Καλοκαιρινό Σχολείο-Ημερίδα Επιμόρφωσης για Καθηγητέ

Ξεκίνησε από Loukritia, 05 Ιουν 2010, 06:21:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Συνδεδεμένες εκδηλώσεις

Loukritia

Τα σεμινάρια απευθύνονται σε καθηγητές Πληροφορικής, σημερινούς και αυριανούς της Β/θμιας Εκπαίδευσης και γενικότερα σε επιστήμονες που ενδιαφέρονται για τη διδασκαλία της Πληροφορικής. Σκοπό έχουν την επιμόρφωση σε Θεμελιώδη ζητήματα της Πληροφορικής, αλλά και τον προβληματισμό και τη διαμόρφωση μιας πρότασης για ένα σύγχρονο αναλυτικό πρόγραμμα και διδακτική προσέγγιση του μαθήματος της Πληροφορικής για τα Σχολεία. Οι καθηγητές της Β/θμιας Εκπαίδευσης δεν θα έχουν καμία οικονομική επιβάρυνση για τη συμμετοχή τους στις μορφωτικές δραστηριότητες του Κέντρου Παιδείας Επιστημών.
http://www.eduscience.gr/informatics/

(Μου ρθε με email. Δεν έχω σχέση με το εν λόγω σεμινάριο)
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

ipop



evry

   Έχει κανείς πληροφορίες για την ημερίδα - θερινό σχολείο που θα γίνει στην Πάτρα στις 7-9 Ιουλίου?
   Το λινκ είναι το παρακάτω
http://www.eduscience.gr/informatics/
  Από ότι βλέπω υπεύθυνος είναι ο Ιωσήφ Σηφάκης ο οποίος έλαβε πρόσφατα(2007) το βραβείο Turing για την εργασία του πάνω στο model checking. Το αντικείμενο της ημερίδας είναι η διδασκαλία της πληροφορικής και απευθύνεται σε καθηγητές πληροφορικής.
    Υπάρχουν και άλλα ονόματα γνωστών επιστημόνων όπως του Γιάννη Ιωαννίδη από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, που έχει πάρει το 2003 το γνωστό 10-year most influential paper του  vldb. Δηλαδή την εργασία που είχε την μεγαλύτερη επίδραση στην έρευνα των βάσεων δεδομένων τα τελευταία 10 χρόνια παγκοσμίως.
      Η ημερίδα διοργανώνεται από το Κέντρο Παιδείας Επιστημών/Εστία Επιστημών Πάτρας. Ξέρει κανείς τι είναι αυτό? γιατί δεν το έχω ξανακούσει. Πάντως οι ομιλίες φαίνεται να έχουν ενδιαφέρον.
  Επίσης από ότι λέει στην ιστοσελίδα δεν υπάρχει καμία οικονομική επιβάρυνση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tom

Δεν έχω πληροφορίες αλλά θέλω να προσθέσω για τον καθηγητή μου στη κρήτη Μανόλη Κατεβαίνη, ο οποίος στο διδακτορικό του στο Berkeley έβαλε τα θεμέλια για την αρχιτεκτονική RISK2 (Παγκόσμιο βραβείο διδακτορικής διατριβής ACM για το 1984). Επίσης οι ξένοι εισηγητές είναι από καλές σχολές της Γαλλίας.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Νίκος Αδαμόπουλος

Το είχαμε βάλει και στο Ε.Δ. Μαΐου σελ. 3 ( https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1822.msg28777#msg28777 ). Υπήρχε μια προθεσμία για τις 15/6/2010... δεν ξέρω αν παρατάθηκε... Νομίζω ο Σπύρος (sdoukakis) είχε πει πως θα έκανε αίτηση...

pgrontas

Εγώ πάντως έκανα αίτηση και αν δεν προκύψει τίποτα έκτακτο με τις βαθμολογίες της Γ (βλ. αποχή) θα πάω.
Μου φαίνονται πολύ ενδιαφέροντες οι ομιλητές.

ΥΓ: Για το θέμα της οικονομικής επιβάρυνσης, ρώτησα και  πληρώνεις μόνο ξενοδοχεία - φαγητό.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Σπύρος Δουκάκης

Στο site της εστίας http://www.eduscience.gr/ μπορείτε να βρείτε όλα τα απαραίτητα. Εμείς στο σχολείο πάμε και τους μαθητές επίσκεψη στους χώρους της εστίας και τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα από τις εκθέσεις...

