου ζητάει μια νέα κατάσταση. Μπορείς να την αδειάσεις όλη και να περάσεις τα στοιχεία της τελικής κατάστασης.
Για το ΚΦΙΑΡ




ουρά            - κινήσεις
Κ,Φ,Ι,Α,Ρ       - εισαγωγή Α
Α,Κ,Φ,Ι,Α,Ρ     - εξαγωγή Ρ, εισαγωγή Ρ
Ρ,Α,Κ,Φ,Ι,Α,    - εισαγωγή Χ
Χ,Ρ,Α,Κ,Φ,Ι,Α   - εισαγωγή Η
Η,Χ,Ρ,Α,Κ,Φ,Ι,Α - εξαγωγή Α, εξαγωγή Ι, εξαγωγή Φ, εξαγωγή Κ
Η,Χ,Ρ,Α         - Τέλος ενεργειών
     
   



και πινακάκι για το ΤΕΛΟΣ, Αν η ουρά έχει ήδη τα Ο,Σ,Λ,Τ,Ε και θέλουμε να έχει το Τ,Ε,Λ,Ο,Σ
(δεν λέει αυτό το παράδειγμα)
ουρά         - μεταβλητή Α κινήσεις
Ο,Σ,Λ,Τ,Ε    -    ""       εξαγωγή Ε
Ο,Σ,Λ,Τ      -    "Ε"      εξαγωγή Τ
Ο,Σ,Λ        -    "Τ"      εξαγωγή Λ
Ο,Σ          -    "Λ"      εισαγωγή Λ
Λ,Ο,Σ        -    "Ε"      εισαγωγή Ε
Ε,Λ,Ο,Σ      -    "Τ"      εισαγωγή Τ
Τ,Ε,Λ,Ο,Σ    -    ""       τέλος ενεργειών


Έχει σημασία αν η κατάσταση της ουράς δίνεται ή προκύπτει από εισαγωγή (γιατί θέλει αναστροφή).
Αν στην ουρά θα εισαχθούν τα Ο, Σ, Λ, Τ, Ε, άρα η ουρά στην αρχή θα είναι έτσι Ε,Τ,Λ,Σ,Ο και θέλουμε να εξάγεται το ΤΕΛΟΣ, δηλαδή η ουρά στο τέλος θα είναι έτσι Σ,Ο,Λ,Ε,Τ  τότε έχουμε αυτό (και αυτό λέει το παράδειγμα):

ουρά         - μεταβλητή Α κινήσεις
Ε,Τ,Λ,Σ,Ο    -    ""       εξαγωγή Ο
Ε,Τ,Λ,Σ      -    "Ο"      εξαγωγή Σ
Ε,Τ,Λ        -    "Σ"      εξαγωγή Λ
E,T          -    "Λ"      εισαγωγή Λ
Λ,E,T        -    "Ο"      εισαγωγή Ο
Ο,Λ,Ε,Τ      -    "Σ"      εισαγωγή Σ
Σ,Ο,Λ,Ε,Τ    -    ""       τέλος ενεργειών


Στην ουρά η τελική λέξη είναι ανάποδα, με το πρώτο γράμμα να βγαίνει πρώτο (FIFO, first in first out)

Συγνώμη κιόλας για το μήνυμα, γιατί μου την είπαν ότι δεν είμαι καθηγητής, και ότι μόνο για την Μ2000 να γράφω στο "χώρο" μου. Και επίσης έσβησαν τα ωραία παράδειγμα που είχα δώσει.



gthal

bugman, ευχαριστώ για τον κόπο που έκανες !
Ναι, εντάξει, κάπως έτσι θα είναι.
Αυτό που λέω είναι ότι δεν πιάνω το πνεύμα της άσκησης. Ποιο το νόημα να μου δίνει μια ουρά γεμάτη άχρηστα στοιχεία και μετά να μου ζητάει να βάλω κάποια εντελώς άσχετα; Εντάξει, θα την αδειάσω και μετά (αφού είναι ουρά - FIFO) θα βάλω αυτά που θέλω με τη σειρά που θέλω να τα πάρω. Δεν έχει ενδιαφέρον. Πιστεύω ότι κάτι άλλο ήταν το "παιχνίδι" αλλά χάθηκε στην εκφώνηση. Το λέω γιατί έχω δει πραγματικά έξυπνες ασκήσεις που "παίζουν" με κάτι τέτοια.

