Ενδοσχολικές εξετάσεις

Ξεκίνησε από dimitra, 27 Απρ 2009, 11:05:36 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dimitra

Συνάδελφοι, μήπως γνωρίζει κάποιος ποιο πρέπει να είναι το στυλ των ενδοσχολικών εξετάσεων στο Δομημένο Προγραμματισμό; Δηλ. πόσα θέματα συνολικά, πόσα θεωρία κ πόσα ασκήσεις, αν θα είναι ισόβαθμα κλπ; Επίσης, η εξεταστέα ύλη θα είναι η ίδια με τις Πανελλήνιες ή τα 2/3 αυτής;
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

stratosg

Να προσθέσω τώρα εγώ...

Ξέρετε τι θα γίνει αν κάποιος βάλει τα ίδια θέματα των Πανελληνίων στις ενδοσχολικές και προκύψει, που θα προκύψει δηλαδή, τεράστια διαφορά ανάμεσα στις βαθμολογίες των δύο εξετάσεων;

Πάντως για να μην σου χαλάσω και το θέμα την ίδια απορία έχω κι εγώ.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

arbasiak

Τυπικά, σύμφωνα με τη νομοθεσία που έχει σταλεί στα σχολεία ακολουθούμε  το ΠΔ 50/08 (ΦΕΚ 81/τ. Α'/8-5-2008) το οποίο ισχύει για όλα τα μαθήματα τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ. Δηλαδή εξετάζεται και βαθμολογείται ξεχωριστά η θεωρία και ξεχωριστά το εργαστήριο. Στη θεωρία μπαίνουν τουλάχιστον δύο θέματα θεωρίας και τουλάχιστον δύο ασκήσεις ή προβλήματα (η βαθμολογία κατανέμεται 50% στη θεωρία και 50% στις ασκήσεις/προβλήματα). Στο εργαστήριο μπορεί να επιλεγεί γραπτή ή προφορική μορφή εξέτασης. Στην προφορική μορφή εξέτασης μπορεί να ζητηθεί επίδειξη δεξιοτήτων από τους μαθητές ή εκτέλεση έργου (π.χ. γράψιμο προγράμματος σε PASCAL).
Επίσης, επειδή σύμφωνα με το ΥΠΕΠΘ η εξεταστέα ύλη για τις Πανελλαδικές εξετάσεις ταυτίζεται με τη διδακτέα, στις ενδοσχολικές εξετάσεις σύμφωνα με το παραπάνω ΠΔ εξεταστέα ύλη ορίζεται τα 2/3.



dimitra

Ευχαριστώ, το είδα το ΠΔ, έχεις δίκαιο...
@stratosg: χαχα δεν το είχα σκεφτεί αυτό, πλάκα θα' χε!
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

iliasthes

Αν δεν κάνω λάθος η ύλη δεν ορίζεται αυτόματα ή υποχρεωτικά τα 2/3. Η ύλη δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 2/3 της διδαχθείσας ύλης και μικρότερη από το 1/2 της διδακτέας. Δηλαδή αν το κατάλαβα καλά, αν η διδακτέα ύλη είναι 100 σελίδες και εμείς διδάξαμε της 60 τότε τα 2/3 είναι 40 σελίδες, αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε μόνο τις 40, γιατί δεν ισούνται με το 1/2 της διδακτέας, αλλά 50 σελίδες. Τώρα στον προγραμματισμό φυσικά διδακτέα και διδαχθείσα ταυτίζονται οπότε μπορούμε να τους αφαιρέσουμε 44 σελίδες (3-136 είναι η ύλη). Προσωπικά σκέφτομαι να τους αφαιρέσω τα κεφ 12 και 13 (25 σελίδες, έτσι ώστε να μπορώ να τους βάλω ένα πρόβλημα και να μπορούνε να το λύσουνε με οποιονδήποτε από τους 3 τρόπους (λογικό διάγραμμα, ψευδοκώδικας, Pascal).  Προς το παρόν αφήνω να εννοηθεί οτι θα έχουνε όλη την ύλη, μέσα από τις επαναλήψεις που κάνουμε, νόψει πανελλαδικών.

nefeli

Σχετικά με την ενδοσχολικά εξεταστέα ύλη, το νέο ΠΔ όντως αναφέρει "ορίζεται τα 2/3 της διδαχθείσας" που και εγώ νομίζω ότι παρουσιάζει υποχρεωτική και όχι δυνητική περικοπή της ύλης. Μέχρι τώρα και εγώ ήξερα ότι ήταν στην ευχέρεια του διδάσκοντα, αλλά ίσως τώρα αυτό αλλάζει. Προσωπικά, θα βγάλω τα κεφ. 1,2,5,6, και 7. Οι μαθητές μου έτσι και αλλιώς δεν είναι του διαβάσματος και η τόση θεωρία είναι εκτός των δυνατοτήτων τους.