Ελπίζω και εγώ (αν δεν προκύψει κάτι έκτακτο) να πάω.


merlin

Δυστυχώς η περίοδος εγγραφών έληξε. Ξέρει κανείς αν υπάρχουν ακόμη κενές θέσεις και με ποιο τρόπο μπορώ να δηλώσω συμμετοχή έστω και καθυστερημένα?
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

pgrontas

#9
Παρακολούθησα τις τελευταίες μέρες το θερινό σχολείο.
Το πρώτο που έχω να πώ είναι ότι ήταν μια καταπληκτική διοργάνωση και το Κέντρο Παιδείας Επιστημών ένα καταπληκτικό μέρος, στο οποίο πρέπει να πάνε όλα τα σχολεία. Δεν βρίσκεται μόνο στην Πάτρα, αλλά υπάρχουν εστίες επιστημών και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Εκεί τα παιδιά μπορούν να ανακαλύψουν μόνα τους βασικές αρχές των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Πληροφορικής. Δουλεύει ως εξής: Τα παιδιά πάνε εκεί εκδρομή και αφήνονται να περιεργαστούν μόνα τους τα εκθέματα ως παιχνίδια, τα οποία αφορούν τις τρεις παραπάνω επιστήμες. Στην πληροφορική για παράδειγμα υπάρχουν οι πύργοι του Ανόι, οι γέφυρες του Königsberg (Euler)κά. Στην συνέχεια τα παιδιά σχηματίζουν ομάδες και κάθονται με την βοήθεια των ανθρώπων του κέντρου και ανακαλύπτουν την θεωρία πίσω από το έκθεμα. Τέλος παρουσιάζουν ό,τι ανακάλυψαν στα υπόλοιπα παιδιά. Μου φαίνεται ότι πρόκειται για τον ορισμό της εκπαιδευτικής εκδρομής.
Σε ότι αφορά το σεμινάριο καθαυτό, τώρα. Κάποιες ομιλίες αφορούσαν την πληροφορική στην εκπαίδευση και κάποιες άλλες τελευταίες εξελίξεις στην πληροφορική (παράλληλοι υπολογιστές, νευρωνικά δίκτυα) και κάποιες άλλες και τα δύο. Κεντρικό χαρακτηριστικό όλων των ομιλιών ήταν ότι η πληροφορική πρέπει να αντιμετωπίζεται στο σχολείο ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο. Αυτό έχει ωφέλη και για το όταν τα παιδιά έρχονται ως φοιτητές στο πανεπιστήμιο (όχι κατ' ανάγκη σε τμήμα πληροφορικής). Επιπλέον, όλοι συμφώνησαν ότι μπορεί να διδάσκεται στα παιδιά ακόμα και πολύ μικρής ηλικίας (όχι ο προγραμματισμός, αλλά κάποιες βασικές αρχές της με απλουστευμένο αλλά όχι λάθος τρόπο - όπως για παράδειγμα το CS Unplugged το οποίο έχει αναφερθεί και εδώ στο Στέκι).
Ιδιαίτερα καλή εντύπωση μου έκαναν οι Γάλλοι ομιλητές, οι οποίοι θεωρούν και προσπαθούν να περάσουν και στην χώρα τους την αυτονομία της πληροφορικής ως επιστήμης και την διδασκαλία της ώς τέτοιας, παρά το γεγονός ότι το υπουργείο εκεί την έχει σε χειρότερη θέση από ότι σε εμάς (είναι μόνο μάθημα επιλογής - αλλά όπως είπαν και οι άλλοι ομιλητές δεν σημαίνει ότι κάθετι που ισχύει στο εξωτερικό είναι και σωστό).
Και φυσικά νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία όταν μια προσωπικότητα όπως ο Ιωσήφ Σηφάκης, αποφασίζει να ασχοληθεί με την θέση της πληροφορικής στην μέση εκπαίδευση, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι πρέπει να παρουσιάζεται ως μια γνήσια επιστήμη και όχι, να προσθεσω, ως πάτημα πλήκτρων...
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

dim

Σε ευχαριστούμε. Ήταν κατατοπιστικότατη η περιγραφή σου.
Αποψή μου όσο κατακριτέα και αν σας φανεί.
Ευτυχώς που δεν το παρακολούθησα.
Δηλαδή απλά αυτά μου φαίνονται τόόόόσο μακρινά......!!!!!!!!!
Απο την μια έχουμε το πάτημα των πλήκτρων όπως είπες και απο την άλλη τον καθημερινό μας αγώνα με βιβλίο, με  το εργαστήριο, με τους μαθητές μας.... έως και την σχέση μας με την διοικητική ομάδα του εκάστοτε σχολείου.
Εγώ θα επιθυμούσα κάτι σημερινό, κάτι για το εργαστήριό μου, κάτι για το μαθητή μου, ....κάτι για την καθημερινότητά μου στο σχολείο κάτι για την αντιμέτώπιση του εκπαιδευτικού ειδικότητας πληροφορικής.

dim

Παράθεση από: pgrontas στις 09 Ιουλ 2010, 10:23:22 ΜΜ

Και φυσικά νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία όταν μια προσωπικότητα όπως ο Ιωσήφ Σηφάκης, αποφασίζει να ασχοληθεί με την θέση της πληροφορικής στην μέση εκπαίδευση, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι πρέπει να παρουσιάζεται ως μια γνήσια επιστήμη και όχι, να προσθεσω, ως πάτημα πλήκτρων...