Επίσης, λάβε υπ' όψη ότι στο σχολικό βιβλίο αναπαριστά την ουρά με το μπροστινό της άκρο αριστερά και το πίσω της άκρο δεξιά (γιαυτό και δυσκολεύτηκα στην αρχή να καταλάβω τη λύση σου) οπότε τα στοιχεία εισάγονται (ή βρίσκονται ήδη μέσα) με τη σειρά που τα δίνει - από αριστερά προς τα δεξιά δλδ
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

bugman

Η βασική ιδέα για τις στοίβες και τις ουρές είναι η σχέση των στοιχείων μεταξύ τους. Ο βασικός κανόνας είναι στην στοίβα και στην ουρά κάθε στοιχείο μπορεί να δείχνει σε ένα άλλο στοιχείο ή σε κανένα. Αυτό που δείχνει σε κανένα είναι το τελευταίο στοιχείο. Όταν υλοποιούμε την στοίβα ή την ουρά σε πίνακα, όλα τα στοιχεία του πίνακα εκτός του τελευταίου έχουν επόμενο στοιχείο, άρα και εδώ έχουμε τον ίδιο κανόνα.
Η εισαγωγή στην ουρά και στη στοίβα είναι κοινή, δηλαδή πάμε στο τελευταίο και βάζουμε ένα ακόμα. Η εξαγωγή διαφέρει. Στην ουρά έχουμε ένα δεύτερο δείκτη απ΄όπου τραβάμε στοιχεία, μέχρι το τελευταίο, ενώ στη στοίβα ο ίδιος δείκτης παίζει και για εξαγωγή. Στην ουρά ο δείκτης που εξάγουμε στοιχεία δείχνει στο πρώτο στοιχείο, και μόλις το πάρουμε αυτό δείχνει στο αμέσως επόμενο ή σε κανένα. Και στους πίνακες η έννοια του "κανένα" βγαίνει με το δείκτη στο 0.
Τώρα το πώς θα διατάσσονται τα στοιχεία σε ένα πίνακα, είναι αδιάφορο, γιατί οποιοσδήποτε τρόπος, είτε από το κάτω όριο προς το άνω όριο είτε το ανάποδο είναι το ίδιο, δεν αλλάζει τη σχέση των στοιχείων. Το βιβλίο το δείχνει με έναν τρόπο.Δεν είναι η ουσία της θεωρίας. Η ουσία είναι η σχέση των στοιχείων, που όπως έδειξα είναι ίδια και για τους δυο τύπους, ουρά και στοίβα, και στην διαφορά λειτουργίας, στην ουρά έχουμε δυο δείκτες (εξαγωγή, εισαγωγή) ενώ στη στοίβα έναν (κοινός για εισαγωγή και εξαγωγή). Η ουρά λέγεται FIFO ή ελληνικά "το πρώτο που βγαίνει είναι το πρώτο που μπαίνει" και η στοίβα λέγεται LIFO ή ελληνικά "το πρώτο που βγαίνει είναι το τελευταίο που μπαίνει".
Έτσι οι ασκήσεις με ουρές και στοίβες εστιάζουν στις κινήσεις, εισαγωγή και εξαγωγή, με σκοπό να πάρουμε τη σειρά που επιθυμούμε. Μπορώ να εισάγω αν υπάρχει χώρος και να εξάγω αν έχω κάτι μέσα. Άρα κάποιες ασκήσεις θα αναφέρουν τον χώρο της ουράς όπως με το ΑΡΧΗ, για να είναι εντάξει ως προς τις πρόσθετες εισαγωγές.
Ωραίο θέμα είναι η ταξινόμηση με τρεις ουρές. Το είχα ανεβάσει αλλά το διέγραψαν και αυτό!