Είχα όρεξη και χρόνο για πραξούλες :D οπότε παρακάτω θα δείτε νούμερα&νούμερα από τις βαθμολογίες των Πανελλαδικών.
- όλη η επεξεργασία αφορά τα ΓΕΛ, αν πάει καλά ίσως να δούμε και ΕΠΑΛ
- προσπαθώ να αναβάζω όλα τα δεδομένα που χρησιμοποίησα ώστε αν κάποιος θελήσει να μπορεί να δεί αν έχω κάνει κάποιο λάθος
- είμαι σίγουρος ότι το Υπουργείο διαθέτει πολύ αναλυτικότερα στοιχεία, τα οποία δεν ανακοινώνονται
- και κάτι ακόμα ήθελα να γράψω εδωπέρα αλλά έχω κουραστεί και δεν το θυμάμαι
όλα τα αρχεία δεδομένων και οι εικόνες βρίσκονται στο drive (https://drive.google.com/drive/folders/102MXUf4dIED3B_v3d_HEScobo0WCijb3?usp=drive_link).
Από τα στατιστικά που ανακοινώθηκαν φέτος από το Υπουργείο υπάρχει ένα αρχείο στο οποίο περιέχονται όλα τα μαθήματα των ΓΕΛ, έκοψα τις στήλες των ποσοστών για να μπορώ να κάνω επεξεργασία (όπως βολεύομαι) και άλλαξα -λίγο- τα ονόματα των μαθημάτων.
Ο υπολογισμός γίνεται με ένα πρόγραμμα -αμίμητης ομορφιάς- σε python
και υποθέτουμε (μόνοι μας χωρίς λόγο για να πάρουμε μια ιδέα) ομοιόμορφη κατανομή στις κλάσεις
επομένως για τον μέσο όρο χρησιμοποιείται η κεντρική τιμή κάθε κλάσης.
2023all.png
*διευκρίνιση: οι ράβδοι με μπλε χρώμα μας δείχνουν τον μέσο όρο μόνο των μαθητών με βαθμολογία στο διάστημα [10,20]
(εδώ (https://drive.google.com/file/d/1AQ0w_M00KMcFTfk9xtcjxylLk1bKoZCa/view?usp=drive_link) θα βρείτε το αρχείο csv που χρησιμοποίησα )
Καθώς έψαχνα τα παλαιότερα posts εδώ στο forum, έπεσα κάπου στην πρόταση:
"και θεωρείται το μάθημα (*η Πληροφορική) από καθηγητές, γονείς και μαθητές το ευκολότερο (*από τα μαθήματα του προσανατολισμού)"
Κάτι που μου είχε διαφύγει στην αρχή, ενώ είδα ότι τα ποσοστά κάτω από βάση είναι παραπλήσια ανάμεσα σε Πληροφορική και Οικονομία, είναι ότι η Οικονομία φέτος έχει όχι μόνο αρκετά μικρότερο ποσοστό αριστούχων αλλά και σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό υποψηφίων στην κλάση [0,5)
Screenshot23.jpg
Νομίζω αξίζει να το ξαναπούμε ότι ανάμεσα στα θετικά μαθήματα, η Πληροφορική -μοιάζει να- έχει το μεγαλύτερο ποσοστό αναβαθμολογήσεων. Πέρσι το 2022 ήταν η Φυσική πρώτη αλλά μάλλον για ειδικό πρόβλημα των θεμάτων της χρονιάς έδειχνε.
Στο πόστ εδώ (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=9338.msg99499#msg99499) στο #71 ο evry έκανε μια παρατήρηση σχετικά με την κατανομή της βαθμολογίας των Μαθηματικών, η οποία έχει γίνει αρκετές φορές αν δεν κάνω λάθος και από μένα (υποτίθεται ότι κάπου έχω ξαναβάλει στατιστικά Πανελλαδικών αλλά δεν το βρήκα με το search)
Στο πόστ #1 βλέπουμε ότι ο μέσος όρος στα Μαθηματικά είναι 9.13. Αυτό αφορά όλους τους μαθητές.
Με την ίδια λογική όπως πριν, δηλαδή να κρατήσουμε την κεντρική τιμή κάθε κλάσης
για τους υποψήφιους της θετικής ο μέσος όρος είναι 12.8
ενώ για τους υποψήφιους ΟΠ ο μέσος όρος είναι 7.2
δηλαδή παραπάνω από 5 μονάδες, ένα θέμα ολόκληρο και βάλε.