Ο Σηφάκης ζει στη Γαλλία και δουλεύει για το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών στο εργαστήριο VERIMAG κοντά στη Γκρενόμπλ, του οποίου είναι ιδρυτής..........
Το Turing Award, που θεωρείται το βραβείο Νόμπελ της Πληροφορικής, απονεμήθηκε φέτος σε 3 επιστήμονες (Edmund M. Clarke, E. Allen Emerson, Joseph Sifakis) για την έρευνά τους στην περιοχή του Model Checking, μια διαδικασία για τον έλεγχο ποιότητας, η οποία χρησιμοποιείται ευρέως και στη θεωρία και στην πράξη για τον έλεγχο συστημάτων hardware και software και για τον εντοπισμό λαθών.
Συγχαρητήρια βεβαίως βεβαίως.
Απλά εγώ ζώ και αντιμετωπίζω ένα σχολείο κάπου στην Ελλάδα!!!
Νομίζω να φαίνεται η ένστασή μου.....

Με εκτίμηση στους επιστήμονές μας.
Αυτό είναι άσχετο.

pgrontas

dim, συμφωνώ και εγώ μαζί σου στο ότι άλλη πραγματικότητα αντιμετωπίζουμε. Σε αυτό θα ήθελα να είχε γίνει και περισσότερη συζήτηση. Νομίζω πάντως ότι για να βελτιωθεί η κατάσταση, σε θεσμικό επίπεδο, πρέπει να υπάρξει και μια παρέμβαση από τα πάνω (πανεπιστήμια, γνωστές προσωπικότητες) ώστε να 'αποδειχθεί' η αξία και τα ωφέλη της επιστήμης μας.
Σε κάθε περίπτωση είναι καλό, κατά τη γνώμη μου, κάπου κάπου να ξεφεύγει κανείς από την καθημερινή ρουτίνα και να θυμάται ότι σπούδασε μια επιστήμη ώστε να αποκτά έμπνευση για τη συνέχεια.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

dim

Παράθεση από: pgrontas στις 10 Ιουλ 2010, 12:22:17 ΜΜ
dim, συμφωνώ και εγώ μαζί σου στο
ότι άλλη πραγματικότητα αντιμετωπίζουμε. 
.... για να βελτιωθεί η κατάσταση, σε θεσμικό επίπεδο, πρέπει να υπάρξει και μια παρέμβαση από τα πάνω (πανεπιστήμια, γνωστές προσωπικότητες) ώστε να 'αποδειχθεί' η αξία και τα ωφέλη της επιστήμης μας.
.....να θυμάται ότι σπούδασε μια επιστήμη ώστε να αποκτά έμπνευση για τη συνέχεια.
+++++++++++++++++++++++++++++++++

nikos33

πάντως και γω που το παρακολούθησα δε το βρήκα και πολύ ενδιαφέρον, δηλ ειπώθηκαν γνωστά πράγματα, και πάνω από όλα δε πείστηκα για το αγαθό των προθέσεων ή τέλος πάντων δε ξέρω το σκεπτικό πίσω από όλα αυτά (μία ιδέα ήταν το να δοκιμαστεί το κατά πόσο οι καθηγητές "αντέχουν" τα καλοκαιρινά σεμινάρια ??)

δε ξέρω δε θέλω να πω κάτι αφού δε το έχω ψάξει και πιθανώς κάποιος από εδώ να διαφωτίσει περισσότερο ...

Νικ.

Παράθεση από: pgrontas στις 10 Ιουλ 2010, 12:22:17 ΜΜ
dim, συμφωνώ και εγώ μαζί σου στο ότι άλλη πραγματικότητα αντιμετωπίζουμε. Σε αυτό θα ήθελα να είχε γίνει και περισσότερη συζήτηση. Νομίζω πάντως ότι για να βελτιωθεί η κατάσταση, σε θεσμικό επίπεδο, πρέπει να υπάρξει και μια παρέμβαση από τα πάνω (πανεπιστήμια, γνωστές προσωπικότητες) ώστε να 'αποδειχθεί' η αξία και τα ωφέλη της επιστήμης μας.
Σε κάθε περίπτωση είναι καλό, κατά τη γνώμη μου, κάπου κάπου να ξεφεύγει κανείς από την καθημερινή ρουτίνα και να θυμάται ότι σπούδασε μια επιστήμη ώστε να αποκτά έμπνευση για τη συνέχεια.