Επίσης ήθελα να ρωτήσω τον τρόπο εξέτασης της θεωρητικής και εργαστηριακής ενότητας που σκέφτεστε να εφαρμόσετε. Προσανατολίζομαι να εξετάσω αρχικά τη θεωρία (δίωρο γραπτά) και στη συνέχεια προφορικά το εργαστηριακό μέρος (ανά ομάδες ατο εργαστήριο). 

xryka

Αναγκαστικά επειδή το μάθημα είναι διπλό, θεωρία και εργαστήριο πρέπει να εξεταστούν 2 φορές. Θεωρία γραπτά όπως τα άλλα μαθήματα ενώ στο εργαστήριο είτε προφορικά είτε να κάνουν ασκήσεις στον ΗΥ. και γω για το εργαστήριο προφορικά λέω όσο για την ύλη θα αφαιρέσω σίγουρα το 13, το 5 και το 6.

dimitra

Εμείς τους αφαιρέσαμε κεφ 1, 2, 6, 12 ,13. Είναι πολλά, το ξέρω, αλλά δεν μας έβγαιναν αλλιώς οι 45 σελίδες που έπρεπε να αφαιρέσουμε...
Στο ΠΔ αναφέρεται ότι αν ένα μάθημα είναι μικτό (θεωρία + εργαστήριο) μπορεί να εξεταστεί είτε γραπτά-προφορικά είτε γραπτά. Εμείς προσανατολιζόμαστε στο 2ο:
Συνολικά 4 θέματα, 2 θεωρία και 2 ασκήσεις (αντί για εργαστήριο) ως εξής:
1ο θέμα: Σωστό-λάθος, αντιστοίχιση και λίγο μπλα μπλα
2ο θέμα: Να εκτελέσουν έναν δεδομένο αλγόριθμο για συγκεκριμένες τιμές (πίνακας τιμών) και λογικό διάγραμμα.
3ο και 4ο θέμα: ασκήσεις
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

nefeli

Κατά την (ταπεινή) γνώμη μου, η εξέταση του εργαστηριακού μέρους πρέπει να γίνει αυτόνομα (γραπτά ή προφορικά) και όχι να ενσωματωθεί στην εξέταση του θεωρητικού. Δηλαδή αν επιλέξετε γραπτό τρόπο εξέτασης στο εργαστηριακό μέρος, θα πρέπει να το κάνετε σε ξεχωριστή εξέταση (δηλαδή άλλη κόλλα) από τη γραπτή εξέταση της θεωρητικού μέρους. Αν κατάλαβα καλά εσείς σκέφτεστε μια εξέταση και για τα δύο. Αν θέλετε ψάξτε το (ΠΔ 50/08), για να μην έχετε κάποιο πρόβλημα.

xryka

Είναι υποχρεωτικό να τουσ εξετάσετε 2 φορές ,θεωρούντια 2 διαφορετικά μαθήματα...προσέξτε μη βρεθείτε μπλεγμένοι.

dimitra

Έχετε απόλυτο δίκαιο, το διάβασα πιο προσεχτικά. Ευχαριστώ πολύ!  :)
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

gergerman

Μετά το τέλος των Πανελληνίων πρέπει να ασχοληθούμε και με τις ενδοσχολικές .Να ρωτήσω κάποια πράγματα:

1) Στο θεωρητικό μέρος μέρος έχουμε 2 ομάδες: ομάδα Α με θεωρία και ομάδα Β με ασκήσεις. Αυτά είναι οκ...

2) Στο εργαστηριακό μέρος μπορούμε νομίζω να έχουμε γραπτά ή προφορικά. Πώς γίνεται η εξέταση σε κάθε περίπτωση. Έχεις κανείς υπόδειγματα θεμάτων;

stratosg

Καλησπέρα, στο εργαστηριακό μέρος, αν το εξετάσεις προφορικά θα χρειαστείς έναν συνάδελφο συνεισηγητή και τέλος. Άν όμως επιλέξεις να εξετάσεις τους μαθητές σου γραπτά τότε θα πρέπει τα θέματά σου να έχουν την αντίστοιχη διάταξη - περιεχόμενο με το θεωρητικό μέρος, δηλαδή ομάδες Α και Β με θεωρία και ασκήσεις αντίστοιχα.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

iliasthes

Σχετικά με τα γραπτά η χετική εγκύκλιος αναφέρει δύο ομάδες θεμάτων ισάξιες βαθμολογικά (50 μονάδες η κάθε μία) και κάθε μία ομάδα θα περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο θέματα. Δηλαδή κάποιος μπορεί να βάλει περισσότερα από δύο θέματα σε μία ομάδα, αλλά το άθροισμα των μονάδων που δίνουν δεν θα είναι μεγαλύτερο του 50. Εγώ συνήθως βάζω υποθέματα, γιατί αν τα παιδιά δούνε περισσότερα θέματα, αμέσως γίνεσαι ο στρίγγλος κλπ κλπ την Τετάρτη εξετάζονται στο μάθημα, οπότε μετά μπορώ να ανεβάσω τα θέματα για όποιος συναδέλφους ενδιαφέρονται.

iliasthes

Για όσους ενδιαφέρονται, ανέβασα τα θέματα που έβαλα σήμερα στα καμάρια μου. Φυσικά λείπουνε, λογότυπα κλπ.

Επίσης ανέβασα τις ασκήσεις στις οποίες τους εξέτασα εργαστηριακά. Οι εργαστηριακές ασκήσεις είναι 9 σελίδες. Οι πρώτες 4 σελίδες είναι 4 ασκήσεις που πρέπει να γραφούν σε Pascal. Φυσικά σε κάθε μαθητή έδωσα μία άσκηση. Στις ασκήσεις δίνονται τα κριτήρια βαθμολόγησης επίσης (80 μονάδες σύνολο). Τέλος 5 σελίδες με ασκήσεις, ερωτήσεις (συρραφή ασκήσεων συναδέλφων και δικών μου που κυκλοφόρησαν στο στέκι. Σε κάθε μαθητή ρώτησα ενδεικτικά κάποια πράγματα (20 μονάδες).