(το αρχείο σε excel εδώ (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tlm0HdonkS6_4EKQErI7Sf_dDPoDES9L/edit?usp=drive_link&ouid=116978426855573911436&rtpof=true&sd=true) αν θέλει κάποιος να κάνει επαλήθευση)
Ποιό είναι το παράδοξο εδώ τώρα; Το μάθημα στο οποίο συντρίβονται οι υποψήφιοι του προσανατολισμού ΟΠ
είναι το μάθημα στο οποίο -εξαιρούμε την Έκθεση- επιτυγχάνουν την καλύτερη επίδοση οι υποψήφιοι της θετικής!
(Έχω κλέψει λίγο εδώ αφού στην Φυσική και Χημεία δεν έχω κάνει ξεχωριστό υπολογισμό ανάμεσα σε θετική και σπουδών υγείας, εξετάζω την τάση όχι τα απόλυτα νούμερα αν και η θετική δείχνει να τα πηγαίνει καλύτερα και σε Φυσική-Χημεία. Ίσως επανέλθω επ'αυτού)
update: στο επόμενο γράφημα έχουμε τον μέσο όρο του ποσοστού κάθε κλάσης για τις χρονιές 2018-2023. Ο αριθμός κάθε πάνω από κάθε ράβδο είναι η διαφορά των ποσοστών
Θετ_vs_ΟΠ.png
Σε αυτό το σχήμα έχει υπολογιστεί ο μέσος όρος της βαθμολογίας για τις χρονιές 2016-2023
plir_2016-2023.png
(το αρχείο των δεδομένων που χρησιμοποίησα τα #4,#5,#7 θα το βρείτε εδώ (https://drive.google.com/file/d/1dpzViPZu34AIyJQLUQCv26vNrqWLERCy/view?usp=drive_link))
Στο γράφημα βλέπουμε το συνολικό ποσοστό των υποψηφίων του προσανατολισμού ΟΠ οι οποίοι συγκέντωσαν βαθμό από 17 έως 20.
best16_23.png
η Έκθεση έμεινε έξω από το γράφημα για δύο λόγους
- τα ποσοστά στην κλάση [17-20] είναι πολύ μικρότερα από τα υπόλοιπα μαθήματα (και μου χαλάει την αισθητική :D )
- πριν το '18 τα στατιστικά που ανακοινώθηκαν στην Έκθεση είναι όλα μαζί και όχι ανά κατεύθυνση
Παράθεση από: ApoAntonis στις 04 Ιουλ 2023, 10:26:10 ΜΜΚαθώς έψαχνα τα παλαιότερα posts εδώ στο forum, έπεσα κάπου στην πρόταση:
"και θεωρείται το μάθημα (*η Πληροφορική) από καθηγητές, γονείς και μαθητές το ευκολότερο (*από τα μαθήματα του προσανατολισμού)"
Δυστυχώς αυτό "διαφημίζεται" ως γεγονός από τότε που γνωρίζω το μάθημα (ως ΑΕΠΠ, γύρω στο 1999) όχι μόνο από γονείς αλλά και από συναδέλφους (ιδιοκτήτες και μη, πάσης ειδικότητας εκτός μιας... ;) )
Δεν νομίζω να έχει αλλάξει κάτι ως προς τη φήμη που συνοδεύει το μάθημα... :(
Δεν το λες και εύκολο (Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι) και η ύλη του έχει αυξηθεί σημαντικά (καλό κατ εμέ) τα τελευταία χρόνια.
PS: Ευχαριστούμε για τη στατιστική ανάλυση.
Στα επόμενα ιστογράμματα βλέπουμε τον μέσο όρο του ποσοστού της κάθε κλάσης για τα έτη 2018-2023
7ekthesi1823.png
7mathimatika.png
7πληροφορική.png
7Οικονομία.png
@dpa2006, παρακαλώ
όμως δεν έχω κάνει κάτι φοβερό από στατιστική
Συγχαρητήρια για τη δουλεια που ανέβασες συνάδελφε.
ανεβάζω κι εγω 2 πίνακες με στατιστικα στη μορφή που τα έδιναν παλια (0-4,9, 5-9,9, 10-14,9, 15-17,9,18-20) για όποιον τα χρειάζεται.
ο πρωτος πίνακας ειναι μεχρι το 2015 και ο επομενος από το 2016 και έπειτα.
(Τα ξεκινησα το 2005 να τα περναω και κάθε χρόνο τα ενημερώνω)
| ANAΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ | | | | |
| 0-4,9 | 5-9,9 | 10-14,9 | 15-17,9 | 18-20 | ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ | 0-9,9 | 10-20 | ΜΟ |
2000 | | | | | | | | | |
2001 | | | | | | | | | |
2002 | 35,99 | 30,92 | 19,87 | 8,67 | 4,53 | | 66,91 | 33,09 | 7,994 |
2003 | 9,95 | 25,81 | 26,45 | 18,94 | 18,82 | | 35,76 | 64,24 | 12,192 |
2004 | 20,42 | 24,61 | 21,51 | 17,38 | 16,08 | | 45,03 | 54,97 | 10,968 |
2005 | 22,62 | 27,13 | 26,96 | 11,64 | 11,65 | | 49,75 | 50,25 | 10,104 |
2006 | 23,57 | 30,3 | 21,06 | 12,59 | 12,44 | 47983 | 53,87 | 46,13 | 9,935 |
2007 | 21,22 | 28,34 | 22,55 | 13,9 | 13,96 | | 49,56 | 50,44 | 10,421 |
2008 | 24,09 | 22,7 | 22,05 | 18,39 | 12,75 | 41779 | 46,79 | 53,21 | 10,518 |
2009 | 17,05 | 28,05 | 23,34 | 16,63 | 14,91 | 38709 | 45,1 | 54,9 | 11,024 |
2010 | 27,34 | 20,41 | 20,35 | 17,85 | 14,04 | 40176 | 47,75 | 52,25 | 10,371 |
2011 | 19,39 | 23,8 | 22,86 | 17,69 | 16,24 | 36071 | 43,19 | 56,81 | 11,132 |
2012 | 21,48 | 19,81 | 24,03 | 17,91 | 16,74 | 36234 | 41,29 | 58,71 | 11,162 |
2013 | 24,34 | 26,67 | 19,38 | 16,44 | 13,14 | 34465 | 51,01 | 48,99 | 10,240 |
2014 | 22,02 | 29,32 | 24,97 | 15,34 | 8,36 | 33572 | 51,34 | 48,66 | 9,990 |
2015 | 15,98 | 24,08 | 26,48 | 18,54 | 14,93 | 33158 | 40,06 | 59,94 | 11,411 |
2005-2015 | 21,74 | 25,51 | 23,09 | 16,08 | 13,56 | | 47,25 | 52,75 | 10,57 |
| ANAΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ | | | |
| 0-4,9 | 5-9,9 | 10-14,9 | 15-17,9 | 18-20 | ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ | 0-9,9 | M.O. |
2016 | 17,79 | 21,66 | 26,57 | 18,97 | 15,00 | 20905 | 39,45 | 11,371 |
2017 | 14,05 | 22,36 | 33,31 | 16,11 | 14,17 | 20367 | 36,41 | 11,542 |
2018 | 26,21 | 24,25 | 23,95 | 15,7 | 9,87 | 22588 | 50,46 | 9,934 |
2019 | 22,93 | 18,81 | 20,45 | 17,14 | 20,67 | 23983 | 41,74 | 11,296 |
2020 | 23,35 | 21,40 | 22,74 | 16,03 | 16,48 | 23176 | 44,75 | 10,807 |
2021 | 24,91 | 16,78 | 20,45 | 16,17 | 21,7 | 24117 | 41,69 | 11,229 |
2022 | 16,88 | 22,98 | 24,93 | 19,25 | 15,96 | 24792 | 39,86 | 11,470 |
2023 | 17,03 | 21,47 | 22,75 | 18,01 | 20,74 | 26453 | 38,50 | 11,792 |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
2016- | 20,39 | 21,21 | 24,39 | 17,17 | 16,82 | | 41,61 | 11,18 |
Οι μέσοι όροι του μαθηματος για κάθε χρονια, ειναι υπολογισμένοι με γραμμικούς μέσους.
Και πάλι συγχαρητήρια για τη δουλειά όλων.
Μήπως υπάρχει κάτι αντίστοιχο για Πληροφορική ΕΠΑΛ?
Αντίστοιχο δεν είναι αλλά αφού έχει ζέστη και δεν φεύγω από το a/c,
έκανα στα γρήγορα μια σούμα για ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ 2023.
(διόρθωση, γράφω κάπου "Έχουμε λοιπόν δύο φορές το μάθημα σε 2 γραμμές των 14 στηλών", σε εκείνο το σημείο οι στήλες είναι 15)
Κατεβάστε το αρχείο:
Επανέρχομαι καθώς βρήκα αυτό και χάρηκα σε rep του gov
https://archive.data.gov.gr/dataset/graptwn-ba8mwn-gel-epal-poy-symmeteixan-stis-panelladikes-e
Αφού έφαγα κάμποση ώρα συνειδητοποίησα ότι ο αριθμός των γραπτών δεν ταιριάζει με αυτόν από τα δεδομένα που δίνονται κάθε χρόνο
http://statistics.minedu.gov.gr/index.php/gr/stats
Μου έφυγε η χαρά.